Omdat?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:25 schreef agter het volgende:
Vandaag is het 100 jaar gelden dat de eerste wereldoorlog uitbrak.
Goed om daar even bij stil te staan.
omdat mensen bijgelovig zijn denk ik.quote:
Ik ben het niet met je eens dat de wereld overbevolkt is. Het probleem is de verdeling en verspilling.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Of het doel heiligt de middelen, mischien komt het omdat ik inferno van dan brown lees op dit moment (al ver in het boek trouwens).
Maar het heeft wel een kern van waarheid dat de wereld zwaar en dan ook zwaar overbevolkt is om schoon drinkwater en voedsel te kunnen blijven leveren aan de dichtheidsconcentraties.
Of mensen moeten subiet hun levensstijl veranderen of we stevenen af op een ramp van epische proporties, een oorlog is dan wellicht een alternatief daar waar bepaalde...groepen niet af willen van 'het systeem'.
Zoals de bankensector die al haar macht daar uit haalt.
Alle grondstoffen raken sneller op dan dat er bij komen. Het is een neerwaartse spiraal, of je het nou hebt over bomen, aardolie, aardgas, drinkwater, etc.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat de wereld overbevolkt is. Het probleem is de verdeling en verspilling.
Precies wat ik zeg dus.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Alle grondstoffen raken sneller op dan dat er bij komen. Het is een neerwaartse spiraal, of je het nou hebt over bomen, aardolie, aardgas, drinkwater, etc.
Als je wil weten of dat er wel of niet teveel mensen zijn dan moet je bekijken of dat de mensheid wel of niet zonder fossiele brandstoffen dit aantal mensen kan ondersteunen. Ik laat de details aan anderen over maar de berekeningen die ik heb gezien maken behoorlijk overtuigend dat dit niet het geval is, toch zeker niet met onze levensstijl, los van de spreiding van de mensen en de middelen. We zijn dus volgens die berekeningen inderdaad met teveel mensen.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat de wereld overbevolkt is.
Het probleem lost zichzelf op, alleen is het vervelend dat dit dan wel als gevolg gaat hebben dat veel mensen ineens door honger gaan sterven etc.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Alle grondstoffen raken sneller op dan dat er bij komen. Het is een neerwaartse spiraal, of je het nou hebt over bomen, aardolie, aardgas, drinkwater, etc.
Er zijn genoeg andere opties die fossiele brandstoffen zouden kunnen vervangen. Dat gebeurt niet om commerciële redenen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je wil weten of dat er wel of niet teveel mensen zijn dan moet je bekijken of dat de mensheid wel of niet zonder fossiele brandstoffen dit aantal mensen kan ondersteunen. Ik laat de details aan anderen over maar de berekeningen die ik heb gezien maken behoorlijk overtuigend dat dit niet het geval is, toch zeker niet met onze levensstijl, los van de spreiding van de mensen en de middelen.
Graag staven met concrete feiten, meningen op basis van speculaties zijn niets waard. Het gaat uiteraard niet alleen om de fossiele brandstoffen maar dat is wel een belangrijke factor.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:32 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere opties die fossiele brandstoffen zouden kunnen vervangen. Dat gebeurt niet om commerciële redenen.
Welvaartsniveau heeft een directe correlatie met aantal kinderen dat een stel heeft dus daar heb je je oplossing en dat zonder te moorden of mensen uit te laten hongeren. Simpel he?quote:Op maandag 28 juli 2014 21:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem lost zichzelf op, alleen is het vervelend dat dit dan wel als gevolg gaat hebben dat veel mensen ineens door honger gaan sterven etc.
Daarom maar beter wat aan populatiecontrole doen, eerst en vooral door de mensen op dat vlak te scholen.
Ik heb hier ook niets anders gelezen behalve meningen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Graag staven met concrete feiten, meningen op basis van speculaties zijn niets waard. Het gaat uiteraard niet alleen om de fossiele brandstoffen maar dat is wel een belangrijke factor.
Goed, dan laten we in de toekomst - waarschijnlijk ergens in de 21ste of 22ste eeuw - miljarden mensen creperen van de hongeren. Wat een feest.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:33 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Welvaartsniveau heeft een directe correlatie met aantal kinderen dat een stel heeft dus daar heb je je oplossing en dat zonder te moorden of mensen uit te laten hongeren. Simpel he?
quote:Op maandag 28 juli 2014 21:34 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik heb hier ook niets anders gelezen behalve meningen.
Dat is geen mening, dat is een feit. Dit is al lang en breed onderzocht.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Is dit op mij gericht?quote:Op maandag 28 juli 2014 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed, dan laten we in de toekomst - waarschijnlijk ergens in de 21ste of 22ste eeuw - miljarden mensen creperen van de hongeren. Wat een feest.![]()
Wat ik zeg ook. Je hoeft alleen wetenschappelijke artikelen te lezen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen mening, dat is een feit. Dit is al lang en breed onderzocht.
Energie is het probleem niet, dat is er in overvloed (zon en geothermie). Drinkwater is er ook, maar dan slecht verdeeld. Als we willen kunnen we heel Antarctica gebruiken om nog duizenden jaren lekker water te drinken.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Graag staven met concrete feiten, meningen op basis van speculaties zijn niets waard. Het gaat uiteraard niet alleen om de fossiele brandstoffen maar dat is wel een belangrijke factor.
Volgens mij hebben ze nou al andere middelen om eraan te komen (energie) en laten me gewoon nog wat ,bloeden , dat ander is naar mijn idee gratis.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen mening, dat is een feit. Dit is al lang en breed onderzocht.
Dat lijkt vast een enigszins acceptabele reactie wanneer je relatief veilig zit, bijvoorbeeld in de VS. Er in Europa zulke denkbeelden op nahouden lijkt me wat naief.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:02 schreef thom_05 het volgende:
Ja het is wat. Angst is geen goed raadgever en ik speur alleen maar angst in je post.
Nogmaals de reden waarom iemand acht of meer kinderen heeft is omdat de mortaliteit hoog is in die landen, niet bestaand sociale zekerheid, en maatschappelijke structuur waar je het eigenlijk aan de nieuwe slogan van de huidige Nederlandse overheid zou kunnen koppelen, namelijk de participatie samenleving. Met andere woorden je bent genaaid als er niemand is om voor je te zorgen.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Energie is het probleem niet, dat is er in overvloed (zon en geothermie). Drinkwater is er ook, maar dan slecht verdeeld. Als we willen kunnen we heel Antarctica gebruiken om nog duizenden jaren lekker water te drinken.
Zeewater kan je ontzilten, supersnelle landbouw is mogelijk.
Het grootste probleem in mijn ogen zijn ertsen. En met name omdat we veel van die zeldzame elementen nu in "zinloze" commerciele "rotzooi" stoppen.
Ben het overigens absoluut oneens met "beter verdelen". Het is vervelend dat Afrikanen niet dezelfde luxe kunnen hebben als jij en ik, maar dan maar mijn luxe inleveren, zodat hij 8 kinderen kan grootbrengen vind ik zwaar immoreel.
De Amerikanen hebben niet lopen rommelen in Kiev? Beetje naief om te denken dat de Russen zich de Krim laten ontnemen door een regering die in het zadel geholpen wordt door de oude rivaal. Weten de Amerikanen ook wel. We doen hier alsof er een bevrijdingsoorlog plaats heeft in het oosten en zuiden, maar de realiteit is complexer dan dat. Er is door de plotselinge machtswisseling en diverse wetten die door de nieuwe regering werden voorbereid wel degelijk sprake van een scheuring in het land, langs breuklijnen uit het roerige verleden van de streek. Beide partijen hebben zo hun belangen, maar het is wel naast Rusland's deur. Je staat buiten de werkelijkheid als je dan doet alsof Rusland de grote agressor is. Er zijn geen good guys in dit conflict, dat is de realiteit. Het zou Europa sieren als ze liet zien wel te hebben geleerd van het verleden, te weten de realiteit van oorlog. Laat Europa zich daarin dan maar verenigen, je wil geen partij zijn in gevaarlijke spelletjes.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die conclusie laat ik aan jou, maar het zou je sieren wanneer je niet namens andere praat. Er is genoeg gebeurd in Oekraïne door Rusland, dat militair ingrijpen van de NAVO allang had moeten plaatsvinden. Dit is het ultieme bewijs dat de grootse, machtige NAVO geen knip voor de neus waard is. Als het er écht op aankomt, doen ze he-le-maal niets.
Waar je ook zit, angst is de verkeerde emotie.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:47 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Dat lijkt vast een enigszins acceptabele reactie wanneer je relatief veilig zit, bijvoorbeeld in de VS. Er in Europa zulke denkbeelden op nahouden lijkt me wat naief.
Dat weet ik maar dan nog steeds vind ik "verplicht delen" immoreel. Ook als die Afrikaan 3 kinderen heeft, wil ie een iPad, een auto met airco en een zwembad.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:54 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Nogmaals de reden waarom iemand acht of meer kinderen heeft is omdat de mortaliteit hoog is in die landen, niet bestaand sociale zekerheid, en maatschappelijke structuur waar je het eigenlijk aan de nieuwe slogan van de huidige Nederlandse overheid zou kunnen koppelen, namelijk de participatie samenleving. Met andere woorden je bent genaaid als er niemand is om voor je te zorgen.
Wie kwam er nog eens met dit voorstel?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:54 schreef thom_05 het volgende:
[..]
namelijk de participatie samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |