Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Na het neerhalen van de Maleisische Boeing zijn raketsystemen in het oosten van Oekraïne, over de grens met Rusland gebracht. Dat heeft de Amerikaanse nieuwszender CNN gehoord uit Amerikaanse overheidsbronnen.
De offcials hebben de indruk dat Rusland bezig is alle sporen uit te wissen die zouden kunnen wijzen op een betrokkenheid van Moskou bij de ramp met de MH17.
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij werkt die ping alleen onder water.
Oh, dat zou idd ook nog kunnen.
Wordt misschien toch tijd om een zender in die dingen in te bouwen, maakt het zoeken in alle gevallen makkelijker en zou in gevallen als dit erg waardevol kunnen zijn, maar dat is achteraf makkelijk gezegd natuurlijk.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Mwa half half Ik had begrepen dat het onafhankelijk onderzoeksteam (OVSE) niet op de plaats van de 'ramp' mochten komen, omdat rebellen ze ervan weerhielden. Ook zouden die rebellen in de bagages en spullen hebben zitten rotzooien.
Na het neerhalen van de Maleisische Boeing zijn raketsystemen in het oosten van Oekraïne, over de grens met Rusland gebracht. Dat heeft de Amerikaanse nieuwszender CNN gehoord uit Amerikaanse overheidsbronnen.
De offcials hebben de indruk dat Rusland bezig is alle sporen uit te wissen die zouden kunnen wijzen op een betrokkenheid van Moskou bij de ramp met de MH17.
dus het verplaatsen aan een aantal militaire spullen is gelijk het wissen van sporen gebeurd daar waarschijnlijk dagelijks
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Er is nu 1 lichaam in het plaatselijke mortuarium. Dat van een jongetje, gevonden en daarheen gebracht door een lokale bewoner, omdat anders 'de honden er wat mee konden doen.'
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Over de zwarte dozen van het rampvliegtuig bestaat nog steeds onduidelijkheid. Volgens eerdere berichten zouden die in handen zijn van de separatisten, maar dat is niet bevestigd.
lijkt mij wel duidelijk wie m hebben. rusland heeft m geweigerd voor de mensen die het nog niet wisten
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Vooral de herkenbare spullen ook... Ik bedoel.. die knuffels herkend iedere bekende natuurlijk op 100 meter afstand
Lijkt me ook super pijnlijk om van achter je beeldscherm een geliefde te zien liggen daar. Ik kan in ieder geval die persoonlijke verhalen over de slachtoffers maar slecht lezen en ik ben niet directbetrokkene.
Er is nu 1 lichaam in het plaatselijke mortuarium. Dat van een jongetje, gevonden en daarheen gebracht door een lokale bewoner, omdat anders 'de honden er wat mee konden doen.'
Precies dit probeer ik sinds het begin van "het slepen" al duidelijk te maken... Veel mensen schreeuwen.. maar er zal maar een lijk door je dak heen in je huiskamer liggen...
Verder is er ook genoeg wild natuurlijk...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
dus niks respectloos omgaan met de lijken, maar gewoon weghalen voor oa het bovenstaande.
Precies dit probeer ik sinds het begin van "het slepen" al duidelijk te maken... Veel mensen schreeuwen.. maar er zal maar een lijk door je dak heen in je huiskamer liggen...
Verder is er ook genoeg wild natuurlijk...
Of een paspoort weg te zien waaien. Zo gek is het allemaal niet dat die bewoners wat bij elkaar zoeken en wegbrengen.
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij werkt die ping alleen onder water.
nee de ping werkt zelfs op de maan, na eeen ongeluk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
13:55 uur Lichamen slachtoffers liggen in koeltrein
De lichamen die op de rampplek zijn gevonden, zijn daar weggehaald. Dat melden Oekraïense hulpdiensten. Volgens hen hebben de separatisten de resten meegenomen. Waarheen is nog onduidelijk. Journalisten in het rampgebied melden dat tientallen lichamen nu liggen in een koeltrein in het plaatsje Torez.
De lichamen die op de rampplek zijn gevonden, zijn daar weggehaald. Dat melden Oekraïense hulpdiensten. Volgens hen hebben de separatisten de resten meegenomen. Waarheen is nog onduidelijk. Journalisten in het rampgebied melden dat tientallen lichamen nu liggen in een koeltrein in het plaatsje Torez.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Of een paspoort weg te zien waaien. Zo gek is het allemaal niet dat die bewoners wat bij elkaar zoeken en wegbrengen.
Mensen zien wat ze willen zien, en met een suggestief zinnetje eronder is een conclusie snel getrokken. Ik betrap mezelf er ook op om zomaar dingen aan te nemen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
obk twitterde op zondag 20-07-2014 om 13:59:42Separatistenleider Alexander Borodai zegt dat zijn mannen de zwarte dozen in handen hebben. Wil ze aan internationale experts overhandigen. reageerretweet
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
Ugh, dit probeer ik een kennis van mij net ook uit te leggen, maar kansloos.
Duidelijk VICE niet gekeken Ik vind het voor het lokale volk uiterst, uiterst zielig. Halve steden aan puin geschoten, honderden (even) onschuldige burgerslachtoffers. Hoor je niemand over en ze worden nog eens afgeschilderd als een stelletje constant dronken Eva Brauns hier.
Niet alle pro-Russen (of uberhaupt lokale bevolking) zijn SS-achtige monsters hoor.
lokale bevolking zijn oekrainers
Duidelijk VICE niet gekeken Ik vind het voor het lokale volk uiterst, uiterst zielig. Halve steden aan puin geschoten, honderden (even) onschuldige burgerslachtoffers. Hoor je niemand over en ze worden nog eens afgeschilderd als een stelletje constant dronken Eva Brauns hier.
Bovendien liggen er ook nog eens ontbindende lijken tussen je aardappels.
Harriet Salem @HarrietSalem Follow Borodai: DNR have what they think are black boxes. Being kept in a "safe place" in #Donetsk & will be handed over to international experts.
''Malaysian Airlines MH17 plane was travelling almost the same route as Russia's President Vladimir Putin's jet shortly before the crash that killed 298, Interfax news agency reports citing sources''
Het kan goed zijn dat Ukraïne, met toestemming van de NAVO, geprobeerd heeft het vliegtuig van Putin (men dacht het) neer te halen. Met een rampzalige vergissing tot gevolg.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de NAVO/Amerika de schuld van haar eigen fouten in de schoenen probeert te schuiven van ''de vijand''.
Laatste keer was met een Zuid-Koreaans marineschip wat botste met een Amerikaanse sub, Noord-Korea kreeg de schuld terwijl dat helemaal niet zo was. Journalisten en deskundigen die onderzoek hiernaar deden concludeerden van de uitgelekte foto's dat het geen explosief/torpedo geweest kon zijn maar een botsing. Verder onderzoek werd belemmerd en dingen werden in de doofpot gestopt.
Het moordwapen verduisteren wordt i.h.a. gezien als het wissen van sporen.
er zijn veel van die dingen, en de vraag maar of het 'moord'wapen erbij zat.
Zullen we nooit weten.
Op zondag 20 juli 2014 14:05 schreef OuwePers het volgende: ''Malaysian Airlines MH17 plane was travelling almost the same route as Russia's President Vladimir Putin's jet shortly before the crash that killed 298, Interfax news agency reports citing sources''
Het kan goed zijn dat Ukraïne, met toestemming van de NAVO, geprobeerd heeft het vliegtuig van Putin (men dacht het) neer te halen. Met een rampzalige vergissing tot gevolg.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de NAVO/Amerika de schuld van haar eigen fouten in de schoenen probeert te schuiven van ''de vijand''.
Laatste keer was met een Zuid-Koreaans marineschip wat botste met een Amerikaanse sub, Noord-Korea kreeg de schuld terwijl dat helemaal niet zo was. Journalisten en deskundigen die onderzoek hiernaar deden concludeerden van de uitgelekte foto's dat het geen explosief/torpedo geweest kon zijn maar een botsing. Verder onderzoek werd belemmerd en dingen werden in de doofpot gestopt.
Op zondag 20 juli 2014 14:05 schreef OuwePers het volgende: ''Malaysian Airlines MH17 plane was travelling almost the same route as Russia's President Vladimir Putin's jet shortly before the crash that killed 298, Interfax news agency reports citing sources''
Amerika loog toen ook, totdat de waarheid uitkwam.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Niet alle pro-Russen (of uberhaupt lokale bevolking) zijn SS-achtige monsters hoor.
sommige mensen hebben maar een kortzichtig denkvermogen ja
Two officers from the Metropolitan Police have arrived in Ukraine to assist with recovering, identifying and repatriating the bodies of the dead passangers and crew of MH17.
A team of six investigators from Britain's Air Accidents Investigation Branch is already in the country, working with international counterparts on the next steps in the effort to establish what happened to the plane before it crashed to the ground.
Op zondag 20 juli 2014 14:06 schreef CarltonBanks het volgende: Het zou me niets verbazen als alle mobiele telefoons en foto camera's daar weg zijn gehaald door de seperatisten.
opdat er mogelijk gefilmt zou kunnen zijn en dat het bewijs is.
Het zou best kunnen dat die apparatuur is meegenomen omdat het waardevolle spullen zijn.
Maar niet omdat het potentieel bewijsmateriaal zou kunnen zijn. Dat lijkt me niet realistisch.
Zoiets gaat zo snel, het is onmogelijk daar opnames van te maken of op zo'n moment te besluiten om eens te gaan filmen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Amerika loog toen ook, totdat de waarheid uitkwam.
Ik probeer duidelijk te maken dat ook dit scenario zeer mogelijk is.
Putin even neerhalen in zijn vliegtuig? Dat je dat denkt vind ik echt bizar...
Bijna net zo bizar als een website met aluhoedjes die ik net vond en die beweerden dat de slachtoffers crashtestdummies waren en geen echte mensen en die allerlei schaduwen die niet klopten bij de voeten van mensen zagen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op zondag 20 juli 2014 14:06 schreef CarltonBanks het volgende: Het zou me niets verbazen als alle mobiele telefoons en foto camera's daar weg zijn gehaald door de seperatisten.
opdat er mogelijk gefilmt zou kunnen zijn en dat het bewijs is.
Ja ben nu toch wel benieuwd wat er allemaal al wel niet zoek is qua persoonlijke dingen van de slachtoffers
Waarschijnlijk omdat je alles in het voordeel van de rebellen draait.
ik ben gewoon niet zo'n bloedrinkende anti-rusland wat vele hier wel zijn.
Blijkbaar stoort het mensen als je niet anti-rusland bent
Putin even neerhalen in zijn vliegtuig? Dat je dat denkt vind ik echt bizar...
Bijna net zo bizar als een website met aluhoedjes die ik net vond en die beweerden dat de slachtoffers crashtestdummies waren en geen echte mensen en die allerlei schaduwen die niet klopten bij de voeten van mensen zagen.
Och, veel complottheoriën bleken achteraf waar te zijn. Ik zou maar niet zo goedgelovig zijn en de mainstream media meteen geloven.
Laat die smiley maar voortaan weg. Dat leidt af en roept weer getroll op
Maar weet iemand nou waarom de OVSE daar geen onderzoek mocht opstarten? Waarom werden ze weerhouden door de rebellen?
En wat is deze?
quote:
'Lijken in vrachtwagen geladen, niemand weet waar naartoe gebracht' Lichamen van slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne zijn zaterdag met vrachtwagens weggehaald. De lijken werden in zakken op elkaar gestapeld. Dat is te zien op foto's van een Nederlandse fotograaf. De bestemming van de vrachtwagens is onbekend. Oekraïne beschuldigt pro-Russische rebellen ervan dat ze bewijsmateriaal proberen te vernietigen op de plaats waar de Boeing van Malaysia Airlines is neergestort.
De separatisten in Oost-Oekraïne bevestigden bovendien dat ze lichamen van de site hebben weggehaald. 'Een tiental lichamen die in het midden van het dorp Grabovo liggen, werden in aanwezigheid van de OVSE-waarnemers naar Donetsk gebracht. Het was vanwege hygiënische redenen onmogelijk om de lichamen daar te laten liggen', zegt een woordvoerder van de rebellen. De lichamen werden in Donetsk overhandigd aan buitenlandse experts. De rebellen worden ervan beschuldigd bewijsmateriaal van de site weg te halen.
Nederland heeft zaterdag furieus gereageerd op de omgang van pro-Russische rebellen met de lichamen en persoonlijke bezittingen van de slachtoffers. Ook is het land woedend dat de plaats van de ramp wordt verstoord voordat onderzoekers hun werk hebben kunnen doen. Het is erg moeilijk om de plek van de ramp te bereiken. Rusland beseft dat en heeft de rebellen gevraagd om reddingswerkers en pers door te laten. Er is ondertussen ook een Nederlands slachtofferidentificatieteam aangekomen in Oekraïne.
Buitenlandse waarnemers kunnen vandaag beter hun werk doen in het rampgebied in Oekraïne dan de afgelopen dagen. Dat zegt een woordvoerder van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE).
NOS-correspondent David-Jan Godfroid, die in het gebied is, merkt ook dat de pro-Russische rebellen hun medewerking verlenen. "We zijn verschillende controles tegengekomen. Daar vroegen leden van de milities waar we heen gingen. Ze bekeken onze documenten, maar we zijn nergens tegengehouden. We konden daarna gewoon het gebied in en mogen hier ongestoord rondkijken."
Godfroid staat in een graanveld, waar overal brokstukken liggen. "Een groot stuk heeft het logo van Malaysia Airlines erop. Even verderop ligt een stuk van de romp van het toestel met raampjes en een blauw-rode streep eroverheen." Spullen veilig stellen
Delen van het vliegtuig liggen verspreid over een groot gebied. Bewoners van de regio helpen mee met het zoeken naar spullen uit het toestel. Zo brengen inwoners van het dorp Petro Pavlovka alles wat ze vinden naar een centrale straat in het dorp, waar een groot brokstuk ligt.
De belangrijke spullen worden gebracht naar het dorpshuis, hoorde Godfroid van het dorpshoofd. "De portemonnees, paspoorten en reisdocumenten worden daar verzameld en dan naar het Oekraïense ministerie van Noodsituaties gebracht, waar ze worden bewaard."
Op zondag 20 juli 2014 14:14 schreef Snowballed het volgende: Buitenlandse waarnemers kunnen vandaag beter hun werk doen in het rampgebied in Oekraïne dan de afgelopen dagen. Dat zegt een woordvoerder van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE).
NOS-correspondent David-Jan Godfroid, die in het gebied is, merkt ook dat de pro-Russische rebellen hun medewerking verlenen. "We zijn verschillende controles tegengekomen. Daar vroegen leden van de milities waar we heen gingen. Ze bekeken onze documenten, maar we zijn nergens tegengehouden. We konden daarna gewoon het gebied in en mogen hier ongestoord rondkijken."
Godfroid staat in een graanveld, waar overal brokstukken liggen. "Een groot stuk heeft het logo van Malaysia Airlines erop. Even verderop ligt een stuk van de romp van het toestel met raampjes en een blauw-rode streep eroverheen." Spullen veilig stellen
Delen van het vliegtuig liggen verspreid over een groot gebied. Bewoners van de regio helpen mee met het zoeken naar spullen uit het toestel. Zo brengen inwoners van het dorp Petro Pavlovka alles wat ze vinden naar een centrale straat in het dorp, waar een groot brokstuk ligt.
De belangrijke spullen worden gebracht naar het dorpshuis, hoorde Godfroid van het dorpshoofd. "De portemonnees, paspoorten en reisdocumenten worden daar verzameld en dan naar het Oekraïense ministerie van Noodsituaties gebracht, waar ze worden bewaard."
Op zondag 20 juli 2014 14:14 schreef Snowballed het volgende: Buitenlandse waarnemers kunnen vandaag beter hun werk doen in het rampgebied in Oekraïne dan de afgelopen dagen. Dat zegt een woordvoerder van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE).