Alsof er een mossel uit je mossel kruiptquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:51 schreef Radyhyn het volgende:
Twinkle fijne dag gewenst.. en klinkt inderdaad heerlijk zo'n slijmprop
Hier heb ik zeker een mening over maar of je daar wat aan hebt...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:44 schreef Hilmo het volgende:
Ah Crump, wat goed dat alles goed is en een jongen!!
Hier zit ik nu met een steeds pijnlijker worden been (iemand tips tegen prikpijn van een injectie? Mijn moeder zei masseren en koelen, maar ik durf de plek niet aan te raken)
Ik heb de prik overleefd. Ze deed het heel fijn, me afleiden enzo, maar auw, dat deed pijn zeg, die vloeistof! Bloeddruk 112/60 dus weer uitstekend en de baby lag al met het hoofd naar beneden maar er is zoveel ruimte dat hij nog wel heel vaak kan gaan draaien. Was uitstekend op de groei, dus helemaal blij.![]()
Volgende week al bevallingspraatje thuis (met 31 weken), omdat ik het toch wat enger vind dan de gemiddelde zwangere, dus dat vond ze niet onverstandig. Folders meegekregen met houdingen, pijn, de bevalling. Geen idee wat het bevallingspraatje precies inhoudt. Het duurt een uur en ik kan vragen stellen. Maar ja, wat... Iemand ideeën?
In ons ziekenhuis hebben ze juist de voorkeur voor Pethidine omdat je van remifentanil langer en erger versuft zou raken, vertelde ze. Maar keuze heb je niet, je kan vragen om pijnstilling en dan zegt de gynaecoloog of het ruggenprik of pethidine wordt... En standaard werken ze met een prik na de bevalling voor de placenta op te wekken. Nog meningen hierover?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Alsof er een mossel uit je mossel kruipt
+1quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:08 schreef JufMariska het volgende:
Standaard een prik om de placenta te laten komen zou ik een punt vindenDat is oxytocine dan, je lichaam maakt dat zelf ook aan (zeker als je de baby aan de borst legt, dat zou je dan dus in elk geval af kunnen wachten), en sterker nog: de prik met kunstmatige oxytocine remt de aanmaak van natuurlijke oxytocine. Oxy zorgt ook weer voor de hechting aan je kindje, meteen vanaf het begin. (waar las ik dit toch..? Ik denk in Vrije Geboorte, zal proberen het straks even na te zoeken) Maar in mijn bevalplan komt dus in elk geval dat ik die prik zo mogelijk niet wil, of althans niet te snel (en al helemaal niet standaard)
Ik haal mijn nicht er nog maar eens bij: die was ook medisch met haar tweeling en ondanks een oplapronde onder narcose na afloop (ivm placenta ook) was ze gewoon de volgende dag thuis en happy. En na twee weken weer in de oude broeken hequote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:19 schreef Zoë23 het volgende:
Twinkle
Je bent nog lekker actief!![]()
Sugar
Spannend!
Pff heb het heeeet! De vorige keer was ik in de winter zwanger en stonden alle ramen ook open. Nu is het 25graden en helpt het niet om de ramen open te zetten
Was net in de Hema, vroeg iemand hoe lang ik nog moest. Nouja zo ongeveer de UD verteld en toen moest diegene lachen"je moet nog wel even"
En bedankt hè!
Prikjes enz. Bij deze bevalling krijg ik standaard een infuus, prik om de placenta sneller te laten komen en als ze het niet zeker weten gaan ze extra controleren of de placenta wel volledig is gekomen(onder narcose) (Nouja 2 placenta's dus)
Omdat ik na de vorige bevalling na x weken een bloeding heb gehad (waarsch een placenta rest) en dat was niet fijn.
Standaard infuus ivm meer kans op veel bloedverlies enzo.
Lekker medisch allemaal.. Thuis bevallen zit er toch niet in.
Je mag toch zelf kiezen wat je wilt qua pijnbestrijding...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:44 schreef Hilmo het volgende:
Ah Crump, wat goed dat alles goed is en een jongen!!
Hier zit ik nu met een steeds pijnlijker worden been (iemand tips tegen prikpijn van een injectie? Mijn moeder zei masseren en koelen, maar ik durf de plek niet aan te raken)
Ik heb de prik overleefd. Ze deed het heel fijn, me afleiden enzo, maar auw, dat deed pijn zeg, die vloeistof! Bloeddruk 112/60 dus weer uitstekend en de baby lag al met het hoofd naar beneden maar er is zoveel ruimte dat hij nog wel heel vaak kan gaan draaien. Was uitstekend op de groei, dus helemaal blij.![]()
Volgende week al bevallingspraatje thuis (met 31 weken), omdat ik het toch wat enger vind dan de gemiddelde zwangere, dus dat vond ze niet onverstandig. Folders meegekregen met houdingen, pijn, de bevalling. Geen idee wat het bevallingspraatje precies inhoudt. Het duurt een uur en ik kan vragen stellen. Maar ja, wat... Iemand ideeën?
In ons ziekenhuis hebben ze juist de voorkeur voor Pethidine omdat je van remifentanil langer en erger versuft zou raken, vertelde ze. Maar keuze heb je niet, je kan vragen om pijnstilling en dan zegt de gynaecoloog of het ruggenprik of pethidine wordt... En standaard werken ze met een prik na de bevalling voor de placenta op te wekken. Nog meningen hierover?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |