Nou nu denk je er aan dus heb je wat te doen deze weekquote:
Ik moet ook mijn vacuumslangen nog vervangen, heb nieuwe in huis inclusief dopje voor de bypass die ik zou moeten maken volgens saabtuners en ook nog wat van die valves, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat. Vroeg om een handleiding maar er zat niets anders in de doos dan wat ik besteld had.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou nu denk je er aan dus heb je wat te doen deze weekik dacht dat bandenspanning ook aardig wat kan schelen in benzineverbruik..
Dan doe je die mwa optie of overigquote:Op zondag 27 juli 2014 18:56 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik moet ook mijn vacuumslangen nog vervangen, heb nieuwe in huis inclusief dopje voor de bypass die ik zou moeten maken volgens saabtuners en ook nog wat van die valves, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat. Vroeg om een handleiding maar er zat niets anders in de doos dan wat ik besteld had.
Bovendien veel te heet geweest om dingen te doen
En ik heb niet don't care gezegd he, ik vergeet zulks gewoon.
Volgens mij las ik net 'ik ga een andere poll maken', maargoed, ik vind het niet nodig te stemmen. Het is beter om het allemaal te checken, maar het schiet er bij in.quote:
Klopt maar beetje onnodig aangezien 2 opties met jou overeen komenquote:Op zondag 27 juli 2014 19:02 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Volgens mij las ik net 'ik ga een andere poll maken', maargoed, ik vind het niet nodig te stemmen. Het is beter om het allemaal te checken, maar het schiet er bij in.
In dat geval doe ik altijd 2,4 bar terwijl er 2,2 in de deur staatquote:Op zondag 27 juli 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Olie 1x per jaar verversen.
Peilen doe ik afhankelijk van de km's , maar meestal 1X per maand.
Bandenspanning doe je in bar, niet in psi:)
Dat kan je makkelijker zien bij het kopje terugroepacties bij https://ovi.rdw.nl/ als je op je kenteken zoekt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:27 schreef djkoelkast het volgende:
Je zou het nummer van de DI cassette moeten bekijken, er is een reeks teruggeroepen, als die van jou dat partnummer heeft dan moet je sowieso gaan vervangen.
Het kan geen kwaad om het partnummer even te checkenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat kan je makkelijker zien bij het kopje terugroepacties bij https://ovi.rdw.nl/ als je op je kenteken zoekt.
Bij mij staat niks, dus ik neem aan dat ik een goeie DI heb.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:32 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om het partnummer even te checken
Nee, dat kan niet, knock protection gaat naar de klote.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is waar.
Kan je trouwens een zwarte DI plaatsen (T7) als je standaard een rode hebt (T5) of zit daar verschil in?
Heb je wel bijgevuld met de stok er uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:58 schreef djkoelkast het volgende:
Rode DI's zijn niet teruggeroepen, alleen zwarte bij mijn weten.
Ik heb net olie gecontroleerd dankzij delano.888
Eerst zoeken naar de oliepeilstok, zo vaak kijk ik. Blijkt dat die in de dop van de olie verborgen zit.
Enfin, zat wat aan de lage kant, maar heb altijd een restje olie achterin liggen. Bijgevuld, maar omdat de peilstok door hetzelfde gat gaat komt die nu altijd helemaal onder de olie boven![]()
Enfin, morgen dus nog maar eens peilen? Of zoals ik op andere plekken lees: 5 minuten na het uitzetten van de motor.
'de stuk' er uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb je wel bijgevuld met de stuk er uit?
Hoeft niet morgen, kan ook nu, stok er uit halen, helemaal schoon vegen, er weer in doen, en dan kijken hoe hoog het staat, dat is de enige accurate meting.
Ja de stok ja, ik bedoel, misschien had je hem half er uit gehaald dus de stok er nog half in, en zo bijgevuld. Want ja, dan zit het meet stukje natuurlijk helemaal onder.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
'de stuk' er uit?
of de stok? Met de stok er in kun je niet bijvullen want de stok zit in het MOTOR OIL dopje.
Dat heeft geen zin want die vulopening is dezelfde opening als waar de stok in zit; daar zit nu dus olie aan. Er uit, schoonmaken, er in, er uit en die hele stok zit onder de olie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja de stok ja, ik bedoel, misschien had je hem half er uit gehaald dus de stok er nog half in, en zo bijgevuld. Want ja, dan zit het meet stukje natuurlijk helemaal onder.
Maargoed, schoonvegen, er weer in doen, en dan checken dus.
Nou blijkbaar snap je het nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin want die vulopening is dezelfde opening als waar de stok in zit; daar zit nu dus olie aan. Er uit, schoonmaken, er in, er uit en die hele stok zit onder de olie.
Ik weet echt wel hoe je olie moet peilen, maar als je het moet bijvullen via hetzelfde gat wordt het lastig.
Ja ik snap hem nu, omdat je hem eerst had bijgevuld. Maar normaal, bij mijn check 1x in de zoveel tijd, heb ik hem nooit net bijgevuld, dus zit er ook geen olie in de buis.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:35 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb er niet veel te veel in gedaan, want er zat nog niet eens een halve liter meer in die kan en hij stond erg laag, er zat namelijk bij de 1e keer meten (koude motor) amper olie op het stokje, alleen op het onderste bolletje.
En ik heb geen 9-3
Je vult bij door het gat waar ook die stok in gaat.
Als je nu de stok terug steekt haal je hem dus door de olie in die buis, snap je.
Daarom kan ik hem beter morgen weer checken, dan is alle olie wel gezakt. Maar denk dat er nog wel wat bij kan. Aan de andere kant, over 3 maanden laat ik de olie weer helemaal vernieuwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ik snap hem nu, omdat je hem eerst had bijgevuld. Maar normaal, bij mijn check 1x in de zoveel tijd, heb ik hem nooit net bijgevuld, dus zit er ook geen olie in de buis.
Ik ook altijd met koud, maar heb al 1,5 jaar GEEN verbruikquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
Als je altijd met dezelfde temperatuur meet, weet je ook wat je olieverbruik is.
Daarom altijd met koude motor.
Tenminste, zo doe ik het.
quote:SUMMARY:
CERTAIN PASSENGER VEHICLES EQUIPPED WITH B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINE ENGINES MAY EXPERIENCE OVERHEATING AND BURNOUT OF THE ISOLATED GATED BIPOLAR TRANSISTOR (IGBT) WITHIN THE IGNITION DISCHARGE MODULE (IDM) DUE TO INCREASED SUSCEPTIBILITY TO ELECTRICAL LOADS.
CONSEQUENCE:
OVERHEATING OF THE IGBT OCCURS MOST OFTEN AT ENGINE START-UP, BUT IT MAY ALSO OCCUR WHILE THE ENGINE IS RUNNING. ENGINE STALLING MAY OCCUR, WHICH COULD RESULT IN A CRASH.
REMEDY:
DEALERS WILL INSPECT TO SEE WHAT VERSION IDM IS IN THE VEHICLE AND REPLACE THE IDM IF IT IS A VERSION BUILT PRIOR TO THE INTRODUCTION OF QP3. AN INTERIM LETTER WILL BE MAILED TO OWNERS IN OCTOBER 2005, INFORMING THEM OF THE CONDITION. PARTS ARE NOW AVAILABLE AND OWNERS WILL BE NOTIFIED TO BRING THEIR VEHICLES IN TO THE DEALERS TO HAVE THE IDM REPLACED BY LETTER DATED MARCH 13, 2006. OWNERS MAY CONTACT SAAB AT 1-800-955-9007.
NOTES:
SAAB RECALL NO. 05087. CUSTOMERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.
Nou die 2e gaat om een airbag stickerquote:SUMMARY:
VEHICLE DESCRIPTION: CERTAIN PASSENGER VEHICLES FAIL TO COMPLY WITH REQUIREMENTS OF FMVSS NO. 208, "OCCUPANT CRASH PROTECTION." THE AIR BAG ALERT LABELS MAY NOT BE PERMANENTLY AFFIXED AS REQUIRED BY THIS STANDARD.
CONSEQUENCE:
THESE VEHICLES DO NOT COMPLY WITH THE REQUIREMENTS.
REMEDY:
DEALERS WILL CLEAN THE SUNVISOR SURFACE AND APPLY A NEW AIR BAG ALERT LABEL ON BOTH SUNVISORS. OWNER NOTIFICATION BEGAN JULY 30, 2001. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT SAAB AT 1-800-955-9007.
NOTES:
ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).
B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINEquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef delano.888 het volgende:
Het RDW geeft dus aan dat er helemaal geen terugroep acties zijn geweest, maar ik heb een andere site gevonden, http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchSafetyIssues en die geeft het volgende aan:
[..]
[..]
Nou die 2e gaat om een airbag sticker![]()
![]()
maar die eerste gaat dus om de DI als ik het goed begrijp toch?, die voor mij niet van toepassing zou moeten zijn (T5), toch?
Oja was ik even vergeten ik heb een B204E (154pk)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINE
Dus nee, want jij hebt n ander blok.
twitter:RemcoAndringa twitterde op donderdag 31-07-2014 om 21:24:062 aanhoudingen in Utrecht Terwijde ivm schietpartij #amersfoort. Verdachten reden in deze saab http://t.co/iBnqUxzpqm reageer retweet
Tsss.... mijn man zei gisteren (toen ze de auto nog niet gevonden hadden, de politie gemeld had op zoek te zijn naar een zwarte Saab, en de politiehelicopter over kwam vliegen) al "We've got an issue" en liet me de tweet van de politie lezen, waarop ik alleen maar dacht "zwarte Saab?" en toen keek hij me al zo schaapachtig aan van "Ja, zwarte Saab...."quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks is het nog een forumlid ook, laatst ook koperdieven in een rode 9-3ss.
Is dat n nieuw opgebouwd blok?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef Hyperdude het volgende:
Audi was toch het nieuwe BMW?![]()
Verplichte Saab-inhoud:
Vrindje is bezig met 1984 16V Saab. Wat een slangenwirwar.
[ afbeelding ]
Geen compleet nwe. opbouwquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat n nieuw opgebouwd blok?
En waar gaat ie in liggen?
Jonguh, dat ding heb ik 1 keer een paar kilometer in gereden, nadat de schakelstang losraakte bleef de bak in de achteruit staan. Dus achteruitquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:38 schreef JohnB52 het volgende:
Vette foto, komt de foto ook uit 1984?
Volgens mij is dat een poging tot grappige bobine.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Leandra het volgende:
...maar zie ik daar nou een blikje Red Bull dat een functie heeft?
Terug van vakantie en afgelopen maandag de 9-5 afgeleverd bij Saab Service Ommen (Brinkie van Saabforum) en gratis een leen 900 meegekregen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:22 schreef JohnB52 het volgende:
Di cassette kan je zelf ook wisselen.
Goedkoopst bij saabpartners.com te koop.
Je kan er nog wel gewoon mee rijden, alleen kans op misfires...
Heb de oude weer meegekregen, aangezien die wel een storing aangaf, maar geen merkbare problemen gaf qua rijden, met de redenatie: Altijd handig als je ergens in het buitenland problemen met je DI krijgt, kun je iig verder rijden, zie in bijv. Italië maar eens aan een DI cassette te komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:27 schreef djkoelkast het volgende:
Is heel simpel te vervangen, 2 boutjes.
Ik heb die van mij toen uit Engeland gehaald, was véél goedkoper dan waar dan ook in de buurt. Sindsdien geen enkele melding meer gehad.
Je zou het nummer van de DI cassette moeten bekijken, er is een reeks teruggeroepen, als die van jou dat partnummer heeft dan moet je sowieso gaan vervangen.
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detailquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:01 schreef swollywood het volgende:
[..]
Terug van vakantie en afgelopen maandag de 9-5 afgeleverd bij Saab Service Ommen (Brinkie van Saabforum) en gratis een leen 900 meegekregen.
[ afbeelding ]
Die heeft er een 2e hands DI cassette ingezet à ¤ 100,-.
Direct maar een beurtje en APK laten doen, 2 nieuwe Continental voorbanden (was APK afkeur), nieuwe remblokken achter en ook eindelijk maar eens mijn achterruitesproeier laten fixen (kwaaltje bij 9-5 wagon).
Dus de 9-5 kan er weer een tijdje tegenaan!
[..]
Heb de oude weer meegekregen, aangezien die wel een storing aangaf, maar geen merkbare problemen gaf qua rijden, met de redenatie: Altijd handig als je ergens in het buitenland problemen met je DI krijgt, kun je iig verder rijden, zie in bijv. Italië maar eens aan een DI cassette te komen.
Zal het nummer nog wel ff controleren.
Zal hem maandag op het werk ff netjes rechtop zetten in een doosje met opvulmateriaal er bij in.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detail![]()
Ik heb die oude ook nog, alleen je schijnt hem wel rechtop te moeten bewaren (dus zoals hij in de motor zit). Althans, dat zei men op de diverse fora toen.
Ik laat hem net zien, reactie:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:34 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vind m leuk!
Dochter ook: papa heeft een cars Saab!
bijna goed,quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detail![]()
Ik heb die oude ook nog, alleen je schijnt hem wel rechtop te moeten bewaren (dus zoals hij in de motor zit). Althans, dat zei men op de diverse fora toen.
Hoe kom je nou op gekoeltquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
bijna goed,
de bobines die erin zitten zijn olie "gekoelt" je mag hem bewaren hoe je het wil maar minimaal een uur van te voren de DI rechtop neerzetten zodat de (dikke) olie kan dalen.
Of het echt waar is weet ik niet, maar die pleuris dingen zijn zo duur dat ik het toch maar wel doe.
Fuck, ik zie het, oepsyquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:46 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hoe kom je nou op gekoelt![]()
Het is gekoeld.
het gaat wel om E85 he?quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:43 schreef Leandra het volgende:
Darn, dat is de helft van wat het in NL kost.... waar kan ik zo goedkoop gaan shoppen, om de benzine hoef ik het niet te laten zo te zien
Bij de Total in Calais.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:43 schreef Leandra het volgende:
Darn, dat is de helft van wat het in NL kost.... waar kan ik zo goedkoop gaan shoppen, om de benzine hoef ik het niet te laten zo te zien
quote:Met uitzondering van sommige modellen van voor het midden van de jaren 80 zijn alle Saab modellen zijn geschikt voor het gebruik van E10. Overleg met je Saab dealer.
Yup. We gaan erachter komen of t over te zetten is. (moet met tech 2 hopelijk wel lukken).quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lekker goedkoop getankt!
@descendent: weer eentje in mijlen gekocht?
Ik zou t graag doen maar dat kan allang niet meer.. Bij het volgende topic pas weer, dus als we zover zijn moet iedereen maar even nieuwe foto's plaatsenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:14 schreef Descendent het volgende:
Overigens mag de OP wel even aangepast worden. John heeft geen 9-5 meer (maar wel een hele mooie 900 RA; en de mijne is ehmm.. wat aangepast her en der....
[ link | afbeelding ]
Neenee; da's een heuse Viggen uitlaat!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik zou t graag doen maar dat kan allang niet meer.. Bij het volgende topic pas weer, dus als we zover zijn moet iedereen maar even nieuwe foto's plaatsen
Btw, het chromen uiteinde van je uitlaat is een dop die er op gelast is, toch? Waar heb je die gehaald?
Euw, wist helemaal niet dat dat bestaat.. Net een week geleden mijn uitlaat vervangen verdomme. Kost dat ongeveer? *hoop heel veel zodat ik minder baal*quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Neenee; da's een heuse Viggen uitlaat!
[ afbeelding ]
Nieuw kost zo iets incl. middendemper rond de 375.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Euw, wist helemaal niet dat dat bestaat.. Net een week geleden mijn uitlaat vervangen verdomme. Kost dat ongeveer? *hoop heel veel zodat ik minder baal*
Godsamme moet dat nouquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:35 schreef Descendent het volgende:
[..]
Nieuw kost zo iets incl. middendemper rond de 375.
Ik heb de mijne z.g.a.n. voor rond de 110.
Hehe; of einddempers ook los te koop zijn weet ik niet, denk t wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Godsamme moet dat noudus alleen einddemper is niet te koop? Daarvan heb ik laatst een standaard versie gekocht voor 140.. Had dus wel ff verder mogen kijken zie ik nu..
Dat ga ik nu niet meer doen, word er alleen maar sip van als ik dat nu vindquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:38 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe; of einddempers ook los te koop zijn weet ik niet, denk t wel.
Goed je digitale ogen openhouden en dan komt er op MP of ebay wel eens eentje langs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |