Tegenwoordig kiezen ook steeds meer gemeenten er voor om onoverzichtelijke/onduidelijke situaties te creëren om zo de snelheid uit het verkeer te halen. Enorm irritant maar het werkt schijnbaar welquote:Op zondag 13 juli 2014 16:58 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel van dit soort plekken bestaan waar je zicht zo enorm belemmerd wordt door struiken en andere begroeiing.
Omwonenden klagen dan meestal de eerste weken steen en been over de 'gevaarlijke situatie' maar dat klagen verstomt zodra ze merken dat er amper meer ongelukken gebeuren omdat iedereen oplet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:06 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Tegenwoordig kiezen ook steeds meer gemeenten er voor om onoverzichtelijke/onduidelijke situaties te creëren om zo de snelheid uit het verkeer te halen. Enorm irritant maar het werkt schijnbaar wel
Shared space filosofie enz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shared_space
Dat is een onderdeel van de shared space filosofiequote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat ook goed schijnt te werken: borden en markeringen weghalen, zodat de situatie onduidelijk wordt en dan iedereen voorzichtig gaat rijden. Omwonenden klagen dan meestal de eerste weken steen en been over de 'gevaarlijke situatie' maar dat klagen verstomt zodra ze merken dat er amper meer ongelukken gebeuren omdat iedereen oplet.
Ik was te traag met mijn edit.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat is een onderdeel van de shared space filosofie
Ik heb meer een hekel aan bussen die voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. En daarmee dus bijna botsingen creeeren, omdat ze met de gedachte rijden van: ik ben groot, dus jij stopt wel...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:59 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
Mensen die bussen geen voorrang geven? telt dat ook?
PTA / Wanneer heeft een bus voorrang bij wegrijden?
Dat laatste doe ik ook, niks mis mee als je goed kan rijdenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb meer een hekel aan bussen die voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben. En daarmee dus bijna botsingen creeeren, omdat ze met de gedachte rijden van: ik ben groot, dus jij stopt wel...
Of als ze gewoon met een rotgang door de woonwijken rijden...
Want goed rijden gaat je echt redden op het moment dat er een kind achter een bal aan rent.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat laatste doe ik ook, niks mis mee als je goed kan rijden
Vast wel, hoort immers ook bij duurzaam debiel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef Fer het volgende:
Is het slopen van die smalle fietspaadjes aan beide zeiden van de weg ook onderdeel van shared space? Dat vind ik pas echt schijnveiligheid.
Als ik jou was zou ik thuisblijven.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef Fer het volgende:
Is het slopen van die smalle fietspaadjes aan beide zeiden van de weg ook onderdeel van shared space? Dat vind ik pas echt schijnveiligheid.
Als fietser waan je je veilig op je eigen fietspad, maar ondertussen kun je aangereden worden door: fietsers uit de andere richting die niet opletten, scooters die je met hoge snelheid voorbij stuiven, bejaarden in Canta's en op scootmobielen, toeristen die erop lopen en natuurlijk de auto die zonder te kijken afslaat en de fietser van zijn sokken maait.
Dat is onzin, hij heeft namelijk gewoon een punt. Waarom het veilige losse fietspad verwijderen om het bij de weg te leggen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik thuisblijven.
Je kunt namelijk ook door de bliksem geraakt worden of onderweg een heel naar virus oplopen of...
Misschien met de redenatie dat fietssuggestiestroken de weg optisch smaller maken waardoor automobilisten langzamer gaan rijden? Een andere reden kan ik niet verzinnen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is onzin, hij heeft namelijk gewoon een punt. Waarom het veilige losse fietspad verwijderen om het bij de weg te leggen?
En door wie of wat zou die geschept moeten zijn dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:48 schreef Fer het volgende:
Ik heb geen statische cijfers, maar het aantal keren dat ik een geschepte fietser heb gezien op zijn losse veilige fietspad, is vele malen hoger dan een fietser geschept terwijl ie gewoon aan de kant van een gewone rijbaan reed.
Daar gaat het in o.a. Amsterdam veel op fout, geparkeerde auto's langs de rijbaan, een rij bomen en dan een fietspad, waardoor je dus fietsers mist bij het langsrijden en die dus niet hebt op kunnen merken bij het afslaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
En door wie of wat zou die geschept moeten zijn dan?
Scheppen gebeurt zelden in de 'lengterichting', maar veelal wanneer een van de twee partijen afslaat en geen voorrang verleent.
Ik moest een beetje gniffelenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:12 schreef twiFight het volgende:
Klopt, Utrecht ook. Ik woon op het station en zie het hier soms meerdere malen per maand fout gaan op hetzelfde stuk weg. Maar 90% van de automobilisten die hier rijden bestaan uit opgefokte snotneuzen of ingedutte grijsaards en het fietspad zit vol met niet oplettende studenten en kamikazepiloten op scooters. En vervolgens blokkeren ze het uitzicht zodat je ook niet opzij kunt kijken.
Ik geloof dat we Socios gevonden hebbenquote:
Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).quote:
Klinkt alsof je op een bankje in de hal slaapt, maar we snappen natuurlijk wel dat je een flatje in de buurt hebtquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).
En 'pal naast het station' is geen optie?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hehe, ach, er zit volgens mij nu een kier van een centimeter of 30 tussen waar ik woon en het station. Maar mensen snappen er nooit een donder van als ik het uitleg (en nee, dat ga ik nu niet doen, wil nog wel een beeeetje privacy).
Vergelijkbaar ja. Overigens kun je veel zeggen over U-CS, maar last van zwervers heb ik er (bijna) nooit gehadquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt alsof je op een bankje in de hal slaapt, maar we snappen natuurlijk wel dat je een flatje in de buurt hebt
Jawel, maar als ik vrienden langs krijg weten ze dan nog niet waar ze zijn moeten. En als ik een naam geef verwarren ze dat weer met iets anders in Utrecht. Vroeger kon je met de busstationsnamen nog wel uit de voeten, maar daar is tegenwoordig ook al geen peil meer uit te trekken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:34 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En 'pal naast het station' is geen optie?
Voegde je met 80 vlak voor zijn neus in soms?quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend een idioot die voortdurend aan het duwen en seinen was, bijna in mijn achterbak zat en het ook nog nodig vond me te snijden, alleen omdat ik 80 reed op de A73, overigens keurig op de rechterbaan. Wat is er mis met dat soort mensen?
Nope. We kwamen zelfs samen van dezelfde invoegstrook. Daar begon het duwen en seinen al. Hij zat de hele tijd al achter me. Hij vond waarschijnlijk dat ik naar zijn zin niet hard genoeg reed.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voegde je met 80 vlak voor zijn neus in soms?
Met 80 invoegen kan ook wel heel vervelend zijn....quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nope. We kwamen zelfs samen van dezelfde invoegstrook. Daar begon het duwen en seinen al. Hij zat de hele tijd al achter me. Hij vond waarschijnlijk dat ik naar zijn zin niet hard genoeg reed.
Toevallig had ik een uitstekend motief om niet harder dan 80 te willen, maar kennelijk is niet iedereen in staat om te bedenken dat er wel eens een hele geldige reden kan zijn dat een medeweggebruiker niet zo hard rijdt. Om dan maar bij iemand in de achterbak te kruipen en anderen in gevaar te brengen door te gaan snijden vind ik vrij asociaal.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:30 schreef leroytje het volgende:
[..]
Met 80 invoegen kan ook wel heel vervelend zijn....
Ooit op men rijles geleerd om goed door te trekken op een invoegstrook.
Dat neemt niet weg, dat jij zelf mag weten hoe hard je rijdt als je gaat invoegen, daar zal een ander gewoon vrede mee moeten hebben.
Klopt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Toevallig had ik een uitstekend motief om niet harder dan 80 te willen, maar kennelijk is niet iedereen in staat om te bedenken dat er wel eens een hele geldige reden kan zijn dat een medeweggebruiker niet zo hard rijdt. Om dan maar bij iemand in de achterbak te kruipen en anderen in gevaar te brengen door te gaan snijden vind ik vrij asociaal.
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend een idioot die voortdurend aan het duwen en seinen was, bijna in mijn achterbak zat en het ook nog nodig vond me te snijden, alleen omdat ik 80 reed op de A73, overigens keurig op de rechterbaan. Wat is er mis met dat soort mensen?
Wat is dit voor een onzin. Krijgen die mensen dan ook korting op de wegenbelasting, als ze van jou niet meer op de snelweg mogen rijden? Langzaam verkeer kan ontzettend irritant zijn, maar het is wettelijk gewoon toegestaan. Bumperkleven is dat niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.
Helaas niet mogelijk. Ik reed vanwege een lekke band met een thuiskomer. Vandaar dat ik niet harder dan 80 wilde. De route naar de bandenboer niet over de snelweg kruist het parcours van de Nijmeegse vierdaagse. Over de snelweg was nu de enige optie. Ik ben het niet er mee eens dat ik gevaar oplever als ik 80 rij. Idioten die dan maar gaan bumperkleven en snijden leveren wel gevaar op. Je dient als weggebruiker rekening er mee te houden dat niet iedereen snel rijdt, om wat voor reden dan ook. Als je niet met 80km rijders op de rechterbaan overweg kan zonder brokken te maken ben je geen goede chauffeur.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.
Op een N-weg mag je over het algemeen maar 80, soms 100.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Neem dan een N-weg, als je niet harder wil dan 80. Als de rest 120 rijdt en zelfs vrachtwagens gaan harder, lever jij inderdaad gevaar op.
Ja, dan lukte het niet, inderdaad.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Helaas niet mogelijk. Ik reed vanwege een lekke band met een thuiskomer. Vandaar dat ik niet harder dan 80 wilde. De route naar de bandenboer niet over de snelweg kruist het parcours van de Nijmeegse vierdaagse. Over de snelweg was nu de enige optie. Ik ben het niet er mee eens dat ik gevaar oplever als ik 80 rij. Idioten die dan maar gaan bumperkleven en snijden leveren wel gevaar op. Je dient als weggebruiker rekening er mee te houden dat niet iedereen snel rijdt, om wat voor reden dan ook. Als je niet met 80km rijders op de rechterbaan overweg kan zonder brokken te maken ben je geen goede chauffeur.
En als je in het centrum terecht komt dan kom je in een doolhof van éénrichtingsverkeer. Ik ken het centrum op de fiets op mijn duimpje, maar op de motor had ik enorm veel moeite om van A naar B te komen, omdat je je dan pas realiseert hoeveel éénrichtingsverkeer er is (en ook nog al die busbanen).quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:12 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind de verkeerssituatie in Utrecht trouwens wel echt volledig idioot. Praktisch iedere weg is afgesloten.
Je hebt toch van die bordjes met een letter als omleiding? A tot Z zijn al gebruikt, en ze zijn inmiddels bij het cijfer 9(tenminste wat ik tegen ben gekkmen)
Praktisch de hele dag zijn er files. Laat staan in de spits.
Minimale snelheid is toch wel 90-95 wil je geen vervelende situaties om je heen creeren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Toevallig had ik een uitstekend motief om niet harder dan 80 te willen, maar kennelijk is niet iedereen in staat om te bedenken dat er wel eens een hele geldige reden kan zijn dat een medeweggebruiker niet zo hard rijdt. Om dan maar bij iemand in de achterbak te kruipen en anderen in gevaar te brengen door te gaan snijden vind ik vrij asociaal.
Waarom ga je van het gas af? Lekker zieken? Je bent zelf geen haar beter dan die klever...quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
Het is geen originele klacht, want ik zal bij lange na niet de enige zijn die hierover klaagt...maar echt, bumperklevers. SERIEUS! STOP IT!!!!
Afgelopen week vlakbij Eindhoven. Ik rijd nota bene 130!!! Je mocht daar ook gewoon 130.... ik ben dan niet bepaald aan het treuzelen, toch?
Vervolgens ben ik ff op de linkerbaan bezig een busje en daarachter een vrachtwagen in aan het halen.
Zit er binnen no time een of andere mongool in een Opeltje echt vlak vlak achter me te duwen... terwijl ik gewoon al dik 130 rijd.
Ga ik vervolgens naar links (met gas loslaten zodat het lekker wat langer duurt, want dan kan je 't krijgen ook sukkel) gaat ie me ook nog half lopen snijden enzo. Heb hem een sarcastische duim omhoog gegeven.
Bedoel als ik 90 had gereden was het kleven misschien nog voor 20% te begrijpen (want dan nog moet je gewoon NIET bumperkleven) maar ik ging gewoon 130/135 ...echt wat de fuk.
Rij je op de linkerbaan? Ja zsm met je kadaver naar rechts. Niks is irritanter dan mensen die precies rijden als het mag op links.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:36 schreef dick_laurent het volgende:
Het is geen originele klacht, want ik zal bij lange na niet de enige zijn die hierover klaagt...maar echt, bumperklevers. SERIEUS! STOP IT!!!!
Afgelopen week vlakbij Eindhoven. Ik rijd nota bene 130!!! Je mocht daar ook gewoon 130.... ik ben dan niet bepaald aan het treuzelen, toch?
Vervolgens ben ik ff op de linkerbaan bezig een busje en daarachter een vrachtwagen in aan het halen.
Zit er binnen no time een of andere mongool in een Opeltje echt vlak vlak achter me te duwen... terwijl ik gewoon al dik 130 rijd.
Ga ik vervolgens naar links (met gas loslaten zodat het lekker wat langer duurt, want dan kan je 't krijgen ook sukkel) gaat ie me ook nog half lopen snijden enzo. Heb hem een sarcastische duim omhoog gegeven.
Bedoel als ik 90 had gereden was het kleven misschien nog voor 20% te begrijpen (want dan nog moet je gewoon NIET bumperkleven) maar ik ging gewoon 130/135 ...echt wat de fuk.
Dus wat, mag ik niet iemand inhalen??quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Rij je op de linkerbaan? Ja zsm met je kadaver naar rechts. Niks is irritanter dan mensen die precies rijden als het mag op links.
Het irritatieniveau strookt idd niet met de boetebedragen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat is dit voor een onzin. Krijgen die mensen dan ook korting op de wegenbelasting, als ze van jou niet meer op de snelweg mogen rijden? Langzaam verkeer kan ontzettend irritant zijn, maar het is wettelijk gewoon toegestaan. Bumperkleven is dat niet.
Als er een geslotenverklaring voor tractoren is, is er vast wel een andere (waarschijnlijk langere) route. Ik vind ze an sich niet vervelend, maar bij mij in de buurt heb je ook zo'n provinciale weg waar geen tractoren mogen komen, alleen deze weg heeft een inhaalverbod. Ga er dan maar eens vier kilometer achter hangen...quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:53 schreef NieuweNier het volgende:
Er was net een tractor die 30 reed op een 80 weg. Ook echt overal bordjes dat die dingen er niet mochten rijden.
Maar ja er was weinig verkeer en je kon makkelijk inhalen. Geen enkel probleem eigenlijk. Als die man zo zijn werk kan doen -- immers hij doet dat niet voor de lol...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |