abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142627879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:00 schreef Malteser het volgende:
Fijn dat het goed is Zoë! En dat je de bevestiging hebt gekregen dat je zelf goed voelt hoe ze liggen. En wat een vervelend dieet :9.

Ik ben normaal gesproken een enorme snoeper, vooral zoet (geen hartig). Echt als in een hele zak Katja Biggetjes en voor ik het weet is de zak leeg. Hetzelfde geldt voor Maltesers (what's in a name ;)).
Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte aan snoep. Ik eet mijn maaltijden en mijn fruit en ik heb een enorme waterijsjes-tic momenteel (is ook zoet natuurlijk). Maar verder geeft al het andere snoep/tussendoortjes/koekjes mij een 'bluh'gevoel. Soort van misselijk maar dan zonder neiging om te moeten spugen. Net als koffie, ik hoef ineens geen koffie meer.... En ik was echt Nespresso-fan. Hoort dat bij zwanger zijn? Tot zover mijn woensdagochtendoverpeinzingen.
herkenbaar! chips trekt me bijv ook helemaal niet terwijl ik eerder wel veel chips at. Dan kies ik liever voor fruit terwijl ik voor mijn zw.schap eigenlijk geen fruit at :?

Koffie gaat nu wel weer
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:09:00 #52
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_142627912
Spees wat een mooierd!

Twinkle, wat een rotnieuws ;( . Sterkte!

Zoë weer goedgekeurd! En wat een raar dieet voor een OGTT? Maar tis in ieder geval beter als dat ze je vanalles verbieden.

Ik was in de eerste weken vooral een alleseter. Het enige waar ik niks meer mee heb, is diepvriespizza.
Koffie heb ik nooit gehad dus ik zou niet weten hoe het smaakt :D !
pi_142627948
Ik vind alles ook anders smaken. Ik wil geen chocola enzo meer, maar wel eet ik nou een boterham kaas weg, eet ik anders ook nooit. En ik heb trek in junkfood, echt erg. Friet, friet en nog eens friet!

Oh en 8 weken vandaag. Wordt morgen misschien bijgesteld, maar hoop niet teveel. Gaat eindelijk een beetje sneller nou.

Mooie foto spees, ik vind niet alle echos altijd maar mooi, maar deze zijn wel erg gaaf.
pi_142628010
Spees wat een mooie plaatjes O+

Fijn dat je gevoel bevestigd is Zoë qua ligging, en heerlijk om ze weer even gezien te hebben!

Dat zijn inderdaad wel zwangerschaps'kwaaltjes' malteser, ik heb ook nauwelijks meer zin in snoep en chocola tegenwoordig.

Vandaag een vrij dagje, om alles klaar te maken voor een paar daagjes Parijs morgen. *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:15:16 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_142628093
Veel plezier in Parijs LMN!

Mijn eetlust is nauwelijks aangetast eigenlijk. Het enige waar ik momenteel echt niet van gecharmeerd ben is een van mijn voormalige wekelijkse lichte maaltijden: oosters wokkie met noodles en kip en veel prei / ui :?
disclaimer
pi_142628646
Ik heb na overleg met wat collegae over hoe zij dat doen, maar besloten de opdracht wel aan te nemen, voor 3 maanden na de bevalling. Tis mijn lievelingsensemble *; en prachtige muziek .. en dan moet ik maar zorgen dat ik klaar ben! De muziek ken ik nog niet, maar die kan ik studeren voor de bevalling natuurlijk, dus dat is geen probleem. Het enige punt is eigenlijk ben ik wel/niet in vorm tegen die tijd... en is er tijd/ruimte om te kolven. Dus dat laatste moet ik aan hun voorleggen nu. Ik heb iig de kolfruimte in het concertgebouw tot nu toe nog niet ontdekt :')
pi_142628668
Ohhh Parijs O+ veel plezier LMN!
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:36:21 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142628778
Herkenbaar Malteser, ik had het de eerste maanden precies zo. Helaas lust ik nu wel weer zoet :P

Verder heb ik echt net bij zitten lezen en nu weet ik het al niet meer -O-

Ohja LMN:veel plezier in Parijs!
Over Zoë's pre OGTT dieet: ik denk dat ze zeker willen weten dat er voor de nuchtere test voldoende suikers in het lichaam zijn. Veel mensen eten relatief weinig koolhydraten tegenwoordig en ik kan me voorstellen dat ze bij een tweeling of een ogtt algemeen geen vertekend beeld willen. Dus vertekenen ze het expres naar 1 vergelijkbare standaard ofzo. Zal welv met betrouwbaarheid te maken hebben.

Ten slotte: 27 weken vandaag! :o omg, derde trimester, hoe is dat nou ineens gekomen?? *O*
Kwak
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:37:08 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142628809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb na overleg met wat collegae over hoe zij dat doen, maar besloten de opdracht wel aan te nemen, voor 3 maanden na de bevalling. Tis mijn lievelingsensemble *; en prachtige muziek .. en dan moet ik maar zorgen dat ik klaar ben! De muziek ken ik nog niet, maar die kan ik studeren voor de bevalling natuurlijk, dus dat is geen probleem. Het enige punt is eigenlijk ben ik wel/niet in vorm tegen die tijd... en is er tijd/ruimte om te kolven. Dus dat laatste moet ik aan hun voorleggen nu. Ik heb iig de kolfruimte in het concertgebouw tot nu toe nog niet ontdekt :')
Gewoon in de flightcase van een harp kruipen. Duh!
Kwak
pi_142629110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:36 schreef kwakz0r het volgende:

Ten slotte: 27 weken vandaag! :o omg, derde trimester, hoe is dat nou ineens gekomen?? *O*
it started with a kiss..... :')
pi_142629130
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gewoon in de flightcase van een harp kruipen. Duh!
ik ben de mail aan het tikken naar de productiedame. goddank is het een dame, met een kind ook :D
pi_142629212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:45 schreef Crumpette het volgende:

[..]

it started with a kiss..... :')
:D

veel plezier LMN!

kwakz0r 27 weken *O* met mooie buik!

Crumpette
Dat scheelt :9
pi_142629750
Veel plezier in Parijs LMN!

Crumpette: Leuk dat je het toch gaat doen. Hopelijk ben je gewoon weer fris en fruitig tegen die tijd.

Kwak: 27 weken *O*.
pi_142629864
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:30 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Ja! daar ben ik wel erg blij mee

Echo was goed O+
Ze liggen zoals ik laatst had beschreven in het buiktopic. Baby2 ligt nu boven baby1. Ze ligt dus wat dwars. Mijn buik aan de linkerkant is 'leeg' daarom is het daar dus zo rustig :+
Ik moet dus vertrouwen op mijn gevoel want blijkbaar weet ik wel hoe ze liggen..maargoed de bevestiging is wel fijn.

Ik moet binnen nu en 2weken voor de OGTT *O* -O-
3 dagen van te voren moet ik al op een speciaal dieet. Ik dacht; minder suikers eten.
maar nee, ik moet veel suikers en koolhydraten eten! en als ik bijv niet zoveel brood op kan moet ik als vervanging van dat stukje brood 4 suikerklontjes opeten :o
Ik mag niet minder eten dan in het eetschema staat.

hebben jullie ook zo'n dieet gehad van te voren?

oja de groei van mn meisjes O+ ze liggen voor op groei (ongv een week nogsteeds)
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat dieet :o Mijn eerste gedachte is ook dat het heel, heel vreemd beleid is en ik zou daar niet zomaar in mee willen gaan. Wat je wil weten met de GTT is hoe een zwanger lijf reageert op een stoot suiker. En in geval van diabetes wordt die suiker niet goed verwerkt, waardoor je dus hoge bloedsuikerpieken krijgt. Maar voor een gezond lijf is al dat suiker ook niet bevorderend. Heb ik al gezegd dat ik deze dieetvoorschriften raar vind? ;)
Dikke yay voor de groei van je meiden! *O*
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:07:26 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142629902
@wup zijn er geen mensen die expres weinig carbs eten de dagen voor een OGTT zodat de nuchtere suiker in elk geval in orde is? ik weet dat in sommige gevallen de vervolg wel/geen ogtt daar vanaf hangt. bij mij niet, maar bij niet obesies wel toch?
Kwak
pi_142630308
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef WupWup het volgende:

[..]

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat dieet :o Mijn eerste gedachte is ook dat het heel, heel vreemd beleid is en ik zou daar niet zomaar in mee willen gaan. Wat je wil weten met de GTT is hoe een zwanger lijf reageert op een stoot suiker. En in geval van diabetes wordt die suiker niet goed verwerkt, waardoor je dus hoge bloedsuikerpieken krijgt. Maar voor een gezond lijf is al dat suiker ook niet bevorderend. Heb ik al gezegd dat ik deze dieetvoorschriften raar vind? ;)
Dikke yay voor de groei van je meiden! *O*
Ik kan het ook niet echt op internet vinden als ik zoek op OGTT

Er staat dat in vlees,kip,groenten enz weinig koolhydraten zitten en het advies is om brood, aardappelen, fruit, sapjes, snoep, koek en drankjes met suiker te nuttigen.
Dan volgt er een dagschema om aan 150gram koolhydraten te komen.
Indien je die hoeveelheden te groot vind dan volgt het advies om bijv brood te vervangen voor 4 suikerklontjes
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:22:52 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_142630425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef kwakz0r het volgende:
@wup zijn er geen mensen die expres weinig carbs eten de dagen voor een OGTT zodat de nuchtere suiker in elk geval in orde is? ik weet dat in sommige gevallen de vervolg wel/geen ogtt daar vanaf hangt. bij mij niet, maar bij niet obesies wel toch?
Volgens mij kan een gezond lichaam een normale hoeveelheid carbs prima verwerken. Ik eet best veel carbs en mijn nuchtere waarde was 4.9, dat is gewoon dikke prima. Dus het heeft, lijkt me, weinig zin om het daarmee te "verbloemen" want als je vervolgens die suikerdrab drinkt schiet het toch wel omhoog en val je daarmee door de mand :P
disclaimer
pi_142630512
Zoë, ik vind het ook heel raar klinken! Wat nou als je inderdaad zwangerschapsdiabetes zou hebben, dan is die hoeveelheid koolhydraten toch helemaal niet goed voor je? Maar ik heb er nul verstand van verder :P.

LMN, veel plezier in O+ Parijs O+!

Crumpette, misschien wel de beste motivator om snel weer in shape te komen! Heb je dat alvast gehad ;).

Kwak, alweer in het derde trimester!! *O*
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142630590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Goeiemorgen meiden!

Vraagje. Kennen jullie een stekend gevoel in je maag, of daar in de buurt... kwam gisteren opzetten en voelt niet fijn. Zou het kunnen komen door ruimte gebrek?
Ja... Bij mij was dat een diastase, oftewel scheuren/wijken van de buikspieren door je groeiende bm. Duurde telkens 2 dagen en dan was 't weer weg.

Je kunt even navragen bij je vk. Er is niks tegen te doen als je idd een diastase hebt, maar het is handig om zeker te weten.
Home is where the O+ is...
pi_142630612
Wat betreft eten: alles smaakt gewoon hetzelfde, maar toch heb ik een intense afkeer voor bepaalde dingen (voornamelijk broodbeleg). Ik vind het echt heel bizar. Vorige zwangerschap had ik een hekel aan champignons, dat heb ik tot nu toe niet :D.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:32:54 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142630766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Volgens mij kan een gezond lichaam een normale hoeveelheid carbs prima verwerken. Ik eet best veel carbs en mijn nuchtere waarde was 4.9, dat is gewoon dikke prima. Dus het heeft, lijkt me, weinig zin om het daarmee te "verbloemen" want als je vervolgens die suikerdrab drinkt schiet het toch wel omhoog en val je daarmee door de mand :P
Nee, maar als je obv en nuchtere prik wel if geen ogtt hoeft...

Ik denk echt dat ze die 150 gram als basis nemen zodat ze alle zwangeren betrouwbaar met elkaar kunnen vergelijken oid. Zoveel is dat trouwens volgens mij ook niet.
Kwak
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:34:22 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_142630807
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, maar als je obv en nuchtere prik wel if geen ogtt hoeft...

Ik denk echt dat ze die 150 gram als basis nemen zodat ze alle zwangeren betrouwbaar met elkaar kunnen vergelijken oid. Zoveel is dat trouwens volgens mij ook niet.
Wat zou je nuchtere waarde dan moeten zijn om binnen het toelaatbare geen extra ogtt te hoeven als je waardes nà dat drankje ook nog goed zijn?
disclaimer
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:35:51 #73
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142630850
LMN veel plezier in Pari!!!
Kwak 3e trimester alweer... ooehhh *O*

Misschien is dat dieet ervoor een soort van extra deel van de test.
Test 1: over een langere periode (3 dagen) grote hoeveelheden suikers nemen en kijken of dit een negatief effect heeft op je suikerspiegel (wel/niet blijvend hoog).
Test 2: over een korte periode kijken wat een super-suiker-shotje met je suikerspiegel doet.

Zal vast iets te maken hebben met dat je niet één maar twee meiden in je buik hebt :P O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:37:57 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_142630915
oh ja, kwak derde trimester! W00t! *O*
disclaimer
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:44:25 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142631098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat zou je nuchtere waarde dan moeten zijn om binnen het toelaatbare geen extra ogtt te hoeven als je waardes nà dat drankje ook nog goed zijn?
Bij de gewone screenings is in mijnn ziekenhuis de volgorde:

-nuchtere prik
-uitslag goed-> geen ogtt
-uitslag te hoog -> wel ogtt

Ik kan mee voorstellen dat de instructie in het algemeen daarom zo is in zoes ziekenhuis om en betrouwbare baseline te hebben.

Alleen moeten tweelingen em dikkies hoe dan ook ogtt dus dan zou het aken gaan om vergelijkbare basis waarden (misschien om het risico goed te berekenen obv de nuchtere suikers van de geprikte populatie ouzo, voor extra onderzoek van het zh zelf dus).
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')