abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142475484

De slachtoffers krijgen een gezicht

Actueel:
Spoedbijeenkomst VN Veiligheidsraad: http://webtv.un.org/
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 44 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Uitgelekte passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• OVSE experts zijn gearriveerd
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Bovendien zal MA eventueel vervoer van en naar de crashsite in Oekraïne als daar voldoende vraag naar is

• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video's
SPOILER
pi_142475499
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:07 schreef Parzival het volgende:

[..]

nee hoor.. lichamen bergen gaat over het algemeen erg snel.. en dat die de morgue ingaan is ook wel duidelijk.. alleen in NL weten we precies waar dat is.. omdat we draaiboeken hebben.. dit is een achterlandje ergens zonder directe autoriteit en leiding.. dus dan gaat dat wat lastiger..
Kennelijk werken we alleen nog maar met draaiboeken en beleid. Gezond verstand is er niet meer bij. Pipo de Clown praktijken van jewelste hier.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:12:31 #3
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475513
denk dat je als OVSE waarnemer niet echt in een cel wil belanden daar.. maar idd gelijk.. als er 1 afgeknald wordt dan heb je pas echt troubles daar..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_142475516
Praten praten praten, tot je erbij neer valt. Man man man, laffe rothouding.
pi_142475518
OVSE opnieuw tegengewerkt bij onderzoek

Waarnemers van de OVSE worden zaterdag wederom tegengewerkt bij hun onderzoek in het rampgebied waar donderdag de Boeing van Malaysia Airlines neerkwam. Dat meldde een getuige aan het Britse persbureau Reuters.

De pro-Russische separatisten die het gebied controleren, zouden de onderzoekers tegenhouden aan de rand van het gebied. Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_tegengewerkt__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:12:54 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142475521
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende: [..] Als de Russische tanks bij Arnhem zijn roep jij wellicht ook nog: "Dit hoeft allemaal niet tot oorlog te leiden'' Nou, begin maar vast met Russisch leren dan ^O^
Waarom zou Rusland in hemelsnaam interesse hebben in Arnhem :')? Jij hebt iets teveel Red Alert gespeeld ofzo :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142475529
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland in hemelsnaam interesse hebben in Arnhem :')? Jij hebt iets teveel Red Alert gespeeld ofzo :')
:')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:13:19 #8
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_142475532
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stoere praatjes achter je pc :') "Als er 1 van hen afgeknald wordt"

Het is geen potje call of doetie hoor
Prettig is anders dat begrijp ik maar mag hopen dat die Semi-Russen niet zo lomp zijn om daadwerkelijk te schieten.
Punt 1 dat staat zo op Twitter en Punt 2 dan hebben ze nog meer stront aan de knikker
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_142475541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef Scrummie het volgende:
Inderdaad, zo volwassen en juridisch correct. We hadden allang 3 nukes kunnen gooien.
pi_142475557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:13 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Inderdaad, zo volwassen en juridisch correct. We hadden allang 3 nukes kunnen gooien.
Waar zeg ik dat?
pi_142475564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Waarnemers van de OVSE worden zaterdag wederom tegengewerkt bij hun onderzoek in het rampgebied waar donderdag de Boeing van Malaysia Airlines neerkwam. Dat meldde een getuige aan het Britse persbureau Reuters.

De pro-Russische separatisten die het gebied controleren, zouden de onderzoekers tegenhouden aan de rand van het gebied. Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd.
:r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:14:31 #12
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142475569
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef Parzival het volgende:
denk dat je als OVSE waarnemer niet echt in een cel wil belanden daar.. maar idd gelijk.. als er 1 afgeknald wordt dan heb je pas echt troubles daar..
Er word een hoop gedreigd (zo is de mentaliteit van die lui) maar daadwerkelijk schieten lijkt me niet realistisch.. die schieten eerst langs je voeten in de grond...

Het zijn achterlijke machos..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:14:32 #13
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475570
denk dat het niet lang meer gaat duren voor er iemand gaat ingrijpen hoor.. eigen onderzoek.. dat zal wat zijn
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:14:38 #14
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142475575
obk twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 13:06:49 De lijken worden door de lokale hulpdiensten uit de velden gehaald, in bodybags. Onduidelijk of ze worden afgevoerd. Nu in ieder geval niet reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142475580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:'). Rot op zeg.
In all seriousness, als ik daar zou worden toegelaten om dat werk te doen, zou ik zéér voorzichtig zijn en zorgen dat ik niet op de teentjes trap van zo'n achterlijke seperatistenleider. Beter 300 foto's van een afstandje dan niks, toch?
Het liefst zou ik ook zien dat er ingegrepen wordt en die wapendragende gekken aan de kant geslingerd worden door wiens leger dan ook, zodat alles goed onderzocht kan worden en de lichamen z.s.m. geborgen, onderzocht kunnen worden en terug naar Nederland gebracht kunnen worden, maar op dit moment lukt dat niet en ben ik van mening dat de OVSE zich beter even aan de (bizarre) regeltjes van die idioten kunnen houden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142475592
quote:

Dit geloof je toch niet
pi_142475608
quote:
Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd.
Wat voor 'zware' economische sancties zal Rutte hiervoor weer gaan eisen?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:15:51 #18
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:15 schreef RVer het volgende:

[..]

Dit geloof je toch niet
tuurlijk wel.. even je eigen fouten verbergen en wat Oekrains bewijsmateriaal neerleggen
pi_142475620
quote:
[b]Een woordvoerder van de rebellen zou hebben gezegd dat de OVSE-waarnemers later zullen worden geïnformeerd over de resultaten van een onderzoek dat de rebellen zelf zouden hebben uitgevoerd.
En de uitkomst is dat Oekraïne erachter zit. Poetin moet zulk dom tuig geen eens willen in zijn land.
Hallo
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:16:20 #20
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142475628
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:14 schreef Parzival het volgende:
denk dat het niet lang meer gaat duren voor er iemand gaat ingrijpen hoor.. eigen onderzoek.. dat zal wat zijn
Ik weet zeker dat dat ook zal gaan gebeuren... Maar dat zal pas naar buiten worden gebracht als het daadwerkelijk (is) gebeurt
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:16:40 #21
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_142475634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als de Russische tanks bij Arnhem zijn roep jij wellicht ook nog: "Dit hoeft allemaal niet tot oorlog te leiden'' Nou, begin maar vast met Russisch leren dan ^O^
Volgens mij heb je de indruk dat NL Rusland ook maar een klein beetje boeit. Russische Tanks die Nederland binnenvallen, je hebt al het hele plaatje voor jezelf verzonnen :')

Voor de rest loop je maar wat te schreeuwen terwijl je 0 verstand hebt van zaken hebt. En met een postgeschiedenis welke alleen over het WK gaat is het nog moeilijker om jou serieus te nemen. Ondanks wat je onderbuikgevoel je ook zegt, en hoe graag je ook wilt dat er militaire consequenties voor Rusland komen, er gaat niks gebeuren behalve dat er voor de zoveelste keer met economische sancties wordt gedreigd.

Of je dat fijn vindt of niet :W
pi_142475637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:14 schreef Messina het volgende:

[..]

In all seriousness, als ik daar zou worden toegelaten om dat werk te doen, zou ik zéér voorzichtig zijn en zorgen dat ik niet op de teentjes trap van zo'n achterlijke seperatistenleider. Beter 300 foto's van een afstandje dan niks, toch?
Het liefst zou ik ook zien dat er ingegrepen wordt en die wapendragende gekken aan de kant geslingerd worden door wiens leger dan ook, zodat alles goed onderzocht kan worden en de lichamen z.s.m. geborgen, onderzocht kunnen worden en terug naar Nederland gebracht kunnen worden, maar op dit moment lukt dat niet en ben ik van mening dat de OVSE zich beter even aan de (bizarre) regeltjes van die idioten kunnen houden.
Mja, sorry van dat 'rot op zeg'. Als je het zo zegt ben ik het deels met je eens, al ben ik misschien wat minder rationeel. Ik ben van mening dat die separatisten er in feite niets hebben te vertellen, dus zou ik geen orders van ze aannemen. "beter" escaleert het om vervolgens wel op het punt te komen waar je wil zijn. Zoiets als ruzie in een relatie en daarna goedmaak sex. (over slechte vergelijkingen gesproken..)
pi_142475640
Mensen die nu nog geloven dat er een eerlijk en onafhankelijk onderzoek komt :')
pi_142475641
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef Scrummie het volgende:
Dit. :') Die onderzoekers hebben vreedzame militaire begeleiding nodig. Waar hebben we nu in godsnaam nu een leger voor. :') Eindeloos oefenen, ceremonieel doen en islamitische kastanjes uit het vuur halen. Mooie boel.

Zodra er honderden burgers dood in een veld liggen laten we ze lekker rotten en kaalplunderen. Ik kan die tronies op televisie niet meer zien. Eerst die lichamen bergen, dan feitelijk onderzoek.

Niets schieten of platbombarderen, we weten nog weinig. Maar als er al geschoten wordt bij berging (onder vreedzame militaire begeleiding), dan is het terecht oorlog met die gasten. Los van het verdere onderzoek en de uitkomsten daarvan.

Geef die nabestaanden in ieder geval het vertrouwen dat je als regering je best doet.
pi_142475662
Misschien wordt het tijd om Oekraïne de moderne wapens te leveren zodat ze dit zooitje ongeregeld wat leuk oorlogje wil spelen kan worden opgerold. Het is gewoon onmenselijk wat die lui daar doen. Mensen die dit nog goed proberen te praten beginnen ook aardig ongeloofwaardig te worden.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:18:30 #26
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475674
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mensen die nu nog geloven dat er een eerlijk en onafhankelijk onderzoek komt :')
die NTSB jongetjes kunnen heeeeeel veel boven water halen hoor.. er is al beeldmateriaal van de raket.. en foto's van de lanceer inrichting.. en denk dat de NSA ook nog wel wat informatie heeft..
pi_142475677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mja, sorry van dat 'rot op zeg'. Als je het zo zegt ben ik het deels met je eens, al ben ik misschien wat minder rationeel. Ik ben van mening dat die separatisten er in feite niets hebben te vertellen, dus zou ik geen orders van ze aannemen. "beter" escaleert het om vervolgens wel op het punt te komen waar je wil zijn. Zoiets als ruzie in een relatie en daarna goedmaak sex. (over slechte vergelijkingen gesproken..)
Je hoeft geen sorry te zeggen :D Ik was ook lekker sarcastisch in het bericht waar je op reageerde.

Ze hebben er ook geen fuck te zoeken, ze moeten er ook opdonderen, maar ze hebben wel wapens en ik vrees dat je het daar gewoon niet van wint als onderzoeker of pers. Er moet daar een leger heen!
pi_142475679
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik gaf een voorbeeld. Het feit dat jij die vergelijking maakt zegt meer iets over jou
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_142475688
Waarom worden er niet gewoon NAVO troepen meegestuurd met die waarnemers?
pi_142475695
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Je hoeft geen sorry te zeggen :D Ik was ook lekker sarcastisch in het bericht waar je op reageerde.

Ze hebben er ook geen fuck te zoeken, ze moeten er ook opdonderen, maar ze hebben wel wapens en ik vrees dat je het daar gewoon niet van wint als onderzoeker of pers. Er moet daar een leger heen!
^O^ Vooral dat laatste!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:19:17 #31
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_142475701
Die separatist op het journaal :') je wil niet in stereotypen denken, maar die gast bevestigde ze even allemaal tegelijk. Dronken cowboys met geweren, die met haantjesgedrag even willen laten zien wie de grootste heeft.

Dat er veel andere belangen spelen, zeker voor henzelf, is ze totaal vreemd.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:19:19 #32
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:18 schreef Infection het volgende:
dat kost 4 weken vergaderen.. en dan nog 2 weken voorbereiding.. we hebben geen direct response units
pi_142475714
Deze meneer heeft wel gelijk naar mijn mening over de afwezigheid van een rookspoor in de lucht voorafgaand de crash, ook al praat hij zo enorm overdreven...

http://www.liveleak.com/view?i=02a_1405706832
pi_142475719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:19 schreef Parzival het volgende:

[..]

dat kost 4 weken vergaderen.. en dan nog 2 weken voorbereiding.. we hebben geen direct response units
Wat een onzin weer... :')

Vind je het gek dat Rusland maar zijn gang gaat. Ze lachen zich kapot om ons.
pi_142475720
quote:
Ze moeten eerst vergaderen, en vergaderen, en vergaderen....
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:19:59 #36
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142475723
13:11 uur
Persconferentie rebellen

Rebellenleider Aleksander Borodai, de zelfbenoemde premier van de 'Volksrepubliek Donetsk' geeft momenteel een persconferentie. Hij zegt dat de zwarte dozen nog niet zijn gevonden. Hij heeft de hulp van Rusland ingeroepen om de lichamen te bergen. Hij vindt dat ze er niet te lang kunnen blijven liggen omdat ze snel ontbinden in de hitte. Er wordt verder niet gepraat over het instellen van een veiligheidszone in het gebied. Over het tegenwerken door rebellen van OVSE-waarnemers zei hij niets.

http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-drie.html
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:20:07 #37
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142475730
quote:
Omdat niemand ruzie wilt met Rusland
pi_142475740
quote:
Wie weet wat ze aan het organiseren zijn, daar worden wij natuurlijk niet van op de hoogte gehouden ;)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:20:56 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142475754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:14 schreef DeJori het volgende:
obk twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 13:06:49 De lijken worden door de lokale hulpdiensten uit de velden gehaald, in bodybags. Onduidelijk of ze worden afgevoerd. Nu in ieder geval niet reageer retweet
Het is daar ook zomer. Nergens schaduw. Kan me enigsinds wel voorstellen wat voor tyfusstank het moet zijn daar. Met alle respect er liggen meer dan 300 (inclusief hond en vogels tussen de vracht) in staat van ontbinding in het zonnetje. Opruimen in bodybaggs en in de schaduw leggen gaat alleen maar goed zijn voor snelle identificatie. Maar dan ga ik uit van het positieve van de hulpdiensten. En Assume makes an ass out of U and Me.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_142475756
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik denk dat het militaire industriele complex uit de VS daar nog wel keer over na wel denken.
pi_142475759
quote:
Ze zijn bang voor Poetin, voor economische schade en voor nog meer doden.. zoiets zal het wel zijn
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:21:07 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_142475762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Wie weet wat ze aan het organiseren zijn, daar worden wij natuurlijk niet van op de hoogte gehouden ;)
Mag hopen dat ze die F35 ook meteen de sporen geven daar in Oost-Oekraine!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:21:15 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142475768
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik gaf een voorbeeld. Het feit dat jij die vergelijking maakt zegt meer iets over jou
Die vergelijking met die dramatisch verlopen oorlogen in naam van 9/11 was in ieder geval zinniger dan jouw opmerking dat de Russen (of sjappies die zich er aan verbonden voelen) na de Krim en Donetsk verder door marcheren naar Arnhem.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:21:25 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142475771
daar moet gvd toch een soort interventie komen daar, stelletje primitieven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142475772
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mooie boel als je daar al ruzie om krijgt. Het is soms echt een stel kinderachtige haantjes bij elkaar.
pi_142475779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:19 schreef Parzival het volgende:

[..]

Die heeft de NAVO wel, 13.000 man om precies te zijn:
http://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_49755.htm

Zijn ook al een aantal keren in actie gekomen bij rampsituaties.
pi_142475781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:20 schreef Red_85 het volgende:
Met alle respect er liggen meer dan 300 (inclusief hont en vogels tussen de vracht) in staat van ontbinding in het zonnetje.
:'(
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:21:47 #48
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142475782
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:20 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Ik denk dat het militaire industriele complex uit de VS daar nog wel keer over na wel denken.
Rusland is geen Irak. Daar ga je niet even heen om Putin van de troon te stoten
pi_142475785
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:16 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dit. :') Die onderzoekers hebben vreedzame militaire begeleiding nodig. Waar hebben we nu in godsnaam nu een leger voor. :') Eindeloos oefenen, ceremonieel doen en islamitische kastanjes uit het vuur halen. Mooie boel.

Zodra er honderden burgers dood in een veld liggen laten we ze lekker rotten en kaalplunderen. Ik kan die tronies op televisie niet meer zien. Eerst die lichamen bergen, dan feitelijk onderzoek.

Niets schieten of platbombarderen, we weten nog weinig. Maar als er al geschoten wordt bij berging (onder vreedzame militaire begeleiding), dan is het terecht oorlog met die gasten. Los van het verdere onderzoek en de uitkomsten daarvan.

Geef die nabestaanden in ieder geval het vertrouwen dat je als regering je best doet.
Eens.
pi_142475791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:16 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Volgens mij heb je de indruk dat NL Rusland ook maar een klein beetje boeit. Russische Tanks die Nederland binnenvallen, je hebt al het hele plaatje voor jezelf verzonnen :')
Kijk wie ik quote en dan weet je dat ik een voorbeeld gaf. Sommige mensen zijn zo bang voor Rusland dat ze nog geen oorlog willen als Rusland ons binnenvalt (STEL dat dat zou gebeuren). Dat bedoelde ik.

quote:
Voor de rest loop je maar wat te schreeuwen terwijl je 0 verstand hebt van zaken hebt. En met een postgeschiedenis welke alleen over het WK gaat is het nog moeilijker om jou serieus te nemen.
Waarom is dit relevant? Er is 1 keer in de vier jaar een WK en ja dan post ik veel daar. Verschillende hoogleraren die ook van voetbal houden en en WK intensief volgen. Het feit dat jij conclusies trekt op basis van iemands interesse en hobbies zegt veel over jou.

quote:
Ondanks wat je onderbuikgevoel je ook zegt, en hoe graag je ook wilt dat er militaire consequenties voor Rusland komen, er gaat niks gebeuren behalve dat er voor de zoveelste keer met economische sancties wordt gedreigd.
Dat weet ik, maar ik weet ook dat het geen goede beslissing is.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:22:02 #51
361691 DeJori
pi_142475794
obk twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 13:19:41 OVSE vraagt toestemming aan de rebellen om een zijweg in te slaan. 'Nee', zegt de rebellenleider. De OVSE luistert. reageer retweet
pffff
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142475797
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Maar dat hoeft ook niet.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:22:40 #53
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142475813
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Mooie boel als je daar al ruzie om krijgt. Het is soms echt een stel kinderachtige haantjes bij elkaar.
Ja raar hé dat de Russen geen zin hebben dat o.a. de Amerikanen direct op de grens zitten :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:22:59 #54
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142475823
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:15 schreef RVer het volgende:

[..]

Dit geloof je toch niet
Tja als dit gebied gecontroleerd word door rebellen is dit niet zo gek. Rusland levert wapens aan dit tuig en dat is het dan ook. Niets helpt en al helemaal geen inval of een economische sanctie. Zolang de VS, Frankrijk etc levert aan rebellen(bijvoorbeeld Syrië, Afghanistan) kan je niets anders doen dan slap lullen en wel zo lang dat we achter een maand de zaak al weer vergeten zijn. Helaas. Ik zou het graag anders zien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_142475828
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:22 schreef DeJori het volgende:
obk twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 13:19:41 OVSE vraagt toestemming aan de rebellen om een zijweg in te slaan. 'Nee', zegt de rebellenleider. De OVSE luistert. reageer retweet
pffff
Gvd... wat een schoothondjes zijn die OVSE waarnemers ook. Alsof die separatisten ook maar één schot zullen lossen op die waarnemers. :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:23:14 #56
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475829
quote:
pffff
die gasten krijgen met de minuut een grotere pik
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:23:18 #57
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_142475833
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:19 schreef Snowballed het volgende:
13:11 uur
Persconferentie rebellen

Rebellenleider Aleksander Borodai, de zelfbenoemde premier van de 'Volksrepubliek Donetsk' geeft momenteel een persconferentie. Hij zegt dat de zwarte dozen nog niet zijn gevonden. Hij heeft de hulp van Rusland ingeroepen om de lichamen te bergen. Hij vindt dat ze er niet te lang kunnen blijven liggen omdat ze snel ontbinden in de hitte. Er wordt verder niet gepraat over het instellen van een veiligheidszone in het gebied. Over het tegenwerken door rebellen van OVSE-waarnemers zei hij niets.

http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-drie.html
Het treurigste is dat door deze piswedstrijd de nabestaanden enorm verder onrecht wordt aangedaan. Je kan juist nu je van je grootse kant laten zien als rebellenfactie en een open internationaal onderzoek zoveel mogelijk faciliteren, maar het is onderhand wel duidelijk dat met deze versnipperde verzameling dronkemanscowboys dat nooit zal gaan gebeuren.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:23:20 #58
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142475836
Jezus, wat naar voor de nabestaanden dat er zo met de lichamen omgegaan wordt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:23:22 #59
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_142475840
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:18 schreef Tukker87 het volgende:
Misschien wordt het tijd om Oekraïne de moderne wapens te leveren zodat ze dit zooitje ongeregeld wat leuk oorlogje wil spelen kan worden opgerold. Het is gewoon onmenselijk wat die lui daar doen. Mensen die dit nog goed proberen te praten beginnen ook aardig ongeloofwaardig te worden.
Goh, Oekraïne moderne wapens leveren. Jij hebt blijkbaar geen enkel verstand van wat er daar gaande is. Gisteren zijn er rond 40 onschuldige burgers om het leven gebracht door het Oekraïense leger. En dat allemaal onder het beleid van de nieuwe Oekrainse regering met wie de EU om de tafel zit. Over onmenselijkheid gesproken.

http://www.liveleak.com/view?i=0ae_1405699122
pi_142475843
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die kun je beter uit de lucht schieten
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:23:29 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142475845
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:21 schreef superniger het volgende:

[..]

:'(
Fuck you _O-

You had me there, for a second....
1947-2016
pi_142475848
quote:
pffff
Bom op de hoofden van die rebellen, wat mij betreft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142475860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Gvd... wat een schoothondjes zijn die OVSE waarnemers ook. Alsof die separatisten ook maar één schot zullen lossen op die waarnemers. :')
Zou jij dat risico nemen als jij daar zou rondlopen? Ik niet, die separatisten zijn zo onvoorspelbaar als wat (ze hebben immers naar verluid een volle Boeing uit de lucht geschoten)
pi_142475861
quote:
pffff
Zeker Nederlanders _O-
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:24:18 #65
361691 DeJori
pi_142475866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:24 schreef RVer het volgende:

[..]

Zeker Nederlanders _O-
Deels :9
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:24:25 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142475871
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bom op de hoofden van die rebellen, wat mij betreft.
Maar nu hebben ze nog wel even de lichamen. Dus de macht.
1947-2016
pi_142475878
Zal er vandaag nog een persco komen van Rutte of 1 van die droeftoeters?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:24:42 #68
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142475879
quote:
pffff
Ik snap dus niet dat ze niet gewoon doorlopen tot er serieus gedreigd word...
Straal een beetje autoriteit uit zeg...
Ze schieten je niet zomaar voor je harses..
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:24:58 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:25:17 #70
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142475889
quote:

[..]

Neuh, een Boeing uit de lucht schieten is geen probleem maar één zo'n koekenbakker zullen ze niet aanraken. Ik zou het risico ook niet nemen.

Wat een achterlijke post, zeg.
pi_142475891
quote:

[..]

En wat moet het handjevol ongewapende burgers precies doen als de meerderheid die wel wapens heeft nee zegt?
pi_142475892
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:24 schreef AchJa het volgende:
Aan alle legerinzet figuren:

Waar waren jullie de afgelopen 20 jaar toen defensie tot op het bot en verder wegbezuinigd is?
Op het werk voornamelijk. Jij?
pi_142475897
quote:

[..]

Dat is makkelijk te zeggen natuurlijk van achter de veilige computer.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:25:34 #74
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475900
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:24 schreef Snowballed het volgende:

[..]

nou..... dat deden ze wel bij een vliegtuig..

en het kan ook even een afweging zijn van de leiding he.. laat die klojo's maar even hun gang gaan.. laten we zien dat we ze respecteren..
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:25:36 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142475902
quote:

[..]

En toen reed je met je dwarse harses een mijnenveld in... :')
pi_142475906
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:24 schreef AchJa het volgende:
Aan alle legerinzet figuren:

Waar waren jullie de afgelopen 20 jaar toen defensie tot op het bot en verder wegbezuinigd is?
Werk, thuis, school.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142475909
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja raar hé dat de Russen geen zin hebben dat o.a. de Amerikanen direct op de grens zitten :')
Lijkt me toch duidelijk waarom die gasten daar komen.

Hup, acht militaire helikopters volladen met specialisten en die op het veld zitten. Laat ze hun onderzoek & bergingswerk doen zonder verder offensief te handelen. Krampachtig gedoe.

Als Rusland daar al over jankt dan mogen ze het zelf doen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:26:07 #78
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142475917
quote:

[..]

Ik wil jou wel stoer zien doen terwijl er een paar bosapen wapens op je richten.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:26:23 #79
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142475924
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:25 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk waarom die gasten daar komen.

Hup, acht militaire helikopters volladen met specialisten en die op het veld zitten. Laat ze hun werk doen zonder verder offensief te handelen. Krampachtig gedoe.
Je weet dat er een burgeroorlog aan de gang is? :')
pi_142475930
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je weet dat er een burgeroorlog aan de gang is? :')
Ja en?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:26:40 #81
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142475934
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:24 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Zou jij dat risico nemen als jij daar zou rondlopen? Ik niet, die separatisten zijn zo onvoorspelbaar als wat (ze hebben immers naar verluid een volle Boeing uit de lucht geschoten)
Leer mij de mentaliteit daar kennen... het is gewoon macho gedoe...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:26:49 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142475940
ik begin wel steeds bozer te worden maar ja .. ben benieuwd als de gasten van maleysia aankomen die hebben beveiliging bij hun
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:04 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142475947
quote:

[..]

Zegt iemand veilig vanuit zijn zolderkamer :').

Je kan hier echt niks zinnigs over zo'n situatie zeggen, behalve dat zeer frustrerend is.
pi_142475948
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:26 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik wil jou wel stoer zien doen terwijl er een paar bosapen wapens op je richten.
Net alsof die echt gaan schieten :')
Er lopen tientallen journalisten mee
pi_142475952
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:26 schreef Re het volgende:
ik begin wel steeds bozer te worden maar ja .. ben benieuwd als de gasten van maleysia aankomen die hebben beveiliging bij hun
Wanneer is dat?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:12 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142475954
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

En wat moet het handjevol ongewapende burgers precies doen als de meerderheid die wel wapens heeft nee zegt?
Dit, je hebt geen keus. Helaas. het liefst zou je een bom op die gasten willen gooien maar dat is wensdenken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:15 #87
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142475957
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:26 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Leer mij de mentaliteit daar kennen... het is gewoon macho gedoe...
Oh, vertel ons eens hoe jij de separatistenexpert bent geworden
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:22 #88
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475960
quote:
bron?
pi_142475962
quote:

[..]

Precies.. zou me ook niet verbazen als zo'n halfdronken IQ-loze bosaap daadwerkelijk gaat lopen knallen als je als OVSE gewoon doorloopt
pi_142475971
quote:

[..]

Teveel naar Rambo gekeken? :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:45 #91
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_142475972
quote:

[..]

Dat doen ze wel :'). Je ziet het al aan die koppen van die gasten, die wil je niet tegenkomen op het verkeerde moment.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:27:50 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142475975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wanneer is dat?
weet niet gisteren is er een team van 74 man naar Kiev gevlogen, weet niet hoe ze verder gaan
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:28:05 #93
54408 Parzival
Where it happens
pi_142475984
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies.. zou me ook niet verbazen als zo'n halfdronken IQ-loze bosaap daadwerkelijk gaat lopen knallen als je als OVSE gewoon doorloopt
laat er 1 een held zijn/worden..
pi_142475988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:27 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat doen ze wel :'). Je ziet het al aan die koppen van die gasten, die wil je niet tegenkomen op het verkeerde moment.
Die willen ons ook niet tegen komen op het verkeerde moment.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:28:57 #95
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142476007
quote:
Hopelijk meer dan twee man, zou mooi zijn.
pi_142476014
Begint steeds macaberder te worden, je kunt die mensen daar toch niet dagen achtereen laten liggen...?
I´m back.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:29:12 #97
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142476015
quote:

[..]

Er worden geen wapens op ze gericht.. ze vroegen of het mocht.. er word ze iets gezegd..
Je kan ook gewoon de kant op lopen waar je heen wil.. het is niet zo zwart wit...
Ze zullen eerst in de lucht schieten...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:29:12 #98
54408 Parzival
Where it happens
pi_142476016
we weten al wat er gebeurd is en wie het gedaan heeft.. wie de wapens heeft geleverd.. en dus kunnen we de napalm uit de kast halen.. en gewoon over dat hele gebied halen.. al die separatisten weg.. klaar..
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:29:18 #99
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142476020
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Die willen ons ook niet tegen komen op het verkeerde moment.
Stoere boy

Dat is te zien ja aan de manier van handelen :')
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:29:44 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142476029
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')