Geen idee wat hier van waar is en of dit hier al is gepost, maar dat zou dingen toch wel in een ander perspectief plaatsen natuurlijk. Zeker als je dan na ga dat al die spelers ook fikse salarissen pakken/pakten. Ik vind het wel heel opmerkelijk om te lezen dat AZ zo hoog zou staan overigens.quote:Brands toch niet zo'n goede verkoper: PSV grote verliezer op transfermarkt
Technisch manager Marcel Brands wordt vaak geroemd vanwege zijn gave om spelers voor de hoofdprijs te verkopen. Dat blijkt echter vooral gebaseerd te zijn op beeldvorming, want in werkelijkheid presteert PSV zeer matig op de transfermarkt.
Onlangs werd duidelijk dat PSV na de komst van Luuk de Jong (5,5 miljoen euro) nog slechts vijf miljoen euro te besteden heeft op de transfermarkt. Dat kwam voor velen als een verrassing, want vorig seizoen verkocht de club onder andere Kevin Strootman (20 miljoen), Jeremain Lens (9 miljoen), Erik Pieters (3 miljoen), Dries Mertens (9 miljoen) en Marcelo (2 miljoen) voor de hoofdprijs.
De bedragen die naar buiten kwamen blijken echter bij lange na niet volledig naar PSV toe te zijn gegaan. Vele miljoenen verdwenen in de zakken van zaakwaarnemers en andere clubs, die recht hadden op een doorverkooppercentage. PSV maakte volgens Voetbal International in vijf jaar tijd slechts 6,94 miljoen euro winst op de transfermarkt, wat neerkomt op net geen 1,4 miljoen euro per seizoen.
Daarmee presteert PSV zelfs voor Eredivisie-begrippen dramatisch op de spelersmarkt. Een club als Heracles Almelo deed het met 7,18 miljoen euro winst zelfs beter. De verschillen met Ajax (74 miljoen), AZ (49 miljoen), Feyenoord (38 miljoen), sc Heerenveen (31 miljoen) en FC Twente (29 miljoen) zijn enorm. Door het uitlekken van deze cijfers zal de druk op Brands, die zwaar onder vuur ligt bij de supporters van PSV, alleen nog maar verder toenemen.
Pijnlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Geen idee wat hier van waar is en of dit hier al is gepost, maar dat zou dingen toch wel in een ander perspectief plaatsen natuurlijk. Zeker als je dan na ga dat al die spelers ook fikse salarissen pakken/pakten. Ik vind het wel heel opmerkelijk om te lezen dat AZ zo hoog zou staan overigens.
Best wel he.quote:
Waar komt dit stuk vandaan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Geen idee wat hier van waar is en of dit hier al is gepost, maar dat zou dingen toch wel in een ander perspectief plaatsen natuurlijk. Zeker als je dan na ga dat al die spelers ook fikse salarissen pakken/pakten. Ik vind het wel heel opmerkelijk om te lezen dat AZ zo hoog zou staan overigens.
Conclusie: Brands doet het niet zo goed als technisch managerquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ok, jij zal het weten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:50 schreef Buitendam het volgende:
Yeah right, alleen al op de transfer naar Strootman zit een 20% doorverkoopclausule voor PSV. En dan zou Brands zo'n enorme hap van de totale kosten moeten afstaan aan zaakwaarnemers? Eerst een goeie bevestigende bron, tot die tijd bestempel ik met in mijn hoedanigheid dit als lauwwarme stierenkots.
Dat is jouw goed recht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:01 schreef LudoSanders het volgende:
Laatste keer dat ik mijn bankrekening checkte was er door PSV niets op mijn bankrekening gestort, zodoende blijf ik slechts een kritische supporter. Dat is werk voor de scouting, wat overigens momenteel niet meer is dan een erebaantje naar mijn idee.
Ik ben benieuwd of de cijfers van alle clubs in dat rijtje in hetzelfde perspectief geplaatst zijn, dus verrekend met kosten voor zaakwaarnemers, doorverkoopclausules etc. Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat Ajax 74 miljoen netto heeft verdiend aan transfers. En als dat wel zo is, is het weer eens een reden om Brands eerder gisteren dan vandaag op straat te zetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat zijn me de sites wel ja.. Maar ik zag al waar het vandaan kwam... Tom Knipping. Dezelfde man die na uitlatingen beweerde dat PSV Maher bv niet kon kopen zonder externe investeerders. Zonder in dat hele verhaal Vitesse ook maar 1x genoemd te hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:03 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ok, jij zal het weten.
Staat op allerlei sites, als psv clubwatchers ensoccernews. Bron zou VI moeten zijn.
Ik geef geen waardeoordeel over de betrouwbaarheid van de exacte cijfers, maar het lijkt me dat er wel eens een kern van waarheid in kan zitten. Dat zou het hele handelen wel in een apart perspectief plaatsen, want inderdaad, hoe vaak hebben we al niet gehoord dat het sportief niet naar wens gaat, maar Brands het financieel tenminste wel heel goed heeft gedaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat zijn me de sites wel ja.. Maar ik zag al waar het vandaan kwam... Tom Knipping. Dezelfde man die na uitlatingen beweerde dat PSV Maher bv niet kon kopen zonder externe investeerders. Zonder in dat hele verhaal Vitesse ook maar 1x genoemd te hebben.
Volgens hem hebben we zelfs maar 25mio verdiend/ overgehouden aan transfers afgelopen zomer.. Ja, die neem ik nog heel serieus. Alhoewel ik het hiervoor geen slechte journalist vond.
Iets wordt er achtergehouden als we 'opeens' nog maar 5,5 mio te besteden hebben ja. Maar dit verhaal is me nogal.. krom.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik geef geen waardeoordeel over de betrouwbaarheid van de exacte cijfers, maar het lijkt me dat er wel eens een kern van waarheid in kan zitten. Dat zou het hele handelen wel in een apart perspectief plaatsen, want inderdaad, hoe vaak hebben we al niet gehoord dat het sportief niet naar wens gaat, maar Brands het financieel tenminste wel heel goed heeft gedaan.
Februari 2015 kampioen!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Verkopen kan ie gewoon wel. Een volwaardige selectie samenstellen daarentegen.. schijnt nogal lastig te zijn voor 'm...
ook dat verkopen valt wel mee hoor, alleen de goeie deals worden beter onthoudenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:35 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Iets wordt er achtergehouden als we 'opeens' nog maar 5,5 mio te besteden hebben ja. Maar dit verhaal is me nogal.. krom.
Verkopen kan ie gewoon wel. Een volwaardige selectie samenstellen daarentegen.. schijnt nogal lastig te zijn voor 'm...
Strootman zijn deal ja. Mertens zijn deal vond ik niet zo heel bijzonder.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat verkopen valt wel mee hoor, alleen de goeie deals worden beter onthouden
Strootman was exceptioneel en Mertens was ook gewoon goed maar met een paar goeie verkopen maak je de jaren dat je het niet deed niet in 1 keer goedquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Strootman zijn deal ja. Mertens zijn deal vond ik niet zo heel bijzonder.
Daarbij is de eerste taak van een technisch manager in mijn ogen om een goede, uitgebalanceerde selectie neer te zetten. En daar slaagt Marcel al jaren niet in. Al vind ik dat prima hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Strootman was exceptioneel en Mertens was ook gewoon goed maar met een paar goeie verkopen maak je de jaren dat je het niet deed niet in 1 keer goed
Dit is alarmerend genoeg om Brands te vervangen. Een zeker doorverkooppercentage en wat geld wat in de zakken van malafide zaakwaarnemers (niet iedere zakenwaarnemer is malafide maar die zitten er wel veel tussen) verdwijnt is helaas normaal in het voetbal maar dit is wel een absurd hoog percentage. De prestaties van de elftallen die hij mede heeft samengesteld zijn ook nog eens erg slecht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Lijkt me onzin maar als dit waar is een reden om Brands per direct op straat te zetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |