abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142670316
Ik heb gisteren van iemand voor een leuke prijs een slowcooker overgenomen. Zijn er hier
gebruikers van dit apparaat die leuke recepten hebben voor de slowcooker?
Ik wil deze toch erg snel gaan proberen en hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
pi_142670650
Ik heb er een, geweldige pan, zal snel eens wat plaatsen
pi_142688368
Als wij chili eten gebruiken we altijd de crock-pot / slow cooker. Het precieze recept weet ik er niet van, want m'n vrouw maakt dat wanneer we het eten.

En natuurlijk chicken & dumplings. Dumplings gemaakt van biscuit mix, kip, ui, erwten, en spul waar ik nu niet op kan komen. :P. Maar een willekeurig recept komt uiteindelijk op hetzelfde neer, met misschien andere groenten en zo.

We hebben ergens nog dit boekje liggen; http://www.amazon.com/Bus(...)ecipes/dp/1597690031 Ooit een paar receptjes uit geprobeerd die wel aardig waren. Misschien binnenkort weer eens doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_142708762
Ik ga misschien dit weekend maar eens chili proberen met de slowcooker.
pi_142719570
Pulled pork is erg lekker. Of ander stoofvlees natuurlijk. Wat minder vocht dan normaal gebruiken bij stoofschotels, omdat er weinig vocht verdampt.

Zelf roti maken is ook heerlijk.

Op pinterest heb je ook pinboards met alleen maar slow cooker recepten.
pi_142720075
Pulled pork is een goeie. Wij hebben een paar keer iets met een varkenshaas gedaan, en daar moet je dan ook een lepel bij gebruiken omdat alles zo uitelkaar valt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_142732492
Redang rundvlees kan er ook goed in denk ik! :)
pi_142741509
Ik heb een slowcooker maar heb deze nog nooit gebruikt. Ik hou me zeker aanbevolen voor succesverhalen!
Recepten zijn er genoeg o.a. op http://www.reddit.com/r/slowcooking
Maar meestal als ik iets wil stoven doe ik dat al in de pan waar ik ook mijn ingredienten heb aangebakken. De amerikaanse recepten zijn mij ook iets te vaak een pot/pak soep/saus waar je het vlees langzaam in kookt. Daar heb ik geen apparaat voor nodig.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:55:15 #9
299189 MistakeFur
heeft een fout bontje
pi_142746331
Ik gebruik de mijne voornamelijk voor het trekken van bouillon voor soep en ragout.

Zelf gemaakte ragout met zelf gebakken brood is echt geweldig.
Als iedereen hetzelfde was dan kon je net zo goed tegen jezelf lullen.
pi_142757930
Ik had dus vandaag chili con carne gemaakt met de slowcooker en hij was heerlijk!
Super makelijk, even s'ochtens het gehakt rullen en vervolges alles in de slowcooker en smiddags een lekkere pan chil, ik had nog een hoop over dus dat heb ik maar in porties in de vriezer gedaan.
Volgende keer weer iets anders proberen, misschien een curry of de Pulled Pork :)
pi_148585617
Ik had al een slowcooker en er al het een en ander in gemaakt maar naar aanleiding van dit topic vandaag een enorme bak chili con carne gemaakt. Het ding doet z'n werk en ik kon me rustig bezighouden met voor en nagerecht.
En wat was t lekker! Gelukkig is er wel wat overgebleven van een volle pan.
Als er nog meer ideeen zijn, laat maar horen!
We have far more in common than that which devides us..
pi_148618461
Wat is het toch een ideaal ding, ben er superblij mee!! Eergister ook chili gemaakt!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 08:59:39 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148632521
Wat is de meerwaarde van een slowcooker tov een pan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148635165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is de meerwaarde van een slowcooker tov een pan?
Kan niet verbranden, zuiniger in energie. Je gooit alles in de cooker en kan het een paar uur vergeten. Veel mensen gooien alles erin en gaan naar het werk en kunnen 's avonds zo aan tafel. ik durf dat (nog) niet aan. Maar in het weekend gooi ik m 's morgens vol en kan 's avonds zo aan tafel, en wat over is gaat zo de vriezer in. Ik kan absoluut niet koken maar hier kan weinig mee mis gaan.
pi_148635283
Ik had nog niet op "invoeren" geklikt, maar wat soapie zegt klopt helemaal

Een slowcooker laat ik aanstaan als ik wegga, een pan op het vuur niet. Ik heb 2 katten die overal komen (open keuken) en ook al mogen ze niet op het aanrecht komen, als ik er niet ben kan ik het niet in de gaten houden.
Het kan ook niet (of nauwelijks) aanbranden. En een bouillon die 10-12 uur heeft opgestaan is (natuurlijk) heerlijk, zo ook uiensoep etc.
Nou kan je ook een heleboel gerecht zo lang in de oven zetten maar wat ik heb gelezen, is 8 uur slowcooker net zo duur als 1 uur oven aan energie.
En je hebt oven/gasfornuis en je handen vrij voor andere gerechten. Verder heb ik een flink formaat (ruim 6 liter) pan gekocht, zodat je ook veel kunt maken. Deze pan, en da's niet bij alle pannen zo, kan op op vuur en in de oven/grill voor bijvoorbeeld aanbraden of grillen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148639119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:16 schreef soapie het volgende:

[..]

Kan niet verbranden
Echt wel. Niet dat 't rookt, maar wel tot 't punt van een zwarte aangekoekte laag. Te lang op een hoge stand (ik verbaas me altijd over hoe heet "Warm" eigenlijk is), te weinig vocht, een combinatie hiervan. Al meerdere keren gehad dat na het opzetten van restjes delen van wat op de bodem ligt niet echt eetbaar meer is (erwten van de chicken & dumplings die dan heel erg donkerbruin tot zwart zijn in plaats van groen bijvoorbeeld).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148639500
Echt zwart heb ik het nog niet gehad, maar wel dat het wat aangekoekt was. Maar dat heb ik toch ook wel in een normale pan. Voordeel is wel dat het een stuk makkerlijker schoon te maken is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148639628
Ik heb al van alles laten aanbranden in een gewone pan, maar is me hiermee nog niet gelukt....
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:12:17 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148641887
Welke slowcookers hebben jullie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_148642449
http://www.fonq.nl/produc(...)ker-cook-home/81452/

Ik heb in mijn eentje zat aan deze!!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:31:27 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148642541
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:28 schreef soapie het volgende:
http://www.fonq.nl/produc(...)ker-cook-home/81452/

Ik heb in mijn eentje zat aan deze!!
Ha! Daar zat ik toevallig naar te kijken!

Werkt die ook voor tweepersoons hoeveelheden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_148642898
Ik heb deze http://www.fonq.nl/produc(...)r-5-7-l-cr600/48200/.

Expres zo'n grote genomen omdat ik regelmatig grotere hoeveelheden maak. Een bouillon maak je denk ik niet zo snel voor 2 personen. En ook maak ik vaak veel pastasaus en vries dat dan in.
Ook vond ik het fijn dat hij zowel op gas als in de oven kan en dat hij een timer functie heeft, na de kooktijd slaat hij af maar blijft nog wel warm.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:47:23 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148643088
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb deze http://www.fonq.nl/produc(...)r-5-7-l-cr600/48200/.

Expres zo'n grote genomen omdat ik regelmatig grotere hoeveelheden maak. Een bouillon maak je denk ik niet zo snel voor 2 personen. En ook maak ik vaak veel pastasaus en vries dat dan in.
Ook vond ik het fijn dat hij zowel op gas als in de oven kan en dat hij een timer functie heeft, na de kooktijd slaat hij af maar blijft nog wel warm.
Die is heel mooi! Ik ben alleen bang dat die te groot is voor twee personen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148643504
Hij is zeker wel groot voor 2 personen. Maar ik ben meestal alleen en ik vind het heel prettig om goed en lekker eten op voorraad te hebben als ik (weer) eens laat thuis ben en geen puf meer heb om te koken.
Afgelopen weekend had ik chili gemaak en ja, hij zat tot aan de rand vol en er hebben 7 mensen van gegeten en er is nog over. Maar als ik draadjesvlees maak dan ligt dat niet in een stapel op elkaar en ik denk dat je dan genoeg heb voor vier personen.
Ik heb het ding ook niet in een keukenkast staan, haal 'm alleen tevoorschijn als ik 'm nodig heb, dus is het ook geen sta in de weg.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148643851
Sorry, maar geef mij maar een zware grote pan met een klein gaspitje eronder.
Dan maar af en toe even checken, kan je nog proeven en bijsturen ook.

Zie echt de meerwaarde niet van een slowcooker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148644190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:07 schreef Red_85 het volgende:
Sorry, maar geef mij maar een zware grote pan met een klein gaspitje eronder.
Dan maar af en toe even checken, kan je nog proeven en bijsturen ook.

Zie echt de meerwaarde niet van een slowcooker.
Da's dus 1 van de meerwaardes van een slow cooker; er zijn zat recepten waar je alles in je slow cooker mikt, vervolgens zet je dat ding of stand X of Y en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon tussendoor je slow cooker brouwsel proeven en er iets bij mikken als 't moet.

Zo zou je dus heel authentiek met je barbecue aan de slag kunnen en daar je pulled pork op bereiden (en alles wat daarbij komt kijken), maar je kunt ook de slow cooker variant maken door alles in je crock pot te mikken en vervolgens tig uur later terug te komen.

Als ik tijd heb vind ik koken leuk om te doen, maar soms is een slow cooker verdomd makkelijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148644246
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:19 schreef OMG het volgende:

[..]

Da's dus 1 van de meerwaardes van een slow cooker; er zijn zat recepten waar je alles in je slow cooker mikt, vervolgens zet je dat ding of stand X of Y en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon tussendoor je slow cooker brouwsel proeven en er iets bij mikken als 't moet.

Zo zou je dus heel authentiek met je barbecue aan de slag kunnen en daar je pulled pork op bereiden (en alles wat daarbij komt kijken), maar je kunt ook de slow cooker variant maken door alles in je crock pot te mikken en vervolgens tig uur later terug te komen.

Als ik tijd heb vind ik koken leuk om te doen, maar soms is een slow cooker verdomd makkelijk.
Hoe krijg je die rook/vuur smaak er dan in?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148644286
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:19 schreef OMG het volgende:
Als ik tijd heb vind ik koken leuk om te doen, maar soms is een slow cooker verdomd makkelijk.
Zeker als je nog tig andere gerechten bij een etentje wil maken...slowcooker doet zijn werk en jij het andere werk.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:22:05 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148644299
En kosten. Ik ga geen pan 8 uur op het gas zetten.

En barbecueën doen we sowieso niet.

Ik moet het maar even overleggen met de heer des huizes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148644401
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe krijg je die rook/vuur smaak er dan in?
Niet. Of rook uit een flesje als je per se iets rokerigs wilt, zoals in dit recept; http://www.splendidtable.org/recipes/ultimate-cheater-pulled-pork.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148644612
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:22 schreef Lienekien het volgende:
En kosten. Ik ga geen pan 8 uur op het gas zetten.

En barbecueën doen we sowieso niet.

Ik moet het maar even overleggen met de heer des huizes.
In dit geval was de heer des huizes de "aanslingeraar" ;)
http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/slow-cooker-runder-goulash/

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:20 schreef Red_85 het volgende:
Hoe krijg je die rook/vuur smaak er dan in?
Die rooksmaak krijg je ook niet in de oven of in een zware pan. En soep van de barbeque heb ik nog gehad :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_148645891
Deze vanmorgen gemaakt, erg lekker!!
pi_148646290
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

In dit geval was de heer des huizes de "aanslingeraar" ;)
http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/slow-cooker-runder-goulash/

[..]

Die rooksmaak krijg je ook niet in de oven of in een zware pan. En soep van de barbeque heb ik nog gehad :P
Ging hier specifiek even over de pulled pork :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148651780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ging hier specifiek even over de pulled pork :)
Snap ik, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar pulled pork uit de oven gehad 😉 Dus de rooksmaak ken ik niet eens. Zal het eens doorgeven aan bbq' ers in mijn omgeving want op t balkon mag ik niet bbq'en zodat ik kan proeven of dat werkelijk veel lekkerder is.
Maar ik gebruik de slowcooker voornamelijk voor eenpasmaaltijden en soepen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148652757
Ik vind pulled pork zonder rooksmaak eigenlijk lekkerder. De rooksmaak vind ik vaak wat te overheersend.
pi_148652822
Ik ga morgen een crockpot ophalen :P ik ben alvast recepten aan het opzoeken, maar vind ze soms nogal twijfelachtig.. Uiensoep waarbij je alles gewoon erin gooit? De uien moet je eerst lekker zacht fruiten normaal dacht ik? Sowieso ben ik gewend om eerst alles even goed aan te bakken.
Ben heel benieuwd..
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:29:50 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148653229
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:19 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ga morgen een crockpot ophalen :P ik ben alvast recepten aan het opzoeken, maar vind ze soms nogal twijfelachtig.. Uiensoep waarbij je alles gewoon erin gooit? De uien moet je eerst lekker zacht fruiten normaal dacht ik? Sowieso ben ik gewend om eerst alles even goed aan te bakken.
Ben heel benieuwd..
Welke ga jij voor? Of ga je dat nog bekijken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_148653506
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welke ga jij voor? Of ga je dat nog bekijken?
een Saute 4,7Liter. Goedkoop op marktplaats gevonden in de buurt, dus leuk om te gaan proberen vind ik :)
pi_148654265
Vlees, gehakt maar ook de uien voor de uiensoep bak ik altijd wel aan. Maar het vlees voor bouillon weer niet. T is uitproberen, volgende week wil ik eens erwtensoep gaan maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148659309
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Snap ik, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar pulled pork uit de oven gehad 😉 Dus de rooksmaak ken ik niet eens. Zal het eens doorgeven aan bbq' ers in mijn omgeving want op t balkon mag ik niet bbq'en zodat ik kan proeven of dat werkelijk veel lekkerder is.
Maar ik gebruik de slowcooker voornamelijk voor eenpasmaaltijden en soepen.
Dat is inderdaad ook mijn probleem. Dat balkon...
Maargoed, ging hier over een slowcooker en niet over bbq'en.

Voor de rest zie ik allemaal recepten en tips, maar wat is nu echt de toegevoegde waarde van zo'n apparaat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:57:27 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148659867
Er staan voordelen genoemd als je terugleest. Prima als die jou niet overtuigen. Het lijkt me dat dit topic daar ook niet voor bedoeld is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148659887
Gemak. Goedkoper dan de hele dag m'n fornuis of oven aan te hebben staan. Je kunt iets al in een slow cooker hebben staan koken en je oven / fornuis voor iets anders gebruiken. Wat Kaatje1 en Lienekien ook al hebben gezegd, eigenlijk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 13 januari 2015 @ 23:00:06 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148659957
Die soapie noemde heb ik vanavond besteld voor een zacht prijsje. Dus ik ga het ervaren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148660516
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Lienekien het volgende:
Die soapie noemde heb ik vanavond besteld voor een zacht prijsje. Dus ik ga het ervaren.
Leuk, en dan hier recepten uitwisselen. Heb net een recept voor mexicaanse kip mole gevonden, nu nog aan chipotle saus zien te komen.

Een ander voordeel wat ook al genoemd is, je kunt 'm 's morgens aanzetten, naar je werk gaan en 's avonds is het eten klaar. Schijnt in de vs en uk veel gedaan te worden, ik durf dat nog niet aan, maar ga bv wel boodschappen doen, en dat doe ik zeker niet als het gasfornuis aan is of de oven.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148662704
Wij laten ze ook nooit overdags aan staan. Ten eerste houd ik er niet van om elektrische apparaten aan te laten als we niet thuis zijn op een radio na. Ten tweede vertrouw ik het niet met onze katten.

Ze staan eigenlijk alleen de hele dag aan als we ze in het weekend gebruiken. Doordeweeks laten we ze soms 's nachts aanstaan zodat 't voer de volgende ochtend klaar is. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_148664068
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:22 schreef Lienekien het volgende:
En kosten. Ik ga geen pan 8 uur op het gas zetten.
8 uur de kleinste pit op de laagste stand zal wel niet echt veel schelen met 8 uur elektriciteit of wel?
  woensdag 14 januari 2015 @ 06:29:38 #47
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_148664805
Ik stoof mijn stoofperen 12 uur op low in de crockpot.
http://kokrobin.wordpress(...)pears-stoofpeertjes/
pi_148665209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 06:29 schreef RobinOok het volgende:
Ik stoof mijn stoofperen 12 uur op low in de crockpot.
http://kokrobin.wordpress(...)pears-stoofpeertjes/
Oeh, dat ga ik ook eens doen, klinkt heerlijk
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:01:01 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148665973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:44 schreef technofreak86 het volgende:

[..]

8 uur de kleinste pit op de laagste stand zal wel niet echt veel schelen met 8 uur elektriciteit of wel?
Nee, waarschijnlijk niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:05:04 #50
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_148667294
Pulled pork.

Was erg lekker :). Ik gebruik de slowcooker verder ook graag als ik stoofpotjes maak.
Die peren van Robin lijken me ook erg lekker! *slaat recept op*
pi_148670278
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:05 schreef Helsinki het volgende:
Pulled pork.

Was erg lekker :). Ik gebruik de slowcooker verder ook graag als ik stoofpotjes maak.
Die peren van Robin lijken me ook erg lekker! *slaat recept op*
Ook deze sla ik op! Lijkt me heerlijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_148680637
Zo, net mijn crockpot opgehaald :D nu nog bedenken wat ik erin wil gaan maken.. Zal wel pas volgende week worden denk ik :P

Het valt me nu trouwens op dat er helemaal geen lampje oid op zit zodat je weet dat hij echt aan staat.
pi_148683817
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:07 schreef Dragonberry het volgende:
Het valt me nu trouwens op dat er helemaal geen lampje oid op zit zodat je weet dat hij echt aan staat.
Voel je vanzelf wel aan de buitenkant :P
pi_148690904
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

Voel je vanzelf wel aan de buitenkant :P
En je ruikt t ook wel ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_148692323
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
En je ruikt t ook wel ;)
Mwa, moet je langer voor wachten om te checken. Voelen kan je na een minuut of 5 al O-)
pi_148693544
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:06 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mwa, moet je langer voor wachten om te checken. Voelen kan je na een minuut of 5 al O-)
Tuurlijk zo voel je het, maar met een slowcooker gaat het huis ook heel langzaam lekker ruiken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148700774
Zit er ook te denken om er eentje op te pikken, 3.5 liter voor 35 euro is nog wel een leuk prijsje.
Een van de gerechten die me te binnen schiet die ik er wel mooi in zou kunnen maken is khoresh fesenjan, een Perzisch kipgerecht met granaatappel/walnotensaus. Een tijdje geleden gegeten in Zoetermeer bij http://bo-ro.nl/menu.html

Sindsdien helemaal hooked aan dat gerecht.. Zo lekker..
pi_148745191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ook deze sla ik op! Lijkt me heerlijk
Hij staat anders ook gewoon in het Nederlands op mijn site :).
pi_148745303
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:12 schreef n0a het volgende:

[..]

Hij staat anders ook gewoon in het Nederlands op mijn site :).
Had ik gevonden, erg handig.

Ik heb vannacht erwtensoep gemaakt, straks even proeven of 't gelukt is...ik vond 't een beetje heavy als ontbijt :P
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 20 januari 2015 @ 17:07:16 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148879313
Ik heb tot nu toe gemaakt:

Chili con carne http://allrecipes.nl/rece(...)t-de-slowcooker.aspx
Vegetarische curry http://slowkoken.nl/index(...)9-vegetarische-curry
(Die site heeft ook handige info over slowcooking)
Erwtensoep https://marksprikbord.wor(...)p-uit-de-slowcooker/

Mijn slowcooker heeft 3,7 L inhoud. Als hij goed gevuld is, zijn het vier goede porties, dus de helft gaat in de vriezer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148881941
Ik heb er gisteren kofte in gemaakt ipv normaal in de tajine. 3 uur op low en de gehaktballetjes waren nog heerlijk sappig. Binnenkort wil ik ook chili gaan maken
pi_148882318
De erwtensoep was goed gelukt, de volgende keer moet ik er wel aan denken er minder water bij te doen, wist ik wel, maar t ging automatisch, normaal kan de de spreekwoordelijk lepel er in zetten, nu ff niet.

Ik haal de recepten vaak van internet, al hel ik ook een paar boeken. Vooral op amerikaanse sites staan veel recepten.

Toen ik het ding netbhad deed ik er nauwelijks iets mee, maar ondertussen heb ik 'm wel 'ontdekt', jammer dat mijn vriezer geen rekbare wanden heeft.😉
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:49:38 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148884680
Minder water of meer ingrediënten? Ik had expres niet het hele pak spliterwten gebruikt (250 gram), één flinke karbonade, een prei, een winterpeen, een derde knolselderij en een aardappel en dat precies onder water. Het leek waterig (vooral bovenop), maar nu het afgekoeld in de koelkast staat, lijkt het toch goed dik.

We gaan kijken of we het morgen opkunnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148887270
Minder water, omdat het vocht nauwelijks verdampt. Ik had wel de normale hoeveelheden aangehouden en dus ook het water en dat moest dus eigenlijk niet. Maar hij was wel erg lekker en daar gaat het natuurlijk om.
We have far more in common than that which devides us..
pi_148972623
fack ik ben echt zo dom.. Ik laat net de deksel van mijn crock pot vallen. Keramiek kan daar niet zo goed tegen :'( :'(
Nieuwe bestellen dan maar en voor nu de braadpan op het vuur zetten }:|
pi_148973753
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:57 schreef Dragonberry het volgende:
fack ik ben echt zo dom.. Ik laat net de deksel van mijn crock pot vallen. Keramiek kan daar niet zo goed tegen :'( :'(
Nieuwe bestellen dan maar en voor nu de braadpan op het vuur zetten }:|
Oef...wat zonde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149258744
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Minder water, omdat het vocht nauwelijks verdampt. Ik had wel de normale hoeveelheden aangehouden en dus ook het water en dat moest dus eigenlijk niet. Maar hij was wel erg lekker en daar gaat het natuurlijk om.
Van de week weer erwtensoep gemaakt, 1/2 liter water minder en dat was al veel beter, 't is nog niet dat de lepel recht overeind kan staan, maar t leek erop.
Wie heeft nog een goed idee voor een lekker recept, vega of vlees, maakt niet uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149260530
Deksel is binnen *O* Ik ben nu maar gewoon Chili aan het maken :P
pi_149261632
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wie heeft nog een goed idee voor een lekker recept, vega of vlees, maakt niet uit.
Geen specifiek recept, maar heb wel een aantal nuttige links voor jou en evt. andere geinteresseerden, met veel recepten en tips (allemaal engelstalig, helaas is er weinig nederlandstalig beschikbaar, met uitzondering van de hier eerder genoemde links).

http://www.crockpoteurope.com/Index.aspx (incl. recepten en tips)
http://www.slowcookerclub.com/
http://crockpot365.blogspot.nl/ (een blogger die een jaar lang alleen maar met de slowcooker heeft gekookt en alle recepten op haar site heeft geplaatst).

Ik ben inmiddels ook 'aangestoken' met het slowcooker virus :+ en heb er eentje in bestelling staan *O* (helaas duurt het nog even, want: niet op voorraad, maar kon 'm met een aardige korting bestellen, dus ik wacht geduldig af...)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149264566
Dank voor deze links, de nederlandse kookboeken vind ik niet zo fijn. Maar deze (en anderen uit uk en us) lijken een stuk lekkerder.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149264668
Op facebook is ook een pagina met lekkere Nederlandse recepten.
pi_149265464
Gevonden, dank je wel. Ik had alleen maar en engelstalige site gevonden met heel veel herhalingen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149265664
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Gevonden, dank je wel. Ik had alleen maar en engelstalige site gevonden met heel veel herhalingen.
^O^ Staan echt lekkere recepten tussen!!
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:57:07 #74
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_149354651
Dit is eigenlijk het recepten topic maar ik stel de vraag toch maar hier. Ik heb eerder ergens op FOK gezegd dat de slowcooker niet echt een toegevoegde waarde voor mij heeft, maar ik ben eigenlijk inmiddels van mening aan het veranderen. Ik wilde laatst een snelkookpan kopen voor het maken van bouillon en voor droge peulvruchten en toen bedacht ik dat een slowcooker eigenlijk ook wel handig (zo niet handiger) is.

Heeft iemand ervaring met bouillon en peulvruchten? Voor bouillon is het natuurlijk hoe groter hoe beter maar mij lijkt de 4,7 liter wel een goeie maat.
Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?
Vinden jullie een timer een toegevoegde waarde?

Ik heb een van deze twee op het oog:
Crock-pot 1
Crock-pot 2
Siesta & Fiesta!
pi_149354918
Ik heb deze https://www.meesterslijpers.nl/crock-pot-slowcooker-5-7-liter Da's dus maar een liter meer dan die jij uitgezocht hebt. Dat lijkt me ook meer dan genoeg. Ik ben voornamelijk voor de grote gegaan omdat er een timer opzit.

Het eerste wat ik er mee maakte was bouillon, heeft ruim 10 uur opgestaan en die was heerlijk geworden.
Droge peulvruchten heb ik er nog niet in gedaan (met uitzondering van spliterwten voor de erwtensoep).
Ik weet niet waar jij normaal op kookt (elektrisch/gas) maar het voordeel vind ik dat je het ding gewoon aan kunt laten staan. Met gas aan ga ik niet het huis uit of naar bed.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:13:59 #76
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_149355053
Hoeveel liter boullion maak jij in een keer? Ik kook op keramisch en dat laat ik ook niet aanstaan, het kan wel, maar liever niet. Ik stel me zo voor om op vrijdagavond de soep op te zetten en dat die dan zaterdagochtend klaar is. Zo deed mijn oma dat vroeger ook. :P

Is de binnenpan eigenlijk altijd uitneembaar?
Siesta & Fiesta!
pi_149356242
Volgens mij is de binnenpan altijd uitneembaar en is dan ook nog te gebruiken in de oven (evt gratineren).
De binnenpan van mijn cooker kan ook op gas. (kan je de soep in de pan laten zitten en zo snel opwarmen) en er zat iets bij waarmee je m ook op elektrisch/keramisch kon zetten.

En ik heb geen idee meer hoeveel bouillion ik toen gemaakt heb. Durfde er niet zo heel veel water in te doen, maar als ik moet schatten, zo'n 1,5 a 2 liter. Ik heb gewoon van alles aan groenten en wat poulet ingedaan en een mergpijpje geloof ik. Maar er verdampt weinig vocht. Vorige week 2,5 liter water, 400 gr vlees en ca 500 gr groenten en ik had voor 6 personen erwtensoep als volledige maaltijd.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:58:50 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149356433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:57 schreef Bramito het volgende:
Dit is eigenlijk het recepten topic maar ik stel de vraag toch maar hier. Ik heb eerder ergens op FOK gezegd dat de slowcooker niet echt een toegevoegde waarde voor mij heeft, maar ik ben eigenlijk inmiddels van mening aan het veranderen. Ik wilde laatst een snelkookpan kopen voor het maken van bouillon en voor droge peulvruchten en toen bedacht ik dat een slowcooker eigenlijk ook wel handig (zo niet handiger) is.

Heeft iemand ervaring met bouillon en peulvruchten? Voor bouillon is het natuurlijk hoe groter hoe beter maar mij lijkt de 4,7 liter wel een goeie maat.
Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?
Vinden jullie een timer een toegevoegde waarde?

Ik heb een van deze twee op het oog:
Crock-pot 1
Crock-pot 2
Zelf heb ik geen toegevoegde waarde voor een timer. Ik zet 'm aan zodra ik klaar ben met de voorbereiding en time dat het klaar is tegen de tijd dat we eten.

Ik heb spliterwten en linzen gebruikt.

Wat is precies het idee met de slow cooker gebruiken voor peulvruchten? Zet je die normaal uren op het vuur?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:59:55 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149356460
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:13 schreef Bramito het volgende:
Hoeveel liter boullion maak jij in een keer? Ik kook op keramisch en dat laat ik ook niet aanstaan, het kan wel, maar liever niet. Ik stel me zo voor om op vrijdagavond de soep op te zetten en dat die dan zaterdagochtend klaar is. Zo deed mijn oma dat vroeger ook. :P

Is de binnenpan eigenlijk altijd uitneembaar?
Volgens mij zou dat prima kunnen met een slowcooker.

En ja, maar dat zei K. ook al. :)
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:22:35 #80
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_149358513
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zelf heb ik geen toegevoegde waarde voor een timer. Ik zet 'm aan zodra ik klaar ben met de voorbereiding en time dat het klaar is tegen de tijd dat we eten.

Ik heb spliterwten en linzen gebruikt.

Wat is precies het idee met de slow cooker gebruiken voor peulvruchten? Zet je die normaal uren op het vuur?
Wij eten ongeveer 2 keer per week peulvruchten, dat is vrij standaard hier in Spanje. Wij hebben hier erg veel keus uit de gedroogde variant en in potten is de keus nogal beperkt. De gedroogde variant is ook veel lekkerder (IMHO). Ik maak het vaker, maar een schotel als "Fabada" of "Cocido" staat al gauw 4 uur te pruttelen en soms nog langer. Sowieso is het minimum echt 2 uur. Dat ga ik dus door de week niet doen. Toch wil ik vaker de gedroogde variant maken en daar lijkt de slowcooker een uitkomst.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:27:11 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:22 schreef Bramito het volgende:

[..]

Wij eten ongeveer 2 keer per week peulvruchten, dat is vrij standaard hier in Spanje. Wij hebben hier erg veel keus uit de gedroogde variant en in potten is de keus nogal beperkt. De gedroogde variant is ook veel lekkerder (IMHO). Ik maak het vaker, maar een schotel als "Fabada" of "Cocido" staat al gauw 4 uur te pruttelen en soms nog langer. Sowieso is het minimum echt 2 uur. Dat ga ik dus door de week niet doen. Toch wil ik vaker de gedroogde variant maken en daar lijkt de slowcooker een uitkomst.
Lijkt me perfect voor een slow cooker, eerlijk gezegd.

Misschien een tip voor de keuze van het formaat: het schijnt het beste te werken als de slow cooker toch wel zeker driekwart gevuld is. Dus ik zou kijken naar het volume dat het beste past bij de hoeveelheden die je meestal neemt en niet een extra grote kopen voor de paar keer dat je er liters bouillon in zou willen trekken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149358853
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:22 schreef Bramito het volgende:
Wij eten ongeveer 2 keer per week peulvruchten, dat is vrij standaard hier in Spanje. Wij hebben hier erg veel keus uit de gedroogde variant en in potten is de keus nogal beperkt. De gedroogde variant is ook veel lekkerder (IMHO). Ik maak het vaker, maar een schotel als "Fabada" of "Cocido" staat al gauw 4 uur te pruttelen en soms nog langer. Sowieso is het minimum echt 2 uur. Dat ga ik dus door de week niet doen. Toch wil ik vaker de gedroogde variant maken en daar lijkt de slowcooker een uitkomst.
Net wat Lienenien zegt, da's perfect daarvoor. Gewoon het ding z'n werk laten doen. Als ik het goed onthouden heb (info ligt thuis) moet je ervan uitgaan dat wanneer iets langer dan 3 uur moet stoven je bij een slowcooker moet denken aan minstens 8 uur op laag. Dan blijft zoiets nog flink lang warm (zeker wel 2 uur). Dus als je om 8 uur 's avonds wilt eten zet je m o m 8 uur aan. Ik zet 'm 's avonds aan en als ik ga werken weer uit (is het eten klaar) en dan 's avonds zet ik de pan even op het gas. Ik ben nog niet zover dat ik 'm aan laat als ik niet thuis ben :@
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:35:44 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358904
Ik heb ook al eens gespeeld met een tijdje op laag en een tijdje op hoog. Ging ook prima en het gaat dan wel sneller. Met zo'n bonengerecht kan dat volgens mij ook goed.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:42:11 #84
425665 TravelRose
Keep on dreaming
pi_149359106
Wat ook lekker is uit de slow cooker: Mac & Cheese.

Elleboogmacaroni (ongekookt!) in de pot doen met melk, room, cheddarkaas en roomkaas. Na een uurtje of 2 even doorroeren en dan moet je het nog een half uurtje geven. Klein beetje peper erover en klaar is kees. De meest romige, heerlijke Mac & Cheese! Let op: machtig!
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:49:09 #85
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_149359328
STELLETJE ENABLERS!!! :P

Goed punt over het formaat. Groter dan 4,7 liter ga ik sowieso niet, maar misschien is 3,5 wel genoeg. Mijn dank is groot!
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:57:06 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149359593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef TravelRose het volgende:
Wat ook lekker is uit de slow cooker: Mac & Cheese.

Elleboogmacaroni (ongekookt!) in de pot doen met melk, room, cheddarkaas en roomkaas. Na een uurtje of 2 even doorroeren en dan moet je het nog een half uurtje geven. Klein beetje peper erover en klaar is kees. De meest romige, heerlijke Mac & Cheese! Let op: machtig!
Dat is geen eten, dat is schandalig!
The love you take is equal to the love you make.
pi_149359668
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me perfect voor een slow cooker, eerlijk gezegd.

Misschien een tip voor de keuze van het formaat: het schijnt het beste te werken als de slow cooker toch wel zeker driekwart gevuld is. Dus ik zou kijken naar het volume dat het beste past bij de hoeveelheden die je meestal neemt en niet een extra grote kopen voor de paar keer dat je er liters bouillon in zou willen trekken.
Net te laat voor mij. Ik heb sinds zondag de 5,7 liter. Hij heeft elke dag aangestaan, maar ik heb er wel last van dat ie eigenlijk te groot is. Wist niet dat ie minimaal.halfvol mmoest zijn. De butter chicken van gister vroeg, wegens te weinig, minimaal elk uur een roerbeurt.

Toevallig staan er vandaag witte bonen in. Ik heb ergens gelezen dat je ze moet voorkoken, dus was misschien wat enthousiast, na een dag weken nog aan de kook gebracht in een gewone pan, nu al zo'n zes uur op lage temp. Gelukkig voor soep, de bonen beginnen aardig uit elkaar te vallen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149360156
Daarom hebben wij er ook 2. :P. Eentje van net iets meer dan 3.5 liter voor kleine beetjes, en 1 van 6+ liter voor grotere hoeveelheden. Die laatste is toch verrekte handig als er bezoek komt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_149360225
Hachee!
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_149360591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef TravelRose het volgende:
Elleboogmacaroni (ongekookt!) in de pot doen met melk, room, cheddarkaas en roomkaas.
Mijn aders doen al pijn als ik dit alleen al lees :X

Ik misbruik zelf mijn crock vaak als "keuken" op de studentenkamer :')
aardappels in partjes op de bodem en die onderwater zetten, dan groenten eroverheen en bovenop een stuk (geen gehakt :P )vlees. (Filet lapje, Karbonade, kipfilet etc) en dan 2.5 tot 3 uur op High.

Werkt wel prima eigenlijk _O- Vlees is altijd goed gaar (en botermals :') ) net als de groenten en aardappels. Timing kijkt alleen wel vrij nauw. Heb ook soms dat de groenten al pap zijn en de aardappels nog rauw. Maar ben er intussen achter dat een infrarood thermometer door het deksel tamelijk betrouwbaar werkt voor het inschatten van de kerntemperatuur omdat alles zo langzaam en onder het deksel op warmt :+

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 16:41:56 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:54:05 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149361316
Wat een goed idee, voor een studentenkamer!

Je kunt ook beginnen met de aardappels en dan de groenten wat later toevoegen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149363324
Te weinig inhoud dan. Ik heb de kleinste crockpot (1,7L geloof ik). Maar als ik er alleen aardappels in stop zit er misschien 2cm in :P.

Maar heb al gemerkt dat het een beetje aan de groenten ligt en de massa die ze hebben. "dicht" spul zoals Broccoli en bloemkool gaan prima. Spruiten een stuk minder :P

En tegen alle verwachting in, de bodem volgooien met aardappels en dan de inhoud van een pakje zuurkool, met de worst er boven op. Gaat ook gewoon prima :P (dan geen water toevoegen, alleen het zuur uit het pakje). Had eigenlijk gedacht dat het zuur uit de kool problemen op zou leveren om de aardappels gaar te krijgen, maar gaat ook gewoon goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 18:12:49 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:36:57 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149363953
Je bent wel creatief!

Heb je wel een koelkast?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149364057
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Heb je wel een koelkast?
Koelkast, Vriezer, Rijstkoker. Kan inprincipe alles wel bereiden. :Y Grill zou ik ook graag hebben maar dan zeggen de stoppen plof :P

Een paar proppen alu-folie op de bodem van de pan en dan een complete (ontdooide) diepvrieskip erop gaat ook prima. Huid verwijderen (anders krijg je kauwgom) en dan insmeren met kruiden en een uur of 10 op low erin. Geen olie of vocht toevoegen. Aan het einde heb je dan een centimeter aan vet/water op de bodem staan tussen de folie en een heerlijke kip erboven *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 18:41:49 ]
pi_149366329
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:13 schreef OMG het volgende:
Daarom hebben wij er ook 2. :P. Eentje van net iets meer dan 3.5 liter voor kleine beetjes, en 1 van 6+ liter voor grotere hoeveelheden. Die laatste is toch verrekte handig als er bezoek komt.
Dat is ook mijn plan. Mevr V is er nog niet zo van overtuigd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:43:08 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149366410
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is ook mijn plan. Mevr V is er nog niet zo van overtuigd.
Dan geef je hem toch gewoon op haar verjaardag!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:17:02 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149370479
quote:
99s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:40 schreef CrashO het volgende:

[..]

Koelkast, Vriezer, Rijstkoker. Kan inprincipe alles wel bereiden. :Y Grill zou ik ook graag hebben maar dan zeggen de stoppen plof :P

Een paar proppen alu-folie op de bodem van de pan en dan een complete (ontdooide) diepvrieskip erop gaat ook prima. Huid verwijderen (anders krijg je kauwgom) en dan insmeren met kruiden en een uur of 10 op low erin. Geen olie of vocht toevoegen. Aan het einde heb je dan een centimeter aan vet/water op de bodem staan tussen de folie en een heerlijke kip erboven *O*
Klinkt echt zoooo fout. Waarom zou je een kip 10 uur willen uitdrogen?
pi_149370499
Was twee weken geleden :(
Anders topidee ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149370613
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:17 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Klinkt echt zoooo fout. Waarom zou je een kip 10 uur willen uitdrogen?
Droogt niks uit hoor :?
't is een 1.7L crockpot die dan flink (4/5e) vol zit met het deksel zonder luchtgaten erop.
Tuurlijk verlies je een bak vocht, maar daarna is de kip gewoon nog sappig, hooguit de bovenste paar mm van het vlees die droog is. Hij staat feitelijk gewoon in zijn eigen damp/vet te stomen.

Stop ik een losse kipfilet er 10 uur in, ja, dan heb je schoenzool :Y Maar vlees met bot (ook losse poten) gaat prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 21:23:10 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:27:15 #100
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149370897
Ik geloof er niks van dat het lekkerder zou zijn dan wanneer je gewoon wel wat vocht en/of vet toevoegt.
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:14:36 #101
440386 Knitorian
Stitching through Time
pi_149375069
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:57 schreef Bramito het volgende:
Heeft iemand ervaring met bouillon en peulvruchten?
Ik gebruik mijn slow cooker (ook de 5.7 l crock pot met timer) minimaal een keer per week voor peulvruchten. Gaat perfect. Kieper ze er in, niet naar kijken voor 6+ uur en klaar. Je moet er alleen voor zorgen dat er ruin voldoende water inzit, zodat 'ie niet droog komt te staan, aangezien de bonen aardig wat vocht opnemen. Voorweken scheelt aanzienlijk in hoe lang het duurt voor ze klaar zijn.

Sommige bonen bevatten stofjes waar je ziek van kan worden en moeten dus echt minimaal tien minuten op hoog vuur gekookt worden. Dit is van toepassing op oa kidneys, en ik dacht ook soy maar dat weet ik niet meer zeker. Ik kook dit soort altijd even voor in een pannetje.

Boullion doe ik ook regelmatig. Botten en groenten er in met water, na acht uur ofzo even door de zeef en klaar.
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:09:20 #102
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_149384113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:14 schreef Knitorian het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn slow cooker (ook de 5.7 l crock pot met timer) minimaal een keer per week voor peulvruchten. Gaat perfect. Kieper ze er in, niet naar kijken voor 6+ uur en klaar. Je moet er alleen voor zorgen dat er ruin voldoende water inzit, zodat 'ie niet droog komt te staan, aangezien de bonen aardig wat vocht opnemen. Voorweken scheelt aanzienlijk in hoe lang het duurt voor ze klaar zijn.

Sommige bonen bevatten stofjes waar je ziek van kan worden en moeten dus echt minimaal tien minuten op hoog vuur gekookt worden. Dit is van toepassing op oa kidneys, en ik dacht ook soy maar dat weet ik niet meer zeker. Ik kook dit soort altijd even voor in een pannetje.

Boullion doe ik ook regelmatig. Botten en groenten er in met water, na acht uur ofzo even door de zeef en klaar.
Dat klinkt goed! Ik ben er wel uit dat ik de 4,7l nodig heb. Ik ga eens kijken of ze hem hier ook ergens in een winkel hebben.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:12:18 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149384204
Deze staat nu het huis te begeuren: http://www.slowkoken.nl/i(...)t-paprika-en-yoghurt

Er staat in het recept alleen niet wanneer de geroosterde paprika erbij moet. Heb het er na de kruiden en voor de tomstenblokjes bijgedaan..
The love you take is equal to the love you make.
pi_149388215
Ik heb zelf geen slowcooker, maar ik kwam net dit recept tegen en ik dacht: als ik een slwocooker had, zou ik dit vanavond gaan maken. :9
http://www.supergoldenbak(...)ese-pulled-beef.html
Let me see you stripped down to the bone
pi_149388326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:
Ik heb zelf geen slowcooker, maar ik kwam net dit recept tegen en ik dacht: als ik een slwocooker had, zou ik dit vanavond gaan maken. :9
http://www.supergoldenbak(...)ese-pulled-beef.html
:9~ opgeslagen
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:43:06 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149388330
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:
Ik heb zelf geen slowcooker, maar ik kwam net dit recept tegen en ik dacht: als ik een slwocooker had, zou ik dit vanavond gaan maken. :9
http://www.supergoldenbak(...)ese-pulled-beef.html
Opgeslagen!

Ik heb deze ook een keer gemaakt. Was lekker, maar zou hem ook met zelfgemaakte barbecuesaus wel willen proberen. Had jij daar niet een goed recept voor?

http://www.blijzondersuik(...)led-pork-slowcooker/

(Zonder alle suikerloze opties.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_149388345
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Opgeslagen!

Ik heb deze ook een keer gemaakt. Was lekker, maar zou hem ook met zelfgemaakte barbecuesaus wel willen proberen. Had jij daar niet een goed recept voor?
Deze is in elk geval erg lekker en erg simpel en gebruik ik het vaakst:
http://www.kayotic.nl/blog/easy-bbq-sauce :9

Ik maak 'm alleen zelf met zelfgemaakte tomatenketchup én zelfgemaakte zoete chilisaus, dus daar wordt -ie wat complexer van :) Maar dat hoeft dus niet.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:45:50 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149388387
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Deze is in elk geval erg lekker en erg simpel en gebruik ik het vaakst:
http://www.kayotic.nl/blog/easy-bbq-sauce :9

Ik maak 'm alleen zelf met zelfgemaakte tomatenketchup én zelfgemaakte zoete chilisaus, dus daar wordt -ie wat complexer van :)
Mooi!

Je was trouwens zo snel dat ik het linkje naar de pulled pork nog niet had geplakt...
The love you take is equal to the love you make.
pi_149388407
Ik dacht dat dat wel niet zo erg ter zake zou doen. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_149463636
Vraagje. Mijn crockpot kookt behoorlijk hard als ie een tijd aan staat, ook op low. Ik heb gisteravond rendang opgezet. Nu, na een uur of zes, stond die knetterhard te koken (een stuk harder dan mijn kleinste pit) en was uiteraard geschift.

Lijkt me niet de bedoeling. Ik bedacht dat het misschien komt doordat ie niet vol genoeg is. Iemand ervaring daarmee?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149464270
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:34 schreef Vanyel het volgende:
Vraagje. Mijn crockpot kookt behoorlijk hard als ie een tijd aan staat, ook op low. Ik heb gisteravond rendang opgezet. Nu, na een uur of zes, stond die knetterhard te koken (een stuk harder dan mijn kleinste pit) en was uiteraard geschift.

Lijkt me niet de bedoeling. Ik bedacht dat het misschien komt doordat ie niet vol genoeg is. Iemand ervaring daarmee?
Ja. Dat idee heb ik ook met die van mij. Vorige week een halfvolle pot die idd hard stond te bubbelen. Gister een vrij volle pot die af en toe eens bubbelde.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_149464880
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:34 schreef Vanyel het volgende:
Vraagje. Mijn crockpot kookt behoorlijk hard als ie een tijd aan staat, ook op low. Ik heb gisteravond rendang opgezet. Nu, na een uur of zes, stond die knetterhard te koken (een stuk harder dan mijn kleinste pit) en was uiteraard geschift.

Lijkt me niet de bedoeling. Ik bedacht dat het misschien komt doordat ie niet vol genoeg is. Iemand ervaring daarmee?
Dit kan zeker kloppen, de schaal of pot moet minimaal voor de helft gevuld zijn, ideaal is om 'm driekwart te vullen. De mijne zit op dit moment driewkart vol en blubt, maar niet heel hard.
Mogelijk dat je de hoeveelheid eten dan teveel vind en niet in 1 of 2 avonden op kan, dan kun je dat wat overblijft gewoon invriezen voor een andere avond, zo doe ik het nu ook :) .

Mijn crockpot staat nu voor de eerste keer aan, m'n allereerste chili con carne gerecht uit de slowcooker! *O*
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 8 februari 2015 @ 09:36:52 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149464913
Welke heb je?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149465348
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:33 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Dit kan zeker kloppen, de schaal of pot moet minimaal voor de helft gevuld zijn, ideaal is om 'm driekwart te vullen. De mijne zit op dit moment driewkart vol en blubt, maar niet heel hard.
Mogelijk dat je de hoeveelheid eten dan teveel vind en niet in 1 of 2 avonden op kan, dan kun je dat wat overblijft gewoon invriezen voor een andere avond, zo doe ik het nu ook :) .

Mijn crockpot staat nu voor de eerste keer aan, m'n allereerste chili con carne gerecht uit de slowcooker! *O*
Met 5,7 liter kost het me iets meer dan 2 of 3 avonden. Rendang met 2 kilo rund was al te weinig..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149465438
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Welke heb je?
Lienekien, bedoel je mij? :@
Ik heb een Crockpot next generation gekocht, hij is wat aan de grote kant (5,7L), maar het ging mij vooral om de handige timer en vorm (ovaal, handig voor bijv. kippepoten), die heb je niet bij de kleinere modellen (voor zover ik weet althans).
[edit]Deze dus: http://www.itmonline.nl/c(...)-cooker-nextgen-5-7l
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149465543
Die heb ik dus ook. Ideaal als je het volledige gerecht erin gooit, niet voor een (groot) bijgerecht.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 8 februari 2015 @ 10:49:37 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149465738
Ja, ik ben blij dat ik niet zo'n grote heb gekocht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149466546
Mijne is ook groot zat. 3.7 liter
pi_149466748
Nee 2,5 liter pastasaus in bakjes voor de vriezer gedaan na 10 uur pruttelen.
Volgende keer maar eers kippensoep maken. De grote die ik heb is best wel groot, maar een flinke voorraad saus (of soep) is ook wel lekker als je thuis komt en niet veel puf meer hebt om te koken (of onverwacht 4 eters op de stoep hebt staan).
We have far more in common than that which devides us..
pi_149470561
Nu, na een kleine 6 uur in gebruik, vind ik het 'bubbelen' toch ook wel wat heftig gaan.
Toch maar eens op gegoogled en vond (o.a.) dit: http://chowhound.chow.com/topics/927379?page=3 (in Engels, lees ook vooral alle reacties eronder).
Het blijkt dus dat de temperaturen van nieuwere slowcookers (gefabriceerd vanaf ą 2010) zijn aangepast (verhoogd) aan nieuwe regels omtrent voedselveiligheid. Mja, hierdoor gaan ze wel compleet voorbij aan het nut van het concept slow cooken... .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149471757
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Minder water, omdat het vocht nauwelijks verdampt. Ik had wel de normale hoeveelheden aangehouden en dus ook het water en dat moest dus eigenlijk niet. Maar hij was wel erg lekker en daar gaat het natuurlijk om.
Kan je aangeven hoeveel minder water? Ik heb geen idee hoeveel water er verdampt bij normale bereiding.
Edit: je geeft het antwoord verderop al.. Maar misschien nog nieuwe inzichten?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 08-02-2015 14:55:11 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149472500
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kan je aangeven hoeveel minder water? Ik heb geen idee hoeveel water er verdampt bij normale bereiding.
Edit: je geeft het antwoord verderop al.. Maar misschien nog nieuwe inzichten?
Normaal (pan op vuur) heb ik ca 3 liter water, de laatste keer in de slowcooker 2,5. Iets minder zou nog wel kunnen denk ik maar 2 liter zeker niet, da's echt te weinig.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149472711
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Normaal (pan op vuur) heb ik ca 3 liter water, de laatste keer in de slowcooker 2,5. Iets minder zou nog wel kunnen denk ik maar 2 liter zeker niet, da's echt te weinig.
Dank. Ik ga er vandaag ook eentje aanschaffen. De moderne keukenprins kan niet zonder zo'n ding. :)
Wat ik me net bedacht: het recept voor erwtensoep wat hier genoemd wordt is toch een slowcooker recept? Waarom staan daar dan de verkeerde/teleurstellende hoeveelheden vocht bij?

Edit: zojuist de Crock-Pot digitale slowcooker 5,7 liter rvs zwart besteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 08-02-2015 15:17:39 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149473793
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dank. Ik ga er vandaag ook eentje aanschaffen. De moderne keukenprins kan niet zonder zo'n ding. :)
Wat ik me net bedacht: het recept voor erwtensoep wat hier genoemd wordt is toch een slowcooker recept? Waarom staan daar dan de verkeerde/teleurstellende hoeveelheden vocht bij?

Edit: zojuist de Crock-Pot digitale slowcooker 5,7 liter rvs zwart besteld.
Je zult er geen spijt van krijgen 👍 hier staan nu kippenpoten/water/kruiden op om daar morgen kippensoep van te maken. Mocht de griep alsnog toeslaan heb ik dat klaar 😉

Vwb de erwtensoep, daarvoor heb ik mijn eigen vertrouwde recept gebruikt, vandaar dat er wat aanpassingen nodig zijn, zoal vocht dat niet/nauwelijks verdampt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149493637
Soms staat er bij een erwtensoep recept dat je de schuim af moet scheppen. Is dat nodig en waarom doe je dat sowieso?
pi_149494520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:
Ik heb zelf geen slowcooker, maar ik kwam net dit recept tegen en ik dacht: als ik een slwocooker had, zou ik dit vanavond gaan maken. :9
http://www.supergoldenbak(...)ese-pulled-beef.html
Afgelopen vrijdag gemaakt in mijn slowcooker en vond het tegenvallen. Althans, het is niet mijn ding (en dat als half chinees zijnde). Steranijs laat een te nadrukkelijke smaak achter. Gebruikte premium dark soy en chinese kook wijn (shaoxing). Vlees was wel mals en was kwa structuur wel ok. Wellicht vinden anderen het wel erg lekker. Toch thanks voor de link/tip!
  zondag 8 februari 2015 @ 23:20:18 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149494707
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:59 schreef bl_henkie2 het volgende:
Soms staat er bij een erwtensoep recept dat je de schuim af moet scheppen. Is dat nodig en waarom doe je dat sowieso?
Je ziet grijzige smurrie bovenop drijven. Die schep je er vanaf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149552055
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je ziet grijzige smurrie bovenop drijven. Die schep je er vanaf.
Zucht.. ja, dat weet ik, maar waarom?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:19:18 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149552245
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:13 schreef bl_henkie2 het volgende:

[..]

Zucht.. ja, dat weet ik, maar waarom?
Omdat het smerige meuk is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149552382
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat het smerige meuk is.
Je bedoel dat het vies smaakt?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:24:40 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149552406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:23 schreef bl_henkie2 het volgende:

[..]

Je bedoel dat het vies smaakt?
Ik bedoel dat je het in je haar kunt smeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149554323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:23 schreef bl_henkie2 het volgende:

[..]

Je bedoel dat het vies smaakt?
Het smaakt wat bitter. Je zult er zeker niet ziek van worden, zijn eiwitten (vlg google). Maar in de slowcooker zie ik t na 10 uur niet meer terug zoals in een normale pan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149555135
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het smaakt wat bitter. Je zult er zeker niet ziek van worden, zijn eiwitten (vlg google). Maar in de slowcooker zie ik t na 10 uur niet meer terug zoals in een normale pan.
Dank je, dat was het antwoord dat ik zocht, want in Lienekien's recept wordt het ook niet opgeschept.
https://marksprikbord.wor(...)p-uit-de-slowcooker/
:D
pi_149607057
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Je zult er geen spijt van krijgen 👍 hier staan nu kippenpoten/water/kruiden op om daar morgen kippensoep van te maken. Mocht de griep alsnog toeslaan heb ik dat klaar 😉

Vwb de erwtensoep, daarvoor heb ik mijn eigen vertrouwde recept gebruikt, vandaar dat er wat aanpassingen nodig zijn, zoal vocht dat niet/nauwelijks verdampt.
Ik heb hem inmiddels binnen en ga er zaterdag mee aan de slag. De eerste keer wil ik er wel even bijzijn voordat hij door de weeks in zijn eentje aan de slag moet.
Ik dacht deze als eerste te maken:
http://www.smulweb.nl/recepten/1147815/Omas-hachee-slowcooker
of de chili die Lienekien linkte.
Als je eventueel een andere toptip hebt voor de ontmaagding.. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149607119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:22 schreef bl_henkie2 het volgende:

[..]

Dank je, dat was het antwoord dat ik zocht, want in Lienekien's recept wordt het ook niet opgeschept.
https://marksprikbord.wor(...)p-uit-de-slowcooker/
:D
Het zijn gestolde eiwitten uit het vlees, die vooral vrijkomen in kokend water. Met de slowcooker heb je daar nauwelijks last van schat ik zo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:45:28 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149607386
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het zijn gestolde eiwitten uit het vlees, die vooral vrijkomen in kokend water. Met de slowcooker heb je daar nauwelijks last van schat ik zo.
Ik had het een klein beetje. Heb het er wel afgeschept.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149607524
Het is alleen funest voor heldere bouillon dacht ik, omdat die daardoor troebel wordt.
Als je het eerst aan de kook brengt heb je vaak wel een 5 cm hoge schuimkraag van die meuk.
Hiermee lijkt me dat hoofdstuk afgesloten, in de slowcooker valt het mee.

Lienekien, wat was voor jou de topper die je tot nu toe gemaakt hebt?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149608175
Ik heb een paar toppers, pastasaus/ragu van draadjes vlees, bouillon (rund en kip), uiensoep en een chili. Ook een keer rodekool een flink aantal uren laten stoven, heerlijk (maar nog steeds niet zo lekker als die van mijn moeder)
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:27:46 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149608897
Ik heb tot nu toe recepten nog maar één keer gemaakt. Ze zijn alle goed gelukt. Deze vond ik het lekkerst: http://www.aziatische-ingredienten.nl/rendang-recept/, al is dat ook gewoon dankzij het recept met alle verse ingrediënten. Heeft goed vijf uur in de slow cooker gezeten, daarna nog wel in de braadpan op het vuur om de saus in te koken.

Kaatje, heb jij al een linkje gepost naar jouw pastarecept?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149609427
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb tot nu toe recepten nog maar één keer gemaakt. Ze zijn alle goed gelukt. Deze vond ik het lekkerst: http://www.aziatische-ingredienten.nl/rendang-recept/, al is dat ook gewoon dankzij het recept met alle verse ingrediënten. Heeft goed vijf uur in de slow cooker gezeten, daarna nog wel in de braadpan op het vuur om de saus in te koken.

Kaatje, heb jij al een linkje gepost naar jouw pastarecept?
Nee, niet gedaan omdat t eigenlijk op gevoel is gegaan zoals ik altijd pastasaus maak. Sucadelappen in de cooker, ui, blikjes met stukjes tomaat (omdat de verse nu niet zo vol van smaak zijn), flink wat knoflook, oregano, stuk spek (dat later weer eruitgehaald) laurier, gedroogde chilipepers, stukje wortel peperkorrels en nog wat kruiden en een pakje passata en ik geloof zo'n 8 uur op laag gezet. Daarna nog wat bouillonpoeder en kruiden voor iets meer pit. Niets vooraf aangebraden of zo en alleen het vlees later fijngsneden.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:46:41 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149609668
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, niet gedaan omdat t eigenlijk op gevoel is gegaan zoals ik altijd pastasaus maak. Sucadelappen in de cooker, ui, blikjes met stukjes tomaat (omdat de verse nu niet zo vol van smaak zijn), flink wat knoflook, oregano, stuk spek (dat later weer eruitgehaald) laurier, gedroogde chilipepers, stukje wortel peperkorrels en nog wat kruiden en een pakje passata en ik geloof zo'n 8 uur op laag gezet. Daarna nog wat bouillonpoeder en kruiden voor iets meer pit. Niets vooraf aangebraden of zo en alleen het vlees later fijngsneden.
:9
The love you take is equal to the love you make.
pi_149610899
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:9
Heel erg ja 😉 en ik had ook nog eens ruim 2 liter, kan nog even vooruit 😄
We have far more in common than that which devides us..
pi_149643527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:14 schreef Knitorian het volgende:

[..]
Ik gebruik mijn slow cooker (ook de 5.7 l crock pot met timer) minimaal een keer per week voor peulvruchten. Gaat perfect. Kieper ze er in, niet naar kijken voor 6+ uur en klaar.

Ik heb hem ook en ben als eerste gerecht (as we speak) stoofvlees aan het maken.
Wat mij opvalt is dat ie op low m.i. wat te hard gaat (vergeleken met klein gaspitje, hij is ongeveer 70% vol) en dat ie een "chemisch" luchtje verspreid. Ik hoop dat dat nieuwigheid is, want het "geen omkijken naar" gehalte is wel heel fijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149644420
STOOFVLEES

- 100 gr roomboter en scheutje arachideolie
- 1kg niet te mager rundvlees in blokjes
- 6 grote uien in halve ringen
- 100 gr bloem
- 4 laurierbladen en 8 kruidnagels (in linnen zakje)
- 7 el ketjap manis
- 8 el azijn
- 1 el suiker
- 2 el appelstroop
- 2 tomaten of 4 tasty Tom in blokjes
- 1/2 liter rode wijn fruitig
- 400 ml water
- zout en witte peper

- Vlees zouten en peperen

- In braadpan:

- Boter en olie verhitten
- Bak vlees in 3 a 4 porties tot lichtbruin
- Vlees uit pan
- Uien fruiten op laag, 10 minuten
- Bloem erbij, roeren, 5 minuten bakken op laag, geregeld omscheppen
- Water en wijn erbij, tomaat en zakje laurier+kruidnagel, suiker
- Aan de kook brengen
- Vuur uit
- Toevoegen ketjap, azijn, appelstroop, en vlees
- Doorroeren

- Overgieten in de slowcooker
- Uurtje of 8 a 10 op laag

Maak hier een fijne spruitjesstamppot bij. Of met Vlaamse friet.

Ik heb dit al heel vaak gemaakt in de oven (5 uur op 125 graden) maar nu voor het eerst met de slowcooker. Dit recept is niet helemaal in de geest van de slowcooker wegens de voorbereiding in de braadpan. De slowcooker is hier een vervanging van de oven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 13-02-2015 20:37:25 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 15 februari 2015 @ 17:27:31 #145
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_149698524
Zijn er hier mensen die hem wel aanzetten als ze gaan werken? Dat zou de enige reden zijn om er eentje te kopen voor me. Ik wil er graag een hebben om 2 keer per week eens aan te zetten tijdens mijn werkdag, omdat ik niet altijd zin heb erna nog te koken.
Als ik vrij ben dan kook ik liever zelf uitgebreid, dus dan zou ik hem niet gebruiken. Ik weet dat het aanzetten als je werken bent moet kunnen, maar hoe zit het met brandgevaar oid? Ik heb 3 honden en ik zou natuurlijk niet willen dat ze iets overkomt door een slowcooker :')
L'Enfer, c'est les autres.
pi_149699381
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Zijn er hier mensen die hem wel aanzetten als ze gaan werken? Dat zou de enige reden zijn om er eentje te kopen voor me. Ik wil er graag een hebben om 2 keer per week eens aan te zetten tijdens mijn werkdag, omdat ik niet altijd zin heb erna nog te koken.
Als ik vrij ben dan kook ik liever zelf uitgebreid, dus dan zou ik hem niet gebruiken. Ik weet dat het aanzetten als je werken bent moet kunnen, maar hoe zit het met brandgevaar oid? Ik heb 3 honden en ik zou natuurlijk niet willen dat ze iets overkomt door een slowcooker :')
Brandgevaar is hetzelfde als met andere elektrische apparaten (hoop ik)..
Wat jij noemt is precies waar ik hem voor aangeschaft heb.
Ik moet toegeven dat ik daar ook nog geen gerust gevoel over heb, maar ik ga het wel gewoon proberen. Dit weekend 2 x getest en het werkt prima. Op stand low net ietsje te hard naar mijn smaak. Jammer dat de temperatuur niet nauwkeuriger te regelen is, alleen hi, low, warm.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149700374
Heb het nu twee keer gedaan! Ideaal. Aanzetten en zelf de deur uit.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_149704557
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Zijn er hier mensen die hem wel aanzetten als ze gaan werken? Dat zou de enige reden zijn om er eentje te kopen voor me. Ik wil er graag een hebben om 2 keer per week eens aan te zetten tijdens mijn werkdag, omdat ik niet altijd zin heb erna nog te koken.
Als ik vrij ben dan kook ik liever zelf uitgebreid, dus dan zou ik hem niet gebruiken. Ik weet dat het aanzetten als je werken bent moet kunnen, maar hoe zit het met brandgevaar oid? Ik heb 3 honden en ik zou natuurlijk niet willen dat ze iets overkomt door een slowcooker :')
d
Ik ga wel even de deur uit maar aanzetten en 10 uur later pas thuiskomen durf ik (nog) niet aan.
De buitenkant is best heet en ik heb twee katten die ook wel, al mogen ze t niet, op het aanrecht springen. Bij mij staat hij vaak 's nachts aan en dan op de stenen vloer in de badkamer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149705115
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nu, na een kleine 6 uur in gebruik, vind ik het 'bubbelen' toch ook wel wat heftig gaan.
Toch maar eens op gegoogled en vond (o.a.) dit: http://chowhound.chow.com/topics/927379?page=3 (in Engels, lees ook vooral alle reacties eronder).
Het blijkt dus dat de temperaturen van nieuwere slowcookers (gefabriceerd vanaf ą 2010) zijn aangepast (verhoogd) aan nieuwe regels omtrent voedselveiligheid. Mja, hierdoor gaan ze wel compleet voorbij aan het nut van het concept slow cooken... .
Dit heb ik ook geconstateerd en het is rete-irritant.
De volgende keer dat ik iets maak doe ik de vleesthermometer erin om eens te kijken hoeveel te hard het gaat. Maar op low is ie m.i. een graadje of 15 te heet.
Ik ga eens kijken voor een tweak om dat te repareren.

Mine has a Low, High, and then Warm setting.
I checked it with my temp gauge (part of my multimeter) and on low it was 200 degrees, on high it was 140 degrees, and on warm it was 100 degrees.


Dit slaat natuurlijk nergens op als dit waar is. Dan heb je op "warm" niet eens de ideale 80 graden voor stoofvlees. Je haalt dan de hele "slow" uit slowcooking.
En die low en high heeft ie hopelijk verwisseld.

En hier is het bewijs:
http://busycooks.about.com/u/ua/crockpots/doyoulikenewhotcrockpots.01.htm

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 15-02-2015 20:47:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149705179
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

d
Ik ga wel even de deur uit maar aanzetten en 10 uur later pas thuiskomen durf ik (nog) niet aan.
De buitenkant is best heet en ik heb twee katten die ook wel, al mogen ze t niet, op het aanrecht springen. Bij mij staat hij vaak 's nachts aan en dan op de stenen vloer in de badkamer.
Bij mij op het toilet. :) Maar serieus?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149706786
De mijne staat rustig de hele nacht op mijn houten werkblad.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149708910
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit heb ik ook geconstateerd en het is rete-irritant.
De volgende keer dat ik iets maak doe ik de vleesthermometer erin om eens te kijken hoeveel te hard het gaat. Maar op low is ie m.i. een graadje of 15 te heet.
Ik ga eens kijken voor een tweak om dat te repareren.
Ik heb zelf dit gevonden: http://www.codlo.com/ (alhoewel ik het ding aardig aan de prijs vind, voor een 'temperatuur regelaar'), is alleen te gebruiken op analoge slowcookers btw.
Ik heb mijn slowcooker vandaag voor de 2e keer gebruikt (vorig weekend voor het eerst) en beide gerechten zijn niet mislukt door de te heet wordende slowcooker (it's a feature, not a bug! :+ ).
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zuivel producten gebruikt, of kokosmelk e.d., dat dit zou kunnen gaan schiften, als gevolg hiervan.
Hoe dan ook, vond ik het eigenlijk ook best een vervelende constatering :{ .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149708979
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Bij mij op het toilet. :) Maar serieus?
Badkamer is de enige ruimte waar de katten niet komen. Als het ding overdag aanstaat dan gewoon op t aanrecht, ook als ik even weg ben.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149709647
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:34 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik heb zelf dit gevonden: http://www.codlo.com/ (alhoewel ik het ding aardig aan de prijs vind, voor een 'temperatuur regelaar'), is alleen te gebruiken op analoge slowcookers btw.
Ik heb mijn slowcooker vandaag voor de 2e keer gebruikt (vorig weekend voor het eerst) en beide gerechten zijn niet mislukt door de te heet wordende slowcooker (it's a feature, not a bug! :+ ).
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zuivel producten gebruikt, of kokosmelk e.d., dat dit zou kunnen gaan schiften, als gevolg hiervan.
Hoe dan ook, vond ik het eigenlijk ook best een vervelende constatering :{ .
Mijn eerste indruk is dat dat een bullshit-ding is. Met z'n kekke display :D
Die informatie kan ie helemaal niet weten, toch?
Maar de elektronica voor temperatuurregeling in een slowcooker is heel eenvoudig en het gaat me wel lukken om dit aan te passen denk ik. Hij moet wel open, dus "don't try this at home".

Edit: de Codlo heeft zo te zien een temperatuursensor. Dan zou het kunnen werken, maar dus helaas w.s. niet bij "digitale" apparaten zoals je al zei.

En het grote nadeel van de te hoge temperaturen is dat je hem dan niet met de volle "peace of mind" zijn ding kan laten doen, terwijl je afwezig bent. Dat is mijn grootste teleurstelling.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 15-02-2015 21:55:45 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149710611
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:34 schreef KillerBee4ever het volgende:
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zuivel producten gebruikt, of kokosmelk e.d., dat dit zou kunnen gaan schiften, als gevolg hiervan.
Vandaag rendang in mijn crock gemaakt met kokosmelk en had nergens last van. Misschien heb ik nog zo'n "oude" dan (hij bubbelde ook amper, zoals gewenst). Als is hij pas iets van een jaar oud.

Ik had hem eerst 2 uur op high, daarna een uur of 5 op low. En daarna het deksel eraf gehaald en nog 3 uur op high gezet.

Smaakte en ging prima :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 22:06:27 ]
pi_149717778
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En het grote nadeel van de te hoge temperaturen is dat je hem dan niet met de volle "peace of mind" zijn ding kan laten doen, terwijl je afwezig bent. Dat is mijn grootste teleurstelling.
Sinds ik las over plotseling brekende keramieken potten bij sommige modellen van Crockpot, durf ik dit ook niet meer :o . Maar ikzelf vind dit niet heel onoverkomelijk, ik ben meestal toch thuis als ie aanstaat en vind het toch ook wat eng om apparaten aan te laten staan, als er niemand thuis is.

@CrashO: gelukkig maar! :)
Het is wel zo dat (heb ikzelf ook ondervonden), met het deksel eraf, om bijv. overmatig vocht in te laten koken, het bubbelen een heel stuk minder wordt.
Het harder bubbelen begint bij mij na zo'n 5 a 6 uur, met het deksel er dus continue op.

Maar wellicht verschilt de temperatuur afstelling van de div. slowcookers wel wat (misschien zit er zelfs verschil bij cookers van hetzelfde model, qua temp.).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 16 februari 2015 @ 06:31:40 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149717799
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nu, na een kleine 6 uur in gebruik, vind ik het 'bubbelen' toch ook wel wat heftig gaan.
Toch maar eens op gegoogled en vond (o.a.) dit: http://chowhound.chow.com/topics/927379?page=3 (in Engels, lees ook vooral alle reacties eronder).
Het blijkt dus dat de temperaturen van nieuwere slowcookers (gefabriceerd vanaf ą 2010) zijn aangepast (verhoogd) aan nieuwe regels omtrent voedselveiligheid. Mja, hierdoor gaan ze wel compleet voorbij aan het nut van het concept slow cooken... .
Ik zie dat je een originele crockpot hebt. Ik vraag me af of dit probleem ook geldt voor niet-Amerikaanse slow cookers. Ik heb zelf de ervaring niet bij mijn Engelse slow cooker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149717809
Brekende keramieken potten? Bij welke modellen?

Ik heb een kleinere gekocht bij mijn echte crockpot. Nog even wachten op een stekker van UK naar de onze en dan kan ik checken of die beter is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 16 februari 2015 @ 06:41:23 #159
92279 N.icka
Windforce 11
pi_149717832
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Zijn er hier mensen die hem wel aanzetten als ze gaan werken? Dat zou de enige reden zijn om er eentje te kopen voor me. Ik wil er graag een hebben om 2 keer per week eens aan te zetten tijdens mijn werkdag, omdat ik niet altijd zin heb erna nog te koken.
Als ik vrij ben dan kook ik liever zelf uitgebreid, dus dan zou ik hem niet gebruiken. Ik weet dat het aanzetten als je werken bent moet kunnen, maar hoe zit het met brandgevaar oid? Ik heb 3 honden en ik zou natuurlijk niet willen dat ze iets overkomt door een slowcooker :')
ja ik. zeker twee keer per week gooi ik er smorgens van alles in en als ik dan thuis kom kan ik gelijk eten. Vind het een werelduitvinding
pi_149720006
Vandaag testje doen, ik ben thuis.
Heel koud spul in de 5,7 liter, goed vol (veel water want bouillon).
Na 2u op high is ie volgens mijn ikeathermometer 67 graden. Opwarmen is dus in elk geval redelijk slow. Nu op low gezet, kijken hoe het verder gaat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149721400
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:13 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag testje doen, ik ben thuis.
Heel koud spul in de 5,7 liter, goed vol (veel water want bouillon).
Na 2u op high is ie volgens mijn ikeathermometer 67 graden. Opwarmen is dus in elk geval redelijk slow. Nu op low gezet, kijken hoe het verder gaat.
Ik ben wel erg benieuwd naar de stabiele temperaturen op high, low, warm. Hoop dat er ergens 80 graden is, beste temp voor stoofvlees.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149733233
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 06:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie dat je een originele crockpot hebt. Ik vraag me af of dit probleem ook geldt voor niet-Amerikaanse slow cookers. Ik heb zelf de ervaring niet bij mijn Engelse slow cooker.
Ik heb idd een Crockpot. Ik heb bij enkele modellen van dit merk reviews gelezen (o.a. op Amazon.co.uk en .com), waarbij dit voor kan komen, helaas ook bij het model dat ik heb (nextgen 5,7L).
Toch denk ik dat dit voornamelijk veroorzaakt wordt door plotselinge grote temperatuurverschillen, bijv. van koelkast in oven (ook al haal je de pot een halfuur eerder uit de koelkast, voordat je 'm in de oven zet, dan nķg kan de pot te koud zijn). Daarom gebruik ik de pot ook alleen in de crock :P , ik zal 'm nooit in de koelkast en/of in de oven zetten, met deze wetenschap in het achterhoofd.

Ik heb voor deze slowcooker, middels een flinke korting, zo weinig betaald, dat ik eraan denk om er een kleiner formaat bij te kopen. Ik denk dat ik dan ook voor een Engels merk ga (ik denk een Russell Hobbs). Ik ben dan natuurlijk vooral benieuwd hoe hard (of zacht) deze dan bubbelt :)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149733335
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:25 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Ik heb voor deze slowcooker, middels een flinke korting, zo weinig betaald, dat ik eraan denk om er een kleiner formaat bij te kopen. Ik denk dat ik dan ook voor een Engels merk ga (ik denk een Russell Hobbs). Ik ben dan natuurlijk vooral benieuwd hoe hard (of zacht) deze dan bubbelt :)
In retrospectief zou ik gaan voor een traploos regelbare temperatuur. Maar dat is dan voor de volgende.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149733361
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:13 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag testje doen, ik ben thuis.
Heel koud spul in de 5,7 liter, goed vol (veel water want bouillon).
Na 2u op high is ie volgens mijn ikeathermometer 67 graden. Opwarmen is dus in elk geval redelijk slow. Nu op low gezet, kijken hoe het verder gaat.
En? Al resultaten?
Ik wil je niet opjagen...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:33:35 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149733493
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In retrospectief zou ik gaan voor een traploos regelbare temperatuur. Maar dat is dan voor de volgende.
Heb jij ook klachten dan, over die van jou? Ik herken dat iig nig niet, dat hij op de kage stand te hard gaat.

Overigens warm ik hem voor en gaan de spullen er warm in. Volgens mij heb je 'm dan sneller op de gewenste temperatuur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149733983
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb jij ook klachten dan, over die van jou? Ik herken dat iig nig niet, dat hij op de kage stand te hard gaat.

Overigens warm ik hem voor en gaan de spullen er warm in. Volgens mij heb je 'm dan sneller op de gewenste temperatuur.
Nou ja klachten. Ik heb chili gemaakt en die was uitstekend. Maar ja dat gaat met gehakt, daar is weinig aan te verpesten. Het stoofvlees was te droog omdat de stand low (pot +- 70% vol) volgens mij veel harder gaat dan de ideale 80 graden. Misschien dat de stand warm dat wel doet, daarom ben ik benieuwd naar de metingen van Vanyel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:48:28 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149734043
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja klachten. Ik heb chili gemaakt en die was uitstekend. Maar ja dat gaat met gehakt, daar is weinig aan te verpesten. Het stoofvlees was te droog omdat de stand low (pot +- 70% vol) volgens mij veel harder gaat dan de ideale 80 graden. Misschien dat de stand warm dat wel doet, daarom ben ik benieuwd naar de metingen van Vanyel.
Hebben jullie dezelfde?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149734127
Volgens mij wel.
http://www.kookwinkel.nl/(...)GD58MCFTDHtAod9w0AsQ
Ze zegt dat ook in #116.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:54:13 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149734271
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:50 schreef Bart2002 het volgende:
Volgens mij wel.
http://www.kookwinkel.nl/(...)GD58MCFTDHtAod9w0AsQ
Ze zegt dat ook in #116.
Ik maak nog geen aantekeningen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149734688
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In retrospectief zou ik gaan voor een traploos regelbare temperatuur. Maar dat is dan voor de volgende.
Euh, bedoel je dan analoog? :@ In dat geval ben ik dat idd ook van plan :)

quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik maak nog geen aantekeningen.
:D
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149735107
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:03 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Euh, bedoel je dan analoog? :@ In dat geval ben ik dat idd ook van plan :)

[..]

:D
Dat maakt me niet uit. Als ie maar precies op 80 graden ingesteld kan worden.
Stoofvlees wordt gegarandeerd droog (ook afhankelijk van het vetpercentage) boven die temperatuur.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149735169
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik maak nog geen aantekeningen.
:D Had hem even teruggezocht. Ik wist het niet zeker meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149735318
Voor a.s. woensdag heb ik een stuk procureur in de aanslag liggen om pulled pork van te maken, hier zit behoorlijk wat vet in (haal ik er naderhand zoveel mogelijk uit), dus ik hoop dat m'n crock dit niet verkloot }:|
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149735640
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:14 schreef KillerBee4ever het volgende:
Voor a.s. woensdag heb ik een stuk procureur in de aanslag liggen om pulled pork van te maken, hier zit behoorlijk wat vet in (haal ik er naderhand zoveel mogelijk uit), dus ik hoop dat m'n crock dit niet verkloot }:|
Het stoofvlees was verder geweldig hoor en ik geef nu de schuld aan de te hoge temperatuur, maar helemaal zeker is dat niet. Je kan gewoon pech hebben met stoofvlees. Maar stoofvlees moet af en toe een "blubje" geven. Ook nog een tijdje op warm geprobeerd maar dat ging m.i. weer te langzaam.
Maar meten is weten. Volgende keer doe ik er een vleesthermometer in.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149740102
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En? Al resultaten?
Ik wil je niet opjagen...
Niet zo netjes onderzocht als jij zou willen, ik probeerde ook nog mijn eten goed te krijgen. En volgens mij is de thermometer een beetje dol. Maar:
H 2u: 67
L 1u: 78
L 1u: 95
L 1u: 95 maar dan met ontzettend veel bubbels en bellen, dus klopt ws niet
W 1u: 90
W 1u: 85

Toen heb ik m weer op L gezet omdat ik niet wilde dat ie nog veel meer zou zakken voor de bouillon.

Ik heb er rendang en butter chicken in gehad die allebei te hard gingen dus regelmatig geroerd werden, maar wel allebei knettermals werden. Dus wel irritant, niet taai.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149750820
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet zo netjes onderzocht als jij zou willen, ik probeerde ook nog mijn eten goed te krijgen. En volgens mij is de thermometer een beetje dol. Maar:
H 2u: 67
L 1u: 78
L 1u: 95
L 1u: 95 maar dan met ontzettend veel bubbels en bellen, dus klopt ws niet
W 1u: 90
W 1u: 85

Toen heb ik m weer op L gezet omdat ik niet wilde dat ie nog veel meer zou zakken voor de bouillon.

Ik heb er rendang en butter chicken in gehad die allebei te hard gingen dus regelmatig geroerd werden, maar wel allebei knettermals werden. Dus wel irritant, niet taai.
Dank u Dr. Vanyel. ;)
Op laag gaat ie dus al veel te hard, eigenlijk mag het ding de naam slowcooker niet dragen.
De volgende keer stoofvlees maar eens op warm proberen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 06:47:43 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149750848
Wat jammer dat die van jullie zo hard gaan. Ik heb een Kenwood, en die van mij bubbelt zelfs op hoog nauwelijks. De deksel sluit kennelijk ook nog eens hermetisch af, en het enige nadeel is dat ik vaak alles aan het eind even in een gewone pan overhevel om in te laten koken. Het andere nadeel is dat het echt heel slow gaat, en 8 uur net genoeg is voor rundvlees, maar 10 uur beter.
pi_149751861
Ik hoop dat mij tweede precies is zoals die van jou. Kan die mooi aan als ik ga werken.
Morphy Richards trouwens. Met een lichtgewicht pan die op het fornuis kan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:04:49 #179
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149752955
Dat mis ik dus inderdaad: die van mij kan niet op het fornuis. Dat zou handig zijn ;)

Ik heb trouwens laatst lamsschenkels gemaakt. Veel ui, wat knoflook, passata en bouillon en het was helemaal geweldig. De restjes maakten een paar dagen later ook nog eens een perfect Shepherd's Pie.
pi_149753655
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:04 schreef Gaoxing het volgende:
Dat mis ik dus inderdaad: die van mij kan niet op het fornuis. Dat zou handig zijn ;)

Ik heb trouwens laatst lamsschenkels gemaakt. Veel ui, wat knoflook, passata en bouillon en het was helemaal geweldig. De restjes maakten een paar dagen later ook nog eens een perfect Shepherd's Pie.
Klinkt heerlijk! Hoe lang heb je 'm aangehad?
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:05:00 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_149755875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Klinkt heerlijk! Hoe lang heb je 'm aangehad?
Volgens mij heb ik 'm voor 8 uur aangezet, rond 16:15 in een pan om in te koken, en om 17:15 eruit (ja, vroege maaltijden als allebei de kinderen moeten sporten :P ).
pi_149794160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 06:36 schreef Bart2002 het volgende:
Lokquote

Andere pan, kip ui knof aangebakken op het fornuis. Passata en gepelde tomaten erbij. 3,5u op low 82 graden.
4,5u op low 83 graden.

Beide aan de rand gemeten. Middenin is deze minder warm.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149794396
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Lokquote

Andere pan, kip ui knof aangebakken op het fornuis. Passata en gepelde tomaten erbij. 3,5u op low 82 graden.
4,5u op low 83 graden.

Beide aan de rand gemeten. Middenin is deze minder warm.
Werkt. :)
Kijk, dat lijkt er meer op!
Welke is dat?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149794752
http://www.amazon.co.uk/d(...)721_37986871_TE_item

Mobiel, te lui voor mooie link en plaatje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149795107
Bewijst (bevestigd) nu dus wel dat een Europees merk slowcooker beter werkt (= lagere temp.) dan een Crockpot (Amerikaans) model.
Mijn Russell Hobbs is onderweg, hopelijk kan ik 'm dit weekend ook ff testen :)

Procureur (1,5K) zit hier nu 8 uur in de slowcooker, het duurde heel lang voordat het vocht (kippenbouillon) begon te koken, ik moest de Crockpot zelfs een paar uur op high zetten :o (lol). Hij ziet er wel al mooi uit, nog 2 uur te gaan...

Voor evt. liefhebbers, ik heb dit recept gebruikt voor pulled pork: http://www.chow.com/recipes/30356-easy-slow-cooker-pulled-pork (zonder de kaneel, lijkt me niet zo lekker, ik heb dit vervangen voor paprika- en knoflookpoeder).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149799264
En na 7 uur 85 graden aan de rand, 80 in het midden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149832893
Ik vraag mij af wat ik fout doe, bij bijna elk gerecht die ik tot nu toe geprobeerd hebt ruikt en smaakt het echt super de eerste 3-4 uur op low, de laatste 2 uur verdwijnt de lekkere geur en veranderd de structuur van bijvoorbeeld sauzen van dik naar waterige minder smaakvolle zooi.
Gaat het dan gewoon te hard of zo? Heb zelf de Crock Pot (CR507) en moet wel zeggen dat ik het aan de zijkanten behoorlijk hard vind koken, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
En aangezien er hier meer geklaagd wordt over de Crock Pot...

Of zijn het gewoon mijn matige kookkunsten ? ;(
pi_149832988
Minder water toevoegen denk ik. Je ingrediënten laten vocht los wat niet kan verdampen. Hierdoor kan het misschien waterig worden.
pi_149833255
Klinkt logisch :P
pi_149834899
Mijn crockpot heeft wel 2 gaatjes in de deksel.

Heb je m wel vol genoeg? En als jje er toch bij bent, waarom niet na 3 u een uurtje of 2 op warm en ddan nog even terug op low?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149835014
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:38 schreef Vanyel het volgende:
En na 7 uur 85 graden aan de rand, 80 in het midden.
Ideaal dingetje voor o.a. stoofvlees dus. Bedankt voor de metingen weer.
Hoe was de kip?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:15:05 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149835343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:15 schreef tralalala het volgende:
Klinkt logisch :P
Maar hoe kan je saus nou van dik naar waterig gaan?

Het idee is volgens mij juist dat het in principe vrij waterig blijft, tenzij er ingrediënten meekoken die de saus dikker maken. Inkoken gebeurt dus niet. Ik heb daarom laatst bij de rendang het gerecht afgemaakt in de braadpan om de saus wel in te koken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149835346
@tralalala: Als er té veel vocht in de pan zit, dan zou je de laatste driekwartier het deksel eraf kunnen laten, zodat het wat inkookt/indikt.
Als je recepten gebruikt, die je eerder ook in je 'gewone' braadpan maakte, dan zul je deze recepten iets moeten aanpassen voor de slowcooker en inderdaad minder vocht (wijn, bier, bouillon, etc...) toevoegen dan dat je gewend bent.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:22:13 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149835611
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar hoe kan je saus nou van dik naar waterig gaan?

Het idee is volgens mij juist dat het in principe vrij waterig blijft, tenzij er ingrediënten meekoken die de saus dikker maken. Inkoken gebeurt dus niet. Ik heb daarom laatst bij de rendang het gerecht afgemaakt in de braadpan om de saus wel in te koken.
Groenten e.d. kunnen vocht gaan los laten en saus kan schiften
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:34:20 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149836094
Ik herken het niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149836210
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ideaal dingetje voor o.a. stoofvlees dus. Bedankt voor de metingen weer.
Hoe was de kip?
Zacht en lekker :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149836639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:04 schreef tralalala het volgende:
Ik vraag mij af wat ik fout doe, bij bijna elk gerecht die ik tot nu toe geprobeerd hebt ruikt en smaakt het echt super de eerste 3-4 uur op low, de laatste 2 uur verdwijnt de lekkere geur en veranderd de structuur van bijvoorbeeld sauzen van dik naar waterige minder smaakvolle zooi.
Gaat het dan gewoon te hard of zo? Heb zelf de Crock Pot (CR507) en moet wel zeggen dat ik het aan de zijkanten behoorlijk hard vind koken, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
En aangezien er hier meer geklaagd wordt over de Crock Pot...

Of zijn het gewoon mijn matige kookkunsten ? ;(
Het lijkt erop dat de saus (over welke saus hebben we het hier b.v.?) weer uit elkaar valt in zijn oorspronkelijke componenten. (edit: wat Molo beter beschrijft als zijnde "schiften") Dat kan door te koken en/of niet de juiste verhoudingen.
Ik zou hem na die 3 a 4 uur op warm zetten en dan zien of het wel goed gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 19-02-2015 19:55:40 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149836880
Dank mensen, ik zal eens kijken
Ging vandaag overigens over dit recept, was toch wel héél lekker. :Y

Deze heb ik ook gemaakt maar weggegooid omdat het zo smerig was. _O-
pi_149836969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:55 schreef tralalala het volgende:

Deze heb ik ook gemaakt maar weggegooid omdat het zo smerig was. _O-
Hoe krijg je dat voor elkaar? Lijkt me een hele basic chili...

Overigens nog een tip als de chili na het voorproeven een beetje te pittig is (voor de kids) dan wat scheutjes kookroom EN lepels appelmoes toevoegen tot de gewenste pittigheid en het laatste uurtje mee laten stoven.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bart2002 op 19-02-2015 20:02:51 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 19 februari 2015 @ 21:28:48 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149841467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:55 schreef tralalala het volgende:
Dank mensen, ik zal eens kijken
Ging vandaag overigens over dit recept, was toch wel héél lekker. :Y

Deze heb ik ook gemaakt maar weggegooid omdat het zo smerig was. _O-
Da's volgens mij de chili die ik heb gepost. Was prima.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149843878
Tralala, de indische schotel staat dit weekend bij mij op t programma. Ik heb trouwens (🙀) nog een slowcooker besteld, een kleinere dit keer. De grote vind ik heel fijn voor soepen en voor grotere porties maar een kleinere erbij leek me wel handig, ook voor evt desserts, en bij fonq was er een aanbieding.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149844808
Pomtiedom, wat was ook alweer precies de Indische schotel?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 19 februari 2015 @ 23:08:12 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149845685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:43 schreef Bart2002 het volgende:
Pomtiedom, wat was ook alweer precies de Indische schotel?
Bovenste.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:55 schreef tralalala het volgende:
Dank mensen, ik zal eens kijken
Ging vandaag overigens over dit recept, was toch wel héél lekker. :Y

Deze heb ik ook gemaakt maar weggegooid omdat het zo smerig was. _O-
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 februari 2015 @ 23:09:24 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149845740
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Tralala, de indische schotel staat dit weekend bij mij op t programma. Ik heb trouwens (🙀) nog een slowcooker besteld, een kleinere dit keer. De grote vind ik heel fijn voor soepen en voor grotere porties maar een kleinere erbij leek me wel handig, ook voor evt desserts, en bij fonq was er een aanbieding.
Welke? :)

De Russel Hobbs?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lienekien op 19-02-2015 23:18:40 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_149846081
Deze: http://www.fonq.nl/produc(...)ker-cook-home/81452/

Volgens mij zijn er meer hier die deze hebben.😊
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 februari 2015 @ 23:19:59 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149846115
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Deze: http://www.fonq.nl/produc(...)ker-cook-home/81452/

Volgens mij zijn er meer hier die deze hebben.😊
Ikke ook. Kijkshop, 35 euro.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149846815
Zag m daar vanavond ook staan, dan had ik m nu in huis gehad, maar och ik had nog een cadeaubon van fonq.
Kan nu wel in een keer de indische stoofschotel en uiensoep maken 😄
We have far more in common than that which devides us..
pi_149851548
Wauw...op facebook net een "slowcookers" groep ontdekt....zo veel heerlijke recepten, getest en prima bevonden door deze cookers.
De fudge ga ik binnenkort ook eens proberen :9~
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:57:17 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149851704
Nederlands of Amerikaans?
The love you take is equal to the love you make.
pi_149851759
Nederlandstalige recepten, en ook amerikaanse, omgezet (en getest) naar Nederlands.
We have far more in common than that which devides us..
pi_149853830
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw...op facebook net een "slowcookers" groep ontdekt....zo veel heerlijke recepten, getest en prima bevonden door deze cookers.
De fudge ga ik binnenkort ook eens proberen :9~
Hoe heet die groep precies?
pi_149854609
De Slowcookers. Net even nog verder op de pagina gekeken en bij documenten staan zoveel recepten, als ik die wil gaan maken moet ik een restaurantje gaan beginnen!
We have far more in common than that which devides us..
pi_149914508
M'n eerste stoofgerecht staat op in de Russell Hobbs slowcooker (3,5L). Staat nu een kleine 5 uur op en pruttelt heel zachtjes, echt beduidend zachter dan de Crockpot na dezelfde tijdsduur (ik heb geen thermometer helaas).
Ik had toch net iets te veel ingredienten, waardoor de pot iets voller zat dan driekwart, er was nog zo'n 2cm over tot de rand :o . Dit is nu nog maar 1cm, ik hoop dat dit zo blijft!

Het pulled pork gerecht die ik afgelopen woensdag in de Crockpot maakte, was zeer geslaagd, het vlees viel uit elkaar door er alleen al naar te kijken :+ . Bij elkaar 10 uur (waarvan 4 uur op hoog en 6 uur op laag).

@Kaatje1: Die Facebook site kan ik niet vinden, maar ik heb ook geen Facebook account, misschien dat het hieraan ligt. Is die site alleen toegankelijk met een account soms? (en zo niet, heb je dan misschien een linkje voor me? :) ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 22 februari 2015 @ 12:33:52 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149914647
Deze voor pulled pork was lekker: http://www.iamcookingwith(...)led-pork-slowcooker/

Eerste keer dat ik een recept had met ingrediënten die direct de slowcooker ingingen, heel gemakkelijk. Hij heeft zes uur gestaan, deels op low, deels op high. Had wel langer gekund, maar daar was geen tijd voor.

Killerbee: als je een account aanmaakt kun je zoeken op 'de slowcookers'. Je moet je dan nog wel aanmelden als lid: het is een besloten groep.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149917354
Dank je Lienekien, misschien moet ik idd toch maar eens een fb account aanmaken ;)

Je pulled pork recept lijkt veel op het recept die ik afgelopen week gebruikte, met uitzondering van de mosterd, tijm en wijnazijn.
Ik ga dit zeker vaker maken. Nou ja, er liggen nog 3 porties in de vriezer :') , dus dat duurt nog even... :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_149921079
De Slowcookers op fb is echt handig. Veel ervaren sc gebruikers met tips en hulp en uitgeprobeerde recepten.

De pulled pork moet hier nog even wachten, heb 2,7 kg procureur in de vriezer, dat zal wel 20 uur duren (en dan een feestje verzinnen om t op te eten 😛)
We have far more in common than that which devides us..
pi_149922827
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:04 schreef Kaatje1 het volgende:
De Slowcookers op fb is echt handig. ;)
Dit inderdaad!
pi_149924303
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:44 schreef soapie het volgende:

[..]

Dit inderdaad!
Nou, iedereen dan graag massaal naar Facebook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_149925066
Of al die facbook mensen hierheen :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_149926823
Linkje naar de Slowcookers op FB? Heb wel iets gevonden maar das Amerikaans.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_149927301
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:28 schreef PdeHoog het volgende:
de Slowcookers
Dit intypen in de zoekbalk!!
pi_149927567
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:41 schreef soapie het volgende:

[..]

Dit intypen in de zoekbalk!!
Hahaha. Ok. Gevonden :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_149927720
Welkom daar 😉
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 23 februari 2015 @ 23:51:34 #224
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_149975642
Yes, een slowcookertopic!
Ik heb net een Russel Hobbs van 3,5 liter gekocht (kijkshop inderdaad) en mn eerste gerecht was de pittige Indische stoof.
Gewoon goddelijk!

Ik moet nog wel even met de vochtverhoudingen experimenteren want na het volgen van het originele recept bleef het erg.. drassig? Ik heb het uiteindelijk in een pan laten inkoken.
Fok!bejaarde
  maandag 23 februari 2015 @ 23:59:30 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149975818
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:51 schreef Anosmie het volgende:
Yes, een slowcookertopic!
Ik heb net een Russel Hobbs van 3,5 liter gekocht (kijkshop inderdaad) en mn eerste gerecht was de pittige Indische stoof.
Gewoon goddelijk!

Ik moet nog wel even met de vochtverhoudingen experimenteren want na het volgen van het originele recept bleef het erg.. drassig? Ik heb het uiteindelijk in een pan laten inkoken.
Dat is op zich prima. Je gerecht moet gedurende het slowcooken wel genoeg vocht bevatten. Je kunt het laten inkoken op het vuur en ik lees ook dat mensen bijv. het laatste (half) uur de deksel van de cooker laten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149996204
Iemand hier ervaring met kippepoten in de slowcooker? Lekkere recepten? :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_149999919
Net alvast een stoofpotje opgezet van sukadelappen, ui, wortel, champignons, rode paprika, rode wijn, blik gepelde tomaten, laurier en wat bouillon. Ik ben morgen de hele dag weg, maar als ik thuiskom kan ik dus lekker eten :9
pi_150000389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:10 schreef PdeHoog het volgende:
Iemand hier ervaring met kippepoten in de slowcooker? Lekkere recepten? :9
Chicken & dumplings.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_150007233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:03 schreef OMG het volgende:

[..]

Chicken & dumplings.
Dat trekt me niet zo eigenlijk :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:26:36 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150007509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat trekt me niet zo eigenlijk :)
Arroz con pollo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150007828
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:26 schreef Molo het volgende:
rroz con pollo
Niet helemaal slowcookerig he :) Maar wel interessant btw :9 Voor vrijdag helaas geen optie. Dan moet het overdag kunnen pruttelen en moet ik er niets aan hoeven doen. Moet werken en zo.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:44:59 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150008510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet helemaal slowcookerig he :) Maar wel interessant btw :9 Voor vrijdag helaas geen optie. Dan moet het overdag kunnen pruttelen en moet ik er niets aan hoeven doen. Moet werken en zo.
Kip kan daarin toch vast in bouillon garen? Daarna rijst fixen en gerecht afmaken ^O^

Pittige kip, in ketjap enzo dan?

Mijn basic recept van (veel) sambal badjak, ketjap manis, knoflook, olie, zout, peper en kemirinotenpasta werkt altijd prima om kip in te stoven, kan met wat meer vocht vast ook in de slowcooker :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150010054
In de bestanden van de facebook pagina van De slowcooker staan ook heel veel kiprecepten,
We have far more in common than that which devides us..
pi_150010920
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
In de bestanden van de facebook pagina van De slowcooker staan ook heel veel kiprecepten,
Ik zal eens kijken :Y)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_150010954
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Kip kan daarin toch vast in bouillon garen? Daarna rijst fixen en gerecht afmaken ^O^

Pittige kip, in ketjap enzo dan?

Mijn basic recept van (veel) sambal badjak, ketjap manis, knoflook, olie, zout, peper en kemirinotenpasta werkt altijd prima om kip in te stoven, kan met wat meer vocht vast ook in de slowcooker :)
Klinkt ok, maar denk niet dat het in smaak gaat vallen bij het bezoek ;) Hebben het niet zo op oosters ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:33:49 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150011239
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt ok, maar denk niet dat het in smaak gaat vallen bij het bezoek ;) Hebben het niet zo op oosters ;)
Kip, fles matige balsamicoazijn, zout, peper en kippenbouillon in slowcooker. Slowcooker aan en resultaat serveren bij pasta met simpele tomatensaus (warme passata) en basilicum. Slokje olijfolie erover en klaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 24-02-2015 23:23:41 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150011740
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Kio, fles matige balsamicoazijn, zout, peper en kippenbouillon in slowcooker. Slowcooker aan en resultaat serveren bij pasta met simpele tomatensaus (warme passata) en basilicum. Slokje olijfolie erover en klaar
Die ga ik onthouden :D Klinkt goed :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_150019051
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
In de bestanden van de facebook pagina van De slowcooker staan ook heel veel kiprecepten,
Ben nog een echte fb maagd (gisteren geregistreerd) :@ , ik heb me gisteren aangemeld bij de slowcookers groep, maar ben nog niet 'toegelaten', hoe lang duurt dit meestal? (dit is misschien een ietwat oneerlijke vraag gezien de vakantietijd).
En heb ik het trouwens goed gedaan door rechts boven dat vinkje aan te klikken, waardoor deze nu op 'in behandeling' staat? (of moet ik nog meer doen :P ).


Nvm, I'm in! *O*
En nu... lurken c_/

[ Bericht 6% gewijzigd door KillerBee4ever op 25-02-2015 09:56:12 ]
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:24:24 #239
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150019226
Zou ik dit ook in de slowcooker kunnen maken? Zo ja, hoe pak ik dat het beste aan? :@.

http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-kip-tikka-masala/
pi_150145168
Zojuist een hele kip (uitloop O-) ) uit de crockpot gehaald. Heb er een temp.probe in gedaan, na precies 3,5 uur was de kip al gaar, korter dan ik dacht.
Daarna de kip uit elkaar geplukt / *gesnoept :@ , dit gaat morgen in de tomaten kippensoep (die ik overigens gewoon in de soeppan klaar maak, omdat dit flink moet inkoken).

Het karkas van de kip en een beetje van het vel, heb ik weer terug in de crockpot gedaan (samen met wortels, citroen en bleekselderij, die al in de pot zaten) om hier kippenfond van te maken, die gebruik ik morgen dan weer in de soep (en een deel om in te vriezen).

Een hele kip ga ik vaker doen, je kan het daarna voor 1001 recepten gebruiken (en natuurlijk de fond als extra bonus :) ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_150146554
Klinkt gezellig.
Ik maak gisteren en vandaag de pikante Thaise kipvleugels uit het crockpotboekje (pagina 25).
Alleen punt 3 en 4 vind ik gek: eerst 4 uur en daarna 10 uur...
Als je het boekje nog hebt, snap jij het?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_150146778
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:59 schreef Bart2002 het volgende:
Als je het boekje nog hebt, snap jij het?
Zo te zien heb ik een ander boekje van crockpot, jouw recept staat niet in mijn boekje (pag. 25 is bij mij ook in het Duits :P ).
Ik zou bijna denken: 4 uur op hoog ķf 10 uur op laag, maar dit lijkt me voor kip wat aan de lange kant (in beide gevallen), eerlijk gezegd. Ik zou het echt niet weten Bart... :{ .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_150147052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:10 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Zo te zien heb ik een ander boekje van crockpot, jouw recept staat niet in mijn boekje (pag. 25 is bij mij ook in het Duits :P ).
Ik zou bijna denken: 4 uur op hoog ķf 10 uur op laag, maar dit lijkt me voor kip wat aan de lange kant (in beide gevallen), eerlijk gezegd. Ik zou het echt niet weten Bart... :{ .
Dank. Hij lukt wel erg goed, met een fijne saus. Het maakt natuurlijk allemaal niet zo veel uit, het komt wel goed. Maar ik haat recepten die niet kloppen. Veel te slordig vaak. Zoals ingrediënten in de lijst die in de beschrijving nooit meer terugkomen of andersom. Maar dat is meer iets voor KLB.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:30:32 #244
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150147288
Ook zo'n crockpot in huis sinds een week. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:52:48 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150148105
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ook zo'n crockpot in huis sinds een week. _O_
Welke? En wat heb je al gemaakt?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:19:36 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150148873
Ik had worst in tomatensaus met sucuk erin gedaan van de week, weggegooid want niet te kanen.

Zit nu simpel rundergehakt met rendang kruidenpasta (a la robinook), kemirinoten en kokosmelk in. Hoeft niet zo lang en is simpel, maar hopelijk lekker :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150154156
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:19 schreef Molo het volgende:
Ik had worst in tomatensaus met sucuk erin gedaan van de week, weggegooid want niet te kanen.

Zit nu simpel rundergehakt met rendang kruidenpasta (a la robinook), kemirinoten en kokosmelk in. Hoeft niet zo lang en is simpel, maar hopelijk lekker :)
Enig idee wat er niet goed aan was? Ik wil eigenlijk de volgende keer chorizo of een pittige salami laten meepruttelen.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 28 februari 2015 @ 20:18:43 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150154944
De sucuk is natuurlijk vrij zurig van smaak, en deze was ook vrij pittig.
De worst (chipolata) was heel zacht geworden en beetje smakeloos, de tomatensaus daarentegen echt heel sterk. En zuur. Niet zuur als in bedorven, maar gewoon zuur. Verder kan ik het niet uitleggen.
Ik had ook niks aangebakken van tevoren.
Wat wilde jij precies maken en hoe verwerken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150155721
Ook een tomatensaus, en dat of chorizo of salami fijnsnijden aanbakken en mee laten pruttelen. Maar misschien zijn merguez worstjes die ik nog heb liggen ook wel een goed idee.
Laatst een keer pastasaus gemaakt met sucadelapjes erin en die later fijngesneden. T vlees was ook erg flauw van smaak terwijl ik t toch eerst had gekruid en aangebraden. Het is nog allemaal flink uitvogelen wat wel en wat niet werkt.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 28 februari 2015 @ 20:42:35 #250
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150156001
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welke? En wat heb je al gemaakt?
Zo'n standaard Crockpot, bij de Bijenkorf gekocht.

Ik heb pulled teriyaki chicken gehad op een broodje, was lekker maar net iets te lang in die pot gezeten waardoor hij een beetje droog was. Smaak was goed!

Verder risotto met pompoen gehad. Varkenshaas met wortels en aardappels.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:09:45 #251
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_150276417
Hmmz, kipfilet + hollandse wokgroenten + ajam paniki boemboe = niet zo heul lekker :@
Misschien toch eerst wat meer recepten volgen dan gelijk experimenteren, haha.

Volgende week ga ik uitgebreid koken voor de familie, nu ben ik eigenlijk van plan om rendang te maken in de slowcooker.
Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Recepten zijn welkom!
Fok!bejaarde
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:11:42 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150276463
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rendang-recept/

Vlees als het klaar is eruit scheppen en vocht laten indikken voor je het weer samenvoegt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:13:32 #253
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:22:38 #254
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_150276823
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef Molo het volgende:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rendang-recept/

Vlees als het klaar is eruit scheppen en vocht laten indikken voor je het weer samenvoegt.
Oooh, dit ga ik ook maken! Hoeveel uur in de slowcooker?
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:23:16 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150276836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:13 schreef RobinOok het volgende:
*O*
*)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:23:46 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150276856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:22 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Oooh, dit ga ik ook maken! Hoeveel uur in de slowcooker?
Bij mij zat het er tijdens mijn werk in, uur of 11 op laag.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:40:09 #257
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_150277329
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef Molo het volgende:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rendang-recept/

Vlees als het klaar is eruit scheppen en vocht laten indikken voor je het weer samenvoegt.
:9~ Dank!!
Fok!bejaarde
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:05:22 #258
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150278098
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:11 schreef Molo het volgende:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rendang-recept/

Vlees als het klaar is eruit scheppen en vocht laten indikken voor je het weer samenvoegt.
Ik hevel de hele boel over naar een pan en laat het daarin, samen met het vlees, indikken. Mijn slowcooker is ander te slow :)

En ja, Robins recept voor rendang is perfect :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:44:17 #259
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_150281110
Vriendin heeft brood proberen te maken in de Crockpot, grandioos mislukt. :')

De spareribs waren wel geniaal. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_150281322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik hevel de hele boel over naar een pan en laat het daarin, samen met het vlees, indikken. Mijn slowcooker is ander te slow :)

En ja, Robins recept voor rendang is perfect :)
Ik vind t met santen wel minder lekker dan met kokosmelk
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:58:03 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150281550
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vind t met santen wel minder lekker dan met kokosmelk
Ha, eerlijk gezegd heb ik het nog nooit met santen gemaakt, omdat we dat hier niet voorhanden hebben. Dus dat zou kunnen :)
pi_150281681
Ik de laatste keer omdat er alleen maar vieze kokosmelk was. Ik vind het toch een nare structuur houden. Geen succes. Net als t citroengras. De ene keer dat ik dat probeerde mee te pureren kon ik later de hele rendang zeven omdat het niet fijn genoeg was gewordenm
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:42:05 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150282932
Vieze kokosmelk?
Ik heb er santen en kokosmelk door gemikt, ipv gewone melk. Ik doe niet zo moeilijk met hoeveelheden, het dikt later toch wel in en ik ben gek op koko. Dus gewoon een heel pak santen en een heel blik kokosmelk.
Kokosmelk met volle vetpercentage, niet van die light meuk, die is voor andere gerechten geschikter vind ik.
Vers citroengras was op bij de lokale winkels hier, maar conimex heeft het gepureerd in een potje zitten en dat werkte ook heel prima :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:43:37 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150282974
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik hevel de hele boel over naar een pan en laat het daarin, samen met het vlees, indikken. Mijn slowcooker is ander te slow :)

En ja, Robins recept voor rendang is perfect :)
Dat begon bij mij wat aan te fikken merkte ik, dus toen heb ik toch nog snel het vlees er maar uitgeschept ;)
En indikken inderdaad in gewone pan of wok. Anders ben je drie dagen bezig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:44:11 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150282992
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Vriendin heeft brood proberen te maken in de Crockpot, grandioos mislukt. :')

De spareribs waren wel geniaal. _O_
Brood? _O-
Hoe kwam ze daar in godesnaam bij?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:51:20 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150283287
Ik vond de rendang prima met santen. Al twee keer. En het citroengras gaat er gekneusd in. Dus dat haal je er zo weer uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150284128
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:42 schreef Molo het volgende:
Vieze kokosmelk?
Met water. Ze hadden net de literpakken uit het assortiment gehaald bij mijn Jumbo.

Lienekien normaal gooi ik het er gekneusd in. In t recept van robinook gaat ie gepureerd in de pasta. Dat werkt dus niet met elk apparaat even goed.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_150435632
Gisteren chocolade fudge met de sc gemaakt. Dus meer de slow/lage temperatuur gebruikt. 'T is wel heel erg lekker (en ik hou niet eens van zoet).
Morgen ga ik een brownie uitproberen, kijken wat dat gaat worden.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 8 maart 2015 @ 21:39:56 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_150436866
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Met water. Ze hadden net de literpakken uit het assortiment gehaald bij mijn Jumbo.
Literpakken kokosmelk? Bij een supermarkt? Huh?
Je bedoelt toch niet kokoswater he?
  zondag 8 maart 2015 @ 21:55:23 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150438323
Supermarkt met grote buitenland sectie, heb ze daar ook weleens gespot.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150465956
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:39 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Literpakken kokosmelk? Bij een supermarkt? Huh?
Je bedoelt toch niet kokoswater he?
Wat Molo zegt. Bij de jumbo kan zomaar opeens alles liggen.
Volgens mij was t aroy d maar day weet ik niet zeker. Pak met groen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 9 maart 2015 @ 18:54:12 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_150467795
En toen werd je rendang vies?
Kan met niet voorstellen dat aan de kokosmelk lag als het inderdaad gewoon Aroy-D was.
pi_150468716
:?
Het punt is dat de Aroy d dus uit het assortiment is. En dat ik de rendang met santen minder lekker vind.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 9 maart 2015 @ 19:26:41 #274
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_150469098
Oh.
  maandag 9 maart 2015 @ 19:37:55 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150469610
Hij staat hier met beetje santen en veeeeeel kokosmelk in ieder geval weer klaar om vannacht te stoven :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_151337183
Vandaag rendang gemaakt in de slowcooker. Wel een simpelere dan die van Robin :P ik maak een pasta van sereh, laos, koenjit, ketoembar, ui en sambal. Dit met wat gebakken kokosrasp en een blik kokosmelk bij het rundvlees in de cooker. Dit heeft vandaag 9 uur op high gestaan.
pi_151579319
Hier ook interesse in een slowcooker dus heb me aangemeld bij die facebook groep.

Maar wat een huisvrouwetjes zitten daar zeg, iets in de "slowie" doen, m'n ventje, de kids. Manmanman :r
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_151580161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:34 schreef renwan het volgende:
Hier ook interesse in een slowcooker dus heb me aangemeld bij die facebook groep.

Maar wat een huisvrouwetjes zitten daar zeg, iets in de "slowie" doen, m'n ventje, de kids. Manmanman :r
Ja daar moet je echt langs lezen. Inderdaad heel erg, maar wel veel lekkere recepten!!
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:34:04 #279
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151583878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:34 schreef renwan het volgende:
Hier ook interesse in een slowcooker dus heb me aangemeld bij die facebook groep.

Maar wat een huisvrouwetjes zitten daar zeg, iets in de "slowie" doen, m'n ventje, de kids. Manmanman :r
:D Hij is inderdaad erg, zelfs voor mij als huisvrouw zijnde. En er komen regelmatig recepten langs waarvan ik denk dat we het maar even niet gaan maken. Maar er is ook veel bruikbaar :)
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:34:29 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151583895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 19:38 schreef Dragonberry het volgende:
Vandaag rendang gemaakt in de slowcooker. Wel een simpelere dan die van Robin :P ik maak een pasta van sereh, laos, koenjit, ketoembar, ui en sambal. Dit met wat gebakken kokosrasp en een blik kokosmelk bij het rundvlees in de cooker. Dit heeft vandaag 9 uur op high gestaan.
[ afbeelding ]
Oe dat ziet er goed uit!
pi_151584221
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:34 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D Hij is inderdaad erg, zelfs voor mij als huisvrouw zijnde. En er komen regelmatig recepten langs waarvan ik denk dat we het maar even niet gaan maken. Maar er is ook veel bruikbaar :)
Van sommige dingen denk ik ook, waarom zou je dat in een slowcooker maken als het ook net zo makkelijk in de pan of oven kan?

Lasagne uit de slowcooker, ik zie het voordeel echt niet :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:10:21 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151586595
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:48 schreef renwan het volgende:
Van sommige dingen denk ik ook, waarom zou je dat in een slowcooker maken als het ook net zo makkelijk in de pan of oven kan?

Lasagne uit de slowcooker, ik zie het voordeel echt niet :P
Dat is vaak een lasagna van tortillas he. Hihihi (<- daar krijg ik moordneigingen van >:) ).
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:11:33 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151586631
Brrr.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 12 april 2015 @ 01:08:23 #284
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_151598633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Brood? _O-
Hoe kwam ze daar in godesnaam bij?
Recept ergens vandaan. Het zou moeten kunnen blijkbaar. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_151600694
Alles schijnt te kunnen in dat ding. Veel dingen lijken mij makkelijker op een andere manier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151604386
Ik had laatst deze gemaakt: http://allrecipes.co.uk/recipe/17202/slow-cooker-butter-chicken.aspx?o_is=Hub_TopRecipe_1

De eerste keer had ik light kokosmelk gebruikt en bleef hij te dun, ook had ik niet genoeg kruiden gebruikt. Bij 1 tsp moet je toch denken aan een flinke theelepel.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 12 april 2015 @ 11:28:34 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151604461
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:25 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik had laatst deze gemaakt: http://allrecipes.co.uk/recipe/17202/slow-cooker-butter-chicken.aspx?o_is=Hub_TopRecipe_1

De eerste keer had ik light kokosmelk gebruikt en bleef hij te dun, ook had ik niet genoeg kruiden gebruikt. Bij 1 tsp moet je toch denken aan een flinke theelepel.
Gebruik je niet van die maatlepels?
The love you take is equal to the love you make.
pi_151604472
Nee, die heb ik niet. Misschien toch maar aanschaffen :) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 12 april 2015 @ 11:30:33 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151604501
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:29 schreef RabbitHeart het volgende:
Nee, die heb ik niet. Misschien toch maar aanschaffen :) .
Wat voor curry paste heb je gebruikt? En had je ook tandoori masala?

Ziet er wel goed uit!
The love you take is equal to the love you make.
pi_151604558
Ik heb nog nooit een maatlepel gebruikt, maar ik ben ook niet zo goed met recepten volgen. Ik doe ongeveer wat beschreven staat, proef halverwege en gooi erbij wat ik nodig vind.

Heb ook die een andere (leek erop, maar zonder curry paste) butter chicken gemaakt en halverwege de kruiden zo'n beetje verdubbeld. Maar misschien kwam dat dan ook wel door een verkeerde maat theelepel :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151604559
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2015 11:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat voor curry paste heb je gebruikt? En had je ook tandoori masala?

Ziet er wel goed uit!
Ik woon in het VK, had Bart's Butter Chicken Curry paste gebruikt, en ook tandoori masala. Ik weet niet hoe goed die ingrediënten in Nederland te krijgen zijn?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 12 april 2015 @ 11:36:08 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151604626
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:33 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Ik woon in het VK, had Bart's Butter Chicken Curry paste gebruikt, en ook tandoori masala. Ik weet niet hoe goed die ingrediënten in Nederland te krijgen zijn?
:( That's cheating.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151604645
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 11:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:( That's cheating.
Sorry :P .

Jullie hebben dan weer dingen die hier moeilijker te krijgen zijn.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_151934581
Zondag deze gemaakt:

http://allrecipes.nl/rece(...)o_is=Hub_TopRecipe_5



Wel een aanrader. Nog wel een flinke scheut rode pepersaus er door gedaan en een klein potje appelmoes... In plaats van de kipfilet kipdijfilet, dat wordt niet droog.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_152024954
Vraagje: laten jullie hem echt de hele dag aanstaan terwijl je niet thuis bent?
Ik blijf het griezelig vinden.
  zaterdag 25 april 2015 @ 21:48:22 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152025084
Yep, dat doe ik ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152025794
Ik zit ook een beetje aan te denken aan een slow cooker maar kan nergens het energie verbruik vinden.
Is een slowcooker zuiniger als koken op inductie ?
Stel dat ik zo,n ding koop dan is het met een binnenpan, kan die ook op inductie ?
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:20 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152025839
Er zijn er ook waarvan de binnenpan op inductie kan ja, zijn duurdere modellen

Energieverbruik heb ik geen idee van, ik vind het gemak gewoon het handigste
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152026304
Als die pan in 8 uur net zoveel energie verbruikt als inductie in 8 uur dan blijf ik gewoon alles in mijn pan gooien en bespaar ik me eurootjes, maar is het energie verbruik veel minder dan is het iets om over na te denken :)
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:27:08 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152026440
Dat is 1 van de overwegingen om een slowcooker te kopen, ik weet het niet in relatie tot verbruik van inductie. Voor mij is de overweging dat ik het heerlijk vind dat ik uit werk kom en stoofpot o.i.d. klaar is zonder aanbranden/gezeik, ik heb vrijwel nooit die tijd anders en maak dergelijke gerechten dan dus niet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152026989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:23 schreef Sorella het volgende:
Als die pan in 8 uur net zoveel energie verbruikt als inductie in 8 uur dan blijf ik gewoon alles in mijn pan gooien en bespaar ik me eurootjes, maar is het energie verbruik veel minder dan is het iets om over na te denken :)
Hoe het met inductie zit weet ik niet, maar een tijdje geleden heb ik een artikel gelezen dat 1 uur oven qua energieverbruik gelijk stond aan 8 uur slowcooker.

Ik heb 2 cookers, een grote die ook op gas en in de oven kan en een kleinere die dat niet kan. Mocht je bruining nodig hebben kan je iets altijd even onder de grill doen of vooraf aanbraden.
Op facebook is een groep van slowcookers, waar ook recepten en tips langskomen, zo heb ik laatst in de cooker een stoommandje gedaan met gekruide kippendijen zodat ze niet gaarden in het eigen vet. Heerlijk!
We have far more in common than that which devides us..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')