Ik vond 'm ook wel goed te doen. Nu nog een keer de Benno zien te vinden...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:49 schreef gadeweerd het volgende:
Mjaw... Die gregorius vond ik zo slecht nog niet...
Prijs valt me mee inderdaad. Ik heb ze een tijd terug bij het Bierparadijs meegenomen, daar betaalde ik 2,95 per stuk geloof ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:53 schreef Rvhkd het volgende:
Heb enkel de Benno op, vond hem ook niet slecht smaken. De Engelszell bieren zijn beide te koop bij drankenhandel leiden;
Engelszell bieren
Zowiezo een goede bierwinkel met veel keus tegen goede prijzen!
Dat valt inderdaad mee. Bij de Mitra hier kosten ze allebei 6 euroquote:Op maandag 18 augustus 2014 07:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Prijs valt me mee inderdaad. Ik heb ze een tijd terug bij het Bierparadijs meegenomen, daar betaalde ik 2,95 per stuk geloof ik.
Ze zijn iets duurder geworden, gisteren voor ¤ 3,10 eentje meegenomen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Prijs valt me mee inderdaad. Ik heb ze een tijd terug bij het Bierparadijs meegenomen, daar betaalde ik 2,95 per stuk geloof ik.
Cool, die Amerikaanse IPA's zijn bijna nooit echt lekker versquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:56 schreef mckroket het volgende:
Die green flash westcoast ipa gefixt. Is in belgie gebrouwen voor europa nu. Prima bier, lekker fruitig. Hopelijk binnekort in mijn zaak te koop voor een schappelijkere prijs.
Vrouwen.....quote:Die florissen zijn pas weggegooid geld haha
Wacht, wat?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:52 schreef InGebruik het volgende:
Zitten echt leuke biertjes tussen, maar alles van Brew Dog vind ik toch echt heel smerig.
Jij hebt aandelenquote:
Ik weet niet precies welke ik op had, maar tijdens een vakantie ben ik in Newcastle bij Brew Dog geweest en heb er daar 4 geprobeerd en 4 keer was het helemaal niks. Kan er niets anders van maken.quote:
Wat vind je dan wel lekker bier?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:04 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke ik op had, maar tijdens een vakantie ben ik in Newcastle bij Brew Dog geweest en heb er daar 4 geprobeerd en 4 keer was het helemaal niks. Kan er niets anders van maken.
Ik ben echt wel fan van BrewDogquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:04 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke ik op had, maar tijdens een vakantie ben ik in Newcastle bij Brew Dog geweest en heb er daar 4 geprobeerd en 4 keer was het helemaal niks. Kan er niets anders van maken.
Chimay Blauw, Gouden Carolus Hopsinjoor, Tripel Karmeliet en Barbãr vind ik bijvoorbeeld erg lekkere biertjes. Oh en verschillende La Trappe bieren vind ik heerlijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Wat vind je dan wel lekker bier?
Ah, yes, belgisch, das wel wat ander bier ja.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:23 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Chimay Blauw, Gouden Carolus Hopsinjoor, Tripel Karmeliet en Barbãr vind ik bijvoorbeeld erg lekkere biertjes. Oh en verschillende La Trappe bieren vind ik heerlijk.
Inderdaad, trek ik toch beter dan andere soorten bier. Pils buiten beschouwing gelaten, dat kan ik dan weer wel goed wegkrijgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:27 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ah, yes, belgisch, das wel wat ander bier ja.
Wel wat gekocht, maar erg vaak zal ik hier niet terugkomenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:10 schreef CaLeX het volgende:
Vanmiddag maar even langs abcbeers lopen.
Ik merk hetzelfde, net een Stone RuinTen opengetrokken, heerlijk veel hop maar na een paar slokken lijkt het wel of je hopsiroop aan het drinken bent. Het uitgangspunt Stone Ruination vind ik dan smakelijker. Als ik weer een fles ruinTen tegen kom zou ik niet aarzelen om er weer één mee te nemen maar het begint wel een trend te worden. Normale IPAs worden ook steeds sterker qua alcohol dus je zou je daar op kunnen focussen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:17 schreef mckroket het volgende:
ben een beetje anti imperial ipa geworden trouwens. vele zijn veeel te zoet. (i hardcore you bijvoorbeeld). leuk dat er 200+ ebu in zit bijvoorbeeld, maar dat proef je soms totaal niet door de zoetheid van de mout. bovendien, zoveel alcohol is een beetje klote als je meerdere bieren wilt drinken.
Geen Spencer?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:37 schreef Psjentje het volgende:
Vriendje van Qwea en mij neemt mee uit de USA
[ afbeelding ]
You don't say...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:29 schreef mckroket het volgende:
Als je van hop houd, moet je ook eens naar ramses bieren kijken. Hij maakt wel wat aparte bier stijlen, maar die zijn allemaal heftig gehopt. Echt goed!
Tja te zoet is niet lekker (de Tipa van emelisse vind ik ook zo'n voorbeeld), maar fris en fruitig vind ik toch wel belangrijk bij zo'n hopbom. Daarom vind ik die viven ook niets. Ik hou ook heel erg van zwaar gemoute bieren (IRS) maar, en zeer moutig en zeer bitter vind ik geen prettig combinatie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:17 schreef mckroket het volgende:
die jackhammer van brewdog is kicken. kei bitter
maar nogmaals :p, als je het ergens ziet; hilldevil ipa van de hilldevils. een van de betere ipa`s vind ik. keihard bitter met 100 ebu. en dat voor een singel ipa van 6,5%. simcoe single hop dus niet super fruitig.
ben een beetje anti imperial ipa geworden trouwens. vele zijn veeel te zoet. (i hardcore you bijvoorbeeld). leuk dat er 200+ ebu in zit bijvoorbeeld, maar dat proef je soms totaal niet door de zoetheid van de mout. bovendien, zoveel alcohol is een beetje klote als je meerdere bieren wilt drinken. voor mij wel goede voorbeelden van lekkere imperial/dubbel ipa die niet te zoet zijn, zijn die van emelisse, viven en die greenflash westcoast ipa. iemand tips? beetje gangbaar verkrijgbaar graag.
bij de ipa`s zie je toch ook wel een verschil tussen echt fruitig (bijv. punk ipa) en een stuk minder fruitig (bijv. vuur en vlam). maar ik vind het allebei heerlijk :p
Kan volgens mij zo uit de fles. Maar als liefhebber zeg ik dan toch uit glas.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:20 schreef Geerd het volgende:
Mannen !! En vrouwen natuurlijk :p Heb hier een Grimbergen blond biertje staan.
6,7% vol,
Stond achterin de koelkast dus denk graatje of 3/4C
Kan je hem uit het flesje lurken als een pilsje of toch een glas?
De Brixton Porter is ook niet verkeerd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben echt wel fan van BrewDogPunk Ipa, ClownKing, I hardcore you, jack hammer..
Pfff ik probeer het altijd wel maar die speciaalbiertjes geef mijn portie maar aan fikkie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:34 schreef portie het volgende:
[..]
Kan volgens mij zo uit de fles. Maar als liefhebber zeg ik dan toch uit glas.
Pils is bier.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
In de regel klopt het ja. Een soort.
Zullen we de discussie verder doorzetten in het biertopic? Gaan jullie even schreeuwen dat pils bier is... even kijken hoelang het duurt voordat je 20 alarmen rechtonder krijgt.
Pils is inderdaad bier. Vandaag een absoluut heerlijk pilsje op: Ruhstaller Gilt Edge Kuchinski Hop Ranch, bij de lokale BrewDog Bar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:08 schreef Klaploper het volgende:
Geen speciaalbier, maar op verzoek van Red:
[..]
Pils is bier.
Die heb ik ook nog staan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:02 schreef mckroket het volgende:
ik had gisteren een mikkeler nelson sauvin singel hop ipa op.
wat een bizarre hop is dat zeg. het gaat, zoals ze ook zeggen, heel ver de kant op van witte wijn.
Das zonde, dan ben je je hop kwijtquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog staan.
Blijft ook nog wel staan voorlopig. Komende 6 maanden no alcohol for me. \O/
Nah, valt opzich wel mee denk ik? Staan nog wel wat IPA's die op moeten. Ben binnenkort geloof ik in de buurt bij je, moet ik ze afdroppen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:59 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Das zonde, dan ben je je hop kwijt
Trainen. Mudmasters 2015 in Maart. En ik merk gewoon dat alcohol aan mijn gestel geen goeds doet. Dus dan kappen we er 100% meequote:Op zondag 24 augustus 2014 17:05 schreef DeZwabber het volgende:
Zes maanden kan nog wel denk ik, maar je proeft dan toch al minder. Geen idee eigenlijk hoe lang het precies duurt, maar hoe verser hoe beter.
Wat is de reden van deze spontane uitdroging eigenlijk?
Ah. Succes dan maarquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trainen. Mudmasters 2015 in Maart. En ik merk gewoon dat alcohol aan mijn gestel geen goeds doet. Dus dan kappen we er 100% mee
Waar hejje gegeten?quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:57 schreef Dagoduck het volgende:
Net uiteten geweest; Affligem Dubbel en Westmalle Tripel.
Netjes! Ik betwijfel of ik dat er voor over zou hebbenquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trainen. Mudmasters 2015 in Maart. En ik merk gewoon dat alcohol aan mijn gestel geen goeds doet. Dus dan kappen we er 100% mee
Ik twijfel er niet eens aan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Netjes! Ik betwijfel of ik dat er voor over zou hebben
Ligt er ook een beetje aan hoe lang geleden ze gebrouwen zijn, als er een oudere batch in de winkel staat of als het bier bij wijze van spreken net uit de ketel komt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:38 schreef mckroket het volgende:
Ipas kunnen toch wel een jaartje oud worden denk ik. Het liefste natuurlijk niet maar bij de meeste ipas die ik op heb proef ik niet of nauwlijks verschil tussen 1 maand of 9 maanden (getest).
Maar ik neem aan dat dit wel per bier verschilt.
Kade 60.quote:
Hehe, met liefde.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Netjes! Ik betwijfel of ik dat er voor over zou hebben
Waarom????quote:
Omdat we daarvoor hebben gekozen misschien...quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom????
Vandaag was dus laatste bier dag, heb er 12 gedeeldDe bieren die dus echt op moesten perse zijn op.
Vrijwillig kiezen voor kadequote:Op zondag 24 augustus 2014 22:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Omdat we daarvoor hebben gekozen misschien...
Goed argument inderdaad. We wilden wel een keer wat anders dan de pizzeria. Steakhouse zijn we laatst nog geweest, alleen Flow ben ik nog nooit geweest. Ik heb lekker gegeten hoor, bier smaakte ook goed.quote:
Kade 60, waar ze nacho chips op je lunch broodje proppenquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Goed argument inderdaad. We wilden wel een keer wat anders dan de pizzeria. Steakhouse zijn we laatst nog geweest, alleen Flow ben ik nog nooit geweest. Ik heb lekker gegeten hoor, bier smaakte ook goed.
Ja ik heb het over echte leeftijd. Die kan je raden door de tht datum te zien en weten welk soort bier je hebt gekocht. Gelukkig staat er tegenwoordig bij veel goede microbrouwerijen de bottledatum op de fles. De meeste ipas krijgen vaak 1 jaar mee. Dus tot dan garandeert de brouwer kwaliteit.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:46 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoe lang geleden ze gebrouwen zijn, als er een oudere batch in de winkel staat of als het bier bij wijze van spreken net uit de ketel komt.
Iris is inderdaad heel anders, veel meer nadruk op de verse hop. Wel lekker, maar voor mij werkte het bitter hoppige niet helemaal goed met het zure van de lambic. Beetje zoals met veel sterk gehopte witbieren of white IPAs, het vloekt een beetje op mijn palet waardoor de eerste slok prima smaakt maar het me tegen gaat staan aan het eind van het glas.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:06 schreef opperkleurder het volgende:
Vanavond een fles Iris geopend. Lekker spul en weer eens wat anders dan een normale geuze van Cantillon. Nog meer mensen die hem kennen?
toch wel.quote:
Ze zijn meestal bitter en zoetquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:38 schreef BenD het volgende:
Ik ervaar ze juist bitterder dan zoeter. Zeker als ik het vergelijk met dubbels, triples en quads. De DIPA's die ik op heb waren voor mij meer bitter dan zoet. Ik ben het er mee eens dat ze zoet over kunnen komen doordat ze die balans tussen hop/mout willen, maar voor mij ligt de nadruk op bitter.
Dat 'grootste' geldt alleen voor Brussel. Delirium is overigens wel lekker bierquote:Op dinsdag 2 september 2014 23:04 schreef Dagoduck het volgende:
'Grootste biercafé ter wereld' opent vestiging in Amsterdam
Nice! We hebben in BC eindelijk Goose Island binnen, Sofie en Matilda, Relatief goedkoop, CAD 8 per fles en heel goed verkrijgbaar, maar iedereen zit stiekem te hopen op de Bourbon County Stout serie... Ik denk dat het niet gaat gebeuren...quote:Op zaterdag 6 september 2014 04:38 schreef OMG het volgende:
Regen, onweer, lekker op de bank hangen, en m'n laatste Bourbon County Stout van 2012 opengetrokken. Heerlijk.
Zondag is er ook weer een bierfestival in Apeldoornquote:Op vrijdag 5 september 2014 10:39 schreef nils7 het volgende:
Gaat er iemand morgen naar Brewda, bier festival?
Ik vond ze niet te zuipenquote:Op zondag 7 september 2014 17:31 schreef larry_flynt het volgende:
Vanaf maandag Petrus bier bij de Lidl in de aanbieding. Zes verschillende bieren voor 7,49.
[ afbeelding ]
Ik heb de blonde een keer op en die vond ik wel lekker. Voor 7,50 haal ik de rest ook wel. Effe kijken of het iets is.quote:
Nee nog niet maar wel een groot fan van Meneer de Uil en van Smoking Pils, wat een heerlijk licht rokerig wegdrinkertjequote:Op dinsdag 9 september 2014 00:03 schreef Quoi het volgende:
Iemand Mind Your Step van 't Uiltje al gedegusteerd?Lekkere stout, zeg ik je
Cranberries en romige chocola, zoiets
Niet zo heel veel. Soms hele weken niet, soms een paar avonden ééntje. Af en toe op een vrijdagavond of zo misschien een stuk of drie. Op feestjes wat meer.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:26 schreef larry_flynt het volgende:
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig. Hoeveel bier drinken jullie?
Ik probeer door de weeks niet meer te drinken. In de vakantie en daarvoor eigenlijk ook, dronk ik elke dag wel één biertje en in het weekend meestal wel meer dan één. Hoe zit dat bij jullie?
Die aged pale is tot nu toe het enige bier wat ik na 1 slok de gootsteen ingeflikkert heb. Wat een ranzige meuk is dat zeg.quote:Op zondag 7 september 2014 17:31 schreef larry_flynt het volgende:
Vanaf maandag Petrus bier bij de Lidl in de aanbieding. Zes verschillende bieren voor 7,49.
[ afbeelding ]
Die is lekker ouwequote:Op dinsdag 9 september 2014 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Die aged pale is tot nu toe het enige bier wat ik na 1 slok de gootsteen ingeflikkert heb. Wat een ranzige meuk is dat zeg.
Ja die zit er ook niet in.... Heb het pakket net gehaald en die Aged Pale is een aged kriek geworden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Die aged pale is tot nu toe het enige bier wat ik na 1 slok de gootsteen ingeflikkert heb. Wat een ranzige meuk is dat zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |