quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:51 schreef DaMook het volgende:
[..]
Mee eens, hij heeft het diplomatiek geprobeerd, maar nu dat niet werkt moeten ze gewoon actie ondernemen en zorgen dat het gebied werkzaam is voor de onderzoekers. En terughalen wat weggenomen is. Ons KCT en KM kan dat zeker, ondersteuning daarbij van de VS zou wel erg welkom zijn.
31 en ik heb kennis van onze defensie.quote:
Je zou toch mogen verwachten van een land als Nederland dat ze behoorlijk snel zo'n team daarheen zouden kunnen sturen. Laat staan van de EU..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:52 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nee, heel veel mensen wilden echt dat we Rusland klapjes gaan geven.
De situatie bij de crash site is echt verschrikkelijk, maar ik vraag me af of dat anders had gekund. Je gaat er in eerste instantie natuurlijk gewoon vanuit dat als iedereen zegt dat je gewoon bezig mag gaan, dat dat dan ook gebeurt.
Kan je binnen een dag een team samenstellen om zoiets te realiseren? Ik vraag het me af. Ik hoop wel dat ze daar verder achter de schermen wel meteen mee bezig zijn geweest, just in case, en dat er nu daar ergens wel wat teams rondhangen.
Voor het missende bewijs ben ik ook bang, maar de resterende lijken terughalen is al een goed iets.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:53 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Is toch al veel te laat? Het belangrijke ofwel belangrijkste bewijs is al lang en breed weg.
38'lijken verdwenen?
Wellicht lijken met fragmenten raket in hun lichaam. Who The fuck knows?
Ja, maar ik denk dat je een gebied als dit niet zo één twee drie met een teampje onder controle hebtquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:55 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Je zou toch mogen verwachten van een land als Nederland dat ze behoorlijk snel zo'n team daarheen zouden kunnen sturen. Laat staan van de EU..
Waarom zou ik een bron moeten presenteren?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:54 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Zeg dat dan gelijk en ga niet moeilijk doen als we om bron vragen.
Precies, zoals je wist dat de VS sinds de jaren 30 lancering van raketten volgt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:55 schreef DaMook het volgende:
[..]
31 en ik heb kennis van onze defensie.
OKquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
een animatie van een redditor hoe zo'n buk raket wordt afgevuurd
Ze sturen teams, maar die mogen er niet bij. Teams die er komen worden onder schot gehouden en shit.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:55 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Je zou toch mogen verwachten van een land als Nederland dat ze behoorlijk snel zo'n team daarheen zouden kunnen sturen. Laat staan van de EU..
Hoe is dat logisch als ze ons er niet eens bij laten om ze zelf weg te halen. Hoe is het logisch dat ze al vrij snel een shitload aan lijken in een wagen gooiden, vertrokken en niemand vertelde waarom of waarheenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:52 schreef gelly het volgende:
Het is toch vrij logisch dat die lijken worden weggehaald. Ze bleven daar ook maar liggen op verzoek van onderzoekers die onderweg waren.
Degenen die die lijken weghalen zijn niet dezelfden die de onderzoeksteam tegenhouden lijkt me.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:58 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch als ze ons er niet eens bij laten om ze zelf weg te halen. Hoe is het logisch dat ze al vrij snel een shitload aan lijken in een wagen gooiden, vertrokken en niemand vertelde waarom of waarheen
Dat snap ik wel, bij 35 graden overdag moet je lijken echt niet langer dan een paar uur laten liggen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:58 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch als ze ons er niet eens bij laten om ze zelf weg te halen. Hoe is het logisch dat ze al vrij snel een shitload aan lijken in een wagen gooiden, vertrokken en niemand vertelde waarom of waarheen
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:58 schreef Doublepain het volgende:
[ afbeelding ]
MURICA!! FUCK YEAH!!
ofnie?
Ene hand geeft en andere hand neemt, het is gecoördineerd gok ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Degenen die die lijken weghalen zijn niet dezelfden die de onderzoeksteam tegenhouden lijkt me.
Dat durf ik ook niet te zeggen. Buiten dat zou een dergelijke actie ergere consequenties van Rusland kunnen uitlokken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:57 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat je een gebied als dit niet zo één twee drie met een teampje onder controle hebt
Ja, als het gebied Koog aan de Zaan geweest was wel ja.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:59 schreef Valerie. het volgende:
Als ze hadden gezegd "He jongens, we laden die lijken in en brengen ze naar X-mortuarium in plaats X" was het een heel ander verhaal geweest, hè.
Ja, natuurlijk! Maar ze laden de lijken in en vertellen niemand waarheen of wat dan ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, bij 35 graden overdag moet je lijken echt niet langer dan een paar uur laten liggen.
Kom op zeg, je weet dat dat oorlogsgebied is, je weet wat voor figuren daar rondlopen. En vergis je niet, het is alweer 56 uur geleden dat dat vliegtuig neergehaald werd, genoeg voorbereidingstijd lijkt me.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:52 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nee, heel veel mensen wilden echt dat we Rusland klapjes gaan geven.
De situatie bij de crash site is echt verschrikkelijk, maar ik vraag me af of dat anders had gekund. Je gaat er in eerste instantie natuurlijk gewoon vanuit dat als iedereen zegt dat je gewoon bezig mag gaan, dat dat dan ook gebeurt.
Kan je binnen een dag een team samenstellen om zoiets te realiseren? Ik vraag het me af. Ik hoop wel dat ze daar verder achter de schermen wel meteen mee bezig zijn geweest, just in case, en dat er nu daar ergens wel wat teams rondhangen.
Ze liggen ook gewoon in eerste instantie in een mortuarium in Donetsk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:59 schreef Valerie. het volgende:
Als ze hadden gezegd "He jongens, we laden die lijken in en brengen ze naar X-mortuarium in plaats X" was het een heel ander verhaal geweest, hè.
Dank je. Als het waar is dan zal het wel gewoon als onderhandelingstechniek worden gebruikt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)ereiden-invasie-voor
Ik doelde meer op militairen en beveiliging voor de onderzoekers. Het is toch te belachelijk voor woorden dat zelfs de onderzoekers er niet bij mogen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze sturen teams, maar die mogen er niet bij. Teams die er komen worden onder schot gehouden en shit.
Stond vanochtend een artikel van 2 pagina's over Igor de Verschrikkelijke in het AD.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Even wat anders. Waarom word dit figuur nauwelijks genoemd?? Ik heb zijn naam even zien langs komen maar hij werd met naam en toenaam genoemd op de Bulgaarse TV als een bloeddorstige oorlogsmisdadiger die overal opduikt waar er oorlogen zijn. En nu is hij in dit gebied als "minister van de republiek Donetsk".
En deze mongool ziet er geen probleem in om een passagiers vliegtuig neer te halen.
Heeft zelfs een handboek geschreven over oorlogsvoering, speciaal hoe een oorlog uit te lokken.
------------------------------------------------------
http://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin
Igor Girkin (Strelkov)
Born 17 December 1970 (age 43)
Allegiance: Russia Donetsk People's Republic
Service/branch: Various Donbass People's Militia
Battles/wars:
War of Transnistria
Bosnian War
First Chechen War
Second Chechen War
2014 Crimean crisis
2014 insurgency in Donetsk and Luhansk
http://www.businessinside(...)oting-of-mh17-2014-7
[ afbeelding ]
Als ze het hadden verteld was het nog steeds onzin, als die IQ-lozen gewoon het internationale team hadden toegelaten waren de lijken gister al opgeruimd.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:00 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk! Maar ze laden de lijken in en vertellen niemand waarheen of wat dan ook.
Aha....ik heb alleen geen AD hier...quote:Op zondag 20 juli 2014 00:01 schreef DeJori het volgende:
[..]
Stond vanochtend een artikel van 2 pagina's over Igor de Verschrikkelijke in het AD.
Want"?quote:Op zondag 20 juli 2014 00:02 schreef DaMook het volgende:
Ik ga slapen, wetende dat rutte niet de juiste beslissing neemt. Helaas.
Als je wakker wordt van het luchtalarm weet je genoegquote:Op zondag 20 juli 2014 00:02 schreef DaMook het volgende:
Ik ga slapen, wetende dat rutte niet de juiste beslissing neemt. Helaas.
Dat was in eerste instantie ook niet bekend.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze liggen ook gewoon in eerste instantie in een mortuarium in Donetsk.
Maar die kan het niet aan, dus zullen ze ze wel verder verspreiden met koelwagens.
Je kunt je niet voorstellen dat de opstandelingen nogal huiverig zijn voor inmenging van westerse groeperingen/onderzoekers/overheden ? Dat is normaal gesproken de vijand zegmaar.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:01 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Ik doelde meer op militairen en beveiliging voor de onderzoekers. Het is toch te belachelijk voor woorden dat zelfs de onderzoekers er niet bij mogen.
Ze hebben misschien toch het een en ander moeten verbergen of neer moeten leggen om iemand de schuld te laten krijgen.
Nieuwsuur berichtte vanavond ook uitgebreid over deze figuur en andere (vermoedelijk) pionnen van Moskou in de regio.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Even wat anders. Waarom word dit figuur nauwelijks genoemd?? Ik heb zijn naam even zien langs komen maar hij werd met naam en toenaam genoemd op de Bulgaarse TV als een bloeddorstige oorlogsmisdadiger die overal opduikt waar er oorlogen zijn. En nu is hij in dit gebied als "minister van de republiek Donetsk".
En deze mongool ziet er geen probleem in om een passagiers vliegtuig neer te halen.
Heeft zelfs een handboek geschreven over oorlogsvoering, speciaal hoe een oorlog uit te lokken.
Igor Girkin (Strelkov)
Battles/wars:
War of Transnistria
Bosnian War
First Chechen War
Second Chechen War
2014 Crimean crisis
[ afbeelding ]
Waardevolle spullen overgedragen? Overgedragen naar hun broekzak jaquote:Op zondag 20 juli 2014 00:03 schreef Falco het volgende:
Er lopen ook twee dingen door elkaar: dat gedoe met lijken en het gedoe met OVSE die onderzoek doet naar de ramp. In het eerste geval denk ik dat (uitzonderingen daar gelaten) de lijken en andere waardevolle spullen veelal overgedragen worden op een redelijk normale manier. De sepataristen hebben geen enkel belang aan die lijken. Wel hebben ze er belang bij om het onderzoek te frustreren en de OVSE en andere onderzoekers niet teveel laten zien van de andere wrakstukken en het allerbelangrijkste, mogelijke fragmenten van een raket.
Weet niet of de sepataristen zo nuchter kunnen redeneren (het zijn immers tokkies), maar gemakshalve ga ik er toch vanuit omdat als je er ff over nadenkt het vrij logisch is.
Als je in NL een luchtalarm hoort op maandag, denkt iedereen dat het een test is..quote:Op zondag 20 juli 2014 00:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Als je wakker wordt van het luchtalarm weet je genoeg
Heb jij een winkelcentrum ja?quote:Op zondag 20 juli 2014 00:03 schreef Felixa het volgende:
Oh die heb ik vanmiddag niet gezien. CNN bij mijn winkelcentrum...
Heeft Geert al gereageerd...?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:48 schreef RensAjacied het volgende:
Je moet er niet aan denken dat Geert onze premier was geweest.
Sowieso Wilders
We doen niet wat we moeten doen. (icm amerika)quote:
Denk niet dat die gaat, maar denk wel dat we oekraine en de separatisten beiden buitenspel moeten zetten in dit geval (ism onze allies)quote:Op zondag 20 juli 2014 00:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Als je wakker wordt van het luchtalarm weet je genoeg
Ik denk daar blijkbaar anders over in zo'n uitzonderlijke situatie.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt je niet voorstellen dat de opstandelingen nogal huiverig zijn voor inmenging van westerse groeperingen/onderzoekers/overheden ? Dat is normaal gesproken de vijand zegmaar.
Oom van me was 15 jaar geleden vergeten dat het maandag was. Was aan het eten bij een neefje. Hij ging helemaal panisch doen enzo, ramen dicht tv aan. Nog steeds trauma's.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je in NL een luchtalarm hoort op maandag, denkt iedereen dat het een test is..
quote:Op zondag 20 juli 2014 00:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Igor Girkin (Strelkov)
Battles/wars:
War of Transnistria
Bosnian War
First Chechen War
Second Chechen War
2014 Crimean crisis
[ afbeelding ]
quote:
Hij houdt zich inderdaad verdacht stil, wacht gewoon net zo lang totdat Rutte een fout maakt om em dan keihard af te straffen.quote:
We hadden niet zelf kunnen opruimen zonder op z'n minst hulp van de locals. Uiteindelijk heb je toch mortuaria nodig. En gezien het warme weer snap ik prima dat ze zelf vast lijken zijn gaan opruimen.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:03 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dat was in eerste instantie ook niet bekend.
Ik snap best dat het niet zo gaat als in Nederland, maar als je er al niemand bij laat en vervolgens lijken transport zonder in eerste instantie te vertellen waarheen, dan heb je gewoon de schijn tegen.
Wij hadden gisteren ook zelf kunnen opruimen. Maar ja, mocht niet hè!
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 17:16:51Rutte heeft gelijk. Daders opsporen en keihard straffen. Wie het ook zijn. Vermoorden 189 Nederlanders is aanslag op ons allemaal. reageer retweet
Zit je alleen in dit topic om zulke zinloze vragen te stellen?quote:
Ik ben het met Wilders eens, eng.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef ForzaMilan het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 17:16:51Rutte heeft gelijk. Daders opsporen en keihard straffen. Wie het ook zijn. Vermoorden 189 Nederlanders is aanslag op ons allemaal. reageer retweet
Hij is het eens met Rutte?quote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef ForzaMilan het volgende:
Mee eens. Dit zijn geen tijden om bang te zijn, je hebt veel grote landen achter je staan.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:06 schreef DaMook het volgende:
[..]
We doen niet wat we moeten doen. (icm amerika)
[..]
Denk niet dat die gaat, maar denk wel dat we oekraine en de separatisten beiden buitenspel moeten zetten in dit geval (ism onze allies)
quote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik denk dat de best willen helpen de lijken naar Nederland te sturen maar dat ze niet allerhande Amerikanen en andere pro-Ukraine delegaties in hun gebied willen hebben. Het is wel gewoon oorlog.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:06 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Ik denk daar blijkbaar anders over in zo'n uitzonderlijke situatie.
Mens helpt de mens in dit soort situaties ongeacht aard, afkomst, huidskleur, religie of seksuele geaardheid.
Goed man.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)ereiden-invasie-voor
Wilders moet gewoon z'n bek houden.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef ForzaMilan het volgende:
Dat is op zich al bijzonderquote:
Nou ik post hier al mee vanaf het beginquote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef Mc.Chicken het volgende:
[..]
Zit je alleen in dit topic om zulke zinloze vragen te stellen?
Duidelijk en eerlijk...quote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef ForzaMilan het volgende:
Zal best als mensen zelf de oorlog hebben meegemaakt. Maar echt het gros van de NL'ers zal denken: Zet die takkeherrie eens uit of dat het weer een BHV oefening is.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:06 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Oom van me was 15 jaar geleden vergeten dat het maandag was. Was aan het eten bij een neefje. Hij ging helemaal panisch doen enzo, ramen dicht tv aan. Nog steeds trauma's.
Dat gaat hem niet worden, Nederland kennende moeten er weer eerst tientallen debatten komen of er wel commando´s daar naartoe moeten gaan, en of ze mogen schieten etcquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:51 schreef DaMook het volgende:
[..]
Mee eens, hij heeft het diplomatiek geprobeerd, maar nu dat niet werkt moeten ze gewoon actie ondernemen en zorgen dat het gebied werkzaam is voor de onderzoekers. En terughalen wat weggenomen is. Ons KCT en KM kan dat zeker, ondersteuning daarbij van de VS zou wel erg welkom zijn.
Hij is geboren in de jaren 60.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zal best als mensen zelf de oorlog hebben meegemaakt. Maar echt het gros van de NL'ers zal denken: Zet die takkeherrie eens uit of dat het weer een BHV oefening is.
Ja en in plaats van hulp aanbieden gaan ze er zelf vandoor met 190 lijken zonder in eerste instantie te willen vertellen waarheen.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
We hadden niet zelf kunnen opruimen zonder op z'n minst hulp van de locals. Uiteindelijk heb je toch mortuaria nodig. En gezien het warme weer snap ik prima dat ze zelf vast lijken zijn gaan opruimen.
Gaan en schieten als nodig. Wij hebben de best opgeleiden militairen ter wereld, we moeten er maar eens gebruik van maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:09 schreef RVer het volgende:
[..]
Dat gaat hem niet worden, Nederland kennende moeten er weer eerst tientallen debatten komen of er wel commando´s daar naartoe moeten gaan, en of ze mogen schieten etc
Jij ging slapen geloof ik, welterusten.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:10 schreef DaMook het volgende:
[..]
Gaan en schieten als nodig. Wij hebben de best opgeleiden militairen ter wereld, we moeten er maar eens gebruik van maken.
Oké dan is je zinloze vraag een waardige asset voor dit topic. Bedankt dat je het even wilde verhelderen.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:08 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nou ik post hier al mee vanaf het begin
jij hebt nog weinig ingebracht anders
Wij? Nederland???quote:Op zondag 20 juli 2014 00:10 schreef DaMook het volgende:
[..]
Gaan en schieten als nodig. Wij hebben de best opgeleiden militairen ter wereld, we moeten er maar eens gebruik van maken.
Klopt, maar ook nu vertel ik de waarheid.quote:
Twee dagen zijn gepasseerd.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het Nederlandse leger wordt naar de vreemdste plekken op deze wereld gestuurd, om daar te vechten in oorlogen waar we niets mee te maken hebben. Srebrenica, Afghanistan, Mali, enz.
Nu worden we wel een keer onverwacht betrokken in een oorlog. En wat doet het Nederlandse leger?
Niets.
Servië/Afghanistan? Mensen die zelf in conflictgebieden zijn geweest anders zie ik niet in waarom je zo panisch moet reageren van een luchtalarm in NL. Als ie nou net een week van te voren in Israël op vakantie is geweest, kan ik het nog geloven, daar is het elke dag wel raak.quote:
Jup, al gelooft het hele land het niet.quote:
Bedankt, Rens.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:12 schreef RensAjacied het volgende:
Ondanks de bezuinigingen hebben wij een prima team commando's en korps mariniers.
Jij weet niet wat er onder water gebeurd.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het Nederlandse leger wordt naar de vreemdste plekken op deze wereld gestuurd, om daar te vechten in oorlogen waar we niets mee te maken hebben. Srebrenica, Afghanistan, Mali, enz.
Nu worden we wel een keer onverwacht betrokken in een oorlog. En wat doet het Nederlandse leger?
Niets.
En Putin chillt op zaterdagavond in Moskou.quote:Op zondag 20 juli 2014 00:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Twee dagen zijn gepasseerd.
Twee. Fucking. Dagen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 00:09 schreef DUTCHKO het volgende:
Goed interview op CNN nu met USA specialists waaronder een ACE pilot....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |