abonnement Unibet Coolblue
pi_144960188
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.

Zo zeg maar. Of zijn da alleen bepaalde modellen.

[ afbeelding ]
Verschilt inderdaad per model. De Blacktop bijvoorbeeld heeft ook niet zo veel knoppen.
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:41:01 #177
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_144964799
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.

Zo zeg maar. Of zijn da alleen bepaalde modellen.

[ afbeelding ]
dat is ook een jaguar ja! En die heb ik ook trouwens :P
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_145036000
Als het goed is kan ga ik over een week of 3 eindelijk een nieuwe gitaar halen. Fender Blacktop telecaster met maple fretboard. O+
pi_145036812
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat is geen jaguar toch? Die hebben meer van die knoppen dacht ik.

Zo zeg maar. Of zijn da alleen bepaalde modellen.

[ afbeelding ]
Hmm vreemd ja. Ik dacht dat die zonder al die knoppen de jazzmaster was. Blijkbaar zijn ze dat later een beetje gaan mixen....
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 30 september 2014 @ 00:44:33 #180
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_145041176
Vandaag is m'n MT16 van JamHub binnen gekomen. Klein device die 16 sporen in 1 keer (apart van elkaar) kan opnemen. Ideaal dus om live/oefenruimte opnames te maken :D Leuk spul, en ook zeker voor die prijs :)

pi_145046482
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:16 schreef KapiteinKoala het volgende:
Als het goed is kan ga ik over een week of 3 eindelijk een nieuwe gitaar halen. Fender Blacktop telecaster met maple fretboard. O+
[ afbeelding ]
Oe Nice, daar speelt Strand of Oaks ook op!!
PS4 online: micro_nl
pi_145062197
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:44 schreef guitarist het volgende:
Oe Nice
En volgens mij is de waarde voor een gitaar van maar ¤600 best hoog. :D
pi_145158910
Ik probeer dit te leren, maar ik heb behoorlijk wat moeite met de gitaar in de coupletten :') Iemand tips?

pi_145173674
Toch maar gegaan voor de Blacktop jaguar en niet voor de telecaster. Die twang van een telecaster kan best lelijk zijn met veel distortion. En aangezien Fender tot januari geen jaguars meer levert kon ik hem helaas alleen bij een kleine online winkel bestellen aangezien hij bij bax, thomann, musicstore, keymusic etc. overal niet meer leverbaar was.
pi_145181601
Heb mezelf ook maar eens in de nesten gewerkt, heb een C.Giant gekocht :') Gitaar heeft veel meer body (Veel meer Bass) dan mijn oude Squier Strat, gitaar weegt ook echt hartstikke veel (heb Les Pauls in m`n handen gehad die lichter waren :') )
Moet nog een hoop aan gebeuren, nieuwe tuners, afstelling, intonering, jack input kraakt en pakt af en toe de jack niet (Met een hoop gepiel doet ie het) en uiteraard na verloop van tijd wat nieuwe pick-ups.

Het is geen nieuwe, voordat er gedacht word dat C.Giant gitaren verkoop met een rotte jack input :')
Gitaar speelt trouwens al best wel ok maar die intonatie is echt een issue, en hij kan volgens mij nog een flink stuk lager qua actie.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2014 11:18:10 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:41:49 #186
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_145207960
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:10 schreef KapiteinKoala het volgende:
Toch maar gegaan voor de Blacktop jaguar en niet voor de telecaster. Die twang van een telecaster kan best lelijk zijn met veel distortion. En aangezien Fender tot januari geen jaguars meer levert kon ik hem helaas alleen bij een kleine online winkel bestellen aangezien hij bij bax, thomann, musicstore, keymusic etc. overal niet meer leverbaar was.
ik ben vaak juist wel fan van een Telecaster met wat distortion. Die black top jaguars zijn gaaf, goede keus!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:24:54 #187
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_145217440
Mooie financiele meevaller gehad, en geen GAS. Hoe kan dat nou weer :P
pi_145225620
Iemand tips met alle drieklanken over het hele fretboard in je kop te krijgen? Niet te doen man.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_145236732
quote:
18s.gif Op zondag 5 oktober 2014 18:38 schreef Propellerheads het volgende:
Iemand tips met alle drieklanken over het hele fretboard in je kop te krijgen? Niet te doen man.
CAGED systeem.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_145259162
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef ssebass het volgende:

[..]

CAGED systeem.
Je bedoelt dat dat de akkoorden zjin waaruit het systeempje bestaat? De D valt dan sws af, want dat is een opgeschoven C
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_145260992
Zijn deze Fenders een beetje waar voor hun geld?

http://www.infomusic.nl/fender-standard-telecaster-arctic-white
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:29:50 #192
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_145263247
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:58 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Je bedoelt dat dat de akkoorden zjin waaruit het systeempje bestaat? De D valt dan sws af, want dat is een opgeschoven C
Drop je de A dan ook, want dat is een naarbeneden gevallen E. De C is trouwens een naar beneden gevallen G.

De D vorm heeft gewoon haar plek hoor.



Om het even wat duidelijker te maken

Vervolgens combineer je het met je scales en hoef je maar 2 scales te leren in principe
Namelijk pentatonic en major/aeolisch (kort door de bocht genomen in ieder geval)




Ik zou zelf beginnen met de pentatonic te leren, verder ook gewoon oefenen met random fret pakken en dan de noot noemen, begin desnoods alleen met de lage (of hoge) E, en doe daar steeds meer snaren bij.

Het is hetzelfde als tafels leren,systeem leren en dan gewoon stampen en op een gegeven moment zit het erin.

[ Bericht 10% gewijzigd door BurnaBoy op 06-10-2014 20:46:04 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_145305272
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 18:29 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Drop je de A dan ook, want dat is een naarbeneden gevallen E. De C is trouwens een naar beneden gevallen G.

De D vorm heeft gewoon haar plek hoor.

[ afbeelding ]

Om het even wat duidelijker te maken

Vervolgens combineer je het met je scales en hoef je maar 2 scales te leren in principe
Namelijk pentatonic en major/aeolisch (kort door de bocht genomen in ieder geval)

[ afbeelding ]

Ik zou zelf beginnen met de pentatonic te leren, verder ook gewoon oefenen met random fret pakken en dan de noot noemen, begin desnoods alleen met de lage (of hoge) E, en doe daar steeds meer snaren bij.

Het is hetzelfde als tafels leren,systeem leren en dan gewoon stampen en op een gegeven moment zit het erin.

Nee, maar als je de C twee vakjes opschuift, krijg je een D. Dat eerste plaatje snap ik niet helemaal? Maar als ik het goed zie, moet je dus de CAGED voor ieder akkoord zien te vinden, en dan heb je alle mogelijke akkoorden van die toon? Dus zoals met de D is gedaan in het tweede plaatje?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_145315728
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.

Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de ¤500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.

Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?

Alvast bedankt! :)
Feyenoord Rotterdam
pi_145316139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Fuszy het volgende:
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.

Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de ¤500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.

Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?

Alvast bedankt! :)
Mijn tip is vooral om - het liefst met iemand die meer kennis van gitaren heeft - op Marktplaats te zoeken. Nee, dan is je gitaar niet nieuw en heb je geen garantie, maar je krijgt wel véél meer voor je geld. Zeker als je eerst uitzoekt wat je graag ongeveer wil en dán gaat kijken wat het aanbod is kun je voor ¤500 echt een goede gitaar kopen. Nieuw kom je niet verder dan de onderklasse.

Nog een tip: heb geduld. Omdat het aanbod wisselend is kun je beter een paar weken of maanden regelmatig kijken. Ik heb mijn gitaar (een Tele) voor iets meer dan de helft van de nieuwwaarde gekocht terwijl 'ie toen twee jaar oud was. En dat is echt niet uniek. :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:21:50 #196
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_145316230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:44 schreef Propellerheads het volgende:
Nee, maar als je de C twee vakjes opschuift, krijg je een D. Dat eerste plaatje snap ik niet helemaal? Maar als ik het goed zie, moet je dus de CAGED voor ieder akkoord zien te vinden, en dan heb je alle mogelijke akkoorden van die toon? Dus zoals met de D is gedaan in het tweede pla
Dat eerste plaatje is wat je krijgt als je de bovenste rij van het 2e plaatje combineert.

En inderdaad, CAGED is dus alle mogelijke akkoordposities voor 1 akkoord.En ook de kapstok om je scales/toonladders aan op te hangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BurnaBoy op 07-10-2014 23:46:02 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_145316235
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn tip is vooral om - het liefst met iemand die meer kennis van gitaren heeft - op Marktplaats te zoeken. Nee, dan is je gitaar niet nieuw en heb je geen garantie, maar je krijgt wel véél meer voor je geld. Zeker als je eerst uitzoekt wat je graag ongeveer wil en dán gaat kijken wat het aanbod is kun je voor ¤500 echt een goede gitaar kopen. Nieuw kom je niet verder dan de onderklasse.

Nog een tip: heb geduld. Omdat het aanbod wisselend is kun je beter een paar weken of maanden regelmatig kijken. Ik heb mijn gitaar (een Tele) voor iets meer dan de helft van de nieuwwaarde gekocht terwijl 'ie toen twee jaar oud was. En dat is echt niet uniek. :)
Uiteraard is dat ook een optie, maar dan heb ik nog steeds een indicatie nodig naar wat voor iets ik op zoek zou kunnen gaan. Dat is dan ook iets waarvoor ik hier een bericht plaatste. :) Bedankt voor de tip in ieder geval!
Feyenoord Rotterdam
pi_145364506
Ik ben sinds kort weer gitaar aan het spelen. Vroeger iets van 5 jaar les gehad (klassiek/acoustisch), maar daarmee gestopt. Een jaar of 5 later nog eens een electrische gitaar gekocht, maar het toch niet echt opgepikt zoals ik had gedacht. Maar laatst speelde ik bij een vriendin rocksmith op haar xbox, en dat was toch wel erg leuk. Dus zelf rocksmith gehaald, mn gitaar uit de berging getrokken, en weer begonnen. Kostte nog wel wat moeite om de gitaar speelbaar te krijgen, sommige snaren zaten tegen de volgende fret aan als je ergens duwde. Dus de aktie groter gemaakt, en de buiging van de hals veranderd met die schroef, en nu gaat het wel, maar helemaal lekker is het niet, door de hoge aktie zijn barre's lastig. Maar in ieder geval wel al een paar weken dagelijks aan het spelen *)

Nou kwam ik toevallig een behoorlijk goedkope hals tegen:
http://www.tomtop.com/rep(...)ric-guitar-i113.html

Zou dit de moeite waard zijn om te vervangen? Ik heb een squier stratocaster, 20 jaar oud, toen 700 gulden of zo (incl versterker). Moet nog wel ff nameten of het wel de goede maat is. Het leek in ieder geval makkelijk genoeg om te doen:
http://www.wikihow.com/Replace-a-Guitar-Neck
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:49:15 #199
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_145364675
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:11 schreef Fuszy het volgende:
Nu weet ik dat wat ik nu ga vragen al redelijk vaak is besproken, maar toch wil ik het voor mij graag nog een keer aansnijden. Ik ben van plan om mijn eerste elektrische gitaar te kopen, om naast mijn akoestische gitaar te gebruiken. Nu verwacht ik niet van jullie dat je zegt: oh deze is perfect voor je, want ik weet dat een gitaar kopen iets persoonlijk is. Wat jullie fijn vinden, kan ik juist als onplezierig ervaren.
Nu wil ik komend weekend op pad gaan om gitaren te testen en eventueel iets aan te schaffen. Nu heb ik nog wel enkele vragen daarover. Waaronder, wat zijn gitaren waar ik wel eens naar zou kunnen kijken. (Budget: rond de ¤500,- voor de gitaar excl versterker). Rond die prijs kom je al uit op een goedkope Fender stratocaster of een dure Squier. Die ga ik dan ook zeker testen, maar weten jullie nog iets anders. Ik speel gewoon nummers die ik leuk vind en heb dus geen focus op één muziekstijl. Wellicht maakt dat het makkelijker of juist moeilijker.
Waar adviseren jullie mij om te gaan kijken? Ik heb een auto, dus ik kan wel een ritje maken. Ik woon zelf in de omgeving Den Bosch, dus ik zou naar een grote keten kunnen gaan zoals Key music (Feedback) alleen ik heb begrepen dat de service daar niet optimaal was?
Alvast bedankt! :)
Werk ondertussen al een tijd bij KEYMUSIC en ook bij Feedback gewerkt. In het verleden is de service wel eens matig geweest, maar nu is dat allemaal netjes op orde. Alleen jammer dat die verhalen wel de rondte blijven doen :P

Maar in Eindhoven heb je in ieder geval een hoop keus.

Qua gitaar moet je gewoon lekker een middagje gaan spelen en testen en voor jezelf beslissen wat lekker speelt/klinkt. Zoals je al aangeeft wil je veel verschillende muziekstijlen spelen en er zijn genoeg gitaren die behoorlijk breed inzetbaar zijn. Het is voornamelijk belangrijk wat jij mooi vind klinken en wat voor jouw doen lekker speelt. En dat is zo persoonlijk, daar is heel moeilijk advies over te geven.
pi_145368035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:41 schreef Byte_Me het volgende:
Ik ben sinds kort weer gitaar aan het spelen. Vroeger iets van 5 jaar les gehad (klassiek/acoustisch), maar daarmee gestopt. Een jaar of 5 later nog eens een electrische gitaar gekocht, maar het toch niet echt opgepikt zoals ik had gedacht. Maar laatst speelde ik bij een vriendin rocksmith op haar xbox, en dat was toch wel erg leuk. Dus zelf rocksmith gehaald, mn gitaar uit de berging getrokken, en weer begonnen. Kostte nog wel wat moeite om de gitaar speelbaar te krijgen, sommige snaren zaten tegen de volgende fret aan als je ergens duwde. Dus de aktie groter gemaakt, en de buiging van de hals veranderd met die schroef, en nu gaat het wel, maar helemaal lekker is het niet, door de hoge aktie zijn barre's lastig. Maar in ieder geval wel al een paar weken dagelijks aan het spelen *)
Nou kwam ik toevallig een behoorlijk goedkope hals tegen:
http://www.tomtop.com/rep(...)ric-guitar-i113.html
Zou dit de moeite waard zijn om te vervangen? Ik heb een squier stratocaster, 20 jaar oud, toen 700 gulden of zo (incl versterker). Moet nog wel ff nameten of het wel de goede maat is. Het leek in ieder geval makkelijk genoeg om te doen:
http://www.wikihow.com/Replace-a-Guitar-Neck
Vraag me af of die hals nou wel een verbetering zal zijn zijn, maar voor de kosten hoef je het niet echt te laten. In ieder geval leuk om eens te proberen toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')