abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:22:09 #101
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142325062
Beide kanten op is het dezelfde berekening. Anders weet je ergens 2000kcals vandaan te toveren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:41:01 #102
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142325731
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:58:44 #103
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142326297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:41 schreef Dizorn het volgende:
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
is dat hetzelfde verhaaltje als dat het verbranden van een komkommer meer kost dan dat het het ding levert? In welke orde van grote is dat? 2000kcal?

Cool :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_142326503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja, dat kan niet idd.
sowiezo vraag je om spierverlies met zo'n weight drop in 8 dagen :'( :X imho
Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:05:42 #105
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142326511
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:41 schreef Dizorn het volgende:
Geen flauw idee hoe je hierbij komt. Kan je eens een voorbeeld geven, lijkt me sterk dat je met een legit voorbeeld kan komen.
Verbo is terug?
pi_142326558
Jongens, jullie moeten ook koud water drinken, want je verbrandt meer calorieën doordat het lichaam het water moet opwarmen!!! WIN-WIN.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:11:48 #107
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142326724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...
Je verliest gewoon massa period. Wat voor mooi programma dan ook.

En dan ben je shreded en dan? lol foto maken en weer bulken....

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

Plus het is gewoon absoluut ongezond voor je zulk gejojo en dergelijk bf%

het kan me echt 3x niet boeien shredded echt niet.... :')
'k ga heus nog wel wat verder, maar niet zulke onzin doen
pi_142326870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

het kan me echt 3x niet boeien shredded echt niet.... :')
'k ga heus nog wel wat verder, maar niet zulke onzin doen
10% zou je goed staan though :P 100% beest
pi_142326876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nee, op 1000 kcals maak je inderdaad geen strength gains. :D Dat zeg ik ook niet.
Mja, massa verlies je niet echt, maar denk maar wat je denken wilt dan. :P

Yeah, het is zeker niet het allergezondste. Lyle zegt ook dat als je een keuze hebt je het uiteraard beter over een langere periode kan doen in een kleinere deficit.

Ah, oké. Ik dacht dat je naar de 10% oid wou.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:17:52 #110
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142326902
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
't wordt bijna dat LIF hierzo geloof ik
pi_142326955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:17 schreef RaymondK het volgende:
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
Lol. Je mag gerust het boek van Lyle lezen. Gewoon even 'rapid fat loss lyle mcdonald pdf' in Google intypen.

Lyle McDonald is niet zomaar iemand.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:21:44 #112
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142327020
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol. Je mag gerust het boek van Lyle lezen. Gewoon even 'rapid fat loss lyle mcdonald pdf' in Google intypen.

Lyle McDonald is niet zomaar iemand.
ik sta heus wel open voor dingen zo bedoel ik het niet.
Je moet je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.

Ik zal dat lezen thanks ;)

maar het punt is dat ik het er gewoon niet uit vind zien, abs me een dikke zorg zullen zijn, aders het zal allemaal wel, en ik gewoon m'n zwakke punten binnenkort aan wil gaan pakken zowel op lifts als op fysiek, en dat gaat niet op dergelijke dieeten.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:22:25 #113
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Is wel het laatste wat ik Ray zou adviseren, maar is wel de andere kant van het spectrum om te laten zien dat het mogelijk is. Het is gewoon een crash dieet (wel de meest verantwoorde vorm van een crash dieet).
Verbo is terug?
pi_142327152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je meot je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.

maar het punt is dat ik het er gewoon niet uit vind zien, abs me een dikke zorg zullen zijn, aders het zal allemaal wel, en ik gewoon m'n zwakke punten binnenkort aan wil gaan pakken zowel op lifts als op fysiek, en dat gaat niet op dergelijke dieeten.
Die linkse is Lyle McDonald. Het is een hele slimme man die eruit ziet alsof die niet eens lift.

Dit is zijn website: http://www.bodyrecomposition.com/

I know dat feel brah. Het liften zelf is leuker dan het uiterlijk. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Is wel het laatste wat ik Ray zou adviseren, maar is wel de andere kant van het spectrum om te laten zien dat het mogelijk is. Het is gewoon een crash dieet (wel de meest verantwoorde vorm van een crash dieet).
Dat was dan ook mijn bedoeling. Ik adviseer hem niet dit ook niet. :P
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:27:24 #115
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je meot je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.
Lyle McDonald is wel natty, daar twijfel ik niet aan :P

Zijn boeken staan vol met solide onderbouwde info. Het boek wat Yuri beschrijft is de meest toegankelijke qua lezen. De rest zit vol met uitleg over fysiologie.

Wat zijn eigenlijk de doelen die jij voor ogen hebt?
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:27:31 #116
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142327186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Die linkse is Lyle McDonald. Het is een hele slimme man die eruit ziet alsof die niet eens lift.

[ afbeelding ]

Dit is zijn website: http://www.bodyrecomposition.com/

I know dat feel brah. Het liften zelf is leuker dan het uiterlijk. ;)

[..]

nee ik doelde meer op die berkhan of hoe die ook heet

maar ik ga ff squatten mzzl!!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:29:25 #117
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142327259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Geen flauw idee hoe je hierbij komt. Kan je eens een voorbeeld geven, lijkt me sterk dat je met een legit voorbeeld kan komen.
"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:32:15 #118
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

I know, dat haalde ik er ook uit. Vandaar dat ik het ook zeg
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Dizorn het volgende:

[..]

"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
En wat was de populatie?
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:35:54 #119
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142327466
Heb geen access naar 't volledige artikel vanaf hier maar in dit geval "infants". Zijn meerdere onderzoeken (nogmaals, lastig zoeken vanaf hier), ook bij dieren gedaan, geven allemaal aan dat het meer energie kost op energie op te slaan dan dat het oplevert in totaal. Wat ook wel logisch is. Kan jij je voorstellen dat het menselijk lichaam 100% efficient is in energie opslaan? Dat zou echt bizar knap zijn.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:01:35 #120
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142328196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:35 schreef Dizorn het volgende:
Heb geen access naar 't volledige artikel vanaf hier maar in dit geval "infants". Zijn meerdere onderzoeken (nogmaals, lastig zoeken vanaf hier), ook bij dieren gedaan, geven allemaal aan dat het meer energie kost op energie op te slaan dan dat het oplevert in totaal. Wat ook wel logisch is. Kan jij je voorstellen dat het menselijk lichaam 100% efficient is in energie opslaan? Dat zou echt bizar knap zijn.
Oke, Infants zijn baby's waarbij de opslag anders werkt. Het artikel is een free-full text, dus je kan er gerust bij ook al zit je op een mobiel of thuis op een laptop/pc.

De opslag van vet kost ongeveer 3% zover ik weet. Zal nog een bron erbij zoeken.
Verbo is terug?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:23:16 #121
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142328938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Dizorn het volgende:

[..]

"The storage of body fat from dietary fat is the most energy efficient (~0.02 MJ per MJ ingested fat), but dietary protein and carbohydrate can also be stored as fat (~0.25 MJ per MJ ingested protein or carbohydrate)."

http://www.nutritionandmetabolism.com/content/3/1/25#B10

Er gaat dus 2% verloren aan energie in de opslag van dierlijk vet naar lichaamsvet.
Verbo is terug?
pi_142329153
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:27 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Lyle McDonald is wel natty, daar twijfel ik niet aan :P

[ afbeelding ]

Zijn boeken staan vol met solide onderbouwde info. Het boek wat Yuri beschrijft is de meest toegankelijke qua lezen. De rest zit vol met uitleg over fysiologie.

Mooie lange spieren die man.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:17 schreef RaymondK het volgende:
:D! Voor de meeste mensen ook gelul in de marge. Gaat veel sneller fout bij structureel te veel/weinig kcals, ectostreken buiten de gym, etc.

Trust me. :') ;(
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:32:59 #123
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_142329233
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 17:30 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Mooie lange spieren die man.
Net als Ronaldo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 18:37:39 #124
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142331138
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:27 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zo groot mogelijk en zo sterk mogelijk zonder shit te gebruiken.

Kwa fysieke dingen wat meer bicep,traps. En kuiten er meer bij proberen te trekken.

Verder dus naast overall size mn oly lifts gewoon verder omhoog krijgen, nu als eerste mn bench

En verder kwa cutten blijf ik er bij dat wanneer je volledig carb depleted bent je gewoon perdefenitie minder presteerd. En als dat weken duurt maak je mij niet wijs dat dat geen massa en kracht gaat kosten...
Plus ik heb gewoon geen zin om weken lang mezelf aan te moeten zien als dost thou even hoist omdat dr kg's vocht uit mn spieren zijn.
Met als doel een beetje aderen en abs LOL :')

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 15-07-2014 18:53:24 ]
pi_142332230
Idd cutten gewoon alles wat naar beneden en 500 onder je onderhoud gaan zitten. Dat hele gedoe met mo carb, IF enzo geen zin in. Maarja ik cut omdat ik wat vet kwijt wil, niet omdat ik single digital BF op het podium wil staan.

Heb sowieso niks met dat gerommel in de marge. Gewoon liften, eten, rusten.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:19:41 #126
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142332744
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:37 schreef RaymondK het volgende:

En verder kwa cutten blijf ik er bij dat wanneer je volledig carb depleted bent je gewoon perdefenitie minder presteerd. En als dat weken duurt maak je mij niet wijs dat dat geen massa en kracht gaat kosten...
Plus ik heb gewoon geen zin om weken lang mezelf aan te moeten zien als dost thou even hoist omdat dr kg's vocht uit mn spieren zijn.
Dat klopt dan ook. Langere tijd op te weinig carbs (tov trainen) gaat je gewoon massa en kracht kosten. Ik doe dit voor m'n gezondheid, we weten allemaal hoe slecht visceraal vet voor je is, zeker als je wat ouder wordt. En als je niet gezond bent kan je niet tot je 95ste blijven liften. :P

Maar het valt mij mee. Ik heb expres periodes gedaan met 'vasten', waarna ik weer meer normaal ben gaan eten. En dat werkt voor mij. Geen krachtverlies, maar ook geen gains. Dat wist ik van te voren, ik had eigenlijk verlies ingecalculeerd.

En nogmaals, ik raad het niemand die aan krachtsport doet aan. Het werkt gelukkig prima uit voor me, maar je kan er behoorlijk verlies mee lijden waar je hard voor gewerkt hebt. En, het is wat dit betreft ieder voor zich, voor de een werkt het ene prima, voor de ander het andere. En dan heb ik het nog niet eens over individuele doelen.

Ow, en dat ik er daardoor beter uit ga zien heb ik geen enkel probleem mee. Zo ijdel ben ik dan ook wel weer. :P
  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:25:10 #127
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_142332934
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 06:23 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Waar moet je zijn in Breda?
keepfit en pure inderdaad, zoals eerder gezegd.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_142342081
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Zo groot mogelijk en zo sterk mogelijk zonder shit te gebruiken.

Kwa fysieke dingen wat meer bicep,traps. En kuiten er meer bij proberen te trekken.

Verder dus naast overall size mn oly lifts gewoon verder omhoog krijgen, nu als eerste mn bench

Ga voor 11% man, beast mode. Heb je ook weer eens iets nieuws. :D

Vandaag voor het eerst 500 ml energydrink opgeslobberd voor het trainen, drink die shit normaal nooit en ook geen koffie ofzo. Godverdomme, wat een spul. :') Kan niet zeggen dat ik er meer energie van kreeg, maar ik was opgejaagd als een malle. Rennend naar de gym. Minder rust tussen sets. Zweten als een malle. Kan me niet herinneren dat Noxipro ofzo (preworkout) ooit zo was. Eight-digit hartslag alles. _O-

Wel leuk voor een keer. :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:42:04 #129
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142342815
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:28 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ga voor 11% man, beast mode. Heb je ook weer eens iets nieuws. :D

Vandaag voor het eerst 500 ml energydrink opgeslobberd voor het trainen, drink die shit normaal nooit en ook geen koffie ofzo. Godverdomme, wat een spul. :') Kan niet zeggen dat ik er meer energie van kreeg, maar ik was opgejaagd als een malle. Rennend naar de gym. Minder rust tussen sets. Zweten als een malle. Kan me niet herinneren dat Noxipro ofzo (preworkout) ooit zo was. Eight-digit hartslag alles. _O-

Wel leuk voor een keer. :)
das mijn hele pre-workout. Banaan en redbull :Y

Banaan optioneel.

Gisteren trouwens eens zo'n HIT circuitje gedaan. Halverwege wankelend en bij a kotsend gestopt. Conditie van een beschimmeld poffertje
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_142344133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:03 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Kwa eiwitten zou ik gewoon 2x lichaamsgewicht aanhouden, en daarnaast minstens 50-60% van je kcal behoefte aan vetten eten.

Je gebruikt in de ochtend ketosesticks neem ik aan?
Nee nog niet, zijn nog onderweg naar hier. Wist überhaupt pas vrij laat dat deze bestonden.
pi_142349005
Hoe doen jullie het eigenlijk op vakanties? Zoek je daar ter plekken ook af en toe een gym? Niet trainen en je verlies nemen? En hoe hard gaat dit verlies ongeveer? Heb nu (voor mijn doen) aardig wat opgebouwd qua kracht en massa en zou het best zonde vinden als ik straks weer helemaal op 0 moet beginnen.
pi_142349223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:04 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Nee nog niet, zijn nog onderweg naar hier. Wist überhaupt pas vrij laat dat deze bestonden.
Een ketose dieet werkt alleen als je lichaam daadwerkelijk ketonen aanmaakt, anders is het gewoon extreem low-carb en werkt het kut. :)
Wanneer je de ketosticks hebt kun je een beetje spelen met je macro verhoudingen en kijken hoeveel carbs je kunt hebben zonder de ketose te stoppen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:01 schreef opreis het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk op vakanties? Zoek je daar ter plekken ook af en toe een gym? Niet trainen en je verlies nemen? En hoe hard gaat dit verlies ongeveer? Heb nu (voor mijn doen) aardig wat opgebouwd qua kracht en massa en zou het best zonde vinden als ik straks weer helemaal op 0 moet beginnen.
Ik ben in april/mei 6 weken op vakantie geweest zonder trainingsmogelijkheden. Het kostte me een week of 3 om weer op het oude niveau te komen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 01:33:31 #133
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_142349909
Wat ik ga doen is kijken of er mogelijk gym op vakantie bestemming is en dan gewoon 2 of 3x gaan.. Had bijvoorbeeld jaar terug in Bulgarije in een hotel een gym zitten. Niet top notch maar even lichte sessie om het bij te houden :).

Voor de rest kan je gewoon beetje bodyweight doen of rust nemen natuurlijk. Gewoon je eten beetje bij houden. Zal je hooguit twee weken moeten trainen tot oude niveau. Alhoewel ik zelfs een keer net zo sterk en misschien zelfs sterker uit mn vakantie kwam door de rust die je aan je lichaam geeft.. Beschouw het als een deload :).
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  woensdag 16 juli 2014 @ 01:55:21 #134
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_142350303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:26 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is voornamelijk water wat hij verloren heeft. Doordat je zo goed als geen carbs meer eet verlies je enorm veel water. Dat heb je altijd als je gaat cutten, maar wordt enorm versterkt bij een keto dieet.

Tijdens de 2e week kun je pas zien hoeveel vet je echt verliest. :)
Dit. Moving average bijhouden :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 16 juli 2014 @ 01:58:03 #135
77130 star_gazer
pi_142350355
Zijn we hier ineens aan de keto? Ik kan me maar moeilijk indenken hoe je tijdens keto (mits kcal deficit) geen spiermassa verliest op anaerobe training. Dan staat de hele vetverbranding pathway buiten spel.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_142350898
quote:
4s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:58 schreef star_gazer het volgende:
Zijn we hier ineens aan de keto?
Alleen MrGuma. ;) Ik heb het vorig jaar gedaan met goede resultaten. Dat je veel niet kunt eten is wel irritant en ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de eerste week. :) (met IF beginnen was er niets bij)

quote:
Ik kan me maar moeilijk indenken hoe je tijdens keto (mits kcal deficit) geen spiermassa verliest op anaerobe training. Dan staat de hele vetverbranding pathway buiten spel.
Tijdens een keto dieet gaat je lichaam vet en ketonen als primaire bron gebruiken. Je eiwit inname en trainingsintensiteit bepalen voor een groot deel je spierverlies, en beide zijn prima hoog te houden tijdens ketose.
pi_142351114
Alleen wat ik mij afvraag is waarom iemand een keto-dieet zou verkiezen boven een flexibel dieet, terwijl je met een flexibel dieet alles kunt eten wat je wilt en hetzelfde doel kan bereiken + je trainingen gaan tig keer beter.
If not now, then when.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:29:42 #138
77130 star_gazer
pi_142351305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:35 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Alleen MrGuma. ;) Ik heb het vorig jaar gedaan met goede resultaten. Dat je veel niet kunt eten is wel irritant en ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de eerste week. :) (met IF beginnen was er niets bij)

[..]

Tijdens een keto dieet gaat je lichaam vet en ketonen als primaire bron gebruiken. Je eiwit inname en trainingsintensiteit bepalen voor een groot deel je spierverlies, en beide zijn prima hoog te houden tijdens ketose.
het is toch juist bij hoge trainingsintensiteit dat je op de anaerobe pathway overschakelt? Hoe reageert je lichaam hierop als er geen carbs voorradig zijn? Worden ketonen gebruikt om je ATP aan te vullen? Zo niet, hoe zorg je er dan voor dat je:

- Blijft presteren op high intensity workouts
- Geen spiermassa gaat afbreken

?

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 16-07-2014 03:40:23 ]
-
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:29:56 #139
77130 star_gazer
pi_142351307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Alleen wat ik mij afvraag is waarom iemand een keto-dieet zou verkiezen boven een flexibel dieet, terwijl je met een flexibel dieet alles kunt eten wat je wilt en hetzelfde doel kan bereiken + je trainingen gaan tig keer beter.
IIFYM

Keto lijkt me vooral nuttig als je single digit wilt gaan. Voor die laatste beetjes moeilijk vet zegmaar?
-
pi_142351349
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

IIFYM

Keto lijkt me vooral nuttig als je single digit wilt gaan. Voor die laatste beetjes moeilijk vet zegmaar?
Ik prefereer de term 'flexible dieting' though.

Je kan ook prima single digit zonder keto. Keto is gewoon weer zo'n dieet dat een recept voor een eating disorder is imo. Daarom is flexibel diëten superieur aan al het andere omdat het naast je maag ook je geestelijke gesteldheid een verzadigd gevoel geeft.

Wat is nou beter dan een lekker bakje ijs na een solide maaltijd. :D
If not now, then when.
pi_142351365
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

het is toch juist bij hoge trainingsintensiteit dat je op de anaerobe pathway overschakelt? Hoe reageert je lichaam hierop als er geen carbs voorradig zijn? Worden ketonen gebruikt om je ATP aan te vullen? Zo niet, hoe zorg je er dan voor dat je:

- Blijft presteren op high intensity workouts
- Geen spiermassa gaat afbreken

?
Hij geeft antwoord op het tweede, namelijk voor de spierprikkel zorgen in combinatie met een hoge eiwitinname.
If not now, then when.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:42:42 #142
77130 star_gazer
pi_142351368
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik prefereer de term 'flexible dieting' though.

Je kan ook prima single digit zonder keto. Keto is gewoon weer zo'n dieet dat een recept voor een eating disorder is imo. Daarom is flexibel diëten superieur aan al het andere omdat het naast je maag ook je geestelijke gesteldheid een verzadigd gevoel geeft.

Wat is nou beter dan een lekker bakje ijs na een solide maaltijd. :D
Dit.

Ik vind het heerlijk om gewoon een biertje te kunnen drinken in het weekend. Ter compensatie een low carb maatlijd (man salad) en je bent weer goed qua macro's.
-
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:44:58 #143
77130 star_gazer
pi_142351381
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hij geeft antwoord op het tweede, namelijk voor de spierprikkel zorgen in combinatie met een hoge eiwitinname.
ja maar hoe voorkom je dat je lichaam spiermassa als energiebron gaat gebruiken?

Jeweetwel, lekkere ammoniakgeur aan je zweet enzo.
-
pi_142351387
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit.

Ik vind het heerlijk om gewoon een biertje te kunnen drinken in het weekend. Ter compensatie een low carb maatlijd (man salad) en je bent weer goed qua macro's.
Wat is een 'man salad'? Heb je daar als sausdressing testosteron overheen gedaan?
If not now, then when.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:47:34 #145
77130 star_gazer
pi_142351396
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat is een 'man salad'? Heb je daar als sausdressing testosteron overheen gedaan?
High calorie salade met veel vlees, noten, kaas en avocado ^O^

Uiteraard olijfolie als dressing. Prima low carb bulk voer op een rustdag.
-
pi_142351405
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:44 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ja maar hoe voorkom je dat je lichaam spiermassa als energiebron gaat gebruiken?

Jeweetwel, lekkere ammoniakgeur aan je zweet enzo.
Nou, ten eerste de voeding en ten tweede lichaamsvet lijk mij. Je lichaam gaat niet snel over op spiermassa als energiebron, dan moet je echt iets niet goed doen. :P
If not now, then when.
pi_142351408
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:47 schreef star_gazer het volgende:

[..]

High calorie salade met veel vlees, noten, kaas en avocado ^O^

Uiteraard olijfolie als dressing. Prima low carb bulk voer op een rustdag.
Klinkt goed. Zeker eens proberen.
If not now, then when.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:49:49 #148
77130 star_gazer
pi_142351411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nou, ten eerste de voeding en ten tweede lichaamsvet lijk mij. Je lichaam gaat niet snel over op spiermassa als energiebron, dan moet je echt iets niet goed doen. :P
Tijdens een deficit heb je per definitie niet genoeg aan je voeding.
-
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:50:26 #149
77130 star_gazer
pi_142351414
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Klinkt goed. Zeker eens proberen.
Gegrillde haloumi is echt baas. 22g eiwit, 26g vet per 100g.
-
pi_142351416
quote:
4s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:49 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tijdens een deficit heb je per definitie niet genoeg aan je voeding.
Daarom gebruikt het lichaam het opgeslagen vet als energiebron en het resultaat na een periode is een slanker lichaam. :+
If not now, then when.
pi_142351418
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:44 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Omdat je lichaam zich aanpast en niet meer afhankelijk is van carbs.

quote:
During very low carbohydrate intake, the regulated and controlled production of ketone bodies causes a harmless physiological state known as dietary ketosis. Ketone bodies flow from the liver to extra-hepatic tissues (e.g., brain) for use as a fuel; this spares glucose metabolism via a mechanism similar to the sparing of glucose by oxidation of fatty acids as an alternative fuel. In comparison with glucose, the ketone bodies are actually a very good respiratory fuel. Indeed, there is no clear requirement for dietary carbohydrates for human adults. Interestingly, the effects of ketone body metabolism suggest that mild ketosis may offer therapeutic potential in a variety of different common and rare disease states. Also, the recent landmark study showed that a very-low-carbohydrate diet resulted in a significant reduction in fat mass and a concomitant increase in lean body mass in normal-weight men. Contrary to popular belief, insulin is not needed for glucose uptake and utilization in man. Finally, both muscle fat and carbohydrate burn in an amino acid flame.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:51:31 #152
77130 star_gazer
pi_142351420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Daarom gebruikt het lichaam het opgeslagen vet als energiebron en het resultaat na een periode is een slanker lichaam. :+
Ja, maar dat is onder AEROBE omstandigheden. Onder anearobe omstandigheden (low rep, high itnensity liften bijvoorbeeld) kan je lichaam niets met vet.
-
pi_142351422
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gegrillde haloumi is echt baas. 22g eiwit, 26g vet per 100g.
Geitenkaas? Smaak dat goed?
If not now, then when.
pi_142351425
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit.

Klopt, daarom zou ik het zelf ook niet meer doen. :)
pi_142351429
quote:
4s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:51 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja, maar dat is onder AEROBE omstandigheden. Onder anearobe omstandigheden (low rep, high itnensity liften bijvoorbeeld) kan je lichaam niets met vet.
Oh, dan zit ik fout. Nevermind.
If not now, then when.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:53:11 #156
77130 star_gazer
pi_142351433
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:50 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Omdat je lichaam zich aanpast en niet meer afhankelijk is van carbs.

[..]

Werd in die studie rekening gehouden met high intensity exercise? Ik kan me het nut van keto voorstellen als je niet lift, maar zodra je gaat liften, kan je lichaam dan nog zonder carbs zonder over te schakelen op spiermassa?
-
pi_142351542
quote:
5s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Werd in die studie rekening gehouden met high intensity exercise? Ik kan me het nut van keto voorstellen als je niet lift, maar zodra je gaat liften, kan je lichaam dan nog zonder carbs zonder over te schakelen op spiermassa?
Er zijn weinig studies gericht op bodybuilders.

Wellicht komt dit in de buurt aangezien deze sporters een korte krachtinspanning moeten leveren: Ketogenic diet does not affect strength performance in elite artistic gymnasts

quote:
Results
No significant differences were detected between VLCKD and WD in all strength tests. Significant differences were found in body weight and body composition: after VLCKD there was a decrease in body weight (from 69.6 ± 7.3 Kg to 68.0 ± 7.5 Kg) and fat mass (from 5.3 ± 1.3 Kg to 3.4 ± 0.8 Kg p < 0.001) with a non-significant increase in muscle mass.

Conclusions
Despite concerns of coaches and doctors about the possible detrimental effects of low carbohydrate diets on athletic performance and the well known importance of carbohydrates there are no data about VLCKD and strength performance. The undeniable and sudden effect of VLCKD on fat loss may be useful for those athletes who compete in sports based on weight class. We have demonstrated that using VLCKD for a relatively short time period (i.e. 30 days) can decrease body weight and body fat without negative effects on strength performance in high level athletes.
  woensdag 16 juli 2014 @ 06:02:48 #158
77130 star_gazer
pi_142351573
Waar is stereo als je hem nodig hebt ;(
-
  woensdag 16 juli 2014 @ 06:09:31 #159
77130 star_gazer
pi_142351581
Zit even terug te bladeren. Ray, je bent echt huge. Vooral je benen en lats zijn echt top :D

Wel even cutten nu hè ;)
-
pi_142351583
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:02 schreef star_gazer het volgende:
Waar is stereo als je hem nodig hebt ;(
Yep :{

Zat eigenlijk op Verbosity te wachten om me te vertellen dat ik onzin verkondig. ;)
  woensdag 16 juli 2014 @ 06:15:16 #161
77130 star_gazer
pi_142351586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:13 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zat eigenlijk op Verbosity te wachten om me te vertellen dat ik onzin verkondig. ;)
Dat dere timezone.

Jij zit in QLD toch?
-
pi_142351597
Yep, Brisbane :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 06:27:43 #163
77130 star_gazer
pi_142351604
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:22 schreef Nic1 het volgende:
Yep, Brisbane :)
Kijk. Wil daar misschien een huis (investering) gaan kopen. Kangaroo point, aan de rivier. Ken je het?
-
  woensdag 16 juli 2014 @ 06:28:38 #164
77130 star_gazer
pi_142351606
-
pi_142351619
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:27 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kijk. Wil daar misschien een huis (investering) gaan kopen. Kangaroo point, aan de rivier. Ken je het?
Dat is een goede locatie. :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 06:34:29 #166
77130 star_gazer
pi_142351625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:32 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is een goede locatie. :)
Wil misschien inkopen in dit project. Ziet er wel kek uit.

Maargoed, eerst maar eens met de bank babbelen
-
pi_142355326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 02:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik prefereer een keto-dieet omdat ik geen honger gevoel heb (nauwelijks iig), in die zin resultaten zie in de omvang metingen, weegschaal en spiegel. Geestelijk werkt dat voor mij enorm veel beter dan een bakje ijs (mogen) eten. Maar zoals Snake al zei, werkt het bij hem (en mij) gewoon goed :)

Training van maandag en gisteren gaan gingen nog steeds helemaal prima overigens.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:20:17 #168
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142355415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:01 schreef opreis het volgende:
Gewoon een weekje rust. Evt 's ochtends wat hardlopen langs het strand en een stukkie zwemmen in de zee. Ik ga een week naar spanje, nou dat red ik ook wel zonder een gym te zoeken. Gewoon voordat je weggaat maxen op je main lifts, dan kun je wel wat rust gebruiken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:28:09 #169
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_142355608
Ik zoek altijd een gym voor 1 of 2 keer, gewoon high rep low weight beetje onderhouden.
Deathlift or Die.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:32:13 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142355711
Echte bro's gaan niet op vakantie. Het dagelijkse uitstapje naar de gym is genoeg voor hen. Alle bezienswaardigheden die de moeite waard zijn, kun je in de spiegel zien. Als je een keer iets exotisch wilt ervaren, doe je Roemeense deadlifts of sumo squats.
pi_142355738
Whahaha _O-

Op vakantie gewoon rust pakken, kan ook wel voor 1-2 weken per jaar. Als je daarna weer gaat liften ben je na een week weer terug op je oude niveau.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:46:53 #172
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_142356041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Sapstengel het volgende:
Whahaha _O-

Op vakantie gewoon rust pakken, kan ook wel voor 1-2 weken per jaar. Als je daarna weer gaat liften ben je na een week weer terug op je oude niveau.
Pcies, je verliest echt geen kracht in 1 of 2 weken.
pi_142356165
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:46 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Pcies, je verliest echt geen kracht in 1 of 2 weken.
Idd, alleen jammer dat je geen pump hebt. Maarja dan gewoon pushups doen in je hotelkamer en curlen met een sixpack waterflessen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:28:42 #174
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142357312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 06:13 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ho ho, het is niet zo dat ik alwetend ben of overal op moet antwoorden :P
Verbo is terug?
pi_142358313
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:28 schreef Verbosity het volgende:

[..]

JEE MOEEHOEEEET!!!@#!@#!@#!#!@#!@#

oO<
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:02:19 #176
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_142358445
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Idd, alleen jammer dat je geen pump hebt. Maarja dan gewoon pushups doen in je hotelkamer en curlen met een sixpack waterflessen.
Haha, even oppompen voordat je aan het zwembad gaat liggen :')
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:41:27 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142359975
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:02 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Haha, even oppompen voordat je aan het zwembad gaat liggen :')
Dan kun je beter beginnen met wat baantjes trekken en dan pas gaan liggen. Anders is het een beetje als oppompen voordat je naar de gym gaat.
pi_142374219
Thanks voor de welkoms!
Ben inderdaad van plan nu gewoon door te pakken RaymondK. De flinke break kwam door twee jaren buitenland. Half jaar daarvan kon ik serieus trainen en eten, rest was een paar maand backpacken en veel maanden in 't rommelige deel v/h middenoosten voor noodhulp.
Nu weer terug en vol op 't ijzer in ieder geval :)
pi_142376824
Pff, eerste fail op de bp 67,5 op de 5e rep van set 5 :')

Wat een bummer :'):'(
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:26:48 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142377047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:22 schreef BredeBroeder het volgende:
Pff, eerste fail op de bp 67,5 op de 5e rep van set 5 :')

Wat een bummer :'):'(
Dat is een kwestie van een goede dag hebben. Een klein beetje meer concentratie, iets beter geslapen, net dat beetje extra op het einde, en je pakt die vijfde rep er ook bij.

En als je niet op een goede dag wilt wachten, moet je er zelf maar een maken. ;)
pi_142378614
Kapsalon en een bulk gaan goed samen. _O_

Wat kan ik trouwens in m'n bidon gooien voor snelle suikers tijdens de training? De rollen dextro raak ik regelmatig kwijt dus dat schiet niet echt op.
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:26:06 #182
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142379737
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

Wat kan ik trouwens in m'n bidon gooien voor snelle suikers tijdens de training? De rollen dextro raak ik regelmatig kwijt dus dat schiet niet echt op.
http://www.bodyenfitshop.(...)xtrose-professional/
pi_142380121
Soukidan op je oogbal.
  donderdag 17 juli 2014 @ 01:59:51 #184
77130 star_gazer
pi_142386729
Gisteren triceps kapot gemaakt met drop sets. Kreeg vandaag nauwelijks mijn t-shirt aan :')
-
pi_142387513
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:28 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Oh :'(
  donderdag 17 juli 2014 @ 03:40:46 #186
77130 star_gazer
pi_142387661
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

Glucose. Snelste suiker ^O^

Eventueel wat zouten / electrolyten als je langdurig traint.
-
  donderdag 17 juli 2014 @ 03:43:04 #187
77130 star_gazer
pi_142387673
Ik ga drie weken op vakantie volgende week (waaronder een weekje in NL bij pa en moe). Ik ga denk ik af en toe een lichte onderhouds training doen; gewoon de drie compounds op 3x8 ofzo. Misschien hier en daar wat pull-ups en chins. Voeding gewoon op onderhoud.

Voor de rest gebruik ik het als een kans om mijn lichaam helemaal te rusten. Alle pijntjes enz. zijn wel weg na een week of twee rust. Kan ik er vlamhard tegenaan en me mentaal voorbereiden voor een cut die ik wil gaan inzetten in september / october. 10% ga ik halen ditkeer,
-
  donderdag 17 juli 2014 @ 07:02:28 #188
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_142388311
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 03:43 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga drie weken op vakantie volgende week (waaronder een weekje in NL bij pa en moe). Ik ga denk ik af en toe een lichte onderhouds training doen; gewoon de drie compounds op 3x8 ofzo. Misschien hier en daar wat pull-ups en chins. Voeding gewoon op onderhoud.

Voor de rest gebruik ik het als een kans om mijn lichaam helemaal te rusten. Alle pijntjes enz. zijn wel weg na een week of twee rust. Kan ik er vlamhard tegenaan en me mentaal voorbereiden voor een cut die ik wil gaan inzetten in september / october. 10% ga ik halen ditkeer,
Je zou toch aan de roidz gaat je volgende cut? :o
Deathlift or Die.
  donderdag 17 juli 2014 @ 07:23:52 #189
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142388386
gisteren bijna out gegaan met yoga :') :')
Had eerst goed schouders gepakt, ongeveer in anderhalf uur goeie 4,5L water (met wat er in) geklapt :N en nog niet hoeven piesen... fack wat was het benauwd in die graftent }:|

Volgens mij iets van zout te kort en of energie tekort, normaal doe ik altijd ff een paar gram zout vooraf voor ik weg ga van huis (zeker als het zo heet is) en dat had ik nou niet gedaan |:(
Voelde als energie tekort, maar dat duurt meestal maar even, dit ging ff wat dieper, met oren die dichtklapte, zwart met sterretjes, en piep in m'n hoofd en alles :X

Freakshow was compleet 8)7 _O- :')

Maar weer eens een mailtje gestuurd dat er wat fans moeten komen hoor. Nul luchtverplaatsing daar kan niemand tegen met zulke luchten.

[ Bericht 12% gewijzigd door RaymondK op 17-07-2014 08:52:55 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:30:17 #190
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142389748
Is er trouwens nog een voordeel bij het doen van shruggs achter je rug (met oly bar) t.o.v. van voor je?
achter lijkt me dat je je schouders al meer in de juiste positie hebt staan, maar aan de andere kant heb je daar minder ROM denk ik?

[ Bericht 21% gewijzigd door RaymondK op 17-07-2014 09:36:12 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:56:01 #191
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_142394271
Je schuurt niet constant tegen je zak aan. Als je redelijke ass hebt is behind The back echt kut. Doe zelf altijd gewoon aan de voorkant en dan iets voorover gebogen :).

Schijnt wel dat behind the back goed helpt tho.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:58:21 #192
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142394328
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:56 schreef Cataclyst het volgende:
Je schuurt niet constant tegen je zak aan. Als je redelijke ass hebt is behind The back echt kut. Doe zelf altijd gewoon aan de voorkant en dan iets voorover gebogen :).

Ik sta dan ook tegen m'n reet aan te bounchen, erg onhandig. :')
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:03:55 #193
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142394478
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:56 schreef Cataclyst het volgende:

ah oke.
ja ik stond gisteren traps te killen en iemand deed hem andersom. Maar die heb idd. weinig ass dus.
me reet zal wel te dik zijn haha
pi_142394665
quote:
Ah, natuurlijk. Thx. En 4,5 liter water Ray? Tering.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:26:59 #195
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142395136
quote:
15s.gif Op donderdag 17 juli 2014 07:23 schreef RaymondK het volgende:
gisteren bijna out gegaan met yoga :') :')
Had eerst goed schouders gepakt, ongeveer in anderhalf uur goeie 4,5L water (met wat er in) geklapt :N en nog niet hoeven piesen... fack wat was het benauwd in die graftent }:|

Volgens mij iets van zout te kort en of energie tekort, normaal doe ik altijd ff een paar gram zout vooraf voor ik weg ga van huis (zeker als het zo heet is) en dat had ik nou niet gedaan |:(
Voelde als energie tekort, maar dat duurt meestal maar even, dit ging ff wat dieper, met oren die dichtklapte, zwart met sterretjes, en piep in m'n hoofd en alles :X

Freakshow was compleet 8)7 _O- :')

Maar weer eens een mailtje gestuurd dat er wat fans moeten komen hoor. Nul luchtverplaatsing daar kan niemand tegen met zulke luchten.
Zoveel water in zo'n kort tijdsbestek is gevaarlijk.

quote:
Te veel water drinken: kans op overlijden
Wat veel te weinig wordt gezegd is dat te veel water drinken heel gevaarlijk kan zijn en zelfs voor acuut overlijden kan zorgen. Normale nieren zorgen er voor dat per dag 8 tot 10 liter vocht kan worden uitgescheiden. Als iemand veel meer drinkt of heel veel in een heel kort tijdsbestek kan het lichaam dat niet meer aan. Het evenwicht tussen het natrium in het bloed en het water is dan helemaal uit evenwicht. Het lijf raakt dan helemaal in de war en brengt het water naar de hersenen. Die zwellen dan op en als daar niets aan wordt gedaan kan de persoon in kwestie acuut overlijden.
http://mens-en-gezondheid(...)drinken-kan-ook.html
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:28:16 #196
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142395185
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, natuurlijk. Thx. En 4,5 liter water Ray? Tering.
Of die in de link van Yamcha. Dan heb je geen kleur en smaakstoffen. Ik vind die berry blast wel lekker though, beetje een smaakje.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:30:45 #197
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142395265
quote:
4s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zoveel water in zo'n kort tijdsbestek is gevaarlijk.

[..]

http://mens-en-gezondheid(...)drinken-kan-ook.html
het was niet puur water, er zat wat bij. maar als ik het niet bij drink dan gaat het helemaal fout dus.
Zoveel is dat nou ook weer niet over laten we zeggen 4liter over die 1,5uur trainen, en een goeie halve liter tijdens een uur yoga dus totaal over 2,5 uur .

Dat is echt niet teveel om die verschijnselen te krijgen volgens mij. :?
ik moet er gewoon wat zout bij blijven doen, of vooraf voor het sporten
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:35:09 #198
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142395405
Je hebt toch uberhaubt niet zoveel water nodig? Je wil minder aanvullen dan dat je verbruikt (zweet), want dat is nergens voor nodig, dat kan na je training wel. Verder een halve liter water vooraf is wel nuttig. Zout is in principe als je een normaal dieet volgt niet nodig, je hebt uit voeding genoeg zouten om te corrigeren voor de hypotonie van je drinkwater. Alleen wat suiker/dextrose in je water doen als je langer dan een uur bent, dat is dan effectief voor je immuunsysteem :)

Btw, voor de mensen die ook wat cardiowerk doen/willen afvallen. Ik zit flink te bladeren in HIIT vs gewone cardio. Wat met name naar voren komt: HIIT is tijdsefficiënter wat betreft je aerobe vermogen verbeteren, echter is steady-state cardio (veel) beter kwa vetverbranding en zelfs vetdistributie (minder visceraal/centraal vet). Maar steady-state cardio kost wel iets meer tijd ja :P
WFPB!
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:35:14 #199
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142395409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:30 schreef RaymondK het volgende:

[..]

het was niet puur water, er zat wat bij. maar als ik het niet bij drink dan gaat het helemaal fout dus.
Zoveel is dat nou ook weer niet over laten we zeggen 4liter over die 1,5uur trainen, en een goeie halve liter tijdens een uur yoga dus totaal over 2,5 uur .

Dat is echt niet teveel om die verschijnselen te krijgen volgens mij. :?
ik moet er gewoon wat zout bij blijven doen, of vooraf voor het sporten
Dat weet ik niet, maar goed is het niet en volgens mij niet de eerste keer dat je zoiets hebt. Ik zou toch eens naar de dokter gaan om bloed te laten prikken.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:42:04 #200
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142395655
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:35 schreef Dizorn het volgende:
Je hebt toch uberhaubt niet zoveel water nodig? Je wil minder aanvullen dan dat je verbruikt (zweet), want dat is nergens voor nodig, dat kan na je training wel. Verder een halve liter water vooraf is wel nuttig. Zout is in principe als je een normaal dieet volgt niet nodig, je hebt uit voeding genoeg zouten om te corrigeren voor de hypotonie van je drinkwater. Alleen wat suiker/dextrose in je water doen als je langer dan een uur bent, dat is dan effectief voor je immuunsysteem :)

Btw, voor de mensen die ook wat cardiowerk doen/willen afvallen. Ik zit flink te bladeren in HIIT vs gewone cardio. Wat met name naar voren komt: HIIT is tijdsefficiënter wat betreft je aerobe vermogen verbeteren, echter is steady-state cardio (veel) beter kwa vetverbranding en zelfs vetdistributie (minder visceraal/centraal vet). Maar steady-state cardio kost wel iets meer tijd ja :P
volgens mij wil je dus juist wel tijdens je training direct aanvullen wat je kwijt raakt. Wanneer je ook maar een paar % bent uitgedroogd ga je minder presteren dan wanneer je volledig gehydrateerd bent....
En uit mijn dieet haal ik 1,5gram natrium. Dat is niet genoeg voor mij i.i.g. dan krijg ik te pas en te onpas extreme spierkrampen overal en nergens. Als ik 2 of 3 gram bij voeg elke dag heb ik nergens last van en veel meer kracht en energie

quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar goed is het niet en volgens mij niet de eerste keer dat je zoiets hebt. Ik zou toch eens naar de dokter gaan om bloed te laten prikken.
hmmm misschien heb je wel gelijk ja ;( :{

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 17-07-2014 13:53:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')