Qua voedingsbh's was het ook meer zo van, koop eerst wat goedkope, omdat je maat inderdaad nog kan wijzigen en raadde die van de hema dus aan, maar dat die wel heel lekker zitten en mochten de borsten niet meer zoveel groeien, dan heb je ze mooi vast. Ze raadde aan van koop na 2 weken na de bevalling eventueel andere voedingsbh's, en die je dan nu hebt, zijn dan handig in de kraamtijd (maar kan mij wat schelen, draag ze nu mooi, voor dat geld, en de kans dat ze misschien nog passen straksquote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Wazig, bij mij op bv-les raadden ze juist aan om echt pas 10-14 dagen na de geboorte een paar voedingsbeha's aan te schaffenaangezien je tetters nog flink wat gaan toenemen
Ik heb er daarom ook nu maar 1 (passende BH), de elke zondagochtend door een sopje wordt geslagen...
Maar voor die prijs kan het natuurlijk weinig kwaad! Maar die zullen er wel niet in formaat walrus zijn?
Snoenk, bij mij kwam het ook uit het niets, dat voelen, de dag na de SEO. Opeens is het er!
ja, voor dat geld kun je het idd niet laten!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:39 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Qua voedingsbh's was het ook meer zo van, koop eerst wat goedkope, omdat je maat inderdaad nog kan wijzigen en raadde die van de hema dus aan, maar dat die wel heel lekker zitten en mochten de borsten niet meer zoveel groeien, dan heb je ze mooi vast. Ze raadde aan van koop na 2 weken na de bevalling eventueel andere voedingsbh's, en die je dan nu hebt, zijn dan handig in de kraamtijd (maar kan mij wat schelen, draag ze nu mooi, voor dat geld, en de kans dat ze misschien nog passen straks)
Formaat walrus hahaha, nee dat geloof ik niet. Mijn maat was net op het randje, het ging tot 90D helaas...
ja doe maar!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
Jaaaaa crumpette! Fijn dat alles goed is, en een zoon
Wil je het achter je naam?
+1 Bij ons ookquote:Toen kwam ik thuis bij mijn twee poezenjongens(tuig) en bedacht me dat het echt een mannenhuis wordt hier, met mij dan.
Het is toch wel heel prettig om die eerste twee weken ook al fijne bh's te hebben ter ondersteuning e.d. Juist dan heb je best last, van tepels, stuwing. Dan is een fijnzittende, zachte en ondersteunende voedingsbh heel fijn! (Tenminste vond ik!). En aangezien de boel ook kan geen lekken is meer dan 1 bh ook fijn. En dat kan prima bij de Hema. Wat stelden ze bij de cursus dan voor voor de kraamweek?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Wazig, bij mij op bv-les raadden ze juist aan om echt pas 10-14 dagen na de geboorte een paar voedingsbeha's aan te schaffenaangezien je tetters nog flink wat gaan toenemen
Ik heb er daarom ook nu maar 1 (passende BH), de elke zondagochtend door een sopje wordt geslagen...
Ik heb voor de kraamweek van die Ah-Bra's (van de action) liggen. Geven toch iets steun, maar zijn vooral voor het op zijn plek houden van zoogcompressen. Ik heb geen grote cup.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is toch wel heel prettig om die eerste twee weken ook al fijne bh's te hebben ter ondersteuning e.d. Juist dan heb je best last, van tepels, stuwing. Dan is een fijnzittende, zachte en ondersteunende voedingsbh heel fijn! (Tenminste vond ik!). En aangezien de boel ook kan geen lekken is meer dan 1 bh ook fijn. En dat kan prima bij de Hema. Wat stelden ze bij de cursus dan voor voor de kraamweek?
S ging pas na 22 slapenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:20 schreef Phaidra het volgende:
Hier was onze van net 2 om 5.50 wakker... En hij sliep pas om 21.30. Het wordt vast een lange dag
.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:00 schreef Crumpette het volgende:
Alles was goed! alles zag er goed en compleet en intact uit, zonder hazelipjes en open ruggetjes en dergelijken. Zij was heel tevreden over het kind en wenste ons veel geluk met onze zoon!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu alleen wel kak dat mijn moeder de pensioenado nog niet op isjullie weten het eerder dan zij haha. Maar engeland is gebeld en allemaal razend enthousiast natuurlijk. Toen kwam ik thuis bij mijn twee poezenjongens(tuig) en bedacht me dat het echt een mannenhuis wordt hier, met mij dan.
de hele dag je kind aan de tetquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is toch wel heel prettig om die eerste twee weken ook al fijne bh's te hebben ter ondersteuning e.d. Juist dan heb je best last, van tepels, stuwing. Dan is een fijnzittende, zachte en ondersteunende voedingsbh heel fijn! (Tenminste vond ik!). En aangezien de boel ook kan geen lekken is meer dan 1 bh ook fijn. En dat kan prima bij de Hema. Wat stelden ze bij de cursus dan voor voor de kraamweek?
ja, ik ga inderdaad maar eens naar zoiets kijkenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:26 schreef Franny_G het volgende:
Oh, haha. SQ. Ja, dat is natuurlijk ook zo. Zelfs als je onder de douche gaat, hangt die baby nog aan je borst. Maar het gaat om die paar minuten tussendoor, als je borsten heel even mogen uitrusten..
Zo'n maat is inderdaad lastig. Dan zijn hemdjes misschien een idee, zoals Blue schrijft.
Lol, ik val zelfs buiten de matenrangequote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Om die eerste nachten te slapen had ik zo'n ding:
https://www.prettymum.nl/(...)l%3a+comfort+bustier
Een soort gaasbroekje maar dan voor je borsten. Heel prettig vond ik. Knelde nergens, rekte lekker mee, zoogcompressen bleven zitten, waren niet warm (het was warm, 2 jaar geleden begin augustus) en ik kon er ook prima mee slapen.
Edit: lelijk zijn ze wel![]()
Crumpette, wat fijn
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:27 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Discussie was eigenlijk al gesloten dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Razz wat fijn dat alles goed was!
Hoeveel kleertjes heb je geshopt in florance Dad? Pic?![]()
Hoe laat begint de echo marathon?![]()
Crumpette, hoera!Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ze zijn énorm rekbaar hoor, denk dat je 'm wel pastquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Lol, ik val zelfs buiten de matenrangefml
Zaraquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Crumpette, hoera!
Oh, als jij in een M past durf ik een XL misschien toch wel aanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ze zijn énorm rekbaar hoor, denk dat je 'm wel past.
Edit: of naja, dat weet ik eigenlijk niet natuurlijk. Maar, ze rekken wel heel erg mee dus ik denk dat die maten range best nog wat ruimer kan. Met mijn cup had ik een M nodig, ik heb al sinds ik 12 ben niet meer in maat M gezeten met wat dan ook![]()
Ik heb niet zo'n grote cupquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zara
Dino's
[..]
Oh, als jij in een M past durf ik een XL misschien toch wel aan
Is het met als met HEMA onderbroeken?
Die vallen ook meestal erg groot. Waar in een normale kledingzaak XL een 42 is, is dat bij Hema 48quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n grote cup(C) maar mijn onderwijdte was wel 95-100 in pas bevallen en gestuwde staat.
What's up with Hema onderbroeken?
Oh, ja, dat klopt iddquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die vallen ook meestal erg groot. Waar in een normale kledingzaak XL een 42 is, is dat bij Hema 48
Ja maar dat is wel weer verneukeratief, want soms heeft H&M hetzelfde model in meerdere kleuren, en dan bestel je een andere kleur van hetzelfde model, en die valt dan ineens twee maten kleinerquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, ja, dat klopt idd! H&M mt XL valt echt heeeeel ruim.
Dat vind ik met positiekleding trouwens ook. Ik heb nu een broek aan van Miss Etam die had ik nog wel een maat kleiner kunnen nemen (dat zou dan een 40 worden) en een shirt van H&M dat ik wel in een S had kunnen bestellen
. Normaal zou dat écht niet passen
Ja, da's waar idd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel weer verneukeratief, want soms heeft H&M hetzelfde model in meerdere kleuren, en dan bestel je een andere kleur van hetzelfde model, en die valt dan ineens twee maten kleiner
Maar ja, je kan moeilijk maatwerk verwachten voor dat geld natuurlijkIn de grootste maat H&M onderbroek krijg ik mijn reet bijvoorbeeld nog niet misschièn
heb ik ook al gemeld vele topics geleden idd, maar niemand wil goedkopere goede bh's lijkt hetquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Sq kijk eens bij bravissimo.co.uk zoiets weet exacte spelling niet. Daar slaag ik prima altijd en verzenden ook internationaal meen ik.
ja, ik heb er wel van gehoord! Kloppen de maten daar redelijk?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Sq kijk eens bij bravissimo.co.uk zoiets weet exacte spelling niet. Daar slaag ik prima altijd en verzenden ook internationaal meen ik.
Verschilt erg per merk. Bravissimo.com trouwens. Nadeel is wel dat ze geen voedingsbeha mét beugel hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik heb er wel van gehoord! Kloppen de maten daar redelijk?
Ik word alleen een beetje gek van al die mensen die me bestoken met belletjes, whatsappjes etc waar dat kind nu blijftquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:19 schreef Stormqueen het volgende:
Twinkle, jij hebt het bevalling uitrekken wel tot een kunst verhevenMaar je klinkt nog steeds positief, dat is fijn!
We vroegen van wat voor aanbieding is het, op de kassabon stond 25% korting week 30, en ze liet de folder zien (die we weer eens niet hadden thuisgekregen) en daar staat op de voorkant, dat je op 1 artikel 25% korting krijgt. Die van mij was schappelijk en zei, als je meerdere bh's wilt, even los betalen en dan reken ik voor elke bh de korting. Maar het is dus op alles volgens mij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:20 schreef Fee-nix het volgende:
Zoë, vandaag dan even bijkomen met wat koeler weer!
Crumpette een goede echo! En een jongetje!Gefeliciteerd!!
Succes voor degenen die nog een echo moeten! (Weet niet meer wie dat zijn, alleen)
Hilmo, o de Hema-voedingsbeha's in de aanbieding? Ik wil er ook nog twee bijhalen! Ik heb er al twee van de vorige keer en die waren idd prima!
Hun voedingshemdjes vind ik ook fijn. Hoef je niet steeds je shirt helemaal omhoog te schuiven of de hals uit te rekken.
Snoenk, de schopjes komen vast snel!
ik vind van wel, maar het verschilt per merk idd. Fantasie valt ruimer in de cup dan Freya en Panache. Maar de reviews melden ook veel over de maat van het artikel dus daar kun je wel wat mee. Gewoon veel bestellen, en lekker terugsturen. Een retour moet je zelf betalen, maar de retourbestelling (extra maten oid) is dan weer gratis.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik heb er wel van gehoord! Kloppen de maten daar redelijk?
Alsof er een mossel uit je mossel kruiptquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:51 schreef Radyhyn het volgende:
Twinkle fijne dag gewenst.. en klinkt inderdaad heerlijk zo'n slijmprop
Hier heb ik zeker een mening over maar of je daar wat aan hebt...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:44 schreef Hilmo het volgende:
Ah Crump, wat goed dat alles goed is en een jongen!!
Hier zit ik nu met een steeds pijnlijker worden been (iemand tips tegen prikpijn van een injectie? Mijn moeder zei masseren en koelen, maar ik durf de plek niet aan te raken)
Ik heb de prik overleefd. Ze deed het heel fijn, me afleiden enzo, maar auw, dat deed pijn zeg, die vloeistof! Bloeddruk 112/60 dus weer uitstekend en de baby lag al met het hoofd naar beneden maar er is zoveel ruimte dat hij nog wel heel vaak kan gaan draaien. Was uitstekend op de groei, dus helemaal blij.![]()
Volgende week al bevallingspraatje thuis (met 31 weken), omdat ik het toch wat enger vind dan de gemiddelde zwangere, dus dat vond ze niet onverstandig. Folders meegekregen met houdingen, pijn, de bevalling. Geen idee wat het bevallingspraatje precies inhoudt. Het duurt een uur en ik kan vragen stellen. Maar ja, wat... Iemand ideeën?
In ons ziekenhuis hebben ze juist de voorkeur voor Pethidine omdat je van remifentanil langer en erger versuft zou raken, vertelde ze. Maar keuze heb je niet, je kan vragen om pijnstilling en dan zegt de gynaecoloog of het ruggenprik of pethidine wordt... En standaard werken ze met een prik na de bevalling voor de placenta op te wekken. Nog meningen hierover?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Alsof er een mossel uit je mossel kruipt
+1quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:08 schreef JufMariska het volgende:
Standaard een prik om de placenta te laten komen zou ik een punt vindenDat is oxytocine dan, je lichaam maakt dat zelf ook aan (zeker als je de baby aan de borst legt, dat zou je dan dus in elk geval af kunnen wachten), en sterker nog: de prik met kunstmatige oxytocine remt de aanmaak van natuurlijke oxytocine. Oxy zorgt ook weer voor de hechting aan je kindje, meteen vanaf het begin. (waar las ik dit toch..? Ik denk in Vrije Geboorte, zal proberen het straks even na te zoeken) Maar in mijn bevalplan komt dus in elk geval dat ik die prik zo mogelijk niet wil, of althans niet te snel (en al helemaal niet standaard)
Ik haal mijn nicht er nog maar eens bij: die was ook medisch met haar tweeling en ondanks een oplapronde onder narcose na afloop (ivm placenta ook) was ze gewoon de volgende dag thuis en happy. En na twee weken weer in de oude broeken hequote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:19 schreef Zoë23 het volgende:
Twinkle
Je bent nog lekker actief!![]()
Sugar
Spannend!
Pff heb het heeeet! De vorige keer was ik in de winter zwanger en stonden alle ramen ook open. Nu is het 25graden en helpt het niet om de ramen open te zetten
Was net in de Hema, vroeg iemand hoe lang ik nog moest. Nouja zo ongeveer de UD verteld en toen moest diegene lachen"je moet nog wel even"
En bedankt hè!
Prikjes enz. Bij deze bevalling krijg ik standaard een infuus, prik om de placenta sneller te laten komen en als ze het niet zeker weten gaan ze extra controleren of de placenta wel volledig is gekomen(onder narcose) (Nouja 2 placenta's dus)
Omdat ik na de vorige bevalling na x weken een bloeding heb gehad (waarsch een placenta rest) en dat was niet fijn.
Standaard infuus ivm meer kans op veel bloedverlies enzo.
Lekker medisch allemaal.. Thuis bevallen zit er toch niet in.
Je mag toch zelf kiezen wat je wilt qua pijnbestrijding...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:44 schreef Hilmo het volgende:
Ah Crump, wat goed dat alles goed is en een jongen!!
Hier zit ik nu met een steeds pijnlijker worden been (iemand tips tegen prikpijn van een injectie? Mijn moeder zei masseren en koelen, maar ik durf de plek niet aan te raken)
Ik heb de prik overleefd. Ze deed het heel fijn, me afleiden enzo, maar auw, dat deed pijn zeg, die vloeistof! Bloeddruk 112/60 dus weer uitstekend en de baby lag al met het hoofd naar beneden maar er is zoveel ruimte dat hij nog wel heel vaak kan gaan draaien. Was uitstekend op de groei, dus helemaal blij.![]()
Volgende week al bevallingspraatje thuis (met 31 weken), omdat ik het toch wat enger vind dan de gemiddelde zwangere, dus dat vond ze niet onverstandig. Folders meegekregen met houdingen, pijn, de bevalling. Geen idee wat het bevallingspraatje precies inhoudt. Het duurt een uur en ik kan vragen stellen. Maar ja, wat... Iemand ideeën?
In ons ziekenhuis hebben ze juist de voorkeur voor Pethidine omdat je van remifentanil langer en erger versuft zou raken, vertelde ze. Maar keuze heb je niet, je kan vragen om pijnstilling en dan zegt de gynaecoloog of het ruggenprik of pethidine wordt... En standaard werken ze met een prik na de bevalling voor de placenta op te wekken. Nog meningen hierover?
Hopen idd dat alles gewoon goed is, maar op zich mag ze zich (uit zichzelf) wel melden hoorquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Jeetje, spannend GM! Hopelijk is het niks en blijft ze nog mooi even zitten.
Hoe laat mag/moet je?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:37 schreef Cygne het volgende:
Jongetje en goede seo voor crump!![]()
Mijn hart gaat te keer als een malle.Hopelijk t hart van kint ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:50 schreef Amsel het volgende:
Een jongen voor Crumpette
Cygne, blijven ademen, het is zo vier uur
Hoop dat alles OK is GM!
Wij zijn ook weer goedgekeurd door de vk. Ik heb zo'n ongelooflijk gemiddelde standaardzwangerschapGewicht wordt geschat op 3300gr nu, over twee weken op de uitgerekende datum 3500gr. Vanmiddag langs het ziekenhuis voor een infomiddag, ben benieuwd of die nog iets nieuws te vertellen hebben.
Ik was toch bezig met het schrijven en bepostzegelen van de enveloppen voor de geboortekaartjes? Kon opeens m'n postzegels niet meer vinden. Blijk ik gisteren met m'n duffe kop voor zo'n 50 euro aan prima postzegels in de prullenbak gegooid te hebbenGelukkig waren de meeste er nog wel uit te vissen en te redden
Nee, want mijn eierstokken rammelen al jaren...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
Nee kwak, dat lijkt me niet bitchy. Hebben jullie vroeger veel samen "geklaagd" over mensen met kinderen?
Amsel, oeps
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |