volg jij het nieuws wel? Het is geen madurodam waar je met de tram heen kunt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:24 schreef Breekfast het volgende:
Vind het belachelijk dat de Nederlandse regering vandaag niet met een update komt wat ze momenteel aan het doen zijn.
Vandaag en morgen zijn cruciaal als je nog onafhankelijk onderzoek wil doen. Onderzoekers moeten nu toegang krijgen tot het gebied. Dan is het toch normaal om even via een persmoment een update te geven hoe het daar mee staat?
Zeker wel.. er zijn al te lang veel ogen gericht op dat gebied...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef VMSDKR het volgende:
Je komt er nooit meer achter wie dit gedaan heeft.
wat moet ik onderuit halen precies¿quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Goed onderuit gehaald man echt waar.
Slachtofferaantal van Maleisië moet 43 zijn ipv 44. Dat was iemand met een Nederlands en Maleisisch paspoort. Die werd door Malaysian Airlines als als Maleisisch slachtoffer meegeteld maar door BuZa als Nederlands slachtoffer (aantal werd daardoor 193 ipv 192). Als je alles in de OP nu optelt, kom je op 299.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:24 schreef roos85 het volgende:
Moet de OP nog aangevuld en/of aangepast worden?
Merkel is dan ook altijd behoorlijk stellig als ze iets zegt.. ben benieuwd wat daar uit komt..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Bijna 48 uur na de ramp en steeds duidelijker geen enkele medewerking van de separatisten en Putin mag er wel eens wat grovere taal geuit worden ja.
gelukkig spreekt ieder voor zichzelf.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
De realiteit zegt je niets? Het is korter bij huis en daardoor raakt het je meer. Vrij normaal en maar goed ook.
De kans is dat er dmv satelliet of radarbeelden kan achterhaald worden waar de raket vandaan kwam. Echter die info zal vanuit de VS komen, en wie gelooft die nou nog?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef RVer het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van de lancering zelf? Van die raket? Als ik YT filmpjes bekijk komt er behoorlijk wat rook etc vrij bij zo´n lancering
Merkel heeft pas geleden nog weer contact met Putin gehad toch?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:29 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Merkel is dan ook altijd behoorlijk stellig als ze iets zegt.. ben benieuwd wat daar uit komt..
Ja dat is het kwalijke. De VS is niet echt te vertrouwen en die zullen naar buiten brengen wat hen het beste uitkomt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De kans is dat er dmv satelliet of radarbeelden kan achterhaald worden waar de raket vandaan kwam. Echter die info zal vanuit de VS komen, en wie gelooft die nou nog?
Ik weet niet wie je bedoeld maar Giel kende nogal wat mensen/slachtoffers geloof ik..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:28 schreef sneakydesert het volgende:
Vanochtend op de radio, de dj nog helemaal aangeslagen over wat er "de afgelopen uren was gebeurd", daarmee bedoelde hij afgelopen donderdag. Dat vond ik een beetje overdreven.
Ik hoop het, maar ik vraag het me serieus af. Dat die separatisten ook die crashzone zo afsluiten, wtf man.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zeker wel.. er zijn al te lang veel ogen gericht op dat gebied...
Dus alle awacs/radar/etc ook..
Nederland kent geen dag van nationale rouw (meer).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
waarom is er geen dag van nationale rouw afgekondigd? slecht voor het BNP ofzo? ik heb wel behoefte aan een openbare toespraak door de koning of de MP. waarom horen we in de media van alles over dat Merkel en Obama telefonisch contact hebben met wereldleiders en niets over onze eigen leiders? waar is het moreel kompas van Nederland en de eigenwaarde?
Waarom geen stille tochten houden voor andere ellende. Dat kinderen sterven van de honger vind ik toch wel wat meer een stille tocht waard dan een vliegtuig dat neerstort. Het gaat erom dingen in perspectief te zien. Zowel het belachelijke nationalistische gelul van de pers (want die praat je die ellende aan hoor) als hoe krom de wereld in elkaar steekt wat betreft omstandigheden voor mensen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Nee dat wordt nergens gezegd. Maar we wonen in Nederland dus dan is het vrij logisch als er meer nadruk op wordt gelegd als er Nederlanders ergens bij betrokken zijn. Hoe kom je erbij dat het dus erger is als er Nederlanders dood gaan dan Fransen? Wil je stille tochten etc houden voor elke andere ramp in de wereld?
Omdat je meeleeft omdat het je landgenoten zijn? Je zeikt net zo als die moslims op forums die zeuren over hypocriet Nederland en dat er in Palestina elke dag zoveel slachtoffers vallen. Vind ik ook erg maar ik heb daar stukken minder binding mee bovendien valt het niet eens te vergelijken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus omdat elk land dat heeft moet jij het ook maar zo doen en vinden? Dat is sheep metaliteit. Probeer eens voor jezelf na te denken. Kijk als je vader of moeder in het vliegtuig zat ok maar gewoon nederlanders die je niet kent, waarom zou dat erger aan moeten voelen dan een vliegtuig vol grieken (of een ander volkje)?
Omdat deze mensen nou eenmaal dichter bij ons staan dan een Griek.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus omdat elk land dat heeft moet jij het ook maar zo doen en vinden? Dat is sheep metaliteit. Probeer eens voor jezelf na te denken. Kijk als je vader of moeder in het vliegtuig zat ok maar gewoon nederlanders die je niet kent, waarom zou dat erger aan moeten voelen dan een vliegtuig vol grieken (of een ander volkje)?
Wat dacht je ervan dat iedereen er op zijn eigen manier mee omgaat? Waarom zo iets geforceerds als nationale rouw.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
waarom is er geen dag van nationale rouw afgekondigd? slecht voor het BNP ofzo? ik heb wel behoefte aan een openbare toespraak door de koning of de MP. waarom horen we in de media van alles over dat Merkel en Obama telefonisch contact hebben met wereldleiders en niets over onze eigen leiders? waar is het moreel kompas van Nederland en de eigenwaarde?
Donequote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Slachtofferaantal van Maleisië moet 43 zijn ipv 44. Dat was iemand met een Nederlands en Maleisisch paspoort. Die werd door Malaysian Airlines als als Maleisisch slachtoffer meegeteld maar door BuZa als Nederlands slachtoffer (aantal werd daardoor 193 ipv 192). Als je alles in de OP nu optelt, kom je op 299.
Dat weten ze al, hebben ze al gezegdquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De kans is dat er dmv satelliet of radarbeelden kan achterhaald worden waar de raket vandaan kwam. Echter die info zal vanuit de VS komen, en wie gelooft die nou nog?
Er is volgens mij ook al aardig wat indirect bewijs.. de tweet van die rebellencommandant waarin werd opgeschept over het neerhalen van een transportvliegtuig was voor mij al voldoende eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zeker wel.. er zijn al te lang veel ogen gericht op dat gebied...
Dus alle awacs/radar/etc ook..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_rouw_in_Nederlandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:30 schreef Andromache het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |