abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:20:47 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142176589

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 11-07-2014 19:02:17 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:21:20 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142176607
Nieuwe frontseinen krijg je wel als ik weer thuis ben :)
pi_142176726
Rangerenlicht :Y
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:29:13 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142176895
quote:
Amsterdam C.-Schiphol
Melding vrijdag 11 juli 2014, 17:19 uur:
Oorzaak: wisselstoring

Tussen Sloterdijk en Schiphol rijden geen Intercity direct/Thalys treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min.
De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Ik wist het *O*

En natuurlijk is het weer de ICd die het veld moet ruimen i.p.v. één of andere kutsprinter.
pi_142176939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik wist het *O*

En natuurlijk is het weer de ICd die het veld moet ruimen i.p.v. één of andere kutsprinter.
Het spoor moet er wel heel belabberd bij liggen waar ze van conventioneel spoor naar de HSL gaan. Gebruiken ze daar andere systemen die wel eens met elkaar conflicteren ofzo? Ziggy3, iemand?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:30:40 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142176940
tuurlijk. Toeslag levert ie op dat stuk toch niet op. Het beste zou gewoon pendelen tussen Rotterdam en Schiphol zijn :)
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:39:33 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142177241
"Excuses voor de krapte, we komen een treinstel tekort. Wil iedereen toch zo veel mogelijk tassen en zo van de stoelen af halen bla" Ja alsof nog niet iedereen dat allang gedaan heeft homo.

"We zijn zojuist netjes op tijd volgens de dienstregeling vertrokken" zo noem jij +3 dus, flapdrol :')
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:39:57 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142177253
NS Dagkaart NS 1 persoon
BONUS

vanaf maandag bij AH

Een hele dag onbeperkt treinen voor maar 17 euro.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:41:30 #9
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_142177300
Al de tweede keer deze week dat ze dat omroepen tussen Amstel en Utrecht terwijl de voorste bakken helemaal niet vol zitten. Laat staan dat er mensen staan.
pi_142177338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:41 schreef ReisT het volgende:
Al de tweede keer deze week dat ze dat omroepen tussen Amstel en Utrecht terwijl de voorste bakken helemaal niet vol zitten. Laat staan dat er mensen staan.
wie wil er nou voorin zitten :P dat is waarschijnlijk niet gunstig voor waar ze er uit moeten :P
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:42:59 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_142177347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:39 schreef bork het volgende:
NS Dagkaart NS 1 persoon
BONUS

vanaf maandag bij AH

Een hele dag onbeperkt treinen voor maar 17 euro.
buiten de spits, alleen bij NS en dan hebben we het nog niet over geplande werkzaamheden en ongeplande blikseminslagen. Maar verder onbeperkt :D
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:51:52 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142177601
Vanmorgen sprinter naar Den Haag vanaf Overvecht, ik moest eruit in Weesp voor een overstap.
Blijft onze sprinter staan in Hilversum om een vertraagde intercity voorrang te geven. Komen we aan in Weesp is de trein (die ook vertraagd was) die ik moest hebben helaas net weg :W
De rest van de dag ging soepel met een electrische van Moof door het Oosterpark gescheurd, ICdirect met toeslagkaartje uit de automaat (er stond geen toeslagpaal in Amsterdam op perron 15 :? ) was gewoon 2,30.
Rondje RET metro gedaan met lijn D naar Spijkenisse en vanaf daar met lijn C naar Beurs via Pernis *O* vanaf Beurs naar NOI met lijn E. Daarna beetje klooien met lijn 4 naar de Uithof, gelopen naar eindpunt lijn 3 vanaf Loosduinse Hoofdstraat, toen naar Den Haag CS en hop naar huis (ik zou oorspronkelijk met lijn 3 naar het eindpunt in Zoetermeer gaan maar vond het wel goed). ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_142177637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:51 schreef bork het volgende:
Vanmorgen sprinter naar Den Haag vanaf Overvecht, ik moest eruit in Weesp voor een overstap.
Blijft onze sprinter staan in Hilversum om een vertraagde intercity voorrang te geven. Komen we aan in Weesp is de trein (die ook vertraagd was) die ik moest hebben helaas net weg :W
De rest van de dag ging soepel met een electrische van Moof door het Oosterpark gescheurd, ICdirect met toeslagkaartje uit de automaat (er stond geen toeslagpaal in Amsterdam op perron 15 :? ) was gewoon 2,30.
Rondje RET metro gedaan met lijn D naar Spijkenisse en vanaf daar met lijn C naar Beurs via Pernis *O* vanaf Beurs naar NOI met lijn E. Daarna beetje klooien met lijn 4 naar de Uithof, gelopen naar eindpunt lijn 3 vanaf Loosduinse Hoofdstraat, toen naar Den Haag CS en hop naar huis (ik zou oorspronkelijk met lijn 3 naar het eindpunt in Zoetermeer gaan maar vond het wel goed). ;)
Eindpunt van lijn 3 is hetzelfde als de 2de halte in Zoetermeer
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:56:18 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142177718
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:51 schreef bork het volgende:
(er stond geen toeslagpaal in Amsterdam op perron 15 )
Die zou er wel moeten staan...

Ik heb er wel eens eentje gezien, ongeveer halverwege tussen de westtunnel en het uiteinde van het perron.
pi_142177876
Ha, pendelbusjes hoorn -> hoogkarspel en vervolgens daar weer een pendeltreintje naar enkhuizen. Kar dan gewoon die bus door.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:02:44 #16
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142177884
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eindpunt van lijn 3 is hetzelfde als de 2de halte in Zoetermeer
Ik zou dan uitstappen bij Zoetermeer Centrum geloof ik ;).
Je kan wel hele stukken met de metro rijden zonder uit te checken, klopt dat? Ik kon in theorie van Rotterdan CS naar Den Haag CS via Spijkenisse, niemand die het doet maar het kan volgens mij wel.
pi_142177941
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:02 schreef bork het volgende:

[..]

Ik zou dan uitstappen bij Zoetermeer Centrum geloof ik ;).
Je kan wel hele stukken met de metro rijden zonder uit te checken, klopt dat? Ik kon in theorie van Rotterdan CS naar Den Haag CS via Spijkenisse, niemand die het doet maar het kan volgens mij wel.
met 2x overstappen zou het theoretisch kunnen ja :P

Als je ooit weer een slagje richting zoetermeer maakt is het denk ik het spannendste dat je 4 pakt vanaf cs, door tot het einde, terug naar segwearth, dan het rondje met 3 door zoetermeer en bij de eindhalte weer terug naar den haag.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:07:39 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142177995
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

met 2x overstappen zou het theoretisch kunnen ja :P

Als je ooit weer een slagje richting zoetermeer maakt is het denk ik het spannendste dat je 4 pakt vanaf cs, door tot het einde, terug naar segwearth, dan het rondje met 3 door zoetermeer en bij de eindhalte weer terug naar den haag.
ok, genoteerd :) .Bizar gesprek in de tram tussen twee Surinaamse vriendinnen over hun vriendjes, exen en formaten :X gehoord dat had dan weer niet gehoeven. :o
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:08:12 #19
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_142178006
:')
Aids is een keuze
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:26:06 #20
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_142178451
IC Amsterdam - Amersfoort, vertrek 18:31

Volgens ns.nl rijdt deze trein niet. Trudy staat echter op het perron. Wat komt aanrijden? Juist. De IC van 18:31 naar Amersfoort.

Het zijn idioten bij de NS. Ik kan er niets anders van maken.

Zou iemand voor de aardigheid even op de mobiele site van ns naar deze trein willen kijken? En op een app? Ben erg benieuwd.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:31:47 #21
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_142178599
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:26 schreef DriekOplopers het volgende:

Volgens ns.nl rijdt deze trein niet. Trudy staat echter op het perron. Wat komt aanrijden? Juist. De IC van 18:31 naar Amersfoort.

Het zijn idioten bij de NS. Ik kan er niets anders van maken.

Zou iemand voor de aardigheid even op de mobiele site van ns naar deze trein willen kijken? En op een app? Ben erg benieuwd.
Rijdt gewoon hoor, volgens ns.nl, m.ns.nl en de ActuTrein App.

Hebje nog wat te zeiken over de aanrijding met die bulldozer of zou je misschien eens een complimentje maken over de redelijk snelle afhandeling en prima informatie voorziening?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:33:11 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_142178641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:26 schreef DriekOplopers het volgende:
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:38:36 #23
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_142178771
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:31 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Rijdt gewoon hoor, volgens ns.nl
Nee. Kijk maar:

En exact 18:31 ververst. Ook toen stond er dat hij niet rijdt.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:40:26 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_142178806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:33 schreef bork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee. Kijk maar:

[ afbeelding ]
Beiden hebben gelijk: de oorspronkelijke trein (IC 1567) is opgeheven maar de trein is op een deel van het traject opnieuw ingelegd als IC 301567.
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 18:40:43 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_142178811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:33 schreef bork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kon je niet meer tabbladen openen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties