Heb het toegevoegd inderdaad, model van 1995 tot 1998. Voorloper van de 9-3 zeg maar (die ik eventueel ook overweeg).quote:
Was al aan het kijken inderdaad. Toch nog een hoop aandachtspunten voor een 900ng. Al moet je bij een oudere auto altijd goed opletten natuurlijk. Gelukkig zijn ze zo te zien motorisch wel ontzettend betrouwbaar (vind ik toch belangrijk).quote:Op donderdag 25 september 2014 21:09 schreef Leandra het volgende:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=73846
Sowieso is het Saabforum een aanrader
Ik zie het inderdaad. Maar feitelijk gewoon hetzelfde model alleen een paar jaartjes jonger.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:26 schreef AchJa het volgende:
Ook zat 9-3's te krijgen voor dat geld.
Ik vind het wel prima dat geen hond ze meer wil hebben.
Ik had ook nooit Saab gereden maar ben helemaal om, de auto hierna wordt gewoon weer een Saab. Ik moet wel bekennen dat dit ook meteen de "nieuwste" auto is (bj 2000) die ik ooit gehad heb... Moderner dan 1989 heb ik hiervoor nooit gereden.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad. Maar feitelijk gewoon hetzelfde model alleen een paar jaartjes jonger.
Ik vind het wel prettig dat ze voor dergelijk aantrekkelijke bedragen te vinden zijn. Heb nog nooit een Saab gereden maar volgens mij moet dat voortreffelijk rijden.
Heb Saab altijd een beetje "oude lullen modellen" gevonden, maar vind het toch wel erg veel klasse uitstralen.
Ik hoor graag van jullie hoe dat nou rijdt zo'n Saab, en tevens of Saab duur is in onderhoud (ik verwacht het wel, al is dat voor een bijzonder merk niet onoverkomelijk).
Ik heb nu 5 liter GM Dexos2 5W30 bij www.olietekoop.nl besteld voor 24.50. Vorige keer besteld bij www.dekruiberg.nl (staat niet meer op de site) was ook ongeveer dat bedrag. Vind ik best meevallen voor 5 liter volsyntheet.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:07 schreef JohnB52 het volgende:
De olie kan je gewoon via eBay.de bestellen. Scheelt je de helft.
Of via j&d vd Bosch. Die verkopen de 5liter flessen van GM.
Of af en toe verkoopt de Action ook olie van Shell, 5w40. Volsyntheet.
Wel Orgineel Oliefilter nemen.
Het rijdt voortreffelijk, als ik moet kiezen tussen een 5 jaar oude Audi A3 of een 12 jaar oude Saab 9-3 Sport Sedan, dan kies ik probleemloos voor de Saab, als de keuze tussen die Audi of een 15 jaar oude 9-3 og is ook trouwens.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad. Maar feitelijk gewoon hetzelfde model alleen een paar jaartjes jonger.
Ik vind het wel prettig dat ze voor dergelijk aantrekkelijke bedragen te vinden zijn. Heb nog nooit een Saab gereden maar volgens mij moet dat voortreffelijk rijden.
Heb Saab altijd een beetje "oude lullen modellen" gevonden, maar vind het toch wel erg veel klasse uitstralen.
Ik hoor graag van jullie hoe dat nou rijdt zo'n Saab, en tevens of Saab duur is in onderhoud (ik verwacht het wel, al is dat voor een bijzonder merk niet onoverkomelijk).
Volgens mij zijn Saabs er ondergewaardeerde auto's, daarnaast speelt een stukje angst voor een failliet merk bij veel mensen ook mee denk ik.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:05 schreef JohnB52 het volgende:
In feite is het gewoon een Opel Vectra, maar dan in een Saab jasje.
Rijden? Doen ze prima.
Qua motoren ook goed, totdat ze met de T7 kwamen.
Een 900ng/9-3 is ongeveer 2/3x zo goedkoop als vergelijkbare Mercedes BMW Audi.
Worden er nog steeds onderdelen geproduceerd of is er gewoon een onuitputtelijke voorraad onderdelen?quote:Onderdelen zijn prima te krijgen.
Klopt, al zie ik bij de 900ng en 9-3 types vooral problemen aan vering, schokdempers en slangen, maar motorisch en elektronisch lees ik niks geks. Dat stelt mij wel gerust.quote:Die lijst van mogelijke mankementen is inderdaad lang. Maar jijzelf kan ook 100en ziektes oplopen. Wil niet zeggen dat je die ook allemaal krijgt toch?
Ik ben niet zo van het tunen, ik hou m'n auto's het liefst zo origineel mogelijk. Dan zijn ze vaak op hun mooist.quote:Saabs zijn nog niet echt ontdekt door de jeugd, maar ze zijn erg goed te tunen :-)
Ik schat wel in dat een Saab gemiddeld 2x zo duur is in onderhoud als een gemiddelde Opel of Ford.quote:Oh en duur in onderhoud: de onderdelen die door Saab zelf zijn gemaakt houden het t langst uit.
Ik rij er nu bijna een jaar in... eerste beurt net na aankoop was 7 tientjes en nu weer voor een tientje of 7 aan olie etc.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik uitga van gemiddeld ¤ 700,- per jaar aan onderhoud, zit ik dan in de goede richting?
Ik denk dat het wel meevalt als je in hetzelfde segment gaat kijken, een Vectra/Omega of Mondeo van 1999 zal ook niet goedkoop in onderhoud zijn als je alles laat doen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik schat wel in dat een Saab gemiddeld 2x zo duur is in onderhoud als een gemiddelde Opel of Ford.
Als ik uitga van gemiddeld ¤ 700,- per jaar aan onderhoud, zit ik dan in de goede richting?
Dat is waar, nu moet ik ook zeggen dat ik voorheen vooral jongere auto's gewend ben geweest.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt als je in hetzelfde segment gaat kijken, een Vectra/Omega of Mondeo van 1999 zal ook niet goedkoop in onderhoud zijn als je alles laat doen.
En hoeveel je aan onderhoud kwijt bent zal ook erg afhankelijk zijn van het aantal kilometers wat je maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige wat ik daarvan zelf gedaan heb is een lichtschakelaar op de sloop scoren en hem plaatsen, verder is alles door de Saab-specialist gedaan.
Mijn man stapte probleemloos van z'n leaseAudi over in de Saab, terwijl hij toch echt geen zin had met mijn 16 jaar oude Honda te gaan rijden...quote:Op donderdag 25 september 2014 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is waar, nu moet ik ook zeggen dat ik voorheen vooral jongere auto's gewend ben geweest.
Ik verwacht ivm de grotere reisafstand naar mijn toekomstige werkplek zo'n 25.000 km per jaar te gaan rijden, de laatste jaren was dit slechts 15.000 km per jaar omdat ik nu nog op 8 km van mijn werk woon (dat worden er 40).
quote:Op donderdag 25 september 2014 22:38 schreef Leandra het volgende:
Het enige wat ik daarvan zelf gedaan heb is een lichtschakelaar op de sloop scoren en hem plaatsen, verder is alles door de Saab-specialist gedaan.
Ik denk dat het in deze weinig uitmaakt of het een Saab of een willekeurig ander merk is, als je het niet zelf kunt dan ben je toch een hoop kwijt.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu weet ik weer waarom ik alles zelf doe...
Nu zit ik natuurlijk wel in een luxe positie met een gigantische autohobbyclub op de kazerne die beter uitgerust is dan de gemiddelde garage, 5 bruggen, balanceerapparaten en alles.
Klopt. Dat maakt vwb merk weinig uit.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het in deze weinig uitmaakt of het een Saab of een willekeurig ander merk is, als je het niet zelf kunt dan ben je toch een hoop kwijt.
quote:Op donderdag 25 september 2014 22:38 schreef Leandra het volgende:
Ik kan wel posten wat ik de afgelopen 20 maanden ben kwijt geweest voor de Sport Sedan, maar daarbij moeten we ons er wel van bewust zijn dat een aantal zaken gewoon bekend waren toen ik de auto kocht, en dat ik die ook ingecaculeerd had (en bij de aankoopprijs in de onderhandeling meegenomen had ), zoals de draagarmen bijvoorbeeld.... en de accu die niet lekker was, en zo nog wat van die dingen.Zijn toch aardige bedragen, maar buiten de reparatie aan de ventilatiemotor en airco zie ik geen vreemde dingen die stuk zijn gegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige wat ik daarvan zelf gedaan heb is een lichtschakelaar op de sloop scoren en hem plaatsen, verder is alles door de Saab-specialist gedaan.
Ik hoop echter het onderhoud wel op zo'n ¤ 70,- per maand te kunnen houden (ongeveer ¤ 800 tot ¤ 850,- per jaar). Maar ik denk dat dit geen onmogelijke opgave is aangezien je niet jaarlijks nieuwe banden nodig hebt bijvoorbeeld.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Ventilatormotor was al stuk toen ik hem kocht, en de airco was niet stuk, is ook alleen maar gevuld, het enige rare wat kapot is gegaan was die gordel, gordel zelf was niet kapot, maar het deel waar hij in moet (de sluiting), en dat was best een arbeidsintensieve klus om dat ding te vervangen (al even afgezien van het feit dat dat ding zelf ook niet goedkoop was).quote:Op donderdag 25 september 2014 22:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn toch aardige bedragen, maar buiten de reparatie aan de ventilatiemotor en airco zie ik geen vreemde dingen die stuk zijn gegaan.
Ik hoop echter het onderhoud wel op zo'n ¤ 70,- per maand te kunnen houden (ongeveer ¤ 800 tot ¤ 850,- per jaar). Maar ik denk dat dit geen onmogelijke opgave is aangezien je niet jaarlijks nieuwe banden nodig hebt bijvoorbeeld.
Dan moet ik toch even vervelend zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nu 5 liter GM Dexos2 5W30 bij www.olietekoop.nl besteld voor 24.50. Vorige keer besteld bij www.dekruiberg.nl (staat niet meer op de site) was ook ongeveer dat bedrag. Vind ik best meevallen voor 5 liter volsyntheet.
En ik koop al jarenlang filters van het merk Mann.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |