Ja dat zijn we al tijden. Dit zijn nog spullen van de band van vorige bandleden die stof staan te happen. En ruimte innemen. Dus die mogen wegquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:53 schreef BurnaBoy het volgende:
Maarre dribbel, zijn jullie volledig digitaal gegaan en nu jullie oude gear aan het dumpen ofzo?
Gezien je activiteit enzo
Nee, heb ik al.quote:Op maandag 1 september 2014 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik dan toch bezig ben. Zou er hier nog iemand interesse hebben in een Epi Les Paul Custom? Heb de stock pickups eruit gesloopt want die waren baggerrrr. Zit nu een setje EMG 81/60 is...awesomeee!
Koffertje erbij, alles.
[ afbeelding ]
Voor een gitaar voor dat geld mag dat wel een heel stuk beter. De originele eigenaar had er gelijk een setje Seymour Duncans in geklust (slash set) die klonk wel erg lekker. Die 81/60 set zit erin omdat het een backup is voor m'n LTD live dus het geluid moet vergelijkbaar zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, heb ik al.![]()
Zijn die nieuwe pickups veel beter? Ik vind die van mij heel behoorlijk klinken.
En daar gaat mijn repertoirequote:Op donderdag 4 september 2014 16:03 schreef Propellerheads het volgende:
De stijl maakt niet zo heel veel uit, als het maar geen metal is
Dat hoeft ook niet, ik houd zelf meer van rock en de wat lichte metal. Alleen met metal kan ik niet komen. Aangezien ik geen enkel stuk heb wat echt mijn spel zou kunnen laten zien, stelde ik de vraag. Het moet dus helemaal alleen . Ik zal eens naar je voorstellen kijken.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:25 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
En daar gaat mijn repertoire
Meeste spul van arctic monkeys is wel te leren in 1 dag. En dan bedoel ik technisch, wanneer wat spelen geen idee![]()
Als je akkoordwissels snel genoeg zijn is Rush wel een goeie, Subdivisions en Bastille day vind ik mooie nummers,
Jack White doet ook wel leuke dingen, 3 doors down kryptonite en when I'm gone zijn ook wel aardig.
Maar volgens mij is dat allemaal niet heel ingewikkeld.
Maargoed, das allemaalgeen fingerstyle![]()
Suck my Kiss van de Red Hot Chili Peppers? Zit wel een leuk riffje in en je kunt laten zien dat je timing erg goed is. En een leuk solo.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:03 schreef Propellerheads het volgende:
Ik heb de opdracht gekregen dinsdag iets te spelen wat mijn niveau goed laat zien. Alleen het probleem is dat ik niet echt iets heb wat mijn niveau aanduid.
Ik zelf heb een poging gedaan om Meta Sequoia van Harry Sacksioni verder onder handen te nemen, alleen bij sommige stukken krijg ik toch nog niet helemaal wat ik wil.
Als iemand een nummer of solo of iets dergelijks weet, tell me. De stijl maakt niet zo heel veel uit, als het maar geen metal is. Ben er wel voor bereid een weekendje voor te gaan zitten
.
Ik moet helaas helemaal solo, dus de timing kan ik niet echt laten zien. Het nummer kon ik al, maar nu je het zegt klinkt het wel aardig. Eens even wat uitzoeken om te kijken of ik er wat van bak, thanksquote:Op donderdag 4 september 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Suck my Kiss van de Red Hot Chili Peppers? Zit wel een leuk riffje in en je kunt laten zien dat je timing erg goed is. En een leuk solo.
Dan kun je toch nog steeds je eigen timing laten zien? En speel je sowieso niet met een opname mee, want dan wordt het wel een ander verhaal.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:44 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Ik moet helaas helemaal solo, dus de timing kan ik niet echt laten zien. Het nummer kon ik al, maar nu je het zegt klinkt het wel aardig. Eens even wat uitzoeken om te kijken of ik er wat van bak, thanks.
Dat mag wel heb ik net te horen gekregen. Dus dan kan ik wel gewoon het desbetreffende nummer aanzetten.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan kun je toch nog steeds je eigen timing laten zien? En speel je sowieso niet met een opname mee, want dan wordt het wel een ander verhaal.
Aight, thanks!quote:Op donderdag 4 september 2014 17:48 schreef Tchock het volgende:
Andere tips: Blur - Charmless Man (geweldige riff), Radiohead - Just (zitten iets van 40 verschillende akkoorden in), Porcupine Tree - Open Car (zit een metalriff in en een prachtig akoestisch stuk).
Je bedoelt zelf een beetje uitbreiden? Het werk maakt me niet zoveel uit, kan er desnoods het hele weekend aan werken. Die solo is wel mij niveau van suck my kiss maar de rest is wat simpel. ( Zodat je het niveau weetquote:Op donderdag 4 september 2014 17:53 schreef Tchock het volgende:
Wat ook leuk is is een nummer nemen dat iedereen kent en super voorspelbaar is (Under the Bridge, Stairway to Heaven, Smoke on the Water) en er dan zelf een twist aan geven zodat het je techniek laat zien en ook verbaast. Maar ja, dat is wel meer werk.
Ik besefte me net ook dat de rest wel erg simpel is. Dit blijft wel een goed idee in mijn ogen:quote:Op donderdag 4 september 2014 17:55 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Je bedoelt zelf een beetje uitbreiden? Het werk maakt me niet zoveel uit, kan er desnoods het hele weekend aan werken. Die solo is wel mij niveau van suck my kiss maar de rest is wat simpel. ( Zodat je het niveau weet) . Suck my Kiss is wel deels mijn stijl dus goed om te laten horen. Just klinkt trouwens ook goed.
Oh nee, dat is niet het geval hoorquote:Op donderdag 4 september 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:
Oei, als je vingers massaal gaan vervellen tijdens het spelen weet je dat je te lang je gitaar niet hebt aangeraakt.
Hoezo niet? Meestal heb ik dat niet.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:59 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Oh nee, dat is niet het geval hoor.
Precies. Het nadeel is dat ik dit nog neit op gehoor kan ontcijferenquote:Op donderdag 4 september 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik besefte me net ook dat de rest wel erg simpel is. Dit blijft wel een goed idee in mijn ogen:
Zijn héél erg goede tabs van, daarom dat ik juist die koos. Ik kan dit ook niet op gehoorquote:Op donderdag 4 september 2014 18:00 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Precies. Het nadeel is dat ik dit nog neit op gehoor kan ontcijferen. Maar ik heb al wat tabs gevonden
.
Omdat ik gewoon regelmatig gitaar speelquote:Op donderdag 4 september 2014 17:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo niet? Meestal heb ik dat niet.
Welke tab gebruikte jij ?quote:Op donderdag 4 september 2014 18:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn héél erg goede tabs van, daarom dat ik juist die koos. Ik kan dit ook niet op gehoorJe moet alleen soms een beetje de eerste en tweede gitaar samenvoegen om het tof te laten klinken in je eentje (en Radiohead speelt natuurlijk met drie gitaristen, maar dat terzijde).
Ik had het over mezelf met dat vervellenquote:Op donderdag 4 september 2014 18:01 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon regelmatig gitaar speel. Naja, als ik 8 uur achter elkaar ga zitten zou het wel het geval zijn
. Met Just gewoon de elektrische gitaar er uit pakken neem ik aan ?
Ik hoor heel de tijd een akoestische slaggitaar op de achtergrond, of hoor ik dat verkeerd.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had het over mezelf met dat vervellen
Er zit geen akoestische gitaar in Just. Sommige stukjes zijn wel clean, maar dat moet je gewoon ook elektrisch doen.
Deze is in het algemeen beter:quote:Op donderdag 4 september 2014 18:02 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Welke tab gebruikte jij ?
Oh, kan wel dat die in de albumversie zit. Live niet in elk geval.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:04 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Ik hoor heel de tijd een akoestische slaggitaar op de achtergrond, of hoor ik dat verkeerd.
Gaat goed komen. Ik ga gelijk een start makenquote:Op donderdag 4 september 2014 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze is in het algemeen beter:
http://tabs.ultimate-guitar.com/r/radiohead/just_ver3_tab.htm
Maar ze doen daar een passage (bij "suckered you but not your friens") met twee gitaren waar deze tab een erg elegante oplossing voor één gitaar heeft:
http://tabs.ultimate-guitar.com/r/radiohead/just_tab.htm
Gewoon beetje luisteren en proberen.
Misschien daar toch ook maar een 'Gibson' scoren, shit ziet er goed uitquote:Op woensdag 3 september 2014 19:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo stap 1 en 2 zijn klaar.
Stemmechanieken vervangen voor een degelijk setje Grovertsz
[ afbeelding ]
En Rollerbridgeee erop
[ afbeelding ]
Dan zou ik je aanraden geen hollowbody te nemen als je van plan bent de electronica te switchenquote:Op donderdag 4 september 2014 19:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Misschien daar toch ook maar een 'Gibson' scoren, shit ziet er goed uit
ja je hebt er honderden van hhahaha maar reese is niet echt gitaristen gerelateerdquote:Op vrijdag 5 september 2014 15:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind ik deze beter
[ afbeelding ]
Nice ding.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik je aanraden geen hollowbody te nemen als je van plan bent de electronica te switchenWát een takkewerk was dat
[ afbeelding ]
Het wordt een live gitaar en die heb ik nodig voor mijn sound. Als ik een hollowbody geluid wil gebruik ik m'n Gretsch wel. Dit is een semi met centerblockquote:
Heb je nog soortgelijke muziek als Suck My Kiss? Echt heerlijk om te spelen, helaas valt die solo me nog vies tegen maar verder valt ie prima te spelenquote:Op donderdag 4 september 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, kan wel dat die in de albumversie zit. Live niet in elk geval.
Arctic Monkeys - Pretty Visitorsquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:48 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Heb je nog soortgelijke muziek als Suck My Kiss? Echt heerlijk om te spelen, helaas valt die solo me nog vies tegen maar verder valt ie prima te spelen.
En voor school, ik heb Meta Seqouia wat vereenvoudigd, dus ik ga toch maar mijn akoestische kunsten laten horen![]()
Sorry als het overkomt alsof ik zelf geen actie onderneemquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Arctic Monkeys - Pretty Visitors
Soundgarden - Spoonman
Audioslave - Show me how to Live
Blur - Fade Away
The Clash - Brand New Cadillac
The Doors - Break On Through
Zoiets? Allemaal niet ál te moeilijke rocknummers en weinig akkoorden. De eerste drie zijn in Drop D, trouwens.
De oudere rock juist doenquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Sorry als het overkomt alsof ik zelf geen actie onderneem. Ik speelde vrij weinig gitaar en dat wil ik graag veranderen. Ik speel nu al 3 dagen weer volop, maar normaal was 1x per week geen uitzondering. Wat ik wel jammer vind, omdat ik het stiekem wel leuk vind. Maar ergens zit een gebrek aan motivatie om toch telkens weer mijn gitaar te pakken. Zo kan ik weer even zoet zijn.
De wat oudere rock vind ik niks, maar die van AM en soundgarden zijn wel chill, thanks.
AM kon ik al inderdaad, maar nooit echt op het idee gekomen ze na te spelen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
De oudere rock juist doenDie van The Doors heeft echt een geweldige gitaarlijn. Kun je ook nog flink wat improvisatie door gooien (dat deden ze zelf ook).
Van Arctic Monkeys zijn trouwens ook R U Mine?, Do I Wanna Know?, Brianstorm, Teddy Picker en Crying Lightning heel tof om te spelen. En ongeveer in de stijl die je zoekt.
Ik bedoel ook niet wat de leukste nummers zijn, maar die ik het leukst vind om te spelen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:07 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
AM kon ik al inderdaad, maar nooit echt op het idee gekomen ze na te spelen.
Probeer dan eens Mailman van Soundgarden. Simpel maar effectief.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Sorry als het overkomt alsof ik zelf geen actie onderneem. Ik speelde vrij weinig gitaar en dat wil ik graag veranderen. Ik speel nu al 3 dagen weer volop, maar normaal was 1x per week geen uitzondering. Wat ik wel jammer vind, omdat ik het stiekem wel leuk vind. Maar ergens zit een gebrek aan motivatie om toch telkens weer mijn gitaar te pakken. Zo kan ik weer even zoet zijn.
De wat oudere rock vind ik niks, maar die van AM en soundgarden zijn wel chill, thanks.
Gewoon geduld hebben met die dingen. Je moet inderdaad niet even snel willenquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik je aanraden geen hollowbody te nemen als je van plan bent de electronica te switchenWát een takkewerk was dat
[ afbeelding ]
Wat ik fijn vind kan jij kut vinden, dus ik zou naar een winkel rijden en hem gewoon zelf proberenquote:Op zondag 7 september 2014 19:06 schreef henkregen het volgende:
Iemand ervaring met deze gitaar? Of misschien met de T100 of T200. Ik wil een nieuwe kopen en deze past precies binnen mijn budget en ik vind het een prachtige gitaar maar geen idee hoe ze voelen en spelen..
http://www.infomusic.nl/lag-tramontane-t300dce-western-gitaren
Al helemaal voor zo'n prijs. Ik zou je ook niet gelijk focussen op die gitaar, als je uberhaupt nog niet in een winkel bent wezen kijken. Er zijn zat andere western-gitaren voor dezelfde prijsklasse. Wie weet vind je een ander wel veel lekkerder spelen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat ik fijn vind kan jij kut vinden, dus ik zou naar een winkel rijden en hem gewoon zelf proberen
Ja en je hebt ze ook voor 150quote:Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef BurnaBoy het volgende:
Huh, 60 voor een setje grovers?
Ik heb destijds 32 betaald voor een setje 6 inline.
Of zijn het locking tuners?
Dat zijn die neuwe dingen toch, 225,- ofzo? Is dat een beetje wat?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:49 schreef Jorikjet het volgende:
Ik kreeg van de week ook een mooi pakketje met de post:
[ afbeelding ]
Fender jaguar modern player
Leuk projectje maar waarom geen Epiphone DOT gekozenquote:Op maandag 8 september 2014 20:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoooo, m'n 335 is helemaal compleet nu.
Upgrades:
Tuners vervangen voor een setje Grovers
Pickups vervangen voor een set EMG 81/60 Chrome (output/potmeters ook vervangen)
Rollerbridge erop gezet
Body met schuim opgevuld tegen feedbacken live
Kekke roze koffer erbij haha
[ afbeelding ]
Totale kosten
Gitaar: ¤215,-
Invoerrechten: ¤15,-
Tuners: ¤60,-
Elementen: ¤135,-
Totaal ¤425,-
Die viel me in veel opzichten tegen. Leek me eerst een goeie optie. Naast dat die Epiphone shape headstock me niet echt aanstaat was de bespeelbaarheid niet chill, elementen matig en afwerking matig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Leuk projectje maar waarom geen Epiphone DOT gekozen
Vreemd ik heb er een die goed is afgewerkt en een goede bespeelbaarheid heeft.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die viel me in veel opzichten tegen. Leek me eerst een goeie optie. Naast dat die Epiphone shape headstock me niet echt aanstaat was de bespeelbaarheid niet chill, elementen matig en afwerking matig.
Bespeelbaarheid blijft persoonlijk natuurlijk he, wat jij fijn vind hoeft niet iedereen chill te vindenquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Vreemd ik heb er een die goed is afgewerkt en een goede bespeelbaarheid heeft.
Ik heb ´m wel wat afgesteld actie wat lager gezet maar dat is alles.
Kloptquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bespeelbaarheid blijft persoonlijk natuurlijk he, wat jij fijn vind hoeft niet iedereen chill te vinden
Ja ok het zou iets duurder geworden zijn.quote:Maar Epiphones in die prijsklasse staan er wel bekend om dat ze heel wisselend zijn qua kwaliteit. En een Dot (a 350,-) en nieuwe set elementen zou nog een stuk duurder uitkomen ook.
Maar dat was in eerste instantie ook degene waar ik naar zat te kijken. Maar toen dat niet goed beviel wou ik deze kans wel eens wagen om blind zo'n ding te bestellen. En het is natuurlijk wel een leuk klus projectje.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:55 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ja ok het zou iets duurder geworden zijn.
quote:Op maandag 8 september 2014 20:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Zoooo, m'n 335 is helemaal compleet nu.
Upgrades:
Tuners vervangen voor een setje Grovers
Pickups vervangen voor een set EMG 81/60 Chrome (output/potmeters ook vervangen)
Rollerbridge erop gezet
Body met schuim opgevuld tegen feedbacken live
Kekke roze koffer erbij haha
[ afbeelding ]
Totale kosten
Gitaar: ¤215,-
Invoerrechten: ¤15,-
Tuners: ¤60,-
Elementen: ¤135,-
Totaal ¤425,-
Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:49 schreef Jorikjet het volgende:
Ik kreeg van de week ook een mooi pakketje met de post:
[ afbeelding ]
Fender jaguar modern player
Verschilt inderdaad per model. De Blacktop bijvoorbeeld heeft ook niet zo veel knoppen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.
Zo zeg maar. Of zijn da alleen bepaalde modellen.
[ afbeelding ]
dat is ook een jaguar ja! En die heb ik ook trouwensquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm vreemd ja. Ik dacht dat die zonder al die knoppen de jazzmaster was. Blijkbaar zijn ze dat later een beetje gaan mixen....quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oe Nice, daar speelt Strand of Oaks ook op!!quote:Op maandag 29 september 2014 22:16 schreef KapiteinKoala het volgende:
Als het goed is kan ga ik over een week of 3 eindelijk een nieuwe gitaar halen. Fender Blacktop telecaster met maple fretboard.![]()
[ afbeelding ]
ik ben vaak juist wel fan van een Telecaster met wat distortion. Die black top jaguars zijn gaaf, goede keus!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:10 schreef KapiteinKoala het volgende:
Toch maar gegaan voor de Blacktop jaguar en niet voor de telecaster. Die twang van een telecaster kan best lelijk zijn met veel distortion. En aangezien Fender tot januari geen jaguars meer levert kon ik hem helaas alleen bij een kleine online winkel bestellen aangezien hij bij bax, thomann, musicstore, keymusic etc. overal niet meer leverbaar was.
CAGED systeem.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:38 schreef Propellerheads het volgende:
Iemand tips met alle drieklanken over het hele fretboard in je kop te krijgen? Niet te doen man.
Je bedoelt dat dat de akkoorden zjin waaruit het systeempje bestaat? De D valt dan sws af, want dat is een opgeschoven Cquote:
Drop je de A dan ook, want dat is een naarbeneden gevallen E. De C is trouwens een naar beneden gevallen G.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:58 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dat de akkoorden zjin waaruit het systeempje bestaat? De D valt dan sws af, want dat is een opgeschoven C
Nee, maar als je de C twee vakjes opschuift, krijg je een D. Dat eerste plaatje snap ik niet helemaal? Maar als ik het goed zie, moet je dus de CAGED voor ieder akkoord zien te vinden, en dan heb je alle mogelijke akkoorden van die toon? Dus zoals met de D is gedaan in het tweede plaatje?quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:29 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Drop je de A dan ook, want dat is een naarbeneden gevallen E. De C is trouwens een naar beneden gevallen G.
De D vorm heeft gewoon haar plek hoor.
[ afbeelding ]
Om het even wat duidelijker te maken
Vervolgens combineer je het met je scales en hoef je maar 2 scales te leren in principe
Namelijk pentatonic en major/aeolisch (kort door de bocht genomen in ieder geval)
[ afbeelding ]
Ik zou zelf beginnen met de pentatonic te leren, verder ook gewoon oefenen met random fret pakken en dan de noot noemen, begin desnoods alleen met de lage (of hoge) E, en doe daar steeds meer snaren bij.
Het is hetzelfde als tafels leren,systeem leren en dan gewoon stampen en op een gegeven moment zit het erin.
Mijn tip is vooral om - het liefst met iemand die meer kennis van gitaren heeft - op Marktplaats te zoeken. Nee, dan is je gitaar niet nieuw en heb je geen garantie, maar je krijgt wel véél meer voor je geld. Zeker als je eerst uitzoekt wat je graag ongeveer wil en dán gaat kijken wat het aanbod is kun je voor ¤500 echt een goede gitaar kopen. Nieuw kom je niet verder dan de onderklasse.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Fuszy het volgende:
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.
Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de ¤500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.
Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?
Alvast bedankt!
Dat eerste plaatje is wat je krijgt als je de bovenste rij van het 2e plaatje combineert.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:44 schreef Propellerheads het volgende:
Nee, maar als je de C twee vakjes opschuift, krijg je een D. Dat eerste plaatje snap ik niet helemaal? Maar als ik het goed zie, moet je dus de CAGED voor ieder akkoord zien te vinden, en dan heb je alle mogelijke akkoorden van die toon? Dus zoals met de D is gedaan in het tweede pla
Uiteraard is dat ook een optie, maar dan heb ik nog steeds een indicatie nodig naar wat voor iets ik op zoek zou kunnen gaan. Dat is dan ook iets waarvoor ik hier een bericht plaatste.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn tip is vooral om - het liefst met iemand die meer kennis van gitaren heeft - op Marktplaats te zoeken. Nee, dan is je gitaar niet nieuw en heb je geen garantie, maar je krijgt wel véél meer voor je geld. Zeker als je eerst uitzoekt wat je graag ongeveer wil en dán gaat kijken wat het aanbod is kun je voor ¤500 echt een goede gitaar kopen. Nieuw kom je niet verder dan de onderklasse.
Nog een tip: heb geduld. Omdat het aanbod wisselend is kun je beter een paar weken of maanden regelmatig kijken. Ik heb mijn gitaar (een Tele) voor iets meer dan de helft van de nieuwwaarde gekocht terwijl 'ie toen twee jaar oud was. En dat is echt niet uniek.
Werk ondertussen al een tijd bij KEYMUSIC en ook bij Feedback gewerkt. In het verleden is de service wel eens matig geweest, maar nu is dat allemaal netjes op orde. Alleen jammer dat die verhalen wel de rondte blijven doenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Fuszy het volgende:
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.
Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de ¤500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.
Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?
Alvast bedankt!
Vraag me af of die hals nou wel een verbetering zal zijn zijn, maar voor de kosten hoef je het niet echt te laten. In ieder geval leuk om eens te proberen toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:41 schreef Byte_Me het volgende:
Ik ben sinds kort weer gitaar aan het spelen. Vroeger iets van 5 jaar les gehad (klassiek/acoustisch), maar daarmee gestopt. Een jaar of 5 later nog eens een electrische gitaar gekocht, maar het toch niet echt opgepikt zoals ik had gedacht. Maar laatst speelde ik bij een vriendin rocksmith op haar xbox, en dat was toch wel erg leuk. Dus zelf rocksmith gehaald, mn gitaar uit de berging getrokken, en weer begonnen. Kostte nog wel wat moeite om de gitaar speelbaar te krijgen, sommige snaren zaten tegen de volgende fret aan als je ergens duwde. Dus de aktie groter gemaakt, en de buiging van de hals veranderd met die schroef, en nu gaat het wel, maar helemaal lekker is het niet, door de hoge aktie zijn barre's lastig. Maar in ieder geval wel al een paar weken dagelijks aan het spelen
Nou kwam ik toevallig een behoorlijk goedkope hals tegen:
http://www.tomtop.com/rep(...)ric-guitar-i113.html
Zou dit de moeite waard zijn om te vervangen? Ik heb een squier stratocaster, 20 jaar oud, toen 700 gulden of zo (incl versterker). Moet nog wel ff nameten of het wel de goede maat is. Het leek in ieder geval makkelijk genoeg om te doen:
http://www.wikihow.com/Replace-a-Guitar-Neck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |