Bron: L1quote:'Debuut Max Verstappen in Formule-1 voorbarig'
Dat autocoureur Max Verstappen komend seizoen zijn debuut maakt in de Formule-1 is zeer voorbarig. Dat zegt zijn vader Jos in een gesprek met L1.
Dinsdagmiddag werd Max Verstappen gepresenteerd als de nieuwste aanwinst van Junior Team van Red Bull. Volgens De Telegraaf wordt het 16-jarige talent daar de komende maanden intensief klaargestoomd om zondag 15 maart aan de start te verschijnen van de Grand Prix van Australië in Melbourne.
Voorbarig
"Op dit moment is niks zeker," zegt zijn vader. "Het zijn voorbarige conclusies. We zijn nog aan het overleggen over wat we volgend jaar gaan doen. Het blijft afwachten."
Mocht Max Verstappen komend seizoen zijn debuut maken, dan is hij daarmee de jongste Formule 1-debutant in de geschiedenis. Hij is op dat moment 17 jaar en 164 dagen oud. "We bepalen uiteindelijk samen met zijn team wat er gaat gebeuren," zegt Jos Verstappen.
De trotse vader zegt dat zijn zoon rustig blijft onder alle berichten. "Hij is in ieder geval rustiger dan ik toen ik 16 was."
Ze kunnen het nog steeds bij het rechte eind hebben, maar omdat het de televaag is gelooft niemand het van ze.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus Televaag weer met zijn vage bronnen. I knew it! Hier audio http://www.l1.nl/audio/interview-met-jos-verstappen-13-aug-2014
We gaan het volgende week meemaken. Het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk. Waarom Vergne dumpen die het goed doet?!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:46 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ze kunnen het nog steeds bij het rechte eind hebben, maar omdat het de televaag is gelooft niemand het van ze.
Onzin. Vergne heeft meer WK punten dan de kleine Kyvat...graag de facts he.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:51 schreef Fer het volgende:
Verge wordt om zijn oren gereden door de kleine Kvyat.
Punten zeggen niet alles. Vergne doet het niet veel beter dan Kvyat. In de kwalificatie is het 6-6 en in races die ze beiden finishten staat het 2-1 voor Vergne. Met andere woorden, hij valt met zijn twee jaar ervaring tegen in vergelijking met een rookie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:53 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Onzin. Vergne heeft meer WK punten dan de kleine Kyvat...graag de facts he.
Mwah, het gaat nog altijd om de keiharde punten. Vergne heeft bijna het dubbele...daar word je op afgerekend als rijder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Punten zeggen niet alles. Vergne doet het niet veel beter dan Kvyat. In de kwalificatie is het 6-6 en in races die ze beiden finishten staat het 2-1 voor Vergne. Met andere woorden, hij valt met zijn twee jaar ervaring tegen in vergelijking met een rookie.
Had diezelfde Vergne niet vorig jaar meer punten dan onze Ricardo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:27 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Mwah, het gaat nog altijd om de keiharde punten. Vergne heeft bijna het dubbele...daar word je op afgerekend als rijder.
Nee, en vroeger ook al niet. Het is gewoon een lagere raceklasse, alleen de allerbesten kunnen net meekomen in de F1, of net niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar, is "aardig meekomen" tegenwoordig al genoeg om in de F1 terecht te komen? Mag toch hopen dat echte talenten een kans krijgen boven een wel redelijke rijder/rijdster.
Ik doe het maar ff zo, want ban op de Fok frontpage sites.quote:Op 14-08-2014 @ 13:59 schreef SiGNe het volgende:
Magnussen doet het voor een rookie erg goed, zelfs op de podia geëindigd en ook regelmatig voor Button.
Je hebt gelijk als ik de punten er zo bij haal, dacht dat ie het beter deed.quote:Op zondag 17 augustus 2014 05:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik doe het maar ff zo, want ban op de Fok frontpage sites.
Maar kun je dit eens toelichten? In de races is Magnusses tot nu toe nog maar 2 keer voor Button geeindigd. 2 uit de 11 is 18%. Nu vind ik dat hij het prima doet voor een rookie hoor, maar het is niet bepaald dat Button van hem te vrezen heeft.
2016 Bruno Senna erin en weer een McLaren-Honda WCquote:Op zondag 17 augustus 2014 12:50 schreef Meike26 het volgende:
Als groot Button fan vind ik hem dit jaar ook behoorlijk tegenvallen. Maar zou hem heeel graag volgend jaar nog wel willen zien vlammen (niet letterlijk) als de Honda motoren er in liggen. Ze hebben in iedergeval mooi meekijk jaar nu. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat ze, Honda, de turbo-motor configuratie van MGP hebben gekopieerd en ten volle kunnen experimenteren met een nog betere setup?
En dan is 2015 voor honda straks nog maar een leerjaar en moet 2016 HET jaar worden. Ik geloof er wel in*Ik droom er al van, kan je er ook van maken*
Gewoon neequote:Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef Beach het volgende:
[..]
2016 Bruno Senna erin en weer een McLaren-Honda WC
9 races voor op teamgenoot vs. 2 races voor op teamgenoot.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:12 schreef Fer het volgende:
Magnussen Button dan, rookie vs de meest ervaren man. Ook hier liggen de prestaties vrijwel gelijk, dus kun je echt afvragen wat Button hier nog doet en of het niet tijd is om plaats te maken, zoals Webber heeft gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |