• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ouders een van de slachtoffers aangekomen in Oekraïne. Ze denken dat ze nog leeft en gaan zoeken.
Waarom zouden deze ouders worden toegelaten op de crashsite? Er is daar een onderzoek bezig. Tevens vraag ik me af of deze ouders echt denken dat hun slachtoffer nog leeft, of dat ze het hopen. Als ze een beetje het nieuws hebben gevolgd (wat ongetwijfeld zo zal zijn aangezien iemand van hun directe kring erbij betrokken is) weten ze dat er geen overlevenden zijn. En aangezien ze dus weten dat er geen overlevenden zijn, komen ze een beetje populair doen en aandacht vragen.
Op vrijdag 25 juli 2014 16:20 schreef Vallon het volgende: Nog steeds kippenvel in gedachten dat er weer tig slachtoffers worden overgebracht. Om hoeveel gaat het dit keer ?
Inzake wraak en vergelding, hoop ik dat het hierbij zal blijven.
Waarom zouden deze ouders worden toegelaten op de crashsite? Er is daar een onderzoek bezig. Tevens vraag ik me af of deze ouders echt denken dat hun slachtoffer nog leeft, of dat ze het hopen. Als ze een beetje het nieuws hebben gevolgd (wat ongetwijfeld zo zal zijn aangezien iemand van hun directe kring erbij betrokken is) weten ze dat er geen overlevenden zijn. En aangezien ze dus weten dat er geen overlevenden zijn, komen ze een beetje populair doen en aandacht vragen.
"Een beetje populair doen". Dat is inderdaad je eerste belang als ouders als je je kind kwijt bent. Hm-hm...
Op woensdag 23 juli 2014 16:43 schreef _The_General_ het volgende: Het ceremonieel is in handen van kapitein Piet de Boer . Ik herken hem, hij heeft ook geholpen bij meerdere prinsesdagen en staatsbezoeken.
Thanks, is echt een bizar verhaal, enige overlevende....
Zeker. Het linkje is al wat ouder hoor, maar volgens mij was dat de enige keer dat ze een verklaring wilden geven hoe het met hem ging. Nieuwer nieuws is er volgens mij niet. Knap hoe die mensen hem in de luwte hebben weten te houden
Ik denk dat het emoties/shock is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Veel Nederlanders willen geen gebruik meer maken van gas uit Rusland. Dat schrijft het AD. Energievergelijker Gaslicht.com wordt sinds de ramp in Oekraïne plat gebeld door consumenten die willen weten of hun energieleverancier gas importeert en of zij dus op Russisch gas koken.
Volgens een woordvoerder van de website komt slechts 5 tot 10 procent van het gas uit Rusland. Het meeste dat in Nederland wordt gebruikt, komt uit Hollandse bodem, namelijk Groningen. Gas dat toch uit Rusland komt, is onmogelijk te splitsen van het Groningse gas. http://www.trosradar.nl/n(...)h-gas-uit-de-gratie/
Die vader van dat Nederlandse stel (Rotterdamse jongen met zijn vriendin) zei ook voor de camera van de week dat als hij van één van de twee 'NIETS' terug krijgt, dus geen stoffelijk overschot, dat hij dan ook naar die crash site wil om daar te kunnen zijn.
Zo gek vind ik het niet van die ouders die daar nu zijn, heel eerlijk gezegd. En nogal onbehoorlijk om die mensen dan neer te zetten als aandachtshoeren. Geloof me, ze waren daar liever niet geweest in andere omstandigheden.
Op vrijdag 25 juli 2014 16:31 schreef Greys het volgende: Zo gek vind ik het niet van die ouders die daar nu zijn, heel eerlijk gezegd. En nogal onbehoorlijk om die mensen dan neer te zetten als aandachtshoeren. Geloof me, ze waren daar liever niet geweest in andere omstandigheden.
Heb liever dat de media die mensen gewoon met rust laat. Riooljournalistiek vind ik het.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Veel Nederlanders willen geen gebruik meer maken van gas uit Rusland. Dat schrijft het AD. Energievergelijker Gaslicht.com wordt sinds de ramp in Oekraïne plat gebeld door consumenten die willen weten of hun energieleverancier gas importeert en of zij dus op Russisch gas koken.
Volgens een woordvoerder van de website komt slechts 5 tot 10 procent van het gas uit Rusland. Het meeste dat in Nederland wordt gebruikt, komt uit Hollandse bodem, namelijk Groningen. Gas dat toch uit Rusland komt, is onmogelijk te splitsen van het Groningse gas. http://www.trosradar.nl/n(...)h-gas-uit-de-gratie/
Op vrijdag 25 juli 2014 16:31 schreef Greys het volgende: Die vader van dat Nederlandse stel (Rotterdamse jongen met zijn vriendin) zei ook voor de camera van de week dat als hij van één van de twee 'NIETS' terug krijgt, dus geen stoffelijk overschot, dat hij dan ook naar die crash site wil om daar te kunnen zijn.
Zo gek vind ik het niet van die ouders die daar nu zijn, heel eerlijk gezegd. En nogal onbehoorlijk om die mensen dan neer te zetten als aandachtshoeren. Geloof me, ze waren daar liever niet geweest in andere omstandigheden.
Mee eens. Maar ik denk wel dat het in deze fase, waarin het onderzoek feitelijk nog echt moet beginnen, niet zo verstandig is.
Heb liever dat de media die mensen gewoon met rust laat. Riooljournalistiek vind ik het.
Vind ik eigenlijk ook wel.. volgens mij was dat vroeger veel minder. Maar de media weten hoe de mensen zijn tegenwoordig.. verhalen over menselijk leed scoren als een gek.
Op vrijdag 25 juli 2014 16:31 schreef Greys het volgende: Die vader van dat Nederlandse stel (Rotterdamse jongen met zijn vriendin) zei ook voor de camera van de week dat als hij van één van de twee 'NIETS' terug krijgt, dus geen stoffelijk overschot, dat hij dan ook naar die crash site wil om daar te kunnen zijn.
Ik begrijp best dat nabestaanden na de rampplek willen gaan, ik zeg ook niet dat het niet mag. Maar op dit moment is daar nog een onderzoek gaande, en is de situatie niet continue veilig te noemen. Ik denk zelf dat het voor de nabestaanden beter is om op een later moment de rampplek te bezoeken.
Nee, slechts één vliegtuig. MH17. Omdat daar is gebleken dat het huidige systeem faalt wanneer landen hun taak niet naar behoren vervullen. Ondermeer de invloedrijke Emirates Airlines willen nu aanpassingen van de regels waaronder de ICAO opereert bespreken, zo vragen sommigen dat de ICAO de bevoegdheid zou krijgen om landen te overrulen, maw luchtruim afsluiten wanneer het land zelf zegt dat het veilig is, of minstens waarschuwingen geven. Momenteel zijn ICAO en IATA wat dat betreft niet meer dan boodschappers, zij geven de mededelingen door, that's all. De ICAO zelf wil die bijkomende verantwoordelijkheid trouwens niet, dan zouden ze ook juridisch verantwoordelijk kunnen gesteld worden als er iets misgaat. En ze hebben zeker de resources niet om elke beslissing van elk van de 191 lidstaten te evalueren.
Malaysian Airlines mag dan al geen schuld treffen in deze, hun communicatie na de ramp boezemt toch niet veel vertrouwen in. Dat ze zeiden dat de vliegroute door ICAO en IATA veilig beoordeeld was, nou goed, zo zal men het waarschijnlijk uitdrukken, maar toen men later zag dat ze over Syrisch conflictgebied vlogen gaven ze weer zo'n antwoord:
quote:
MAS, however, in response, confirmed via Twitter that it was following existing airline guidelines.
“MH004′s flight plan is in accordance to the International Civil Aviation Organisation’s approved routes,” the airline said in a statement later.
Ja Duh! anders hadden ze die route niet eens kunnen submitten, laat staan vliegen. Je vecht als maatschappij om te overleven na twee crashes in één jaar, zeg dan minstens dat je de route geëvalueerd hebt en dat de situatie daar geen gevaar oplevert voor de burgerluchtvaart of zoiets, maar toch niet gewoon "Syrië zegt dat we daar mogen vliegen" want daar komt het op neer. Het feit alleen al dat ze dagen na de ramp re-routen naar Syrisch conflictgebied: als ze PR-wise zo dom zijn, hoe zit het dan op andere vlakken...
En bij de crash site in Mali kunnen wel ineens dezelfde dag nog Franse militairen ter plekke zijn. Toch een beetje apart, ook daar is het een conflictzone.
Op vrijdag 25 juli 2014 16:36 schreef Snoepje5 het volgende: En bij de crash site in Mali kunnen wel ineens dezelfde dag nog Franse militairen ter plekke zijn. Toch een beetje apart, ook daar is het een conflictzone.
Die zijn al in dat gebied op missie. Nederlandse militairen zijn daar trouwens ook ter plekke.
Ik begrijp best dat nabestaanden na de rampplek willen gaan, ik zeg ook niet dat het niet mag. Maar op dit moment is daar nog een onderzoek gaande, en is de situatie niet continue veilig te noemen. Ik denk zelf dat het voor de nabestaanden beter is om op een later moment de rampplek te bezoeken.
Zo ben ik het met je eens. Dat klinkt al heel anders dan 'dan daar een beetje populair te gaan lopen doen en aandacht vragen'
Op vrijdag 25 juli 2014 16:28 schreef bloodymary1 het volgende: Het gaat dus goed met die jongen. Van de week werd hier nog opgemerkt dat hij beter ook dood had kunnen zijn (omdat de rest van het gezin dat was).
Kind was toch erg jong toen het gebeurde?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op vrijdag 25 juli 2014 16:36 schreef Snoepje5 het volgende: En bij de crash site in Mali kunnen wel ineens dezelfde dag nog Franse militairen ter plekke zijn. Toch een beetje apart, ook daar is het een conflictzone.
Franse militairen zaten al in Mali voor een missie
Op vrijdag 25 juli 2014 16:34 schreef Pleun2011 het volgende: Maar de media weten hoe de mensen zijn tegenwoordig.. verhalen over menselijk leed scoren als een gek.
Klopt. Het roept bij mij alleen maar plaatsvervangende schaamte op. Journalisten lijken geen schaamte te hebben. Hup, vullen die kranten.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Snap niet waarom ze er niet een stuk schuim op plakken, op die palen. Dan is dat tikkende geluid zo voorbij. Verschrikkelijk irritant ja. Bij CNN was het niet zo aanwezig.
Vind ik eigenlijk ook wel.. volgens mij was dat vroeger veel minder. Maar de media weten hoe de mensen zijn tegenwoordig.. verhalen over menselijk leed scoren als een gek.
We willen alles weten, niet alleen het menselijke leed, denk ik.
Snap niet waarom ze er niet een stuk schuim op plakken, op die palen. Dan is dat tikkende geluid zo voorbij. Verschrikkelijk irritant ja. Bij CNN was het niet zo aanwezig.
Jeetje, hoeveel kisten zullen die mannen uiteindelijk gedragen hebben? Ik neem aan dat ze niet iedere keer een andere compagnie nemen. Dat zal toch ook een indruk achterlaten.
Die Ruben in Algerije, enig overlevende? 7 dacht ik.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 25 juli 2014 16:51 schreef clumsy_clown het volgende: Jeetje, hoeveel kisten zullen die mannen uiteindelijk gedragen hebben? Ik neem aan dat ze niet iedere keer een andere compagnie nemen. Dat zal toch ook een indruk achterlaten.
Het zullen wrs wel dezelfde zijn geweest idd, ik zag de eerste keer een wat kleinere militair opmarcheren met een grote rugzak op zijn rug, die ik de tweede keer ook zag. Overigens heb ik nu net niet gekeken... Ik denk wel dat de mensen die dit doen zichzelf kunnen beschouwen als een schakeltje in een proces dat iig toch nog veel waardigheid geeft aan deze menselijke tragedie...
Trouwens pas gister viel mij op dat die Australische Boeing zoveel groter is dan die Hercules van Nederland, de eerste keer zag ik dat niet...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik weet dat het al eens gevraagd is, maar weet niet meer wat het antwoord was, dus ik gooi hem er nog een keer in.
Weet iemand wat er nu precies gebeurt met die condoleanceregisters? Ik was zojuist in het Gemeentehuis Rotterdam, waar een mooi hoekje was ingericht met best veel reacties. Ik vraag me dan af waar die uiteindelijk terechtkomen.
Op vrijdag 25 juli 2014 16:58 schreef clumsy_clown het volgende: Ik weet dat het al eens gevraagd is, maar weet niet meer wat het antwoord was, dus ik gooi hem er nog een keer in.
Weet iemand wat er nu precies gebeurt met die condoleanceregisters? Ik was zojuist in het Gemeentehuis Rotterdam, waar een mooi hoekje was ingericht met best veel reacties. Ik vraag me dan af waar die uiteindelijk terechtkomen.
Die worden op 24-10-2014 om 20:14 bij Martin Vrijland anaal ingebracht.
Op vrijdag 25 juli 2014 16:58 schreef clumsy_clown het volgende: Ik weet dat het al eens gevraagd is, maar weet niet meer wat het antwoord was, dus ik gooi hem er nog een keer in.
Als dat zo was, zou ik in de rij gaan staan om er iets in te schrijven.
Ik zou speciaal een vlucht boeken (niet bij Malaysia Airlines) om mee te schrijven en tekeningetjes te maken.
Waarna hij op zijn website een fotootje plaatst van zijn anus en er onder zet: zie je nu wel dat ik een achterlijke aap ben.
Kopiëren en plakken lukt helaas niet, alle woorden verspringen dan :S
quote:
Dutch Safety Board heading to disaster area
In the next few days, investigators from the international team investigating the cause of the crash will set out on several missions to the scene of the disaster. The investigation on the basis of other sources, such as photographs, satellite images and the data recorders (black boxes) will also continue. The missions to the disaster area will focus on verifying the information already obtained from other sources, searching for possible new information and seizing materials that could be relevant to the investigation, such as particular pieces of the wreckage. The fact that a great deal of information has already been gathered will allow the investigation team to examine the disaster area in a very specific and focussed manner.
A number of missions have been organised for investigating the disaster area. The security situation will be assessed for each mission. During the missions, the international investigation team will be supported by the security organisations in the area and will only access the disaster area under their supervision. The international investigation team, under the leadership of the Dutch Safety Board, will not examine the entire disaster area. It is also not their intention to collect all of the various pieces of the wreckage and transport them to the Netherlands. The team is searching for specific evidence and material. The investigation in Ukraine will certainly take another few days. The first factual information is expected in short term. This information will be made public, when exactly is yet unknown.
Various investigations The investigation into the crash will be conducted by an international investigation team under the leadership of the Dutch Safety Board. This team will investigate the cause and circumstances of the crash on the basis of factual information. The Dutch Safety Board will thus provide an overview that is as comprehensive and undisputed as possible to the next of kin and the international community.
Alongside the international investigation under the leadership of the Dutch Safety Board, the Dutch government has initiated two further, ongoing investigations. One concerns an investigation into the identification and repatriation of victims by the National Team of Forensic Examination (LFTO). This large-scale team is expected to examine the entire disaster area in order to salvage and recover the victims and the personal belongings that are still there. The other investigation from the Dutch government is a criminal investigation under the leadership of the Public Prosecution Service (OM).
Dat wordt ook wel een beetje erg uitgekauwd om bij alles te roepen 'maar een week te laat'. De situatie was nu eenmaal niet anders eerst. Eerste prio was de lichamen hier te krijgen, en dat ging moeilijk zat, dan had het waarschijnlijk niet geholpen om meteen dan ook KMAR of andere troepen te sturen. Het is niet dat de regering dacht 'mwah, laten we eens even een weekje de boel op z'n beloop laten, kijken we tegen volgend weekend wel weer verder'.
Australië stuurt die troepen naar Londen waar ze wachten tot nadere orders...de VN-resolutie waar wij ook op wachten. Kortom, Australië stuurt helemaal niets.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Australië stuurt die troepen naar Londen waar ze wachten tot nadere orders...de VN-resolutie waar wij ook op wachten. Kortom, Australië stuurt helemaal niets.
[disclaimer] Ik heb geen flauw idee hoe dit politiek zit[/disclaimer] Zou dat kunnen zijn omdat Australie niet 'gebonden' is aan de NAVO? Kan dat er iets mee te maken hebben?
Onduidelijk verhaal of die militairen en politiemensen gestuurd worden in het kader van de nog vast te stellen VN-resolutie, of vergelijkbaar zijn met de status van de nu gezonden KMAR.
[disclaimer] Ik heb geen flauw idee hoe dit politiek zit[/disclaimer] Zou dat kunnen zijn omdat Australie niet 'gebonden' is aan de NAVO? Kan dat er iets mee te maken hebben?
Zou ook mijn gok zijn. Anders staan er in Oost-Oekraïne ineens gewapende NAVO eenheden aan de Russische grens... ...zo'n beetje de reden waar die hele rotzooi om begonnen is.
Onduidelijk verhaal of die militairen en politiemensen gestuurd worden in het kader van de nog vast te stellen VN-resolutie, of vergelijkbaar zijn met de status van de nu gezonden KMAR.
Inderdaad een beetje onduidelijk. Er staat ook niks beschreven over dat ze naar Londen zullen gaan, wat eerder wel gezegd werd.
Ik snap niet dat er eerst een besluit wordt genomen en dat dan pas mensen ingevlogen moeten worden. Ik dacht dat een groot deel al vrij snel naar iig Oekraiens grondgebied overgebracht was.
Je hebt sowieso geen NAVO toestemming nodig. Als Oekraïne akkoord is mogen ze komen. Alleen hebben ze dan meer gezeik als het escaleert.
Op vrijdag 25 juli 2014 17:20 schreef marcodej het volgende: Ik snap niet dat er eerst een besluit wordt genomen en dat dan pas mensen ingevlogen moeten worden. Ik dacht dat een groot deel al vrij snel naar iig Oekraiens grondgebied overgebracht was.
Dat wordt ook wel een beetje erg uitgekauwd om bij alles te roepen 'maar een week te laat'. De situatie was nu eenmaal niet anders eerst. Eerste prio was de lichamen hier te krijgen, en dat ging moeilijk zat, dan had het waarschijnlijk niet geholpen om meteen dan ook KMAR of andere troepen te sturen. Het is niet dat de regering dacht 'mwah, laten we eens even een weekje de boel op z'n beloop laten, kijken we tegen volgend weekend wel weer verder'.
Ik vind de respons zeker aan de trage kant. Wat vast niet met opzet zo is gegaan.Aan de andere kant, gelet op het conflictgebied met alle gevoeligheden, vind ik dat de lichamen nog relatief snel naar NL zijn gekomen. Dit naar mijn mening vooral door de welwillendheid van de seperatisten en de Russen.
Echter hoor ik al een paar dagen verhalen van journalisten die daar zonder belemmering kunnen komen en vervolgens in een compleet leeg gebied staan. De eerste Nederlanders waren daar pas dagen later. Toch wel beetje sneu laat. Ik vermoed dat de vakantieperiode hier iets mee te maken heeft.
Overigens heb ik, de eerste dag daargelaten, geen enkel effectief of overtuigend bewijs gezien dat er reden is om de boel daar te moeten 'bewaken' voordat er een onderzoek gedaan kan worden.
Dat proef ik er ook wel een beetje in. NAVO/Nederland ligt iets te gevoelig, ook gezien het feit dat er redelijk wat economische banden zijn met Rusland (denk aan gasleveringen bv, en Nederland exporteert redelijk wat die kant op).
Vandaar dat Australie qua inzet leger / bewapende troepen wat meer het voortouw neemt. Die zijn wat minder afhankelijk, en het is dan niet direct weer zo'n koude oorlog achtig conflict met NAVO vs Rusland.
Ik vind de respons zeker aan de trage kant. Wat vast niet met opzet zo is gegaan.Aan de andere kant, gelet op het conflictgebied met alle gevoeligheden, vind ik dat de lichamen nog relatief snel naar NL zijn gekomen. Dit naar mijn mening vooral door de welwillendheid van de seperatisten en de Russen.
Echter hoor ik al een paar dagen verhalen van journalisten die daar zonder belemmering kunnen komen en vervolgens in een compleet leeg gebied staan. De eerste Nederlanders waren daar pas dagen later. Toch wel beetje sneu laat. Ik vermoed dat de vakantieperiode hier iets mee te maken heeft
Dat proef ik er ook wel een beetje in. NAVO/Nederland ligt iets te gevoelig, ook gezien het feit dat er redelijk wat economische banden zijn met Rusland (denk aan gasleveringen bv, en Nederland exporteert redelijk wat die kant op).
Vandaar dat Australie qua inzet leger / bewapende troepen wat meer het voortouw neemt. Die zijn wat minder afhankelijk, en het is dan niet direct weer zo'n koude oorlog achtig conflict met NAVO vs Rusland.
En aangezien Timmermans en Abbott in this thing together zitten, zal dat mooi afgesproken zijn, onderling. Wederom, geen domme aanpak.
Echter hoor ik al een paar dagen verhalen van journalisten die daar zonder belemmering kunnen komen en vervolgens in een compleet leeg gebied staan. De eerste Nederlanders waren daar pas dagen later. Toch wel beetje sneu laat. Ik vermoed dat de vakantieperiode hier iets mee te maken heeft
Mwah ik denk niet dat de vakantieperiode daar wat mee van doen heeft, plus hoor ik juist hele gemengde verhalen, maar het is zeker jammer als daar al sinds woensdag/donderdag weinig gebeurt terwijl dat wel had gekund.
je denkt toch niet serieus dat er daar geen Nederlanders kunnen komen omdat alle vluchten volgeboekt zijn door toeristen? dat zou wel heel triest zijn van de NL regering
was er daar geen oorlog aan de gang, dan hadden we al lang mensen aan de grond.
je denkt toch niet serieus dat er daar geen Nederlanders kunnen komen omdat alle vluchten volgeboekt zijn door toeristen? dat zou wel heel triest zijn van de NL regering
Dat denk ik inderdaad niet
Wat ik wel denk is dat er simpelweg minder mensen (in de buurt) beschikbaar zijn om op te trommelen voor onderzoek e.d.
inderdaad. Op ad.nl vandaag een google maps met alle doden, inclusief verhaaltje. Gaat mij (veel) te ver om eerlijk te zijn
Schijnt dat Martin Vrijland en consorten gewoon eens rond is gaan bellen naar nabestaanden / nummers van overledenen, om 'aan te tonen' dat die mensen toch niet echt dood zijn, en het allemaal nep is.
Moet je voorstellen dat zo'n idioot je nummer heeft en even opbelt of je zoon/dochter wel echt dood is, en dat het allemaal nep is, en ze heus ergens in Argentinie een nieuw leven opbouwen, gesponsord door de CIA/AIVD/Mossad...
Op vrijdag 25 juli 2014 16:22 schreef sneakydesert het volgende: Wat zou je als piloot van die transportvliegtuigen nu doen? Achterover leunen met je iPod aan? Een sudoku maken? De terugreis voorbereiden?
Dat laatste sowieso, en misschien stil zijn ofzo. Ik denk dat die gasten professioneel genoeg zijn om zich niet te laten afleiden.
was er daar geen oorlog aan de gang, dan hadden we al lang mensen aan de grond.
En de vliegreizen naar de Oekraïne zitten zeker altijd vol...?
Schijnt dat Martin Vrijland en consorten gewoon eens rond is gaan bellen naar nabestaanden / nummers van overledenen, om 'aan te tonen' dat die mensen toch niet echt dood zijn, en het allemaal nep is.
Moet je voorstellen dat zo'n idioot je nummer heeft en even opbelt of je zoon/dochter wel echt dood is, en dat het allemaal nep is, en ze heus ergens in Argentinie een nieuw leven opbouwen, gesponsord door de CIA/AIVD/Mossad...
Nee hij belde nummers op een bepaalde telefoonlijst stonden die uit een opengereten koffer stak en te zien was op een filmpje.
Ik wilde iets typen als reactie, maar ik kan mij afschuw niet eens onder woorden brengen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Nee hij belde nummers op een bepaalde telefoonlijst stonden die uit een opengereten koffer stak en te zien was op een filmpje.
Oh ja, dan is er echt helemaal niks aan de hand Het is toch te debiel voor woorden, ook die hele zoektocht online naar slachtoffers, om dan maar aan te proberen te tonen dat ze nog leven, en diggen naar dirt om dan te roepen 'Ja, dit was echt een makkelijk slachtoffer voor de AIVD, onlangs ouders verloren, die wilde wel opnieuw beginnen in Zuid-Amerika'
Kan iemand zijn nummer even geven....?
Dat kan toch niet waar zijn? Is er in de media nog niet over hem gepraat...?
Er heerst grote woede op Russische en Oekraïense sociale media over een foto van een jonge vrouw. Ze beweert mascara te gebruiken die is geplunderd op de plek waar MH17 crashte.
De vrouw is volgens The Daily Mail geïdentificeerd als Ekaterina Parkhomenko uit de Oekraïense regio Torez.
"Mascara uit Amsterdam, of, om precies te zijn, uit het veld. Je snapt me", schreef het loeder bij de foto op haar Instagram-account. Ze zei dat een plunderaar haar de make-up had gegeven. De vrouw beweerde ook aan ondergoed en voedsel van de rampplek te kunnen komen. Het snolletje omschrijft zichzelf als "een separatist die alles aan Oekraïne haat".
Bloggers in zowel Rusland als Oekraïne vragen zich af of de foto een provocatie is en deel uitmaakt van de onderlinge propagandaoorlog. Een vrouwelijke blogger uit Rusland noemde de actie 'lager dan laag". "Ze is zoals een beest, als een hond die een pak koekjes opeet dat uit de lucht valt. Kan je boos worden op zo'n dier als die ze opeet?"
Iedereen blijft dat make-upbericht maar delen terwijl volstrekt duidelijk is dat het verhaal moeilijk te verifiëren valt. Deel het dan niet zo achteloos, denk ik dan, als je het überhaupt al zou moeten delen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Op vrijdag 25 juli 2014 17:44 schreef Claudia_x het volgende: Iedereen blijft dat make-upbericht maar delen terwijl volstrekt duidelijk is dat het verhaal moeilijk te verifiëren valt. Deel het dan niet zo achteloos, denk ik dan, als je het überhaupt al zou moeten delen.
Op vrijdag 25 juli 2014 17:44 schreef Claudia_x het volgende: Iedereen blijft dat make-upbericht maar delen terwijl volstrekt duidelijk is dat het verhaal moeilijk te verifiëren valt. Deel het dan niet zo achteloos, denk ik dan, als je het überhaupt al zou moeten delen.
Dat is ondertussen met zoveel verhalen het geval. Schijnbaar zijn emoties een vrijbrief om helemaal los te gaan en lekker te kunnen gaan schelden en tieren. Zag je ook bij de eerste reacties hier in dit topic toen het vanochtend gepost werd.
Volgens jagende Britse tabloids zou Maria Poetina, de 29-jarige dochter van de Russische president, Nederland zijn ontvlucht na de ramp met vlucht MH17. De Daily Mirror beweert dat Poetina en haar Nederlandse vriend Jorrit Faassen (33) niet meer in Voorschoten zijn gezien sinds vorige week donderdag, de dag dat vlucht MH17 is neergestort in het Oosten van Oekraïne. Anderen beweren dat het peperdure penthouse al veel langer niet meer door het stel wordt bewoond.
De oudste dochter van Poetin woonde sinds twee jaar met haar Nederlandse vriend Jorrit Faassen (33), die van 2007 tot 2010 in Rusland, onder andere bij Gazprom, werkzaam was, in de luxueuze woning. Na het drama met het vliegtuig van Malaysia Airlines is er in Nederland enige commotie ontstaan over het verblijf van Maria in het land.
Op vrijdag 25 juli 2014 17:49 schreef UltraR het volgende: Wellicht al voorbij gekomen, maar waar is de Oekraïense vlag gebleven op vliegbasis Eindhoven?
Volgens mij zijn het alleen vlaggen van de landen waarvan slachtoffers te betreuren zijn.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Wat doet Nederland dit toch goed. Zo eervol met de slachtoffers omgaan. Zoiets als dit is toch nooit eerder gezien? Zo massaal, zo sober, zo respectvol.