Tegenwoordig kiezen ook steeds meer gemeenten er voor om onoverzichtelijke/onduidelijke situaties te creëren om zo de snelheid uit het verkeer te halen. Enorm irritant maar het werkt schijnbaar welquote:Op zondag 13 juli 2014 16:58 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel van dit soort plekken bestaan waar je zicht zo enorm belemmerd wordt door struiken en andere begroeiing.
Omwonenden klagen dan meestal de eerste weken steen en been over de 'gevaarlijke situatie' maar dat klagen verstomt zodra ze merken dat er amper meer ongelukken gebeuren omdat iedereen oplet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:06 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Tegenwoordig kiezen ook steeds meer gemeenten er voor om onoverzichtelijke/onduidelijke situaties te creëren om zo de snelheid uit het verkeer te halen. Enorm irritant maar het werkt schijnbaar wel
Shared space filosofie enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shared_space
Dat is een onderdeel van de shared space filosofiequote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat ook goed schijnt te werken: borden en markeringen weghalen, zodat de situatie onduidelijk wordt en dan iedereen voorzichtig gaat rijden. Omwonenden klagen dan meestal de eerste weken steen en been over de 'gevaarlijke situatie' maar dat klagen verstomt zodra ze merken dat er amper meer ongelukken gebeuren omdat iedereen oplet.
Ik was te traag met mijn edit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat is een onderdeel van de shared space filosofie
Ik heb meer een hekel aan bussen die voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. En daarmee dus bijna botsingen creeeren, omdat ze met de gedachte rijden van: ik ben groot, dus jij stopt wel...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:59 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
Mensen die bussen geen voorrang geven? telt dat ook?
PTA / Wanneer heeft een bus voorrang bij wegrijden?
Dat laatste doe ik ook, niks mis mee als je goed kan rijdenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb meer een hekel aan bussen die voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. En daarmee dus bijna botsingen creeeren, omdat ze met de gedachte rijden van: ik ben groot, dus jij stopt wel...
Of als ze gewoon met een rotgang door de woonwijken rijden...
Want goed rijden gaat je echt redden op het moment dat er een kind achter een bal aan rent.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat laatste doe ik ook, niks mis mee als je goed kan rijden
Vast wel, hoort immers ook bij duurzaam debiel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef Fer het volgende:
Is het slopen van die smalle fietspaadjes aan beide zeiden van de weg ook onderdeel van shared space? Dat vind ik pas echt schijnveiligheid.
Als ik jou was zou ik thuisblijven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef Fer het volgende:
Is het slopen van die smalle fietspaadjes aan beide zeiden van de weg ook onderdeel van shared space? Dat vind ik pas echt schijnveiligheid.
Als fietser waan je je veilig op je eigen fietspad, maar ondertussen kun je aangereden worden door: fietsers uit de andere richting die niet opletten, scooters die je met hoge snelheid voorbij stuiven, bejaarden in Canta's en op scootmobielen, toeristen die erop lopen en natuurlijk de auto die zonder te kijken afslaat en de fietser van zijn sokken maait.
Dat is onzin, hij heeft namelijk gewoon een punt. Waarom het veilige losse fietspad verwijderen om het bij de weg te leggen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik thuisblijven.
Je kunt namelijk ook door de bliksem geraakt worden of onderweg een heel naar virus oplopen of...
Misschien met de redenatie dat fietssuggestiestroken de weg optisch smaller maken waardoor automobilisten langzamer gaan rijden? Een andere reden kan ik niet verzinnen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is onzin, hij heeft namelijk gewoon een punt. Waarom het veilige losse fietspad verwijderen om het bij de weg te leggen?
En door wie of wat zou die geschept moeten zijn dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:48 schreef Fer het volgende:
Ik heb geen statische cijfers, maar het aantal keren dat ik een geschepte fietser heb gezien op zijn losse veilige fietspad, is vele malen hoger dan een fietser geschept terwijl ie gewoon aan de kant van een gewone rijbaan reed.
Daar gaat het in o.a. Amsterdam veel op fout, geparkeerde auto's langs de rijbaan, een rij bomen en dan een fietspad, waardoor je dus fietsers mist bij het langsrijden en die dus niet hebt op kunnen merken bij het afslaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
En door wie of wat zou die geschept moeten zijn dan?
Scheppen gebeurt zelden in de 'lengterichting', maar veelal wanneer een van de twee partijen afslaat en geen voorrang verleent.
Ik moest een beetje gniffelenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:12 schreef twiFight het volgende:
Klopt, Utrecht ook. Ik woon op het station en zie het hier soms meerdere malen per maand fout gaan op hetzelfde stuk weg. Maar 90% van de automobilisten die hier rijden bestaan uit opgefokte snotneuzen of ingedutte grijsaards en het fietspad zit vol met niet oplettende studenten en kamikazepiloten op scooters. En vervolgens blokkeren ze het uitzicht zodat je ook niet opzij kunt kijken.
Ik geloof dat we Socios gevonden hebbenquote:
Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).quote:
Klinkt alsof je op een bankje in de hal slaapt, maar we snappen natuurlijk wel dat je een flatje in de buurt hebtquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).
En 'pal naast het station' is geen optie?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).
Vergelijkbaar ja. Overigens kun je veel zeggen over U-CS, maar last van zwervers heb ik er (bijna) nooit gehadquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt alsof je op een bankje in de hal slaapt, maar we snappen natuurlijk wel dat je een flatje in de buurt hebt
Jawel, maar als ik vrienden langs krijg weten ze dan nog niet waar ze zijn moeten. En als ik een naam geef verwarren ze dat weer met iets anders in Utrecht. Vroeger kon je met de busstationsnamen nog wel uit de voeten, maar daar is tegenwoordig ook al geen peil meer uit te trekken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En 'pal naast het station' is geen optie?
Voegde je met 80 vlak voor zijn neus in soms?quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend een idioot die voortdurend aan het duwen en seinen was, bijna in mijn achterbak zat en het ook nog nodig vond me te snijden, alleen omdat ik 80 reed op de A73, overigens keurig op de rechterbaan. Wat is er mis met dat soort mensen?
Nope. We kwamen zelfs samen van dezelfde invoegstrook. Daar begon het duwen en seinen al. Hij zat de hele tijd al achter me. Hij vond waarschijnlijk dat ik naar zijn zin niet hard genoeg reed.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voegde je met 80 vlak voor zijn neus in soms?
Met 80 invoegen kan ook wel heel vervelend zijn....quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nope. We kwamen zelfs samen van dezelfde invoegstrook. Daar begon het duwen en seinen al. Hij zat de hele tijd al achter me. Hij vond waarschijnlijk dat ik naar zijn zin niet hard genoeg reed.
Toevallig had ik een uitstekend motief om niet harder dan 80 te willen, maar kennelijk is niet iedereen in staat om te bedenken dat er wel eens een hele geldige reden kan zijn dat een medeweggebruiker niet zo hard rijdt. Om dan maar bij iemand in de achterbak te kruipen en anderen in gevaar te brengen door te gaan snijden vind ik vrij asociaal.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:30 schreef leroytje het volgende:
[..]
Met 80 invoegen kan ook wel heel vervelend zijn....
Ooit op men rijles geleerd om goed door te trekken op een invoegstrook.
Dat neemt niet weg, dat jij zelf mag weten hoe hard je rijdt als je gaat invoegen, daar zal een ander gewoon vrede mee moeten hebben.
Klopt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Toevallig had ik een uitstekend motief om niet harder dan 80 te willen, maar kennelijk is niet iedereen in staat om te bedenken dat er wel eens een hele geldige reden kan zijn dat een medeweggebruiker niet zo hard rijdt. Om dan maar bij iemand in de achterbak te kruipen en anderen in gevaar te brengen door te gaan snijden vind ik vrij asociaal.
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend een idioot die voortdurend aan het duwen en seinen was, bijna in mijn achterbak zat en het ook nog nodig vond me te snijden, alleen omdat ik 80 reed op de A73, overigens keurig op de rechterbaan. Wat is er mis met dat soort mensen?
Wat is dit voor een onzin. Krijgen die mensen dan ook korting op de wegenbelasting, als ze van jou niet meer op de snelweg mogen rijden? Langzaam verkeer kan ontzettend irritant zijn, maar het is wettelijk gewoon toegestaan. Bumperkleven is dat niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.
Helaas niet mogelijk. Ik reed vanwege een lekke band met een thuiskomer. Vandaar dat ik niet harder dan 80 wilde. De route naar de bandenboer niet over de snelweg kruist het parcours van de Nijmeegse vierdaagse. Over de snelweg was nu de enige optie. Ik ben het niet er mee eens dat ik gevaar oplever als ik 80 rij. Idioten die dan maar gaan bumperkleven en snijden leveren wel gevaar op. Je dient als weggebruiker rekening er mee te houden dat niet iedereen snel rijdt, om wat voor reden dan ook. Als je niet met 80km rijders op de rechterbaan overweg kan zonder brokken te maken ben je geen goede chauffeur.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.
Op een N-weg mag je over het algemeen maar 80, soms 100.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.
Ja, dan lukte het niet, inderdaad.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Helaas niet mogelijk. Ik reed vanwege een lekke band met een thuiskomer. Vandaar dat ik niet harder dan 80 wilde. De route naar de bandenboer niet over de snelweg kruist het parcours van de Nijmeegse vierdaagse. Over de snelweg was nu de enige optie. Ik ben het niet er mee eens dat ik gevaar oplever als ik 80 rij. Idioten die dan maar gaan bumperkleven en snijden leveren wel gevaar op. Je dient als weggebruiker rekening er mee te houden dat niet iedereen snel rijdt, om wat voor reden dan ook. Als je niet met 80km rijders op de rechterbaan overweg kan zonder brokken te maken ben je geen goede chauffeur.
En als je in het centrum terecht komt dan kom je in een doolhof van éénrichtingsverkeer. Ik ken het centrum op de fiets op mijn duimpje, maar op de motor had ik enorm veel moeite om van A naar B te komen, omdat je je dan pas realiseert hoeveel éénrichtingsverkeer er is (en ook nog al die busbanen).quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:12 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind de verkeerssituatie in Utrecht trouwens wel echt volledig idioot. Praktisch iedere weg is afgesloten.
Je hebt toch van die bordjes met een letter als omleiding? A tot Z zijn al gebruikt, en ze zijn inmiddels bij het cijfer 9(tenminste wat ik tegen ben gekkmen)
Praktisch de hele dag zijn er files. Laat staan in de spits.
Minimale snelheid is toch wel 90-95 wil je geen vervelende situaties om je heen creeren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Toevallig had ik een uitstekend motief om niet harder dan 80 te willen, maar kennelijk is niet iedereen in staat om te bedenken dat er wel eens een hele geldige reden kan zijn dat een medeweggebruiker niet zo hard rijdt. Om dan maar bij iemand in de achterbak te kruipen en anderen in gevaar te brengen door te gaan snijden vind ik vrij asociaal.
Waarom ga je van het gas af? Lekker zieken? Je bent zelf geen haar beter dan die klever...quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
Het is geen originele klacht, want ik zal bij lange na niet de enige zijn die hierover klaagt...maar echt, bumperklevers. SERIEUS! STOP IT!!!!
Afgelopen week vlakbij Eindhoven. Ik rijd nota bene 130!!! Je mocht daar ook gewoon 130.... ik ben dan niet bepaald aan het treuzelen, toch?
Vervolgens ben ik ff op de linkerbaan bezig een busje en daarachter een vrachtwagen in aan het halen.
Zit er binnen no time een of andere mongool in een Opeltje echt vlak vlak achter me te duwen... terwijl ik gewoon al dik 130 rijd.
Ga ik vervolgens naar links (met gas loslaten zodat het lekker wat langer duurt, want dan kan je 't krijgen ook sukkel) gaat ie me ook nog half lopen snijden enzo. Heb hem een sarcastische duim omhoog gegeven.
Bedoel als ik 90 had gereden was het kleven misschien nog voor 20% te begrijpen (want dan nog moet je gewoon NIET bumperkleven) maar ik ging gewoon 130/135 ...echt wat de fuk.
Rij je op de linkerbaan? Ja zsm met je kadaver naar rechts. Niks is irritanter dan mensen die precies rijden als het mag op links.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
Het is geen originele klacht, want ik zal bij lange na niet de enige zijn die hierover klaagt...maar echt, bumperklevers. SERIEUS! STOP IT!!!!
Afgelopen week vlakbij Eindhoven. Ik rijd nota bene 130!!! Je mocht daar ook gewoon 130.... ik ben dan niet bepaald aan het treuzelen, toch?
Vervolgens ben ik ff op de linkerbaan bezig een busje en daarachter een vrachtwagen in aan het halen.
Zit er binnen no time een of andere mongool in een Opeltje echt vlak vlak achter me te duwen... terwijl ik gewoon al dik 130 rijd.
Ga ik vervolgens naar links (met gas loslaten zodat het lekker wat langer duurt, want dan kan je 't krijgen ook sukkel) gaat ie me ook nog half lopen snijden enzo. Heb hem een sarcastische duim omhoog gegeven.
Bedoel als ik 90 had gereden was het kleven misschien nog voor 20% te begrijpen (want dan nog moet je gewoon NIET bumperkleven) maar ik ging gewoon 130/135 ...echt wat de fuk.
Dus wat, mag ik niet iemand inhalen??quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Rij je op de linkerbaan? Ja zsm met je kadaver naar rechts. Niks is irritanter dan mensen die precies rijden als het mag op links.
Het irritatieniveau strookt idd niet met de boetebedragen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat is dit voor een onzin. Krijgen die mensen dan ook korting op de wegenbelasting, als ze van jou niet meer op de snelweg mogen rijden? Langzaam verkeer kan ontzettend irritant zijn, maar het is wettelijk gewoon toegestaan. Bumperkleven is dat niet.
Als er een geslotenverklaring voor tractoren is, is er vast wel een andere (waarschijnlijk langere) route. Ik vind ze an sich niet vervelend, maar bij mij in de buurt heb je ook zo'n provinciale weg waar geen tractoren mogen komen, alleen deze weg heeft een inhaalverbod. Ga er dan maar eens vier kilometer achter hangen...quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:53 schreef NieuweNier het volgende:
Er was net een tractor die 30 reed op een 80 weg. Ook echt overal bordjes dat die dingen er niet mochten rijden.
Maar ja er was weinig verkeer en je kon makkelijk inhalen. Geen enkel probleem eigenlijk. Als die man zo zijn werk kan doen -- immers hij doet dat niet voor de lol...
Hoe vervelend het ook is moet je je aan de wet houden. Je kunt moeilijk mensen die zich aan de wet houden dwingen te veranderen. Wel vind ik dat de politie zulke feiten mee kan nemen als ze je aanhouden. Bv. rechts inhalen bij langdurige linksrijders of inhalen over een doorgetrokken streep bij langdurig langzame voertuigen. Bumperkleven, gelijk rechts inhalen of gelijk inhalen over een doorgetrokken streep = boete. Wanneer je langdurig niet verder kunt = coulance van de politie. Maar dat zal in de praktijk toch niet werkenquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het irritatieniveau strookt idd niet met de boetebedragen.
Bumperkleven en rechts inhalen leveren hogere boetes op, maar beide gedragingen zijn het gevolg van links rijden of een veel lagere snelheid dan toegestaan is.
Niet dat ik bumperkleven of rechts inhalen wil goedpraten, maar negen van de tien keer* is er een andere oorzaak de aanzet van dergelijke acties.
(* uiteraard nattevingerwerk, ik heb geen cijfers)
In ken een casus van iemand die achter een trage automobilist zat (50-60 waar je 80 mocht) waarbij inhalen over een doorgetrokken streep (weg van >5 km lang) uiteindelijk niet is bestraft.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook is moet je je aan de wet houden. Je kunt moeilijk mensen die zich aan de wet houden dwingen te veranderen. Wel vind ik dat de politie zulke feiten mee kan nemen als ze je aanhouden. Bv. rechts inhalen bij langdurige linksrijders of inhalen over een doorgetrokken streep bij langdurig langzame voertuigen. Bumperkleven, gelijk rechts inhalen of gelijk inhalen over een doorgetrokken streep = boete. Wanneer je langdurig niet verder kunt = coulance van de politie. Maar dat zal in de praktijk toch niet werken
Op grond van wat? Langzaam rijden mag (er is een minimum snelheid, die hangt af van de maximum snelheid v.z.i.w.).quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In ken een casus van iemand die achter een trage automobilist zat (50-60 waar je 80 mocht) waarbij inhalen over een doorgetrokken streep (weg van >5 km lang) uiteindelijk niet is bestraft.
Wat ik in die casus niet snap, is waarom die trage automobilist niet aan de kant is gehaald...
Ik vraag mij soms af of die mensen echt niet kijken, of gewoon geen ruimtelijk inzicht hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Idanue het volgende:
Ik ben gisteren ook even aan het bumperkleven geweest, alleen niet expres.
Hele rij vrachtauto's op de rechter baan dus die gewoon voorbij met 130-135 ongeveer, komt er ineens iemand al bellen zonder richting aan te geven tussen die vrachtauto's weg met z'n toyota aygo.
Vol op de rem natuurlijk en ik had denk ik nog geen meter over toen ik achter hem op dezelfde snelheid zat.
En dan ook nog zijn middelvinger opsteken omdat ik schijnbaar te dicht op hem zat.
Ik ben niet vaak boos in de auto maar het is achteraf maar goed dat hij niet achter me aan reed naar het tankstation waar ik hem op wees.
Misschien een wat dreigendere voorkant bestellen bij de autodealer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:11 schreef Idanue het volgende:
Geen idee wat het is maar ik was er niet graag achter op gereden naast een hele rij vrachtauto's.
Denk dat ze me uitlachen als ik een dreigende voorkant voor mijn peugeot 208 wil.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:12 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Misschien een wat dreigendere voorkant bestellen bij de autodealer.
Misschien dat het daar aan ligt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:44 schreef Idanue het volgende:
[..]
Denk dat ze me uitlachen als ik een dreigende voorkant voor mijn peugeot 208 wil.
Kom op zeg. Wat wilde je doen, op de vuist bij een tankstation? Dat is nog minstens tien keer zo sneu als wat hij deed.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Idanue het volgende:
Ik ben niet vaak boos in de auto maar het is achteraf maar goed dat hij niet achter me aan reed naar het tankstation waar ik hem op wees.
Art. 5: Veroorzaken van onnodig gevaar. Of die andere, hinder veroorzaken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:02 schreef twiFight het volgende:
Op grond van wat? Langzaam rijden mag (er is een minimum snelheid, die hangt af van de maximum snelheid v.z.i.w.).
Misschien wel sneu maar als je bijna onder een paar vrachtauto's ligt door een bellende mongool die te lui of te dom is om richting aan te geven denk je er vast anders over op dat moment.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Kom op zeg. Wat wilde je doen, op de vuist bij een tankstation? Dat is nog minstens tien keer zo sneu als wat hij deed.
hehe ik erger me ook best vaak door zulk soort acties. Kon ik me ook erg druk over maken, maar nu rij ik gewoon erlangs en het is klaar. Sowieso ga ik er vanuit dat alle andere weggebruikers complete retards zijn en op elk moment iets onverwachts kunnen doenquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:54 schreef Idanue het volgende:
[..]
Wat zou jij doen dan? foei en niet weer doen zeggen?
Gaat al mis dat je krampachtig vasthoudt aan die 100 km/u. Rij je 170 km/u heb je dit probleem nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
En wtf. Ik reed net gewoon chill op de snelweg. Ik kwam langs zo'n gecombineerde uit en invoegstrook.
Ik kijk heel ver vooruit. Voor me zag ik dat mensen totaal bezig waren met die strook. Twee auto's voor me moest er iemand zo hard remmen dat zijn auto instabiel werd en hij de controle verloor. En al dat heen en weer, elkaar proberen uit te wijken. Gewoon
Toen ik er uiteindelijk langs kwam wilde een panda hem er met 50km/u snelheidsverschil voor duwen. Ik had eigenlijk geen zin zo langzaam te gaan rijden omdat ze daar zaten te kutten. Bovendien veroorzaak je zo files. Dus ik reed rustig door, in de hoop dat hij zich zou bedenken -- met mijn voet natuurlijk wel bij de rem. Dat deed hij. Hij zette zijn knipper uit en ging achter me invoegen.
De auto voor hem knipperde naar rechts, de andere kant op. Ik dacht dus dat hij naar rechts zou rijden -- logische gedachte toch? Dus ik reed gewoon door zodat de gozer achter me kon invoegen. Niet accelereren trouwens, gewoon de 100km/u aanhouden.
Na het einde van de invoegstrook, over de witte punt heen, besloot die auto die naar rechts knipperde hem echter naar links te gooien. Met 40km/u. Op de snelweg terwijl de rest 100 rijdt.![]()
Ik dus volop de remmen. Echt dat de ABS ingrijpt. Die auto achter me weer terug naar die invoegstrook, uitwijken omdat hij het niet redde.
Zo'n ongeluk gaat ook echt niet goed zijn. Als ik hem aan de linkerkant met zo'n snelheidsverschil zou raken, zou die chick gewoon van de weg afraken tegen de bomen die daar stonden.
Ik begrijp dat soort dingen echt niet. Als je de afslag gemist hebt probeer je het toch gewoon later nog een keertje? Net als het niet of de verkeerde kant op knipperen, dan kan niemand op je, zowiezo aanwezige, fouten anticiperen.
Ook echt opvallend hoe niemand normaal kan rijden op de snelweg in de spits. Constant bumperkleven, volop remmen, bumperkleven. Zo'n harmonica effect. In plaats van 2 a 3 seconden afstand en gewoon een constante snelheid.
bij die afstand heb je constant figuren die hem er tussen drukken en dan 90 blijven rijden. Ik rij daarom altijd ook best wel dicht op mn voorligger. Iets wat je door schade en schande wijs wordt zeg maar...quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:13 schreef NieuweNier het volgende:
.
Ook echt opvallend hoe niemand normaal kan rijden op de snelweg in de spits. Constant bumperkleven, volop remmen, bumperkleven. Zo'n harmonica effect. In plaats van 2 a 3 seconden afstand en gewoon een constante snelheid.
Veiligheid is voor mij het belangrijkste. Dat er om het kwartier iemand tussen drukt neem ik met de koop toequote:Op woensdag 16 juli 2014 19:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
bij die afstand heb je constant figuren die hem er tussen drukken en dan 90 blijven rijden. Ik rij daarom altijd ook best wel dicht op mn voorligger. Iets wat je door schade en schande wijs wordt zeg maar...
60 rijden op een 80km/h weg valt daar dus niet onderquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Art. 5: Veroorzaken van onnodig gevaar. Of die andere, hinder veroorzaken.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Rij je op de linkerbaan? Ja zsm met je kadaver naar rechts. Niks is irritanter dan mensen die precies rijden als het mag op links.
Nee hoor. Het achteropkomende verkeer is nog altijd verantwoordelijk in eerste instantie. Je wordt geacht uit je doppen te kijken en te anticiperen. Op een snelweg (waar het over ging toen iemand over de snelheid begon) heb je nagenoeg altijd voldoende zicht en tijd om daar zelf actie op te ondernemen. Als je dat niet doet omdat je niet op zit te letten dan ben je zelf degene die voor een artikeltje 5 aan de kant gezet zou moeten worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Art. 5: Veroorzaken van onnodig gevaar. Of die andere, hinder veroorzaken.
uhu, jij moet naar rechts, hij is immers aan het inhalen dan moet je gewoon aan de kant met je gammelbak..quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]Hij kon ook echt naar rechts… Hij was toch aan het inhalen
Er reed een 'treintje' van tien auto's achter.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:33 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
60 rijden op een 80km/h weg valt daar dus niet onder
Dat was hier aan de hand.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee hoor. Het achteropkomende verkeer is nog altijd verantwoordelijk in eerste instantie. Je wordt geacht uit je doppen te kijken en te anticiperen. Op een snelweg (waar het over ging toen iemand over de snelheid begon) heb je nagenoeg altijd voldoende zicht en tijd om daar zelf actie op te ondernemen. Als je dat niet doet omdat je niet op zit te letten dan ben je zelf degene die voor een artikeltje 5 aan de kant gezet zou moeten worden.
Het wordt inderdaad een ander verhaal wanneer je bijvoorbeeld een sterke en onnodige remactie maakt, uitermate langzaam rijdt op een onoverzichtelijke plek (denk aan een S-bocht met bomen naast de baan, etc.) of langduring langzaam rijdt waar niet ingehaald mag worden. Er wordt dan van jou verwacht dat je bijvoorbeeld bij een verkeershaventje de rij autos achter je voorbij laat en dan pas weer verder gaat.
Deels, echter kan je logischerwijs niet verwachten van iemand dat hij anticipeert op iemand die 30 rijdt op een 80 weg (kwam ik laatst tegen). De rechter heeft een soortgelijke uitspraak gedaan voor als je 180 rijdt, dan kan je niet verwachten van mensen dat ze er rekening mee houden dat jij 80 km/h harder rijdt dan de limiet en dus ben jij, ook al doen zij een bijzondere manoeuvre, ook aansprakelijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 20:58 schreef twiFight het volgende:
et achteropkomende verkeer is nog altijd verantwoordelijk in eerste instantie. Je wordt geacht uit je doppen te kijken en te anticiperen. Op een snelweg (waar het over ging toen iemand over de snelheid begon) heb je nagenoeg altijd voldoende zicht en tijd om daar zelf actie op te ondernemen. Als je dat niet doet omdat je niet op zit te letten dan ben je zelf degene die voor een artikeltje 5 aan de kant gezet zou moeten worden.
Niemand kan jou dwingen 180 te gaan rijden, dat kan je alleen bewust uit eigen initiatief doen. Langzamer rijden daarentegen is eigenlijk vrij alledaags. Slecht zicht door hevige regen, een traktor/kolonne slome legervoertuigen op de weg, iemand die een object op de weg ontwijkt, een naderende file. Het is wel degelijk de bedoeling dat jij daar op anticipeert. En met uit je doppen kijken en voldoende afstand houden is 99% van die situaties ook geen probleem, anders zouden er elke dag duizenden ongelukken zijn alleen al hier door. Met het verstand op 0 door blijven karren en dan (alleen) een langzaam rijdende auto daarvoor verantwoordelijk houden gaat er 1. ook bij de politie niet in en 2. betekent dat je wel weer wat rijlessen kunt gebruiken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Deels, echter kan je logischerwijs niet verwachten van iemand dat hij anticipeert op iemand die 30 rijdt op een 80 weg (kwam ik laatst tegen). De rechter heeft een soortgelijke uitspraak gedaan voor als je 180 rijdt, dan kan je niet verwachten van mensen dat ze er rekening mee houden dat jij 80 km/h harder rijdt dan de limiet en dus ben jij, ook al doen zij een bijzondere manoeuvre, ook aansprakelijk.
En geloof mij, als jij 60 rijdt op de snelweg zonder goed aanwijsbare reden (bijv. panne/schade), dan ben jij je rijbewijs echt wel kwijt en word je aangemeld voor een onderzoek.
Je hebt het stukje "zonder aanwijsbare goede reden" in z'n betoog gemist. Hevige regen is een goede reden, maar gebeurt zelden zo hevig dat minimaal 80-90 km/h rijden niet kan. Een tractor en/of kolonne zie je al van behoorlijk ver en gaat gepaard met remlichten van afremmend verkeer. Het ontwijken van een object gaat gepaard met remlichten en/of uitwijking, niet met daarvoor al veel te langzaam rijden. Naderende file idem dito, plus dat je dan vaak nog matrixborden hebt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Niemand kan jou dwingen 180 te gaan rijden, dat kan je alleen bewust uit eigen initiatief doen. Langzamer rijden daarentegen is eigenlijk vrij alledaags. Slecht zicht door hevige regen, een traktor/kolonne slome legervoertuigen op de weg, iemand die een object op de weg ontwijkt, een naderende file. Het is wel degelijk de bedoeling dat jij daar op anticipeert. En met uit je doppen kijken en voldoende afstand houden is 99% van die situaties ook geen probleem, anders zouden er elke dag duizenden ongelukken zijn alleen al hier door. Met het verstand op 0 door blijven karren en dan (alleen) een langzaam rijdende auto daarvoor verantwoordelijk houden gaat er 1. ook bij de politie niet in en 2. betekent dat je wel weer wat rijlessen kunt gebruiken.
Het gevaar onstaat net zo goed door jezelf en niet alleen door die langzaam rijdende automobilist. Alleen is heel het land blind voor hun eigen fouten en ligt het altijd aan de ander.
Dat stukje heb ik niet gemist hoor, maar het is bij het autorijden zelf irrelevant. Mensen kunnen ook met een goede reden langzaam rijden, dus moet je er altijd op bedacht zijn. Dat er ook soms mensen zijn die het zonder goede reden doen daar heb je in het verkeer echt helemaal noppes aan. Nog los van het feit dat zo'n reden altijd pas achteraf te toetsen is. Voor die tijd zul jij toch echt al geremd moeten hebben. Waarom je over remlichten begint snap ik niet. Waarom is dat relevant voor het wel/niet moeten opletten? Of wil je zeggen dat remlichten voor jou bepalend zijn of je wel of niet op tijd kunt remmen voor een langzame verkeersdeelnemer? Genoeg situaties waarbij geen remlichten te zien zijn en als je niet genoeg afstand houdt dan kun je vier miljoen remlichten zien, maar dan lukt op tijd remmen je ook niet meer.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt het stukje "zonder aanwijsbare goede reden" in z'n betoog gemist. Hevige regen is een goede reden, maar gebeurt zelden zo hevig dat minimaal 80-90 km/h rijden niet kan. Een tractor en/of kolonne zie je al van behoorlijk ver en gaat gepaard met remlichten van afremmend verkeer. Het ontwijken van een object gaat gepaard met remlichten en/of uitwijking, niet met daarvoor al veel te langzaam rijden. Naderende file idem dito, plus dat je dan vaak nog matrixborden hebt.
Ik ben het er geheel mee eens dat het levensgevaarlijk is. Ik stel alleen dat het altijd kan gebeuren en dat je er dus op bedacht moet zijn én dat je ook zelf een verantwoordelijkheid hebt in het verkeer, zelfs bij langzame deelnemers. Mijn excuses voor het woord verantwoordelijkheid, ik weet dat dat een scheldwoord is in Nederlandquote:Uiteraard dien je altijd voldoende afstand te houden en vooruit te kijken, maar ruim onder de V-max rijden is gewoon levensgevaarlijk en daarmee verboden onder artikel 5. Je gaat me niet vertellen dat jij altijd anticipeert op iemand die met 60 km/h invoegt (of al rijdt) waar je 130 km/h mag.
De enige goede reden voor een personenauto is pech. En dan doe je minstens je alarmlichten aan. Remlichten zijn daarnaast in 95% van de gevallen de eerste indicatie. Het gebeurt vrijwel nooit dat er geen remlichten of andere indicaties (zwaailicht, matrixborden etc) zijn die je erop wijzen. Die ene uitzondering daargelaten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat stukje heb ik niet gemist hoor, maar het is bij het autorijden zelf irrelevant. Mensen kunnen ook met een goede reden langzaam rijden, dus moet je er altijd op bedacht zijn. Dat er ook soms mensen zijn die het zonder goede reden doen daar heb je in het verkeer echt helemaal noppes aan. Nog los van het feit dat zo'n reden altijd pas achteraf te toetsen is. Voor die tijd zul jij toch echt al geremd moeten hebben. Waarom je over remlichten begint snap ik niet. Waarom is dat relevant voor het wel/niet moeten opletten? Of wil je zeggen dat remlichten voor jou bepalend zijn of je wel of niet op tijd kunt remmen voor een langzame verkeersdeelnemer? Genoeg situaties waarbij geen remlichten te zien zijn en als je niet genoeg afstand houdt dan kun je vier miljoen remlichten zien, maar dan lukt op tijd remmen je ook niet meer.
Jij blij dat je met mij en Pizza twee grote voorstanders treft voor meer eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.quote:[..]
Ik ben het er geheel mee eens dat het levensgevaarlijk is. Ik stel alleen dat het altijd kan gebeuren en dat je er dus op bedacht moet zijn én dat je ook zelf een verantwoordelijkheid hebt in het verkeer, zelfs bij langzame deelnemers. Mijn excuses voor het woord verantwoordelijkheid, ik weet dat dat een scheldwoord is in Nederland![]()
We zeggen toch ook nergens dat je niet moet anticiperen, opletten of bedacht moet zijn in het verkeer? Alleen dat te langzaam rijden iets is wat je niet altijd verwacht en volgens artikel 5 verboden is. Je kan niet op álles bedacht zijn.quote:En ja, ik anticipeer op langzame deelnemers. Vooral bij het invoegen. Niet alle auto's komen even snel op snelheid en helaas gebruikt niet iedereen de vluchtstrook om op snelheid te komen als dat nodig is. Daarnaast hou ik ook met de positie op de weg rekening met langzame deelnemers. Die ben ik namelijk meerdere malen al eens tegengekomen en ik heb er weinig aan dat iemand een artikel 5 had moeten krijgen als mijn knieen in mijn borstkas gedrukt zitten omdat ik niet op zat te letten. Het is lang niet altijd mogelijk om bv. voldoende afstand te houden, maar daarom kun je er nog wel op bedacht zijn.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 21:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
uhu, jij moet naar rechts, hij is immers aan het inhalen dan moet je gewoon aan de kant met je gammelbak..
quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
Het probleem zit hem een beetje hier geloof ik in de mentaliteit. En niet alleen op dit forum, maar bij veel automobilisten in het algemeen.
We vinden allemaal dat hoe wij het doen, de meest juiste manier is en dat wat een ander doet slaat meestal maar nergens op.
Ik herken dit al bij mijn pa, die vloekt ook een eind weg op iedereen en alles in de auto, terwijl hij zelf regelmatig gewoon erg slecht rijdt vind ik.
Het is altijd de schuld van een ander. Ik weet hoe dat gaat, ik doe het zelf ook hoor....
Maar we zijn allemaal maar mensjes, en mensjes maken fouten, allemaal. Sure, de een misschien wat vaker dan de ander...Maar allemaal maken we soms een inschattingsfout, en letten we even niet goed op.
Zo had ik dus laatst een dikke BMW die links van mij reed en opeens (veel te laat) bedacht dat ie accuut de afslag moest hebben, waardoor hij mij begon te snijden en ik in de rem moest terwijl hij rakelings voor me langs naar rechts schoot.
Terwijl op dezelfde autorit een half uurtje later ik een slome opa ging inhalen en op het moment dat ik inhaal realiseer ik me, dat ik gewoon to-taal niet in mijn linkerspiegel en dode hoek had gekeken op het moment dat ik naar links ging.Echt gewoon helemaal niet gekeken. Ik zat toen ook echt nog 5 minuten lang in mijn hoofd van "mijn god, wat de fuck was dat voor ongeloofelijk linke actie, hoe kan je nou niet spiegelen voordat je gaat inhalen??" Want normaal doe ik dat heus gewoon altijd. (ja echt!
)
Dus ja, we maken allemaal fuck ups, bottom line
En ondertussen is dit topic een prima uitlaatklep voor die dagelijkse gebeurtenissen in het verkeer waar we even flink over willen zeiken. Is ook niks mis mee, vooral blijven doen. Ik neem het betweterige gedrag alleen gewoon niet zo serieus, just sayin.
Om een lang verhaal kort te maken denk ik dat wij de issue vanuit twee verschillende oogpunten benaderen. Jij vanuit "wiens schuld is het" en ik vanuit "hoe voorkom je het".quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De enige goede reden voor een personenauto is pech. En dan doe je minstens je alarmlichten aan. Remlichten zijn daarnaast in 95% van de gevallen de eerste indicatie. Het gebeurt vrijwel nooit dat er geen remlichten of andere indicaties (zwaailicht, matrixborden etc) zijn die je erop wijzen. Die ene uitzondering daargelaten.
[..]
Jij blij dat je met mij en Pizza twee grote voorstanders treft voor meer eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.Dat heeft echter niets te maken met situaties waar een ander levensgevaarlijk bezig is. Voorbeeld: ik vind dat op provinciale wegen gewoon altijd ingehaald moet kunnen worden. Eigen verantwoording. Maar dan ben ik toch ook niet verantwoordelijk als een tegenligger gaat inhalen en frontaal op me klapt? Had ik dan maar moeten anticiperen? Nee, diegene doet iets wat je niet verwacht. Dat is met veel te langzaam rijden precies hetzelfde.
[..]
We zeggen toch ook nergens dat je niet moet anticiperen, opletten of bedacht moet zijn in het verkeer? Alleen dat te langzaam rijden iets is wat je niet altijd verwacht en volgens artikel 5 verboden is. Je kan niet op álles bedacht zijn.
Haha, ja, heel herkenbaar. Als ik een domme fout maak kan ik daar de rest van de autorit chagerijnig om zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zat toen ook echt nog 5 minuten lang in mijn hoofd van "mijn god, wat de fuck was dat voor ongeloofelijk linke actie, (...)
Er zijn er zat die zonder make-up, telefoon, krant, koffie en cc je ook domweg klemrijden. *zucht*quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had vanmorgen weer zo'n cc trut zonder inzicht op de kast zitten; ik rijd op een 130weg, en daar rijd ik op mijn gemakkie 120. Ik houd braaf rechts, ondanks dat er zo goed als geen inhalend verkeer op de linkerbaan zit, maar ja, zo nu en dan kom je zo'n grote jongen tegen, en daar moet je dan tóch effe omheen, anders win je het niet. In mijn linkerspiegel komt al een tijdje heel langzaam een Skoda aangehobbeld met 122 of zo, en terwijl ze dat doet, haal ik telkens een vrachtwagen in, en in plaats van dat ze de tegenwoordigheid van geest heeft dat ze me inhaalt en dat de afstand steeds korter wordt terwijl ik weer een biggie nader, verrekt ze het gewoon om gas te geven, dus op een gegeven moment prak ik hem een meter of 5 voor haar neus domweg naar links; volgens mij smeerde ze d'r lipstick over d'r voorhoofd terwijl ze op de rem ging en begon te toeteren (met haar elleboog ofzo, want haar handen waren bezet), en toen ik er voorbij was en keurig weer naar rechts ging gooit ze gewoon de cc er weer op en vervolgt ze haar weg op dezelfde manier. Toen we bij de volgende vrachtwagen aankwamen ergens een kilometertje verder ofzo zat ze weer schuin achter me, dus ik flik hetzelfde nog een keer, en toen had ze hem door geloof ik.. Ze stampte op het gas zodra ik naar rechts was, en ik kreeg een paar lelijke woorden naar mijn hoofd terwijl ze voorbijreed, en uiteraard de bekende vinger; jaja, ik ben een ekte ekte klojo.. dat wel natuurlijk.
Stomme doos; koop een kaptafel, kom op tijd je nest uit en ruk dat stomme hendeltje van je stuur af als je er niet mee om kunt gaan
Het is je vergeven.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:57 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik moet iets bekennen. Ik schaam me heel diep hiervoor en ik wou dat het een nachtmerrie was of dat ik het kon veranderen... Maar het is toch echt gebeurd.
Afgelopen dinsdag avond was ik zo iemand die zonder licht reed terwijl het al vrij donker was. Ik had de hele avond met zonnebril op gereden omdat het toen ik wegging nog gewoon licht was. Maar daardoor had ik niet door dat het al zo donker was en dacht ik dat het door m'n zonnebril kwam. Compleet achterlijke gedachte... ik weet het. Uiteindelijk nadat meerdere auto's die voorbij kwamen naar me geseind hebben, had ik door wat er aan de hand was en heb ik snel m'n lichten aan gezet. Ik wou dat ik achter het dashboard kon wegkruipen zodat ze me niet konden zien, maar dat heb ik maar niet gedaan want ik wilde geen ongelukken veroorzaken.
Het spijt me zo.... kunnen jullie me vergeven? Ik zal het nooit meer doen en voortaan zet ik gewoon meteen m'n lichten aan wanneer ik vertrek.
Dankjewelquote:
Oh, maar ik wil heel graag thuiskomen hoor. Het is natuurlijk niet zo dat ik gewoon stoïcijns doorrijd en de fouten van anderen niet probeer op te lossen. Als dat zo was kon ik dit denk ik niet meer typen. Alleen was de uitgangspositie van deze discussie dat jij vindt dat iemand niet mag/kan worden gestraft voor te langzaam rijden, want dat is toegestaan en achteropkomend verkeer moet maar opletten. Ja, die moeten opletten, uiteraard. Maar die langzaamrijder moet gewoon aan de kant worden gezet als hij door het langzaam rijden gevaarlijke of zeer irritante situaties veroorzaakt en bij afwezigheid van een goede reden een artikel 5 aan z'n broek krijgen. Net zoals een hardrijder een boete krijgt voor te hard rijden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken denk ik dat wij de issue vanuit twee verschillende oogpunten benaderen. Jij vanuit "wiens schuld is het" en ik vanuit "hoe voorkom je het".
Ja, als iemand inhaalt is die verantwoordelijk als hij daarbij op jou klapt. En ja, grote kans dat jij dan dood of zwaargewond bent als jij niet zelf actie onderneemt. Helaas overtreden automobilisten regelmatig de wet en ga ik er standaard vanuit dat ik dat ook tegenkom. Beetje kut dat ik andermans fouten moet oplossen, maar dan kom ik tenminste wel thuis. En het is ook een fijne gedachte dat als ik een keer een fout maak een ander ook genoeg oplet om een ongeluk te voorkomen (ook al is het niet zijn schuld op dat moment).
Waarom moet zij perse versnellen, zodat jij niet van je gas af hoeft. Wellicht denkt zij wel hetzelfde over jouw, waarom jij niet even van je 120 vertraagt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had vanmorgen weer zo'n cc trut zonder inzicht op de kast zitten; ik rijd op een 130weg, en daar rijd ik op mijn gemakkie 120. Ik houd braaf rechts, ondanks dat er zo goed als geen inhalend verkeer op de linkerbaan zit, maar ja, zo nu en dan kom je zo'n grote jongen tegen, en daar moet je dan tóch effe omheen, anders win je het niet. In mijn linkerspiegel komt al een tijdje heel langzaam een Skoda aangehobbeld met 122 of zo, en terwijl ze dat doet, haal ik telkens een vrachtwagen in, en in plaats van dat ze de tegenwoordigheid van geest heeft dat ze me inhaalt en dat de afstand steeds korter wordt terwijl ik weer een biggie nader, verrekt ze het gewoon om gas te geven, dus op een gegeven moment prak ik hem een meter of 5 voor haar neus domweg naar links; volgens mij smeerde ze d'r lipstick over d'r voorhoofd terwijl ze op de rem ging en begon te toeteren (met haar elleboog ofzo, want haar handen waren bezet), en toen ik er voorbij was en keurig weer naar rechts ging gooit ze gewoon de cc er weer op en vervolgt ze haar weg op dezelfde manier. Toen we bij de volgende vrachtwagen aankwamen ergens een kilometertje verder ofzo zat ze weer schuin achter me, dus ik flik hetzelfde nog een keer, en toen had ze hem door geloof ik.. Ze stampte op het gas zodra ik naar rechts was, en ik kreeg een paar lelijke woorden naar mijn hoofd terwijl ze voorbijreed, en uiteraard de bekende vinger; jaja, ik ben een ekte ekte klojo.. dat wel natuurlijk.
Stomme doos; koop een kaptafel, kom op tijd je nest uit en ruk dat stomme hendeltje van je stuur af als je er niet mee om kunt gaan
Of gewoon zelf ook even meeversnellen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:42 schreef Fer het volgende:
Waarom moet zij perse versnellen, zodat jij niet van je gas af hoeft. Wellicht denkt zij wel hetzelfde over jouw, waarom jij niet even van je 120 vertraagt.
Hier wel... Coentunnel dicht, Piet Hein dicht... Chaos uitgebleven op de ring, aldus ANWB. Klopt. En vanochtend was het ook rustig op de Amsterdamse weg/S102, maar vanmiddag op de A9 zo bij Schiphol... En dan blijf je die chaos houden bij knooppunt Badhoevedorp met die kneuzen die niet snappen dat je ook op de spitsstrook mag rijden (dus komend vanaf A10-A4), vervolgens heb je hem bij Badhoevedorp zelf, dan heb je hem daarna nog eens bij het weefvlak tussen Raasdorp en de bocht voor 't Rotterpolderplein. Links rijden op de A9: Oh, fuck, ik moet toch naar Zandvoort, laat ik eens gezellig 4 rijstroken naar rechts schuiven. Op de verbindingsweg A5 - A9: Oh, ik wil naar Alkmaar, laat ik eens in 1x met 80 vanaf de verbindingsweg helemaal naar links schuiven...quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:05 schreef BigSmurf het volgende:
Overigens vandaag gewoon geen ergernissen. Allemaal mensen die netjes reden en geen rare dingen deden. Het bestaat nog.
Mwah, ik was er vanavond wel blij mee... Zeker in de file, maar ook het tweede deel, totaan knooppunt Velsen, was erg druk en dan zijn er genoeg die hem wel snappen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:55 schreef Fer het volgende:
Het is vakantieperiode, al die dagtouristen begrijpen er toch niets van. Ze kunnen die stroken beter dichtlaten, kunnen we tenminste 120 rijden.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kom ze ook vaak tegen dat ze geen nut hebben. Zondagochtend zo tussen 8 en 11 is zo'n typisch tijdstip dat zo'n ding wel open is, maar er óf geen hond op de weg is (vooral winterdag niet) of niemand hem gebruikt.
Dat gevoel heb ik ook wel eens, dat ie gewoon open gaat om de snelheid eruit te halen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:04 schreef Fer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze op zondagochtend 10u
Ga lekker ergens anders huilenquote:Op donderdag 17 juli 2014 10:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]ga lekker ergens anders trollen ofzo
Dat jij denkt dat de linker rijstrook alleen voor jouw soort automobilisten (kortzichtig, altijd te snel, aggressief) is gemaakt. Dat snap ik niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders huilen
Als je links rijdt, dan moet je gewoon aan de kant als iemand je wil inhalen, als je dan op je pik getrapt voelt dat jij netjes 130 wil rijden en de persoon achter je niet dan ga je gewoon naar rechts. Wat snap je daar niet aan?
Dit. Heerlijk met 101km/u op de CC inhalenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat de linker rijstrook alleen voor jouw soort automobilisten (kortzichtig, altijd te snel, aggressief) is gemaakt. Dat snap ik niet.
Ik kan je nu vast melden dat lichtsignalen en bumperkleven geen enkele invloed hebben op mij. Als ik met <=Vmax in wil halen dan doe ik dat gewoon. Jammer voor alles dat achter mij hangt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |