abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142182469
Die nieuwste rage... looming.

quote:
Loombandjes niet zonder gevaar, jongetje raakt blind

Niet alleen in ons land lopen kinderen storm voor de Rainbow Loom-bandjes, ook in Groot-Brittannië zijn de gekleurde elastiekjes een groot succes. Maar helemaal onschuldig zijn ze niet, zo meldden Britse media. In mei raakte in Lincolnshire een 7-jarig jongetje blind nadat hij een stiekje in zijn oog kreeg.

Ook werden twee vingers van een ander jongetje blauw nadat hij met een elastiekje om zijn hand in slaap was gevallen. Britse artsen waarschuwen voor de gevaren van het populaire spel.

Schreeuwen
Kyle was met zijn moeder en broer Loom-bandjes in elkaar aan het knutselen toen het fout ging. Zijn oudere broer schoot per ongeluk een elastiekje weg dat in het linkeroog van Kyle belandde. Volgens Carlie Lawrence schreeuwde haar zoon vervolgens als nooit tevoren. Haar echtgenoot kon de jongen kalmeren en Kyle werd naar de spoeddienst van het ziekenhuis gebracht.

Britse media meldden dat de jongen blind is door een bloedstollling in zijn oog. Er is een operatie gepland in een poging zijn zicht te herstellen.

'Speelgoed komt m'n huis niet meer in'
Hoe die ingreep ook gaat, voor moeder Lawrence is het een uitgemaakte zaak: 'de elastiekjes komen mijn huis niet meer in.' Ze vroeg de producent te wijzen op de gevaren van het speelgoed op de etiketten, maar kreeg nooit een antwoord.

Dokter Anne-Marie Houlder roept ouders op waakzaam te zijn en kinderen die met de Loom-bandjes spelen in de gaten te houden. 'De bandjes kunnen verstikkingsgevaar of problemen met de bloedsomloop veroorzaken als kinderen ze inslikken of gedurende een lange tijd rond hun vingers wikkelen.'

Dat laatste overkwam een jongetje uit het Engelse Bristol. Twee van zijn vingers zagen blauw nadat hij met een elastiekje om zijn hand in slaap was gevallen. De moeder ontdekte een halfuur later de toestand van haar zoontje, verwijderde het bandje en kon de vingers van de jongen redden.

'Fashion statement'
De gekleurde armbandjes zijn niet alleen immens populair over Het Kanaal, ze zijn ook het favoriete speelgoed van menig schoolkind in ons land. Een Amerikaanse ingenieur bracht de bandjes in 2011 op de markt. Ze wonnen pas eerder dit jaar aan populariteit nadat verschillende beroemdheden ermee gespot werden. Onder anderen Kate Middleton, David Beckham en Harry Styles, lid van de Britse boyband One Direction, haalden het speelgoed in huis.

Sinds de eega van prins William ermee gezien werd, is het hek helemaal van de dam. De verkoop van de elastiekjes steeg met liefst driehonderd procent in Groot-Brittannië. De bandjes zijn inmiddels ook verheven tot 'fashion statement'.
Het is wat...
pi_142182570
Alles is gevaarlijk en leven is dodelijk. Opgelost, slotje.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:29:59 #3
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_142182585
Iedere rage blijkt na een paar weken altijd levensgevaarlijk O+
吴 曼 迪
  Donald Duck held vrijdag 11 juli 2014 @ 20:31:06 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_142182638
Zever. Gewoon een ongelukkige gebeurtenis, er is niks onveilig aan die dingen op zich.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:31:46 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142182662
Moira. met haar goeie ideeën
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:34:14 #6
423782 PassThatShit
Just Pass It..
pi_142182761
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
_O_
Dare to be different.
pi_142182833
Vroeger speelde ik ook met elastiekjes. Die waren ook levensgevaarlijk ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:37:36 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142182897
Nee, mislukte ouder, het is jouw schuld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142183051
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:37 schreef jogy het volgende:
Nee, mislukte ouder, het is jouw schuld.
Idd.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:15:42 #10
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_142184305
Met normale elastiekjes kun je ook in iemands oog schieten of vingers afknellen, alle elastieken verbieden!!!11
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_142185405
Dat is de claimmaatschappij van tegenwoordig.. Vroeger gebeurde er gewoon een ongeluk, tegenwoordig lijkt de schuldvraag nog belangrijker dan eerste hulp aan het slachtoffer.
Met een willekeurig elastiekje kan je je oog mollen of je vingers verliezen als ze om je vingers wikkelt en in slaap valt..
Niks is veilig, het leven is dodelijk. Leef ermee, zolang dat nog mogelijk is met al die gevaarlijke producten die je vroeger niet had..
Eigenlijk ongelooflijk dat we groot zijn geworden. Er waren geen kinderveilige sluitingen, alcohol en sigaretten mocht je nog gewoon kopen voor je vader. Je kon ook nog gewoon roken in een café, we fietsten zelfs zonder helmpjes.. Er werd een stuk eigen verantwoordelijkheid van je verwacht. Welk een barbaarse tijd was dat.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 21:46:41 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142186552
Vroeger hadden we flippo's waar mensen in stikten omdat ze gedachteloos chips in hun mond propten zonder te kijken. We hadden knikkers waar je veel schade mee kon aanrichten. Iedereen had trektouwtjes, stinkies en lucifers op zak. Er lagen nog geen rubberen tegels rond de speeltoestellen.
We speelden nog afmappie bij het voetbal en we crosten voortdurend rond op onze bmx-jes.
Verder klommen we in bomen en jongens en meisjes pakkertje ging er ook niet altijd even zachtzinnig aan toe.

Zo nu en dan had je een gat in je kop of haalde je je knie open, maar we hebben het allemaal overleeft, geleerd om met gevaren om te gaan en vooral..........we hadden lol zonder je bij elk dingetje af te vragen of het wel geheel veilig was!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:13:24 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142186717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vroeger hadden we flippo's waar mensen in stikten omdat ze gedachteloos chips in hun mond propten zonder te kijken. We hadden knikkers waar je veel schade mee kon aanrichten. Iedereen had trektouwtjes, stinkies en lucifers op zak. Er lagen nog geen rubberen tegels rond de speeltoestellen.
We speelden nog afmappie bij het voetbal en we crosten voortdurend rond op onze bmx-jes.
Verder klommen we in bomen en jongens en meisjes pakkertje ging er ook niet altijd even zachtzinnig aan toe.

Zo nu en dan had je een gat in je kop of haalde je je knie open, maar we hebben het allemaal overleeft, geleerd om met gevaren om te gaan en vooral..........we hadden lol zonder je bij elk dingetje af te vragen of het wel geheel veilig was!
Gewoon 1 van de vele hits hier op Fok!...

KLB / Opvoeding van tegenwoordig...?
pi_142187251
Pff,

Ik ken serieus een moeder die de fabrikant van een speelgoed (kinder) tafel een brief heeft geschreven omdat het kind met zijn neus op de rand was gevallen.

Of ze dat konden compenseren of iedergeval meenemen bij het ontwikkelen van nieuwe producten.

8)7
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:01:35 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142188879
Of dat Plopding wat je in moest duwen en op tafel of de grond moest zetten en dan schoot ie terug en omhoog de lucht in. Alleen als je het op je oog deed schoot ie eruit dus moest er een gaatje in :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142190671

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 01:55:14 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142195956
Oh noes! Think about the children!
pi_142198619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is de claimmaatschappij van tegenwoordig.. Vroeger gebeurde er gewoon een ongeluk, tegenwoordig lijkt de schuldvraag nog belangrijker dan eerste hulp aan het slachtoffer.
Met een willekeurig elastiekje kan je je oog mollen of je vingers verliezen als ze om je vingers wikkelt en in slaap valt..
Niks is veilig, het leven is dodelijk. Leef ermee, zolang dat nog mogelijk is met al die gevaarlijke producten die je vroeger niet had..
Eigenlijk ongelooflijk dat we groot zijn geworden. Er waren geen kinderveilige sluitingen, alcohol en sigaretten mocht je nog gewoon kopen voor je vader. Je kon ook nog gewoon roken in een café, we fietsten zelfs zonder helmpjes.. Er werd een stuk eigen verantwoordelijkheid van je verwacht. Welk een barbaarse tijd was dat.
^O^
pi_142198660
Eigenlijk is het ook gewoon een kwestie van statistiek. Als iets heel populair wordt dan zijn er heel veel kinderen (en volwassenen) die er gebruik van maken en dan is de kans steeds groter dat er daadwerkelijk iets fout gaat. Het wachten is op de eerste Loomdode 8-)

Maar ook vooral:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is de claimmaatschappij van tegenwoordig.. Vroeger gebeurde er gewoon een ongeluk,
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142198786
Ik zie ook mensen en kinderen bij wie het eczeem of psoriasis opkomt bij de plek van zo'n bandje. Ook niet prettig. Zal wel door het schuren vh rubber komen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 juli 2014 @ 08:49:58 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_142198820
Ben als kind naar de dokter geweest omdat ik een knikker in m'n neus had gepropt.

Zulke dingen gebeuren. Trouwens ook eens een stuk gebeten uit een drinkglas.

Alles is gevaarlijk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_142198881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 08:49 schreef tong80 het volgende:
Ben als kind naar de dokter geweest omdat ik een knikker in m'n neus had gepropt.

Alles is gevaarlijk.

Hebben je ouders de knikkerfabriek aangeklaagd? :D En de glasfabriek! :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142198896
OUD / scoubidou-touwtjes waarschijnlijk schadelijk voor kinderen

Deze waren ook al gevaarlijk.
Alles is gevaarlijk! :o
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 juli 2014 @ 09:03:42 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_142198913
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 08:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hebben je ouders de knikkerfabriek aangeklaagd? :D En de glasfabriek! :o
Hardop lacht :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_142199025
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:03 schreef tong80 het volgende:

Hardop lacht :D

Dat is omdat het niet in onze ouders zou zijn opgekomen :D
pi_142199103
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 08:49 schreef tong80 het volgende:

Alles is gevaarlijk.

Ik heb ooit eens een boon in mijn neus gestopt als dreumes. Ik snap werkelijk niet dat die dingen niet onmiddellijk verboden werden. En alle telers aangeklaagd natuurlijk. Hoe durven ze iets te verbouwen waar een klein kind eventueel in kan stikken?
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 juli 2014 @ 09:28:01 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_142199133
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is omdat het niet in onze ouders zou zijn opgekomen :D
M'n ouders hebben trouwens wel ooit een wasmachinefabrikant aangeklaagd omdat er op de beschrijving niet stond dat je geen katten in de droogmolen moest stoppen om hem droog te maken na een regenbui.

Trouwste user 2022 zaterdag 12 juli 2014 @ 09:29:21 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_142199147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een boon in mijn neus gestopt als dreumes.
Wat dacht je van de prinses die blijvend letsel aan haar rug kreeg nadat ze een nacht bovenop een erwt had geslapen.

Trouwste user 2022 zaterdag 12 juli 2014 @ 09:33:23 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_142199172
Net m'n ma aan de telefoon. De huisarts kreeg zelfs de knikker niet uit m'n neus. Moesten we naar het ziekenhuis. 'Je was toen al een dwarsligger Herm.' :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')