ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 11-07-2014 19:02:17 ]
Tussen Sloterdijk en Schiphol rijden geen Intercity direct/Thalys treinen door een wisselstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Ik wist het
En natuurlijk is het weer de ICd die het veld moet ruimen i.p.v. één of andere kutsprinter.
En natuurlijk is het weer de ICd die het veld moet ruimen i.p.v. één of andere kutsprinter.
Het spoor moet er wel heel belabberd bij liggen waar ze van conventioneel spoor naar de HSL gaan. Gebruiken ze daar andere systemen die wel eens met elkaar conflicteren ofzo? Ziggy3, iemand?
"Excuses voor de krapte, we komen een treinstel tekort. Wil iedereen toch zo veel mogelijk tassen en zo van de stoelen af halen bla" Ja alsof nog niet iedereen dat allang gedaan heeft homo.
"We zijn zojuist netjes op tijd volgens de dienstregeling vertrokken" zo noem jij +3 dus, flapdrol
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Al de tweede keer deze week dat ze dat omroepen tussen Amstel en Utrecht terwijl de voorste bakken helemaal niet vol zitten. Laat staan dat er mensen staan.
Op vrijdag 11 juli 2014 17:41 schreef ReisT het volgende: Al de tweede keer deze week dat ze dat omroepen tussen Amstel en Utrecht terwijl de voorste bakken helemaal niet vol zitten. Laat staan dat er mensen staan.
wie wil er nou voorin zitten dat is waarschijnlijk niet gunstig voor waar ze er uit moeten
Vanmorgen sprinter naar Den Haag vanaf Overvecht, ik moest eruit in Weesp voor een overstap. Blijft onze sprinter staan in Hilversum om een vertraagde intercity voorrang te geven. Komen we aan in Weesp is de trein (die ook vertraagd was) die ik moest hebben helaas net weg De rest van de dag ging soepel met een electrische van Moof door het Oosterpark gescheurd, ICdirect met toeslagkaartje uit de automaat (er stond geen toeslagpaal in Amsterdam op perron 15 ) was gewoon 2,30. Rondje RET metro gedaan met lijn D naar Spijkenisse en vanaf daar met lijn C naar Beurs via Pernis vanaf Beurs naar NOI met lijn E. Daarna beetje klooien met lijn 4 naar de Uithof, gelopen naar eindpunt lijn 3 vanaf Loosduinse Hoofdstraat, toen naar Den Haag CS en hop naar huis (ik zou oorspronkelijk met lijn 3 naar het eindpunt in Zoetermeer gaan maar vond het wel goed).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 11 juli 2014 17:51 schreef bork het volgende: Vanmorgen sprinter naar Den Haag vanaf Overvecht, ik moest eruit in Weesp voor een overstap. Blijft onze sprinter staan in Hilversum om een vertraagde intercity voorrang te geven. Komen we aan in Weesp is de trein (die ook vertraagd was) die ik moest hebben helaas net weg De rest van de dag ging soepel met een electrische van Moof door het Oosterpark gescheurd, ICdirect met toeslagkaartje uit de automaat (er stond geen toeslagpaal in Amsterdam op perron 15 ) was gewoon 2,30. Rondje RET metro gedaan met lijn D naar Spijkenisse en vanaf daar met lijn C naar Beurs via Pernis vanaf Beurs naar NOI met lijn E. Daarna beetje klooien met lijn 4 naar de Uithof, gelopen naar eindpunt lijn 3 vanaf Loosduinse Hoofdstraat, toen naar Den Haag CS en hop naar huis (ik zou oorspronkelijk met lijn 3 naar het eindpunt in Zoetermeer gaan maar vond het wel goed).
Eindpunt van lijn 3 is hetzelfde als de 2de halte in Zoetermeer
Eindpunt van lijn 3 is hetzelfde als de 2de halte in Zoetermeer
Ik zou dan uitstappen bij Zoetermeer Centrum geloof ik . Je kan wel hele stukken met de metro rijden zonder uit te checken, klopt dat? Ik kon in theorie van Rotterdan CS naar Den Haag CS via Spijkenisse, niemand die het doet maar het kan volgens mij wel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zou dan uitstappen bij Zoetermeer Centrum geloof ik . Je kan wel hele stukken met de metro rijden zonder uit te checken, klopt dat? Ik kon in theorie van Rotterdan CS naar Den Haag CS via Spijkenisse, niemand die het doet maar het kan volgens mij wel.
met 2x overstappen zou het theoretisch kunnen ja
Als je ooit weer een slagje richting zoetermeer maakt is het denk ik het spannendste dat je 4 pakt vanaf cs, door tot het einde, terug naar segwearth, dan het rondje met 3 door zoetermeer en bij de eindhalte weer terug naar den haag.
Als je ooit weer een slagje richting zoetermeer maakt is het denk ik het spannendste dat je 4 pakt vanaf cs, door tot het einde, terug naar segwearth, dan het rondje met 3 door zoetermeer en bij de eindhalte weer terug naar den haag.
ok, genoteerd .Bizar gesprek in de tram tussen twee Surinaamse vriendinnen over hun vriendjes, exen en formaten gehoord dat had dan weer niet gehoeven.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens ns.nl rijdt deze trein niet. Trudy staat echter op het perron. Wat komt aanrijden? Juist. De IC van 18:31 naar Amersfoort.
Het zijn idioten bij de NS. Ik kan er niets anders van maken.
Zou iemand voor de aardigheid even op de mobiele site van ns naar deze trein willen kijken? En op een app? Ben erg benieuwd.
Rijdt gewoon hoor, volgens ns.nl, m.ns.nl en de ActuTrein App.
Hebje nog wat te zeiken over de aanrijding met die bulldozer of zou je misschien eens een complimentje maken over de redelijk snelle afhandeling en prima informatie voorziening?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wel jammer dat die "extra trein" niet (in ieder geval niet tijdig) op ns.nl verscheen. Ik had bijna mijn vrouw op grond van deze foute info telefonisch een verkeerd advies gegeven. Pure mazzel dat ze toevallig op het perron stond, en niet in de hal of zo...
Op vrijdag 11 juli 2014 18:44 schreef DriekOplopers het volgende: Wel jammer dat die "extra trein" niet (in ieder geval niet tijdig) op ns.nl verscheen. Ik had bijna mijn vrouw op grond van deze foute info telefonisch een verkeerd advies gegeven. Pure mazzel dat ze toevallig op het perron stond, en niet in de hal of zo...
Net de reisinformatie opgevraagd toen de "originele" trein was opgeheven en de "extra" trein nog niet in de reisplanner verwerkt, zou mijn gok zijn.
In het vorige topic las ik dat die walkie-talkiepraat niet had plaatsgevonden. Klopt, dat is per vandaag niet meer nodig. Het probleem is opgelost. Je mag dus iemand die het toch nog doet even hartelijk uitlachen
Op vrijdag 11 juli 2014 18:50 schreef MTL het volgende: In het vorige topic las ik dat die walkie-talkiepraat niet had plaatsgevonden. Klopt, dat is per vandaag niet meer nodig. Het probleem is opgelost. Je mag dus iemand die het toch nog doet even hartelijk uitlachen
Op vrijdag 11 juli 2014 18:50 schreef MTL het volgende: In het vorige topic las ik dat die walkie-talkiepraat niet had plaatsgevonden. Klopt, dat is per vandaag niet meer nodig. Het probleem is opgelost. Je mag dus iemand die het toch nog doet even hartelijk uitlachen
Dat is technisch op te lossen met een veld van het kaliber "rijdt in plaats van" in de reisinformatiesystemen.
Ja, in Greenfield. In de bestaande code en zeker omdat het inleggen van een nieuwe rit ook maar even snel moet gebeuren? Wellicht minder laaghanged fruit dan je zou willen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ja, in Greenfield. In de bestaande code en zeker omdat het inleggen van een nieuwe rit ook maar even snel moet gebeuren? Wellicht minder laaghanged fruit dan je zou willen.
Ja, in Greenfield. In de bestaande code en zeker omdat het inleggen van een nieuwe rit ook maar even snel moet gebeuren? Wellicht minder laaghanged fruit dan je zou willen.
Op het moment dat je de rit aanmaakt zou je moeten kunnen definiëren dat het een rit is die een eerdere trein vervangt. De verdere systemen moeten dan snappen dat de eerdere rit die is afgeschaft niet getoond hoeft te worden op de borden in het station en de apps omdat er een trein is die z'n rol overneemt.
Dat kun je ook in de bestaande systemen inpassen... het is code, geen flatgebouw waar je de 12e verdieping tussenuit wilt halen.
edit: Ik zit in Rotterdam Centraal op het perron, de ICd die me naar huis moet brengen heeft +15. De Thalys die ervoor zit zelfs +25. De Thalys verdween zojuist van het bord... de IC naar Venlo rijdt met een los ICM-viertje en zal dus wel stampvol zitten.
Op het moment dat je de rit aanmaakt zou je moeten kunnen definiëren dat het een rit is die een eerdere trein vervangt. De verdere systemen moeten dan snappen dat de eerdere rit die is afgeschaft niet getoond hoeft te worden op de borden in het station en de apps omdat er een trein is die z'n rol overneemt.
Iedere rit heeft een nummertje, ook losse locs en werktreinen. Dit is onder meer voor communicatie tussen treindienstleiders, ICT-systemen en machinisten.
Iedere rit heeft een nummertje, ook losse locs en werktreinen. Dit is onder meer voor communicatie tussen treindienstleiders, ICT-systemen en machinisten.
Dan geef je toch die trein die onderweg opgeheven is of te laat is, of wat dan ook een ander nummertje en de 'extra' trein de passende nummer.. Dan krijg je dat gezeik niet
Nogal. Treinvervoer is er in Brazilië nauwelijks, allemaal de nek omgedraaid door diverse regeringen. Er zijn nog enkele goederenlijnen over en op een aantal ervan is ook passagiersvervoer. Voor de rest stelt het weinig voor en is het vervoer vooral of door de lucht of over de weg.
Metro's hebben ze in diverse steden inmiddels wel. Hoog nodig ook, want het verkeer loopt in Brazilië regelmatig vast
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 11-07-2014 19:42:36 ]
Nou nee. Of krijgt een trein nu voor elk mogelijk deeltraject een ANDER ander nummer?
Als een trein van Alkmaar naar Maastricht wordt opgeheven, en vervolgens opnieuw wordt ingelegd tussen Amsterdam en Maastricht krijgt deze een nieuw treinnummer gebaseerd op het oude (meestal 30 + oorspronkelijke treinnummer).
Wat er gebeurt als vervolgens ook Den Bosch - Eindhoven eruit vliegt en er opnieuw een trein Eindhoven - Maastricht wordt ingelegd weet ik niet precies, maar ook die trein zal een nieuw nummer krijgen toebedeeld.
Dan geef je toch die trein die onderweg opgeheven is of te laat is, of wat dan ook een ander nummertje en de 'extra' trein de passende nummer.. Dan krijg je dat gezeik niet
Onder databasebeheerders is dat een doodzonde.
In de spoorsector is het daarnaast bijzonder onpraktisch, de status 'deze trein rijdt niet' is al gecommuniceerd richting allerlei systemen. Bijvoorbeeld aan het VKL/ARI-systeem, dat ingestelde rijwegen weer vrijgeeft en waar mogelijk al andere treinen doorheen zijn gepland.
Bovendien: het is niet meer dezelfde trein. Het is een trein met een andere herkomst en/of bestemming die mogelijk ook op andere tijden rijdt (bijvoorbeeld 5 minuten later) of die via een andere route rijdt dan gebruikelijk (buitenspoor i.p.v. binnenspoor, bijvoorbeeld).
Op vrijdag 11 juli 2014 19:14 schreef Dr_Flash het volgende: Waar komt toch dat idee vandaan "alsiets niet ZO makkelijk is dat het bijna vanzelf gaat, is het te moeilijk en hoef ik het DUS niet te doen"?
IK hoef het sowieso niet te doen. Maar als ik er wel iets over te zeggen had, zou ik zeggen dat je hier niet de prioriteit zou moeten leggen. Leg die bij bijv. de werkethiek waardoor je twee minuten te vroeg wegrijdt - fuck de aansluiting of de "laten we zoveel mogelijk geld onvrijwillig bij TLS stallen, rente is leuk" houding. Of de "nadat de trein een kwartier geleden had moeten vertrekken melden we eens dat hij +35 heeft". Dat zijn volgens mij dingen waar meer mensen zich aan ergeren en makkelijker te fixen zijn dan "we hebben nooit een halve minuut vertraging in de reisinformatie".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Uiteraard is een treinnummer wat elk half uur/elk kwartier wordt hergebruikt een erg slechte primary key, dus het voornaamste argument van databasebeheerders is wel onderuit te schoffelen (en dat is nog zonder een tirade over natuurlijke sleutels op te snorren ).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Uiteraard is een treinnummer wat elk half uur/elk kwartier wordt hergebruikt een erg slechte primary key, dus het voornaamste argument van databasebeheerders is wel onderuit te schoffelen (en dat is nog zonder een tirade over natuurlijke sleutels op te snorren ).
Nee hoor, de combinatie treinnummer + datum + station is gegarandeerd uniek.
Iedere rit heeft een nummertje, ook losse locs en werktreinen. Dit is onder meer voor communicatie tussen treindienstleiders, ICT-systemen en machinisten.
Fijn. Als dat leidt tot reizigersmisleiding moet er een ander systeem komen.
Fijn. Als dat leidt tot reizigersmisleiding moet er een ander systeem komen.
Nee, het reisinformatiesysteem moet snappen dat het mogelijk is dat er een trein rijdt in plaats van een andere trein, zodat de oorspronkelijke trein niet wordt getoond als zijnde afgeschaft.
Nee, het reisinformatiesysteem moet snappen dat het mogelijk is dat er een trein rijdt in plaats van een andere trein, zodat de oorspronkelijke trein niet wordt getoond als zijnde afgeschaft.
Sterker nog, als een lang traject in het midden wordt geknipt (door bijv. een stremming) dan zou het wellicht zelfs mogelijk moeten zijn om het traject naadloos (informatiesysteemgewijs) in twee deeltrajecten op te knippen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De centra van Vlaardingen en Maassluis zijn anders best te doen. En lelijk is zonder e.
Dankje
quote:
Op zondag 6 juli 2014 21:41 schreef Maegrim het volgende: Van de twaalf rode Traxx 186 locs van de NS reden er altijd maar een paar rond met een naam: Heleen, Mario en Milo. Daar komen nu steeds meer namen bij, waaronder Martine en de kersverse Erik Jan.
Waarom niet een vernoemen naar de Topman van AnsaldoOosterhout, hoe heet ik ook alweer? Maurizio Pizzabakerio?
quote:
Op zondag 6 juli 2014 22:44 schreef James1988 het volgende: Le Figaro heeft de hand weten te leggen op een rapport over de crash bij Brétigny, wat komende zaterdag precies een jaar geleden is gebeud. In het rapport, waaraan is meegewerkt door een aantal ingenieurs, staat te lezen dat ze "nog nooit een zo slecht onderhouden netwerk hebben gezien".
Er worden een paar schokkende feiten gemeld:
- Het ongeluk was te voorkomen geweest als er beter was geïnspecteerd - SNCF was zeer zeker op de hoogte was van de erbarmelijke staat van het netwerk - Het onderhoud dat wordt uitgevoerd is ontoereikend - Het personeel was onvoldoende bekwaam voor het werk dat ze uitvoeren - Constateringen tijdens inspecties komen niet bij de juiste mensen terecht of raken zelfs volledig kwijt, waardoor defecten niet tijdig worden opgelost - Onderhoudsmonteurs moeten werken met veel te veel documentatie die bovendien incompleet of tegenstrijdig is - De snelheid waarmee rond Bretigny wordt gereden vinden de ingenieurs te hoog gezien de staat van het netwerk - Brétigny is geen geïsoleerd incident: bij Noisy-le-Sec werden installaties aangetroffen die in een even erbarmelijke staat verkeren als rond Brétigny
Het hele artikel is te vinden bij Le Figaro, en ook Le Parisien heeft er wat over geschreven.
Met netwerk bedoeld men al die spagettie rond Parijs of alleen de bewuste lijn?
quote:
Op maandag 7 juli 2014 00:52 schreef James1988 het volgende: Ik zou het een stuk leuker vinden als Ellen ten Damme in mijn slaapkamer zou staan, eigenlijk.
Kan jij dan bij haar doorsmeren en olieverversen?
quote:
Op maandag 7 juli 2014 23:58 schreef James1988 het volgende: Breda heeft zeker recht op een verbinding met België, daar was ook rekening mee gehouden in het DB/Arriva-plan. Er zouden twee treinseries gaan rijden (naast de Thalys):
1) Een snelle ICE voor Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel 2) Een tragere IC (de Lage Landen Lijn) Den Haag - Delft - Rotterdam - Breda - Antwerpen - Brussel.
Mensen die snel willen reizen kunnen de ICE pakken, mensen die wat meer de tijd hebben kunnen de LLL gebruiken.
Gaat bus 19 dan weg?
quote:
Op dinsdag 8 juli 2014 21:32 schreef KnightSolaire het volgende: Ik vraag me trouwens af of die e-ticket barcodelezers bij de poortjes een beetje goed werken. Iemand hier al getest toevallig?
Je kan er gewoon op wachten dat er op onbewaakte stations boterhammen met pindakaas op die lezers gesmeerd worden; Of iets anders, wat lastiger te verwijderen is...
Op vrijdag 11 juli 2014 20:31 schreef dennistd het volgende: Hele vreemde ervaring om in een metro op banden en zonder bestuurder te zitten moet ik zeggen
Dat ding ja, vind hem wel geinig (alleen 0 comfort). Zat trouwens een kerel te zeuren dat ik geen foto's mocht maken. Heb maar een ander station opgezocht, maar had ie gelijk of zat ie uit zijn nek te lullen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 11 juli 2014 20:10 schreef Darkwing_Duck het volgende: Waarom niet een vernoemen naar de Topman van AnsaldoOosterhout, hoe heet ik ook alweer? Maurizio Pizzabakerio?
Dat ding ja, vind hem wel geinig (alleen 0 comfort). Zat trouwens een kerel te zeuren dat ik geen foto's mocht maken. Heb maar een ander station opgezocht, maar had ie gelijk of zat ie uit zijn nek te lullen?
Ja en Nee.
Voor alles van Transpole moet je op voorhand een autorisatie vragen. Dat is een formaliteit. En er is geen reden om jou er geen een te geven. Maar je moet wel 2 a 3 weken er voor uittrekken om na de aanvraag er thuisgestuurd te krijgen. Dan mag je fotos maken.
Zo heb ik die voor luchthaven Charles de Gaulle aangevraagd en zonder problemen gekregen.
Dus ja, die man heeft gelijk, of je moet met een 'Permit prise de vue' voor zn neus kunnen zwaaien
Op vrijdag 11 juli 2014 18:44 schreef DriekOplopers het volgende: Wel jammer dat die "extra trein" niet (in ieder geval niet tijdig) op ns.nl verscheen. Ik had bijna mijn vrouw op grond van deze foute info telefonisch een verkeerd advies gegeven. Pure mazzel dat ze toevallig op het perron stond, en niet in de hal of zo...
Ik heb inmiddels ervaren dat je als treinnerd je niet je 'kennis' aan een leek moet proberen over te brengen. Dat zaait alleen maar verwarring, als leek op pad gaan is ook veel rustgevender trouwens
Ik heb inmiddels ervaren dat je als treinnerd je niet je 'kennis' aan een leek moet proberen over te brengen. Dat zaait alleen maar verwarring, als leek op pad gaan is ook veel rustgevender trouwens
Tuurlijk. Als mijn vrouw, op weg naar een weekendje bij haar zus, mij even belt om advies wegens allerlei treinuitval, dan zeg ik dat ik liever niet mijn 'kennis' aan een leek wil overdragen.
Dan slaap ik nog drie nachten in bed, en daarna een week op de bank...
Tuurlijk. Als mijn vrouw, op weg naar een weekendje bij haar zus, mij even belt om advies wegens allerlei treinuitval, dan zeg ik dat ik liever niet mijn 'kennis' aan een leek wil overdragen.
Dan slaap ik nog drie nachten in bed, en daarna een week op de bank...
Ik heb inmiddels ervaren dat je als treinnerd je niet je 'kennis' aan een leek moet proberen over te brengen. Dat zaait alleen maar verwarring, als leek op pad gaan is ook veel rustgevender trouwens
Nee hoor.. Al die leken om me heen zitten altijd te stressen als een malle en ik vind mn weg wel.
Op vrijdag 11 juli 2014 22:29 schreef James1988 het volgende: Al is Amsterdam een beetje flauw, grote kans dat de ober in kwestie vloeiend in Frans is.
In tenten waar jij gaat zitten misschien ja. Wij zijn normale mensen
Nee hoor.. Al die leken om me heen zitten altijd te stressen als een malle en ik vind mn weg wel.
Echt ja? Ik word altijd nerveus van krappe overstappen, terwijl nono's om mij heen dat niet beseffen bijvoorbeeld. Dan is als een leek er in zitten heel relaxt.
gewoon flink tekeer gaan in een vreemde taal tegen een Fransman. Dan laat ie het wel zo
Ik heb gezegd dat ik niet wist dat het erboden was (in het Enegls). Maar di3 man kraamde niks anders uit dan die stokbroodtaal, en dat versta ik niet echt... Hij het he over 'ne plus', ik nam maar aan dat dat iets als niet meer doen betekent... daarna ging hij een hokje in en en ik teruggereisd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb gezegd dat ik niet wist dat het erboden was (in het Enegls). Maar di3 man kraamde niks anders uit dan die stokbroodtaal, en dat versta ik niet echt... Hij het he over 'ne plus', ik nam maar aan dat dat iets als niet meer doen betekent... daarna ging hij een hokje in en en ik teruggereisd.
Echt ja? Ik word altijd nerveus van krappe overstappen, terwijl nono's om mij heen dat niet beseffen bijvoorbeeld. Dan is als een leek er in zitten heel relaxt.
Ik vond het in de afgelopen weken toch wel fijn, bij de overstap Enschede->Zutphen in Hengelo, dat ik er iets meer vanaf wist. Zo kon ik rustig aan doen als het witte lampje op het perron nog niet brandde, of dat ik de trein Zwolle->Enschede nog aan zag komen en daardoor de trein Hengelo->Zutphen nog geen rijweg had.
Echt ja? Ik word altijd nerveus van krappe overstappen, terwijl nono's om mij heen dat niet beseffen bijvoorbeeld. Dan is als een leek er in zitten heel relaxt.
Krappe overstappen zijn pas erg wanneer het gaat om een overstap op een nachttrein, een trein met Zugbindung, de laatste van de dag of een lage frequentie (1x/uur of minder). Verder zal het mij een rotzorg wezen, er gaan nog genoeg treinen.
Als ik de laatste van de dag mis door een te late trein, ga ik de NS gewoon stalken voor een taxi. Heb ik al diverse keren gekregen de afgelopen 3 jaar .... Regelmatig van Rotterdam naar Zwijndrecht of Dordrecht.
Heb één keer 2,5 uur in Bentheim gestaan door een laatste vertraagde Berlijner naar Schiphol (toen ging die nog naar Schiphol). Toen via Schiphol naar Rotterdam, en daar een taxi. Een tweede keer heb ik een taxi naar Hengelo genomen, en ben volledig gerestitueerd. Vanaf Hengelo kon ik per trein gewoon nog naar huis.
Ik heb gezegd dat ik niet wist dat het erboden was (in het Enegls). Maar di3 man kraamde niks anders uit dan die stokbroodtaal, en dat versta ik niet echt... Hij het he over 'ne plus', ik nam maar aan dat dat iets als niet meer doen betekent... daarna ging hij een hokje in en en ik teruggereisd.
Zoiets had ik laatst in Barcelona, zo'n mannetje dat maar 1 taal kent waar ik dus niks van versta. Hij herhaalde wel steeds "no fotografia!" dus geen twijfel over wat z'n probleem was.
Ben ik uiteindelijk gewoon rustig naar het andere perron gelopen, in de trein gestapt en vertrokken.
Het is wel inderdaad zo dat Duitsland voor mij nu echt VEEL makkelijker is dan België. Was niet voor niks dat ik zo'n beetje elk weekend in de zomer van 2009 in België zat toen ik eind 2008 tekende voor een huis in Deventer. Nu ik eenmaal hier zit kom ik daar echt nooit meer
Is dat de bijnaam van het traject Breendonk - Westvleteren ?
Ik heb amper treinreizen in Belgique gemaakt. Ik neem het direct van je aan. In Engeland heb je nog de "Ale Trail" meen ik. Dat is briljant. Als ze dat in België hebben, meld ik mij direct aan voor komend jaar.
Ik heb amper treinreizen in Belgique gemaakt. Ik neem het direct van je aan. In Engeland heb je nog de "Ale Trail" meen ik. Dat is briljant. Als ze dat in België hebben, meld ik mij direct aan voor komend jaar.
Het zal niet meevallen om alle echte Trappistenbrouwerijen aan te doen per openbaar vervoer. Sowieso moet je daar dan ook steeds een rondleiding en een "productconfrontatie" doorstaan, dus neem maar een dag per stuk = een week voor alles
Wel een goed idee op zich, al heeft het met treinen dan niet zo gek veel meer te maken
Het zal niet meevallen om alle echte Trappistenbrouwerijen aan te doen per openbaar vervoer. Sowieso moet je daar dan ook steeds een rondleiding en een "productconfrontatie" doorstaan, dus neem maar een dag per stuk = een week voor alles
Wel een goed idee op zich, al heeft het met treinen dan niet zo gek veel meer te maken
Wellicht een zomerronde voor de PTA ploeg. één lijn en dan bij elk station uitstappen om een pint te halen bij het lokale café
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oh dat heb ik al eens gedaan ja, wel meer dan eens ook. Sliep in in de Jugendherberge in Aachen. Prima plan. Kun je ook uitbreiden naar een formidabel plan trouwens. Ik ben eens op vrijdagavond vast naar Aachen gereden, daar geslapen, op zaterdag Aachen - Köln - Gerolstein - Trier - Luxembourg - Volmerange-les-Mines - Luxembourg - Dudelange, daar een hotelletje, en zondag via Luxembourg - Arlon - Namur - Charleroi - Mariembourg naar het stoomgeweld van de CFV3V en via Brussel weer naar huis. Tof weekend heb je dan
Absoluut. Dat gaat een leuk treintje worden denk ik zo.
Laat dat maar aan Zeef over
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In België hebben ze in Mol een succesvolle proef doorstaan met een flitser voor automobilisten die door het rode licht bij overwegen rijden. Zodra de rode lampen aangaan, en men rijdt door, wordt je geflitst en krijg je een boete van ¤110,00. Men is van plan om meer overwegen hiermee uit te voeren.
Begint al weer goed: Thalys heeft een kwartier vertraging uit Amsterdam, dus die naar Amsterdam ook met dank aan de zeer ruime keertijd van 13 minuten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Echt ja? Ik word altijd nerveus van krappe overstappen, terwijl nono's om mij heen dat niet beseffen bijvoorbeeld. Dan is als een leek er in zitten heel relaxt.
Er zijn twee mogelijkheden.. Ja haalt het, of je haalt het niet. Haal je het niet maak je een alternatief plan. Klaar.
Op zaterdag 12 juli 2014 09:59 schreef dennistd het volgende: Begint al weer goed: Thalys heeft een kwartier vertraging uit Amsterdam, dus die naar Amsterdam ook met dank aan de zeer ruime keertijd van 13 minuten...
Moet ik eerst door die neukfouten al met meerdere OV-chipkaarten gaan lopen. Nu moet ik ook nog per kaart apart een kaartservicecode aanvragen. En als ik dat dan doe dan herkent ie mijn emailadres niet God wat haat ik heel die schijt NS toch
Overigens heeft eoa MONGOOL daar ook mijn naam ingevuld als beginnende met een C ipv een K Ic laat het maar zo anders can ic stracs weer een hele nieuwe akkount gaan aanmacen en weer al mijn caarten coppelen en weer allemaal caartservicekodes aanvragen en al die diarree meer
[ Bericht 31% gewijzigd door Dr_Flash op 12-07-2014 11:41:13 ]
Het afhandelen van GtbV's is ook niet meer wat het geweest is trouwens. Ik heb inmiddels alweer 2 aanvragen meer dan een maand open staan. Jaren lang was 14 tot 18 dagen gebruikelijk..
Zo jammer dat het alternatief zo vaak 'Half uur wachten' is..
Als dat alles is valt het eigenlijk nog wel mee in Nederland. In bijna elk ander land om ons heen ga je al naar minstens een uur.
Maar ja, als je dat halfuur drie keer per week hebt is de lol er gauw vanaf. Zeker als je voor je werk afhankelijk bent van die trein. Dan is het gewoon niet acceptabel.
Als dat alles is valt het eigenlijk nog wel mee in Nederland. In bijna elk ander land om ons heen ga je al naar minstens een uur.
Maar ja, als je dat halfuur drie keer per week hebt is de lol er gauw vanaf. Zeker als je voor je werk afhankelijk bent van die trein. Dan is het gewoon niet acceptabel.
Gelukkig wordt er hier weinig gestaakt, dat zou het nog erger maken.
Op zaterdag 12 juli 2014 11:31 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens heeft eoa MONGOOL daar ook mijn naam ingevuld als beginnende met een C ipv een K Ic laat het maar zo anders can ic stracs weer een hele nieuwe akkount gaan aanmacen en weer al mijn caarten coppelen en weer allemaal caartservicekodes aanvragen en al die diarree meer
Op zaterdag 12 juli 2014 11:51 schreef Dr_Flash het volgende: Het afhandelen van GtbV's is ook niet meer wat het geweest is trouwens. Ik heb inmiddels alweer 2 aanvragen meer dan een maand open staan. Jaren lang was 14 tot 18 dagen gebruikelijk..
Reken op zes weken. Zolang heeft de mijne geduurd. Kreeg vorige week bericht dat ie toegewezen was
Het trappen viel ons erg mee we hadden het veel zwaarder ingeschat maar het ging als een trein
Laat me raden: Je hebt alleen van Groesbeek naar Kranenburg gereden En terug met auto of bus
Viel mij ook best mee, die heenweg. In Kranenburg op het station lekker wat gegeten en een paar halve liters Weizen leeggepompt, en toen terug Later bleek dat Groesbeek gewoon 15-20 meter hoger ligt dan Kranenburg
Laat me raden: Je hebt alleen van Groesbeek naar Kranenburg gereden En terug met auto of bus
Viel mij ook best mee, die heenweg. In Kranenburg op het station lekker wat gegeten en een paar halve liters Weizen leeggepompt, en toen terug Later bleek dat Groesbeek gewoon 15-20 meter hoger ligt dan Kranenburg
Nee heen en terug in Kraneburg begonnen
Vond het wel vreemd dat Groesbeek hoger bleek te liggen.
hebben ze een passeerspoor gemaakt dan in het midden?
Nee ze houden bij wie van waar vertrekt bij de laatste binnenkomst gaan ze weer de andere kant op Het kan dus even duren voordat je retour kunt geeft niets er zijn terrasjes
Hebben die dingen tegenwoordig al versnellingen? Ik heb dat een keer ingevuld op zo'n enquête, dat het leuker zou zijn als er versnellingen op zaten. Dan kun je tenminste ook nog een keer een fatsoenlijke snelheid halen.
Staan op Utrecht Centraal aan de kant van Hoog Catherijne nog steeds ov-paaltjes in plaats van poortjes? In verband met het uit- en inchecken met de Meereiskaart. Ik wil namelijk voor 9 uur al vertrekken, en ik was van plan om daarvoor gewoon een andere anonieme kaart te gebruiken bij vertrek, en tijdens de overstap op Utrecht op de Meereiskaart over te gaan (dat is wel na 9 uur). Even langs een paal lopen leek mij het makkelijkste .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 12 juli 2014 19:02 schreef Hinder het volgende: Staan op Utrecht Centraal aan de kant van Hoog Catherijne nog steeds ov-paaltjes in plaats van poortjes? In verband met het uit- en inchecken met de Meereiskaart. Ik wil namelijk voor 9 uur al vertrekken, en ik was van plan om daarvoor gewoon een andere anonieme kaart te gebruiken bij vertrek, en tijdens de overstap op Utrecht op de Meereiskaart over te gaan (dat is wel na 9 uur). Even langs een paal lopen leek mij het makkelijkste .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste keer dat ik er langs liep (2 weken terug ongeveer), stonden daar inderdaad paaltjes. Of dat inderdaad de makkelijkste plek om om te checken is weet ik niet, de situatie daar is wel behoorlijk anders dan ca. 1 jaar terug. De andere paaltjes staan richtig Jaarbeurs, dus volgens mij is het ook afhankelijk vanaf welk spoor je komt.
Op zaterdag 12 juli 2014 19:02 schreef Hinder het volgende: Staan op Utrecht Centraal aan de kant van Hoog Catherijne nog steeds ov-paaltjes in plaats van poortjes?
Laatste keer dat ik er langs liep (2 weken terug ongeveer), stonden daar inderdaad paaltjes. Of dat inderdaad de makkelijkste plek om om te checken is weet ik niet, de situatie daar is wel behoorlijk anders dan ca. 1 jaar terug. De andere paaltjes staan richtig Jaarbeurs, dus volgens mij is het ook afhankelijk vanaf welk spoor je komt.
vandaag geen Plan V gezien op Utrecht. wel een hele hoop verstoringen. er reden o.a. geen treinen naar Maliebaan. omrijden kon wel via Bilthoven, en daar met een SLT naar Maliebaan. bij het spoorwegmuseum stond een Mat '24 Blokkendoos. deze trein maakte een rit naar Amersfoort. grappig om te zien hoe je in de Blokkendoos de pantoniem omhoog pompt.
op Hoog Catherijne stond ik later te wachten bij juwelier Siebel. Twee jongens kwamen aanlopen, eentje bleef al filmend met een kleine camcorder buiten, met de camera op de ander gericht. die liep de juwelier binnen en begon een gesprek met een medewerkster. nog geen tien tellen later rent de jongen de zaak uit en vlucht met de andere jongen. ik vermoed zomaar dat dit spelletje dadelijk op youtube komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Wat zijn de werkelijke kosten van zo'n papieren chipkaartje? Toch geen euro? Zie genoeg mensen met zo'n kaartje dus zal wel lekkere melkkoe zijn. Vroeger was een papieren kaartje toch ook geen euro extra? Afzetters. En inderdaad, 7.50 voor een chipkaart zonder saldo is belachelijk. Eigenlijk 27,50... anders kan je niet reizen. En dat iedere vijf jaar, mocht ie al niet eerder de geest begeven. Moeten wij ongevraagd betalen voor systeemonderhoud van TLS etc? Daxht het niet!
Prepaid simkaart kost toch ook 9,95 met direct 10 euro beltegoed? Sua simkaart voor niks.
De stoelen zitten voor geen meter, staan te dicht op elkaar en er is een schrijnend gebrek aan tafeltjes. Prima voor een voorstadtrein of een sprinter, maar in mijn ogen totaal ongeschikt voor een IC die ruim anderhalf uur doet over de rit.
Maar oké, de rijtijden halen ze met gemak. Die dingen gaan als een speer.
Zo, weer terug van een bezoek aan de ZLSM. Gaaf dagje, veel leuke foto's kunnen regelen, waar uiteraard Greavy Tuin- en Snoeiwerken zijn diensten weer kosteloos beschikbaar heeft gesteld. Zometeen volgen wel even 4 foto's van de Plan U 115 bij de ZLSM.
De stoelen zitten voor geen meter, staan te dicht op elkaar en er is een schrijnend gebrek aan tafeltjes. Prima voor een voorstadtrein of een sprinter, maar in mijn ogen totaal ongeschikt voor een IC die ruim anderhalf uur doet over de rit.
Maar oké, de rijtijden halen ze met gemak. Die dingen gaan als een speer.
Op zaterdag 12 juli 2014 22:08 schreef James1988 het volgende: Welke lul bij NMBS denkt dat het een goed idee is om Desiro's in te zetten op de verbinding Antwerpen - Charleroi?
Dat doen ze al, euh, volgens mij bijna 2 jaar bijna geheel planmatig. Door de weeks zit er nog wat M6 en de gemoderniseerde motorstellen in. En ja, je hebt gewoon een toilet. En nee, ik vind het niet IC-waardig maar vind ze voldoen uitermate perfect op deze verbinding.
Eentje, en die is groot genoeg voor een stelletje dat lid wil worden van de 160 km/h-club.
Overigens ook nog wat leuks gehad in Namen: de IC naar Lille Flandres bestond uit één AM96. 3 bakken waarvan 1 bak eerste klas was een beetje erg weinig, niet iedereen kon zitten.
Eentje, en die is groot genoeg voor een stelletje dat lid wil worden van de 160 km/h-club.
Overigens ook nog wat leuks gehad in Namen: de IC naar Lille Flandres bestond uit één AM96. 3 bakken waarvan 1 bak eerste klas was een beetje erg weinig, niet iedereen kon zitten.
Is normaal planmatig een dubbel stelletje, maar zal er ongetwijfeld één manco geweest zijn.
Op zondag zijn solo stelletjes daar wél planmatig (ook tussen Antwerpen - Lille), maar dan zijn er ook treinen die solo makkelijk aan kunnen. Zaterdag zijn er treinen waar je serieus met een los stel te weinig capaciteit hebt.
Op zaterdag 12 juli 2014 22:26 schreef greavy het volgende: Zo, weer terug van een bezoek aan de ZLSM. Gaaf dagje, veel leuke foto's kunnen regelen, waar uiteraard Greavy Tuin- en Snoeiwerken zijn diensten weer kosteloos beschikbaar heeft gesteld. Zometeen volgen wel even 4 foto's van de Plan U 115 bij de ZLSM.
En er was niemand die die heggenschaar in je hol heeft gepropt?!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En er was niemand die die heggenschaar in je hol heeft gepropt?!
Nee. Heb het nog netjes gehouden. Voornamelijk wat hoog gras/rietachtige meuk wat kortgewiekt, en op één plekje een paar takjes bij een struik weggeknipt.
Zo, ook weer thuis. Vanmiddag nog even naar Den Haag geweest voor de trammetjes, leuk ritje in die open bijwagen gemaakt. Die dingen zouden ze ook weer in de normale dienst moeten introduceren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Plan U 115, Simpelveld by Durk Houtsma., on Flickr Op zaterdag 12 juli 2014 vertrekt de Plan U 115 uit Simpelveld richting Wijlre met de eerste reizigerstrein tijdens de Stoomtreindagen van de ZLSM.
Plan U 115, Eys by Durk Houtsma., on Flickr Bij Eys komt de eerste retourrit van de reizigerstrein, gereden door de Plan U 115, voorbijgesneld richting Simpelveld.
Op zaterdag 12 juli 2014 23:00 schreef dennistd het volgende: Zo, ook weer thuis. Vanmiddag nog even naar Den Haag geweest voor de trammetjes, leuk ritje in die open bijwagen gemaakt. Die dingen zouden ze ook weer in de normale dienst moeten introduceren
Ik meen te hebben gelezen dat er eentje naar de klote was gegaan tijdens de rit?
NS heeft de laatste 48 ICK's kunnen verkopen aan Roemenië. De overgebleven 3, in zeer slechte staat verkerende ICK's, gaan naar de sloophamer en lijken mee te gaan met het proces bij HKS in Amsterdam.
[ link | afbeelding ]Plan U 115, Eys by Durk Houtsma., on Flickr Bij Eys komt de eerste retourrit van de reizigerstrein, gereden door de Plan U 115, voorbijgesneld richting Simpelveld.
Mooie foto's!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 13 juli 2014 00:08 schreef SamSam538 het volgende: Weet iemand of de ICE ooit op de HSL zuid heeft gereden? Technisch kan deze trein eroverheen rijden toch?
bij googlen op ice hsl zuid vindt je een ice-3 op de hsl in België op jouwbuis.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 12 juli 2014 23:31 schreef greavy het volgende: NS heeft de laatste 48 ICK's kunnen verkopen aan Roemenië. De overgebleven 3, in zeer slechte staat verkerende ICK's, gaan naar de sloophamer en lijken mee te gaan met het proces bij HKS in Amsterdam.
Ik ga uitslapen tot een uur of 12, dan vertrekken bij 13, Nijmegen by 14, venlo by 15, MG by 16 hours. lekker alle tijd, beetje uitrusten en een mooie plek opzoeken en zo
Dan eerst vorstelijk eten, wiener schnitzel met friet, veel van alles en zo en dan de wedstrijd Wauw dit gaat gaaf worden. Heb ik ook wel ff nodig want een zomervakantie zit er niet in dit jaar
Op zondag 13 juli 2014 07:52 schreef Darkwing_Duck het volgende: Eigenlijk hadden we een speler moeten hebben die Krul heet. Dan was zo een shirt helemaal gaaf
Gaan er nog meer mensen zich aanmelden voor een bijzondere tramrit op 3 augustus?
Men mag met de oudste tweeassers etc maar een beperkt aantal km's maken op jaarbasis vanwege de mindere staat van het tramspoor in Den Haag. Ze rijden dus bijna niet meer rond... (gisteren was de eerste rit van het jaar met het oudste materiaal bijvoorbeeld)
Op zondag 13 juli 2014 13:03 schreef Dr_Flash het volgende: Me and my big mouth Het gaat wel erg veel geld kosten allemaal. Beter blijf ik gewoon thuis. Sorry friends
Als alternatief de pimpel instuiteren naar een Duitse stad met voetbalplein geen idee?
Op zondag 13 juli 2014 13:03 schreef Dr_Flash het volgende: Me and my big mouth Het gaat wel erg veel geld kosten allemaal. Beter blijf ik gewoon thuis. Sorry friends
Gewoon lekkah je tv op een duitse zender zetten en zelf een duits maaltje in de pan gooien.
http://iemig.mav-trakcio.hu/ -> Alle mav-loks/treinstellen(Hongarije) kunnen tracken. Bij een mouse-over wordt een UIC-nummer weergegeven + datum/treinnummer en afkomst+bestemming, maar wanneer je op de lok klikt (ipv alleen de mouse-over) krijg je ook een foto van de lok(/treinstel) te zien inclusief extra informatie over de lok(/trein?).
DEN HAAG - De parlementaire enquête naar het floppen van de Fyra loopt ernstige vertraging op. De openbare verhoren gaan waarschijnlijk pas twee maanden later dan gepland van start. Dat komt onder andere doordat de NS treuzelt met het verstrekken van belangrijke documenten. Dat melden ingewijden aan De Telegraaf.
De Tweede Kamer besloot in juni vorig jaar om een parlementaire enquête te houden naar de problemen met de Italiaanse hogesnelheidstrein Fyra die korte tijd tussen Amsterdam en Brussel heeft gereden. De openbare verhoren moesten eigenlijk in december van dit jaar van start gaan, maar de NS traineert de boel, melden bronnen aan het Binnenhof.
De vervoerder doet verschrikkelijk moeilijk over het overhandigen van stukken die de Tweede Kamer nodig heeft om het Fyra-debacle tot op de bodem uit te zoeken. De NS ontkent de kwestie niet. Een woordvoerder laat weten er volledig het zwijgen toe te doen.
Uiteindelijk zouden er na veel getouwtrek containers vol met stukken naar de enquêtecommissie zijn verstuurd, zo wordt gemeld. Dat zorgt voor een nieuwe vertraging, omdat de parlementaire onderzoekers nu zo veel te lezen en bestuderen hebben, dat ze er bijna in verdrinken.
Het is niet de eerste keer dat het Kameronderzoek naar de falende hogesnelheidstrein op tegenvallers stuit. Al eerder was er onenigheid over de kosten van de enquête en wat de onderzoeksvraag moest zijn.
Zeggen dat je om 9:28 nog op tijd op het werk bent klinkt ook gevaarlijk veel als een ambtenaar
Ik stap normaalgesproken rond 10:00 binnen
quote:
Op zondag 13 juli 2014 15:20 schreef greavy het volgende: Was het al voorbijgekomen dat in Luxemburg, thv Bettembourg, donderdag een in aanbouw zijnde spoorviaduct ingestort was? [ afbeelding ]
Zorgen dat treinen meer op zijn Duits binnen kunnen komen, maar ook genoeg wissels zodat er om verstoringen heen gereden kan worden. En dat is nog maar het begin
Eerst breken we het hele net op en leggen we alleen spoorlijnen aan van en naar plekken waar wij zelf wonen, werken en recreëren. Voor de rest kan iedereen de pest krijgen Wel viersporig en 300 km/h geschikt natuurlijk. Goederenvervoer opzouten, ga maar over de weg of met de trekschuit.
Dat laatste sowieso. Wel een betaalsysteem, maar dan goed uitgevoerd. Daarnaast zijn genoeg andere vervoersbewijzen beschikbaar voor de mensen die op een andere manier willen reizen
Door het hele land komen goederencorridors op de oude sporen waar het reizigersverkeer beëindigd wordt, die dwars door dorpen als Goor komen, zodat de Nimby's nog wat te zeiken hebben
Geopend door een medewerker en/of aandeelhouder van AnsaldoRaamsdonksveer zo te lezen. Next!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tjonguh jonguh, nu ik met mijn Bsc thesis bezig ben en elke dag stipt om 8:15 achter mijn PC zit en stipt 10 en 15 uur koffie deed had ik al een hoog ambtenaar gevoel... Valt nog mee dan
Geopend door een medewerker en/of aandeelhouder van AnsaldoRaamsdonksveer zo te lezen. Next!
Wat een aannames weer .
De TS kan ook prima de door jaloezie verteerde enige secretaresse van Descheemaeker zijn waar hij niet 's avonds nog wat privébrieven wilde dicteren. Om maar eens een willekeurige zijstraat te noemen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Maar is die rit een beetje de moeite waard, of wordt er schromelijk overdreven door de marketeers van Visit Norway?
Noorwegen is gewoon één van de mooiste landen ter wereld. Al zijn er binnen noorwegen echt wel mooiere treinritten te maken dan de Bergensbanen hoor. Maar die is ook best mooi
Op zondag 13 juli 2014 23:14 schreef b2py het volgende: Keurig volgens schema komen wij op tijd aan te Den Helder Zuid.
"Helaas met een vertraging van ongeveer plus tweeëneenhalve minuut veroorzaakt die werd veroorzaakt door een treindienstleider van spoorbeheerder ProRail, die een goederentrein met aan boord spullen zoals kolen voor ons uit liet rijden."
"Dames en heren, zojuist is in de 113e minuut gescoord door Mario Goetze. Mario Goetze. Stand 1-0 voor Duitsland. Over enkele ogenblikken Amsterdam Centraal Fernbahnhof."
Op zondag 13 juli 2014 23:27 schreef b2py het volgende: "Dames en heren, zojuist is in de 113e minuut gescoord door Mario Goetze. Mario Goetze. Stand 1-0 voor Duitsland. Over enkele ogenblikken Amsterdam Centraal Fernbahnhof."
"U kunt hier overstappen voor de richtingen Zandvoort, Utrecht, Hoorn, Den Haag, Almere en Den Helder. Voor al onze Argentijnse reizigers willen wij er u er graag op wijzen dat er in de nabijheid van Amsterdam Centraal diverse kroegen zijn."
Gisteren werd elke omroep steeds afgesloten met: 'namens de machinist en conducteur van deze trein wens ik u een fijne dag'. Maar wie was die omroeper dan, als ie blijkbaar niet de conducteur of machinist is?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 13 juli 2014 23:35 schreef dennistd het volgende: Gisteren werd elke omroep steeds afgesloten met: 'namens de machinist en conducteur van deze trein wens ik u een fijne dag'. Maar wie was die omroeper dan, als ie blijkbaar niet de conducteur of machinist is?
"U kunt hier overstappen voor de richtingen Zandvoort, Utrecht, Hoorn, Den Haag, Almere en Den Helder. Voor al onze Argentijnse reizigers willen wij er u er graag op wijzen dat er in de nabijheid van Amsterdam Centraal diverse kroegen zijn."
Die hebben eerder behoefte aan een avondwinkel voor zakdoekjes om de tranen af te kunnen vegen
Rare NS af en toe... de trein uit Berlijn reed niet naar Amsterdam ivm werkzaamheden. Hij bleef daarom een kwartier wachten in Amersfoort en reed daarna verder als de intercity Amersfoort-Schiphol.
Dus wat staat er in Hilversum op de borden?
13.54 IC Schiphol rijdt niet 13.54 IC Amsterdam spoor 5 Let op: rijdt naar Schiphol
Nou begrijp ik wel dat de trein naar Schiphol eigenlijk die naar Amsterdam is, maar de gemiddelde reiziger heeft aan dit soort borden natuurlijk geen snars, een trein die op één regel niet en op de volgende wel rijdt, maar dan ergens anders heen dan waar hij heen rijdt.
edit: Ik zie net dat dit een paar pagina's geleden ook al is gesignaleerd... het is ook niet de eerste keer natuurlijk.
Dat kun je doen bij een kaartautomaat. Kaart ervoor houden, kiezen voor 'Opladen saldo', bedrag kiezen, betalen met je bankpas en daarna de kaart er opnieuw voor houden.
Je kunt ook via OV-chipkaart.nl saldo kopen, dit moet je dan naderhand afhalen bij een automaat ('ophalen bestelling').
quote:
Ik heb nu studenten OV, moet ik een kaart er bij kopen en daar geld op zetten?
Je kunt gewoon je SOV-kaart gebruiken om mee te reizen. Buiten je vrij reizen-periode krijg je dan korting, als je bijvoorbeeld een week-OV hebt krijg je in het weekend korting.
Op maandag 14 juli 2014 09:43 schreef derLudolf het volgende: Hoe zet ik eigenlijk geld op mijn OV chipkaart? Ik heb nu studenten OV, moet ik een kaart er bij kopen en daar geld op zetten?
Ik kocht tot dusverre altijd 40% korting kaartjes maar dat is voorbij
loop naar een oplaad punt, stop je kaart erin en zet er geld op?