abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142318813
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:15 schreef Dizorn het volgende:

[..]

even voor de grap: 107kg 23% vet is ruim 24kg vet. 102,5kg met 18% vet is ruim 18kg vet. 1kg vet verbranden levert ongeveer 9000kcal op. Zou je op 6x9000kcal deficit moeten zitten.. in 8 dagen, ervan uitgaande dat je alleen vet verbrand daarmee.

neemt niet weg dat je supergoed bezig bent verder ;) en je straks echt een beer bent waarschijnlijk.
Klinkt inderdaad niet geloofwaardig XD. Denk ik eindelijk enigszins accuraat m'n vet te kunnen meten (met zo'n clipper) valt dat dus nog vies tegen :P

Ik ga inderdaad zo voort en dan het % voorlopig maar even vergeten en de spiegel/weegschaal aanhouden.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:52:57 #92
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142322148
quote:

[..]

even voor de grap: 107kg 23% vet is ruim 24kg vet. 102,5kg met 18% vet is ruim 18kg vet. 1kg vet verbranden levert ongeveer 9000kcal op. Zou je op 6x9000kcal deficit moeten zitten.. in 8 dagen, ervan uitgaande dat je alleen vet verbrand daarmee.

neemt niet weg dat je supergoed bezig bent verder ;) en je straks echt een beer bent waarschijnlijk.
Een kilo lichaamsvet bestaat maar uit ~7000 kcals. Scheelt al 12.000kcals van wat jij beweerd.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:55:00 #93
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142322223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:40 schreef MrGuma het volgende:
Ik voel mezelf misschien zelfs wel beter, helder. Honger gevoel is er nauwelijks (op momenten na natuurlijk).

Maar ik gebruik mijn vetreserves als energiebron (ipv wat normaal carbs zijn). Dus in die zin zit ik (zwaar) onder m'n onderhoud maar al het overige komt uit m'n vet. En omdat ik veel vet heb om aan te spreken valt die grote deficit uiteindelijk mee.
Hoe kom je erbij dat je geen eiwit kan gebruiken op een lage deficit d.m.v. keto? Het klopt dat je meer ketonen gaat gebruiken hoe verder je in keto komt welke dus worden voorzien met energie van de FFA's. Dit houdt alleen niet in dat je geen spiermassa kan verliezen met keto op low kcals zover ik weet.
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:16:48 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142322914
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 05:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Hormonaal voordeliger: meer spiermassa gainen vs vet.

Het programma heet niet voor niets leangains.
Kan je even een stuk tekst erbij pakken waar dit wordt bevestigd door Berkhan? Zover ik weet adviseert hij IF te gebruiken tijdens het cutten of op onderhoud eten.
Verbo is terug?
pi_142323235
quote:

[..]

Het is voornamelijk water wat hij verloren heeft. Doordat je zo goed als geen carbs meer eet verlies je enorm veel water. Dat heb je altijd als je gaat cutten, maar wordt enorm versterkt bij een keto dieet.

Tijdens de 2e week kun je pas zien hoeveel vet je echt verliest. :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:30:20 #96
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142323365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:16 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kan je even een stuk tekst erbij pakken waar dit wordt bevestigd door Berkhan? Zover ik weet adviseert hij IF te gebruiken tijdens het cutten of op onderhoud eten.
leangains :P

Voor de rest not sure dus pin me er niet op vast :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:53:27 #97
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142324135
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:30 schreef fathank het volgende:

[..]

leangains :P

Voor de rest not sure dus pin me er niet op vast :D
Vandaar dat je het door middel van een recomp doet tijdens het eten op maintenance of in de cut.

Maar zie dat Martin Berkhan het is had gebruikt als een middel om te cutten om vervolgens weer te gaan bulken. Later is hij het ook gaan gebruiken om te bulken om vervolgens op onderhoud te eten om zijn lage bf percentage te behouden.

Hij heeft het dus wel degelijk gebruikt in de bulk :P
Verbo is terug?
pi_142324238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:55 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat je geen eiwit kan gebruiken op een lage deficit d.m.v. keto? Het klopt dat je meer ketonen gaat gebruiken hoe verder je in keto komt welke dus worden voorzien met energie van de FFA's. Dit houdt alleen niet in dat je geen spiermassa kan verliezen met keto op low kcals zover ik weet.
Zo bedoelde ik het inderdaad ook niet. Ik bedoelde dat mijn lichaam nu met name mijn vetten als energie aanspreekt (in principe iig) omdat ik nauwelijks carbs meer eet. Dat proteine nog altijd als bron gebruikt kunnen worden, zeer zeker. Ik heb alleen begrepen dat tijdens een keto-dieet je uiteindelijk de vetreserves aanspreekt (ipv proteine en carbs). Ik dacht in Lyle z'n boek (of site) te hebben gelezen dat het verliezen van de spiermassa uiteindelijk erg mee valt (mits goed uitgevoerd natuurlijk).

Ik moet nu werken maar ik ga er komende dagen weer even induiken (na jouw post blijkt dat ik het toch niet helemaal in 'de vingers' heb.
pi_142324418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:57 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het inderdaad ook niet. Ik bedoelde dat mijn lichaam nu met name mijn vetten als energie aanspreekt (in principe iig) omdat ik nauwelijks carbs meer eet. Dat proteine nog altijd als bron gebruikt kunnen worden, zeer zeker. Ik heb alleen begrepen dat tijdens een keto-dieet je uiteindelijk de vetreserves aanspreekt (ipv proteine en carbs). Ik dacht in Lyle z'n boek (of site) te hebben gelezen dat het verliezen van de spiermassa uiteindelijk erg mee valt (mits goed uitgevoerd natuurlijk).

Ik moet nu werken maar ik ga er komende dagen weer even induiken (na jouw post blijkt dat ik het toch niet helemaal in 'de vingers' heb.
Kwa eiwitten zou ik gewoon 2x lichaamsgewicht aanhouden, en daarnaast minstens 50-60% van je kcal behoefte aan vetten eten.

Je gebruikt in de ochtend ketosesticks neem ik aan?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:06:13 #100
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142324503
Ah sorry ik rekende de verkeerde kant op met vet. 9000 kcal op om te slaan, 7000 om te verbranden. My bad.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:22:09 #101
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142325062
Beide kanten op is het dezelfde berekening. Anders weet je ergens 2000kcals vandaan te toveren.
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:41:01 #102
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142325731
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:58:44 #103
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142326297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:41 schreef Dizorn het volgende:
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
is dat hetzelfde verhaaltje als dat het verbranden van een komkommer meer kost dan dat het het ding levert? In welke orde van grote is dat? 2000kcal?

Cool :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_142326503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja, dat kan niet idd.
sowiezo vraag je om spierverlies met zo'n weight drop in 8 dagen :'( :X imho
Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:05:42 #105
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142326511
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:41 schreef Dizorn het volgende:
Geen flauw idee hoe je hierbij komt. Kan je eens een voorbeeld geven, lijkt me sterk dat je met een legit voorbeeld kan komen.
Verbo is terug?
pi_142326558
Jongens, jullie moeten ook koud water drinken, want je verbrandt meer calorieën doordat het lichaam het water moet opwarmen!!! WIN-WIN.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:11:48 #107
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142326724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...
Je verliest gewoon massa period. Wat voor mooi programma dan ook.

En dan ben je shreded en dan? lol foto maken en weer bulken....

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

Plus het is gewoon absoluut ongezond voor je zulk gejojo en dergelijk bf%

het kan me echt 3x niet boeien shredded echt niet.... :')
'k ga heus nog wel wat verder, maar niet zulke onzin doen
pi_142326870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

het kan me echt 3x niet boeien shredded echt niet.... :')
'k ga heus nog wel wat verder, maar niet zulke onzin doen
10% zou je goed staan though :P 100% beest
pi_142326876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nee, op 1000 kcals maak je inderdaad geen strength gains. :D Dat zeg ik ook niet.
Mja, massa verlies je niet echt, maar denk maar wat je denken wilt dan. :P

Yeah, het is zeker niet het allergezondste. Lyle zegt ook dat als je een keuze hebt je het uiteraard beter over een langere periode kan doen in een kleinere deficit.

Ah, oké. Ik dacht dat je naar de 10% oid wou.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:17:52 #110
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142326902
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
't wordt bijna dat LIF hierzo geloof ik
pi_142326955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:17 schreef RaymondK het volgende:
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
't wordt bijna dat LIF hierzo geloof ik
Lol. Je mag gerust het boek van Lyle lezen. Gewoon even 'rapid fat loss lyle mcdonald pdf' in Google intypen.

Lyle McDonald is niet zomaar iemand.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:21:44 #112
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142327020
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol. Je mag gerust het boek van Lyle lezen. Gewoon even 'rapid fat loss lyle mcdonald pdf' in Google intypen.

Lyle McDonald is niet zomaar iemand.
ik sta heus wel open voor dingen zo bedoel ik het niet.
Je moet je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.

Ik zal dat lezen thanks ;)

maar het punt is dat ik het er gewoon niet uit vind zien, abs me een dikke zorg zullen zijn, aders het zal allemaal wel, en ik gewoon m'n zwakke punten binnenkort aan wil gaan pakken zowel op lifts als op fysiek, en dat gaat niet op dergelijke dieeten.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:22:25 #113
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Is wel het laatste wat ik Ray zou adviseren, maar is wel de andere kant van het spectrum om te laten zien dat het mogelijk is. Het is gewoon een crash dieet (wel de meest verantwoorde vorm van een crash dieet).
Verbo is terug?
pi_142327152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je meot je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.

maar het punt is dat ik het er gewoon niet uit vind zien, abs me een dikke zorg zullen zijn, aders het zal allemaal wel, en ik gewoon m'n zwakke punten binnenkort aan wil gaan pakken zowel op lifts als op fysiek, en dat gaat niet op dergelijke dieeten.
Die linkse is Lyle McDonald. Het is een hele slimme man die eruit ziet alsof die niet eens lift.

Dit is zijn website: http://www.bodyrecomposition.com/

I know dat feel brah. Het liften zelf is leuker dan het uiterlijk. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Is wel het laatste wat ik Ray zou adviseren, maar is wel de andere kant van het spectrum om te laten zien dat het mogelijk is. Het is gewoon een crash dieet (wel de meest verantwoorde vorm van een crash dieet).
Dat was dan ook mijn bedoeling. Ik adviseer hem niet dit ook niet. :P
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:27:24 #115
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je meot je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.
Lyle McDonald is wel natty, daar twijfel ik niet aan :P

Zijn boeken staan vol met solide onderbouwde info. Het boek wat Yuri beschrijft is de meest toegankelijke qua lezen. De rest zit vol met uitleg over fysiologie.

Wat zijn eigenlijk de doelen die jij voor ogen hebt?
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:27:31 #116
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142327186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Die linkse is Lyle McDonald. Het is een hele slimme man die eruit ziet alsof die niet eens lift.

[ afbeelding ]

Dit is zijn website: http://www.bodyrecomposition.com/

I know dat feel brah. Het liften zelf is leuker dan het uiterlijk. ;)

[..]

nee ik doelde meer op die berkhan of hoe die ook heet

maar ik ga ff squatten mzzl!!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:29:25 #117
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142327259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Geen flauw idee hoe je hierbij komt. Kan je eens een voorbeeld geven, lijkt me sterk dat je met een legit voorbeeld kan komen.
"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:32:15 #118
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

I know, dat haalde ik er ook uit. Vandaar dat ik het ook zeg
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Dizorn het volgende:

[..]

"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
En wat was de populatie?
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:35:54 #119
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142327466
Heb geen access naar 't volledige artikel vanaf hier maar in dit geval "infants". Zijn meerdere onderzoeken (nogmaals, lastig zoeken vanaf hier), ook bij dieren gedaan, geven allemaal aan dat het meer energie kost op energie op te slaan dan dat het oplevert in totaal. Wat ook wel logisch is. Kan jij je voorstellen dat het menselijk lichaam 100% efficient is in energie opslaan? Dat zou echt bizar knap zijn.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:01:35 #120
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142328196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:35 schreef Dizorn het volgende:
Heb geen access naar 't volledige artikel vanaf hier maar in dit geval "infants". Zijn meerdere onderzoeken (nogmaals, lastig zoeken vanaf hier), ook bij dieren gedaan, geven allemaal aan dat het meer energie kost op energie op te slaan dan dat het oplevert in totaal. Wat ook wel logisch is. Kan jij je voorstellen dat het menselijk lichaam 100% efficient is in energie opslaan? Dat zou echt bizar knap zijn.
Oke, Infants zijn baby's waarbij de opslag anders werkt. Het artikel is een free-full text, dus je kan er gerust bij ook al zit je op een mobiel of thuis op een laptop/pc.

De opslag van vet kost ongeveer 3% zover ik weet. Zal nog een bron erbij zoeken.
Verbo is terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')