Dan ga ik hier maar niet neerzetten wat ik allemaal voor de RA heb uitgegeven...quote:Op donderdag 25 september 2014 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt als je in hetzelfde segment gaat kijken, een Vectra/Omega of Mondeo van 1999 zal ook niet goedkoop in onderhoud zijn als je alles laat doen.
En hoeveel je aan onderhoud kwijt bent zal ook erg afhankelijk zijn van het aantal kilometers wat je maakt.
Onderdelen: veel is uitwisselbaar van andere merken, al is t logisch dat saab bijvoorbeeld niet zijn eigen remmen en dergelijke maakt.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Saabs er ondergewaardeerde auto's, daarnaast speelt een stukje angst voor een failliet merk bij veel mensen ook mee denk ik.
[..]
Worden er nog steeds onderdelen geproduceerd of is er gewoon een onuitputtelijke voorraad onderdelen?
[..]
Klopt, al zie ik bij de 900ng en 9-3 types vooral problemen aan vering, schokdempers en slangen, maar motorisch en elektronisch lees ik niks geks. Dat stelt mij wel gerust.
[..]
Ik ben niet zo van het tunen, ik hou m'n auto's het liefst zo origineel mogelijk. Dan zijn ze vaak op hun mooist.
[..]
Ik schat wel in dat een Saab gemiddeld 2x zo duur is in onderhoud als een gemiddelde Opel of Ford.
Als ik uitga van gemiddeld ¤ 700,- per jaar aan onderhoud, zit ik dan in de goede richting?
Nope-1quote:Op donderdag 25 september 2014 23:42 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dan moet ik toch even vervelend zijn.
Eigenlijk hoort er 5w40 in.
Nope-2, zit ook in Mann filters.quote:Mann filters is weinig mis mee , bij andere autos.
haal maar een origineel saab of een mahle oc981 filter!
de mann filter heeft namelijk een doorlaatventiel waarbij de olie terug in het carter stroomt
de originele en de mahle oc981 hebben een terugslagklep waardoor de olie in de motor blijft en je na de start direct oliedruk hebt.
Bronquote:Aanvullende informatie 2 : met een terugloopbeveiligingsklep
Volgende week krijgt hij een beurt, dan loop ik de slangen ook meteen na. Vervangen volgt als het nodig is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:06 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, die w712/80 dan weer wel.
Saab adviseerde vroeger ook halfsyntheet, en voor de 900 classic mocht je ook je bakolie bijvullen met 10w40...
Tijd staat niet stil, de ontwikkelingen ook niet, dus hebben ze in de loop der tijd hun advies toch aangepast.
Heb je de vacuumslangen en terugslagklepje nog vervangen?
Nee, maar dat is dan ook een (potentiële) klassieker, dus daar ga je sowieso al anders mee om qua investering cq onderhoudskosten.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dan ga ik hier maar niet neerzetten wat ik allemaal voor de RA heb uitgegeven...
Met de nieuwe bobine moet t nu dan wel goed zitten.
Hoop ik.
Daar kom ik wel uit. Maar thanks voor het aanbod.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:14 schreef JohnB52 het volgende:
Nog tip nodig om te checken of een terugslagklepje werkt?
quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:28 schreef Leandra het volgende:
Darn, nou ben ik nieuwsgierig (ik wil gewoon altijd alles weten), maar ik weet niet eens wat het terugslagklepje is
Edit; Nou krijg ik visioenen dat het een soort "verloopnippeltje" is
Hans Auer schreef ooit columns in de Panorama, en wist niets van auto's, kocht een nieuwe auto bij de dichtstbijzijnde garage, en als er wat mis was met zijn auto was het altijd een of ander "verloopnippeltje"..... het staat op de rekening, je hebt geen flauw idee wat het is, en je begint te vermoeden dat eigenlijk niemand weet wat het is.
Ken je de Saab bananen niet? zo noemen veel mensen de afstandsbedieningenquote:
Oh, van de 9-3 og?quote:Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ken je de Saab bananen niet? zo noemen veel mensen de afstandsbedieningen
Jep die.quote:Op maandag 29 september 2014 22:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, van de 9-3 og?
Mijn peuter ziet daar een auto in, dus bij ons is het geen banaan.
Maar waarom heb je ze niet meer nodig?
Denk dat jouwe later bijgekocht zijn want mijn 9-3 had alleen bananen en is van 2000.quote:Op maandag 29 september 2014 23:38 schreef eXplorer1 het volgende:
Wanneer zijn ze geswitched eigenlijk van bananen naar de uniforme sleutels? mijn 9-3OG MY00 en 9-5OG MY98 hebben beide de sleutels en niet de bananen.
aahh dat kan dus ook inderdaad.quote:Op maandag 29 september 2014 23:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Denk dat jouwe later bijgekocht zijn want mijn 9-3 had alleen bananen en is van 2000.
Jansen vertelde mij btw vandaag nog dat 98 uberhaubt geen ab er bij kreeg, alleen sleutels. Dus mensen met een 98 zouden misschien wel die bananen willen van mij.
Gaat binnenkort gebeuren, ze zijn nog niet gaar, ze kunnen er nog wel een jaartje tegenaan schat ik maar veel langer geef ik ze niet meer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:06 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je de vacuumslangen en terugslagklepje nog vervangen?
Ah okee, om de centen hoef je het niet te laten, zoveel slang zit er nu ook weer niet in.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:06 schreef JohnB52 het volgende:
Siliconen drogen niet uit. En goedkoper dan rubber denk ik.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:09 schreef JohnB52 het volgende:
Oja dat interieurfilter valt nog mee, moet je die van de 9-5 eens doen: dashboard kast er uit, en computer van de automaat los halen...
2000, T5.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:15 schreef JohnB52 het volgende:
Welk bouwjaar had je ook alweer? Heb je een T5 of T7?
Goeie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien kan je deze dan ook vervangen:
http://www.saab-tuners.co(...)n-valve-kit-4mm.html
Dat weet ik, maar die geannodiseerde meuk hoort thuis in Golfjes GTI en CRX'en enzo...quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:55 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, maar daar zie je niks meer van zodra die cover er op zit...
En in zwart is ie ook leverbaar.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Mooi, zo blijven ze allemaal uniek!
Buitenkant blijft wel origineel, geen niet originele tupperware er op!
Is je 9-3 afgeschreven en definitief overleden?quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:25 schreef eXplorer1 het volgende:
ivm sloop van de 9-3 heb ik het volgende liggen:
1. Schokdempers monroe reflex voor(0km) en achter(4000km), 75¤
2. JVC radio met BT en 3 pre-outs met veel opties, 50¤
zooi gaat ook op MP maar voor jullie even iets aangepaste prijzen
Blok gaat naar de 9-5 (want is 7000km oud) en al het pretspul eruit getrokken, is dus de moeite niet om te verkopen en heb ik dus besloten om het hok te slachten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is je 9-3 afgeschreven en definitief overleden?
Pmquote:Op dinsdag 30 september 2014 14:25 schreef eXplorer1 het volgende:
ivm sloop van de 9-3 heb ik het volgende liggen:
1. Schokdempers monroe reflex voor(0km) en achter(4000km), 75¤
2. JVC radio met BT en 3 pre-outs met veel opties, 50¤
3. TD04 15T, 10K achter de kiezen na revisie, 200¤
zooi gaat ook op MP maar voor jullie even iets aangepaste prijzen
Bij Saab Twente. Voor mij aan de andere kant van het land.quote:
Ik kom zelf uit de omgeving Breda. Dus dat was een stukje rijden, en zaterdag opnieuw.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:29 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, dan zit t wel goed.
Check nog wel even de vacuumslangen, want die vervangen ze nooit.
Andere kant? Waar kom je vandaan?
Das de mijne inderdaad.quote:
Klopt, en de trekhaak moet eraf, dat is geen gezicht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:24 schreef JohnB52 het volgende:
Netjes hoor, nog even lichtmetalen wielen er op. Smoke zijknippers en een niet verkreukeld kentekenplaat aan de voorkant en hij is af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |