herkenbaar! chips trekt me bijv ook helemaal niet terwijl ik eerder wel veel chips at. Dan kies ik liever voor fruit terwijl ik voor mijn zw.schap eigenlijk geen fruit atquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:00 schreef Malteser het volgende:
Fijn dat het goed is Zoë! En dat je de bevestiging hebt gekregen dat je zelf goed voelt hoe ze liggen. En wat een vervelend dieet.
Ik ben normaal gesproken een enorme snoeper, vooral zoet (geen hartig). Echt als in een hele zak Katja Biggetjes en voor ik het weet is de zak leeg. Hetzelfde geldt voor Maltesers (what's in a name).
Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte aan snoep. Ik eet mijn maaltijden en mijn fruit en ik heb een enorme waterijsjes-tic momenteel (is ook zoet natuurlijk). Maar verder geeft al het andere snoep/tussendoortjes/koekjes mij een 'bluh'gevoel. Soort van misselijk maar dan zonder neiging om te moeten spugen. Net als koffie, ik hoef ineens geen koffie meer.... En ik was echt Nespresso-fan. Hoort dat bij zwanger zijn? Tot zover mijn woensdagochtendoverpeinzingen.
Gewoon in de flightcase van een harp kruipen. Duh!quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb na overleg met wat collegae over hoe zij dat doen, maar besloten de opdracht wel aan te nemen, voor 3 maanden na de bevalling. Tis mijn lievelingsensembleen prachtige muziek .. en dan moet ik maar zorgen dat ik klaar ben! De muziek ken ik nog niet, maar die kan ik studeren voor de bevalling natuurlijk, dus dat is geen probleem. Het enige punt is eigenlijk ben ik wel/niet in vorm tegen die tijd... en is er tijd/ruimte om te kolven. Dus dat laatste moet ik aan hun voorleggen nu. Ik heb iig de kolfruimte in het concertgebouw tot nu toe nog niet ontdekt
it started with a kiss.....quote:Op woensdag 23 juli 2014 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
Ten slotte: 27 weken vandaag!omg, derde trimester, hoe is dat nou ineens gekomen??
ik ben de mail aan het tikken naar de productiedame. goddank is het een dame, met een kind ookquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Gewoon in de flightcase van een harp kruipen. Duh!
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat dieetquote:Op woensdag 23 juli 2014 09:30 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Ja! daar ben ik wel erg blij mee
Echo was goed
Ze liggen zoals ik laatst had beschreven in het buiktopic. Baby2 ligt nu boven baby1. Ze ligt dus wat dwars. Mijn buik aan de linkerkant is 'leeg' daarom is het daar dus zo rustig
Ik moet dus vertrouwen op mijn gevoel want blijkbaar weet ik wel hoe ze liggen..maargoed de bevestiging is wel fijn.
Ik moet binnen nu en 2weken voor de OGTT![]()
3 dagen van te voren moet ik al op een speciaal dieet. Ik dacht; minder suikers eten.
maar nee, ik moet veel suikers en koolhydraten eten! en als ik bijv niet zoveel brood op kan moet ik als vervanging van dat stukje brood 4 suikerklontjes opeten
Ik mag niet minder eten dan in het eetschema staat.
hebben jullie ook zo'n dieet gehad van te voren?
oja de groei van mn meisjesze liggen voor op groei (ongv een week nogsteeds)
Ik kan het ook niet echt op internet vinden als ik zoek op OGTTquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:06 schreef WupWup het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat dieetMijn eerste gedachte is ook dat het heel, heel vreemd beleid is en ik zou daar niet zomaar in mee willen gaan. Wat je wil weten met de GTT is hoe een zwanger lijf reageert op een stoot suiker. En in geval van diabetes wordt die suiker niet goed verwerkt, waardoor je dus hoge bloedsuikerpieken krijgt. Maar voor een gezond lijf is al dat suiker ook niet bevorderend. Heb ik al gezegd dat ik deze dieetvoorschriften raar vind?
Dikke yay voor de groei van je meiden!
Volgens mij kan een gezond lichaam een normale hoeveelheid carbs prima verwerken. Ik eet best veel carbs en mijn nuchtere waarde was 4.9, dat is gewoon dikke prima. Dus het heeft, lijkt me, weinig zin om het daarmee te "verbloemen" want als je vervolgens die suikerdrab drinkt schiet het toch wel omhoog en val je daarmee door de mandquote:Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef kwakz0r het volgende:
@wup zijn er geen mensen die expres weinig carbs eten de dagen voor een OGTT zodat de nuchtere suiker in elk geval in orde is? ik weet dat in sommige gevallen de vervolg wel/geen ogtt daar vanaf hangt. bij mij niet, maar bij niet obesies wel toch?
Ja... Bij mij was dat een diastase, oftewel scheuren/wijken van de buikspieren door je groeiende bm. Duurde telkens 2 dagen en dan was 't weer weg.quote:Op woensdag 23 juli 2014 07:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Goeiemorgen meiden!
Vraagje. Kennen jullie een stekend gevoel in je maag, of daar in de buurt... kwam gisteren opzetten en voelt niet fijn. Zou het kunnen komen door ruimte gebrek?
Nee, maar als je obv en nuchtere prik wel if geen ogtt hoeft...quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij kan een gezond lichaam een normale hoeveelheid carbs prima verwerken. Ik eet best veel carbs en mijn nuchtere waarde was 4.9, dat is gewoon dikke prima. Dus het heeft, lijkt me, weinig zin om het daarmee te "verbloemen" want als je vervolgens die suikerdrab drinkt schiet het toch wel omhoog en val je daarmee door de mand
Wat zou je nuchtere waarde dan moeten zijn om binnen het toelaatbare geen extra ogtt te hoeven als je waardes nà dat drankje ook nog goed zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, maar als je obv en nuchtere prik wel if geen ogtt hoeft...
Ik denk echt dat ze die 150 gram als basis nemen zodat ze alle zwangeren betrouwbaar met elkaar kunnen vergelijken oid. Zoveel is dat trouwens volgens mij ook niet.
Bij de gewone screenings is in mijnn ziekenhuis de volgorde:quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat zou je nuchtere waarde dan moeten zijn om binnen het toelaatbare geen extra ogtt te hoeven als je waardes nà dat drankje ook nog goed zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |