SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Gefeliciteerd![]()
Hoe heet ze?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef MarcoD het volgende:
Gister was het zo warm dat ik maar de hele dag binnen ben gebleven, niets voor mij die warmte..Feli.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gister was het zo warm dat ik maar de hele dag binnen ben gebleven, niets voor mij die warmte..gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eten!!!![]()
![]()
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Gister was het zo warm dat ik maar de hele dag binnen ben gebleven, niets voor mij die warmte..Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Daar gaat je gemiddelde...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Dank jullie!
Ze heet Sofie en alles zit erop en eraan :-)If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Mooie naamquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef MarcoD het volgende:
Dank jullie!
Ze heet Sofie en alles zit erop en eraan :-)![]()
![]()
Gister was het zo warm dat ik maar de hele dag binnen ben gebleven, niets voor mij die warmte..Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gefeliciteerd Marco & Marco-milf !!
Tot zaterdag dan he, Sophie gaat toch gewoon mee in de kar achter de fiets neem ik aan?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:27 schreef MarcoD het volgende:
Dank jullie!
Ze heet Sofie en alles zit erop en eraan :-)
Was ook een optie geweest voor mijn dochtertje, alleen beginnen de voorletters van mij en mijn vriendin allebei met een S, dus erg handig was het niet.
Isa is het uiteindelijk geworden!
Even wennen is het nu, hoop dat je weer wat tijd kan vinden om te fietsen.
Erg lekker om even van je dames weg te zijn
(Fiets zelf nu weer 1x door de week, en 1x in het weekend.. op de MTB dat wel.. dus geen 4 uur onderweg, mijn dochtertje is vandaag precies 3 weekjes jong)
Owja sterkte met de slapeloze nachten![]()
![]()
We gaan gewoon op kraamvisite.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:48 schreef Gripper het volgende:
Gefeliciteerd Marco & Marco-milf !!
Tot zaterdag dan he, Sophie gaat toch gewoon mee in de kar achter de fiets neem ik aan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
SS is historisch gezien toch ongelukkiger dan SSSquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Was ook een optie geweest voor mijn dochtertje, alleen beginnen de voorletters van mij en mijn vriendin allebei met een S, dus erg handig was het niet.
Isa is het uiteindelijk geworden!
Even wennen is het nu, hoop dat je weer wat tijd kan vinden om te fietsen.
Erg lekker om even van je dames weg te zijn
(Fiets zelf nu weer 1x door de week, en 1x in het weekend.. op de MTB dat wel.. dus geen 4 uur onderweg, mijn dochtertje is vandaag precies 3 weekjes jong)
Owja sterkte met de slapeloze nachten![]()
idd!quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
SS is historisch gezien toch ongelukkiger dan SSS
gelukkig heten we ook geen Kees, Karin en Karlijn![]()
![]()
Ik moet zeggen Knut, die kneiter van een hit uit je sig maakt het broodje kipfilet extra lekker
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heino maakt alles beter.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet zeggen Knut, die kneiter van een hit uit je sig maakt het broodje kipfilet extra lekker![]()
Wel he? Met dit soort muziek op zou ik in Limburg zo de cauberg KOM pakken. Ben alleen bang voor bizkit als hij mij inhaalt enzo.quote:
Heino is coolquote:
Paar jaar terug nog live gezien met een optreden in de Radstake (Oktoberfeesten)![]()
Vroeger.... toen je nog vrijheid had....quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:24 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heino is cool
Paar jaar terug nog live gezien met een optreden in de Radstake (Oktoberfeesten)
zucht... dat waren nog eens tijden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vroeger.... toen je nog vrijheid had....
Nu zelfs voor het eerst sinds 10 jaar NIET naar de zwarte cross..
Alles voor de dames he..
(de kleine huilt hartverscheurend veel en hard 's nachts... kan mijn vriendin echt niet alleen met haar laten zaterdag, heeft echt gigantisch slaaptekort)![]()
Geef dat kind gewoon aan je schoonouders en neem je vriendin mee naar de zwarte crossquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:26 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
zucht... dat waren nog eens tijden.
Nu zelfs voor het eerst sinds 10 jaar NIET naar de zwarte cross..
Alles voor de dames he..
(de kleine huilt hartverscheurend veel 's nachts... kan mijn vriendin echt niet alleen met haar laten zaterdag, heeft echt gigantisch slaaptekort)![]()
![]()
Ai, das wel naar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:26 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
(de kleine huilt hartverscheurend veel en hard 's nachts... kan mijn vriendin echt niet alleen met haar laten zaterdag, heeft echt gigantisch slaaptekort)
dat gaat volgend jaar ook zeker gebeurenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geef dat kind gewoon aan je schoonouders en neem je vriendin mee naar de zwarte cross
Alleen nu na een keizersnede gaat ze het echt niet volhouden een hele dag op het festival![]()
![]()
zekers.. overdag is ze heeeeeel tevreden ding.. maar 's nachts...quote:
Nah, gaat wel goedkomen. Gisteren naar osteopaat geweest, gaat allemaal wel goedkomen!![]()
![]()
De meeste hier kunnen beter voor zoiets kijken.
Edit: Deze dame is beter te aanschouwen dan de vorige.![]()
![]()
moeder en dochter ook matchende helmpjes.. how cutequote:Op donderdag 24 juli 2014 12:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[ afbeelding ]
Edit: Deze dame is beter te aanschouwen dan de vorige.
(pfff voordat ik toch op zoiets ga fietsen met de kleine!)![]()
inderdaad.. er zijn grenzen!
Marco en Gezin.. gefeli! Weer een toekomstig Wielrenstertje erbijeveryone's a critic...
even you ! !![]()
Perfect, die vieze kleine schijtfabriek voorop zodat ie als kreukelzone fungeert voor jou! Bij een aanrijding worden op zn minst de voetjes en knieën verbrijzeld, blijft je fiets toch maar weer mooi heelquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[ afbeelding ]
Edit: Deze dame is beter te aanschouwen dan de vorige.
Mijn foto's op Flickr!
Ik voorzie de FOK! jeugdploeg. Met als coaches Kaas en Gripper. Dan kunnen de 5 papa's soigneren, de moeders flaneren en de kinderen rijden met kun kutjes.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Is het al weekend?
ik heb net met een collega patat gegeten op het terras van een snackbar vlakbij kantoor hiero, dus het voelt voor mij al wel als weekend.quote:
Ik zag daar trouwens nog een tof patatmannetje staan, je weet wel. ik zal je zo de foto even appen!!Mijn foto's op Flickr!
Lekker fietsen!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, want in het weekend is het slecht weerIk heb maar "doorgewerkt" in de pauze dus vroeg naar huisquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
ik heb net met een collega patat gegeten op het terras van een snackbar vlakbij kantoor hiero, dus het voelt voor mij al wel als weekend.
quote:Ik zag daar trouwens nog een tof patatmannetje staan, je weet wel. ik zal je zo de foto even appen!!
Verhuizen naar het oosten!quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, want in het weekend is het slecht weer
prima weer hier![]()
![]()
Boven de dertig maakt het fietsen pas prettigquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:23 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Verhuizen naar het oosten!
prima weer hier
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
Ik ga de tour wel kijken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik had met 3 collega's een afspraak om een toertocht in Duitsland te rijden in augustus. Huidige stand van zaken:
1 uitgeschakeld wegens nieuwe meniscus, 1 in ziekenhuis wegens nierstenen, en ik heb om 10 uur een afspraak met de fysio (om te horen dat ik me aanstel, hopelijk). Je gaat je haast afvragen of IT wel een gezond vak is.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tijdrit![]()
Ik ga wel kijken hoe het gras dat ik nog niet heb geplant aan het groeien is.
Nee, nu. Zaterdag fietsen met Gripper, maybemarco, DDX en kees.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ahquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, nu. Zaterdag fietsen met Gripper, maybemarco, DDX en kees.![]()
Tweede rondje van het jaar, 30 kilometer langer dan vorige week. 56,5 KM. ong. 2 uur 15 minuten. Met ontiegelijk veel wind de laatste 25 kilometer![]()
Volgende keer maar richting Medemblik. Wat dat betreft kun je hier niet veel kanten op![]()
8 augustus moet ik naar Leeuwarden fietsen, hopen op wind mee.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Je weet dat je huisadres er nog in staat?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ach gut, thijsje heeft ruzie omdat ie het hautacam segment niet heeft gehaald![]()
Wat is dat toch een sneu figuur.
http://www.strava.com/activities/170225480![]()
Journalist is een groot woord maar dat is hem ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:36 schreef muzas het volgende:
Da's toch die journalist op strava waar kanovinnie ging fittiezoeken?![]()
Die van mij staat er niet inquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
Je weet dat je huisadres er nog in staat?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik zou zoiets nooit doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:36 schreef muzas het volgende:
Da's toch die journalist op strava waar kanovinnie ging fittiezoeken?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gisterenavond naar die oude vriend van me gereden om de fiets te bekijken. Na een snelcursus op zijn klikschoenen een paar rondjes daar gefietst. Schakelen ging allemaal prima, geen vreemde geluiden, remmen werkten ook allemaal top (net blokjes vervangen), dus was er al vrij snel uit: Voor mij een prima fiets voor een leuk bedrag.
Vandaag dus ook maar meteen even naar de fietsenwinkel hier gegaan voor een paar schoenen (met kliksysteem Kano!), een fietsbroek en een helm. Al met al voor ¤180 aan spulletjes gekocht.
Thuis aangekomen meteen de plaatjes onder de schoenen gemonteerd en wat geprobeerd. Had wat speling bij de hak en wist niet zeker of dat normaal was, dus prachtige gelegenheid om de eerste paar kilometers te maken.. Op de fiets terug naar de fietsenmaker om te checken (was allemaal goed btw), en meteen even m`n zadel te verstellen.
Vanavond ga ik voor 't eerst een echt rondje rijden. Geen idee hoe lang/ ver, maar gewoon even lekker wennen aan de fiets, de houding, etc. Ik ga hier veel plezier aan beleven ben ik bang!![]()
![]()
Zijn dat de rode shimano plaatjes? Als je net begint zou ik de gele monteren.. Met die rode krijg je eerder last van je knieen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:09 schreef Levitas het volgende:
Gisterenavond naar die oude vriend van me gereden om de fiets te bekijken. Na een snelcursus op zijn klikschoenen een paar rondjes daar gefietst. Schakelen ging allemaal prima, geen vreemde geluiden, remmen werkten ook allemaal top (net blokjes vervangen), dus was er al vrij snel uit: Voor mij een prima fiets voor een leuk bedrag.
Vandaag dus ook maar meteen even naar de fietsenwinkel hier gegaan voor een paar schoenen (met kliksysteem Kano!), een fietsbroek en een helm. Al met al voor ¤180 aan spulletjes gekocht.
Thuis aangekomen meteen de plaatjes onder de schoenen gemonteerd en wat geprobeerd. Had wat speling bij de hak en wist niet zeker of dat normaal was, dus prachtige gelegenheid om de eerste paar kilometers te maken.. Op de fiets terug naar de fietsenmaker om te checken (was allemaal goed btw), en meteen even m`n zadel te verstellen.
Vanavond ga ik voor 't eerst een echt rondje rijden. Geen idee hoe lang/ ver, maar gewoon even lekker wennen aan de fiets, de houding, etc. Ik ga hier veel plezier aan beleven ben ik bang!
[ afbeelding ]![]()
Ziet er fraai uit chef! Wel strava gebruiken he?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
rood=geen speling toch? Of is dat zwart?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zijn dat de rode shimano plaatjes? Als je net begint zou ik de gele monteren.. Met die rode krijg je eerder last van je knieen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bôh een Cadex! Cult dingen.quote:![]()
Een van de eerste carbon frames, carbon buizen met alu lugs.
De afstelling ziet er zo op het eerste gezicht niet slecht uit. Zadel staat horizontaal, niet tever naar voren of naar achteren, en het stuur ook wel ok. Eerst maar eens lekker rijden en kijken of je lekker zit, en nergens pijn in nek of schouders krijgt.
Veel plezier
Mijn foto's op Flickr!
Ventieldopjes
Geen zadeltas
En het gaat wel hard achteruit met de beeldkwaliteit van de FOK!fotografen he?
Thx allen!Heb al wel een strava accountje, dus grote kans dat ik daar gewoon gebruik van maak. Kan m`n Timex GPS horloge (met HRM) prima gebruiken op de fiets
Volgens de FM was zwart geen speling, deze rode hebben 4,5 graden speling aan beide kanten (dus 9 graden totaal)quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
rood=geen speling toch? Of is dat zwart?Shit, die fucking ventieldopjes. Helemaal vergeten om te kijken of die erop zittenquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ventieldopjes
Geen zadeltas
En het gaat wel hard achteruit met de beeldkwaliteit van de FOK!fotografen he?![]()
. En tja, een snelle foto met een iPhone is nou eenmaal niet hetzelfde als met spiegelreflex
![]()
![]()
Die bel is er ook al vanaf toch?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dit is die zonder speling.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:20 schreef Levitas het volgende:
Thx allen!Heb al wel een strava accountje, dus grote kans dat ik daar gewoon gebruik van maak. Kan m`n Timex GPS horloge (met HRM) prima gebruiken op de fiets
[..]
Volgens de FM was zwart geen speling, deze rode hebben 4,5 graden speling aan beide kanten (dus 9 graden totaal)
[..]
Shit, die fucking ventieldopjes. Helemaal vergeten om te kijken of die erop zitten. En tja, een snelle foto met een iPhone is nou eenmaal niet hetzelfde als met spiegelreflex
![]()
![]()
En die heb ik ook niet. Ik heb plaatjes die helemaal rood zijn, deze: http://bbbcycling.com/bike-parts/pedals/BPD-02Aquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit is die zonder speling.
[ afbeelding ]![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:28 schreef Levitas het volgende:
[..]
En die heb ik ook niet. Ik heb plaatjes die helemaal rood zijn, deze: http://bbbcycling.com/bike-parts/pedals/BPD-02A
Veel plezier met je fiets!![]()
Speling op je pedalen is niet echt een probleem.Kijk dit vind ik nou echt een top manier van beginnen met wielrennen! M'n complimenten. Geen oud barrel, maar een schoon fietske met klikpedalen. Zo hoort het wat mij betreft. Je gaat hier zeker plezier aan beleven!quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:09 schreef Levitas het volgende:
Vanavond ga ik voor 't eerst een echt rondje rijden. Geen idee hoe lang/ ver, maar gewoon even lekker wennen aan de fiets, de houding, etc. Ik ga hier veel plezier aan beleven ben ik bang!
[ afbeelding ]
En download ook even Strava. Dat is érg leuk en geeft nog meer fietsplezier.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
of je leest nog even verder.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:35 schreef Loekoe het volgende:
Speling op je pedalen is niet echt een probleem.
[..]
Kijk dit vind ik nou echt een top manier van beginnen met wielrennen! M'n complimenten. Geen oud barrel, maar een schoon fietske met klikpedalen. Zo hoort het wat mij betreft. Je gaat hier zeker plezier aan beleven!
En download ook even Strava. Dat is érg leuk en geeft nog meer fietsplezier.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:13 schreef Patroon het volgende:
Ha Tom zijn KOM afgepakt met zo'n 30sec. Nog ff uploaden.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:01 schreef Patroon het volgende:
Nog even en geen enkele KOM is meer normaal te halen. Kunnen ze eindelijk weer normaal doen. Strava KOM's![]()
Haha.. een segment op een klim is natuurlijk een stuk meer fair dan een vlak stuk weg, waar de wind vrij spel heeft. Ik had het er destijds ff bij moeten zeggen, want deze kon ik terug verwachten. In NL heb ik idd vrij weinig met die KOM's.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
direct goed aangepaktquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:09 schreef Levitas het volgende:
[ afbeelding ], veel plezier met fietsen!
![]()
bergop heb je toch net zoveel percentage profijt van de wind als op het vlakke?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:26 schreef Patroon het volgende:
Haha.. een segment op een klim is natuurlijk een stuk meer fair dan een vlak stuk weg, waar de wind vrij spel heeft. Ik had het er destijds ff bij moeten zeggen, want deze kon ik terug verwachten. In NL heb ik idd vrij weinig met die KOM's.
ja, daarom fietsen die renners in Frankrijk ook allemaal zo hard omhoog, omdat het in de pyreneeën altijd hard waait. En als de wind dan precies goed staat in de richting waar je omhoog moet, dan heb je toch maar mooi mazzel!quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
bergop heb je toch net zoveel percentage profijt van de wind als op het vlakke?
Als ze nog harder willen (wel gevaarlijk, dan moet je bergop bijremmen) doen ze hun shirtje open zodat het als een soort vlieger werkt
Mijn foto's op Flickr!
ja precies!quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
ja, daarom fietsen die renners in Frankrijk ook allemaal zo hard omhoog, omdat het in de pyreneeën altijd hard waait. En als ze nog harder willen (wel gevaarlijk, dan moet je bergop bijremmen) doen ze hun shirtje open zodat het als een soort vlieger werktOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nee, relatief minder omdat zwaartekracht meer wordt tov wind. Heb ik je al een keer verteld maar toen zei je ook al dat het relatief gelijk bleef maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
bergop heb je toch net zoveel percentage profijt van de wind als op het vlakke?Sei wachsam,
Als je bergop ook 50 kon rijden wel ja...quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
bergop heb je toch net zoveel percentage profijt van de wind als op het vlakke?![]()
Heeft toch ook te maken met luchtweerstand die kwadratisch toeneemt en dus op hogere snelheid van veel grotere invloed is?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef No-P het volgende:
[..]
Nee, relatief minder omdat zwaartekracht meer wordt tov wind. Heb ik je al een keer verteld maar toen zei je ook al dat het relatief gelijk bleef maar dat is dus niet zo.![]()
deze keer zal ik minder koppig zijnquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef No-P het volgende:
[..]
Nee, relatief minder omdat zwaartekracht meer wordt tov wind. Heb ik je al een keer verteld maar toen zei je ook al dat het relatief gelijk bleef maar dat is dus niet zo.
Ook niet, 50 bergop is zwaarder dan vlak, dus zelfde wind is procentueel minder van belang.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je bergop ook 50 kon rijden wel ja...Sei wachsam,
Jongens; m'n voorbladen zijn ook versleten en m'n trapas "liep zwaar".
Nu kan ik die voorbladen nog wel zelf vervangen maar hoe vervang je een trapas![]()
![]()
Jaquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:46 schreef muzas het volgende:
Dat hok van jou pleurt wel uit elkaar he?![]()
![]()
Wat voor as heb je?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nice!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mooi ding. Alleen ff zwarte zadelpen kopenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:16 schreef Questular het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is de mijne (mn 1e wieren fiets btw)![]()
![]()
Hoezo maar 1 bidonhouder?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kom je dan niet in de problemen met dit weer?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik had er ook wel eentje extra kunnen gebruiken vandaag, zal er even één halen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
Kom je dan niet in de problemen met dit weer?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
De KOM![]()
http://app.strava.com/segments/7668889
Dit was ook een mooie klim:
http://app.strava.com/segments/624567
En de Putscheid afdaling nog 90km/h gereden
Linkje?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ok, m'n crank is dus FSA Gossamer met BSA systeem.
Iemand ervaring met dit type crank als het "niet lekker meer loopt". Schoonmaken? Nieuwe?![]()
Wat betekent KOM en QOM etc?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een droeftoeter![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ha, moet je maar strava nemenquote:
[spoiler]KOM=king of mountain, QOM=queen of mointain. Met andere woorden, de snelste man en vrouw van een segmentOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb geen iPhone oid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ha, moet je maar strava nemen
[spoiler]KOM=king of mountain, QOM=queen of mointain. Met andere woorden, de snelste man en vrouw van een segment|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Voor 60 euro heb je een fietstellertje met gps, hartslag, cadans, de hele zooi. Maakt het fietsen zo veel leukerquote:![]()
![]()
En dan wordt er tegen mij gezegd dat ik "meteen goed aangepakt heb". Dít is het nog eens goed aanpakkenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:16 schreef Questular het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is de mijne (mn 1e wieren fiets btw)![]()
![]()
Passen alle 110 mm kettingbladen (5 bevestigingspunten) op alle 110 mm cranks (5-arm)?
Vragen vragen.![]()
Dit is een overschot van vakantiedagen + 300 euroquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
En dan wordt er tegen mij gezegd dat ik "meteen goed aangepakt heb". Dít is het nog eens goed aanpakken![]()
![]()
https://www.bike-componen(...)ron#xtatc=INT-121-[]||]https://www.bike-componen(...)ntron#xtatc=INT-121-![]()
Horen alu cranks met vierkante as af en toe nog een geluidje te maken? De mijne doen dat als ik veel kracht zet....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja ? Maar dan nog geen hartslagmeter etc neem ik aan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor 60 euro heb je een fietstellertje met gps, hartslag, cadans, de hele zooi. Maakt het fietsen zo veel leuker![]()
Jawel, alles. In 1 keer klaar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:46 schreef Zornar het volgende:
[..]
Oja ? Maar dan nog geen hartslagmeter etc neem ik aan?
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1400,1420,1421;product=47704
Voor de duidelijkheid, het is dus alleen gps loggen en niet navigeren. Maar voor strava prima.![]()
Ik ga niet met zo'n hartslagding hoor, niets voor mij. Moet sowieso nog wel een fietscomputer halen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Link doet het weer eens niet![]()
Deze moet je hebben
[ afbeelding ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Je hoeft die hartslagmeter niet om te doen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ga niet met zo'n hartslagding hoor, niets voor mij. Moet sowieso nog wel een fietscomputer halen.![]()
![]()
Hoe weet ie dan je hartslag?quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hoeft die hartslagmeter niet om te doen?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:![]()
Dat weet ie dan niet, maar het is niet dat ie niet meer werkt danIk fiets ook zo vaak zonder hartslagmeter met m'n garmin, het enige is dat je dan niet je hartslag in beeld krijgt
![]()
![]()
Maar dan kan ik er toch net zo goed één kopen zonder hartslagmeter?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Dat weet ie dan niet, maar het is niet dat ie niet meer werkt danIk fiets ook zo vaak zonder hartslagmeter met m'n garmin, het enige is dat je dan niet je hartslag in beeld krijgt
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Je gaat er geen vinden met gps maar zonder hartslagmeter voor deze prijs. Een garmin hartslagmeter alleen kost al evenveel als dit hele pakket.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar dan kan ik er toch net zo goed één kopen zonder hartslagmeter?
Als je geen iphone hebt zou ik er wel 1 kiezen met gps functie. 9 van de 10 mensen gaan meer fietsen/meer plezier hebben als je het allemaal een beetje bij kan houden in een programma als strava. Mocht je nou zeggen: ik weet zeker dat ik strava kut vind en ik weet zeker dat ik NOOIT met hartslagmeter ga fietsen, dan zijn er wel wat alternatieven nog iets goedkoper ja.![]()
Ja, die van mij brak door midden, vervangen door een Ultegra-crank. Sindsdien nooit meer gezeik gehad. FSAquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ok, m'n crank is dus FSA Gossamer met BSA systeem.
Iemand ervaring met dit type crank als het "niet lekker meer loopt". Schoonmaken? Nieuwe?wat een rommel is dat zeg. Kaas heeft er ook wel mooie verhalen over dacht ik.
En Marco, gefeliciteerd ouwe reus!![]()
Top! ga ik misschien ook maar bestellen dan binnenkort. Is even iets goedkoper om in te stappen dan een Garmin met hartslag meter etc. scheelt eventjes wat. Als ik later toch er op uitgekeken ben, kan ik er altijd nog eentje aanschaffenquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Link doet het weer eens niet![]()
Deze moet je hebben
[ afbeelding ]![]()
![]()
Aan de onderkant van mij 'stang' zit een gaatje waar ik iets in kan schroeven, wat kan ik daaraan vastmaken?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Je bidonhouders? Welke stang precies?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:45 schreef Dagoduck het volgende:
Aan de onderkant van mij 'stang' zit een gaatje waar ik iets in kan schroeven, wat kan ik daaraan vastmaken?![]()
Tussen m'n stuur en m'n zadel. Er zit maar één gat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bidonhouders? Welke stang precies?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Pics?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tussen m'n stuur en m'n zadel. Er zit maar één gat.
Geen idee![]()
![]()
En dat waren mijn eerste kilometers op een racefiets! Lastig om een tempo in te schatten wat ik verwacht "eeuwig" vol te kunnen houden. En de houding is wel echt ff heel erg wennen. De laatste 3 kilometers voelde ik het toch wel redelijk in m`n schouderbladen en nek - Misschien wat te krampachtig op de fiets nog?
Anyway, ruim 45 minuten op de fiets gezeten en, op gevoel, op m`n gemakkie gereden. Hier en daar even wat aan moeten zetten een viaduct op of wind tegen. Ik vond het cool!![]()
Niet zo cool was om steeds ingehaald te worden door andere fietsers.. Maar ach
http://www.strava.com/activities/170387839![]()
Zijn er misschien pomphouders die met één schroef vast kunnen? Bij het rode rondje zit zeg maar net zo'n gaatje als waar de bidonhouders vast zitten.quote:
redelijk aan de voorkant (dichter bij stuur dan bij zadel)??quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tussen m'n stuur en m'n zadel. Er zit maar één gat.
kun je een houder indraaien om kader plaatje (plastic kaartje met daarop je rugnummer) vast te zetten..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Aha! Thanx.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
redelijk aan de voorkant (dichter bij stuur dan bij zadel)??
kun je een houder indraaien om kader plaatje (plastic kaartje met daarop je rugnummer) vast te zetten..|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Hmm, ik zit een beetje te zoeken op de juiste houding op een racefiets, en daarbij kwam ik deze foto van Mollema tegen.
Op de foto zie je duidelijk dat hij zit, en z`n ellebogen in een hoek van ca. 70 graden(?) staat. Als ik mezelf op de fiets voorstel, strek ik mijn volledige armen bijna om m`n handen in de positie van de foto te krijgen. Is dat op een simpele manier te verstellen? Of is dat gewoon een kwestie van verder met je neus richting het stuur (want dan krijg ik m`n armen ook in zo`n hoek)![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:53 schreef Levitas het volgende:
En dat waren mijn eerste kilometers op een racefiets! Lastig om een tempo in te schatten wat ik verwacht "eeuwig" vol te kunnen houden. En de houding is wel echt ff heel erg wennen. De laatste 3 kilometers voelde ik het toch wel redelijk in m`n schouderbladen en nek - Misschien wat te krampachtig op de fiets nog?
Anyway, ruim 45 minuten op de fiets gezeten en, op gevoel, op m`n gemakkie gereden. Hier en daar even wat aan moeten zetten een viaduct op of wind tegen. Ik vond het cool!![]()
Niet zo cool was om steeds ingehaald te worden door andere fietsers.. Maar ach
http://www.strava.com/activities/170387839
Ik zou je houding niet vergelijken met die van de profs. Die zitten veel extremer, veel dieper en op kleinere fietsen. Dat moet je, zeker als beginnende, wielertoerist niet willen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef Levitas het volgende:
Hmm, ik zit een beetje te zoeken op de juiste houding op een racefiets, en daarbij kwam ik deze foto van Mollema tegen.
Op de foto zie je duidelijk dat hij zit, en z`n ellebogen in een hoek van ca. 70 graden(?) staat. Als ik mezelf op de fiets voorstel, strek ik mijn volledige armen bijna om m`n handen in de positie van de foto te krijgen. Is dat op een simpele manier te verstellen? Of is dat gewoon een kwestie van verder met je neus richting het stuur (want dan krijg ik m`n armen ook in zo`n hoek)
[ afbeelding ]![]()
Maar volledig gestrekte armen moet je volgens mij ook niet willen...?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou je houding niet vergelijken met die van de profs. Die zitten veel extremer, veel dieper en op kleinere fietsen. Dat moet je, zeker als beginnende, wielertoerist niet willen.![]()
Zat er niks om je pomp te monteren bij de pomp zelf?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:03 schreef Dagoduck het volgende:
Kan ik bij deze ook nog een bidonhouder monteren?
http://www.fiets-onderdee(...)bidonbout_14851.html![]()
Ik heb een pomp van mijn hybride stadsfiets die ik meeneem.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zat er niks om je pomp te monteren bij de pomp zelf?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ik nog veel te krampachtig op de fiets zit, omdat ik nog niet aan de houding danwel fiets gewend ben. Kan wel eens een foto maken van hoe ik op de fiets zit. Maar, ik heb liever m`n houding liever vanaf het begin zo goed mogelijk, dan dat ik er later aan moet sleutelen door klachten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar volledig gestrekte armen moet je volgens mij ook niet willen...?![]()
'tis ook een hoop wennen. Ik lag ook krom na de eerste keer op een sjeesfiets. Drie ritten later nergens last meer van. Uiteindelijk zelfs nog lager gaan zitten dmv wat spacers weghalen. Je komt er vanzelf wel achter wat je lekker vindt zitten![]()
Ik begin vooral m'n nek te voelen en m'n ellebogen als ik te lang op de zelfde manier m'n stuur vasthoud.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Waren vanavond in een super goed restaurant. Dikke steaks van 700gr. Zeer mals. Moest steeds aan Grip denken. Ik vroeg om de biefstuk met extra clenbuterol.
Als ik me het goed herinner is het grootste verschil de hoogtemeter op de 21T. In de praktijk heb je daar in NL niet zo veel aan, imo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:08 schreef Zornar het volgende:
Is het verschil tussen de 20 T en 21 T het waard om voor de 21 T te gaan ?
de 20 T
de 21 T
Had ook gekeken naar de goedkoopste Garmin, maar dan zit je rond 115,- voor alleen de gps, dan heb je geen hartslag meter en "snelheids" meter![]()
Mwah ik zou dan voor die 20 gaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:08 schreef Zornar het volgende:
Is het verschil tussen de 20 T en 21 T het waard om voor de 21 T te gaan ?
de 20 T
de 21 T
Had ook gekeken naar de goedkoopste Garmin, maar dan zit je rond 115,- voor alleen de gps, dan heb je geen hartslag meter en "snelheids" meterOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:03 schreef Dagoduck het volgende:
Kan ik bij deze ook nog een bidonhouder monteren?
http://www.fiets-onderdee(...)bidonbout_14851.htmlLaat anders effe een foto van je maken vanaf de zijkant.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef Levitas het volgende:
Op de foto zie je duidelijk dat hij zit, en z`n ellebogen in een hoek van ca. 70 graden(?) staat. Als ik mezelf op de fiets voorstel, strek ik mijn volledige armen bijna om m`n handen in de positie van de foto te krijgen. Is dat op een simpele manier te verstellen? Of is dat gewoon een kwestie van verder met je neus richting het stuur (want dan krijg ik m`n armen ook in zo`n hoek)
[ afbeelding ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of laat een bikefitting doen. Dat heeft bij m'n vriendin toch wel heel goed uitgepakt. Niet alleen veel minder last van pijntjes maar ze fietst van de ene op de andere dag merkbaar harder.![]()
Dan weet je idd meteen dat het goed zit. Maar ik zou het in het begin even zelf bekijken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Of laat een bikefitting doen. Dat heeft bij m'n vriendin toch wel heel goed uitgepakt. Niet alleen veel minder last van pijntjes maar ze fietst van de ene op de andere dag merkbaar harder.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En dan toch nog dr QOM's kwijtrakenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Of laat een bikefitting doen. Dat heeft bij m'n vriendin toch wel heel goed uitgepakt. Niet alleen veel minder last van pijntjes maar ze fietst van de ene op de andere dag merkbaar harder.
Mijn foto's op Flickr!
Armen gebogen is goed ja. Is aerodynamischer dan gestrekte armen omdat de frontale oppervlakte van je onderarm minder groot is. En natuurlijk mooiquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef Levitas het volgende:
[ afbeelding ]VDB was er ook een held in.
Hmm mijn fiets is ook op maat gefixt bij aanschaf, alleen mijn armen zijn ook zo goed als gestrekt hoor ?
Wellicht dat ik nog te veel rechtop zit, ipv voorover geboden.![]()
Ideaal die nieuwe snelheid- en cadanssensoren van Garmin. Geen gedoe met tiewraps en niet meer zo'n ontvanger op je frame. Je zet ze binnen 1 minuut over van de ene naar de andere fiets. Gisteren even getest op de MTB, kunnen ze straks mooi op de nieuwe fiets.![]()
Gewoon in de beugels man.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Armen gebogen is goed ja. Is aerodynamischer dan gestrekte armen omdat de frontale oppervlakte van je onderarm minder groot is. En natuurlijk mooiVDB was er ook een held in.
[ afbeelding ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Patroon fietst ook al jaren he.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:37 schreef So_Surreal het volgende:
Hmm mijn fiets is ook op maat gefixt bij aanschaf, alleen mijn armen zijn ook zo goed als gestrekt hoor ?
Wellicht dat ik nog te veel rechtop zit, ipv voorover geboden.
Het is alsof je met verwacht met ski's de winkel uit te lopen en dan direct met een perfect techniek de berg af te suizen. Je lichaam moet wennen aan deze houding en bepaalde spieren hebben extra training nodig. Je zal merken dat je vanzelf steeds dieper komt te zitten.![]()
heeft die gast die fietst als een wijf al gereageerd op het bericht van Kano?
Wel lullig dat mevrouw Knut zo haar QOM's kwijtraakt![]()
![]()
Mijn gevoel is altijd dat ik boven op de grepen beter kan "rammen". Langdurig hard rijden doe je in de beugels, maar als je echt kracht moet zetten gaat dat lekkerder bovenop de remgrepen.quote:
En de diepte van je zit bepaal je ook niet echt door wel of niet in de beugels te gaan hangen: die vent achter Patroon zit wel in de beugels, maar heeft zn bovenlijf toch hoger.Mijn foto's op Flickr!
Die is ook 20 cm groter denk ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn gevoel is altijd dat ik boven op de grepen beter kan "rammen". Langdurig hard rijden doe je in de beugels, maar als je echt kracht moet zetten gaat dat lekkerder bovenop de remgrepen.
En de diepte van je zit bepaal je ook niet echt door wel of niet in de beugels te gaan hangen: die vent achter Patroon zit wel in de beugels, maar heeft zn bovenlijf toch hoger.
Ik merk weinig verschil eigenlijk. Wissel het ook af. In de beugels hou ik geen uren vol iig.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als ik me het goed herinner is het grootste verschil de hoogtemeter op de 21T. In de praktijk heb je daar in NL niet zo veel aan, imo.Dus het verschil van de cadence maakt niet echt uit? Anders neem ik wel de goedkope en later wel een Garminquote:![]()
![]()
Zit er geen cadence op de 20?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:18 schreef Zornar het volgende:
[..]
[..]
Dus het verschil van de cadence maakt niet echt uit? Anders neem ik wel de goedkope en later wel een GarminOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
De een is volgensmij eentje met speed/cadence sensor en de ander alleen een cadence sensor.quote:
edit: Ik ben overigens een leek hoor, als het onzin is wat ik zeg, vertel het me graag
[ Bericht 7% gewijzigd door Zornar op 25-07-2014 09:29:39 ]![]()
Hee, dat stuk reed ik gisteren ook nog. Overigens is de QOM niet zo heel sterk daar. ik ken genoeg vrouwen die dat sneller kunnen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een droeftoeter![]()
Nieuw kleding setje gekocht :
Van beide M en L besteld, Body Paint is maatje L geworden. (M kreeg ik niet over m'n bovenbenen heen)
En Entrata is maatje M geworden. (L zat veel te ruim aan voorkant, had misschien zelfs maatje S gepast maar wordt denk dan weer te kort/M was kleinste maat die ze hadden in webshop)![]()
Klopt wel, ik zit eigenlijk in de beugels even diep als met gebogen armen op het stuur, zoals op foto. Bleek ook uit de bikefit. Tijdens training buig ik niet altijd mijn armen zo ver, maar wel altijd een hoek erin. Die gast direct achter mij staat trouwens op zijn pedalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn gevoel is altijd dat ik boven op de grepen beter kan "rammen". Langdurig hard rijden doe je in de beugels, maar als je echt kracht moet zetten gaat dat lekkerder bovenop de remgrepen.
En de diepte van je zit bepaal je ook niet echt door wel of niet in de beugels te gaan hangen: die vent achter Patroon zit wel in de beugels, maar heeft zn bovenlijf toch hoger.
Zoals grip zegt bepaald je rug, buikspieren en flexibiliteit van je bildpieren en hamstrings hoe diep je kunt zitten en ook nog maximaal vermogen kunt leveren.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Netjes hoor!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:30 schreef ddx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van beide M en L besteld, Body Paint is maatje L geworden. (M kreeg ik niet over m'n bovenbenen heen)
En Entrata is maatje M geworden. (L zat veel te ruim aan voorkant, had misschien zelfs maatje S gepast maar wordt denk dan weer te kort/M was kleinste maat die ze hadden in webshop)![]()
Het enige verschil is dat bij die duurdere het maar 1 kastje is die zowel speed als cadans registreert. Die andere doet precies hetzelfde alleen zit het niet in 1 kastje.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:23 schreef Zornar het volgende:
[..]
De een is volgensmij eentje met speed/cadence sensor en de ander alleen een cadence sensor.
edit: Ik ben overigens een leek hoor, als het onzin is wat ik zeg, vertel het me graag![]()
![]()
Ik fiets eigenlijk alleen afdalingen of sprintjes in de beugel. Voor de rest liever mn handen op de remgrepen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die is ook 20 cm groter denk ik.
Ik merk weinig verschil eigenlijk. Wissel het ook af. In de beugels hou ik geen uren vol iig.![]()
Tijdens koers op kop/er vlak achter in de beugels of als je demarreert. Zegmaar, als je maximaal moet gaan. Zit je in de luwte dan bol ik rustig mee met de handen op het stuur, bidon in m'n hand en een snellejelle in mijn waffel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik fiets eigenlijk alleen afdalingen of sprintjes in de beugel. Voor de rest liever mn handen op de remgrepen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gister bij mijn ouders in Leiderdorp wezen eten. Daarna, kwart over 8, terug naar Utrecht gaan fietsen. Zo'n 20 kilometer voor aankomst (bij Kockengen) rij ik op de Meentweg. Dit is een ventweg naast de "echte" autoweg. Inmiddels was het zo 22:00//22:15.
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto. Hij stuift me voorbij, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt word. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
Terwijl ik hem voorbij rijd gaat plotseling de deur open, en grijpt zijn hand mijn schouder om me met alle macht van de weg af te duwen en ten val te brengen. Dit lukt niet: ik hou mijn fiets overeind terwijl ik de berm inschiet. Terwijl ik mijn fiets afrem en weer de weg opbreng zie ik hem gas geven en doorrijden. Ik prent me zijn nummerbord in.
"Snel naar huis en de politie bellen" denk ik, terwijl ik doorrijd. "Gelukkig is hij weg". Plotseling hoor ik een snel en hard aanzwellend motorgeluid achter me: hij heeft de ventweg afgereden, u-turn gemaakt de autoweg ernaast op, en nog een u-turn de ventweg weer op. Hij komt nu van achter op me afgestoven met wat voelt als 100km/u.
Ik zorg dat ik met mijn fiets midden op de ventweg ga rijden, ipv aan de zijkant. Dit om te voorkomen dat hij me weer voorbij rijdt en me aanvalt. Hij komt echter zo snel zo hard vlak achter me rijden dat het gevoel me bekruipt dat ik hier en nu aan de kant moet, of doodgereden word.
Ik wijk uit naar links, hij haalt me in. Stopt wederom. Ik had natuurlijk ook moeten stoppen, maar rijd vertwijfeld door en kom langszij. Hij stapt uit, en duwt me nu met al zijn kracht de berm in. Ik vlieg door de berm de heg in. Mijn fiets blijft acuut stilstaan, terwijl ik me een soort acrobatensalto midden op de heg tot stilstand kom.
Ik kijk naar wat hij doet: hij stapt weer in en rijdt door. Ik pak mijn fiets uit de heg, en constateer dat er een slag in mijn voorwiel zit. Lopend met de fiets aan mijn hand zie ik een hardloopster me tegemoet komen. Zij heeft alles gezien, wil graag getuigen. Beiden slaan we zijn nummerbord op, en hebben het erover. Terwijl we daar met zijn tweeën staan komt hij voor de derde keer langsgescheurd. Waarschijnlijk om nogmaals te proberen met te pakken te nemen, maar nu hij twee mensen ziet in plaats van een kiest hij eieren voor zijn geld en rijdt toch maar (definitief) door.
Thuis gelijk de politie gebeld. Die nemen het zeer serieus, moet gelijk vandaag langskomen voor aangifte. Hopelijk doen ze wat.
PS: Wel "grappig" om mijn hartslagmetergegevens nu uit te lezen: mijn snelheid dropt naar nul terwijl ik de bosjes in word gelanceerd, maar mijn hartslag spiket naar 200.
Hier gebeurd: http://bit.ly/WGOX1L
[ Bericht 0% gewijzigd door Stoffa op 25-07-2014 09:49:38 ]![]()
In peloton ook beter in de beugels. Kan je veel beter sturen en reageren. Juist voorin rij ik meer bovenop omdat het daar minder dringen is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tijdens koers op kop/er vlak achter in de beugels of als je demarreert. Zegmaar, als je maximaal moet gaan. Zit je in de luwte dan bol ik rustig mee met de handen op het stuur, bidon in m'n hand en een snellejelle in mijn waffel.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Jezus.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Stoffa het volgende:
Gister bij mijn ouders in Leiderdorp wezen eten. Daarna, kwart over 8, terug naar Utrecht gaan fietsen. Zo'n 20 kilometer voor aankomst (bij Kockengen) rij ik op de Meentweg. Dit is een ventweg naast de "echte" autoweg. Inmiddels was het zo 22:00//22:15.
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt wordt. Hij komt langs me stuiven met enorme snelheid. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
Terwijl ik hem voorbij rijd gaat plotseling de deur open, en grijpt zijn hand mijn schouder om me met alle macht van de weg af te duwen en ten val te brengen. Dit lukt niet: ik hou mijn fiets overeind terwijl ik de berm inschiet. Terwijl ik mijn fiets afrem en weer de weg opbreng zie ik hem gas geven en doorrijden. Snel onthoud ik zijn nummerbord.
"Snel naar huis en de politie bellen" denk ik, terwijl ik doorrijd. "Gelukkig is hij weg". Plotseling hoor ik een snel en hard aanzwellen motorgeluid achter me: hij heeft de ventweg afgereden, u-turn gemaakt de autoweg ernaast op, en nog een u-turn de ventweg weer op. Hij komt nu van achter op me afgestoven met wat voelt als 100km/u.
Ik zorg dat ik met mijn fiets midden op de ventweg ga rijden, ipv aan de zijkant. Dit om te voorkomen dat hij me weer voorbij rijdt en me aanvalt. Hij komt echter zo snel zo hard vlak achter me te rijden dat het gevoel me bekruipt dat ik hier en nu aan de kant moet, of doodgereden wordt.
Ik wijk uit naar links, hij haalt me in. Stopt wederom. Ik had natuurlijk ook moeten stoppen, maar rijd vertwijfeld door en kom langszij. Hij stapt uit, en duwt me nu met al zijn kracht de berm in. Ik vlieg door de berm de heg in. Mijn fiets blijft acuut stilstaan, terwijl ik me een soort acrobatensalto midden op de heg tot stilstand kom.
Ik kijk naar wat hij doet: hij stapt weer in en rijdt door. Ik pak mijn fiets uit de heg, en constateer dat er een slag in mijn voorwiel zit. Lopend met de fiets aan mijn hand zie ik een hardloopster me tegemoet komen. Zij heeft alles gezien, wil graag getuigen. Beiden slaan we zijn nummerbord op, en hebben het erover. Terwijl we daar met zijn tweeën staan komt hij voor de derde keer langsgescheurd. Waarschijnlijk om nogmaals te proberen met te pakken te nemen, maar nu hij twee mensen ziet in plaats van een kiest hij eieren voor zijn geld en rijdt toch maar (definitief) door.
Thuis gelijk de politie gebeld. Die nemen het zeer serieus, moet gelijk vandaag langskomen voor aangifte. Hopelijk doen ze wat.
PS: Wel "grappig" om mijn hartslagmetergegevens nu uit te lezen: mijn snelheid dropt naar nul terwijl ik de bosjes in word gelanceerd, maar mijn hartslag spiked naar 200.
Verder, alinea's![]()
![]()
Pff thriller, wat was dat voor kerel/auto dan? Bizar zeg.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Stoffa het volgende:
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto. Hij stuift me voorbij, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt word. Hij komt langs me stuiven met enorme snelheid. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
Terwijl ik hem voorbij rijd gaat plotseling de deur open, en grijpt zijn hand mijn schouder om me met alle macht van de weg af te duwen en ten val te brengen. Dit lukt niet: ik hou mijn fiets overeind terwijl ik de berm inschiet. Terwijl ik mijn fiets afrem en weer de weg opbreng zie ik hem gas geven en doorrijden. Ik prent me zijn nummerbord in.
"Snel naar huis en de politie bellen" denk ik, terwijl ik doorrijd. "Gelukkig is hij weg". Plotseling hoor ik een snel en hard aanzwellend motorgeluid achter me: hij heeft de ventweg afgereden, u-turn gemaakt de autoweg ernaast op, en nog een u-turn de ventweg weer op. Hij komt nu van achter op me afgestoven met wat voelt als 100km/u.
Ik zorg dat ik met mijn fiets midden op de ventweg ga rijden, ipv aan de zijkant. Dit om te voorkomen dat hij me weer voorbij rijdt en me aanvalt. Hij komt echter zo snel zo hard vlak achter me rijden dat het gevoel me bekruipt dat ik hier en nu aan de kant moet, of doodgereden word.
PS: Wel "grappig" om mijn hartslagmetergegevens nu uit te lezen: mijn snelheid dropt naar nul terwijl ik de bosjes in word gelanceerd, maar mijn hartslag spiked naar 200.
Hier gebeurd: http://bit.ly/WGOX1L![]()
Deze vriendelijke frans: http://www.rdwdata.nl/kenteken/60PDSPquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pff thriller, wat was dat voor kerel/auto dan? Bizar zeg.![]()
Wel een verhaal voor de frontpage / geenstijl.
O nee je hebt natuurlijk geen filmpje en de wielrenner was niet fout dit keer.![]()
Bizar. Ik heb wel een keer gehad dat een auto me bewust afsneed en me de berm in kreeg omdat ik op de weg reed i.p.v. op het fietspad dat er slecht bij lag vanwege werkzaamheden. Hij kon er gewoon met gemak langs dus wat zijn punt nu precies was.quote:![]()
Wat een fucking idioot. Je mag nog blij zijn dat je niet in de kreukels ligt..... Maar goed, met getuige erbij en nummerbord geregistreerd wordt ie gewoon gepakt natuurlijk, dat wordt gewoon een celstraf.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Stoffa het volgende:
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto. Hij stuift me voorbij, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt word. Hij komt langs me stuiven met enorme snelheid. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
PS: Wel "grappig" om mijn hartslagmetergegevens nu uit te lezen: mijn snelheid dropt naar nul terwijl ik de bosjes in word gelanceerd, maar mijn hartslag spiket naar 200.
p.s. ik verdenk deze user: KLB / Ruzie met recreanten wielrenner, wond in gezicht opgelopenMijn foto's op Flickr!
Wat een verhaal zeg. Geluk dat die hardloopster daar was!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Stoffa het volgende:
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto. Hij stuift me voorbij, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt word. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
Hier gebeurd: http://bit.ly/WGOX1L![]()
Wat een mongool.
Sowieso was het wel duidelijk wat hij wilde toen hij stopte. Ik zou dan er ruim omheen sturen of gewoon de andere kant oprijden.
Al met al heb je je netjes gehouden. Hopelijk doen ze er wat mee!
Allemaal goed opletten dus voor kenteken 60-PD-SP / 60 PD SP, een RENAULT - Megane scenic grand 20 16v 99KW kleur: zwart (zwarte Renault Megane scenic grand 20 dus) met daarin een moordlustige idioot.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja die hardloopster was een geschenk uit de hemel. Zowel omdat je dan een getuige hebt, als dat ik niet weet hoe lang hij anders nog was doorgegaan.
Je wordt je er ook wel pijnlijk van bewust hoe kwetsbaar je bent op zo'n fiets trouwens. Je zit met je voeten vast, en op die SPD-SL pedalen kun je jezelf gewoon niet verdedigen. Beetje klunen, dat is het wel. Erg frustrerend, want ik sta normaliter mijn mannetje wel![]()
![]()
Pfff wat een verhaal, ik hoop dat ik zoiets niet ga meemaken. Dapper van hem dat ie dan ook steeds snel weg rijd he....![]()
Jezus wat een idioot. En zn APK is nog verlopen ook![]()
Zelf niks aan overgehouden gelukkig zo te lezen?![]()
Kan je deze alleen met de 1000 gebruiken of ook voor de 800? Ik vind voor het mountainbiken zo'n ding op het frame maar gevaarlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:38 schreef alpeko het volgende:
Ideaal die nieuwe snelheid- en cadanssensoren van Garmin. Geen gedoe met tiewraps en niet meer zo'n ontvanger op je frame. Je zet ze binnen 1 minuut over van de ene naar de andere fiets. Gisteren even getest op de MTB, kunnen ze straks mooi op de nieuwe fiets.![]()
Ik heb een 510 maar ze werken op alle Edge modellen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:58 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan je deze alleen met de 1000 gebruiken of ook voor de 800? Ik vind voor het mountainbiken zo'n ding op het frame maar gevaarlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 25-07-2014 10:19:14 ]![]()
Nee, wat krassen en blauwe plekken door die heg dat is het wel. Had echt veel erger kunnen aflopen denk ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:58 schreef Aal321 het volgende:
Jezus wat een idioot. En zn APK is nog verlopen ook![]()
Zelf niks aan overgehouden gelukkig zo te lezen?![]()
Was het een lekkere hardloopbabe?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:52 schreef Stoffa het volgende:
Ja die hardloopster was een geschenk uit de hemel. Zowel omdat je dan een getuige hebt, als dat ik niet weet hoe lang hij anders nog was doorgegaan.
Je wordt je er ook wel pijnlijk van bewust hoe kwetsbaar je bent op zo'n fiets trouwens. Je zit met je voeten vast, en op die SPD-SL pedalen kun je jezelf gewoon niet verdedigen. Beetje klunen, dat is het wel. Erg frustrerend, want ik sta normaliter mijn mannetje wel
Je had natuurlijk alvast kunnen uitklikken maar op een knokpartij in de middle of nowhere zit je ook niet te wachten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
WAt is er gevaarlijk aan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:58 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan je deze alleen met de 1000 gebruiken of ook voor de 800? Ik vind voor het mountainbiken zo'n ding op het frame maar gevaarlijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik zie er het gevaar ook niet zo van, maar het is wel kwetsbaar natuurlijk.quote:
Mij gaat het er vooral om ik dat ik met één setje sensoren mijn Garmin zonder gedoe op 3 fietsen kan gebruiken.![]()
Zelfs op alle modellen met ANT+.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb een 500 maar ze werken op alle Edge modellen.
Wahoo brengt binnenkort een aantal sensoren uit die met alle fietscomputers en telefoons werken. ANT+ en Bluetooth.![]()
Mja zelfs als je uitklikt...met die plaatjes onder je schoenen kun je gewoon niet soepel genoeg bewegen om je te verdedigen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was het een lekkere hardloopbabe?
Je had natuurlijk alvast kunnen uitklikken maar op een knokpartij in de middle of nowhere zit je ook niet te wachten.
Hardloopbabe was best ok, 7 out of 10.![]()
Ze werken niet op de 705 las ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb een 500 maar ze werken op alle Edge modellen.
En doe mij de oude versie maar, magneetje op je crank (die je niet eens ziet zitten) is beter dan hele sensor.![]()
Schoenen uitquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:09 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Mja zelfs als je uitklikt...met die plaatjes onder je schoenen kun je gewoon niet soepel genoeg bewegen om je te verdedigen.
Hardloopbabe was best ok, 7 out of 10.
Daarom heb ik boa's. Kan ik mijn schoen in 't pedaal zitten. Even snel knokken en weer rap doorrijden.
Wantquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:10 schreef ddx het volgende:
[..]
Ze werken niet op de 705 las ik.
En doe mij de oude versie maar, magneetje op je crank (die je niet eens ziet zitten) is beter dan hele sensor.![]()
![]()
Schoen uittrekken, heb je meteen iets om mee te slaanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:09 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Mja zelfs als je uitklikt...met die plaatjes onder je schoenen kun je gewoon niet soepel genoeg bewegen om je te verdedigen.
Hardloopbabe was best ok, 7 out of 10.![]()
Toch wel dr nummer gevraagd he? (voor de getuigenis uiteraard en om later nog eens langs te gaan voor een "bedankje"
Mijn foto's op Flickr!
Deze man weet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Schoen uittrekken, heb je meteen iets om mee te slaan![]()
Toch wel dr nummer gevraagd he? (voor de getuigenis uiteraard en om later nog eens langs te gaan voor een "bedankje"Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:quote:Anything other than the Edge 1000 can pair with only one of the sensors. In other words, you can pair with the speed sensor, or you can pair with the cadence sensor, but not both at the same time. Maybe Garmin can fix that with updates for the other Edges, but that's the way it is currently. (My speed and cadence package will arrive on Tuesday, so I'll be able to see for myself on my Edge 800.)![]()
quote:
Das niet best, maar zal inderdaad wel een bug zijn.quote:
Overigens niet een antwoord waarom een magneetje beter is dan een hele sensor![]()
![]()
Gok alleen dat ze dit dus niet oplossen voor oude modellen garmin kennende
En mogelijk dat andere ant computers er ook last van hebben.![]()
Beide sensoren werken anders tegelijk prima op de 510 hoor. Na wat geklooi dat wel want je moet niet de candans en snelheidssensor bovenaan het lijstje kiezen voor het zoeken, maar die onderaan. Bovenaan is het oude type.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:15 schreef ddx het volgende:
Gok alleen dat ze dit dus niet oplossen voor oude modellen garmin kennende
En mogelijk dat andere ant computers er ook last van hebben.
Tijdens de testrit wel één meetfout gehad. Ik zou dik 76km/u gehaald hebben.
[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 25-07-2014 10:21:21 ]![]()
Ok misshien dan alleen bij de 705.
http://www.dcrainmaker.co(...)netless-sensors.html
en dan tabel, staan bij de 705 (en aantal andere) dat de nieuwe sensors niet werken.quote:Now its important to note that because the two sensors dont use the combo ANT+ profile that some devices dont support them. Mostly older devices. These days almost everything major on the market supports the three core profiles of: Speed-only, Cadence-only and Speed/Cadence combo. To refresh, heres how those three profiles are applied in real-life:
ANT+ Speed-only: The new magnet-less speed sensor
ANT+ Cadence-only: The new magnet-less cadence sensor
ANT+ Speed & Cadence Combo: The older GSC-10 combo sensor
Got it? Ok, good, lets talk compatibility. Below is a chart Ive put together after manually verifying compatibility with each sensor type. If there are more down the line that others are able to validate I can easily add them to the chart, but I wanted to keep it to things Ive physically validated rather than just assumptions.
Updated (twice): One final thing to note: Some older Garmin units only support concurrently connecting to EITHER the speed-only sensor or the cadence-only sensor (or a combo sensor). Basically, the pairing menu only allows you to connect to one sensor in that category. Ill try and get this added into the table, but its going to take a bit more time since Im travelling. Ive confirmed that the Edge 500/510/800/810/1000 all are fine, as is the FR910XT, Fenix2. The vast majority of non-Garmin units support it just fine since those companies often sold the single-profile sensors (whereas Garmin never did). On your unit, youre looking for the menu option that says Speed and Cadence Sensors, as a separate line from Speed/Cadence sensor and Speed-only and Cadence-only sensors. So if you have four categories to choose from, youre good. Three categories then youre limited on concurrent sensors.![]()
Al een paar keer de cadansmeter opnieuw moeten installeren omdat hij in het wiel zat. Zit ook iets speling op, als er een tak tegen aanslaat op een singletrack hangt ie al in je wiel. Ben bang dat ik dan over de kop slaquote:![]()
![]()
Persoonlijk zou ik sowieso toch even wachten op de 1ste lichting die zowel ANT+ als Bluetooth signaal uitzend. Krijg je voor hetzelfde geld een stuk meer.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:17 schreef ddx het volgende:
Ok misshien dan alleen bij de 705.
http://www.dcrainmaker.co(...)netless-sensors.html
en dan tabel, staan bij de 705 (en aantal andere) dat de nieuwe sensors niet werken.
[..]![]()
Die candanssensor zit vast met tiewraps, en die kan je gewoon strak aantrekken: je zorgt toch voordat je gaat fietsen ervoor dat die vast zit en niet kan bewegen? Over de kop ga je natuurlijk niet, de sensor zit op je achterbrug, en in het ergste geval breekt dat pootje eraf of ligt je sensor in gruzels.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:26 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Al een paar keer de cadansmeter opnieuw moeten installeren omdat hij in het wiel zat. Zit ook iets speling op, als er een tak tegen aanslaat op een singletrack hangt ie al in je wiel. Ben bang dat ik dan over de kop sla
Is het MTB topic trouwens op sterven na dood ofzo, dat al die dikkebandenfietsers ineens hierheen komen?![]()
Mijn foto's op Flickr!
Die zondagsfietsers daar die 1 keer in de week een ritje van 10 km doen hebben gewoon een stuk minder te melden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die candanssensor zit vast met tiewraps, en die kan je gewoon strak aantrekken: je zorgt toch voordat je gaat fietsen ervoor dat die vast zit en niet kan bewegen? Over de kop ga je natuurlijk niet, de sensor zit op je achterbrug, en in het ergste geval breekt dat pootje eraf of ligt je sensor in gruzels.
Is het MTB topic trouwens op sterven na dood ofzo, dat al die dikkebandenfietsers ineens hierheen komen?![]()
![]()
MTB topic is nooit heel actief geweestOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bikefitting is zowiezo een aanrader. Ik heb er ook veel profijt bij gehad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Of laat een bikefitting doen. Dat heeft bij m'n vriendin toch wel heel goed uitgepakt. Niet alleen veel minder last van pijntjes maar ze fietst van de ene op de andere dag merkbaar harder.Haters gonna hate.![]()
Wat een verhaal en wat een idioot, ik hoop dat ze hem pakken!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Stoffa het volgende:
Hier gebeurd: http://bit.ly/WGOX1LHaters gonna hate.![]()
Vragen, vragen en nog meer vragen
Bidonhouders is in principe gewoon smaak toch? Mensen ervaring met de http://nl.bbbcycling.com/accessories/bottle-cages/BBC-31. ?![]()
geen ervaring, maar hij ziet er wel netjes gestyleerd uit. Ik neem aan dat jij niet voor 60 ¤ / stuk voor de allerlichtste carbon houdertjes gaat. Bedenk bij deze wel dat je bidon er alleen van bovenaf in kan, en niet van de zijkant. Dus als je een klein frame hebt kan het moeilijk zijn om de bidon erin/uit te krijgen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:51 schreef Zornar het volgende:
Bidonhouders is in principe gewoon smaak toch? Mensen ervaring met de http://nl.bbbcycling.com/accessories/bottle-cages/BBC-31. ?Mijn foto's op Flickr!
Er zit natuurlijk wel verschil in gewicht tussen verschillende versies.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:51 schreef Zornar het volgende:
Bidonhouders is in principe gewoon smaak toch? Mensen ervaring met de http://nl.bbbcycling.com/accessories/bottle-cages/BBC-31. ?
En als je een heel klein frame hebt kan het handig zijn om te kijken naar "sideloaders", waar je de bidon er van de zijkant in kan schuiven.
Voor de rest vooral smaak en budget ja.![]()
Kan wel, zie je toch?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat in ieder geval echt niet kan is dit:
[ afbeelding ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Nee inderdaad, 60 euro de stuk is me nog net iets te veel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
geen ervaring, maar hij ziet er wel netjes gestyleerd uit. Ik neem aan dat jij niet voor 60 ¤ / stuk voor de allerlichtste carbon houdertjes gaat. Bedenk bij deze wel dat je bidon er alleen van bovenaf in kan, en niet van de zijkant. Dus als je een klein frame hebt kan het moeilijk zijn om de bidon erin/uit te krijgen.Helaas kon ik dit forum nog niet toen ik begon, en heb ik mij de Sensa Umbria Sora laten aansmeren door de FM. Frame maat 54, valt opzich wel mee. Heb nu één bidon + houder op de verticale buis, geen problemen om de bidon er uit te halen, maar een sideloader is natuurlijk een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En als je een heel klein frame hebt kan het handig zijn om te kijken naar "sideloaders", waar je de bidon er van de zijkant in kan schuiven.Hahaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat in ieder geval echt niet kan is dit:
[ afbeelding ]Bizar dat mensen er zo bij willen rijden..
![]()
Hij beweegt ook amper, maar toch zit er iets speling in. Inmiddels nieuwe bike dus daar maar een keer op proberen, achterbrug is daar anders.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die candanssensor zit vast met tiewraps, en die kan je gewoon strak aantrekken: je zorgt toch voordat je gaat fietsen ervoor dat die vast zit en niet kan bewegen? Over de kop ga je natuurlijk niet, de sensor zit op je achterbrug, en in het ergste geval breekt dat pootje eraf of ligt je sensor in gruzels.
MTB topic is inderdaad weinig te beleven, weinig actieve fietsers of die iets posten, alleen Flip en ik posten daar geregeld wat. In grote lijnen is het exact hetzelfde dus ik post hier vrolijk mee. Eerder ook wel een racer gehad en na de zomer ga ik ook wellicht ook weer een racer voor erbij kopen.![]()
Aangezien je een getuige en een kenteken hebt zou ik toch maar ff eens informeren naar een goede advocaat. Gewoon om die kerel voor lange tijd van de weg te kunnen laten verbannen. Daar hoort die niet thuis.![]()
En contact opnemen met slachtofferhulp Nederland, die kunnen je bijstaan en uitleggen wat er allemaal mogelijk is wat betreft schadevergoeding etc.![]()
Heeft volgens mij ook met de vorm van de achtervork te maken. Op mijn fiets zit dat ding echt muurvast, maar op die van mn schoonvader blijft er speling op zitten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:06 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hij beweegt ook amper, maar toch zit er iets speling in. Inmiddels nieuwe bike dus daar maar een keer op proberen, achterbrug is daar anders.![]()
En als je dat goed doet kan je dit krijgen:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:12 schreef Questular het volgende:
En contact opnemen met slachtofferhulp Nederland, die kunnen je bijstaan en uitleggen wat er allemaal mogelijk is wat betreft schadevergoeding etc.
Maargoed, dat betekend wel dat je je andere sport niet meer kan doen.
Kennis van me is aangereden>hernia>niet meer kanoën. En dat terwijl hij net een fraaie houten wedstrijdboot had gekochtOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat shirt is echt onwijs lelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:30 schreef ddx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Entrata is maatje M geworden. (L zat veel te ruim aan voorkant, had misschien zelfs maatje S gepast maar wordt denk dan weer te kort/M was kleinste maat die ze hadden in webshop)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij is ie ook wel eens verschoven hoor. Ligt ook wel aan de vork van je achterbrug: de sensor is een vrij smal blokje, met een klein contactvlak waar ook nog eens een holling in zit. Hij zou dus het beste contact maken met een vrij kleine liggende achtervork, een ronde.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:06 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hij beweegt ook amper, maar toch zit er iets speling in. Inmiddels nieuwe bike dus daar maar een keer op proberen, achterbrug is daar anders.
MTB topic is inderdaad weinig te beleven, weinig actieve fietsers of die iets posten, alleen Flip en ik posten daar geregeld wat. In grote lijnen is het exact hetzelfde dus ik post hier vrolijk mee. Eerder ook wel een racer gehad en na de zomer ga ik ook wellicht ook weer een racer voor erbij kopen.
Als je een grote platte achtervork hebt (bij MTB's vaak nog een vierkant profiel ook) dan kun je misschien eerst de sensor met een stukje dubbelzijdig tape erop plakken, en dan de tiewraps bevestigen. Aantrekken met een tangetje, niet met blote handen. Dan moet het toch wel blijven zitten?Mijn foto's op Flickr!
Onvoorstelbaar wat een blinde agressievelingen er toch rondrijden. Zo zie je maar, je hoeft maar net de verkeerde te treffen. Hoop dat de politie er idd wat mee doet...quote:![]()
Heb jij wel eens nagedacht over anger-management?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die figuren wil je toch het liefst gewoon een kopstoot met je helm verkopen...![]()
had jij die gast een knuffel gegeven dan??
Halve zolen die zoiets doen, ben benieuwd wat de politie ermee doet!![]()
Ik ga vanmiddag eerst maar eens van de politie horen wat zij ervan denken, en hoe de procedure eruit ziet. Zelf ben ik in ieder geval bereid alle tijd/moeite/geld hier in te steken om te zorgen dat hij zijn verdiende straf krijgt. Is het niet voor mezelf, dan wel voor de rest van de maatschappij. Ik geloof namelijk niet dat dit soort idioten verder niets op hun kerfstok hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Aangezien je een getuige en een kenteken hebt zou ik toch maar ff eens informeren naar een goede advocaat. Gewoon om die kerel voor lange tijd van de weg te kunnen laten verbannen. Daar hoort die niet thuis.![]()
Wat snap je niet aan "het liefst"? Ik zal nooit fysiek geweld gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij wel eens nagedacht over anger-management?![]()
Na je koptelefoon verhaal trek ik bovenstaand statement in twijfel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "het liefst"? Ik zal nooit fysiek geweld gebruiken.![]()
Het is een opmerking naar aanleiding van eerdere posts die op mij ook al vrij aggresief overkomen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:31 schreef Flipmoehoe het volgende:
Halve zolen die zoiets doen, ben benieuwd wat de politie ermee doet!![]()
Als je mij in het echt zult zien, dan zul je wel begrijpen waarom ik dat nooit zou doen. Maar jij weet het natuurlijk allemaal beter.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na je koptelefoon verhaal trek ik bovenstaand statement in twijfel.![]()
Dat klopt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar jij weet het natuurlijk allemaal beter.![]()
Knut, ouwe sensatiebeer, doe eens lievOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zag ie er ook uit als een opgefokte patjepeeër, of was het gewoon een saaie huisvader (in z'n saaie gezinsauto) die even kortsluiting in zn hoofd kreeg?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:32 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag eerst maar eens van de politie horen wat zij ervan denken, en hoe de procedure eruit ziet. Zelf ben ik in ieder geval bereid alle tijd/moeite/geld hier in te steken om te zorgen dat hij zijn verdiende straf krijgt. Is het niet voor mezelf, dan wel voor de rest van de maatschappij. Ik geloof namelijk niet dat dit soort idioten verder niets op hun kerfstok hebben.
Dat laatste is eigenlijk nog enger. Aan sommige gasten zie je gewoon dat je er geen ruzie mee wilt maken. Die onvoorspelbare types zijn juist het ergste.Mijn foto's op Flickr!
Knut, je chick heeft haar QOM terug. Ik hoef hier slechts een kus op de wang voor terugOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je dat in het echt nooit zou doen, waarom praat je er op een forum dan heel stellig over dat je iemand wel even de koptelefoon van zn hoofd zou trekken? Waarom je anders voordoen dan je bent?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je mij in het echt zult zien, dan zul je wel begrijpen waarom ik dat nooit zou doen. Maar jij weet het natuurlijk allemaal beter.
Ik heb jou inmiddels een paar keer ontmoet, dus ik weet dat je geen geweldenaar bent. Maar knut denkt waarschijnlijk (omdat ie zelf ook een forum-stoerdoener is) dat iedereen zich in het echt anders gedraagt dan op een forum, dus ik hem zn aanname niet kwalijk nemen.
Knut zal ook nooit naar meets komen, heel dat zorgvuldig opgebouwde imago van relkoning in 1 klap om zeep.
Mijn foto's op Flickr!
Vooral ook omdat die laatste groep ineens de kolder in de kop krijgt en je wel doodrijd. Dan heb ik liever iemand die gewoon aso rijd zegmaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zag ie er ook uit als een opgefokte patjepeeër, of was het gewoon een saaie huisvader (in z'n saaie gezinsauto) die even kortsluiting in zn hoofd kreeg?
Dat laatste is eigenlijk nog enger. Aan sommige gasten zie je gewoon dat je er geen ruzie mee wilt maken. Die onvoorspelbare types zijn juist het ergste.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Was het eerste: hij had alleen een korte broek aan, geen shirt en een peuk in zijn hand. Enigszins vadsig. Ik denk, mede doordat hij daar op de ventweg reed en niet op de provinciale weg, dat hij daar uit de buurt komt en van een boerderij afkomstig is ofzo. Die auto is hij de derde eigenaar van, en is waarschijnlijk vrij weinig waard. Tekent wel een bepaald beeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zag ie er ook uit als een opgefokte patjepeeër, of was het gewoon een saaie huisvader (in z'n saaie gezinsauto) die even kortsluiting in zn hoofd kreeg?
Dat laatste is eigenlijk nog enger. Aan sommige gasten zie je gewoon dat je er geen ruzie mee wilt maken. Die onvoorspelbare types zijn juist het ergste.![]()
Bedankt. Ik neem aan dat vituele ku(s)do's ook voldoende zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
Knut, je chick heeft haar QOM terug. Ik hoef hier slechts een kus op de wang voor terug![]()
Als de politie niets doet een paar keer daar langs rijden en kijken. En daarna ons optrommelen en dan ranselen we 'm af met de fietspompjes.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:41 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Was het eerste: hij had alleen een korte broek aan, geen shirt en een peuk in zijn hand. Enigszins vadsig. Ik denk, mede doordat hij daar op de ventweg reed en niet op de provinciale weg, dat hij daar uit de buurt komt en van een boerderij afkomstig is ofzo. Die auto is hij de derde eigenaar van, en is waarschijnlijk vrij weinig waard. Tekent wel een bepaald beeld.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja hoor, als jij haar morgen een kudo en lieve comment op de rit van die dag laat maken ben ik daarmee content.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bedankt. Ik neem aan dat vituele ku(s)do's ook voldoende zijn.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat kan Knut wel in zijn eentje af toch? Die kerel schijnt een ontzettend harde pomp te hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als de politie niets doet een paar keer daar langs rijden en kijken. En daarna ons optrommelen en dan ranselen we 'm af met de fietspompjes.![]()
Denk dat maar weinig mensen weten hoe ze zouden reageren op zulke plotselinge (gevaarlijke) agressie. Kan hier nu ook wel gaan roeptoeteren dat ik heel stoer die man een lesje zou lezen, of de wijze penis uithangen en gaan preken dat je rustig moet blijven etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:31 schreef Flipmoehoe het volgende:
Tot je aan de beurt bent. Ik denk dat ik van schrik en angst compleet flabbergasted dicht zou slaan. Mah dat is niet stoer.![]()
Je verwart zijn penis met zijn pomp.Vraag me af of het er bij hem op 10 bar uit komt. Lijkt me niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:42 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Dat kan Knut wel in zijn eentje af toch? Die kerel schijnt een ontzettend harde pomp te hebben.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Voor het betere beukwerk moet je bij JohnDD zijn. Die heeft ooit een hele toeringcar vol toeristen uit oeganda in elkaar geslagen met z'n pomp.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:42 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Dat kan Knut wel in zijn eentje af toch? Die kerel schijnt een ontzettend harde pomp te hebben.![]()
Zelf stond ik eigenlijk ook te kijken hoe helder ik kon blijven nadenken. Ik baalde er op het moment zelf ook van dat ik me door die klikschoentjes niet kon verdedigen. Ik had er anders zeker voor gekozen het gevecht aan te gaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat maar weinig mensen weten hoe ze zouden reageren op zulke plotselinge (gevaarlijke) agressie. Kan hier nu ook wel gaan roeptoeteren dat ik heel stoer die man een lesje zou lezen, of de wijze penis uithangen en gaan preken dat je rustig moet blijven etc.
Tot je aan de beurt bent. Ik denk dat ik van schrik en angst compleet flabbergasted dicht zou slaan. Mah dat is niet stoer.![]()
Beter dat dan hoe ik zou reageren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat maar weinig mensen weten hoe ze zouden reageren op zulke plotselinge (gevaarlijke) agressie. Kan hier nu ook wel gaan roeptoeteren dat ik heel stoer die man een lesje zou lezen, of de wijze penis uithangen en gaan preken dat je rustig moet blijven etc.
Tot je aan de beurt bent. Ik denk dat ik van schrik en angst compleet flabbergasted dicht zou slaan. Mah dat is niet stoer.
Ik zou de eerste keer doen wat stoffa doet, doorrijden en wellicht wat roepen. De tweede of derde keer zou ik afstappen en hem een muilpeer verkopen. Dat is het domste wat je in zo'n situatie kan doen, maar ik weet van mezelf dat ik soms vrij snel agressief/opgefokt kan worden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
denk dat ik zelf ook zou staan te shaken en 10 kleuren stront zou schijten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Tot je aan de beurt bent. Ik denk dat ik van schrik en angst compleet flabbergasted dicht zou slaan. Mah dat is niet stoer.
Op die weg kom je ook niet zo snel weg van zo'n vent.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:44 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Zelf stond ik eigenlijk ook te kijken hoe helder ik kon blijven nadenken. Ik baalde er op het moment zelf ook van dat ik me door die klikschoentjes niet kon verdedigen. Ik had er anders zeker voor gekozen het gevecht aan te gaan.
Jij moet niet degene in het groen zijn. Je bolt je rug, drukt je kruis in zijn rug (kan hij er niet bij) en dan gaat hij binnen 10 seconden knock out. weet ik uit ervaring
Zitten je schoenen ook niet in de weg
Nou dat dus, en weet jij veel waar zo'n geesteszieke idioot toe in staat is. Zelfde geld slaat ie door en escaleert de handel. Ik zou erg blij zijn met zo'n hardloopster.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
denk dat ik zelf ook zou staan te shaken en 10 kleuren stront zou schijten.
Op die weg kom je ook niet zo snel weg van zo'n vent.![]()
Nee precies. Als er een fietspad zou zijn waar hij niet op kan komen zou ik wat grove scheldwoorden roepen, middelvinger opsteken en wegrijdenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
denk dat ik zelf ook zou staan te shaken en 10 kleuren stront zou schijten.
Op die weg kom je ook niet zo snel weg van zo'n vent.
Dit ziet eruit als een must-know voor alle wielrenners met klikplaatjes.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij moet niet degene in het groen zijn. Je bolt je rug, drukt je kruis in zijn rug (kan hij er niet bij) en dan gaat hij binnen 10 seconden knock out. weet ik uit ervaring
Zitten je schoenen ook niet in de weg![]()
haha Ja dat weet ik nog... toen had ik je goed te pakken he vinnie.... en jij maar schreeuwen als een wijf.... (nouja.. de eerste 10 seconden...daarna was je out!)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zitten je schoenen ook niet in de wegeveryone's a critic...
even you ! !![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha Ja dat weet ik nog... toen had ik je goed te pakken he vinnie.... en jij maar schreeuwen als een wijf.... (nouja.. de eerste 10 seconden...daarna was je out!)
Daar lig je als een bitch op de grond.
Stelt geen reet voor dit, kijk maar naar de jury
Ik ben niet snel onder de indruk van een of andere mafketel die als een achterlijke met de auto langs me afrijd, maar als ie dan toch denkt te moeten uitstappen dan ga ik een confrontatie niet uit de weg. Maar goed het heeft er natuurlijk ook mee te maken wat voor iemand je tegen over je hebt staanAls ie een kop groter is en 30 kg op je heeft dan kun je maar beter iets rustiger aan doen
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:48 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Dit ziet eruit als een must-know voor alle wielrenners met klikplaatjes.![]()
![]()
![]()
Ik zou gewoon mn fiets naar zn hoofd gooien. Zwaar zat. En daarna wegrijden in zijn auto. Met keihard YMCA op de radio.![]()
jij bent op de fiets, de ander met de auto... uberhaupt dat je het altijd aflegt. Gewoon je kop gebruiken.. enige juiste is, wa stoffa gedaan heeft. Boel negeren, kenteken onthouden en proberen je eigen weg te vervolgen. klappen uitdelen, dan ben je weer die agressie wielrenner die de voorpagina haalt.
Ik werk zelf in de zorg (regelmatig in de gesloten jeugdzorg, gevangenissen etc) ben niet onbekend met agressie, dus ook niet snel onder de indruk... maar je bent zelf degene die (9van de 10keer) bepaalt hoe ver de agressie van de ander escaleerteveryone's a critic...
even you ! !![]()
In tegenstelling tot wat jullie misschien denken roep ik in het leven buiten fok vrijwel geen agressie op. Ik ben heel erg zen.quote:
Dit zou mijn liefde voor Japan kunnen verklaren.![]()
Eigenlijk zou je vooraf een bidon met grind moeten vullen zodat je een projectiel naar zijn hoofd kan slingeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:55 schreef muzas het volgende:
Ik zou gewoon mn fiets naar zn hoofd gooien. Zwaar zat. En daarna wegrijden in zijn auto. Met keihard YMCA op de radio.
Moet je wel goed mikken.![]()
op wikipedia....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat jullie misschien denken roep ik in het leven buiten fok vrijwel geen agressie op. Ik ben heel erg zen.
Dit zou mijn liefde voor Japan kunnen verklaren.
Artikelen in de categorie "Japanse vechtkunst"
Deze categorie bevat de volgende 55 pagina’s,
helemaal Zen dus...
everyone's a critic...
even you ! !![]()
In veel van de japanse vechtsporten zit wel 1 of andere vorm van meditatie, dus op zich wel jaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
op wikipedia....
Artikelen in de categorie "Japanse vechtkunst"
Deze categorie bevat de volgende 55 pagina’s,
helemaal Zen dus...![]()
![]()
Ik los het gewoon zo opquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:56 schreef the_critic het volgende:
jij bent op de fiets, de ander met de auto... uberhaupt dat je het altijd aflegt. Gewoon je kop gebruiken.. enige juiste is, wa stoffa gedaan heeft. Boel negeren, kenteken onthouden en proberen je eigen weg te vervolgen. klappen uitdelen, dan ben je weer die agressie wielrenner die de voorpagina haalt.
Ik werk zelf in de zorg (regelmatig in de gesloten jeugdzorg, gevangenissen etc) ben niet onbekend met agressie, dus ook niet snel onder de indruk... maar je bent zelf degene die (9van de 10keer) bepaalt hoe ver de agressie van de ander escaleert
Stoffa heeft wel een dure fiets blijkbaar, maar geen pica's ervan gepost.
Huphup!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Volspuiten met plakkerige isostarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je vooraf een bidon met grind moeten vullen zodat je een projectiel naar zijn hoofd kan slingeren.
Moet je wel goed mikken.![]()
Maar het is in ieder geval goed om te weten dat het fokpeloton voor minstens 75 % uit vechtersbaasjes bestaat die het wel even oplossen met een paar muilperen. Dit geeft toch een stuk veiliger gevoel bij de volgende fokmeet.![]()
Haha je bent ook zo'n lekkere troll he Knut.
Ik heb een Scott Foil Kano, heb er afgelopen jaar al eens foto's van gepost.![]()
Mooie fietsquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:05 schreef Stoffa het volgende:
Haha je bent ook zo'n lekkere troll he Knut.
Ik heb een Scott Foil Kano, heb er afgelopen jaar al eens foto's van gepost.![]()
Even een vraag, is er ergens een site of hulpmiddel waar ik gemakkelijk een fiets route naar de ardennen in elkaar kan knutselen? Vertrekken volgende week vrijdag vanuit maastricht naar ergens in de buurt van Waimes (weet niet precies waar) en willen een mooie route fietsen, liefst inclusief wat hoogtemeters.
Kan iemand me helpen?![]()
Strava heeft tegenwoordig een routebuilder, werkt supersimpel en goed (incl. segmenten en hoogtemeters).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:13 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Even een vraag, is er ergens een site of hulpmiddel waar ik gemakkelijk een fiets route naar de ardennen in elkaar kan knutselen? Vertrekken volgende week vrijdag vanuit maastricht naar ergens in de buurt van Waimes (weet niet precies waar) en willen een mooie route fietsen, liefst inclusief wat hoogtemeters.
Kan iemand me helpen?![]()
ok, die functie kende in niet. Zal eens even kijken. overigens kan mijn superkekke Nokia geen Strava aan, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat op ga lossen!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:15 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Strava heeft tegenwoordig een routebuilder, werkt supersimpel en goed (incl. segmenten en hoogtemeters).![]()
Heeft niemand van jullie navigatie? Overigens kan je met strava wel routes tekenen, maar voor zover ik weet kan je deze NIET nafietsen op je telefoon.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:17 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
ok, die functie kende in niet. Zal eens even kijken. overigens kan mijn superkekke Nokia geen Strava aan, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat op ga lossen!![]()
Ik denk die andere jongens wel, maar dat heb ik eigenlijk nog niet gevraagd. Zijn zijn iets ervarener en hebben ook wat kekker materiaal dan ik heb!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heeft niemand van jullie navigatie? Overigens kan je met strava wel routes tekenen, maar voor zover ik weet kan je deze NIET nafietsen op je telefoon.![]()
Hmm.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:23 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Ik denk die andere jongens wel, maar dat heb ik eigenlijk nog niet gevraagd. Zijn zijn iets ervarener en hebben ook wat kekker materiaal dan ik heb!
Je zou tot Eupen deze route kunnen aanhouden: http://fietsroutes.wielre(...)jving-stuwmerentocht Die kan je uitprinten met ouderwetse aanwijzingen (rechtdoor, linksaf, etc). Vanaf Eupen zal Malmedy wel zijn aangegeven en vanaf daar nog een paar km naar dat plaatsje wat je noemde.
Als zij navigatie hebben zou ik hen lekker een route laten makenMet hoogtemeters komt het sowieso wel goed.
![]()
Ja dat sowieso, maar wilde zelf alvast een beetje puzzelenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm.
Je zou tot Eupen deze route kunnen aanhouden: http://fietsroutes.wielre(...)jving-stuwmerentocht Die kan je uitprinten met ouderwetse aanwijzingen (rechtdoor, linksaf, etc). Vanaf Eupen zal Malmedy wel zijn aangegeven en vanaf daar nog een paar km naar dat plaatsje wat je noemde.
Als zij navigatie hebben zou ik hen lekker een route laten makenMet hoogtemeters komt het sowieso wel goed.
haha
![]()
Google fucking maps?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik zoek een route met de Mortirolo-Gavia en Stelvio. Ik heb er al 1 met de Gavia en de Stelvio die ik waarschijnlijk ga doen, maar een route met ook de mortirolo kan ik niet vinden (dacht dat wel eens een etappe was geweest).
Denk dat het wat te lang wordt aangezien we erheen moeten rijden en mijn vriendin deze route niet mee fiets en dus wacht.Sei wachsam,
Wil je een rondje van A naar A, of mag het van A naar B en pikt mokkeltje je op aan het eindpunt?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:36 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een route met de Mortirolo-Gavia en Stelvio. Ik heb er al 1 met de Gavia en de Stelvio die ik waarschijnlijk ga doen, maar een route met ook de mortirolo kan ik niet vinden (dacht dat wel eens een etappe was geweest).
Denk dat het wat te lang wordt aangezien we erheen moeten rijden en mijn vriendin deze route niet mee fiets en dus wacht.Mijn foto's op Flickr!
A naar Bquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wil je een rondje van A naar A, of mag het van A naar B en pikt mokkeltje je op aan het eindpunt?Sei wachsam,
Iemand zijn koptelefoon aftrekken vind ik iets anders dan iemand in elkaar slaan of van de weg duwen, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je dat in het echt nooit zou doen, waarom praat je er op een forum dan heel stellig over dat je iemand wel even de koptelefoon van zn hoofd zou trekken? Waarom je anders voordoen dan je bent?
Ik heb jou inmiddels een paar keer ontmoet, dus ik weet dat je geen geweldenaar bent. Maar knut denkt waarschijnlijk (omdat ie zelf ook een forum-stoerdoener is) dat iedereen zich in het echt anders gedraagt dan op een forum, dus ik hem zn aanname niet kwalijk nemen.
Knut zal ook nooit naar meets komen, heel dat zorgvuldig opgebouwde imago van relkoning in 1 klap om zeep.
Maar goed. Ik heb, zoals ik al zei, ooit iemand 1 keer zijn koptelefoon van zijn hoofd getrokken zodat ik hem kon aanspreken (of schreeuwen, wat je wilt). Die gek was aan het slingeren (bewust), hoorde mijn bel niet, en zelfs niet toen ik riep (of schreewde, wat je wilt).![]()
![]()
Tsja als ik dat op mezelf betrek ben ik eigenlijk zeer non-agressief. Ik kan echter wel zeer slecht tegen onrecht, en dan kan er wel eens een bepaald vlammetje in me oplaaien. Word dan een beetje Hulk-mode zeg maar.
Overigens was ik gister veel te verbaasd over wat er gebeurde om in die modus te geraken. Soms is dat overigens wel handig hoor, het is toch "fight or flight" en als het dan "fight" wordt, dan maar liever met volle overgave.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: