Maar daar ga je de fout in. Rusland heeft er baat bij om de rebellen zo zwaar mogelijk te bewapenen. Echter, omdat je deze oorlog niet zelf voert en dus niet in staat bent om alles perfect te controleren, bestaat de kans dat ze een fout maken. Met zwaardere wapens verandert een foutje in een catastrofe. Die afweging heeft Rusland gemaakt. Als ze geen vliegtuig hadden neergeschoten, zou Rusland dik tevreden zijn met de oorlog die ze nu aan het voeren zijn. Wel de lusten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Rusland (als zij al die wapens verkocht hebben) is toch niet verantwoordelijk voor wat de koper met die wapens doet?
Wat wordt het volgende, de heer Louboutin aanklagen omdat een dame met "zijn" pumps een man doodsteekt?
Ja, degenen die die keuze maakten op een burgervliegtuig te vuren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:27 schreef Parlay het volgende:
[..]
En als er 2 mensen op de knop hebben gedrukt simultaanOf 3 of 4 of 5.
He?? Echt, ik kan er niet bij. Stel jij praat met een Chinees, die verstaat jou verkeerd en interpreteert "van SuperHarregarre moest ik 298 Oeigoeren vermoorden", ben jij dan schuldig aan het verkeerd verstaan door die Chinees??quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar daar ga je de fout in. Rusland heeft er baat bij om de rebellen zo zwaar mogelijk te bewapenen. Echter, omdat je deze oorlog niet zelf voert en dus niet in staat bent om alles perfect te controleren, bestaat de kans dat ze een fout maken. Met zwaardere wapens verandert een foutje in een catastrofe. Die afweging heeft Rusland gemaakt. Als ze geen vliegtuig hadden neergeschoten, zou Rusland dik tevreden zijn met de oorlog die ze nu aan het voeren zijn. Wel de lusten.
Maar nu die afweging verkeerd uit lijkt te pakken wil Rusland haar handen van dit probleem aftrekken? Niet de lasten?
Zo werkt de wereld niet. Als 't niet fout gaat, profiteert Rusland. En nu 't wel fout gaat, moet je daar ook verantwoording voor nemen.
Volgens de wereld wel en dat is waar hij nu zit, niet op de planeet Mars in zijn uppie. Tenzij Oekraine hier schuldig aan isquote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, Poetin heeft hier niets mee te maken. Degene die vuurt zit fout. En behalve als hij de opdracht daartoe van Vladimir zelf heeft gekregen, heeft de Russische president hier toch geen schuld aan?
De Poetinhaat wiert telig.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Enige uitweg ook. Hoe eerder Poetin een vingertje kan wijzen naar een schuldige, hoe beter voor zichzelf. Vervolgens draait de Russische Propaganda machine op volle toeren. "Poetin vangt boef die een aanslag op zijn vliegtuig probeerde te plegen" en kan ie vervolgens weer lekker gaan jagen in de natuur terwijl hij op een bruine beer zit. Hamer en sikkel ftw! End of story
Echt, ik begrijp niets van wat je zegt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:31 schreef Parlay het volgende:
[..]
Volgens de wereld wel en dat is waar hij nu zit, niet op de planeet Mars in zijn uppie. Tenzij Oekraine hier schuldig aan isOf de Amerikanen zelf
twitter:AFP twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 07:19:13#BREAKING: Top AIDS official says six colleagues on Malaysia plane, not 100 as earlier reports suggest reageer retweet
A, U is Putin aanhangerquote:
Geeft niks, ik vaak ook niet, maar wel mijn standpunten in deze discussiequote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Echt, ik begrijp niets van wat je zegt.
misschien heeft het niks met poetin te maken, maar met de schuldigen bestraffenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:27 schreef Parlay het volgende:
[..]
En als er 2 mensen op de knop hebben gedrukt simultaanOf 3 of 4 of 5.
Politici aanhangen lijkt me zelfmoord, maar Poetin is voor Rusland zeer zeker de juiste man.quote:
Wettechnisch spreken we natuurlijk van moord als er opzettelijk en doelbewust op een lijnvliegtuig geschoten is in plaats van met de gedachte dat het een ander luchtvaartuig was.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, degenen die die keuze maakten op een burgervliegtuig te vuren.
Een "foutje" maakt het nog geen ongeluk. De verkeerde (298) vermoorden, is toch nog steeds moord?
Nee, niet complete landen of groepen. Individuen. Een land vuurt niet, de mannen aan de knoppen van die Buk wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:35 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
misschien heeft het niks met poerin te maken, maar met de schuldigen bestraffen
of dat nu jantje keesje of pietje is
of anders gezegd oekraine, rusland of sepertisten
Mwah, we shall seequote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Politici aanhangen lijkt me zelfmoord, maar Poetin is voor Rusland zeer zeker de juiste man.
ook dan is het moord, alleen met minder slachtoffers, vliegtuigen worden nu eenmaal bemandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Wettechnisch spreken we natuurlijk van moord als er opzettelijk en doelbewust op een lijnvliegtuig geschoten is in plaats van met de gedachte dat het een ander luchtvaartuig was.
Onbewuste doodslag wordt hier eventjes tot "oeps, ongelukje" gebombardeerd (no pun intended).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Wettechnisch spreken we natuurlijk van moord als er opzettelijk en doelbewust op een lijnvliegtuig geschoten is in plaats van met de gedachte dat het een ander luchtvaartuig was.
die mannen krijgen toch opdracht van hogere macht, dus van een leiderquote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet complete landen of groepen. Individuen. Een land vuurt niet, de mannen aan de knoppen van die Buk wel.
Sorry, maar dit stukje is zonder enkele Putinhaat beschreven. Ik denk dat dit de uitkomst is van heel die situatie ondertussen kan ie lekker verder z'n gang gaan met het annexeren van de Ukraïne. Dit is zelfs de meest gunstige situatie voor em, mocht het zo uitpakken.quote:
Je gaat voorbij aan mijn punt. Juridisch gezien is dit doodslag wanneer men de bedoeling had om een cargovliegtuig neer te halen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:37 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
ook dan is het moord, alleen met minder slachtoffers, vliegtuigen worden nu eenmaal bemand
Dat weet je niet, zeker niet in het zooitje dat de Oost-Oekraine is op het moment.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
die mannen krijgen toch opdracht van hogere macht, dus van een leider
dat is ook niet fair, jij wilt de schuld afschuiven op iemand die handel in opdracht van iemand...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet complete landen of groepen. Individuen. Een land vuurt niet, de mannen aan de knoppen van die Buk wel.
In die beoordeling moet je de slachtoffers buiten weg laten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onbewuste doodslag wordt hier eventjes tot "oeps, ongelukje" gebombardeerd (no pun intended).
Hoe erg kan je 298 volslagen onschuldige slachtoffers in hun gezicht natrappen zeg.
Annexatie is iets heel anders. Oekraine is altijd een verdeeld land geweest. De Krimbewoners voelen zich meer Rus dan Oekrainer, wie zijn wij dan om hen hun democratisch verworven afscheiding te ontzeggen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Sorry, maar dit stukje is zonder enkele Putinhaat beschreven. Ik denk dat dit de uitkomst is van heel die situatie ondertussen kan ie lekker verder z'n gang gaan met het annexeren van de Ukraïne. Dit is zelfs de meest gunstige situatie voor em, mocht het zo uitpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |