Geen idee wat hier van waar is en of dit hier al is gepost, maar dat zou dingen toch wel in een ander perspectief plaatsen natuurlijk. Zeker als je dan na ga dat al die spelers ook fikse salarissen pakken/pakten. Ik vind het wel heel opmerkelijk om te lezen dat AZ zo hoog zou staan overigens.quote:Brands toch niet zo'n goede verkoper: PSV grote verliezer op transfermarkt
Technisch manager Marcel Brands wordt vaak geroemd vanwege zijn gave om spelers voor de hoofdprijs te verkopen. Dat blijkt echter vooral gebaseerd te zijn op beeldvorming, want in werkelijkheid presteert PSV zeer matig op de transfermarkt.
Onlangs werd duidelijk dat PSV na de komst van Luuk de Jong (5,5 miljoen euro) nog slechts vijf miljoen euro te besteden heeft op de transfermarkt. Dat kwam voor velen als een verrassing, want vorig seizoen verkocht de club onder andere Kevin Strootman (20 miljoen), Jeremain Lens (9 miljoen), Erik Pieters (3 miljoen), Dries Mertens (9 miljoen) en Marcelo (2 miljoen) voor de hoofdprijs.
De bedragen die naar buiten kwamen blijken echter bij lange na niet volledig naar PSV toe te zijn gegaan. Vele miljoenen verdwenen in de zakken van zaakwaarnemers en andere clubs, die recht hadden op een doorverkooppercentage. PSV maakte volgens Voetbal International in vijf jaar tijd slechts 6,94 miljoen euro winst op de transfermarkt, wat neerkomt op net geen 1,4 miljoen euro per seizoen.
Daarmee presteert PSV zelfs voor Eredivisie-begrippen dramatisch op de spelersmarkt. Een club als Heracles Almelo deed het met 7,18 miljoen euro winst zelfs beter. De verschillen met Ajax (74 miljoen), AZ (49 miljoen), Feyenoord (38 miljoen), sc Heerenveen (31 miljoen) en FC Twente (29 miljoen) zijn enorm. Door het uitlekken van deze cijfers zal de druk op Brands, die zwaar onder vuur ligt bij de supporters van PSV, alleen nog maar verder toenemen.
Pijnlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Geen idee wat hier van waar is en of dit hier al is gepost, maar dat zou dingen toch wel in een ander perspectief plaatsen natuurlijk. Zeker als je dan na ga dat al die spelers ook fikse salarissen pakken/pakten. Ik vind het wel heel opmerkelijk om te lezen dat AZ zo hoog zou staan overigens.
Best wel he.quote:
Waar komt dit stuk vandaan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Geen idee wat hier van waar is en of dit hier al is gepost, maar dat zou dingen toch wel in een ander perspectief plaatsen natuurlijk. Zeker als je dan na ga dat al die spelers ook fikse salarissen pakken/pakten. Ik vind het wel heel opmerkelijk om te lezen dat AZ zo hoog zou staan overigens.
Conclusie: Brands doet het niet zo goed als technisch managerquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ok, jij zal het weten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:50 schreef Buitendam het volgende:
Yeah right, alleen al op de transfer naar Strootman zit een 20% doorverkoopclausule voor PSV. En dan zou Brands zo'n enorme hap van de totale kosten moeten afstaan aan zaakwaarnemers? Eerst een goeie bevestigende bron, tot die tijd bestempel ik met in mijn hoedanigheid dit als lauwwarme stierenkots.
Dat is jouw goed recht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:01 schreef LudoSanders het volgende:
Laatste keer dat ik mijn bankrekening checkte was er door PSV niets op mijn bankrekening gestort, zodoende blijf ik slechts een kritische supporter. Dat is werk voor de scouting, wat overigens momenteel niet meer is dan een erebaantje naar mijn idee.
Ik ben benieuwd of de cijfers van alle clubs in dat rijtje in hetzelfde perspectief geplaatst zijn, dus verrekend met kosten voor zaakwaarnemers, doorverkoopclausules etc. Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat Ajax 74 miljoen netto heeft verdiend aan transfers. En als dat wel zo is, is het weer eens een reden om Brands eerder gisteren dan vandaag op straat te zetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat zijn me de sites wel ja.. Maar ik zag al waar het vandaan kwam... Tom Knipping. Dezelfde man die na uitlatingen beweerde dat PSV Maher bv niet kon kopen zonder externe investeerders. Zonder in dat hele verhaal Vitesse ook maar 1x genoemd te hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:03 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ok, jij zal het weten.
Staat op allerlei sites, als psv clubwatchers ensoccernews. Bron zou VI moeten zijn.
Ik geef geen waardeoordeel over de betrouwbaarheid van de exacte cijfers, maar het lijkt me dat er wel eens een kern van waarheid in kan zitten. Dat zou het hele handelen wel in een apart perspectief plaatsen, want inderdaad, hoe vaak hebben we al niet gehoord dat het sportief niet naar wens gaat, maar Brands het financieel tenminste wel heel goed heeft gedaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat zijn me de sites wel ja.. Maar ik zag al waar het vandaan kwam... Tom Knipping. Dezelfde man die na uitlatingen beweerde dat PSV Maher bv niet kon kopen zonder externe investeerders. Zonder in dat hele verhaal Vitesse ook maar 1x genoemd te hebben.
Volgens hem hebben we zelfs maar 25mio verdiend/ overgehouden aan transfers afgelopen zomer.. Ja, die neem ik nog heel serieus. Alhoewel ik het hiervoor geen slechte journalist vond.
Iets wordt er achtergehouden als we 'opeens' nog maar 5,5 mio te besteden hebben ja. Maar dit verhaal is me nogal.. krom.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik geef geen waardeoordeel over de betrouwbaarheid van de exacte cijfers, maar het lijkt me dat er wel eens een kern van waarheid in kan zitten. Dat zou het hele handelen wel in een apart perspectief plaatsen, want inderdaad, hoe vaak hebben we al niet gehoord dat het sportief niet naar wens gaat, maar Brands het financieel tenminste wel heel goed heeft gedaan.
Februari 2015 kampioen!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Verkopen kan ie gewoon wel. Een volwaardige selectie samenstellen daarentegen.. schijnt nogal lastig te zijn voor 'm...
ook dat verkopen valt wel mee hoor, alleen de goeie deals worden beter onthoudenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Iets wordt er achtergehouden als we 'opeens' nog maar 5,5 mio te besteden hebben ja. Maar dit verhaal is me nogal.. krom.
Verkopen kan ie gewoon wel. Een volwaardige selectie samenstellen daarentegen.. schijnt nogal lastig te zijn voor 'm...
Strootman zijn deal ja. Mertens zijn deal vond ik niet zo heel bijzonder.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat verkopen valt wel mee hoor, alleen de goeie deals worden beter onthouden
Strootman was exceptioneel en Mertens was ook gewoon goed maar met een paar goeie verkopen maak je de jaren dat je het niet deed niet in 1 keer goedquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Strootman zijn deal ja. Mertens zijn deal vond ik niet zo heel bijzonder.
Daarbij is de eerste taak van een technisch manager in mijn ogen om een goede, uitgebalanceerde selectie neer te zetten. En daar slaagt Marcel al jaren niet in. Al vind ik dat prima hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Strootman was exceptioneel en Mertens was ook gewoon goed maar met een paar goeie verkopen maak je de jaren dat je het niet deed niet in 1 keer goed
Dit is alarmerend genoeg om Brands te vervangen. Een zeker doorverkooppercentage en wat geld wat in de zakken van malafide zaakwaarnemers (niet iedere zakenwaarnemer is malafide maar die zitten er wel veel tussen) verdwijnt is helaas normaal in het voetbal maar dit is wel een absurd hoog percentage. De prestaties van de elftallen die hij mede heeft samengesteld zijn ook nog eens erg slecht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Lijkt me onzin maar als dit waar is een reden om Brands per direct op straat te zetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Kom op zeg alles meer dan 3 miljoen is totale waanzin voor zo'n matige speler. Lekker laten lopen en je richten op andere posities zoals een linksback en centrale verdediger. En een spits die er wat van kan is ook niet wegquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:59 schreef rubbereend het volgende:
Voor de mensen die hier ook voorstander van Doyen en andere investeerders waren:
PSV moet Defour 'volledig' overnemen
twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:21:19#PSV wil nog minstens 4 nieuwe spelers halen. De club zoekt ook een extra aanvaller. reageer retweet
En 3 middenvelders.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Chase_Utley het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 22:21:19#PSV wil nog minstens 4 nieuwe spelers halen. De club zoekt ook een extra aanvaller. reageer retweet
Die man heeft er verstand vanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Chase_Utley het volgende:
Twee centrale verdedigers, welke?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Chase_Utley het volgende:
Speelt er niet nog een Braziliaan ergens in Polen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Twee centrale verdedigers, welke?
Rekik (maar dat lukt ze toch niet) en..?
misschien loopt er wat bij fc utrecht rondquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Speelt er niet nog een Braziliaan ergens in Polen?
En dat allemaal voor 5 miljoen euro.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Chase_Utley het volgende:
Terwijl ze daarvoor niet een Defour kunnen halen, wat overigens volgens Rik DE TOPAANKOOP moet zijn. De eerste topaankoop sinds Luuk de Jong.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:45 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En dat allemaal voor 5 miljoen euro.
Toornstra 8 miljoenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:44 schreef Tyron het volgende:
[..]
misschien loopt er wat bij fc utrecht rond
Alsof Depay niet naar United gaatquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:45 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En dat allemaal voor 5 miljoen euro.
Blij zijn dat de enige topper vertrektquote:
Bakkali zou het kunnen anders gewoon Kosticquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Blij zijn dat de enige topper vertrektalsof je weer iemand van dat niveau kan halen die er gelijk staat
Ik heb het gevoel dat hij anders niet zoveel zou opleveren. Ik vind het namelijk niet constant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Blij zijn dat de enige topper vertrektalsof je weer iemand van dat niveau kan halen die er gelijk staat
Bakkali?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bakkali zou het kunnen anders gewoon Kostic
Jonge spelers zijn nooit constant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:03 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat hij anders niet zoveel zou opleveren. Ik vind het namelijk niet constant.
Bakkalwie?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bakkali zou het kunnen anders gewoon Kostic
LOLquote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:59 schreef rubbereend het volgende:
Voor de mensen die hier ook voorstander van Doyen en andere investeerders waren:
PSV moet Defour 'volledig' overnemen
Bij Bakkali is er geen sprake meer van wisselvalligheid aangezien we na die eerste paar wedstrijden niets indrukwekkends meer van hem hebben gezien. Ik weet niet wat de oorzaak is maar het mag twijfels oproepen over zijn mentale ontwikkeling.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jonge spelers zijn nooit constant.
Mocro hequote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij Bakkali is er geen sprake meer van wisselvalligheid aangezien we na die eerste paar wedstrijden niets indrukwekkends meer van hem hebben gezien. Ik weet niet wat de oorzaak is maar het mag twijfels oproepen over zijn mentale ontwikkeling.
Het lijkt er op. Ik denk echter dat een club zoals PSV best meer uit die jongens kan halen door hen van jongs af aan beter te begeleiden. Hoe professioneel is PSV hierin? Het gaat om veel meer dan enkel die voetbaltraining, ik geloof erg in de filosofie van Ajax en van Gaal dat je de families goed moet kennen, je actief met de scholing moet bemoeien etcetera. Investeren in de ontwikkeling van de mens dus.quote:
Of bij AZ.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:44 schreef Tyron het volgende:
[..]
misschien loopt er wat bij fc utrecht rond
Bakkali is pas 18 he. Heeft nog een lange weg te gaan. Maar ik denk inderdaad ook dat hij een gevalletje Aissati of Labyad gaat worden. Grote belofte, maar hij zal het bij PSV in ieder geval niet waar gaan maken. Die Marokkaantjes kunnen de lokroep van het grote geld niet weerstaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij Bakkali is er geen sprake meer van wisselvalligheid aangezien we na die eerste paar wedstrijden niets indrukwekkends meer van hem hebben gezien. Ik weet niet wat de oorzaak is maar het mag twijfels oproepen over zijn mentale ontwikkeling.
Nee er ontbreekt er nog één. Komtie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:08 schreef rubbereend het volgende:
Iedereen alle gebruikelijke grappen weer gemaakt
Atsu viel me op toen ik FIFA 14 aan het spelen was. Topscorer gewordenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:45 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Nee er ontbreekt er nog één. Komtie.
Atsu is volgens Engelse media kandidaat om verhuurd te worden aan PSV. Ik denk dat hij ontdekt is door onze scout Toine van Peperstraten.
Padumtss.
En iedereen maar zeggen dat FIFA altijd zo lekker realistisch is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:53 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Atsu viel me op toen ik FIFA 14 aan het spelen was. Topscorer geworden, terwijl ie in het echt een matig voetballertje is.
Geen enkele game is realistisch.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:26 schreef Fargo het volgende:
[..]
En iedereen maar zeggen dat FIFA altijd zo lekker realistisch is.
Je kan niet aan de gang blijven, ook bij Ajax zijn er zat talenten weggestuurd omdat ze toen niet aan TIPS voldeden, dan ging het vooral om die P van Persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt er op. Ik denk echter dat een club zoals PSV best meer uit die jongens kan halen door hen van jongs af aan beter te begeleiden. Hoe professioneel is PSV hierin? Het gaat om veel meer dan enkel die voetbaltraining, ik geloof erg in de filosofie van Ajax en van Gaal dat je de families goed moet kennen, je actief met de scholing moet bemoeien etcetera. Investeren in de ontwikkeling van de mens dus.
okequote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan niet aan de gang blijven, ook bij Ajax zijn er zat talenten weggestuurd omdat ze toen niet aan TIPS voldeden, dan ging het vooral om die P van Persoonlijkheid.
Wat ik wel vaak hoor/lees is dat bij PSV de afstand van de jeugd naar het eerste te groot is, terwijl dit bij Ajax natuurlijker verloopt.
Bakkali is snel afgeschreven nadat hij als eerst een soort Messi(as) werd verafgood en op een voetstuk werd geplaatst en erna doodleuk 3e keus gemaakt, natuurlijk ligt dat ook aan hem maar niet alleen aan hem.
Natuurlijk mag je met 18 jaar jong nog wat meer fouten maken maar de ervaring leert dat het karakter dan al in een belangrijke mate gevormd is. Dit moet niet eens al te negatief worden geduid, je hoeft niet per se een vervelende jongen te zijn of iets dergelijks om je eigen ontwikkeling in de weg te zitten als je veel talent hebt. Het te snel gaan zweven en dan net iets minder hard werken op de trainingen en minder hard werken buiten de training (extra fysieke training naast wat je op de club doet) kan al voldoende zijn. Wat dat betreft zie ik het liefst een talent die voor of na de training flink wat extra ballen trapt (vrije trappen, zwakke been) en die vrijwillig extra uren aan krachttraining besteedt etc.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:42 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Bakkali is pas 18 he. Heeft nog een lange weg te gaan. Maar ik denk inderdaad ook dat hij een gevalletje Aissati of Labyad gaat worden. Grote belofte, maar hij zal het bij PSV in ieder geval niet waar gaan maken. Die Marokkaantjes kunnen de lokroep van het grote geld niet weerstaan.
Volgens rik. Dan zal het dus niet waar zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:11 schreef RubenSosa het volgende:
Bakkali 2-0 uit een vrije trap volgens rik.
5 miljoen erbij !!![]()
![]()
![]()
Hij greep geen kans, hij kreeg kansen genoeg.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:32 schreef Kenju het volgende:
De vergelijking met Aissati slaat sowieso nergens op. Aissati kreeg geen kans bij PSV en ging zijn geluk elders beproeven.
Wat mij bij dat soort spelers - ik doel nu niet op de culturele achtergrond maar op talentvolle jonge spelers die voor het grote geld bezwijken - altijd verbaast is dat ze niet inzien dat ze de voedingsbodem dankzij welke ze zich tot dan toe goed hebben ontwikkeld opgeven door zo vroeg voor het grote geld te kiezen. Hoe je het wendt of keert, je hebt je goed kunnen ontwikkelen waar je zit en je kan er nog veel leren in de komende jaren. Blijf dan toch een paar jaar langer zodat je met een goede basis het avontuur bij een buitenlandse club aan kan gaan en zodat je bij een betere club terecht komt waar je een betere kans krijgt (ook omdat je al wat meer status hebt opgebouwd en je al wat meer kan). Het is niet omdat je je in de Nederlandse competitie goed hebt ontwikkeld dat je je daarom ook in Portugal goed ontwikkelt, het is niet omdat je hier de concurrentiestrijd wint dat je die daar met de manier waarop zij trainen en spelen ook wint.quote:Labyad hield zich niet aan een afspraak, maar was wel gewoon een goede speler. En eigenlijk heeft hij in een bepaald opzicht het gelijk aan zijn zijde. Tuurlijk is je niet houden aan een afspraak rattig, maar puur sportief en financieel was het geen slechte keus. Hij heeft het niet gered in Portugal, maar krijgt nu wel een 2e kans bij Vitesse.
Wat is het winnen van de CL waard als je er geen bijdrage aan hebt geleverd? Als hij nog even bij PSV zou zijn gebleven of en tussenstap zou hebben gemaakt - zelfs Arsenal en ManU zouden een tussenstap zijn geweest in vergelijking met Barcelona - dan zou hij wel wekelijks hebben gespeeld en later alsnog een rol a la Robben hebben kunnen vervullen. Die blessures vind ik te gemakkelijk, is ook een kwestie van professionalisme. Waarom voetbalde Bergkamp t/m zijn 38ste/39ste op het hoogste niveau (en goed voetbal als was het op het einde vaak een helft) terwijl Kluivert begin 30 versleten was? Alleen toeval of zou het feit dat Bergkamp leefde voor zijn sport en Kluivert teveel een feestbeest was er wat mee te maken hebben? Ik zeg het laatste. Je moet als speler zoveel mogelijk investeren in jezelf als je de top wil bereiken, talent alleen is niet voldoende. Afellay had de leeftijd om te vertrekken maar Barcelona was op dat moment een stap te ver (qua constantheid van presteren en fysiek en mentaal) en iedereen wist het. Als je dan eenmaal de aansluiting mist door een blessure dan ben je het haasje, dan haak je niet meer aan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:57 schreef Doublepain het volgende:
Domme keuze of een once in a lifetime opportunity?
Hij heeft de CL gewonnen en de reden dat het minder werd kwam door zijn blessure anders had ie het daar misschien wel gered.
Die gozer was wel klaar bij PSV, was veruit de beste van dat elftal. Gaf trouwens gewoon een assist op Messi in de halve finale toen hij de CL won met Barca.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is het winnen van de CL waard als je er geen bijdrage aan hebt geleverd? Als hij nog even bij PSV zou zijn gebleven of en tussenstap zou hebben gemaakt - zelfs Arsenal en ManU zouden een tussenstap zijn geweest in vergelijking met Barcelona - dan zou hij wel wekelijks hebben gespeeld en later alsnog een rol a la Robben hebben kunnen vervullen. Die blessures vind ik te gemakkelijk, is ook een kwestie van professionalisme. Waarom voetbalde Bergkamp t/m zijn 38ste/39ste op het hoogste niveau (en goed voetbal als was het op het einde vaak een helft) terwijl Kluivert begin 30 versleten was? Alleen toeval of zou het feit dat Bergkamp leefde voor zijn sport en Kluivert teveel een feestbeest was er wat mee te maken hebben? Ik zeg het laatste. Je moet als speler zoveel mogelijk investeren in jezelf als je de top wil bereiken, talent alleen is niet voldoende. Afellay had de leeftijd om te vertrekken maar Barcelona was op dat moment een stap te ver (qua constantheid van presteren en fysiek en mentaal) en iedereen wist het. Als je dan eenmaal de aansluiting mist door een blessure dan ben je het haasje, dan haak je niet meer aan.
Ik stopte met lezen bij geen bijdrage..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is het winnen van de CL waard als je er geen bijdrage aan hebt geleverd? Als hij nog even bij PSV zou zijn gebleven of en tussenstap zou hebben gemaakt - zelfs Arsenal en ManU zouden een tussenstap zijn geweest in vergelijking met Barcelona - dan zou hij wel wekelijks hebben gespeeld en later alsnog een rol a la Robben hebben kunnen vervullen. Die blessures vind ik te gemakkelijk, is ook een kwestie van professionalisme. Waarom voetbalde Bergkamp t/m zijn 38ste/39ste op het hoogste niveau (en goed voetbal als was het op het einde vaak een helft) terwijl Kluivert begin 30 versleten was? Alleen toeval of zou het feit dat Bergkamp leefde voor zijn sport en Kluivert teveel een feestbeest was er wat mee te maken hebben? Ik zeg het laatste. Je moet als speler zoveel mogelijk investeren in jezelf als je de top wil bereiken, talent alleen is niet voldoende. Afellay had de leeftijd om te vertrekken maar Barcelona was op dat moment een stap te ver (qua constantheid van presteren en fysiek en mentaal) en iedereen wist het. Als je dan eenmaal de aansluiting mist door een blessure dan ben je het haasje, dan haak je niet meer aan.
Dat zal ik niet ontkennen maar als je net 1 seizoen de leider van het elftal bent ben je dan al klaar voor zo'n extreem grote stap naar de beste ploeg sinds Ajax uit '95 of maak je beter een tussenstap of verstevig je de basis nog even door nog 1 of 2 jaar te blijven? Ik ben wat dat betreft wat conservatiever maar ik geloof in het belang van een heel stevig fundament. Dan maar 1 of 2 jaar later naar zo'n club. Boeiend. Al moet ik zeggen dat je als voetballer gek zou zijn als je niet een paar keer per week wil trainen met de Barcelona-spelers uit die tijd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Die gozer was wel klaar bij PSV, was veruit de beste van dat elftal.
Een leuke bijrol maar niet meer dan dat. Maar goed, de vraag is of hoe het nu met Afellay zou gaan als hij het wat voorzichtiger had gedaan, zowel met de opbouw van zijn carrière als met de fysieke training en blessurepreventie. Nu kwam hij niet eens in aanmerking voor de bank bij het Nederlands elftal. Ik hoop natuurlijk dat hij terugkomt maar ik vrees dat hij niet meer zijn potentie zal benutten.quote:Gaf trouwens gewoon een assist op Messi in de halve finale toen hij de CL won met Barca.
Laat ik het zo zeggen, zonder Afellay hadden ze ook dat jaar de CL gewonnen.quote:
Aissati heeft wel kansen gehad, hoewel ik vind dat destijds jeugdspelers maar mondjesmaat speeltijd kregen. Niet genoeg iig. Ik zeg trouwens weliswaar dat Aissati geen kans kreeg, maar bedoelde meer te zeggen dat men het kennelijk niet in hem zag zitten, en dat hij dus verder moest kijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij greep geen kans, hij kreeg kansen genoeg.
Kwestie van het elke training laten zien zodat de trainer niet om je heen kan. Afellay heeft m.i. een domme keuze gemaakt. Hoewel hij de leeftijd had om het avontuur te wagen - voor zo ver die leeftijd iets zegt (het hangt ook erg van de trainer en de persoon af) - maar hij was er nog niet aan toe om met de allerbeste spelers op die positie de strijd aan te gaan. Een open deur natuurlijk.
Het ding is alleen dat de Nederlandse competitie momenteel zo ruk is, dat ik het me beter kan voorstellen dat ze zo snel mogelijk verder willen kijken. Zo'n Depay blijft nu waarschijnlijk nog, maar ziet zijn tijd nu puur als een investering in zichzelf en niet als een podium om top te presteren. Dat is op zichzelf al een negatief gegeven, maar nu eenmaal eigen aan onze kneuzen-eredivisie. Bakkali weet dat hij zelfs in die kneuzencompetitie geen speeltijd gaat krijgen, en kijkt dus maar verder. Ook al redt hij het daar niet, hij is dan wel aanwezig in een topland, speelt met goede spelers en verdient veel geld. Zoiets.quote:Wat mij bij dat soort spelers - ik doel nu niet op de culturele achtergrond maar op talentvolle jonge spelers die voor het grote geld bezwijken - altijd verbaast is dat ze niet inzien dat ze de voedingsbodem dankzij welke ze zich tot dan toe goed hebben ontwikkeld opgeven door zo vroeg voor het grote geld te kiezen. Hoe je het wendt of keert, je hebt je goed kunnen ontwikkelen waar je zit en je kan er nog veel leren in de komende jaren. Blijf dan toch een paar jaar langer zodat je met een goede basis het avontuur bij een buitenlandse club aan kan gaan en zodat je bij een betere club terecht komt waar je een betere kans krijgt (ook omdat je al wat meer status hebt opgebouwd en je al wat meer kan). Het is niet omdat je je in de Nederlandse competitie goed hebt ontwikkeld dat je je daarom ook in Portugal goed ontwikkelt, het is niet omdat je hier de concurrentiestrijd wint dat je die daar met de manier waarop zij trainen en spelen ook wint.
Ik zou het niet weten, in ben immers geen expert. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat dit zo vaak voor komt. Àls het voor komt leggen we er de focus op, en zeker als het bij een bekende speler is waar mensen een mening over hebben. Kluivert is nog zo'n voorbeeld. Mensen wijten het aan zijn feestgedrag oid. Feit is echter dat hij tijdens een oefenwedstrijd gewoon flink geraakt is en dat zijn lichaam gewoon op is aangezien hij sinds zijn 17e gewoon 3 wedstrijden per week op topniveau moest spelen.quote:Wat betreft blessures, je kan natuurlijk altijd eens pech hebben maar ik vraag me al jarenlang af hoeveel chronisch blessureleed te vermijden is door met een betere conditionele basis te voetballen, dus door juist gedoseerd meer aan looptraining en krachttraining te doen en misschien ook wel wat andere training.
Hij had inderdaad amper bijdrage aan de winst van de CL. Speelde wel redelijk, maar deed dat vooral zoals hij dat bij PSV deed voordat Rutten hem in die controlerende rol zette. Heeft zich wat dat betreft bij Barca dus niet ontwikkeld. Dat hele tikki takka verhaal ging aan hem voorbij, dat kon hij gewoon niet op het niveau van Barca. Afellay deed af en toe mee, 6 wedstrijden in de CL en meeste niet als basisspeler. Tuurlijk heb je als wisselspeler ook een bijdrage, maar Afellay was verre van een speler die een doorslaggevende kracht was. Dat bleek ook wel uit het feit dat ze hem het seizoen erop al probeerden te dumpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:57 schreef Doublepain het volgende:
Domme keuze of een once in a lifetime opportunity?
Hij heeft de CL gewonnen en de reden dat het minder werd kwam door zijn blessure anders had ie het daar misschien wel gered.
Nee.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:57 schreef Doublepain het volgende:
anders had ie het daar misschien wel gered.
Ach, laat ze nu toch lekker in die waan dat Barca die cup met grote oren heeft gewonnen omdat Messi eens tegen een voorzet van Afellay aanliep.quote:Op zondag 27 juli 2014 12:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nee.
Gewoon nee.
Leuk talent, veel te goed voor PSV, maar nooit van zijn leven de kwaliteit om het tot de eerste 15 van Barcelona te schoppen.
http://bit.ly/WIJzeDquote:Op zondag 27 juli 2014 13:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoeveel procent van de transfersom krijgt PSV als Strootman doorverkocht wordt? (Roma vraagt 100 miljoen voor hem)
quote:Op zondag 27 juli 2014 13:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoeveel procent van de transfersom krijgt PSV als Strootman doorverkocht wordt? (Roma vraagt 100 miljoen voor hem)
Vragen is één ding, krijgen is een tweede. Eigenlijk zeg je met zo'n prijs:"Hij is niet te koop tenzij je bereid bent debiele bedragen neer te tellen."quote:Op zondag 27 juli 2014 14:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]Nee daar geloof ik dus helemaal niks van
Als je voor een linksback 40 geeft + Louis mag het record verbrekenquote:Op zondag 27 juli 2014 14:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]Nee daar geloof ik dus helemaal niks van
Hendrix en Brumaquote:Op zondag 27 juli 2014 17:05 schreef de_boswachter het volgende:
Al verdedigers gekocht ?
Menno Koch in het centrum donderdag?
Ja maar die is ook goed, fit en Engels scheelt een hoopquote:Op zondag 27 juli 2014 15:19 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als je voor een linksback 40 geeft + Louis mag het record verbreken
quote:Op zondag 27 juli 2014 13:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat PSV dus vorig jaar met succes heeft gedaan in geval van Strootman.quote:Op zondag 27 juli 2014 14:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vragen is één ding, krijgen is een tweede. Eigenlijk zeg je met zo'n prijs:"Hij is niet te koop tenzij je bereid bent debiele bedragen neer te tellen."
Willems weg?quote:
Wat is er mis met Hendrix?quote:
quote:Op zondag 27 juli 2014 20:00 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat vind jij een speler van het niveau dat PSV zou moeten nastreven?
Je ontwijkt m'n vraag een beetje heb ik het idee.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:06 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]Die jongen is 19. Heeft het vorig jaar naar behoren gedaan. Heeft de potentie om zich door te ontwikkelen.
Momenteel nog niet. Maar ik vind hem momenteel ook niet minder dan een Bruma. Als je zo een jongen laat spelen kan hij zijn potentie wellicht een keer vervullen. Maar ik denk dat hij uiteindelijk beter past op het middenveld.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je ontwijkt m'n vraag een beetje heb ik het idee.
Zou een prima verdediger zijn om af en toe te laten spelen, maar heeft hij momenteel het niveau dat je bij PSV moet ehbben?
Daar gong wat mis.quote:
In de jeugd verloor hij, ondanks zijn geringe fysiek, nauwelijks duels. Positioneel erg sterk. Helaas komt er op het hoogste niveau ook wat fysiek bij kijken. Ik zie hem een duel tegen Drogba niet winnen.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:23 schreef Chase_Utley het volgende:
Hendrix is geen verkeerde speler vind ik. Vond hem op het middenveld nog beter dan in de verdediging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |