heb je niets meer aan tegenwoordig met de in-season testban. Die 1 of 2 dagen bij een young drivers test&dag ben je niets meer mee....quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:36 schreef Petert87 het volgende:
Mss een jaartje testen voor rbr of str is niets mis mee. Niets te overhaast.
Max.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:34 schreef twiFight het volgende:
Jos is de beste, beter dan elke andere F1 coureur. Hij gaat zijn eerste seizoen gelijk kampioen worden en is beter dan Vettel, Schumacher en Senna bij elkaar! ..als we dan toch al veel te hard van stapel lopen..![]()
Voordeel van Max is dat ie pas 16 is en dus nog flink gevormd kan worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:24 schreef sasquatsch het volgende:
Bij het Red Bull junior team mag je niet teveel fouten maken anders wordt je eruit gegooid (Lewis Williamson, Beitske Visser) of op een zijspoor gezet (Antonio Felix Da Costa). Dus moet hij maar gewoon ook volgend jaar goed gaan presteren en het jaar erop de F1 in.
Ze lijken heel stellig te zijn idd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 05:35 schreef Fiorano het volgende:
Televaag beweerd zelfs een bron te hebben die zegt dat Max volgende jaar in de Torro Rosso zit. Zou tijdens de Grand Prix van België bekend gemaakt worden...
Natuurlijk is F1 fysiek zwaarder dan de F3, alleen het verschil is niet zo groot als pak em beet 5 jaar geleden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 07:45 schreef Fiorano het volgende:
Ik moet het eerst nog maar eens zien, en ook of het wel een goede keuze is... Red Bull heb ik wel vertrouwen in. Ik denk niet dat ze Max eruit gooien zoals bijvoorbeeld een Beitske Visser. Maar 17 en dan al F1, vraag me af of je dan genoeg ervaring hebt en het fysiek aankan. Maar goed, positief is iniedergeval dat 'we' weer een potentiële punten pakker hebben
Precies. En Vergne doet het nu ook niet echt slecht....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik vind het niks voor Toro Rosso om in augustus al bekend te maken wie er het jaar erop voor hen rijdt. Ik hou het voorlopig op speculatie
Of het zit zo:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:21 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Precies. En Vergne doet het nu ook niet echt slecht....
Waarom Vettel naar Ferrari? Alonso en Raikkonen beide nog contract. Ik lees dat ze bezig zijn met verlening voor Alonso. Red Bull beter dan Ferrari op dit moment. Vettel wordt alleen om zijn oren gereden door zijn getalenteerde teamgenoot. Dat zou eventueel reden zijn voor Vettel om naar Ferrari te gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Of het zit zo:
Vettel --> Ferrari
Vergne --> Red Bull
Max --> Torro Rosso
Telegraaf zit erg vaak goed wat betreft sportnieuws.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:10 schreef alwaysonhold het volgende:
Toch weet ik het niet, de Televaag meldt het nieuws. Als het de Volkskrant was geweest had je meer kans dat het waar is. We shall see.
Maar is niet beter dan Kvyat terwijl hij er al drie jaar rijdt. Die rijdt volgend jaar niet meer voor STR of RB. Dus dan wordt het Sainz of Verstappen, waarbij de eerste de meest waarschijnlijke is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:21 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Precies. En Vergne doet het nu ook niet echt slecht....
Ik ook. Hij is een supertalent, maar maakt nog behoorlijk veel foutjes die bij een talent horen. Dat is totaal niet erg, want daarvoor bestaan al die opstapklasses.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het nog een jaartje te vroeg, maar oke
sterker nog, het zou me logisch lijken dat hij die rol combineert met rijden in de WSR 3.5quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:47 schreef franklop het volgende:
Voor hetzelfde geld wordt hij gewoon testcoureur ipv racecoureur en hebben ze het bij de Televaag weer helemaal verkeerd begrepen
Lijkt me ook jaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, het zou me logisch lijken dat hij die rol combineert met rijden in de WSR 3.5
My badquote:
Dat deed Raikkonen toch ook?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ik ook. Hij is een supertalent, maar maakt nog behoorlijk veel foutjes die bij een talent horen. Dat is totaal niet erg, want daarvoor bestaan al die opstapklasses.
Kvyat doet het als 19e jarige, en daarmee jongste coureur ooit, best goed in de STR. Hij heeft van 2010 t/m 2013 in verschillende autosportklassen gereden. Dat zijn nogal wat meer races dan Max tot nu toe in de autosport heeft gereden. Ik vind het, ondanks Max' supertalent, te riskant om hem na slechts één seizoen in de autosport al bloot te stellen aan het deelnemersveld van de F1.
Laat hem eerst testcoureur worden zodat hij alvast de organisatie van STR leert kennen en zorg dat hij een volledig seizoen GP2 of FR kan rijden.
Dat zei ik daarnet ook al ;-)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, het zou me logisch lijken dat hij die rol combineert met rijden in de WSR 3.5
Daar heb je dan wel gelijk in inderdaad. Toch zie ik geen reden tot haast. Op dit moment maakt Max nog de nodige foutjes. Niet zelden is hij betrokken bij aanvaringen. Ongeacht of de concurrent daar al dan niet debet aan is, wordt bij STR gekeken of je naast het pakken van punten in staat bent om probleemloos raceweekenden af te leggen. Dat betekent ook dat je je hagje moet kunnen redden als een ander de fout in gaat. Daar moet Max nog progressie in boeken. En waar kan je dat nou beter doen dan in een opstapklasse?quote:
Volgens mij was het Brazilië 2000 of 2001... wat aan deceptie was dat...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:22 schreef flipsen het volgende:
Fysiek was altijd één van Jos´ speerpunten toen hij F1 reed [...]
Ow ja? Ik kan anders herinneren dat ie altijd als een kletsnatte puffende kerel uit die auto kwamquote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:22 schreef flipsen het volgende:
Fysiek was altijd één van Jos´ speerpunten toen hij F1 reed en ook toen hij in de wachtkamer zat.
Daar liggen ze echt niet van wakker, want:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Telegraaf gaat wel gigantisch op zijn bek mocht dat nieuws over Verstappen niet kloppen.
quote:( krant eens gekocht).
Vanaf 4:30 min, iets over conditiequote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ow ja? Ik kan anders herinneren dat ie altijd als een kletsnatte puffende kerel uit die auto kwam![]()
Kan ook zijn dat mijn geheugen me in de steek laat
Pre HD tijdperkquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Die beeldkwaliteit![]()
Maar ik zal eens zien als de kleine vent stil is met krijsen
Bij Ferrari betalen ze een stuk beter, in 2016 gaat Vettel naar Ferrari. Als Max volgend jaar Kvyat weet te verslaan kan hij in 2016 al voor RBR rijden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:42 schreef Petert87 het volgende:
[..]
Waarom Vettel naar Ferrari? Alonso en Raikkonen beide nog contract. Ik lees dat ze bezig zijn met verlening voor Alonso. Red Bull beter dan Ferrari op dit moment. Vettel wordt alleen om zijn oren gereden door zijn getalenteerde teamgenoot. Dat zou eventueel reden zijn voor Vettel om naar Ferrari te gaan.
Ik denk dat Vettel het niet meer hoeft te doen voor het geld. Ferrari zal wel beter verdienen maar ze zullen de 4-voudig wereld kampioen bij RBR ook geen honger loontje geven neem ik aan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bij Ferrari betalen ze een stuk beter, in 2016 gaat Vettel naar Ferrari. Als Max volgend jaar Kvyat weet te verslaan kan hij in 2016 al voor RBR rijden.
Je ziet het vanzelf in 2016.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:19 schreef Petert87 het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel het niet meer hoeft te doen voor het geld. Ferrari zal wel beter verdienen maar ze zullen de 4-voudig wereld kampioen bij RBR ook geen honger loontje geven neem ik aan.
Suzie Wolffquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:58 schreef twiFight het volgende:
Frijns kan niet rijden, zet Suzie Wolf in een auto!iets met positieve discriminatie, of zo
Ik denk eerder dat Simona de Silvestro in een F1 wagen komt. Zie ookquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:58 schreef twiFight het volgende:
Frijns kan niet rijden, zet Suzie Wolf in een auto!iets met positieve discriminatie, of zo
twitter:willbuxton twitterde op maandag 11-08-2014 om 19:33:42The final words ring as true now as they did back then. Really hoping @simdesilvestro gets her shot in 2015. http://t.co/IR6hq4ZA2a reageer retweet
Die is ook niet goed genoeg.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Simona de Silvestro in een F1 wagen komt. Zie ook[ afbeelding ]twitter:willbuxton twitterde op maandag 11-08-2014 om 19:33:42The final words ring as true now as they did back then. Really hoping @simdesilvestro gets her shot in 2015. http://t.co/IR6hq4ZA2a reageer retweet
vorig jaar verdiende Vettel aan loon ¤12mlj. In 2014 ¤16mlj. In de top 4 van grootverdieners.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:19 schreef Petert87 het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel het niet meer hoeft te doen voor het geld. Ferrari zal wel beter verdienen maar ze zullen de 4-voudig wereld kampioen bij RBR ook geen honger loontje geven neem ik aan.
Mijn vermoeden dus bevestigd. Geen hongerloontje. Ik vind dat Kimi wel fors minder verdiend dan Fernando.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vorig jaar verdiende Vettel aan loon ¤12mlj. In 2014 ¤16mlj. In de top 4 van grootverdieners.
En om RBR intern te vergelijken: Webber 2013 ¤10mlj. Ricciardo 2014: ¤2.5mljn.
Ferrari: Kimi krijgt dit jaar ¤11mlj, en Fernando ¤20mlj.
Vroeger zat Schumi op 60miljoen + merchandise en prive sponsoring.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vorig jaar verdiende Vettel aan loon ¤12mlj. In 2014 ¤16mlj. In de top 4 van grootverdieners.
En om RBR intern te vergelijken: Webber 2013 ¤10mlj. Ricciardo 2014: ¤2.5mljn.
Ferrari: Kimi krijgt dit jaar ¤11mlj, en Fernando ¤20mlj.
Die heeft in de Indycars toch ook niet echt bijzonder goed gepresteerd?quote:
Daar kon ze aardig in meekomen. Zeker op de roadcourses en stratencircuits.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die heeft in de Indycars toch ook niet echt bijzonder goed gepresteerd?
Als Fernando zijn zin krijgt, verdient hij straks ook 50 mil per jaarquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vroeger zat Schumi op 60miljoen + merchandise en prive sponsoring.
Ja maar, is "aardig meekomen" tegenwoordig al genoeg om in de F1 terecht te komen? Mag toch hopen dat echte talenten een kans krijgen boven een wel redelijke rijder/rijdster.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar kon ze aardig in meekomen. Zeker op de roadcourses en stratencircuits.
Veel pech gehad en een matig team. Heeft wel vrij veel bijzondere dingen laten zien in de tijden dat ze het geluk wel een beetje mee had. Ik denk dat ze zeker niet onder doet voor een groot deel van het F1-veld.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die heeft in de Indycars toch ook niet echt bijzonder goed gepresteerd?
Ik schat haar hoger in dan enig andere vrouw die op dit moment ergens rond rijdt. Daarbij kon ze in de IndyCars met een matig team vechten om podiumposities. Dus ik bestempel haar wel degelijk als talent, die niet onder doet voor een aantal coureurs die nu in de F1 rijden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar, is "aardig meekomen" tegenwoordig al genoeg om in de F1 terecht te komen? Mag toch hopen dat echte talenten een kans krijgen boven een wel redelijke rijder/rijdster.
Dat wil ik eerst nog wel eens zien. De manier waarop met IndyCars op road-courses en stratencircuits gereden wordt is niet iets waar ik van onder de indruk ben. Om daar een paar goede resultaten te boeken zegt bij dan nog niet zo heel veel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel pech gehad en een matig team. Heeft wel vrij veel bijzondere dingen laten zien in de tijden dat ze het geluk wel een beetje mee had. Ik denk dat ze zeker niet onder doet voor een groot deel van het F1-veld.
Tjongequote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:41 schreef rubbereend het volgende:
In vrijwel geen enkele sport kunnen vrouwen met mannen wedijveren
Ja en je had die Duitse in Dakar. En dat was het dan wel bijna zo'n beetjequote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:46 schreef sasquatsch het volgende:
Als het op fysieke kracht aankomt niet, maar verder. Kijk naar paardrijden, daar nemen mannen en vrouwen deel aan de wedstrijden en vrouwen winnen ook regelmatig. Ik zie wat dat betreft geen verschil met een racewagen.
Om een voorbeeld te geven, Michele Mouton won begin jaren '80 meerdere rally's en werd 2de in het wereldkampioenschap.
?quote:
Bron: L1quote:'Debuut Max Verstappen in Formule-1 voorbarig'
Dat autocoureur Max Verstappen komend seizoen zijn debuut maakt in de Formule-1 is zeer voorbarig. Dat zegt zijn vader Jos in een gesprek met L1.
Dinsdagmiddag werd Max Verstappen gepresenteerd als de nieuwste aanwinst van Junior Team van Red Bull. Volgens De Telegraaf wordt het 16-jarige talent daar de komende maanden intensief klaargestoomd om zondag 15 maart aan de start te verschijnen van de Grand Prix van Australië in Melbourne.
Voorbarig
"Op dit moment is niks zeker," zegt zijn vader. "Het zijn voorbarige conclusies. We zijn nog aan het overleggen over wat we volgend jaar gaan doen. Het blijft afwachten."
Mocht Max Verstappen komend seizoen zijn debuut maken, dan is hij daarmee de jongste Formule 1-debutant in de geschiedenis. Hij is op dat moment 17 jaar en 164 dagen oud. "We bepalen uiteindelijk samen met zijn team wat er gaat gebeuren," zegt Jos Verstappen.
De trotse vader zegt dat zijn zoon rustig blijft onder alle berichten. "Hij is in ieder geval rustiger dan ik toen ik 16 was."
Ze kunnen het nog steeds bij het rechte eind hebben, maar omdat het de televaag is gelooft niemand het van ze.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus Televaag weer met zijn vage bronnen. I knew it! Hier audio http://www.l1.nl/audio/interview-met-jos-verstappen-13-aug-2014
We gaan het volgende week meemaken. Het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk. Waarom Vergne dumpen die het goed doet?!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:46 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ze kunnen het nog steeds bij het rechte eind hebben, maar omdat het de televaag is gelooft niemand het van ze.
Onzin. Vergne heeft meer WK punten dan de kleine Kyvat...graag de facts he.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:51 schreef Fer het volgende:
Verge wordt om zijn oren gereden door de kleine Kvyat.
Punten zeggen niet alles. Vergne doet het niet veel beter dan Kvyat. In de kwalificatie is het 6-6 en in races die ze beiden finishten staat het 2-1 voor Vergne. Met andere woorden, hij valt met zijn twee jaar ervaring tegen in vergelijking met een rookie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:53 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Onzin. Vergne heeft meer WK punten dan de kleine Kyvat...graag de facts he.
Mwah, het gaat nog altijd om de keiharde punten. Vergne heeft bijna het dubbele...daar word je op afgerekend als rijder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Punten zeggen niet alles. Vergne doet het niet veel beter dan Kvyat. In de kwalificatie is het 6-6 en in races die ze beiden finishten staat het 2-1 voor Vergne. Met andere woorden, hij valt met zijn twee jaar ervaring tegen in vergelijking met een rookie.
Had diezelfde Vergne niet vorig jaar meer punten dan onze Ricardo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:27 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Mwah, het gaat nog altijd om de keiharde punten. Vergne heeft bijna het dubbele...daar word je op afgerekend als rijder.
Nee, en vroeger ook al niet. Het is gewoon een lagere raceklasse, alleen de allerbesten kunnen net meekomen in de F1, of net niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar, is "aardig meekomen" tegenwoordig al genoeg om in de F1 terecht te komen? Mag toch hopen dat echte talenten een kans krijgen boven een wel redelijke rijder/rijdster.
Ik doe het maar ff zo, want ban op de Fok frontpage sites.quote:Op 14-08-2014 @ 13:59 schreef SiGNe het volgende:
Magnussen doet het voor een rookie erg goed, zelfs op de podia geëindigd en ook regelmatig voor Button.
Je hebt gelijk als ik de punten er zo bij haal, dacht dat ie het beter deed.quote:Op zondag 17 augustus 2014 05:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik doe het maar ff zo, want ban op de Fok frontpage sites.
Maar kun je dit eens toelichten? In de races is Magnusses tot nu toe nog maar 2 keer voor Button geeindigd. 2 uit de 11 is 18%. Nu vind ik dat hij het prima doet voor een rookie hoor, maar het is niet bepaald dat Button van hem te vrezen heeft.
2016 Bruno Senna erin en weer een McLaren-Honda WCquote:Op zondag 17 augustus 2014 12:50 schreef Meike26 het volgende:
Als groot Button fan vind ik hem dit jaar ook behoorlijk tegenvallen. Maar zou hem heeel graag volgend jaar nog wel willen zien vlammen (niet letterlijk) als de Honda motoren er in liggen. Ze hebben in iedergeval mooi meekijk jaar nu. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat ze, Honda, de turbo-motor configuratie van MGP hebben gekopieerd en ten volle kunnen experimenteren met een nog betere setup?
En dan is 2015 voor honda straks nog maar een leerjaar en moet 2016 HET jaar worden. Ik geloof er wel in*Ik droom er al van, kan je er ook van maken*
Gewoon neequote:Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef Beach het volgende:
[..]
2016 Bruno Senna erin en weer een McLaren-Honda WC
9 races voor op teamgenoot vs. 2 races voor op teamgenoot.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:12 schreef Fer het volgende:
Magnussen Button dan, rookie vs de meest ervaren man. Ook hier liggen de prestaties vrijwel gelijk, dus kun je echt afvragen wat Button hier nog doet en of het niet tijd is om plaats te maken, zoals Webber heeft gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |