Lijken die toestellen op elkaar? Raar ook dat je dat denkt terwijl 'ie op 10km hoogte vliegt en al bijna in Rusland is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dit was echt een ongeluk, getuige ook de tweet die verzonden werd , men was in de veronderstelling dat het een UA militair transportvliegtuig was
Maanden?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
laten we daar dan maar vanuit gaan als die tweet juist is. Hoeveel vliegtuigen zijn er de afgelopen maanden neergehaald in dit gebied, iemand enig idee of een bron?
Dan is het wel toevallig dat ze die wapens pas beginnen te gebruiken, (of dat ze pas geleverd werden), nadat de rebellen een basis veroveren waar precies deze wapens voor het grijpen lagen. Of Rusland levert enkel wapens waarvan de rebellen reeds exemplaren hebben (op zich geen slechte tactiek natuurlijk, maakt het moeilijker te bewijzen). Want voor zover ik het begrijp is het pas de laatste week dat er vliegtuigen worden neergehaald boven de hoogte die met manpads te bereiken is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als ik Rusland was zou ik de schuld in schoenen van de rebellen schuiven (zij zijn de proxy in het conflict) en beweren dat de wapens in Oekraine buit gemaakt zijn. Dat is voor Rusland de beste uitweg.
Maar de wapens komen uit Rusland. Ze zijn bedoelt om de rebellen in staat te stellen om vliegtuigen neer te halen (vliegtuigen waarmee Oekraine probeert de rebellen uit te schakelen). Iets dat Rusland probeert te verhinderen.
Oekraïne: zoiets kan uitkomen en dan ben je zelf veel verder van huis. Je hebt wel dit soort incidenten gehad (Rijksdag brand enzo), maar het is een (te) groot risico.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Putin niet zo zeer...
Oekraïne: meer internationale focus, hardere mening/sancties van het westen, eventuele militaire hulp in de vorm van wapenleveranties in een zogenaamd escalerend conflict.
Separatisten: mijn indruk van de separatisten is gewoon een stelletje werklozen die niks te verliezen hebben en leven van anarchie, het aan de wereld kunnen showen is natuurlijk geweldig in hun ogen.
Heel simpel. Ik volg het conflict iedere dag. Zo weet ik dat er steeds meer transporten via de grens met Rusland het land binnen komen. Deze transporten worden herhaaldelijk in kaart gebracht. De basissen die ze buit maken bevatten dit zware materieel niet. Ze zijn al blij als ze er een BTR zien staan.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dan is het wel toevallig dat ze die wapens pas beginnen te gebruiken, (of dat ze pas geleverd werden), nadat de rebellen een basis veroveren waar precies deze wapens voor het grijpen lagen. Of Rusland levert enkel wapens waarvan de rebellen reeds exemplaren hebben (op zich geen slechte tactiek natuurlijk, maakt het moeilijker te bewijzen). Want voor zover ik het begrijp is het pas de laatste week dat er vliegtuigen worden neergehaald boven de hoogte die met manpads te bereiken is.
Rusland levert ongetwijfeld wapens, maar ik begrijp niet waarom jij zo zeker bent dat dit raketten uit Rusland waren, en geen raketten uit de basis die ze twee weken geleden veroverden.
Als je je die vraag stelt, dan neem je al aan dat het geen ongeluk was.quote:
Oekraine heeft 5 jets, 3 transportvliegtuigen, 6 transporthelikopters, 7 gevechtshelikopters verloren, verder nog een jet gecrashed tijdens training en één buitgemaakt door de rebellen. volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Air_Force#Former_Aircraftquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
laten we daar dan maar vanuit gaan als die tweet juist is. Hoeveel vliegtuigen zijn er de afgelopen maanden neergehaald in dit gebied, iemand enig idee of een bron?
Former Aircraft = neergeschoten vliegtuig in Oost-Oekraine?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:12 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oekraine heeft 5 jets, 3 transportvliegtuigen, 6 transporthelikopters, 7 gevechtshelikopters verloren, verder nog een jet gecrashed tijdens training en één buitgemaakt door de rebellen. volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Air_Force#Former_Aircraft
Lijkt mij ook, aangezien het om types en niet om aantallen gaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:19 schreef UpsideDown het volgende:
Former Aircraft = niet meer in dienst denk ik.
Oeps, dat linkte naar de verkeerde sectie, het is die erboven, "Aircraft Inventory", heb alle verliezen vermeld in de rechtse kolom geteld. Weet niet of die lijst up-to-date is...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:16 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Former Aircraft = neergeschoten vliegtuig in Oost-Oekraine?
De buurman had het pas over zijn Former Wive. Ik zal hem eens vragen of hij haar ook in Donbas neer neergeschoten.
Mij lijkt wel dat de "Pro-westerse" fracties daar meer baat bij hebben dan de "Pro-Russische" fracties ...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
of er een internationaal conflict van maken door at random een burgervliegtuig neer te schieten?
Het is toch ook een ongeluk.. Desalniettemin ontstaan uit onhandigheid van de rebellen met steun en materiaal waarschijnlijk van Putin. EU/VS gaat dit niet ongestraft laten. En ook China/Brazil/India zullen nu wat laten horen wss.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mij lijkt wel dat de "Pro-westerse" fracties daar meer baat bij hebben dan de "Pro-Russische" fracties ...
Hoe kom je aan 5 jets? Ik zie er 1quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oeps, dat linkte naar de verkeerde sectie, het is die erboven, "Aircraft Inventory", heb alle verliezen vermeld in de rechtse kolom geteld. Weet niet of die lijst up-to-date is...
De vorige versie van die pagina is misschien handig: heeft apart overzicht van de verliezen (al staan daar ook bvb vliegtuigen bij die op de krim achterbleven.
https://en.wikipedia.org/(...)orce&oldid=617350670
Bij mijn weten zijn de neergehaalde vliegtuigen met MANPADs neergeschoten (helikopters en het grote transportvliegtuig was bezig met een landing op het vliegveld van Donetsk, de Ilyushin Il-76). Pas sinds kort schieten de rebellen vliegtuigen neer die op grote hoogte vliegen (sinds 14 juli).quote:One Su-27UB was shot down July 1, 2014.
Als het een ongeluk is, dan was het héél onhandig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:31 schreef the_ring het volgende:
[..]
Het is toch ook een ongeluk.. Desalniettemin ontstaan uit onhandigheid van de rebellen met steun en materiaal waarschijnlijk van Putin. EU/VS gaat dit niet ongestraft laten. En ook China/Brazil/India zullen nu wat laten horen wss.
Het westen schiet geen Boeing 777 neer om deze te gebruiken als een false flag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het een ongeluk is, dan was het héél onhandig.
Als het bewust neergeschoten is , dan kan dit niet door de Pro-Russen gebeurd zijn, volgens mij ... Die hebben daar nergens baat bij.
Er gaan sterke geruchten de ronde dat de seperatisten aan het vieren waren dat ze een Oekraiens vliegtuig hadden neergeknald. Dat was het nieuws van dat vrachtschip eerderquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het een ongeluk is, dan was het héél onhandig.
Als het bewust neergeschoten is , dan kan dit niet door de Pro-Russen gebeurd zijn, volgens mij ... Die hebben daar nergens baat bij.
"Het Westen" op zich wellicht niet nee ... ( al weet je maar nooit natuurlijk )quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het westen schiet geen Boeing 777 neer om deze te gebruiken als een false flag.
Er is veel teveel bekend. Alles wordt daar nauwlettend gevolgd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
"Het Westen" op zich wellicht niet nee ... ( al weet je maar nooit natuurlijk )
Maar een los van het westen opererende pro-westerse fractie in Oekraine zelf zou dat wél kunnen doen natuurlijk ...
Omvliegen is duurder.quote:Op donderdag 17 juli 2014 20:08 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die no-fly geldt tot een hoogte van 7900 meter.
Maar Oekraïne misschien wel om heel vies spelletje te spelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het westen schiet geen Boeing 777 neer om deze te gebruiken als een false flag.
Alleen als ze het de Russen in de schoenen kunnen schuiven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maar Oekraïne misschien wel om heel vies spelletje te spelen.
twitter:DimaMiryan twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:38:03How come, all 3 planes were downed in #Ukraine at the very same area & so close to #Russian border http://t.co/nCzsBMFWRI reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |