Enschede zal wel dicht zitten, de website vermeldt een winkel in apeldoorn. Zo te zien hebben ze alleen maar dure en exclusieve shit. Allemaal zwaar aan de prijs dus.quote:
Schijnt van wel. Geen idee van prijs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ibanez Ergodyne is dat een beetje een goede bas? En wat zou ik daar tweede hands voor mogen betalen?
Hij is wel gruwelijk lelijk...
Is dat mijn H500?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:33 schreef -Menn0- het volgende:
Iemand interesse in een Peavey Valveking icm een LTD H-500?
(Doe d'r echt helemaal niks mee)
Onafscheidelijk samenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat een slet is het ook he. Is het ook mijn Valveking?
Leuk setje, klinkt lekker!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:38 schreef HouseHarkonnen het volgende:
Ola!
Geen idee of het hier thuishoort, maar ik gooi em er toch in.
Ben als gitarist naarstig op zoek om herrie te maken met muzikale evenknieen in de omgeving Utrecht (tussen 20 en 35). Pret gegarandeerd, succes optioneel. Liefst richting classic rock: Whitesnake, Van Halen, Extreme, AC/DC. Maak graag gebruik van het netwerk van medemuzikanten hier om nieuwe bandmaats te vinden om binnenkort de grote stadions en talloze jeugdcentra op de grondvesten te laten schudden.
Voor de gitaristen:
Gibson LP Studio 2005 met EMG 85 (brug) / EMG 81 (neck)
Blackstar ID Core 40 (thuis)
Framus Dragon (gigs/oefenen/studio)
FlatLine Twitch
FB pagina vorige band
Cheers!
Wanneer je tremmelo omhoog komt tijdens het benden (niet een beetje, maar echt een flink stuk) is het misschien wel handiger om je veren strakker te zetten of er een extra bij te plaatsen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Captainp00face het volgende:
Ik heb even wat advies nodig; ik heb hier een AMS Strat liggen, deze kwammen met .09 wat echt ontzettend bagger speelde, ik ben hierna overgegaan op .010, maar nu sinds een weekje heb ik er .011 en daar wil ik het eigenlijk wel graag bij houden.
Echter als ik op de hogere snaren een hele stap wil benden moet ik de snaren echt absurd hoog duwen, op het punt dat ik bang ben dat ze knappen. Nu vroeg ik mij af of dit gewoon een kwestie van wennen is vanwege de zwaardere snaren, of is het verstandig om een extra veer aan het tremolo-blok te hangen?
Ik heb er twee veren bijgezet, echter blijft het benden op (eigenlijk) alleen de hoge E snaar lastig. Kwestie van wennen? Ik zit er eigenlijk aan te denken om het wel bij deze dikte te houden, maar om slechts de hoge E snaar een maatje kleiner te pakken, dat moet gewoon mogelijk zijn, toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 07:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Wanneer je tremmelo omhoog komt tijdens het benden (niet een beetje, maar echt een flink stuk) is het misschien wel handiger om je veren strakker te zetten of er een extra bij te plaatsen.
SRV speelde ook met 011 snaren en stemde de gitaar voor de helft naar beneden om benden makkelijker te maken, misschien dit ook maar overwegen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:22 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Ik heb er twee veren bijgezet, echter blijft het benden op (eigenlijk) alleen de hoge E snaar lastig. Kwestie van wennen? Ik zit er eigenlijk aan te denken om het wel bij deze dikte te houden, maar om slechts de hoge E snaar een maatje kleiner te pakken, dat moet gewoon mogelijk zijn, toch?
alles is mogelijk, maar benden gaat ook iets lastiger met dikkere snaren, ook een kwestie van wennen, in mijn optiekquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:22 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Ik heb er twee veren bijgezet, echter blijft het benden op (eigenlijk) alleen de hoge E snaar lastig. Kwestie van wennen? Ik zit er eigenlijk aan te denken om het wel bij deze dikte te houden, maar om slechts de hoge E snaar een maatje kleiner te pakken, dat moet gewoon mogelijk zijn, toch?
Ik dacht dat SRV altijd met 013 speelde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:09 schreef koppesneller het volgende:
[..]
SRV speelde ook met 011 snaren en stemde de gitaar voor de helft naar beneden om benden makkelijker te maken, misschien dit ook maar overwegen?
Ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:53 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Ik dacht dat SRV altijd met 013 speelde.
Heb er al 1. Waarom houdt je hem niet zelf?quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand toevallig interesse in een Classic Vibe Telecaster (squier)?
[ afbeelding ]
Hij hangt aan de muur tussen de rest, en thats it. Supergitaartje. Ik vind nog steeds dat het voor het geld echt een goed ding is. Maarja, ik doe er gewoon niks meequote:Op maandag 11 augustus 2014 20:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Heb er al 1. Waarom houdt je hem niet zelf?
Dan slechtere gitaren dan die wegdoenquote:Op maandag 11 augustus 2014 20:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hij hangt aan de muur tussen de rest, en thats it. Supergitaartje. Ik vind nog steeds dat het voor het geld echt een goed ding is. Maarja, ik doe er gewoon niks mee
Dit is de "slechtste"quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan slechtere gitaren dan die wegdoen
Een kippenpootje en een eiquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Was 411 nieuw. Laat maar weten wat je ervoor over hebt.
Hoe duur is zo'n e-tune?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren ff een LesPaul etune in actie gezien. Best prijzig, aldus Google
. Maar is zo'n mechanisme eigenlijk ook los te koop? En zo ja, is het simpel om dat op een gitaar te bouwen?
$3kquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Hoe duur is zo'n e-tune?
$3k!!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
$3k
[edit]
Op de site van Gibson staat ook een instapmodel voor $1k
Die van 3k heb ik dus live gezien... Dat systeem is echt geniaal... Wil ik ook op al mijn gitaren, al heb ik nog nergens een 12-snarige versie gezien.quote:
Flink sparen dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die van 3k heb ik dus live gezien... Dat systeem is echt geniaal... Wil ik ook op al mijn gitaren, al heb ik nog nergens een 12-snarige versie gezien.
Maar het systeem van Gibson lijkt enigszins beperkt in het aantal stemmingen (5 of zo). En ik heb er al 1 gezien die over, volgens de reclame erbij, 16 stemmingen beschikt.
Maar goed, eerst eens goed rondkijken, zoeken, reviews kijken, etc. Een keer een overwogen keuze maken, ipv m'n GAS blind bevredigen
3 of 4 gitaren hier van voorzien gaat idd een duur geintje wordenquote:
Inclusief gitaar ja, het losse systeem is gemaakt door tronicalquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
$3k
[edit]
Op de site van Gibson staat ook een instapmodel voor $1k
Had ik gezien ja... Maar geen idee nog of deze ook op mijn gitaren past. Sowieso lijkt de Red Special buiten de boot te vallen, door de aparte vorm van de kop. Er lijkt geen 12-snaar versie te zijn, dus mijn Martin wordt m ook niet. Geen idee of een klassieke gitaar überhaupt ondersteund wordt, dus die kan ook makkelijk afvallen. Blijft alleen mijn Adam Black nog over... Maar nog geen idee of het systeem daar op past.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Inclusief gitaar ja, het losse systeem is gemaakt door tronical
http://www.thomann.de/nl/tronical.html
Kost je 300 euro. Toch minder dan 3000 toch
Ik vond het toch niet fijn. Ben ook meer van de vintage gitaren en vond het toch niet optimaal werken. Is live wel handig hoor, maar ik gebruik liever gewoon mijn polytune. Je kunt ook nog gewoon stemmen hoor, maar ik vind het ook gewoon heel lelijkquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die van 3k heb ik dus live gezien... Dat systeem is echt geniaal... Wil ik ook op al mijn gitaren, al heb ik nog nergens een 12-snarige versie gezien.
Maar het systeem van Gibson lijkt enigszins beperkt in het aantal stemmingen (5 of zo). En ik heb er al 1 gezien die over, volgens de reclame erbij, 16 stemmingen beschikt.
Maar goed, eerst eens goed rondkijken, zoeken, reviews kijken, etc. Een keer een overwogen keuze maken, ipv m'n GAS blind bevredigen
Ik hou niet van pedalen... Speel daar veel te weinig voor (en atm sowieso niet electrisch). Zo'n tronical systeem is dan wel een uitkomstquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik vond het toch niet fijn. Ben ook meer van de vintage gitaren en vond het toch niet optimaal werken. Is live wel handig hoor, maar ik gebruik liever gewoon mijn polytune. Je kunt ook nog gewoon stemmen hoor, maar ik vind het ook gewoon heel lelijkWilde mijn Gibson juist zonder.
Ja dat is wel handig dan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik hou niet van pedalen... Speel daar veel te weinig voor (en atm sowieso niet electrisch). Zo'n tronical systeem is dan wel een uitkomst
Ik heb altijd gitaren met floyds gehad (hardstikke stabiel allemaal wel geluk mee gehad), al die comments op internet begreep ik nooit totdat ik een gibson had voor een weekje om mee te spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is wel handig dan.
Overigens hebben Gibsons wel stemproblemen. Dat ze dat nog steeds niet fixen. De topkam op de nieuwe modellen is vervangen maar blijft drama. Mijn tele blijft perfect gestemd en mijn LP moet ik continu stemmen. Je zal eigenlijk altijd de topkam en tuners moeten vervangen... Toch irritant voor gitaren van een paar duizend euro.
Tja, een elektrische Gibson komt er bij mij sowieso niet in (tenzij cadeau of zo), aangezien ik daar toch niet op ga spelen. Heb momenteel niet eens een fatsoenlijke versterker. Moet nog sparen voor een AC30 (en dan het liefst uit midden jaren '50). Maar dat is een "later als ik groot ben" dingetje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is wel handig dan.
Overigens hebben Gibsons wel stemproblemen. Dat ze dat nog steeds niet fixen. De topkam op de nieuwe modellen is vervangen maar blijft drama. Mijn tele blijft perfect gestemd en mijn LP moet ik continu stemmen. Je zal eigenlijk altijd de topkam en tuners moeten vervangen... Toch irritant voor gitaren van een paar duizend euro.
Ik moet idd gewoon ff rondkijken en vooral veel sparenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:05 schreef BurnaBoy het volgende:
Heeft het op een V zitten.
http://store.tronical-components.eu/tronicaltune-type-v/
http://www.tronical.com/uploads/TronicalTune_PCB_Template.pdf
Je zou kunnen kijken of het op je red special past.
Dat ligt meer aan de ruimte waarin ze hangen, dan aan de gitaren zelf (muv Gibson, blijkbaar). Bij mij zijn er best wat temperatuurwisselingen. Niet in een mate dat het slecht is voor de gitaren, maar de snaren vinden mij heul nie lief nie...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Al mijn gitaren zijn tot nu toe, pak van de muur en spelen geweest, hooguit 1 snaar stemmen die ietwat vals is maar verder gewoon goed.
Ī300 is een koopje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Inclusief gitaar ja, het losse systeem is gemaakt door tronical
http://www.thomann.de/nl/tronical.html
Kost je 300 euro. Toch minder dan 3000 toch
Gibson heeft alleen een licentie erop en verkoopt het dus onder eigen merknaam.![]()
Waarom zou je geen Gibson willen? Zijn echt geweldige gitaren. Heeft namelijk een vol geluid met behoud van definitie. Moet je wel de echt goede Gibson LP's kopen. Vind ze ook erg mooi maar dat is subjectief.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tja, een elektrische Gibson komt er bij mij sowieso niet in (tenzij cadeau of zo), aangezien ik daar toch niet op ga spelen. Heb momenteel niet eens een fatsoenlijke versterker. Moet nog sparen voor een AC30 (en dan het liefst uit midden jaren '50). Maar dat is een "later als ik groot ben" dingetje.
[..]
Ik moet idd gewoon ff rondkijken en vooral veel sparen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mijn favoriet qua geluid is toch mijn tele:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door ssebass op 12-08-2014 13:16:43 ]"Happiness is not getting more, but wanting less"
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:10 schreef ssebass het volgende:
[..]
Waarom zou je geen Gibson willen? Zijn echt geweldige gitaren. Heeft namelijk een vol geluid met behoud van definitie. Moet je wel de echt goede Gibson LP's kopen. Vind ze ook erg mooi maar dat is subjectief.
Hier het geluid van mijn Gibson LP. Enige filmpje dat ik ervan heb:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mijn favoriet qua geluid is toch mijn tele:Eens qua geluid, maar ik speel domweg geen elektrische gitaar atm. Noch dat ik daar de versterkers voor heb. Dus is zo'n gitaar een hele lange baan issueSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hmm dat is waar. Komt wel veel bij kijken. Een goede versterker is ook heel belangrijk voor het geluid. Een goede buizenversterker is ook niet gratis. Vroeger heb ik veel multi fx dingen gebruikt. Best prima en is een goedkopere oplossing. Nu alles de deur uit gedaan en heel minimaal gitaar en versterker. Enige losse effect dat ik gebruik is delay.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eens qua geluid, maar ik speel domweg geen elektrische gitaar atm. Noch dat ik daar de versterkers voor heb. Dus is zo'n gitaar een hele lange baan issue
Ach, wat dat betreft "moet" er hier nog een AC30 en Deacy-amp komen... Voor ik die bij elkaar heb...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:37 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hmm dat is waar. Komt wel veel bij kijken. Een goede versterker is ook heel belangrijk voor het geluid. Een goede buizenversterker is ook niet gratis. Vroeger heb ik veel multi fx dingen gebruikt. Best prima en is een goedkopere oplossing. Nu alles de deur uit gedaan en heel minimaal gitaar en versterker. Enige losse effect dat ik gebruik is delay.
Tja de enige versterker die ik hier heb is een Roland cube 40w exemplaartje, goed genoeg voor incidenteel gebruik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tja, een elektrische Gibson komt er bij mij sowieso niet in (tenzij cadeau of zo), aangezien ik daar toch niet op ga spelen. Heb momenteel niet eens een fatsoenlijke versterker. Moet nog sparen voor een AC30 (en dan het liefst uit midden jaren '50). Maar dat is een "later als ik groot ben" dingetje.
[..]
Ik moet idd gewoon ff rondkijken en vooral veel sparen.
Snaren gaan hier ook niet te lang mee hoor. Heb hier gitaar aan de muur hangen met snaren van 4 weken oud die roodbruin van de roest zijn nu.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de ruimte waarin ze hangen, dan aan de gitaren zelf (muv Gibson, blijkbaar). Bij mij zijn er best wat temperatuurwisselingen. Niet in een mate dat het slecht is voor de gitaren, maar de snaren vinden mij heul nie lief nie...
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:10 schreef ssebass het volgende:
[..]
Waarom zou je geen Gibson willen? Zijn echt geweldige gitaren. Heeft namelijk een vol geluid met behoud van definitie. Moet je wel de echt goede Gibson LP's kopen. Vind ze ook erg mooi maar dat is subjectief.
Hier het geluid van mijn Gibson LP. Enige filmpje dat ik ervan heb:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mijn favoriet qua geluid is toch mijn tele:Het ergerlijke aan les pauls is de body shape. Je kunt bijna niet zitten met die krengen. Tevens nekt die ietwat kortere scale length mij elke keer. Ik heb leren spelen op ibanez nekjes en die fretafstand van een LP is niet prettig spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het wel, maar niet comfortabel zegmaar. Ook prefereer ik een lage actie, en dat gaat makkelijker met langere scale length zonder daarvoor naar dikkere snaren te moeten.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Ja, maar wat een dingen!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Pffoee vandaag op m'n werk wat zitten spelen met zo'n Kemper Profile Amp. Wát een sound komt er uit dat ding zeg. Dat gaat me ooit weer eens geld kosten
Hmm qua vorm met zitten geen enkel probleem. Ik heb een solide (dus geen weight relief) en die is erg zwaar. Die heeft bij zitten de neiging een kant op te vallen vanwege de zware body. Actie kan gewoon laag, dat is een kwestie van goed instellen. Mijn LPs hebben hele lage actie. De hals speelt zelf wel veel zwaarder. Als je Ibanez fijn vind begrijp ik dat je dit niets vind. Maar ik ga voor geluid/sustain en ben begonnen op een LP dus wel wat gewend. Heb zelf ook een shred Ibanez 30 fretter met wizard hals staan en dat is inderdaad een andere wereld. Ibanez super strats zijn heel klinisch. Doen alles gewoon strak en goed, maar mist voor mij het karakter.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:07 schreef BurnaBoy het volgende:
Het ergerlijke aan les pauls is de body shape. Je kunt bijna niet zitten met die krengen. Tevens nekt die ietwat kortere scale length mij elke keer. Ik heb leren spelen op ibanez nekjes en die fretafstand van een LP is niet prettig spelen.
Ik kan het wel, maar niet comfortabel zegmaar. Ook prefereer ik een lage actie, en dat gaat makkelijker met langere scale length zonder daarvoor naar dikkere snaren te moeten.
Op deze site heb je ook nog andere kleuren te koop mocht je die mooier vinden: http://www.muziekhandeljo(...)1_tronical-tune.htmlquote:
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Op deze site heb je ook nog andere kleuren te koop mocht je die mooier vinden: http://www.muziekhandeljo(...)1_tronical-tune.html
Tja ik neig qua muziek smaak ook heel erg naar technisch perfectionisme. Ik merk dat ook in mijn spelen. Ik vind dat ook niet zo erg, de LP's zijn mij idd net wat te modderig qua geluid.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:03 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hmm qua vorm met zitten geen enkel probleem. Ik heb een solide (dus geen weight relief) en die is erg zwaar. Die heeft bij zitten de neiging een kant op te vallen vanwege de zware body. Actie kan gewoon laag, dat is een kwestie van goed instellen. Mijn LPs hebben hele lage actie. De hals speelt zelf wel veel zwaarder. Als je Ibanez fijn vind begrijp ik dat je dit niets vind. Maar ik ga voor geluid/sustain en ben begonnen op een LP dus wel wat gewend. Heb zelf ook een shred Ibanez 30 fretter met wizard hals staan en dat is inderdaad een andere wereld. Ibanez super strats zijn heel klinisch. Doen alles gewoon strak en goed, maar mist voor mij het karakter.
Oeh! Nice!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
En een nieuw speeltje binnen
[ afbeelding ]
Oude er uit, nieuwe erin, of heb je die telecaster nog?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi ding!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
vet! wat voor een is dat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
GASSSSSSS
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hoorquote:Op zondag 24 augustus 2014 08:47 schreef Jorikjet het volgende:
Hallo hallo, bestaat dit topic nog steeds?
vet! wat voor een is dat? Gibson ES Memphis ofzo? Door die custom headstockquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi ding. Zo eentje moet ik ook nog voor mijn collectiequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuwe knutselgitaar. Het is een copy uit China. Dat Gibson logo had er van mij niet op gehoeven maar het was blijkbaar niet mogelijk om het zonder te sturen (of er moest voor een meerprijs een custom eigen logo op).quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:05 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
vet! wat voor een is dat? Gibson ES Memphis ofzo? Door die custom headstock
Je bent een vergetenquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb hiervoor ook nog gekeken naar een Epiphone dot. Maar zowel in bespeelbaarheid als afwerking overklast deze Chinees de epi compleet. Een echte 335 zit gewoon behoorlijk mijn budget.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:29 schreef The_Dean het volgende:
Zo te zien moet ik straks in Shanghai maar eens een gitaarwinkel opzoeken
Zit er een half jaar, moet wel wat te doen hebbenquote:
Hoe kom je daar dan weer terecht?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zit er een half jaar, moet wel wat te doen hebben
Oh dus jij gaat leuke spulletje naar ons importerenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zit er een half jaar, moet wel wat te doen hebben
Interesse wel, geld nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:55 schreef Tinus_dus het volgende:
Iemand interesse in een LTD H-1007 FR ? Zeven snarige metalgitaar. Zo goed als nieuw.
http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller
Ben zelf op zoek naar een zwarte Ibanez DN500.
quote:Op maandag 1 september 2014 15:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Marshall MG100 HDFX + 4x12 Cabinet + Flightcase
Bij deze bieden wij onze Marshall stack aan. Het gaat hierbij om de MG100HDFX top + Flightcase en een Marshall 4x12 cabinet (zie foto’s).
quote:
Nah, het is ook wel een beetje dat ik het niet nodig hebquote:
Masterlijke marketing techniek hoor Koenquote:Op maandag 1 september 2014 17:11 schreef mastermarketing het volgende:
Hallo dit is mijn eerste reactie mijn naam is Nicky ik speel nog geen gitaar maar zit er wel aan te denken om dit te gaan doen omdat ik sinds kort een eigen website heb over gitaar leren spelen online en er staat goede duidelijke basisinformatie op de website www.snelgitaarlerenspelen.com ik weet er nu best wel wat van dus ik denk dat ik binnenkort maar eens aan de slag ga hiermee lijkt me supergaaf
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan weer terecht?
Werken!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Oh dus jij gaat leuke spulletje naar ons importeren
Maar vet! Wat ga je doen daar?
Dat is wel nice! Maar daar heb je vast internet dus zullen we je niet hoeven missenquote:Op maandag 1 september 2014 18:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[..]
Werken!
De baas opent daar een vestiging en heeft daar een half jaar wat reparateurs nodig om de boel wat aan te slingeren. Ik had me ook opgegeven en mag straks die kant op
Dat is wel de bedoeling jaquote:Op maandag 1 september 2014 18:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is wel nice! Maar daar heb je vast internet dus zullen we je niet hoeven missen
Ja dat zijn we al tijden. Dit zijn nog spullen van de band van vorige bandleden die stof staan te happen. En ruimte innemen. Dus die mogen wegquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:53 schreef BurnaBoy het volgende:
Maarre dribbel, zijn jullie volledig digitaal gegaan en nu jullie oude gear aan het dumpen ofzo?
Gezien je activiteit enzo
Nee, heb ik al.quote:Op maandag 1 september 2014 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik dan toch bezig ben. Zou er hier nog iemand interesse hebben in een Epi Les Paul Custom? Heb de stock pickups eruit gesloopt want die waren baggerrrr. Zit nu een setje EMG 81/60 is...awesomeee!
Koffertje erbij, alles.
[ afbeelding ]
Voor een gitaar voor dat geld mag dat wel een heel stuk beter. De originele eigenaar had er gelijk een setje Seymour Duncans in geklust (slash set) die klonk wel erg lekker. Die 81/60 set zit erin omdat het een backup is voor m'n LTD live dus het geluid moet vergelijkbaar zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, heb ik al.![]()
Zijn die nieuwe pickups veel beter? Ik vind die van mij heel behoorlijk klinken.
En daar gaat mijn repertoirequote:Op donderdag 4 september 2014 16:03 schreef Propellerheads het volgende:
De stijl maakt niet zo heel veel uit, als het maar geen metal is
Dat hoeft ook niet, ik houd zelf meer van rock en de wat lichte metal. Alleen met metal kan ik niet komen. Aangezien ik geen enkel stuk heb wat echt mijn spel zou kunnen laten zien, stelde ik de vraag. Het moet dus helemaal alleen . Ik zal eens naar je voorstellen kijken.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:25 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
En daar gaat mijn repertoire
Meeste spul van arctic monkeys is wel te leren in 1 dag. En dan bedoel ik technisch, wanneer wat spelen geen idee![]()
Als je akkoordwissels snel genoeg zijn is Rush wel een goeie, Subdivisions en Bastille day vind ik mooie nummers,
Jack White doet ook wel leuke dingen, 3 doors down kryptonite en when I'm gone zijn ook wel aardig.
Maar volgens mij is dat allemaal niet heel ingewikkeld.
Maargoed, das allemaalgeen fingerstyle![]()
Suck my Kiss van de Red Hot Chili Peppers? Zit wel een leuk riffje in en je kunt laten zien dat je timing erg goed is. En een leuk solo.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:03 schreef Propellerheads het volgende:
Ik heb de opdracht gekregen dinsdag iets te spelen wat mijn niveau goed laat zien. Alleen het probleem is dat ik niet echt iets heb wat mijn niveau aanduid.
Ik zelf heb een poging gedaan om Meta Sequoia van Harry Sacksioni verder onder handen te nemen, alleen bij sommige stukken krijg ik toch nog niet helemaal wat ik wil.
Als iemand een nummer of solo of iets dergelijks weet, tell me. De stijl maakt niet zo heel veel uit, als het maar geen metal is. Ben er wel voor bereid een weekendje voor te gaan zitten
.
Ik moet helaas helemaal solo, dus de timing kan ik niet echt laten zien. Het nummer kon ik al, maar nu je het zegt klinkt het wel aardig. Eens even wat uitzoeken om te kijken of ik er wat van bak, thanksquote:Op donderdag 4 september 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Suck my Kiss van de Red Hot Chili Peppers? Zit wel een leuk riffje in en je kunt laten zien dat je timing erg goed is. En een leuk solo.
Dan kun je toch nog steeds je eigen timing laten zien? En speel je sowieso niet met een opname mee, want dan wordt het wel een ander verhaal.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:44 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Ik moet helaas helemaal solo, dus de timing kan ik niet echt laten zien. Het nummer kon ik al, maar nu je het zegt klinkt het wel aardig. Eens even wat uitzoeken om te kijken of ik er wat van bak, thanks.
Dat mag wel heb ik net te horen gekregen. Dus dan kan ik wel gewoon het desbetreffende nummer aanzetten.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan kun je toch nog steeds je eigen timing laten zien? En speel je sowieso niet met een opname mee, want dan wordt het wel een ander verhaal.
Aight, thanks!quote:Op donderdag 4 september 2014 17:48 schreef Tchock het volgende:
Andere tips: Blur - Charmless Man (geweldige riff), Radiohead - Just (zitten iets van 40 verschillende akkoorden in), Porcupine Tree - Open Car (zit een metalriff in en een prachtig akoestisch stuk).
Je bedoelt zelf een beetje uitbreiden? Het werk maakt me niet zoveel uit, kan er desnoods het hele weekend aan werken. Die solo is wel mij niveau van suck my kiss maar de rest is wat simpel. ( Zodat je het niveau weetquote:Op donderdag 4 september 2014 17:53 schreef Tchock het volgende:
Wat ook leuk is is een nummer nemen dat iedereen kent en super voorspelbaar is (Under the Bridge, Stairway to Heaven, Smoke on the Water) en er dan zelf een twist aan geven zodat het je techniek laat zien en ook verbaast. Maar ja, dat is wel meer werk.
Ik besefte me net ook dat de rest wel erg simpel is. Dit blijft wel een goed idee in mijn ogen:quote:Op donderdag 4 september 2014 17:55 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Je bedoelt zelf een beetje uitbreiden? Het werk maakt me niet zoveel uit, kan er desnoods het hele weekend aan werken. Die solo is wel mij niveau van suck my kiss maar de rest is wat simpel. ( Zodat je het niveau weet) . Suck my Kiss is wel deels mijn stijl dus goed om te laten horen. Just klinkt trouwens ook goed.
Oh nee, dat is niet het geval hoorquote:Op donderdag 4 september 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:
Oei, als je vingers massaal gaan vervellen tijdens het spelen weet je dat je te lang je gitaar niet hebt aangeraakt.
Hoezo niet? Meestal heb ik dat niet.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:59 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Oh nee, dat is niet het geval hoor.
Precies. Het nadeel is dat ik dit nog neit op gehoor kan ontcijferenquote:Op donderdag 4 september 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik besefte me net ook dat de rest wel erg simpel is. Dit blijft wel een goed idee in mijn ogen:
Zijn héél erg goede tabs van, daarom dat ik juist die koos. Ik kan dit ook niet op gehoorquote:Op donderdag 4 september 2014 18:00 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Precies. Het nadeel is dat ik dit nog neit op gehoor kan ontcijferen. Maar ik heb al wat tabs gevonden
.
Omdat ik gewoon regelmatig gitaar speelquote:Op donderdag 4 september 2014 17:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo niet? Meestal heb ik dat niet.
Welke tab gebruikte jij ?quote:Op donderdag 4 september 2014 18:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn héél erg goede tabs van, daarom dat ik juist die koos. Ik kan dit ook niet op gehoorJe moet alleen soms een beetje de eerste en tweede gitaar samenvoegen om het tof te laten klinken in je eentje (en Radiohead speelt natuurlijk met drie gitaristen, maar dat terzijde).
Ik had het over mezelf met dat vervellenquote:Op donderdag 4 september 2014 18:01 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon regelmatig gitaar speel. Naja, als ik 8 uur achter elkaar ga zitten zou het wel het geval zijn
. Met Just gewoon de elektrische gitaar er uit pakken neem ik aan ?
Ik hoor heel de tijd een akoestische slaggitaar op de achtergrond, of hoor ik dat verkeerd.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had het over mezelf met dat vervellen
Er zit geen akoestische gitaar in Just. Sommige stukjes zijn wel clean, maar dat moet je gewoon ook elektrisch doen.
Deze is in het algemeen beter:quote:Op donderdag 4 september 2014 18:02 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Welke tab gebruikte jij ?
Oh, kan wel dat die in de albumversie zit. Live niet in elk geval.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:04 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Ik hoor heel de tijd een akoestische slaggitaar op de achtergrond, of hoor ik dat verkeerd.
Gaat goed komen. Ik ga gelijk een start makenquote:Op donderdag 4 september 2014 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze is in het algemeen beter:
http://tabs.ultimate-guitar.com/r/radiohead/just_ver3_tab.htm
Maar ze doen daar een passage (bij "suckered you but not your friens") met twee gitaren waar deze tab een erg elegante oplossing voor één gitaar heeft:
http://tabs.ultimate-guitar.com/r/radiohead/just_tab.htm
Gewoon beetje luisteren en proberen.
Misschien daar toch ook maar een 'Gibson' scoren, shit ziet er goed uitquote:Op woensdag 3 september 2014 19:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo stap 1 en 2 zijn klaar.
Stemmechanieken vervangen voor een degelijk setje Grovertsz
[ afbeelding ]
En Rollerbridgeee erop
[ afbeelding ]
Dan zou ik je aanraden geen hollowbody te nemen als je van plan bent de electronica te switchenquote:Op donderdag 4 september 2014 19:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Misschien daar toch ook maar een 'Gibson' scoren, shit ziet er goed uit
ja je hebt er honderden van hhahaha maar reese is niet echt gitaristen gerelateerdquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind ik deze beter
[ afbeelding ]
Nice ding.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik je aanraden geen hollowbody te nemen als je van plan bent de electronica te switchenWát een takkewerk was dat
[ afbeelding ]
Het wordt een live gitaar en die heb ik nodig voor mijn sound. Als ik een hollowbody geluid wil gebruik ik m'n Gretsch wel. Dit is een semi met centerblockquote:
Heb je nog soortgelijke muziek als Suck My Kiss? Echt heerlijk om te spelen, helaas valt die solo me nog vies tegen maar verder valt ie prima te spelenquote:Op donderdag 4 september 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, kan wel dat die in de albumversie zit. Live niet in elk geval.
Arctic Monkeys - Pretty Visitorsquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:48 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Heb je nog soortgelijke muziek als Suck My Kiss? Echt heerlijk om te spelen, helaas valt die solo me nog vies tegen maar verder valt ie prima te spelen.
En voor school, ik heb Meta Seqouia wat vereenvoudigd, dus ik ga toch maar mijn akoestische kunsten laten horen![]()
Sorry als het overkomt alsof ik zelf geen actie onderneemquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Arctic Monkeys - Pretty Visitors
Soundgarden - Spoonman
Audioslave - Show me how to Live
Blur - Fade Away
The Clash - Brand New Cadillac
The Doors - Break On Through
Zoiets? Allemaal niet ál te moeilijke rocknummers en weinig akkoorden. De eerste drie zijn in Drop D, trouwens.
De oudere rock juist doenquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Sorry als het overkomt alsof ik zelf geen actie onderneem. Ik speelde vrij weinig gitaar en dat wil ik graag veranderen. Ik speel nu al 3 dagen weer volop, maar normaal was 1x per week geen uitzondering. Wat ik wel jammer vind, omdat ik het stiekem wel leuk vind. Maar ergens zit een gebrek aan motivatie om toch telkens weer mijn gitaar te pakken. Zo kan ik weer even zoet zijn.
De wat oudere rock vind ik niks, maar die van AM en soundgarden zijn wel chill, thanks.
AM kon ik al inderdaad, maar nooit echt op het idee gekomen ze na te spelen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
De oudere rock juist doenDie van The Doors heeft echt een geweldige gitaarlijn. Kun je ook nog flink wat improvisatie door gooien (dat deden ze zelf ook).
Van Arctic Monkeys zijn trouwens ook R U Mine?, Do I Wanna Know?, Brianstorm, Teddy Picker en Crying Lightning heel tof om te spelen. En ongeveer in de stijl die je zoekt.
Ik bedoel ook niet wat de leukste nummers zijn, maar die ik het leukst vind om te spelen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:07 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
AM kon ik al inderdaad, maar nooit echt op het idee gekomen ze na te spelen.
Probeer dan eens Mailman van Soundgarden. Simpel maar effectief.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Sorry als het overkomt alsof ik zelf geen actie onderneem. Ik speelde vrij weinig gitaar en dat wil ik graag veranderen. Ik speel nu al 3 dagen weer volop, maar normaal was 1x per week geen uitzondering. Wat ik wel jammer vind, omdat ik het stiekem wel leuk vind. Maar ergens zit een gebrek aan motivatie om toch telkens weer mijn gitaar te pakken. Zo kan ik weer even zoet zijn.
De wat oudere rock vind ik niks, maar die van AM en soundgarden zijn wel chill, thanks.
Gewoon geduld hebben met die dingen. Je moet inderdaad niet even snel willenquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik je aanraden geen hollowbody te nemen als je van plan bent de electronica te switchenWát een takkewerk was dat
[ afbeelding ]
Wat ik fijn vind kan jij kut vinden, dus ik zou naar een winkel rijden en hem gewoon zelf proberenquote:Op zondag 7 september 2014 19:06 schreef henkregen het volgende:
Iemand ervaring met deze gitaar? Of misschien met de T100 of T200. Ik wil een nieuwe kopen en deze past precies binnen mijn budget en ik vind het een prachtige gitaar maar geen idee hoe ze voelen en spelen..
http://www.infomusic.nl/lag-tramontane-t300dce-western-gitaren
Al helemaal voor zo'n prijs. Ik zou je ook niet gelijk focussen op die gitaar, als je uberhaupt nog niet in een winkel bent wezen kijken. Er zijn zat andere western-gitaren voor dezelfde prijsklasse. Wie weet vind je een ander wel veel lekkerder spelen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat ik fijn vind kan jij kut vinden, dus ik zou naar een winkel rijden en hem gewoon zelf proberen
Ja en je hebt ze ook voor 150quote:Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Huh, 60 voor een setje grovers?
Ik heb destijds 32 betaald voor een setje 6 inline.
Of zijn het locking tuners?
Dat zijn die neuwe dingen toch, 225,- ofzo? Is dat een beetje wat?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:49 schreef Jorikjet het volgende:
Ik kreeg van de week ook een mooi pakketje met de post:
[ afbeelding ]
Fender jaguar modern player
Leuk projectje maar waarom geen Epiphone DOT gekozenquote:Op maandag 8 september 2014 20:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoooo, m'n 335 is helemaal compleet nu.
Upgrades:
Tuners vervangen voor een setje Grovers
Pickups vervangen voor een set EMG 81/60 Chrome (output/potmeters ook vervangen)
Rollerbridge erop gezet
Body met schuim opgevuld tegen feedbacken live
Kekke roze koffer erbij haha
[ afbeelding ]
Totale kosten
Gitaar: Ī215,-
Invoerrechten: Ī15,-
Tuners: Ī60,-
Elementen: Ī135,-
Totaal Ī425,-
Die viel me in veel opzichten tegen. Leek me eerst een goeie optie. Naast dat die Epiphone shape headstock me niet echt aanstaat was de bespeelbaarheid niet chill, elementen matig en afwerking matig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Leuk projectje maar waarom geen Epiphone DOT gekozen
Vreemd ik heb er een die goed is afgewerkt en een goede bespeelbaarheid heeft.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die viel me in veel opzichten tegen. Leek me eerst een goeie optie. Naast dat die Epiphone shape headstock me niet echt aanstaat was de bespeelbaarheid niet chill, elementen matig en afwerking matig.
Bespeelbaarheid blijft persoonlijk natuurlijk he, wat jij fijn vind hoeft niet iedereen chill te vindenquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Vreemd ik heb er een die goed is afgewerkt en een goede bespeelbaarheid heeft.
Ik heb ´m wel wat afgesteld actie wat lager gezet maar dat is alles.
Kloptquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bespeelbaarheid blijft persoonlijk natuurlijk he, wat jij fijn vind hoeft niet iedereen chill te vinden
Ja ok het zou iets duurder geworden zijn.quote:Maar Epiphones in die prijsklasse staan er wel bekend om dat ze heel wisselend zijn qua kwaliteit. En een Dot (a 350,-) en nieuwe set elementen zou nog een stuk duurder uitkomen ook.
Maar dat was in eerste instantie ook degene waar ik naar zat te kijken. Maar toen dat niet goed beviel wou ik deze kans wel eens wagen om blind zo'n ding te bestellen. En het is natuurlijk wel een leuk klus projectje.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ja ok het zou iets duurder geworden zijn.
quote:Op maandag 8 september 2014 20:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoooo, m'n 335 is helemaal compleet nu.
Upgrades:
Tuners vervangen voor een setje Grovers
Pickups vervangen voor een set EMG 81/60 Chrome (output/potmeters ook vervangen)
Rollerbridge erop gezet
Body met schuim opgevuld tegen feedbacken live
Kekke roze koffer erbij haha
[ afbeelding ]
Totale kosten
Gitaar: Ī215,-
Invoerrechten: Ī15,-
Tuners: Ī60,-
Elementen: Ī135,-
Totaal Ī425,-
Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:49 schreef Jorikjet het volgende:
Ik kreeg van de week ook een mooi pakketje met de post:
[ afbeelding ]
Fender jaguar modern player
Verschilt inderdaad per model. De Blacktop bijvoorbeeld heeft ook niet zo veel knoppen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.
Zo zeg maar. Of zijn da alleen bepaalde modellen.
[ afbeelding ]
dat is ook een jaguar ja! En die heb ik ook trouwensquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm vreemd ja. Ik dacht dat die zonder al die knoppen de jazzmaster was. Blijkbaar zijn ze dat later een beetje gaan mixen....quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oe Nice, daar speelt Strand of Oaks ook op!!quote:Op maandag 29 september 2014 22:16 schreef KapiteinKoala het volgende:
Als het goed is kan ga ik over een week of 3 eindelijk een nieuwe gitaar halen. Fender Blacktop telecaster met maple fretboard.![]()
[ afbeelding ]
ik ben vaak juist wel fan van een Telecaster met wat distortion. Die black top jaguars zijn gaaf, goede keus!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:10 schreef KapiteinKoala het volgende:
Toch maar gegaan voor de Blacktop jaguar en niet voor de telecaster. Die twang van een telecaster kan best lelijk zijn met veel distortion. En aangezien Fender tot januari geen jaguars meer levert kon ik hem helaas alleen bij een kleine online winkel bestellen aangezien hij bij bax, thomann, musicstore, keymusic etc. overal niet meer leverbaar was.
CAGED systeem.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:38 schreef Propellerheads het volgende:
Iemand tips met alle drieklanken over het hele fretboard in je kop te krijgen? Niet te doen man.
Je bedoelt dat dat de akkoorden zjin waaruit het systeempje bestaat? De D valt dan sws af, want dat is een opgeschoven Cquote:
Drop je de A dan ook, want dat is een naarbeneden gevallen E. De C is trouwens een naar beneden gevallen G.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:58 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dat de akkoorden zjin waaruit het systeempje bestaat? De D valt dan sws af, want dat is een opgeschoven C
Nee, maar als je de C twee vakjes opschuift, krijg je een D. Dat eerste plaatje snap ik niet helemaal? Maar als ik het goed zie, moet je dus de CAGED voor ieder akkoord zien te vinden, en dan heb je alle mogelijke akkoorden van die toon? Dus zoals met de D is gedaan in het tweede plaatje?quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Drop je de A dan ook, want dat is een naarbeneden gevallen E. De C is trouwens een naar beneden gevallen G.
De D vorm heeft gewoon haar plek hoor.
[ afbeelding ]
Om het even wat duidelijker te maken
Vervolgens combineer je het met je scales en hoef je maar 2 scales te leren in principe
Namelijk pentatonic en major/aeolisch (kort door de bocht genomen in ieder geval)
[ afbeelding ]
Ik zou zelf beginnen met de pentatonic te leren, verder ook gewoon oefenen met random fret pakken en dan de noot noemen, begin desnoods alleen met de lage (of hoge) E, en doe daar steeds meer snaren bij.
Het is hetzelfde als tafels leren,systeem leren en dan gewoon stampen en op een gegeven moment zit het erin.
Mijn tip is vooral om - het liefst met iemand die meer kennis van gitaren heeft - op Marktplaats te zoeken. Nee, dan is je gitaar niet nieuw en heb je geen garantie, maar je krijgt wel véél meer voor je geld. Zeker als je eerst uitzoekt wat je graag ongeveer wil en dán gaat kijken wat het aanbod is kun je voor Ī500 echt een goede gitaar kopen. Nieuw kom je niet verder dan de onderklasse.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Fuszy het volgende:
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.
Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de Ī500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.
Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?
Alvast bedankt!
Dat eerste plaatje is wat je krijgt als je de bovenste rij van het 2e plaatje combineert.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:44 schreef Propellerheads het volgende:
Nee, maar als je de C twee vakjes opschuift, krijg je een D. Dat eerste plaatje snap ik niet helemaal? Maar als ik het goed zie, moet je dus de CAGED voor ieder akkoord zien te vinden, en dan heb je alle mogelijke akkoorden van die toon? Dus zoals met de D is gedaan in het tweede pla
Uiteraard is dat ook een optie, maar dan heb ik nog steeds een indicatie nodig naar wat voor iets ik op zoek zou kunnen gaan. Dat is dan ook iets waarvoor ik hier een bericht plaatste.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn tip is vooral om - het liefst met iemand die meer kennis van gitaren heeft - op Marktplaats te zoeken. Nee, dan is je gitaar niet nieuw en heb je geen garantie, maar je krijgt wel véél meer voor je geld. Zeker als je eerst uitzoekt wat je graag ongeveer wil en dán gaat kijken wat het aanbod is kun je voor Ī500 echt een goede gitaar kopen. Nieuw kom je niet verder dan de onderklasse.
Nog een tip: heb geduld. Omdat het aanbod wisselend is kun je beter een paar weken of maanden regelmatig kijken. Ik heb mijn gitaar (een Tele) voor iets meer dan de helft van de nieuwwaarde gekocht terwijl 'ie toen twee jaar oud was. En dat is echt niet uniek.
Werk ondertussen al een tijd bij KEYMUSIC en ook bij Feedback gewerkt. In het verleden is de service wel eens matig geweest, maar nu is dat allemaal netjes op orde. Alleen jammer dat die verhalen wel de rondte blijven doenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Fuszy het volgende:
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.
Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de Ī500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.
Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?
Alvast bedankt!
Vraag me af of die hals nou wel een verbetering zal zijn zijn, maar voor de kosten hoef je het niet echt te laten. In ieder geval leuk om eens te proberen toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:41 schreef Byte_Me het volgende:
Ik ben sinds kort weer gitaar aan het spelen. Vroeger iets van 5 jaar les gehad (klassiek/acoustisch), maar daarmee gestopt. Een jaar of 5 later nog eens een electrische gitaar gekocht, maar het toch niet echt opgepikt zoals ik had gedacht. Maar laatst speelde ik bij een vriendin rocksmith op haar xbox, en dat was toch wel erg leuk. Dus zelf rocksmith gehaald, mn gitaar uit de berging getrokken, en weer begonnen. Kostte nog wel wat moeite om de gitaar speelbaar te krijgen, sommige snaren zaten tegen de volgende fret aan als je ergens duwde. Dus de aktie groter gemaakt, en de buiging van de hals veranderd met die schroef, en nu gaat het wel, maar helemaal lekker is het niet, door de hoge aktie zijn barre's lastig. Maar in ieder geval wel al een paar weken dagelijks aan het spelen
Nou kwam ik toevallig een behoorlijk goedkope hals tegen:
http://www.tomtop.com/rep(...)ric-guitar-i113.html
Zou dit de moeite waard zijn om te vervangen? Ik heb een squier stratocaster, 20 jaar oud, toen 700 gulden of zo (incl versterker). Moet nog wel ff nameten of het wel de goede maat is. Het leek in ieder geval makkelijk genoeg om te doen:
http://www.wikihow.com/Replace-a-Guitar-Neck
Ja, maar ben bang dat ik het verprutsquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:52 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Vraag me af of die hals nou wel een verbetering zal zijn zijn, maar voor de kosten hoef je het niet echt te laten. In ieder geval leuk om eens te proberen toch?
Die ladders alleen gebruiken?quote:
Dat is de toonsoort van je akkoorden. G/Em is op een noot na hetzelfde, die f# waar je het over hebt. Die past eigenlijk nooit in C/Am, hooguit een keer als doorgangstoon.quote:
Als ik eerder had gezien dat je zoiets zochtquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:08 schreef Fuszy het volgende:
Gitaar die ik wilde was niet op voorraad afgelopen zaterdag en toen heb ik de zaak maar verlaten zonder gitaar. Toen ik thuis kwam online besteld bij Bax-shop met een zondagslevering, zodat ik zondag al kon spelen. Blijkt dus dat een van de twee single coil pickups kapot was. Erg jammer dus! Gelukkig komt er wel een nieuwe mijn kant op.
Uiteindelijk heb ik deze gekocht. http://www.keymusic.com/n(...)-stratocaster-black/
Die ladders door elkaar gaat best. D majeur ladder over een D majeur akkoord klinkt prima. Maar inderdaad, Am/C zijn dezelfde ladders.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is de toonsoort van je akkoorden. G/Em is op een noot na hetzelfde, die f# waar je het over hebt. Die past eigenlijk nooit in C/Am, hooguit een keer als doorgangstoon.
Je kan niet zomaar allerlei toonladders door elkaar gebruiken.
Als je in C/Am blijft gaat het altijd goed.
Dat was uiteraard ook een toffe gitaar geweest. Ik had inderdaad een fender hss strat kunnen kopen via marktplaats, maar omdat dit mijn eerste elektrische gitaar was ben ik voor het veilige gegaan en heb ik hem besteld na het bespelen in de winkel. Gek genoeg zijn de prijzen in de webshop van keymusic veel voordeliger dan die in de fysieke winkel. Zo'n roland cube gx20 kost in eindhoven iets van 209 euro en op internet bij dezelfde winkel 169.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als ik eerder had gezien dat je zoiets zochtMaatje van me heeft een USA 2e hands voor die prijs te koop staan HSS ook.
Morgen eens naar de winkel om wat Gibsons te testen. Ben benieuwd
Ja dat komt omdat de prijzen op internet echt ieder half uur weer veranderen. Dat is helaas in de winkel onmogelijk bij te houden. In de winkel krijg je het uiteraard voor de internet prijs mee. Dat doen we al automatisch dus je hoeft er niet zelf achteraan te gaanquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:52 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Dat was uiteraard ook een toffe gitaar geweest. Ik had inderdaad een fender hss strat kunnen kopen via marktplaats, maar omdat dit mijn eerste elektrische gitaar was ben ik voor het veilige gegaan en heb ik hem besteld na het bespelen in de winkel. Gek genoeg zijn de prijzen in de webshop van keymusic veel voordeliger dan die in de fysieke winkel. Zo'n roland cube gx20 kost in eindhoven iets van 209 euro en op internet bij dezelfde winkel 169.
Ik ben wel benieuwd hoe het testen is verlopen. Die blauwe die je hierboven liet zien die ziet er echt geweldig uit.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Testen vandaag was weer heel chill. Ik ben denk ik zo'n 2/3 uur bezig geweest en heb een hoop verschillende gitaren beet gehad. Waar ik het meest bij de Traditiona Les Paul over twijfelde was de half. Hij heeft een hele dikke 50s neck en daar moet je net van houden.
Ik vond hem echt heel erg chill spelen en was al behoorlijk snel verkocht. Gelukkig hingen er 4 2014 traditionals dus ik kon ze ook onderling goed testen. En dan merk je pas echt goed dat iedere gitaar weer anders is. Bespeelbaarheid is 1 ding en een kwestie van afstelling, maar voornamelijk het geluid verschilde heel erg.
Uiteindelijk gekozen voor de blauwe, speelde het lekkerst, klonk het beste en ik vind hem er heel erg gaaf uit zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleur is heel moeilijk goed op een foto vast te leggen zoals je al ziet dat beide foto's weer anders eruit zien.
Dat waren ook de gitaren waar ik een beetje op gemikt had, Classic, Traditional en Standard.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:12 schreef ssebass het volgende:
Geweldige gitaren die traditionals. Gewoon massief met een vette goed klinkende hals. Vind ze veel beter dan de standaards. Gefeliciteerd, nette gitaar hoor.
Klopt die automatische tuner was niet mijn ding bij de standards. Dan ook nog eens weight relieved of chambered en een dunnere hals. De traditionals zijn naar mijn idee hoe een Gibson gewoon hoort te zijn en geen rare fratsen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat waren ook de gitaren waar ik een beetje op gemikt had, Classic, Traditional en Standard.
Classic: Viel binnen 1 seconde af, heb helemaal niks met die hals is echt splinterdun vergeleken bij Traditional
Standard: Paar 100,- duurder waarbij de kwaliteit niet beter was en je alleen meer opties had in de vorm van coil tap/split. Wat ik toch altijd een beetje een anticlimax vind.
Maar ik ben er blij mee
Ja het enige wat niet had gehoeven was die 120th aniversary inlay. Niet heel traditioneelquote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:05 schreef ssebass het volgende:
[..]
Klopt die automatische tuner was niet mijn ding bij de standards. Dan ook nog eens weight relieved of chambered en een dunnere hals. De traditionals zijn naar mijn idee hoe een Gibson gewoon hoort te zijn en geen rare fratsen.
Ja ik zag het. Dat slaat echt nergens op. Nu heb je eigenlijk gewoon drie standards... Hele rare beslissing. Heb thuis eens een traditional en een custom R8 ingeplugd en ze klonken identiek. Overigens ook echt prachtige dingen. Echt heel bizar. Terwijl er onderling bij bijv de standards al een wereld van verschil zit.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja het enige wat niet had gehoeven was die 120th aniversary inlay. Niet heel traditioneelMaar zo'n detail boeit verder niet.
De 2015 modellen daarentegen worden weer wel echt minder, speciaal logo op de headstock, ook die robot tuners en nog wat van die ongein. Volgens mij zijn ze vergeten wat het idee van die traditional was
Oeh, erg fijn! Congrats met deze prachtige aanwinst!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Testen vandaag was weer heel chill. Ik ben denk ik zo'n 2/3 uur bezig geweest en heb een hoop verschillende gitaren beet gehad. Waar ik het meest bij de Traditional Les Paul over twijfelde was de hals. Hij heeft een hele dikke 50s neck en daar moet je net van houden.
Ik vond hem echt heel erg chill spelen en was al behoorlijk snel verkocht. Gelukkig hingen er 4 2014 traditionals dus ik kon ze ook onderling goed testen. En dan merk je pas echt goed dat iedere gitaar weer anders is. Bespeelbaarheid is 1 ding en een kwestie van afstelling, maar voornamelijk het geluid verschilde heel erg.
Uiteindelijk gekozen voor de blauwe, speelde het lekkerst, klonk het beste en ik vind hem er heel erg gaaf uit zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleur is heel moeilijk goed op een foto vast te leggen zoals je al ziet dat beide foto's weer anders eruit zien.
Wat voor bands/nummers vind je leuk? Dan valt er vast wel wat bij te verzinnenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:37 schreef Fuszy het volgende:
Waar de vorige helaas nog kapot was aangeleverd, heb ik nu wel een werkende elektrische gitaar. Hadden ze best snel geregeld. Maandag direct teruggestuurd en naar aanleiding van mijn T&T stuurde ze al een nieuwe op. Er was alleen niemand dinsdag thuis anders had ik hem al eerder gehad.
Nu kan ik dus ook rocken. Iemand nog een leuk beginnersliedje voor op een elektrische gitaar? Die akoestische nummers klinken niet echt heel fijn.
Qua bands/artiesten toch zeker Editors, The Gaslight Anthem, Bruce Springsteen, The Killers, Ben Howard, Foo Fighters, Arctic Monkeys, John Mayer (oude werk vooral) en voor de rest is dit lijstje wel vrij representatief voor wat ik de laatste jaren heb geluisterd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor bands/nummers vind je leuk? Dan valt er vast wel wat bij te verzinnen
Fake Tales of San Francisco ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:23 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Qua bands/artiesten toch zeker Editors, The Gaslight Anthem, Bruce Springsteen, The Killers, Ben Howard, Foo Fighters, Arctic Monkeys, John Mayer (oude werk vooral) en voor de rest is dit lijstje wel vrij representatief voor wat ik de laatste jaren heb geluisterd.
http://www.last.fm/user/R(...)rall&subtype=artists
Je kan ook filteren op het laatste jaar.
Ga ik eens naar kijken. Speel nu ongeveer een jaartje, maar een uitdaging is altijd goedquote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Fake Tales of San Francisco ?
Je kon al een beetje spelen toch
Zie ook wat Greenday/Paramore voorbij komen, die poppunk dingen zijn 9 van de 10x een beetje powerchords rammen. Snel onder de knie te krijgenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:31 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ga ik eens naar kijken. Speel nu ongeveer een jaartje, maar een uitdaging is altijd goed
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zie ook wat Greenday/Paramore voorbij komen, die poppunk dingen zijn 9 van de 10x een beetje powerchords rammen. Snel onder de knie te krijgen
Ik begin die goldtops steeds meer te waarderen, ooit komt er wel 1quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:37 schreef Jorikjet het volgende:
Nice! Robot tuners lijkt mij eigenlijk best chill! Apart kleurtje trouwens dat blauw... Ik blijf een gold top altijd nog wel het mooist vinden.
Die case is wel echt afschuwelijk haha. En zoiets zou het inderdaad meoten zijn, meer verschillend tussen de modellen dat je kan kiezen voor een modern of klassieker instrument.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:31 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja ik zag het. Dat slaat echt nergens op. Nu heb je eigenlijk gewoon drie standards... Hele rare beslissing. Heb thuis eens een traditional en een custom R8 ingeplugd en ze klonken identiek. Overigens ook echt prachtige dingen. Echt heel bizar. Terwijl er onderling bij bijv de standards al een wereld van verschil zit.
Ik zou ook zeggen gewoon een zo dicht mogelijk bij de heilige graal ('59 bursts) en een ander heel modern met push pull pots, min-etune, weight relieved etc. Nu hangt het er allemaal een beetje tussen.
Trouwens die case bij de 2015 trad![]()
[ afbeelding ]
Ik vind anders dat Fender in de afgelopen jaren meer dan voldoende geïnnoveerd heeft. Er zijn veel nieuwe varianten bijgekomen en veel geupgrade reissues van bijvoorbeeld de Bass VI. Gibson begint nu pas te volgen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:39 schreef Jorikjet het volgende:
Juist wel goed dat ze bij Gibson nog beetje blijven innoveren.. te lang al maken Fender en Gibson gewoon exact de gitaren die ze 50 jaar hebben uitgevonden. Maar, ze mogen wel een klassieke versie er bij maken inderdaad, nu is het ineens ook echt allemaal anders (allemaal zo'n 0 fret enzo). Valt mij trouwens ook op dat ze de hals binden niet meer over de fretten leggen, maar de fretjes er overheen. Klein detail
Ja dat innoveren is goed inderdaad, zolang ze er maar niet mee doorslaan in alle modellen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:39 schreef Jorikjet het volgende:
Juist wel goed dat ze bij Gibson nog beetje blijven innoveren.. te lang al maken Fender en Gibson gewoon exact de gitaren die ze 50 jaar hebben uitgevonden. Maar, ze mogen wel een klassieke versie er bij maken inderdaad, nu is het ineens ook echt allemaal anders (allemaal zo'n 0 fret enzo). Valt mij trouwens ook op dat ze de hals binden niet meer over de fretten leggen, maar de fretjes er overheen. Klein detail
godverdomme die paarsblauwe kleur isquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat innoveren is goed inderdaad, zolang ze er maar niet mee doorslaan in alle modellen.
Toch gekozen voor de AC15, de Princeton was ook wel erg vet, maar die gitaren heeft me al genoeg knaken gekost
Echt een te gek setje zo![]()
[ afbeelding ]
nice! ik vond die zoot sun(ofzo) SG's uit die zelfde periode ook wel gaaf.quote:Op zondag 26 oktober 2014 01:46 schreef Under_Score het volgende:
een geheel nieuwe gibson SG voodoo weten te bemachtigen
totaal aantal SG's komt nu op 4.![]()
zoot suit, maar die was nieuw toch? vorig jaar ofzo gereleased? of was dat weer een andere?quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:25 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nice! ik vond die zoot sun(ofzo) SG's uit die zelfde periode ook wel gaaf.
Nirvana en greenday begon ik meequote:Op maandag 27 oktober 2014 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb van het weekend een gitaar gekregen dus ik hoor nu ook bij de gitaristen![]()
alleen het leren schiet niet op ik krijg met moeite het begin van black sabbath van black sabbath eruit (ik dacht ik begin langzaam)
Ik had natuurlijk al een flinke voorbereiding want ik kon al het intro van the rainbow connection op ukelele.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nirvana en greenday begon ik mee
3 power akkoorden, distortion en rammen maar.
Heb je guitarpro al gedownload? Erg handig voor tabs.
Cool, ik begon ook met datzelfde introtjequote:Op maandag 27 oktober 2014 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb van het weekend een gitaar gekregen dus ik hoor nu ook bij de gitaristen![]()
alleen het leren schiet niet op ik krijg met moeite het begin van black sabbath van black sabbath eruit (ik dacht ik begin langzaam)
Je hebt ook open source varianten van Guitar Pro inmiddels. Gratis en geheel legaal, zonder pirate bay of nieuwsgroepen te leechen en allemaal extra rommel binnen te halen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nirvana en greenday begon ik mee
3 power akkoorden, distortion en rammen maar.
Heb je guitarpro al gedownload? Erg handig voor tabs.
De toonsoort in natuurlijk G majeur, snap niet hoe je bij C majeur of A mineur komt...quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is de toonsoort van je akkoorden. G/Em is op een noot na hetzelfde, die f# waar je het over hebt. Die past eigenlijk nooit in C/Am, hooguit een keer als doorgangstoon.
Je kan niet zomaar allerlei toonladders door elkaar gebruiken.
Als je in C/Am blijft gaat het altijd goed.
Qua merken is het prima. Wat wel is, met de goedkope versies van eigenlijk alle merken, dat er veel onderling verschil is. Je zou er eigenlijk even op moeten spelen. Tremolo zou ik vast zetten, want anders ontstemt die. Kijk of de hals niet getordeerd is (gedraaid). Stemmechanieken zijn vaak de grootste frustratie wanneer deze niet goed zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 01:06 schreef Rivalo het volgende:
Ik wil misschien eindelijk te stap te gaan zetten om Gitaar te leren spelen, heb al best veel ervaring op Piano/Synthesizer en muziektheorie, ik luister veel Prog Rock en electronische muziek (geen dance). Ik doe ook aan muziek producen en zou het leuk vinden als daar ook een keer een echt klinkende gitaar naar voren komt.
Is dit een leuk beginners setje?
http://www.bax-shop.nl/el(...)aar-red-metallic-set
Yamaha ben ik qua merk erg bekend mee. De Orange versterker heb ik ook al wel eens eerder langs zien komen als een goed merk.
Heb je al een audio interface met Jack input ?quote:Op zondag 9 november 2014 01:06 schreef Rivalo het volgende:
Ik wil misschien eindelijk te stap te gaan zetten om Gitaar te leren spelen, heb al best veel ervaring op Piano/Synthesizer en muziektheorie, ik luister veel Prog Rock en electronische muziek (geen dance). Ik doe ook aan muziek producen en zou het leuk vinden als daar ook een keer een echt klinkende gitaar naar voren komt.
Is dit een leuk beginners setje?
http://www.bax-shop.nl/el(...)aar-red-metallic-set
Yamaha ben ik qua merk erg bekend mee. De Orange versterker heb ik ook al wel eens eerder langs zien komen als een goed merk.
Ja, er zit er een in mijn synthesizer, geloof ik.quote:Op zondag 9 november 2014 10:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je al een audio interface met Jack input ?
Wat je dan ook kan overwegen is om een betere gitaar te kopen en je computer als versterker te laten fungeren. Dan kan je een programma als Guitar Rig (youtube maar) gebruiken voor je sounds. Op die manier kan je ook direct op je computer die sounds opnemen, dat lukt je met een versterker weer niet want daar moet je dan weer een mic voorzetten.quote:Op zondag 9 november 2014 14:10 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ja, er zit er een in mijn synthesizer, geloof ik.
Ja ik ken ze, gebruik ze al in combinatie met gitaar VSTs maar doordat die laatste nogal vrij kut zijn klinkt het allemaal vrij nep.quote:Op zondag 9 november 2014 14:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat je dan ook kan overwegen is om een betere gitaar te kopen en je computer als versterker te laten fungeren. Dan kan je een programma als Guitar Rig (youtube maar) gebruiken voor je sounds. Op die manier kan je ook direct op je computer die sounds opnemen, dat lukt je met een versterker weer niet want daar moet je dan weer een mic voorzetten.
En daarnaast zijn die versterkers in die prijsklasse meestal behoorlijk kut.
Ligt er ook een beetje aan wat je dan qua budget wilt en wat voor geluid je wilt. Funky slagjes, vette rock sound enz?quote:Op zondag 9 november 2014 14:33 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ja ik ken ze, gebruik ze al in combinatie met gitaar VSTs maar doordat die laatste nogal vrij kut zijn klinkt het allemaal vrij nep.
Ik zit dan wel meteen weer met: wat voor een gitaar?![]()
Want ik verwacht dat je het nu over een niet-yamaha hebt, en daar zijn er nogal veel van
Qua budget dan toch ongeveer hetzelfde als dat setje: Ī300quote:Op zondag 9 november 2014 14:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan wat je dan qua budget wilt en wat voor geluid je wilt. Funky slagjes, vette rock sound enz?
Waar je dan een beetje op moet letten is voornamelijk je element keuze. Funky achtige geluid haal je meer uit enkele elementen, vetter geluid krijg je beter met dubbele (humbucker) elementen.quote:Op zondag 9 november 2014 15:30 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Qua budget dan toch ongeveer hetzelfde als dat setje: Ī300
Geluid moet warm en vol zijn, ben zelf niet zo van funk. Dus heel dun geluid hoeft van mij niet, maar ik hoef ook geen keiharde metal gitaar. Maar omdat ik ook wel moderne progrock luister mag hij ook wel hard gaan qua oversturing.
Ik zit dan denk ik op humbuckers?
Ik vond zelf deze misschien wel interessant:
http://www.bax-shop.nl/el(...)trische-gitaar-zwart
Bedankt voor de link, hehe.quote:Op zondag 9 november 2014 15:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waar je dan een beetje op moet letten is voornamelijk je element keuze. Funky achtige geluid haal je meer uit enkele elementen, vetter geluid krijg je beter met dubbele (humbucker) elementen.
Hier kan je wat handige dingen lezen hierover:
http://www.keymusic.com/nl/koopgids/elektrische-gitaar/
Ja ik werk voor de concurrentie van Bax, dus ik stuur je naar deze winkel door![]()
Maar waar woon je? Dan kan je natuurlijk ook altijd in een winkel langs gaan en dan kan een verkoper wel wat voor je spelen zodat je zelf kan luisteren wat je mooi vindt.
Wat voor model vind je zelf mooi qua looks, of maakt je dat niet zoveel uit?quote:Op zondag 9 november 2014 15:51 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, hehe.
Ik woon in Enschede
Maakt mij niet zoveel uit, maar ik vind extreem hoekige gitaren maar ook het standaard fender model niet echt geweldig.quote:Op zondag 9 november 2014 15:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor model vind je zelf mooi qua looks, of maakt je dat niet zoveel uit?
Als je dan een paar euro extra hebt dan kan ik deze zeker aanraden in die prijsklassequote:Op zondag 9 november 2014 15:59 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maakt mij niet zoveel uit, maar ik vind extreem hoekige gitaren maar ook het standaard fender model niet echt geweldig.
Ligt eraan wat voor geluid je voor je gitaar hebt. Als je een heel erg midscooped geluid hebt dan ga je dat snel krijgen. Als je genoeg mid hebt hoort normaal je gitaar niet echt met je drums in de weg te zitten.quote:Op zondag 9 november 2014 16:10 schreef Under_Score het volgende:
Iemand hier tips om gitaar en drums duidelijk in een goede mix te krijgen? Ze drukken elkaar nog wel eens weg in mijn opnames.
Dan zal dat al wat schelen, het hele lage in je gitaar heb je nergens voor nodig, dat gaat de bas toch opvullen en zal er alleen maar voor zorgen dat de gitaar niet lekker in de rest van het geluid zal vallen.quote:Op zondag 9 november 2014 16:23 schreef Under_Score het volgende:
Ik heb geen high pass filters gebruikt. Ik zal het eens proberen. Ik gebruik redelijk veel mids in mijn geluid ( ong. Tien over twaalf ) misschien dat ik het drum geluid beter kan aanpassen, ik gebruik eenroland td-15 voor de drums.
Alles wordt door een mengpaneel gestuurd. Ik gebruik ableton live lite voor het mixen.
dat zal ik even doenquote:Op zondag 9 november 2014 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zal dat al wat schelen, het hele lage in je gitaar heb je nergens voor nodig, dat gaat de bas toch opvullen en zal er alleen maar voor zorgen dat de gitaar niet lekker in de rest van het geluid zal vallen.
Anders ff stukje posten, dat is wat makkelijker te horen wat het probleem is
Bedankt voor de link. Ik moet wel zeggen dat ik hem vrij standaard en saai vind. Maar ik zal mij eens gaan verdiepen in die eerdere link met al die houtsoorten.quote:Op zondag 9 november 2014 16:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je dan een paar euro extra hebt dan kan ik deze zeker aanraden in die prijsklasse
http://www.keymusic.com/nl/item/epiphone-les-paul-standard-ebony/
Kwalitatief zeer goeie gitaren en netjes afgewerkt.
Het eerste wat vooral opvalt is de kick, heel wollig qua geluid met weinig punch en definitie, waardoor het laag een beetje een zootje wordt. Het is meer het drumgeluid waar je aan zal moeten sleutelen dan die gitaren, daar kom je met dat high pass filter al een eind mee.quote:Op zondag 9 november 2014 16:40 schreef Under_Score het volgende:
[..]
dat zal ik even doen
http://soundcloud.com/fla(...)-collectebus/s-QVyZg
Demo van onze band.
We waren bij een muzikantendag zaterdag, waar je ook je demo kon laten horen. Maar we werden telkens beoordeeld op de productie en niet op de inhoud. Vandaar dat ik de productie wil verbeteren.
kijk anders eens naar een SG vorm of een dean ML, die zijn niet te extreem en zelfs nog redelijk elegant, en verkrijgbaar in veel verschillende prijsklassen en houtsoorten.quote:Op zondag 9 november 2014 16:59 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Ik moet wel zeggen dat ik hem vrij standaard en saai vind. Maar ik zal mij eens gaan verdiepen in die eerdere link met al die houtsoorten.
goed, ga ik daar even naar kijkenquote:Op zondag 9 november 2014 17:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het eerste wat vooral opvalt is de kick, heel wollig qua geluid met weinig punch en definitie, waardoor het laag een beetje een zootje wordt. Het is meer het drumgeluid waar je aan zal moeten sleutelen dan die gitaren, daar kom je met dat high pass filter al een eind mee.
Je snare is ook erg ver weg.
Gitaargeluid is een persoonlijk ding, ik vind het net wat korrelig maar dat is smaak.
Hard slaan hoeft niet als je elke tik op de snare een rimshot maakt komt het echt wel hard en helder door.quote:Op zondag 9 november 2014 19:53 schreef Under_Score het volgende:
[..]
goed, ga ik daar even naar kijkensnare ligt toch echt aan de drummer, die slaat een beetje erg zacht ip de snare, helemaal op snellere bassdrum stukken.
nee hij aait echt het vel, ik heb op het electrische drumstel de snare al geboost qua volume maar hij tikt het zo zacht aan dat het helemaal wegvalt.quote:Op zondag 9 november 2014 20:04 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hard slaan hoeft niet als je elke tik op de snare een rimshot maakt komt het echt wel hard en helder door.
Vertel dat dan aan je drummer? Hij zal het live toch ook moeten kunnen.quote:Op zondag 9 november 2014 20:36 schreef Under_Score het volgende:
[..]
nee hij aait echt het vel, ik heb op het electrische drumstel de snare al geboost qua volume maar hij tikt het zo zacht aan dat het helemaal wegvalt.
oh dat doe ik ook, en live gaat het vreemd genoeg wel goed.quote:Op zondag 9 november 2014 20:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Vertel dat dan aan je drummer? Hij zal het live toch ook moeten kunnen.
Mwah, die vind ik eigenlijk niet zo. Ik heb nog even qua vorm gekeken, tele's vind ik ook wel mooi maar dat zijn vrijwel allemaal single coil gitaren.quote:Op zondag 9 november 2014 17:03 schreef Under_Score het volgende:
[..]
kijk anders eens naar een SG vorm of een dean ML, die zijn niet te extreem en zelfs nog redelijk elegant, en verkrijgbaar in veel verschillende prijsklassen en houtsoorten.
soepel kan ik het nog niet noemen maar ik zal "vooral doorgaan"quote:
pacifica's zijn prima beginners gitaartjesquote:Op zondag 9 november 2014 21:28 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mwah, die vind ik eigenlijk niet zo. Ik heb nog even qua vorm gekeken, tele's vind ik ook wel mooi maar dat zijn vrijwel allemaal single coil gitaren.
Maar ik linkte deze net nog even: http://www.bax-shop.nl/el(...)yellow-natural-satin
Ik vind de pacificas qua vorm wel mooi, valt in prijsklasse, heeft een humbucker en een p90(wat dat ook moge zijn). Maar dit is niks?
Of misschien deze: http://www.bax-shop.nl/el(...)ische-gitaar-naturel
Twee Humbuckers.
Oh dus je hebt alles als 1 audiotrack voor je mix? Dat maakt het een stuk lastiger.quote:Op zondag 9 november 2014 19:53 schreef Under_Score het volgende:
[..]
goed, ga ik daar even naar kijkensnare ligt toch echt aan de drummer, die slaat een beetje erg zacht ip de snare, helemaal op snellere bassdrum stukken.
ja elk instrument heeft een track. Helaas kan ik die niet splitsen. Ik kan alleen op het mengpaneel dingen bijdraaien of wegdraaien. Maar mijn ervaring is dat het een dan weer ten koste gaat van het andere.quote:Op zondag 9 november 2014 22:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Oh dus je hebt alles als 1 audiotrack voor je mix? Dat maakt het een stuk lastiger.
Heb je een interface met midi ingang? Dan kan je met een drum VST je geluiden malen die via de midi output van je drums worden aangestuurd. Dan heb je gelijk al je tracks los, kan je achteraf nog een andere snarenkiezen enz.quote:Op maandag 10 november 2014 06:10 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ja elk instrument heeft een track. Helaas kan ik die niet splitsen. Ik kan alleen op het mengpaneel dingen bijdraaien of wegdraaien. Maar mijn ervaring is dat het een dan weer ten koste gaat van het andere.
Pacifica's zijn over het algemeen goeie gitaren. Alleen altijd goed opletten dat je een degelijk exemplaar hebt. De kwaliteitscontrole op de gitaren in die prijsklasse wil nog wel eens matig zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 21:28 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mwah, die vind ik eigenlijk niet zo. Ik heb nog even qua vorm gekeken, tele's vind ik ook wel mooi maar dat zijn vrijwel allemaal single coil gitaren.
Maar ik linkte deze net nog even: http://www.bax-shop.nl/el(...)yellow-natural-satin
Ik vind de pacificas qua vorm wel mooi, valt in prijsklasse, heeft een humbucker en een p90(wat dat ook moge zijn). Maar dit is niks?
Of misschien deze: http://www.bax-shop.nl/el(...)ische-gitaar-naturel
Twee Humbuckers.
volgens mij niet, ik gebruik een line6 UX1 als interface, en heb de mogelijkheid mijn behringer X1204 mengpaneel als interface te gebruiken, maar volgens mij heeft ook die geen midi interfacequote:Op maandag 10 november 2014 11:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je een interface met midi ingang? Dan kan je met een drum VST je geluiden malen die via de midi output van je drums worden aangestuurd. Dan heb je gelijk al je tracks los, kan je achteraf nog een andere snarenkiezen enz.
Je kan een hoop meer met opnames als je met losse sporen werkt. Je eq, effecten enz zijn dan altijd heel anders dan als je het direct live gebruikt. En je hebt niet eens zoveel spullen nodig als je het een en ander downloadquote:Op maandag 10 november 2014 15:49 schreef Under_Score het volgende:
[..]
volgens mij niet, ik gebruik een line6 UX1 als interface, en heb de mogelijkheid mijn behringer X1204 mengpaneel als interface te gebruiken, maar volgens mij heeft ook die geen midi interface
ja vooral dat laatste is waarom we het 'live' doen. ik kan vrij makkelijk drums programmeren maar het klinkt veeeeel te klinisch.quote:Op maandag 10 november 2014 15:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je kan een hoop meer met opnames als je met losse sporen werkt. Je eq, effecten enz zijn dan altijd heel anders dan als je het direct live gebruikt. En je hebt niet eens zoveel spullen nodig als je het een en ander download![]()
Je kan de drums ook programmeren ipv inspelen, maar dat is een kutwerk en je mist dan toch wel die feel erin. Je kan wel makkelijk dingen recht trekken.
Die dingen zijn niet zo duur. Als je alles met de hele band speelt. En je neemt dan de drums en bas op als basis, dan heb je opzich die energie er wel inzitten en kan je daarna gitaren en zang los erbij doen.quote:Op maandag 10 november 2014 16:14 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ja vooral dat laatste is waarom we het 'live' doen. ik kan vrij makkelijk drums programmeren maar het klinkt veeeeel te klinisch.
ik zal eens rond gaan kijken of ik ergens een midi interface kan vinden. een tip die ik al eens eerder kreeg, maar waar ik eigenlijk weinig mee gedaan heb
dat is waar, wij nemen de nummers meestal riff voor riff op, met het programma kun je dan heel erg makkelijk de volgorde wijzigen en sneller een nummer opbouwen en veranderen. als alles apart moet, of ik moet de drums in een ander programma doen wordt dat lastigquote:Op maandag 10 november 2014 16:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die dingen zijn niet zo duur. Als je alles met de hele band speelt. En je neemt dan de drums en bas op als basis, dan heb je opzich die energie er wel inzitten en kan je daarna gitaren en zang los erbij doen.
Welke software gebruik je normaal allemaal hiervoor dan? Ableton is geen probleem met midiquote:Op maandag 10 november 2014 16:30 schreef Under_Score het volgende:
[..]
dat is waar, wij nemen de nummers meestal riff voor riff op, met het programma kun je dan heel erg makkelijk de volgorde wijzigen en sneller een nummer opbouwen en veranderen. als alles apart moet, of ik moet de drums in een ander programma doen wordt dat lastig![]()
maar goed, ik kan altijd drums opnemen zoals ik dat nu doe, en dan later de drumtrack vervangen door een opname van de midi interface.
kan ableton goed overweg met midi?
Pfoe, nooit mee gewerkt dus zou het zo niet durven zeggen. Gewoon even google of je hem als plugin kan gebruiken. Kan zijn dat het VST is maar ook RTAS AAX enz.quote:Op maandag 10 november 2014 16:38 schreef Under_Score het volgende:
ok, die ga ik even doorkijken. en Riffworks, kan die ook met een VST midi interface werken? daar kan ik namelijk niks over vinden
ga ik doenquote:Op maandag 10 november 2014 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Pfoe, nooit mee gewerkt dus zou het zo niet durven zeggen. Gewoon even google of je hem als plugin kan gebruiken. Kan zijn dat het VST is maar ook RTAS AAX enz.
Ja dat is altijd wel handig om te hebbenquote:Op maandag 10 november 2014 16:52 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ga ik doenik ga sowieso even een volledige versie van Ableton live zien te kopen
protools heb ik laatst ergens gezien, maar dat pakket lijkt me nogal duur.quote:Op maandag 10 november 2014 16:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is altijd wel handig om te hebbenWat voor DAW je daarvoor gebruikt is voornamelijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ben zelf gewend met Pro Tools te werken, maar uiteindleijk kan je met alles wel een beetje dezelfde dingen.
Hmm zou zo het prijsverschil niet echt weten, dacht dat Ableton ook niet echt de goedkoopste is.quote:Op maandag 10 november 2014 17:01 schreef Under_Score het volgende:
[..]
protools heb ik laatst ergens gezien, maar dat pakket lijkt me nogal duur.
Haha bedankt, valt alleen wel buiten mijn prijsklasse. Ik moet namelijk nog beginnen met het te lerenquote:Op maandag 10 november 2014 13:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Pacifica's zijn over het algemeen goeie gitaren. Alleen altijd goed opletten dat je een degelijk exemplaar hebt. De kwaliteitscontrole op de gitaren in die prijsklasse wil nog wel eens matig zijn.
En als je nog even doorspaart:
V&A / [TK] Les Paul Custom Silverburst inc Koffer
Gitaristentopicprijskaartje 425
Hmmm, ik ga zo goed als zeker mijn Fender Mustang 1 versterker verkopen. Prima beginners versterkertje, eventueel interesse? Denk aan een 65 euro oid...quote:Op maandag 10 november 2014 19:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Haha bedankt, valt alleen wel buiten mijn prijsklasse. Ik moet namelijk nog beginnen met het te leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |