quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:07 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom een toestel met toeristen met bestemming azie neerschieten??
Vergissing ofzo ???
erz ijn nu beelden van de neerstorten , en ok de satellieten schijnen beelden te hebben ook van de raket en waar ie vandaan kwamquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:30 schreef meth1745 het volgende:
[..]
ze vlogen in dezelfde corridor nabij warshaw, maar Putin is niet over Oekraine gevlogen (logisch ook, zou ik hem niet aanraden).
Staat nu wel vast dat de rebellen verantwoordelijk zijn. De bewering van Kiev dat de Russen die raketten geleverd hebben neem ik met een korrel zout, aangezien de rebellen twee weken geleden een Oekrainse basis en bijhorende mobiele SAM installatie in handen hadden.
Nee. Het zijn geen ingecalculeerde risico's. De rol van Rusland is zo doortrap, dat het pure oplichting is. Bij normale oplichting zoek je dat uit, hier speelt iedereen mee. Het is politiek machtsspel buiten iedere kader om (buiten het recht, buiten de markt).quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat vanwege de economische belangen de samenleving steeds meer ingecalculeerde risico's voor lief neemt?
Dat is inderdaad een kwalijke bijkomstigheid van ons neoliberale, kapitalistische systeem, maar dat maakt het niet minder erg voor alle slachtoffers natuurlijk.
Uiteraard.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:07 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom een toestel met toeristen met bestemming azie neerschieten??
Vergissing ofzo ???
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:20:07Biggest question now appears to be whether #MH17 jetliner was shot down by Russian forces in E #Ukraine or by Russian military inside Russia reageer retweet
dom volkquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee. Het zijn geen ingecalculeerde risico's. De rol van Rusland is zo doortrap, dat het pure oplichting is. Bij normale oplichting zoek je dat uit, hier speelt iedereen mee. Het is politiek machtsspel buiten iedere kader om (buiten het recht, buiten de markt).
twitter:arabthomness twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:55:23#Ukraine BREAKING: 154 Dutch, 27 Australian, 23 Malaysian, 11 Indonesian, 6 UK, 4 German, 4 Belgium, 1 Canadian among death of #MH17 reageer retweet
Niet vreemd vanuit Shiphol. Ik ben benieuwd dat de Nederlandse regering nu gaat doen, ook naar de Duitse en Britse regering, zij hebben ook slachtoffers.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:28 schreef deelnemer het volgende:
Vooral Nederlanderstwitter:arabthomness twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:55:23#Ukraine BREAKING: 154 Dutch, 27 Australian, 23 Malaysian, 11 Indonesian, 6 UK, 4 German, 4 Belgium, 1 Canadian among death of #MH17 reageer retweet
Dat denk ik ook. De Oekraïne, rebellen en Rusland hebben er allemaal geen belang bij. Meest logisch is dat een of andere halve gare rebel dacht dat het een Oekraïens toestel was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
Het is weer een opeenstapeling van fouten. Oekraïnse BUK's die in handen van de seperatisten vallen. De Oekraïnse luchtmacht die troepen probeert te ondersteunen en bevoorraden terwijl ze weten dat ze doelwit zijn. Burgervliegtuigen die over oorlogsgebied vliegen waar nota bene de afgelopen dagen diverse vliegtuigen zijn neereghaald.
of er een internationaal conflict van maken door at random een burgervliegtuig neer te schieten?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:35 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De Oekraïne, rebellen en Rusland hebben er allemaal geen belang bij. Meest logisch is dat een of andere halve gare rebel dacht dat het een Oekraïens toestel was.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef UpsideDown het volgende:
Dit zouden telefoongesprekken zijn tussen seperatisten over het neergeschoten vliegtuig. Let wel: afgetapt door de Oekraïnse staatsveiligheidsdienst.
Hier nog een transcriptie van de tekst op papiertwitter:MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:22:29100% evidence, Russian shot down #MH17. They had direct command from #Moscow to kill Ukrainians. They "failed".https://t.co/TE2IMnuUd0 reageer retweet
Dat is niet in hun belang. Het neerschieten van een random vliegtuig is sowieso niet in hun belang want nu worden ze er op aangekeken en kunnen ze het wel vergeten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
of er een internationaal conflict van maken door at random een burgervliegtuig neer te schieten?
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:23:26So let me guess: When #Merkel and #Obama find out, nobody actually AIMED at the #better_humans, they will let #Putin continue his invasion?!! reageer retweet
Triggerhappy separatisten lijkt me plausibeler.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is niet in hun belang. Het neerschieten van een random vliegtuig is sowieso niet in hun belang want nu worden ze er op aangekeken en kunnen ze het wel vergeten.
wat is wel het belang überhaupt in dit conflict?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is niet in hun belang. Het neerschieten van een random vliegtuig is sowieso niet in hun belang want nu worden ze er op aangekeken en kunnen ze het wel vergeten.
Volgens de transcriptie zou een Kozakken-battalion zijn de raket hebben afgevuurd, dat zijn niet bepaald doorgedraaide seperatisten, eerder ervaren strijders. Lijkt me meer een domme fout die ze hebben gemaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Triggerhappy separatisten lijkt me plausibeler.
Wat moet je concreet met die aandacht dan? Poetin is natuurlijk de laatste die dat zou willen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wat is wel het belang überhaupt in dit conflict?
Krijg toch sterk de indruk dat mén (wie dan ook, Oekraïners, de Separatisten dan wel de russen) meer internationale aandacht willen voor dit conflict. Al is het maar om te laten zien hoe gek ze wel niet zijn en hoe strijdlustig
nee dit was echt een ongeluk, getuige ook de tweet die verzonden werd , men was in de veronderstelling dat het een UA militair transportvliegtuig wasquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wat is wel het belang überhaupt in dit conflict?
Krijg toch sterk de indruk dat mén (wie dan ook, Oekraïners, de Separatisten dan wel de russen) meer internationale aandacht willen voor dit conflict. Al is het maar om te laten zien hoe gek ze wel niet zijn en hoe strijdlustig
Onderleiding van Bes, dat is toch de commandant in Horlivka.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Volgens de transcriptie zou een Kozakken-battalion zijn de raket hebben afgevuurd, dat zijn niet bepaald doorgedraaide seperatisten, eerder ervaren strijders. Lijkt me meer een domme fout die ze hebben gemaakt.
Putin niet zo zeer...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:45 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wat moet je concreet met die aandacht dan? Poetin is natuurlijk de laatste die dat zou willen.
laten we daar dan maar vanuit gaan als die tweet juist is. Hoeveel vliegtuigen zijn er de afgelopen maanden neergehaald in dit gebied, iemand enig idee of een bron?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dit was echt een ongeluk, getuige ook de tweet die verzonden werd , men was in de veronderstelling dat het een UA militair transportvliegtuig was
AUB niet zeg. De NAVO moet gewoon ingrijpen nu / Nederland moet een beroep doen op de NAVO.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Putin niet zo zeer...
Oekraïne: meer internationale focus, hardere mening/sancties van het westen, eventuele militaire hulp in de vorm van wapenleveranties in een zogenaamd escalerend conflict.
Separatisten: mijn indruk van de separatisten is gewoon een stelletje werklozen die niks te verliezen hebben en leven van anarchie, het aan de wereld kunnen showen is natuurlijk geweldig in hun ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |