Ik denk dat Rutte de aanval van Oekraine wel ok vind. Laat hun maar hun handjes vuil maken, dan zorgen wij voor het onderzoek.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Meneer Rutte we bereiken geen ene tyfus op deze manier.......
Laat haar door heel de Jostiband hard neuken en stuur de video naar Putin.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:38 schreef badschaap het volgende:
als putin irritant blijft doen, zet dan gewoon zijn dochter nederland uit
Tis ook onze oorlog niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte de aanval van Oekraine wel ok vind. Laat hun maar hun handjes vuil maken, dan zorgen wij voor het onderzoek.
*mark ruttequote:Op zondag 27 juli 2014 17:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Laat haar door heel de Jostiband hard neuken en stuur de video naar Putin.
Nee, gewoon nee.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:41 schreef badschaap het volgende:
Had je moeten nagaan als hier Roemer premier was geweest
"Ik kom in vrede" zeg maar...quote:Op zondag 27 juli 2014 17:42 schreef marcodej het volgende:
Dus geen gewapende mensen, maar straks wel een ongewapende politiemissie? Die logica ontgaat me.
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:39 schreef badschaap het volgende:
[..]
zolang die onderzoekers er zijn zullen ze het oogsluikend toestaan denk ik.
Als ze verstandig zijn houden ze zich voorlopig wel gedeisd ja. Aan de andere kant hebben ze ook na de ramp van alles en nog wat naar Oekraïne gestuurd.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:39 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Lang, totdat Oekraïne maar niet op grondgebied van Rusland gaat vechten (lijkt mij als Poetin verstandig is).
Zo lang hij het in het Nederlands doet wel ja.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:37 schreef Greys het volgende:
Rutte gaat steeds beter spreken, nu hij het zo vaak doet
Die werken daar al.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:42 schreef marcodej het volgende:
Maar is onbewapende mensen het gebied in sturen nu wel reeel dan?
Alleen als er niks gebeurd.quote:
Dat wel ja.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:46 schreef Nintex het volgende:
Maximale inzet, me neus Rutte. Jaap van Deurzen stond gister live op die crash site een praatje te maken met een seperatist en je politieteam zat in het het hotel onder de tafel.
Je kan een journalist die op eigen houtje opereert niet vergelijken met een team onderzoekers die zich aan voorschriften, protocollen en advies van oa. OVSE moeten houden.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:46 schreef Nintex het volgende:
Maximale inzet, me neus Rutte. Jaap van Deurzen stond gister live op die crash site een praatje te maken met een seperatist en je politieteam zat in het het hotel onder de tafel.
Die mensen zijn dan ook verstandiger dan Jaap van Deurzen en hebben met veel duidelijkere protocollen te maken.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:46 schreef Nintex het volgende:
Sancties. En ja, die kunnen wel degelijk aankomen bij Rusland. In tegenstelling tot wat men denkt.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:48 schreef Greys het volgende:
Sorry maar dat 'we hebben wel dégelijk handelingsopties, dus we zijn niet machteloos' vind ik echt gelul op dit moment. Je hebt gewoon eigenlijk geen keuze nu dan afwachten. Welke handelingsopties zijn dat dan die hij wel heeft waar hij het over heeft??
Dat moet je dus serieus nemen. Doe je dat niet, dan ben je direct in gevecht met de separatisten en dat willen we dus niet. We zijn daar niet om mee te doen aan de oorlog.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
1 van de argumenten: "De separatisten vinden het niet wenselijk dat er militairen komen".
Prima argument.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
1 van de argumenten: "De separatisten vinden het niet wenselijk dat er militairen komen".
De seperatisten hebben zwaardere wapens dan 'onze jongens'. Maak een verkeerde beweging en ze zijn de lulquote:Op zondag 27 juli 2014 17:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
Maar commando's zijn véél beter getraindquote:Op zondag 27 juli 2014 17:52 schreef DeJori het volgende:
Waarom denken sommige mensen hier dat die opstandelingen een stel boeren met hooivorken zijn? Dat zijn gewoon zwaar bewapende soldaten en of je het nou leuk vindt of niet, daar moet je rekening mee houden.
Juist. Vind het een wijs besluit, hoe wrang het ook is dat daar nog menselijke resten liggen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik moet zeggen dat dit me toch de verstandigste keuze lijkt. Niet militair betrokken raken in een smerige burgeroorlog.
Het is een keuze die tegen de eerste gevoelens ingaat, maar het lijkt me in dit soort situaties ook zelden verstandig om direct naar gevoel te handelen. Liever even goed nadenken over de situatie en de eventuele gevolgen van mogelijke acties.
Daarnaast is het ook juist om die reden beter dit niet te doen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:53 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Juist. Vind het een wijs besluit, hoe wrang het ook is dat daar nog menselijke resten liggen.
training helpt niet tegen artillerie.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:53 schreef badschaap het volgende:
[..]
Maar commando's zijn véél beter getraind
Ja, leuk die training, zonder luchtsteun, artillerie, tanks, noem het maar op.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:53 schreef badschaap het volgende:
[..]
Ik was een reactie aan het typen, maar dit vat het eigenlijk het beste samenquote:Op zondag 27 juli 2014 17:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
training helpt niet tegen artillerie.
Zijn ze voor getraind.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, leuk die training, zonder luchtsteun, artillerie, tanks, noem het maar op.
Laten we maar hopen dat Oekraïne het gebied snel in handen heeft. Dat zou ook een hoop oplossen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef VacaLoca het volgende:
Rutte heeft gewoon gelijk. Je kan niet een overmacht hebben van dusdanige aard dat je in korte tijd de regio onder controle hebt en experts hun werk kunnen verrichten daar. Gezien de doelstelling gewoon geen goede optie.
Het is wel fucked up dat Oekraïne en de separatisten niet nu twee weken zich koest willen houden, maar politiek ingrijpen zal daar meer tegen doen dan militair ingrijpen waardoor het alleen maar escaleert en je het veilig opsporen van lijken al helemaal kan vergeten.
Een vechtmissie met mogelijk veel doden tot gevolg voor een - met alle respect - paar levenloze lichamen en/of lichaamsdelen + wat brokstukken? Nah... liever niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:53 schreef badschaap het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:38 schreef badschaap het volgende:
als putin irritant blijft doen, zet dan gewoon zijn dochter nederland uit
Meeste word gedaan door vliegtuigen en marineschepen tegenwoordig..quote:Op zondag 27 juli 2014 17:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
training helpt niet tegen artillerie.
En dan? Je moet daar voor een veilig gebied zorgen. Als er bommen op de pannen van de commando's vallen, heb je geen beveiligd gebied.quote:
Zou Rusland dan niet 'gewoon' wat extra poppetjes sturen om het weer terug te pakken?quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat Oekraïne het gebied snel in handen heeft. Dat zou ook een hoop oplossen.
Ze zijn al maanden in gevecht met die seperatisten, die gaan nu niet ineens winnen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat Oekraïne het gebied snel in handen heeft. Dat zou ook een hoop oplossen.
Ik kan niet geloven dat Rusland nú in zou grijpen, terwijl de hele wereld meekijkt.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou Rusland dan niet 'gewoon' wat extra poppetjes sturen om het weer terug te pakken?
Heb je niet het gevoel dat het iets té 'gemakkelijk' gaat allemaal nu voor Oekraïne?
Oekraïne is toch pas net begonnen met de daadwerkelijke militaire ingreep?quote:Op zondag 27 juli 2014 17:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze zijn al maanden in gevecht met die seperatisten, die gaan nu niet ineens winnen.
twitter:DominiqueHeyde twitterde op zondag 27-07-2014 om 17:56:58Belangrijkste nieuws misschien wel dat het geen eindeloze missie wordt, maar nu nog 3 weken om stoffelijke resten te repatrieren. reageer retweet
Doorgaan op diplomatieke weg, afhankelijk van risicoinschatting wordt elke dag bekeken of men naar de crash site kan.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Re het volgende:
Dus wat is nu het besluit en wat is de vertraging?
Rusland doet stééds dingen die niet te geloven zijn..quote:Op zondag 27 juli 2014 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat Rusland nú in zou grijpen, terwijl de hele wereld meekijkt.
En dan? er gewoon mee kappen?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef marcodej het volgende:
twitter:DominiqueHeyde twitterde op zondag 27-07-2014 om 17:56:58Belangrijkste nieuws misschien wel dat het geen eindeloze missie wordt, maar nu nog 3 weken om stoffelijke resten te repatrieren. reageer retweet
Het wordt per dag bekeken, elke ochtend en in de loop van de dag, of het al veilig genoeg is om er te gaan werken.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Re het volgende:
Dus wat is nu het besluit en wat is de vertraging?
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op zondag 27-07-2014 om 18:00:09#BreakingReports The #MH17 crash site is now under Ukrainian army control. reageer retweet
twitter:OrmistonOnline twitterde op zondag 27-07-2014 om 17:35:57We see #Ukraine armoured convoy near #Malaysian crash site,heavy fighting cancels investigators mission 2day #cbcnews http://t.co/km1ZoS6IXx reageer retweet
Daar is geen luchthaven.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef marcodej het volgende:
De Oekraïners zijn nu vanuit het zuiden aan het doorstoten, dit zal betekenen dat de experts via Mariupol naar de crash site moeten?
Really? Want je kan vertrouwen dat de rebellen het gebied niet aanvallen met artillerie?quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat het daarna geen zin meer heeft?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:07 schreef Andromache het volgende:
Ik heb even gemist waarom er nog drie weken zijn om te werken, hoe zat dat nou?
Dat is dan de enige zekerheid die je met de rebellen hebt. Verder was daar geen afspraak mee te maken.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
dat ws net het voordeel toen de rebellen het in handen hadden, Kiev kon garanties geven dat zij zoiets niet zouden doen, en de rebellen gaan heus geen gebied bombarderen dat ze zelf in handen hebben.
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
Putin laat ze bij de grens komen, in het bereik van zijn artillerie. Schaakmat.
Eigenlijk zegt Rutte gewoon: Er gaan straks 100 extra mensen op vakantie in een hotel in Donesk zitten want daar komt het eigenlijk op neer. Hoe groot is de kans dat die prut experts daadwerkelijk de komende dagen aan de gang kunnen als de gevechten aanhouden. Ik gok 0.0 procent of te wel we komen niet verder.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:46 schreef Nintex het volgende:
In principe heb je alleen een landingsbaan van voldoende afmetingen nodigquote:Op zondag 27 juli 2014 18:08 schreef agter het volgende:
[..]
Mss lokaal. Geen internationaal ieg. Kijk maar op flightradar.
Genoeg gras daar.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:09 schreef Andromache het volgende:
[..]
In principe heb je alleen een landingsbaan van voldoende afmetingen nodig
quote:Op zondag 27 juli 2014 18:09 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt Rutte gewoon: Er gaan straks 100 extra mensen op vakantie in een hotel in Donesk zitten want daar komt het eigenlijk op neer. Hoe groot is de kans dat die prut experts daadwerkelijk de komende dagen aan de gang kunnen als de gevechten aanhouden. Ik gok 0.0 procent of te wel we komen niet verder.
Nou nou nou. Beetje dimmen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:09 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt Rutte gewoon: Er gaan straks 100 extra mensen op vakantie in een hotel in Donesk zitten want daar komt het eigenlijk op neer. Hoe groot is de kans dat die prut experts daadwerkelijk de komende dagen aan de gang kunnen als de gevechten aanhouden. Ik gok 0.0 procent of te wel we komen niet verder.
Botten vergaan niet zo snel.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat het daarna geen zin meer heeft?
Dat zegt hij niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:09 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Nou ja, zou Oekraïne dan precies bij de rampplek stoppen? Hopelijk duwen ze de separatisten nog wat verder terug.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Really? Want je kan vertrouwen dat de rebellen het gebied niet aanvallen met artillerie?
dat ws net het voordeel toen de rebellen het in handen hadden, Kiev kon garanties geven dat zij zoiets niet zouden doen, en de rebellen gaan heus geen gebied bombarderen dat ze zelf in handen hebben.
Okay, mr. Knowitall.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:09 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Met zo'n grad schiet je al gauw meer dan 30 kilometer, dus dan moet je wel een flink gebied afzetten.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, zou Oekraïne dan precies bij de rampplek stoppen? Hopelijk duwen ze de separatisten nog wat verder terug.
Precies. Richting zee, of richting Rusland.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, zou Oekraïne dan precies bij de rampplek stoppen? Hopelijk duwen ze de separatisten nog wat verder terug.
Leger sturen zou heel dom zijn gewoon.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:16 schreef Awsom het volgende:
We sturen geen bewapende militairen want het is te gevaarlijk: daarom sturen we onbewapende militairen
Nou, wat let je. Stop een deegroller in de koffer en ga de wereld daar even redden!quote:Op zondag 27 juli 2014 18:21 schreef terrestrial het volgende:
In mijn ogen zijn die experts hun beroep niet waard als ze niet de ballen hebben om door te zetten en hun werk te doen daar. Het is een oorlogsgebied en het zal altijd gevaarlijk blijven, als je dat problematisch vind wat heb je daar dan te zoeken?
Ik bedoel wees realistisch, het gaat toch helemaal nergens over wat Rutte nu zegt. Ja we gaan we meer mensen sturen maar we weten niet wanneer ze kunnen beginnen.
Zoals ik al op een FP reactie zei.. Ik heb respect voor die Jaap van Deurse en de andere journalisten, ook die kunnen een raket op hun kop krijgen (denk aan stan storiemans) maar die gaan verder met hun werk. beroepsrisico noemen we dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |