• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht ik ook direct aan, maar belangrijk verschil is wel dat ze er niet op uit zijn om de oorlogssituatie te veranderen, slechts veiligheid te geven aan de onderzoeksteams. Ik denk dat de onruststokers wel begrijpen dat ze wel een probleem hebben als dit escaleert. Zeker na dit voorafgaande 'foutje'
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Dacht ik ook direct aan, maar belangrijk verschil is wel dat ze er niet op uit zijn om de oorlogssituatie te veranderen, slechts veiligheid te geven aan de onderzoeksteams. Ik denk dat de onruststokers wel begrijpen dat ze wel een probleem hebben als dit escaleert. Zeker na dit voorafgaande 'foutje'
Ze komen daar niet voor veiligheid, maar om zelf te onderzoeken.
Wie zijn de 3000 vermoorde jongens en mannen dan in je vergelijking?
Volgens mij gaat meer om de strekking dat ze totaal overlopen werden en dat ze enkel "schijnbescherming" boden.
Dat is namelijk ook precies de gedachten die ik gisteren na het lezen van de ongewapende marechaussee dacht. Zeker omdat er berichtgeving was van de NL afvaardiging dat het prio was dat de rampplek "beveiligd" moest zijn...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
televaag natuurlijk maar anders mag die burgermeester zich gewoon uit de publieke sector onttrekken zeg...
Mag toch hopen dat hij wel een belletje van Rutte of MinBiZa heeft gehad om hem even uit te leggen dat je dat soort geintjes niet kan maken, zeker niet als burgemeester van de stad waar de resten heengaan...
De vergelijking is daarom slecht; je laat het belangrijkste element uit de Srebrenica ramp weg
Wat me daar wel op viel dat de hoogste bevelhebber van het Nederlandse leger ter plaatste de hand schud van een moordenaar dat vond ik een opvallend moment. Dan was er wel sprake van een deal de moslims of ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Eerlijk gezegd vind ik het nu oeverloos gezever wat niet getuigd van doorpakken. Nationale dag van Rouw hebben we gehad en iedereen van het kabinet is er mee eens dat Rutte en Timmermans het goed hebben aangepakt tot nu. Maar komop zeggen hoe lang moet er nog getreuzeld worden om zo snel weg te komen met al die lijken en uit dat conflictgebied.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Op vrijdag 25 juli 2014 10:42 schreef Re het volgende: ik denk trouwens wel dat de boel kan ontploffen als er 1 onderzoeker wordt aangevallen en denk dus dat dat tweede lijntje allang aanwezig is
Ik denk dat de seperatisten zonder directe bedreiging niemand daar gaan aanvallen. Die begrijpen ook wel dat ze met die paar duizend man niks kunnen betekenen tegen Europa, Amerika en Australie.
Op vrijdag 25 juli 2014 10:42 schreef Re het volgende: ik denk trouwens wel dat de boel kan ontploffen als er 1 onderzoeker wordt aangevallen en denk dus dat dat tweede lijntje allang aanwezig is
Wat je moet voorkomen is dat er een onduidelijke situatie ontstaat waarbij de een de ander de schuld geeft, want daar ze ze goed in. Een cordon Russen lijkt met het meest waterdicht.
Wat je moet voorkomen is dat er een onduidelijke situatie ontstaat waarbij de een de ander de schuld geven, want daar ze ze goed in. Een cordon Russen lijkt met het meest waterdicht.
Dat ze commandos willen sturen is niet goed voor mijn hart en nachtrust ik roep sinds afgelopen donderdag al: straks komt er een wo3 en gaat rusland Nederland aanvallen.
Hoop niet dat dat zo is. Spookt de hele dag/week door mijn hoofd heen
Bang dat de oorlog daar uitbreekt; nederlandse troepen vs rusland in oekraine en uiteindelijk de landen rusland vs nederland
Op vrijdag 25 juli 2014 10:45 schreef Sodapoppin het volgende: Dat ze commandos willen sturen is niet goed voor mijn hart en nachtrust ik roep sinds afgelopen donderdag al: straks komt er een wo3 en gaat rusland Nederland aanvallen.
Bang dat de oorlog daar uitbreekt; nederlandse troepen vs rusland in oekraine en uiteindelijk de landen rusland vs nederland
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Ik lees straks de reactie van Rutte wel op alle vragen. Het is me inderdaad iets te veel oeverloos gezemer wat een tikje te laat komt. Helaas niet interessant genoeg om mee te SOGen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op vrijdag 25 juli 2014 10:46 schreef clumsy_clown het volgende: Ik lees straks de reactie van Rutte wel op alle vragen. Het is me inderdaad iets te veel oeverloos gezemer wat een tikje te laat komt. Helaas niet interessant genoeg om mee te SOGen.
Dit. Maar ze moeten nog even iets persoonlijks toevoegen he.
Op vrijdag 25 juli 2014 10:45 schreef Sodapoppin het volgende: Dat ze commandos willen sturen is niet goed voor mijn hart en nachtrust ik roep sinds afgelopen donderdag al: straks komt er een wo3 en gaat rusland Nederland aanvallen.
Gewoon zorgen dat je voldoende rijst, pasta en bonen en flessen water in huis hebt.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op vrijdag 25 juli 2014 10:46 schreef clumsy_clown het volgende: Ik lees straks de reactie van Rutte wel op alle vragen. Het is me inderdaad iets te veel oeverloos gezemer wat een tikje te laat komt. Helaas niet interessant genoeg om mee te SOGen.
Wordt er ook een beetje simpel van, al die vragen en 100x complimenten en excuses. Volgens mij heeft Rutte wel wat beters te doen. Dus maar goed dat hij het niet om de 48u heeft gedaan, deze bijeenkomst.
Wees nou een beetje realistisch: wat voor reden zou Rusland moeten hebben om een oorlog te beginnen tegen een NATO-land? Wij hebben die redenen veel meer en niemand die er in Nederland over piekert.
Rusland dendert wel ff door Polen en Duitsland heen zonder tegenstand....
Wordt er ook een beetje simpel van, al die vragen en 100x complimenten en excuses. Volgens mij heeft Rutte wel wat beters te doen. Dus maar goed dat hij het niet om de 48u heeft gedaan, deze bijeenkomst.
Nog nooit een kamerdebat gezien? Dit gaat altijd zo, elke fractie doet zijn zegje en de vraag.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Nog nooit een kamerdebat gezien? Dit gaat altijd zo, elke fractie doet zijn zegje en de vraag.
Ja, maar dan is de situatie anders. De voorzitter zou de partijen moeten beperken tot een rondvraag van 1 minuut, dan blijft al die onzin enigszins weg.
Wees nou een beetje realistisch: wat voor reden zou Rusland moeten hebben om een oorlog te beginnen tegen een NATO-land? Wij hebben die redenen veel meer en niemand die er in Nederland over piekert.
Poetin is immers al zo gek als een deur en is denk ik wel in alles toe in staat. Hij is immers ook ex GKBer
Ja, maar dan is de situatie anders. De voorzitter zou de partijen moeten beperken tot een rondvraag van 1 minuut, dan blijft al die onzin enigszins weg.
Tja, veranderingen en de overheid is een moeizaam proces
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Gewoon zorgen dat je voldoende rijst, pasta en bonen en flessen water in huis hebt.
Dat ga ik ook zeker doen vandaag. Maar wel verschillende ritten naar verschillende supermarkten hier. Staat denk ik een beetje raar als ik met een kar vol water en voedsel heb uit blik bij de kassa sta
Mag toch hopen dat hij wel een belletje van Rutte of MinBiZa heeft gehad om hem even uit te leggen dat je dat soort geintjes niet kan maken, zeker niet als burgemeester van de stad waar de resten heengaan...
Afgezien van het feit dat "ironisch bedoeld" al het tweede excuus is dat hij aanvoert.
Het eerste excuus was zogenaamd ingegeven door sentimenten die in het land speelden, maar ook dat war behoorlijk overtrokken, behalve bij een groep Oekraïners die in NL wonen, maar als je je uitspraken laat afhangen van een kleine groep die alles aangrijpt om "de vijand" te kunnen pakken ben je sowieso volstrekt ongeschikt voor het burgemeesterschap.
Stel je aan, alsof Rusland een NAVO land aan gaat vallen en WOIII starten omdat wij 40 (!) ongewapende (!!) padvinders daarheen sturen. Hoogstens sturen ze wat meer troepen naar de grens en gaat Poetin een beetje brabbelen over dat we de soevereiniteit van de Volksrepubliek Donetsk niet respecteren.
PvdD stelt vragen over Gaza in het debat over mh17
Ach, dat wordt er te pas en onpas bijgesleept. Van de week nog een discussie met een of andere idioot die het de dag van rouw ongepast vond, aangezien we ook niet stilstonden bij alle dode palestijnen...
Stel je aan, alsof Rusland een NAVO land aan gaat vallen en WOIII starten omdat wij 40 (!) ongewapende (!!) padvinders daarheen sturen. Hoogstens sturen ze wat meer troepen naar de grens en gaat Poetin een beetje brabbelen over dat we de soevereiniteit van de Volksrepubliek Donetsk niet respecteren.
Spierballentaal wordt het...
Maar je moet wel rekening houden dat die separatisten ook van het padje zijn....
Dat gaat gewoon echt oorlog worden in dat land tussen oekraine/rusland en nedwrland, als nederland troepen en luchtmobiele brogades etc daar naartoe willen sturen. Lijkt mij dat die commandos van ca. 300 militairen wel gewapend zijn...
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Dat gaat gewoon echt oorlog worden in dat land tussen oekraine/rusland en nedwrland, als nederland troepen en luchtmobiele brogades etc daar naartoe willen sturen. Lijkt mij dat die commandos van ca. 300 militairen wel gewapend zijn...
Welnee, en zelfs al zou daar een conflict uit ontstaan zegt dat niet direct dat we full blown oorlog met Rusland hebben
Op vrijdag 25 juli 2014 10:57 schreef wunderbaum het volgende: Militaire politie uit NL, commandos uit een niet navo land (Australie dus). Problem solved.
Misschien een cordon Russen (gescreend) 30 km rondom, dan een cordon Nederlandse politiemensen 25 km rondom en tussen die 25 en 30 km geen personen. Mocht ook dat gebied ertussen nog onderzocht moeten worden dan gebied uitbreiden.
Volgens de veiligheidsdienst PST is de dreiging vrijdag nog concreter geworden door informatie dat een terreurgroep uit Syrië op weg is naar het Westen. Noorwegen wordt daarbij specifiek als doelwit genoemd
Op vrijdag 25 juli 2014 11:12 schreef clumsy_clown het volgende: Ah, KMAR is dus neutraal gekleed, zodat ze inderdaad gewoon als onderzoekers te werk kunnen gaan. Slim, slim.
Ja, ik heb het toch maar opgezet
Wat had je dan gedacht?
De Nederlandse frietfabrikant Farm Frites heeft plannen voor een fabriek in Rusland voorlopig stopgezet vanwege de sancties tegen het land. Het bedrijf wilde net bij de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBWO) aankloppen voor een lening, toen bekend werd dat die bank, als onderdeel van de sancties, geen nieuwe projecten in Rusland meer steunt.
Farm Frites wilde in de buurt van Sint Petersburg een fabriek neerzetten die onder meer frites aan McDonald's in Rusland zou gaan leveren. Het bedrijf zou in plaats van bij de EBWO ook kunnen proberen een lening te krijgen bij een commerciële bank. Maar het bedrijf heeft besloten de komende maanden af te wachten hoe de situatie tussen Europa en Rusland zich verder ontwikkelt.
De EBWO is begin jaren '90 opgezet met als doel in post-communistische landen de ontwikkeling van de economie te stimuleren. Woensdag zei de bank voorlopig geen nieuwe investeringen te doen in Rusland. Bestaande investeringen gaan gewoon door.
Muhahaha, dat zal Rusland leren. Geen Nederlandse friet meer voor hun
Ik heb ook ernstig de indruk dat er militairen aanwezig zijn.
Tuurlijk zitten daar militairen, wie denk je dat die andere bronnen zijn, die hij niet wil benoemen. Alleen is er een verschil tussen die daar zijn zonder aandacht aan te besteden en actief en duidelijk in het gebied aanwezig zijn.
Wat ik wel gek vind, en misschien is dat een hele domme vraag hoor, maar hoe kan het dat sommige lichamen naakt waren?
Door de enorme krachten die vrijkomen wanneer iemand blootgesteld wordt aan een explosie, of in dit geval met minimaal 900km/u in de open lucht belandt. Kleding wordt gewoon van het lichaam gerukt, al dan niet met lichaamsdelen.
Zelfde zie je bij bijvoorbeeld bomaanslagen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Bontes: Er moeten commando's met de marechaussees mee, dat vindt hij 'cruciaal.' Gebeurt dit niet, dan overweegt hij een motie. Dan moet de hele Kamer van reces terugkomen.
Wat een mongolen trouwens op dat blog van Martijn Vrijland, ik dacht dat ze bij klokkenluider online gek waren, maar deze mensen zijn echt helemaal gek, ik vraag me echt af wat deze mensen voor werk doen.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:22 schreef Automatisch het volgende: Bontes: Er moeten commando's met de marechaussees mee, dat vindt hij 'cruciaal.' Gebeurt dit niet, dan overweegt hij een motie. Dan moet de hele Kamer van reces terugkomen.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:23 schreef raptorix het volgende: Wat een mongolen trouwens op dat blog van Martijn Vrijland, ik dacht dat ze bij klokkenluider online gek waren, maar deze mensen zijn echt helemaal gek, ik vraag me echt af wat deze mensen voor werk doen.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:22 schreef Automatisch het volgende: Bontes: Er moeten commando's met de marechaussees mee, dat vindt hij 'cruciaal.' Gebeurt dit niet, dan overweegt hij een motie. Dan moet de hele Kamer van reces terugkomen.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:23 schreef raptorix het volgende: Wat een mongolen trouwens op dat blog van Martijn Vrijland, ik dacht dat ze bij klokkenluider online gek waren, maar deze mensen zijn echt helemaal gek, ik vraag me echt af wat deze mensen voor werk doen.
Je zou maar zulke collega's hebben. En die de hele dag van dit soort onzin bespreken... Zou voor mij een reden zijn om op te stappen.
Wist ook niet dat je op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis toegang tot internet had.
Wist ook niet dat je op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis toegang tot internet had.
Echt zelfs de meest simpele verklaringen snappen ze niet, hebben ze het over hoe lijken daar kunnen liggen in het gras, ja misschien omdat ze uit het vliegtuig zijn gehaald?
Waarom wordt er al weer zo krampachtig gedaan over mensen daarheen sturen, nu gaan er 40 onbewapende mensen heen. Ze zullen wel bang worden daar.
Terwijl zelfs die separatisten gezegd hebben dat het ok was als er bewapende nederlanders mee gingen. Echt nederland weer die het allemaal lief wil oplossen.
Er had daar al lang al een stel militairen of commando's moeten zitten.
Echt zelfs de meest simpele verklaringen snappen ze niet, hebben ze het over hoe lijken daar kunnen liggen in het gras, ja misschien omdat ze uit het vliegtuig zijn gehaald?
Als je continu in complotten moet denken, hoe vermoeiend moet dat zijn. Durven die mensen boodschappen te doen bij de supermarkt, hoe gaat dat in het dagelijks leven. Maar goed, teveel offtopic.
Ik heb geen zin/tijd om die hele stukken door te lezen. Maar wat wil die Vrijland nou eigenlijk zeggen als het volgens hem allemaal in scene is gezet. Wie heeft dat dan gedaan en waarom?
Op vrijdag 25 juli 2014 11:28 schreef kree het volgende: Waarom wordt er al weer zo krampachtig gedaan over mensen daarheen sturen, nu gaan er 40 onbewapende mensen heen. Ze zullen wel bang worden daar.
Terwijl zelfs die separatisten gezegd hebben dat het ok was als er bewapende nederlanders mee gingen. Echt nederland weer die het allemaal lief wil oplossen.
Er gaan toch ook militairen heen, of heb ik iets gemist?
Op vrijdag 25 juli 2014 11:30 schreef bloodymary1 het volgende: Ik heb geen zin/tijd om die hele stukken door te lezen. Maar wat wil die Vrijland nou eigenlijk zeggen als het volgens hem allemaal in scene is gezet. Wie heeft dat dan gedaan en waarom?
Er zijn nota bene beelden van het neerstorten, en hoe krijg je 300 lijken precies daar terwijl ze ook ingechecked zijn?
Op vrijdag 25 juli 2014 11:32 schreef PinkLow het volgende: Ik meld mij ook even. Was het net vliegtuig aan het volgen op Flightradar24 de NAF23 en ineens issie dus niet meer te vinden. Hmmm
Op vrijdag 25 juli 2014 11:28 schreef kree het volgende: Waarom wordt er al weer zo krampachtig gedaan over mensen daarheen sturen, nu gaan er 40 onbewapende mensen heen. Ze zullen wel bang worden daar.
Het gaat er niet om dat ze bang worden. Het gaat er juist om dat ze niet bang worden. We zijn daar om onderzoek te doen en niet om oorlog te voeren.
En de woorden van de seperatisten moet je binnen een bepaald kader met een korrel zout nemen.
Nou als er een paar apaches boven hangen dan zullen ze niet zo snel wat doen hoor. En zo wel, dan maaien ze ze maar neer. War on terrorism dit. (of zou het moeten zijn)
Vanuit heel de wereld Ws stond 80% op een camping in Frankrijk of Spanje
Jij hebt geen idee hoe het werkt dus. Als je verlof ingetrokken wordt ga je als militair hakken billen naar huis, of je nou in Australie zit of op de camping op Ameland.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:39 schreef kree het volgende: Nou als er een paar apaches boven hangen dan zullen ze niet zo snel wat doen hoor. En zo wel, dan maaien ze ze maar neer. War on terrorism dit. (of zou het moeten zijn)
Op vrijdag 25 juli 2014 11:39 schreef kree het volgende: Nou als er een paar apaches boven hangen dan zullen ze niet zo snel wat doen hoor. En zo wel, dan maaien ze ze maar neer. War on terrorism dit. (of zou het moeten zijn)
Internet Rambo
Evolution is from the Devil Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
Jij hebt geen idee hoe het werkt dus. Als je verlof ingetrokken wordt ga je als militair hakken billen naar huis, of je nou in Australie zit of op de camping op Ameland.
Precies, want het is niet zo dat ze al een flink wat Oekrainse helikopters en jachtvliegtuigen uit de lucht hebben geschoten, en onlangs een hele airliner
Ja, hehe. Maar vanuit Australië is een beetje moeilijk binnen 12 uur. Vandaar dat die 80% gewoon op de camping in Ameland stond en dat die opmerking over "wereldwijd" een beetje pompeus : D
Evolution is from the Devil Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
Allemaal maar een riskant gedoe op deze manier. Ongewapende mensen sturen naar een oorlogsgebied en eigenlijk meteen al duidelijk maken dat er militairen klaar staan die komen als er iets fout gaat.
Die idioten die de leiding daar hebben kunnen het wel eens heel leuk vinden om die militairen uit te nodigen en dan zijn die ongewapende mensen juist in gevaar. https://news.vice.com/art(...)tsk-peoples-republic
Precies, want het is niet zo dat ze al een flink wat Oekrainse helikopters en jachtvliegtuigen uit de lucht hebben geschoten, en onlangs een hele airliner
Nee, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat om perspectief, je kan niet daar nu de hele boel gaan omploegen met Apaches, F16's, weet ik wat. Vooralsnog pakt Nederland het prima aan, diplomatiek wanneer nodig, en nu met wat spierballen. Maar daar nu gelijk een war on terror (waarom, uberhaupt?) beginnen slaat helemaal nergens op.
Volgens De Telegraaf zijn er al commando's aanwezig in het gebied:
quote:
De infanteristen van de Luchtmobiele Brigade gaan vooral patrouilleren op en rond de crashsite, de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is – voeren verkenningen uit om eventuele aanvallen van separatisten tijdig te neutraliseren.
Waar halen ze dit vandaan dan? Uit hun grote duim?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2014 11:46:57 ]
Nee, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat om perspectief, je kan niet daar nu de hele boel gaan omploegen met Apaches, F16's, weet ik wat. Vooralsnog pakt Nederland het prima aan, diplomatiek wanneer nodig, en nu met wat spierballen. Maar daar nu gelijk een war on terror (waarom, uberhaupt?) beginnen slaat helemaal nergens op.
Het gaat om het veilig stellen van die site daar. En dat doe je niet door een paar man onbewapend te sturen (zonder provocatieve kelding haha ) En dan maar te hopen dat de separatisten daar geen aanstoot aan nemen.
Het gaat om het veilig stellen van die site daar. En dat doe je niet door een paar man onbewapend te sturen (zonder provocatieve kelding haha ) En dan maar te hopen dat de separatisten daar geen aanstoot aan nemen.
Misschien moet je het NCTV even bellen, aangezien jij de situatie zo goed kan inschatten.
Dat is het beste wat men nu kan doen. Sowieso heb je daar niet even binnen een paar dagen een representatieve troepenmacht die die rebellen een nekslag kan toedienen. Het zijn geen 20 mannetjes met 3 gevonden AK74's hé? Het zijn serieus bewapende milities, met steun vanuit Rusland. Dus als je er nu met gestrekt been ingaat daar, dan is tegen dat het maandag is dat rampgebied een grote krater en valt er niks meer veilig te stellen.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:49 schreef balaverde het volgende: Tuurlijk wordt er nu verkend. Ze gaan geen commando's sturen zonder eerst verkenners en kwartiermakers te sturen.
Sluit niet uit dat tussen die KMAR wat mannetjes zitten die inderdaad beetje observatie / recon doen. Zou dom zijn dat NIET te doen..
Op vrijdag 25 juli 2014 11:43 schreef Wespensteek het volgende: Allemaal maar een riskant gedoe op deze manier. Ongewapende mensen sturen naar een oorlogsgebied en eigenlijk meteen al duidelijk maken dat er militairen klaar staan die komen als er iets fout gaat.
Die idioten die de leiding daar hebben kunnen het wel eens heel leuk vinden om die militairen uit te nodigen en dan zijn die ongewapende mensen juist in gevaar. https://news.vice.com/art(...)tsk-peoples-republic
Het kan dan ook snel uit de hand lopen.
Ik zie dat de kazematten hier in het bos nog niet gereserveerd zijn gelukkig...
Dat is het beste wat men nu kan doen. Sowieso heb je daar niet even binnen een paar dagen een representatieve troepenmacht die die rebellen een nekslag kan toedienen. Het zijn geen 20 mannetjes met 3 gevonden AK74's hé? Het zijn serieus bewapende milities, met steun vanuit Rusland. Dus als je er nu met gestrekt been ingaat daar, dan is tegen dat het maandag is dat rampgebied een grote krater en valt er niks meer veilig te stellen.
Als ik die beelden zo zie dan krijg ik niet de indruk dat die separatisten zoveel voorstellen daar. Bovendien is het echt niet zo dat het maanden hoeft te duren om daar troepen te krijgen. Commando's etc. Afgrendelen gewoon dat hele gebied.
Als ik die beelden zo zie dan krijg ik niet de indruk dat die separatisten zoveel voorstellen daar. Bovendien is het echt niet zo dat het maanden hoeft te duren om daar troepen te krijgen. Commando's etc. Afgrendelen gewoon dat hele gebied.
Op basis van wat mediabeelden kun je echt niet de volledige situatie overzien.
Okee chef, bel jij Hennis even, je schijnt het allemaal uitgedokterd te hebben. En straks kankeren zeker als ze commandos sturen en die daar in een hinderlaag lopen. Want ja, dat is toch oliedom, een paar commandos tegen tot de tanden toe bewapende milities met Russische steun
Nee, jij kan het op afstand vanachter je computertje vast beter inschatten dan alle internationale inlichtingendiensten
Okee chef, bel jij Hennis even, je schijnt het allemaal uitgedokterd te hebben. En straks kankeren zeker als ze commandos sturen en die daar in een hinderlaag lopen. Want ja, dat is toch oliedom, een paar commandos tegen tot de tanden toe bewapende milities met Russische steun
Een hinderlaag
Dit was sowieso een fout en niet met opzet. En ik denk dat ze het wel uit hun hoofd laten om wat te doen als er daar een stel bewapende gasten F16's en apaches rondvliegen.
Op vrijdag 25 juli 2014 11:53 schreef kree het volgende: Als ik die beelden zo zie dan krijg ik niet de indruk dat die separatisten zoveel voorstellen daar.
Jij denkt dat ze met een proppeschieter die vliegtuigen neerhalen en verder geen zwaar materiaal hebben? Het leger van de Oekraïne kan ze tot nu toe niet verslaan.
Dit was sowieso een fout en niet met opzet. En ik denk dat ze het wel uit hun hoofd laten om wat te doen als er daar een stel bewapende gasten F16's en apaches rondvliegen.
Ik zou eerst even hinderlaag opzoeken in het woordenboek, je lijkt nl. niet echt te begrijpen wat het betekent.
En nogmaals, je hebt niet even in een dag daar 'een stel bewapende gasten F16's en Apaches'. En hebben we dat wel dan ziet Poetin dat als uitnodiging om die allemaal net zo hard weer uit de lucht te knallen.
Jij denkt dat ze met een proppeschieter die vliegtuigen neerhalen en verder geen zwaar materiaal hebben? Het leger van de Oekraïne kan ze tot nu toe niet verslaan.
Dat is meer omdat ze ze moeten verdrijven uit steden waar ze ingegraven zitten. Nu is het het veilig stellen van een relatief klein gebied.
Ik zou eerst even hinderlaag opzoeken in het woordenboek, je lijkt nl. niet echt te begrijpen wat het betekent.
En nogmaals, je hebt niet even in een dag daar 'een stel bewapende gasten F16's en Apaches'. En hebben we dat wel dan ziet Poetin dat als uitnodiging om die allemaal net zo hard weer uit de lucht te knallen.
Dat zal Poetin niet doen, want dan heeft ie een nog groter probleem als dat er nu al is. Die houdt z'n handen er wel van af. (officieel dan)
Het zal in ieder geval veiliger zijn als 40 onbewapende gasten daar neer zetten.
Nee want die zijn geen gevaar voor de tegenstanders er is geen noodzaak die aan te vallen. Als jij met een mes op mij afkomt ben je gevaarlijker dan als je ongewapend komt en je geeft mij een reden mezelf te verdedigen.
Het zware werk van forensische experts die geliefden thuisbrengen De komende periode zal een team van 200 mensen de slachtoffers van vlucht MH17 gaan identificeren. Dat gaat heel veel tijd kosten, waarschuwen de experts. En ondanks dat het professionals in hun vakgebied zijn, zal het een zware klus worden.
Een forensisch patholoog legt aan de NOS uit wat ze gaan doen en hoofd van het Landelijk Team Forensische Opsporing Jan Tuinder vertelt over de mentaal zware operatie in Charkov.
Het team Het team dat in de Hilversumse kazerne de identificatie zal verrichten, bestaat uit 120 Nederlanders en 80 mensen uit Duitsland, België, Groot-Brittannië, Australië, Indonesië, Nieuw-Zeeland en Maleisië. Ze zijn meteen begonnen toen de eerste kisten woensdag aankwamen in de kazerne in Hilversum.
Emotioneel niet te omvatten Hoofd van de missie, commissaris Jan Tuinder zegt dat het werk van de politiemensen en militairen van het Landelijk Team Forenische Opsporing (LTFO) in Charkov er voorlopig op zit. Het LTFO-team heeft alle stoffelijke overschotten gekist, waarna deze per vliegtuig vervoerd zijn – of worden – naar Nederland. En ondanks dat het professionals zijn en het team hulp kreeg van verschillende landen, bleef het een ingewikkeld verhaal en emotioneel uitputtend werk, vertelt commissaris Tuinder.
Respect staat voorop Ondanks alle regels en enorme papierwinkel aan administratie vertelt Tuinder dat het werktempo werd bepaald door de waardige manier waarop het LTFO-team met de slachtoffers wilde omgaan. Dat staat altijd voorop. We hebben het over mensen, ook wanneer we nog maar een klein deel van ze aantreffen. Ze werkten in ploegen, zodat er twaalf uur bezetting in de hal was. Langer was emotioneel onmogelijk vol te houden. Mijn medewerkers zijn heel professioneel, maar niet van staal.
Man of vrouw Forensisch patholoog Frank van de Goot vertelt aan de NOS hoe de identificatie er in de kazerne in Hilversum aan toe zal gaan. Momenteel worden de lichamen bekeken, daarna begint simpelweg het invullen van de lijsten. Is het een man of een vrouw, hoe lang is hij of zij, haarkleur, sieraden, kleding. Kenmerken als tatoeages.
Beschadigd Lastig is dat de lichamen beschadigd zijn. En – hoe vreselijk ook – het kan dat in een zak een lichaamsdeel zit dat niet hoort bij de rest. Dus dan kan het zijn dat de rest van deze persoon pas in zak nummer 300 zit, zegt Van de Goot. Er ligt niet per se één persoon in een kist. Ook zijn nog niet alle lichaamsdelen gevonden. Van grotere lichaamsdelen blijft DNA makkelijk aantoonbaar. Maar de kans dat kleine delen nog worden gevonden, wordt steeds geringer.
Identificatiestraat In de Hilversumse kazerne is een identificatiestraat gemaakt, een soort lopende band die uit tenten en gebouwen bestaat. Per straat zijn zo’n 15 mensen aan het werk. Het ene team beschrijft kleding en uiterlijke kenmerken. Het tweede team doet de vingerafdrukken, röntgenfoto’s en gebitsopnames. Team drie doet de DNA-afname. Team vier verzamelt en vergelijkt alle data.
Buitengewoon indrukwekkend Van de Goot zegt dat dit soort klussen altijd buitengewoon indrukwekkend is voor de mensen die de identificaties doen. Maar: Dit is hun werk. Wel is er psychologische begeleiding voor wie het nodig heeft. In het algemeen merk je dat er een vooral gedrevenheid ontstaat. Een wens en een wil om het zo snel en zo goed mogelijk te doen.
Politiechef Patricia Zorko licht toe hoe het Landelijk Team Forensische Opsporing te werk gaat:
12u08 Rutte: Rusland moet aan drie eisen voldoen Rutte beantwoordt de vraag van Van der Staaij of Rusland de mogelijkheid heeft sancties te voorkomen: Rutte: 'Rusland kan sancties voorkomen door aan drie eisen te voldoen. Ten eerste mag er geen bewijs boven tafel komen dat Rusland achter de aanslag zit. Ten tweede moet Rusland volledige medewerking geven aan het onderzoek op de rampplek. Ten slotte moet Rusland stoppen met het bewapenen en steunen van de separatisten. Op dit moment hebben we geen aanwijzingen dat Rusland niet aan de eerste twee eisen voldoet. Rusland gaat echter wel door met het bewapenen van de separatisten.'
Nee want die zijn geen gevaar voor de tegenstanders er is geen noodzaak die aan te vallen. Als jij met een mes op mij afkomt ben je gevaarlijker dan als je ongewapend komt en je geeft mij een reden mezelf te verdedigen.
Nee nu gaat het lekker, staat een zelfberoepen dronken separatist in de lucht te schieten dat 'we' niet van de weg afmogen anders wordt ie boos
Zojuist in Charkiv de locatie bezocht waar de stoffelijke resten uit de trein worden gehaald en met grote zorg en grote waardigheid in kisten worden geplaatst voor transport naar Nederland. Onder Nederlandse leiding is een internationaal team van vakmensen belast met deze loodzware, maar nobele taak. Wat ik hier gezien heb, zal ik nooit vergeten. Mijn dankbaarheid voor wat deze mensen doen, zal nooit overgaan.
Dat is een week geleden gebeurd, daarna dus helemaal niet meer. Wel een beetje bijbljven.
Het is gewoon slap dat we ons bang op stellen, het zou het tegenovergestelde moeten zijn. Des noods met hulp van andere landen.
Als er daar 200 amerikanen uit de lucht waren geschoten dan was het wel anders gegaan. Niet dat ik zo pro-amerika ben, maar die zouden echt niet zo slap lullen en 6 ja zes keer een stevig telefoontje met Poetin voeren
Goede analyse van Meindert Fennema: http://www.volkskrant.nl/(...)-een-slapjanus.dhtml 'het zou zo maar kunnen zijn dat de luchtdoelraketten geleverd zijn door het Russische leger zonder toestemming van Poetin. In communistische regimes was het leger altijd het moeilijkst te beheersen deel van de staat.'
Het is gewoon slap dat we ons bang op stellen, het zou het tegenovergestelde moeten zijn. Des noods met hulp van andere landen.
Als er daar 200 amerikanen uit de lucht waren geschoten dan was het wel anders gegaan. Niet dat ik zo pro-amerika ben, maar die zouden echt niet zo slap lullen en 6 ja zes keer een stevig telefoontje met Poetin voeren
Beetje kromme vergelijking, gezien de zeer geringe handels- en energiebelangen van de VS in Rusland. Daarbij is is Amerika een veel grotere speler op het wereldtoneel dan Nederland.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Dat is een week geleden gebeurd, daarna dus helemaal niet meer. Wel een beetje bijbljven.
PM!!, ik weet dat je hard aan het studeren bent, maar piek es mee?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Op vrijdag 25 juli 2014 12:14 schreef Loekie1 het volgende: Goede analyse van Meindert Fennema: http://www.volkskrant.nl/(...)-een-slapjanus.dhtml 'het zou zo maar kunnen zijn dat de luchtdoelraketten geleverd zijn door het Russische leger zonder toestemming van Poetin. In communistische regimes was het leger altijd het moeilijkst te beheersen deel van de staat.'
Man in die gebieden lopen zat louche wapenhandelaren rond die je wel een systeempje kunnen slijten. Denk idd niet dat Putin bewust een BUK systeem gaat leveren aan een paar rebellen die in zijn ogen paar amateurs zijn.
Beetje kromme vergelijking, gezien de zeer geringe handels- en energiebelangen van de VS in Rusland. Daarbij is is Amerika een veel grotere speler op het wereldtoneel dan Nederland.
Niemand neemt NL nog enigszins serieus nu, ik zie die Poetin al zitten "the dutch haha ' VS zou helpen als daar om gevraagd zou worden.
Man in die gebieden lopen zat louche wapenhandelaren rond die je wel een systeempje kunnen slijten. Denk idd niet dat Putin bewust een BUK systeem gaat leveren aan een paar rebellen die in zijn ogen paar amateurs zijn.
Heb je het begin van Goldeneye niet gezien ofzo?
Maar Poetin denk niet dat het amateurs zijn. De leiding van die rebellen zijn daar door hem geplaatst. Allemaal oud KGB agenten.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?