Jep, ik kijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef kwakz0r het volgende:
Niemand vier handen op één buik aan het kijken? Dit is weer eens wat anders dan die aso's andere weken... Een lievig, naïef kind, vriendje in de gevangenis, ouders die haar haar hele leven naar beneden gepraat hebben... Hoop dat t goed komt met haar...
Ik sluit niet uit dat die moeder ook een punt heeft, en dat dit meisje voor ze uit huis ging/aan alle kanten zichzelf tegen kwam een enorm consumerend type was...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
Jep, ik kijk.
Die moeder van haar.. tsja.. een kind wil ook gewoon graag aandacht. Blijf er niet over door hameren dat ze het liefst verdrinkt in aandacht.
Naïef is ze wel, zeker m.b.t. haar vriend. Als hij er alleen aanwezig was, zou hij toch niet zo lang in voorarrest mogen zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik sluit aan bij de rij spekbabies![]()
Terug van 3/4D echo en ze lijkt nu >p95 te zitten. Benen 2 weken voor, buik 1w5d en hoofd ruim een week.
Ze heeft ook echt al goeie wangen
nu hoop ik stiekem wel wat eerder dan de 41+3 te bevallen![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Nou dat is dus wel nummer 3quote:Op donderdag 22 mei 2014 15:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De echoscopist zei bij onze echo: "wow dit is wel een bijzonder gezichtje. Meestal lijken ze zo op elkaar maar dit is echt een ander gezichtje, leuk! "
Dus ik dacht aan drie opties:
1) dit zegt ze tegen iedereen vast
2) ehm. Is dit positief? Of krijgen we een freak of nature?
3) de nieuwe Doutzen!
Hahaha! Die was ik zelf al vergetenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:11 schreef Skittles het volgende:
Wauw Spees
[..]
Nou dat is dus wel nummer 3
helaas heb ik dat niet met dat zoete, dat smaakt me allemaal prima tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:00 schreef Malteser het volgende:
Fijn dat het goed is Zoë! En dat je de bevestiging hebt gekregen dat je zelf goed voelt hoe ze liggen. En wat een vervelend dieet.
Ik ben normaal gesproken een enorme snoeper, vooral zoet (geen hartig). Echt als in een hele zak Katja Biggetjes en voor ik het weet is de zak leeg. Hetzelfde geldt voor Maltesers (what's in a name).
Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte aan snoep. Ik eet mijn maaltijden en mijn fruit en ik heb een enorme waterijsjes-tic momenteel (is ook zoet natuurlijk). Maar verder geeft al het andere snoep/tussendoortjes/koekjes mij een 'bluh'gevoel. Soort van misselijk maar dan zonder neiging om te moeten spugen. Net als koffie, ik hoef ineens geen koffie meer.... En ik was echt Nespresso-fan. Hoort dat bij zwanger zijn? Tot zover mijn woensdagochtendoverpeinzingen.
herkenbaar! chips trekt me bijv ook helemaal niet terwijl ik eerder wel veel chips at. Dan kies ik liever voor fruit terwijl ik voor mijn zw.schap eigenlijk geen fruit atquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:00 schreef Malteser het volgende:
Fijn dat het goed is Zoë! En dat je de bevestiging hebt gekregen dat je zelf goed voelt hoe ze liggen. En wat een vervelend dieet.
Ik ben normaal gesproken een enorme snoeper, vooral zoet (geen hartig). Echt als in een hele zak Katja Biggetjes en voor ik het weet is de zak leeg. Hetzelfde geldt voor Maltesers (what's in a name).
Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte aan snoep. Ik eet mijn maaltijden en mijn fruit en ik heb een enorme waterijsjes-tic momenteel (is ook zoet natuurlijk). Maar verder geeft al het andere snoep/tussendoortjes/koekjes mij een 'bluh'gevoel. Soort van misselijk maar dan zonder neiging om te moeten spugen. Net als koffie, ik hoef ineens geen koffie meer.... En ik was echt Nespresso-fan. Hoort dat bij zwanger zijn? Tot zover mijn woensdagochtendoverpeinzingen.
Gewoon in de flightcase van een harp kruipen. Duh!quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb na overleg met wat collegae over hoe zij dat doen, maar besloten de opdracht wel aan te nemen, voor 3 maanden na de bevalling. Tis mijn lievelingsensembleen prachtige muziek .. en dan moet ik maar zorgen dat ik klaar ben! De muziek ken ik nog niet, maar die kan ik studeren voor de bevalling natuurlijk, dus dat is geen probleem. Het enige punt is eigenlijk ben ik wel/niet in vorm tegen die tijd... en is er tijd/ruimte om te kolven. Dus dat laatste moet ik aan hun voorleggen nu. Ik heb iig de kolfruimte in het concertgebouw tot nu toe nog niet ontdekt
it started with a kiss.....quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
Ten slotte: 27 weken vandaag!omg, derde trimester, hoe is dat nou ineens gekomen??
ik ben de mail aan het tikken naar de productiedame. goddank is het een dame, met een kind ookquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Gewoon in de flightcase van een harp kruipen. Duh!
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat dieetquote:Op woensdag 23 juli 2014 09:30 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Ja! daar ben ik wel erg blij mee
Echo was goed
Ze liggen zoals ik laatst had beschreven in het buiktopic. Baby2 ligt nu boven baby1. Ze ligt dus wat dwars. Mijn buik aan de linkerkant is 'leeg' daarom is het daar dus zo rustig
Ik moet dus vertrouwen op mijn gevoel want blijkbaar weet ik wel hoe ze liggen..maargoed de bevestiging is wel fijn.
Ik moet binnen nu en 2weken voor de OGTT![]()
3 dagen van te voren moet ik al op een speciaal dieet. Ik dacht; minder suikers eten.
maar nee, ik moet veel suikers en koolhydraten eten! en als ik bijv niet zoveel brood op kan moet ik als vervanging van dat stukje brood 4 suikerklontjes opeten
Ik mag niet minder eten dan in het eetschema staat.
hebben jullie ook zo'n dieet gehad van te voren?
oja de groei van mn meisjesze liggen voor op groei (ongv een week nogsteeds)
Ik kan het ook niet echt op internet vinden als ik zoek op OGTTquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat dieetMijn eerste gedachte is ook dat het heel, heel vreemd beleid is en ik zou daar niet zomaar in mee willen gaan. Wat je wil weten met de GTT is hoe een zwanger lijf reageert op een stoot suiker. En in geval van diabetes wordt die suiker niet goed verwerkt, waardoor je dus hoge bloedsuikerpieken krijgt. Maar voor een gezond lijf is al dat suiker ook niet bevorderend. Heb ik al gezegd dat ik deze dieetvoorschriften raar vind?
Dikke yay voor de groei van je meiden!
Volgens mij kan een gezond lichaam een normale hoeveelheid carbs prima verwerken. Ik eet best veel carbs en mijn nuchtere waarde was 4.9, dat is gewoon dikke prima. Dus het heeft, lijkt me, weinig zin om het daarmee te "verbloemen" want als je vervolgens die suikerdrab drinkt schiet het toch wel omhoog en val je daarmee door de mandquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef kwakz0r het volgende:
@wup zijn er geen mensen die expres weinig carbs eten de dagen voor een OGTT zodat de nuchtere suiker in elk geval in orde is? ik weet dat in sommige gevallen de vervolg wel/geen ogtt daar vanaf hangt. bij mij niet, maar bij niet obesies wel toch?
Ja... Bij mij was dat een diastase, oftewel scheuren/wijken van de buikspieren door je groeiende bm. Duurde telkens 2 dagen en dan was 't weer weg.quote:Op woensdag 23 juli 2014 07:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Goeiemorgen meiden!
Vraagje. Kennen jullie een stekend gevoel in je maag, of daar in de buurt... kwam gisteren opzetten en voelt niet fijn. Zou het kunnen komen door ruimte gebrek?
Nee, maar als je obv en nuchtere prik wel if geen ogtt hoeft...quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij kan een gezond lichaam een normale hoeveelheid carbs prima verwerken. Ik eet best veel carbs en mijn nuchtere waarde was 4.9, dat is gewoon dikke prima. Dus het heeft, lijkt me, weinig zin om het daarmee te "verbloemen" want als je vervolgens die suikerdrab drinkt schiet het toch wel omhoog en val je daarmee door de mand
Wat zou je nuchtere waarde dan moeten zijn om binnen het toelaatbare geen extra ogtt te hoeven als je waardes nà dat drankje ook nog goed zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, maar als je obv en nuchtere prik wel if geen ogtt hoeft...
Ik denk echt dat ze die 150 gram als basis nemen zodat ze alle zwangeren betrouwbaar met elkaar kunnen vergelijken oid. Zoveel is dat trouwens volgens mij ook niet.
Bij de gewone screenings is in mijnn ziekenhuis de volgorde:quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat zou je nuchtere waarde dan moeten zijn om binnen het toelaatbare geen extra ogtt te hoeven als je waardes nà dat drankje ook nog goed zijn?
Kun je zo'n diastase herkennen door op je rug te liggen en dan een beetje omhoog te komen als bijv buikspieroefening en dat je buik dan in een punt omhoog loopt? Iig mijn buik is een soort van piramide als ik dat doequote:Op woensdag 23 juli 2014 11:27 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja... Bij mij was dat een diastase, oftewel scheuren/wijken van de buikspieren door je groeiende bm. Duurde telkens 2 dagen en dan was 't weer weg.
Je kunt even navragen bij je vk. Er is niks tegen te doen als je idd een diastase hebt, maar het is handig om zeker te weten.
Ja die OGTT moet ik sowiesoquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, hier krijg je juist een nuchtere prik om vast te stellen of je bloedsuikers niet al te hoog zijn om nog verantwoord een ogtt uit te mogen voeren.
De beslissing voor een ogtt is volgens mij namelijk al genomen zoals ik het lees.
jup, dan kun je een gevaarlijke situatie creëren. Maar dan is ook al meteen duidelijk dat je een probleem hebt, dat scheeltquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:50 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja die OGTT moet ik sowieso
Wat als je bloedsuikers al hoog zijn? Is het dan een no GO om dan dat drankje in te nemen?
Ja bij Zoë wel. Maar ik dacht dat dit een algemene instructie was.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, hier krijg je juist een nuchtere prik om vast te stellen of je bloedsuikers niet al te hoog zijn om nog verantwoord een ogtt uit te mogen voeren.
De beslissing voor een ogtt is volgens mij namelijk al genomen zoals ik het lees.
Volgens mij hebben alle zwangeren een diastase. Als je in niet-zwangere toestand (langer dan 6 weken na de bevalling) alsnog zo'n punt krijgt, dan moet je er iets mee doenquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:48 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Kun je zo'n diastase herkennen door op je rug te liggen en dan een beetje omhoog te komen als bijv buikspieroefening en dat je buik dan in een punt omhoog loopt? Iig mijn buik is een soort van piramide als ik dat doeOf zeg ik nu iets geks
Ah okquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alle zwangeren een diastase. Als je in niet-zwangere toestand (langer dan 6 weken na de bevalling) alsnog zo'n punt krijgt, dan moet je er iets mee doen.
Ik vond een artikel dat diastase toch niet per se tijdens een zwangerschap optreedt. Hier kan je wat meer info vinden. Gezien je bekkenklachten is het misschien wel iets om aan te kaarten?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:56 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ah ok
Het viel me laatst toevallig op. Leek een beetje vreemd.
Ga ik zeker doen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond een artikel dat diastase toch niet per se tijdens een zwangerschap optreedt. Hier kan je wat meer info vinden. Gezien je bekkenklachten is het misschien wel iets om aan te kaarten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voel trouwens geen ruimte tussen buikspieren, mijn buik is gewoon te hard dus dat lukt me niet meer.
Nou, dat klopt bijna. Idd op je rug liggen en je hoofd omhoog doen. Dan ontstaat er bij een serieuze diastase een uitstulping en een deuk óf bij je navel óf onder je borstbeen. Ziet er nogal freaky uitquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:48 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Kun je zo'n diastase herkennen door op je rug te liggen en dan een beetje omhoog te komen als bijv buikspieroefening en dat je buik dan in een punt omhoog loopt? Iig mijn buik is een soort van piramide als ik dat doeOf zeg ik nu iets geks
maag beklemming? Dat.klinkt echt nasty. Ik zal het effe in de gaten houden! Thanks!quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:25 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nou, dat klopt bijna. Idd op je rug liggen en je hoofd omhoog doen. Dan ontstaat er bij een serieuze diastase een uitstulping en een deuk óf bij je navel óf onder je borstbeen. Ziet er nogal freaky uit.
Ook kun je dan je vingers in de 'deuk' zetten.
Dat je buik puntvorming is bij zo'n oefening, is dan weer niet zo gek. Dat heeft wel met wijken te maken, maar is normaal voor elke zwangere.
Omdat DnD aangaf pijn te hebben, zou het ook scheuren kunnen duiden. Dat moet wel in de gaten gehouden worden ivm maagbeklemming (die ik godzijdank niet gehad heb).
Ja dat van Zoë heb ik dus ook. Puntje twee om aan te stippen bij de haptonoom/fysio volgende week. Bekken begint nl ook lichtelijk uit elkaar te vallen zo langzamerhand. Op zich geen last als ik niks doe/niet langer dan een half uur iets doequote:Op woensdag 23 juli 2014 12:18 schreef Phaidra het volgende:
Het ziet er wel uit als een typische diastasebuik idd. Een heel groot deel van de zwangeren heeft dit, en vaak gaat het vanzelf weer over. Maar wellicht is professioneel advies wel nuttig omdat jij al bekkenklachten hebt en een diastase toch zorgt voor verzwakking van de hele bekkenbodem.
Ik bleek na de zwangerschap (denk zo'n half jaar later) diastase te hebben. Had er niet echt last van (en het was nooit gecheckt bij de nacontrole), maar het leek me toch niet zo prettig om het zo te laten. Na bekkenfysio was ik er in 2 maanden al helemaal vanaf!
Risicofactoren:
Zwangerschap > 34 jaar
Al eerder een keer bevallen zijn
Eerder bevallen zijn met een keizersnede
Vaker zwanger zijn geweest
Zwanger zijn van een meerling
Een grote baby verwachten
Een hoog gewicht hebben tijdens de zwangerschap
Veel vruchtwater hebben
Ik voldeed aan geen enkel punt. Maar had wel een vrij lange persfase, dat kan ook de trigger zijn.
oh dan heb ik het toch nietquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:25 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nou, dat klopt bijna. Idd op je rug liggen en je hoofd omhoog doen. Dan ontstaat er bij een serieuze diastase een uitstulping en een deuk óf bij je navel óf onder je borstbeen. Ziet er nogal freaky uit.
Ook kun je dan je vingers in de 'deuk' zetten.
Dat je buik puntvorming is bij zo'n oefening, is dan weer niet zo gek. Dat heeft wel met wijken te maken, maar is normaal voor elke zwangere.
Omdat DnD aangaf pijn te hebben, zou het ook scheuren kunnen duiden. Dat moet wel in de gaten gehouden worden ivm maagbeklemming (die ik godzijdank niet gehad heb).
Duidelijk!quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:20 schreef mignonne het volgende:
Diastase is heel normaal tijdens je zwangerschap hè... Die buikspieren maken plaats voor je groeiende baarmoeder, vrijwel iedere zwangere met redelijk formaat buik zal zo'n bult in het midden hebben, zeker als het niet meer je eerste is.
Je kunt eigenlijk pas echt spreken van een diastase als die zes weken na de bevalling nog steeds aanwezig is en breder dan 1 cm tot 2 vingers is. En zelfs dan kan het nog wat bijtrekken, maar goed, das wel het moment om richting fysio te gaan.
En die gtt, ik heb dat wel vaker gehoord/gelezen van dat dieet van tevoren, nog nagevraagd aan een diëtiste van het ziekenhuis, de een had er nog nooit van gehoord (zegt al wat lijkt me...) de ander had er wel van gehoord maar gaf aan dat men er van was teruggekomen omdat het geen klap uitmaakt.
Wat Wup zegt ja, je wilt weten wat die 75 gram suiker met jouw lijf doet op dit moment. Door van tevoren extra veel koolhydraten te gaan eten (als je nog niet aan die hoeveelheid zat) vervormd dus het beeld wat je krijgt van hoe jouw lijf onder voor jou normale omstandigheden reageert op suikers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |