Nee, want je kunt bij de verkiezingen dergelijk gedrag van de politiek niet bevroeden omdat het in de toekomst ligt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, en wij geven de Nederlandse politiek een mandaat. Indirect zijn wij dus ook schuldig.
Mwoah, je kunt toch wel redelijk inschatten dat het niet ondenkbaar is dat Nederland meewerkt aan een vredesmissie.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, want je kunt bij de verkiezingen dergelijk gedrag van de politiek niet bevroeden omdat het in de toekomst ligt.
Bij een vredesmissie heb ik toch wat anders in gedachte dan slecht bewapende militairen tegenover een prima bewapende 'vijand' zetten. Ik ben al lange tijd voorstander van meer persoonlijke verantwoordelijkheid voor politici. Dat betekent dus dat als er echt aantoonbaar slecht beleid gevoerd wordt de politici die daar mee ingestemd hebben vervolgd moeten kunnen worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, je kunt toch wel redelijk inschatten dat het niet ondenkbaar is dat Nederland meewerkt aan een vredesmissie.
Ik niet, want dat wil niemand meer politicus worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij een vredesmissie heb ik toch wat anders in gedachte dan slecht bewapende militairen tegenover een prima bewapende 'vijand' zetten. Ik ben al lange tijd voorstander van meer persoonlijke verantwoordelijkheid voor politici. Dat betekent dus dat als er echt aantoonbaar slecht beleid gevoerd wordt de politici die daar mee ingestemd hebben vervolgd moeten kunnen worden.
Als je helemáál geen capabele mensen in de politiek wil hebben is dat een goede optie, ja.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij een vredesmissie heb ik toch wat anders in gedachte dan slecht bewapende militairen tegenover een prima bewapende 'vijand' zetten. Ik ben al lange tijd voorstander van meer persoonlijke verantwoordelijkheid voor politici. Dat betekent dus dat als er echt aantoonbaar slecht beleid gevoerd wordt de politici die daar mee ingestemd hebben vervolgd moeten kunnen worden.
Nooit. Politici hebben voldoende lagen om zich achter te verschuilen, tevens hoe machtiger het land hoe meer lagen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:58 schreef Kowloon het volgende:
Wanneer wordt de politiek nu eens aansprakelijk gesteld?
Dat valt wel mee denk ik en anders schroef je gewoon de vergoeding op.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik niet, want dat wil niemand meer politicus worden.
Alleen de politiek natuurlijk (kabinet en Kamerleden dus). Zij nemen de besluiten.quote:Zijn de ambtenaren dan trouwens ook schuldig. Of alleen de ministers, omdat die hoofdelijk aansprakelijk zijn?
Waarna het volk nog feller gaat spartelen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik en anders schroef je gewoon de vergoeding op.
Nooit, die komen overal mee weg.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:58 schreef Kowloon het volgende:
Wanneer wordt de politiek nu eens aansprakelijk gesteld?
Uhuh, want het is een uitstekend idee om willekeurige lieden nooit de gevolgen van hun acties te laten ondervinden. Dat werkt overal, dus helemaal in de achterlijke wereld genaamd politiek.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarna het volk nog feller gaat spartelen.
Nee, ik vind het een kortzichtig en onzalig idee.
We hebben daarvoor moties van wantrouwen. Je gaat een minister toch niet strafrechtelijk vervolgens omdat Karremens een droplul is?quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:28 schreef waht het volgende:
[..]
Uhuh, want het is een uitstekend idee om willekeurige lieden nooit de gevolgen van hun acties te laten ondervinden. Dat werkt overal, dus helemaal in de achterlijke wereld genaamd politiek.
Helemaal top als dat bepaalde mensen zou afschrikken om politicus te worden, dat zijn exact de figuren die lekker een ander pauperbaantje zonder al te veel verantwoordelijkheid mogen vinden.
Dus omdat Serviërs ook slachtoffer zijn geworden, is dit een domme uitspraak?quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:26 schreef SadPanda het volgende:
Idiote uitspraak.
Wanneer komt er aandacht voor de Serviërs die daarvoor in gelijk aantallen zijn vermoord door moslims?
Tja jonguh... hadden er maar een paar het "lef" gehad om gewoon te gaan schieten op die Serviers... gewoon "tegen de orders in"... omdat het "morele besef" in hun oren voorging. Wat zou er dan zijn gebeurd... dan hadden we nu de VN aangeklaagd voor de dood van 8000+ burgers en 300 Dutchbatters... maar hey... die zijn onschendbaarquote:Dutchbat-Veteraan: ziek van de uitspraak
"Ik ben een beetje ziek van de uitspraak", zegt Dutchbat-veteraan Boudewijn Kok. Kok was er in 1995 bij toen de enclave Srebrenica viel. Hij snapt niet waarom Nederland aansprakelijk is.
"De rechter zegt dat als Dutchbat goed gehandeld had, dat de mannen niet dood zouden zijn. Ik denk niet dat de Serviërs zich hadden laten tegenhouden door een paar Dutchbatters, die bovendien slecht of niet bewapend waren", zegt Kok.
"Ik zie niet in waarom Nederland verantwoordelijk is. Toen generaal Karremans om hulp vroeg draaide de VN en daarmee de hele wereld zijn ogen weg van Srebrenica." In de laatste dagen voor de val vroeg Karremans volgens Kok 'tientallen keren' om hulp van de VN.
'Begrijp er niets van'
Kok begrijpt dan ook niet van de uitspraak. "De mannen op de compound waren sowieso meegenomen. De Serviërs wisten dat de VN niets deed, ze konden doen wat ze wilden", vertelt Kok.
"Met de uitspraak dat de mannen zouden leven als ze op de compound waren gebleven, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die 300 mannen waren er alsnog aan gegaan en al die duizenden vrouwen en kinderen waren er ook aan gegaan."
Dit apart dat een leek (zoals een rechter) over dit soort militaire beslissingen kan beslissen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als dat al niet reeel is , hoe reeel is dan de uitspraak van deze rechtbank.
Nederland is dan ook niet verantwoordelijk voor de val van de enclave, maar voor de dood van de 300 mannen die door Dutchbat zijn weggestuurd terwijl men blijkbaar wist dat deze mannen doodgeschoten zouden worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja jonguh... hadden er maar een paar het "lef" gehad om gewoon te gaan schieten op die Serviers... gewoon "tegen de orders in"... omdat het "morele besef" in hun oren voorging. Wat zou er dan zijn gebeurd... dan hadden we nu de VN aangeklaagd voor de dood van 8000+ burgers en 300 Dutchbatters... maar hey... die zijn onschendbaar
En hoe wisten zij dat?quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederland is dan ook niet verantwoordelijk voor de val van de enclave, maar voor de dood van de 300 mannen die door Dutchbat zijn weggestuurd terwijl men blijkbaar wist dat deze mannen doodgeschoten zouden worden.
Vraag dat de rechter. Die oordeelt dat.quote:
Waarvan beloofd werd dat ze zouden worden geëvacueerd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederland is dan ook niet verantwoordelijk voor de val van de enclave, maar voor de dood van de 300 mannen die door Dutchbat zijn weggestuurd terwijl men blijkbaar wist dat deze mannen doodgeschoten zouden worden.
Dan nog is het niet chique om die mannen dan maar de compound uit te sturen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarvan beloofd werd dat ze zouden worden geëvacueerd.
Chique niet... maar er zijn daar meer zaken gebeurd die verre van chique zijn geweest...quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan nog is het niet chique om die mannen dan maar de compound uit te sturen.
Ik weet het, Nederland can do no wrong, maar ik kan me wel wat voorstellen bij de uitspraak van de rechter.
De slachtoffers kunnen de VN inderdaad verantwoordelijk houden voor de val van de enclave. Als ik hen was had ik de instantie dan ook voor het gerecht gesleept.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Chique niet... maar er zijn daar meer zaken gebeurd die verre van chique zijn geweest...
Dan wordt het tijd dat we de VN gaan aanklagen voor de gevolgen van deze uitspraak. Of Servie voor het alsnog afslachten van deze mensen.
Nou, dan kan het kabinet nu fijn gaan discussieren om te stoppen met alle VN-missies in de toekomst.
Ik denk overigens dat als het Amerikanen waren geweest dat deze uitspraak er niet was geweest... of dat het geen gevolgen had gehad (of de amerikanen hadden het nooit zo ver laten komen).
Maar de VN immuun is voor juridische aansprakelijkheid.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De slachtoffers kunnen de VN inderdaad verantwoordelijk houden voor de val van de enclave. Als ik hen was had ik de instantie dan ook voor het gerecht gesleept.
Het gaat in dit geval echt puur om de 300 mannen die zijn omgebracht.
Blijkbaar was het onverstandig om ze op hun blauwe ogen te geloven. De rechter is van oordeel dat Dutchbat had moeten weten dat ze die mannen de dood in stuurden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarvan beloofd werd dat ze zouden worden geëvacueerd.
Dat is dan kut.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar de VN immuun is voor juridische aansprakelijkheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |