Was pas 2de F1-memorabilia en het was goedkoop omdat het van het seizoen ervoor wasquote:
Wel geld voor een kaartje maar niet voor een souvenir?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was pas 2de F1-memorabilia en het was goedkoop omdat het van het seizoen ervoor was
Als je eens had gelezen hoe ik die heb bekomenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel geld voor een kaartje maar niet voor een souvenir?
Nieuwe pagina enzoquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als je eens had gelezen hoe ik die heb bekomen
Ik heb het geluk vlakbij GPworld te wonen (20 km er vandaan).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:37 schreef JohnB52 het volgende:
Waar kopen jullie je F1 petjes/kleding?
Die van mij zijn allemaal "weg"
(Lagen nog bij mijn ouderlijk huis, moeder had gevraagd: wat moet er met je oude kleding? Dus ik had gezegd: geef maar aan n goed doel, dus mijn petjes zijn nu ook weg...)
Dat is dan echt gaafquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb het geluk vlakbij GPworld te wonen (20 km er vandaan).
Maar veelal het circuit.
Ik heb veel 1:18 (foto ervan uit 2011 en is inmiddels gegroeid met die eronder):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de RB van 2009 en 2011 en Mercedes uit 2011.
Heb geen plek meer om ze weg te zetten
Op vakantie tijdens de "rebajas" nog 40% korting kunnen krijgen op een polo en een hoodie van Mercedes en Red Bull
Velen zijn uit de goedkopere periode toen ze nog max 65 euro waren, ik geloof inmiddels dat de prijzen op 99 euro of meer liggen wat ik veel geld vind.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dan echt gaaf
Heeft je zeker een fortuin gekost
Dat viel me ook al op, het zijn veelal oudere modellen van tussen 2000 en 2010. Die lijnen van Renault/Benetton en Ferrari is wel mooi om te zien ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Velen zijn uit de goedkopere periode toen ze nog max 65 euro waren, ik geloof inmiddels dat de prijzen op 99 euro of meer liggen wat ik veel geld vind.
Ik zou graag nog een Kimi van 2012 of 2013 willen op 1:18
Heb uiteraard ook nog "niet F1 modellen" maar dat zijn er niet veel
Vanwege de prijs en weinig ruimte moet ik nu erg selectief zijn welke er bij komenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat viel me ook al op, het zijn veelal oudere modellen van tussen 2000 en 2010. Die lijnen van Renault/Benetton en Ferrari is wel mooi om te zien ook.
Dat krijg je met oude Red Bulls, die werken niet meer zo goedquote:
en daarachter staat dan een marshall met een rode vlag omhoogquote:
Vorige week nog bij Fiorano geweest. Kon je er voor een jaar of 10 terug nog wel een beetje bijkomen, tegenwoordig is het echt onmogelijk...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:43 schreef Beach het volgende:
http://richlandf1.com/?p=3929
http://f1-history.deviant(...)-Test-1997-414115212
Dit wist ik niet tot vandaag.
Uiteraard... lekker doorknallen dus na het missen van de Parabolica.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/170703.html
De grindbak bij Parabolica heeft plaatsgemaakt voor asfalt.
Zonde... Zo worden coureurs straks helemaal niet meer afgestraft voor het maken van fouten, nouja voor bullshit redenen door de marshalls.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:04 schreef Fir3fly het volgende:
Prima idee. Zouden ze eigenlijk bij elke bocht moeten doen. Het enige jammere is dat het lelijk is, al dat zwarte asfalt. Ze zouden het moeten verven net als de esses op COTA.
mwah, voor je al die asfaltplakken kreeg had je een hele reeks van wagens die zowat over de grindbak keihard de bandenstapels in stuiterden. Bij bepaalde bochten kan een asfalt uitloop, of in ieder geval een deel wel zorgen voor afremmen omdat de remmen nog grip hebben op asfalt. Maar zoals het nu maar overal wordt neergekwaktquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maakt het racen er alleen maar slechter op. Meer grindbakken juist, want dan wordt je tenminste afgeremd als je naast de baan terecht komt.
Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maakt het racen er alleen maar slechter op.
Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar.
en DRS en KERS ookquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan.
Als je alleen al kijkt naar het verschil in 2009 en 2010, toen er nog geen DRS en Pirelli banden waren, zie je een significante stijging wat imho alleen maar te relateren is aan het verbod op bijtanken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
Te lang geleden om vergelijkbaar te zijn. Je blijft daar maar mee komen maar het is gewoon onzin. Heeft meer te maken met het feit dat door de regels alle auto's veel meer op elkaar zijn gaan lijken en veel dichter bij elkaar gekomen zijn. DRS helpt natuurlijk ook heel erg.
Die dingen zijn allemaal meetbaar. Bijtanken is correlatie maar geen causatie.
Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
Wacht even. Zoveel verschil was er niet in regels tussen 2008 en 2009? De stijging daar is juist makkelijk te verklaren juist door het enorme verschil tussen de interpretatie van de nieuwe regels (dubbele diffuser etc.) Wat dat betreft was 2009 net zo'n weggegooid jaar als 2014.
En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels.
Ik vergelijk niet met 20 jaar geleden. Ik constateer alleen dat tussen 93 en 94 het aantal inhaalacties drastisch is afgenomen en tot 2010 laag blijft. Daarna stijgt het weer. En laat dat nou net de periode zijn dat bijtanken was toegestaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar.
Met andere woorden, het bannen van bijtanken zal wel enig effect gehad hebben maar veel minder dan andere dingen. Het vergelijken met een situatie 20 jaar eerder is al helemaal zinloos.
Misschien dat coureurs meer risico's gaan nemen waardoor er vaker iemand uit de bocht schiet. En dus wellicht meer inhaalacties daar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zonde... Zo worden coureurs straks helemaal niet meer afgestraft voor het maken van fouten, nouja voor bullshit redenen door de marshalls.
Hahahahaha.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
Nooit last van gehad bij de F1 en ik kijk al sinds 1978 oid. Wel met andere (lagere) klassen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:07 schreef Vriezzer het volgende:
Ik neig er met het seizoen meer naar om zo'n typische Nederlandse succeskijker te worden. Je weet wel, van die mensen die nooit naar een bepaalde sport kijken, totdat er toevallig eens een Nederlander meedoet die meedoet om de prijzen..
Eigenlijk heb ik helemaal niks met dat soort glory hunters.. ik voel me nu betrapt door mezelf..
Waar hij zelf medeschuldig aan is. Althans volgens Aldo Costa.quote:
quote:Yet it was Aldo Costa’s damning revelation recently that revealed where the problem with Ferrari lies. “In 2008, we in the racing team thought it essential to have a new wind tunnel to remain competitive. We were told there was no need. In Ferrari, all the strategic decisions were always made by (Luca di) Montezemolo. He took them when Ferrari triumphed and when Ferrari ceased to triumph.”
RTL Boulevardquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:18 schreef Geralt het volgende:
Vanavond zitten Jos en Max bij een of ander TV programma. Ben ff vergeten welke. Ik dacht om 18:45.
Dit even ter info
Vooral gewoon bekend maken tussen het Gordon en Roy Donders nieuwsquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:28 schreef Geralt het volgende:
Owja dat was het. En voor de mensen die denken dit is toch geen F1 nieuws:
Nog niet nee, maar dat kan nooit niet lang meer duren!!!!![]()
Samenvatting: Max is goed, Froukje de Both vindt het racen maar gevaarlijk en Leontien van Moorsel denkt dat Maz betere prestaties in de F1 neer gaat zetten dan Josquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
En? Geen Nederlandse zenders hier, doe eens een update
Nauwelijks. Geen contractnieuws of zoietsquote:
Z'n kop dus gewoon laten zien aan NL om (nog meer) bekendheid te krijgen ivm geldschieters....quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Samenvatting: Max is goed, Froukje de Both vindt het racen maar gevaarlijk en Leontien van Moorsel denkt dat Maz betere prestaties in de F1 neer gaat zetten dan Jos
Ik had dan ook zeer zeker geen aankondiging verwacht. Gewoon gratis reclamequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Z'n kop dus gewoon laten zien aan NL om (nog meer) bekendheid te krijgen ivm geldschieters....
Doen ze slim
Tony Stewart was toch wel altijd een redelijke coureur in Amerikaquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:55 schreef nils7 het volgende:
Geen F1 maar toch WTF http://www.telegraaf.nl/b(...)oen_overleden__.html
Kende Ward overigens niet en op wiki vind ik weinig van 'm dus welke Nascar klasse die dan Kampioen was (of sensatie krant telegraaf is weer op dreef)
Maar op de video zie je idd wel dat ie 'm raakt of het express was... eh tja geen idee lijkt me niet maar als dat zo is zakt Tony Stewart wel diep in de stront en in waarde!
Toch ook wel een debiele actie van die gozer dat hij half op de baan gaat staan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:55 schreef nils7 het volgende:
Kende Ward overigens niet en op wiki vind ik weinig van 'm dus welke Nascar klasse die dan Kampioen was (of sensatie krant telegraaf is weer op dreef)
Maar op de video zie je idd wel dat ie 'm raakt of het express was... eh tja geen idee lijkt me niet maar als dat zo is zakt Tony Stewart wel diep in de stront en in waarde!
De Telegraaf zal wel bedoelen dat NASCAR kampioen Tony Stewart iemand heeft aangereden. Wat niet wegneemt dat dit een treurige zaak is. Niet slim ook om zo midden op de baan te gaan staan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:55 schreef nils7 het volgende:
Welke andere? Ward is dood, die zal niet veel meer vertellen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:20 schreef Geralt het volgende:
Hebben ze die andere knakker opgepakt voor verhoor?
die tegen hem aan ree natuurlijkquote:Op zondag 10 augustus 2014 13:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Welke andere? Ward is dood, die zal niet veel meer vertellen.
Stewart? Ja die is aangehouden maar voorlopig schijnt het als een ongeluk beschouwd te worden.quote:
Ik las juist dat hij niet is aangehouden en inmiddels in Watkins Glen zit?quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:03 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Stewart? Ja die is aangehouden maar voorlopig schijnt het als een ongeluk beschouwd te worden.
http://www.sportingnews.c(...)kins-glen-kevin-wardquote:"Mr. Stewart has cooperated with the investigation, which is ongoing," the release stated.
Stewart was not arrested and the sheriff told reporters that the driver had returned to Watkins Glen. The case will be handled by the district attorney.
Hoezo gewaagd? De Telegraaf (en de meeste andere kranten en nieuwszenders inmiddels) bestaan uitsluitend om geld binnen te trekken. Of het nieuws klopt is verder niet zo relevant. Zo lang mensen maar op die link klikken, wat jij blijkbaar deedquote:Op zondag 10 augustus 2014 12:24 schreef Vriezzer het volgende:
Wel heel gewaagd van de Televaag om klakkeloos te durven beweren dat het express was en dat de video dat bevestigd.
Dat naar rechts trekken schijnt door het gas geven te komen. Maar het was waarschijnlijk niet opzettelijk om hem aan te rijden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:24 schreef Vriezzer het volgende:
Wel heel gewaagd van de Televaag om klakkeloos te durven beweren dat het express was en dat de video dat bevestigd.
Ik zie een aanrijding waarbij de positie van Stewart t.o.v. de baan niet heel goed te zien is. Vervolgens zie je de auto naar rechts trekken. Blijkbaar ziet de Televaag dat alsof Stewart de auto die kant op heeft gestuurd. Mij lijkt het eerder dat door de aanrijding de auto aan de rechterkant vertraagd en zodoende gewoon naar rechts trekt. De auto trekt immers pas naar rechts op het moment dat de coureur op de baan wordt aangereden. Net zo als wanneer je een remprobleem aan de linkerzijde van je auto hebt..
quote:“I know Tony could see him. I know how you can see out of these cars. When Tony got close to him, he hit the throttle. When you hit a throttle on a sprint car, the car sets sideways. It set sideways, the right rear tire hit Kevin, Kevin was sucked underneath and was stuck under it for a second or two and then it threw him about 50 yards.”
Graves said he didn’t believe it was intentional.
“You never mean to do something like that,” Graves told Sporting News. “Kevin was pissed and he let Tony know. And Tony was trying to give the message back that he wasn’t happy either. He went over the line with it.”
Die bewering was helemaal niet aan de kop/link af te lezen hoor. Die bleek in het bericht zelf pas.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo gewaagd? De Telegraaf (en de meeste andere kranten en nieuwszenders inmiddels) bestaan uitsluitend om geld binnen te trekken. Of het nieuws klopt is verder niet zo relevant. Zo lang mensen maar op die link klikken, wat jij blijkbaar deed
quote:Sebastian Vettel is know for changing his helmet design more than James Hunt changed his girlfriend.
En dan mogen we jouw weer quoten zeker?quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:28 schreef Geralt het volgende:
Ik hoop over een paar maanden te lezen in deze reeks dat Max komend jaar instapt in de Torro Rosso en dattie vervolgens op Spa het hele veld op een ronde zet
Jullie mogen me altijd quoten. Die functie is er niet voor niks natuurlijkquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
En dan mogen we jouw weer quoten zeker?
twitter:Mattzel89 twitterde op zondag 10-08-2014 om 13:45:00Dozen of drivers running wide discussions coming up, I guarentee it #Monza #Parabolica http://t.co/0VXbIxa3sZ reageer retweet
Ik las ergens dat het was voor de World Superbike races terug naar Monza te halen. En dus niet specifiek voor de Formule 1.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Parabolica...
[ afbeelding ]twitter:Mattzel89 twitterde op zondag 10-08-2014 om 13:45:00Dozen of drivers running wide discussions coming up, I guarentee it #Monza #Parabolica http://t.co/0VXbIxa3sZ reageer retweet
Niks mee te maken! Leave the grindbakke nalone!!!!!!!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het was voor de World Superbike races terug naar Monza te halen. En dus niet specifiek voor de Formule 1.
Dat las ik ook, en het klonk ook wel logisch voor het ingaan van de bocht. Als je te laat/niet remt ga je als motorrijder tuimelen in een grindbak. Maar dat verklaart niet waarom je ook asfalt zou leggen bij het uitkomen van de bocht.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het was voor de World Superbike races terug naar Monza te halen. En dus niet specifiek voor de Formule 1.
Mooi. Ik ben tevreden. Denk dattie beter bij RB zit dan bij Mercedesquote:Red Bull sign Verstappen to junior team
Up-and-coming Dutch racer Max Verstappen has joined the Red Bull Junior Team, it was announced on Tuesday.
The 16-year-old, who is the son of former F1 podium finisher Jos Verstappen, is regarded as one of the most promising young drivers in Europe having taken seven wins in the FIA Formula 3 European Championship this year, his first season in car racing.
By linking up with Red Bull, Verstappen follows in the footsteps of the likes of Sebastian Vettel, Daniel Riccairdo, Jean-Eric Vergne and Daniil Kvyat, all of whom graduated to Formula One racing via the world champion team's development squad.
“It goes without saying that I’m very happy and I feel honoured to be part of the Red Bull Junior Team, which has successfully brought and guided many drivers into Formula One,” said Verstappen.
“I will take this opportunity with both hands in order to develop and maximise my career with Red Bull. I want to thank Dr. Helmut Marko for his involvement in making this partnership possible and I want to thank Red Bull for putting their trust in me.”
Red Bull have confirmed that Verstappen will continue his FIA Formula 3 European Championship campaign before competing in the prestigious Macau Grand Prix in November.
Denk het wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:24 schreef Geralt het volgende:
Er was sprake van, geruchten althans, dat Helmut hem volgend jaar al in de TR wilde hebben.
Daar lees ik niets van terug, dus ik neem aan dat dat gerucht naar het rijk der fabelen verwezen kan worden?
zou wel mooi zijn hahahquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:37 schreef Fiorano het volgende:
Komt er dan ook gelijk Red Bull sponsoring op de van Amersfoort Racing auto?
quote:Verstappen zal dit weekend op de Nrburgring in de Formule 3 al onder de vlag van Red Bull rijden bij zijn huidige team Van Amersfoort Racing. Voor die renstal won de jonge Limburger dit jaar al zeven races, waaronder hattricks op Spa-Francorchamps en de Norisring. Ook won de Nederlander de Masters op Zandvoort. Later dit jaar reist hij af naar Macau voor de belangrijke F3-race aldaar.
En flink aan de conditie werken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:22 schreef rubbereend het volgende:
Nog een jaartje rijden in een klasse onder de F1 lijkt me beter. Gewoon nog een jaartje leren en fouten mogen maken.
In 2015 Sainz i.p.v. Vergne en in 2016 een van de twee naar RB i.p.v. Vettel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:32 schreef JohnB52 het volgende:
Precies, want er is misschien maar 1 plekje in 2016 bij str. Een tweede team zoals hrt is er niet meer...
Nu hopen dat Jev daar nog een jaartje mag blijven, en ze niet een ander talent daarvoor in de plaats zetten, want die blijft dan ook meestal langer dan een jaar.
Dan ben je een held. Hij gaat ver komen, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:43 schreef Geralt het volgende:
Jep, een rondje of 30 kunnen planken ondanks de regen.
Uiteindelijk eerder dan gepland de testdag afgebroken ivm die regen, maar geen enkel uitstapje buiten de baan, helemaal niks.
Petje af
heb je niets meer aan tegenwoordig met de in-season testban. Die 1 of 2 dagen bij een young drivers test&dag ben je niets meer mee....quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:36 schreef Petert87 het volgende:
Mss een jaartje testen voor rbr of str is niets mis mee. Niets te overhaast.
Max.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:34 schreef twiFight het volgende:
Jos is de beste, beter dan elke andere F1 coureur. Hij gaat zijn eerste seizoen gelijk kampioen worden en is beter dan Vettel, Schumacher en Senna bij elkaar! ..als we dan toch al veel te hard van stapel lopen..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |