ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Facepalm het volgende: Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Facepalm het volgende: Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
in Enschede staan wel poortjes met zo'n groot licht gat zeg maar. Denk dat die voor die barcodes zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 8 juli 2014 22:04 schreef Viezze het volgende: Is er iemand die zo'n code overheeft voor een chipkaart van 2 euro bij de NS?
Anonieme bedoel je dan? Persoonlijke chipkaarten voor ¤ 2 kun je zonder code aanvragen via ns.nl. Maar nu even niet, want het bestelgedeelte van OV-chipkaart.nl is stuk (overbelast?)
Anonieme bedoel je dan? Persoonlijke chipkaarten voor ¤ 2 kun je zonder code aanvragen via ns.nl. Maar nu even niet, want het bestelgedeelte van OV-chipkaart.nl is stuk (overbelast?)
O ik dacht dat je voor persoonlijke ook een code nodig had, maar gaat om een persoonlijke dus dan is het niet nodig. Thanks
Het moet eigenlijk "Bliep bliep" zijn bij het uitchecken
Veolia en HTM doen er tegenwoordig ook aan. HTM roept zelfs om dat de geluiden zijn gewijzigd...
"Dames en heren, de geluiden bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart zijn gewijzigd. Één piepje betekent: incheck is ok. Twee piepjes betekent: uitcheck is ok."
En dat hoor je dan 5x voorbijkomen op een rit van 12 minuten
Veolia en HTM doen er tegenwoordig ook aan. HTM roept zelfs om dat de geluiden zijn gewijzigd...
"Dames en heren, de geluiden bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart zijn gewijzigd. Één piepje betekent: incheck is ok. Twee piepjes betekent: uitcheck is ok."
En dat hoor je dan 5x voorbijkomen op een rit van 12 minuten
Plus 5x "Reist u met de OV-chipkaart? Vergeet dan niet uit te checken.".
Plus 5x "Reist u met de OV-chipkaart? Vergeet dan niet uit te checken.".
Die hebben ze er gelukkig uit gelaten, anders zou die vrouw tijdens de hele rit aan het babbelen zijn. Valt me ook alleszins mee dat ze de piepjesboodschap niet ook in het Engels hebben laten inspreken.
Hoe dan ook blijft het een goed idee om dat uniform te maken (één bliepje check-in, twee bliepjes check-uit) ongeacht de vervoerder/apparatuur. Dus goed dat men het voorbeeld van NS overneemt
quote:
Op dinsdag 8 juli 2014 22:13 schreef ReisT het volgende: Standaardisatie van die piepjes is natuurlijk wel een goed idee, jammer dat het 13 jaar te laat bedacht is.
[..]
Lekker handig ook met de automaten die binnen de poortjes staan. Daar mag je dus geen saldo laden?
Dat moet je zelfs doen als je onvoldoende saldo hebt om uit te checken. Volgens mij werkt het meestal ook gewoon goed?
"Dames en heren, de geluiden bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart zijn gewijzigd. Één piepje betekent: incheck is ok. Twee piepjes betekent: uitcheck is ok."
Hier in Twente hebben we twee soorten kaartlezers in de bussen. Het ene soort geeft de bovenstaande piepjes, met drie stuks bij een fout. Het andere soort heeft een korte piep bij een incheck, maar ook een korte piep bij de uitcheck. Bij een foutmelding geeft ie een lange piep...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 8 juli 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende: En het moet een poppetje zijn die met een Louis van Gaal karatetrap dat poortje in een miljard sprinters trapt. Maar ja, kleinigheidje hou je toch
Huntelaar z'n Mortal Kombat trap tegen de cornerflag?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Veolia en HTM doen er tegenwoordig ook aan. HTM roept zelfs om dat de geluiden zijn gewijzigd...
"Dames en heren, de geluiden bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart zijn gewijzigd. Één piepje betekent: incheck is ok. Twee piepjes betekent: uitcheck is ok."
En dat hoor je dan 5x voorbijkomen op een rit van 12 minuten
maar, maar.. wat doettie dan als het niet ok is? 2x piepen bij incheck en 1x piepen bij uitcheck?
Ik had nog een leuk gesprek met jr. een maandje geleden. jr. papa, deze plakband die plakt niet! ik. zal wel uit China komen, vroeger hadden we plakband uit Duitsland jr. Plakte die dan wel goed? ik. Tuurlijk, alles wat ze in Duitsland maken, is goed. jr. Hmm, behalve muziek dan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 8 juli 2014 23:18 schreef bork het volgende: Ik had nog een leuk gesprek met jr. een maandje geleden. jr. papa, deze plakband die plakt niet! ik. zal wel uit China komen, vroeger hadden we plakband uit Duitsland jr. Plakte die dan wel goed? ik. Tuurlijk, alles wat ze in Duitsland maken, is goed. jr. Hmm, behalve muziek dan.
Hij acht jaar, na een dosis Rammstein slaapt ie niet meer denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ook morgen zal de GTW 260 met de Ellen ten Damme-stickers nog te vinden zijn tussen Almelo en Mariënberg. De Lint 34 is nog steeds stuk, en wordt morgenavond pas weer in Almelo verwacht. Zoals het nu lijkt, gaat de GTW de "lange omloop" rijden, en dus starten in om 6:23 in Mariënberg richting Almelo. Ieder uur om :23 uit Mariënberg, en :48 uit Almelo.
Op dinsdag 8 juli 2014 23:44 schreef Ajaxfan het volgende: Gaat een lekkere bende worden morgen met ook nog eens deels 'oude' jaartrajecten die niet hoeven in te checken en Dalvrij wel.
Hoezo? De poortjes gaan nog niet dicht hoor...
Morgen wordt het dus niet anders dan anders, behalve meer mensen met versgekochte eenmalige kaartjes die ineens ook moeten gaan in- en uitchecken.
Op dinsdag 8 juli 2014 20:08 schreef bloodysunday het volgende: Over een paar weken ga ik met een stel vrienden richting de Balkan(Roemenië, Bulgarije, Servië). We vliegen naar Boekarest en vanaf daar zijn we van plan om met de trein een tripje te maken.
Ik heb echter geen idee hoe het daar is gesteld met het treinnetwerk of überhaupt met de treinen daar. Op internet heb ik wel een spoorplattegrond gevonden tussen de grootte steden daar.
Is er ergens een internationale reisplanner te vinden en hoe zit het daar met treinkaartjes/reserveren op de treinen etc?
Misschien dat hier iemand mij kan helpen? Bedankt.
www.cfrcalatori.ro & www.regiotrans.ro . De informatie van de Duitse spoorwegen over Roemeense treinen klopt vaak niet. In principe moet je voor alle langeafstandstreinen reserveren, maar ach, de conducteur is al lang blij als je een treinticket hebt. De spoorwegen zijn over het algemeen in bar slechte staat (afgezien van Boekarest-Brasov, Boekarest-Craiova, Boekarest-Constanta & Arad-Timisoara), het neemt uren in beslag maar is wel een hele ervaring op zich.
EDIT: Slowaken zijn geniaal, er zit gewoon een bieropener onder de vierzitstafels in de 2e klasrijtuigen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Sandrvich op 09-07-2014 01:03:42 ]
Morgen wordt het dus niet anders dan anders, behalve meer mensen met versgekochte eenmalige kaartjes die ineens ook moeten gaan in- en uitchecken.
Das waar. Was niet helemaal scherp meer.
Eigenlijk is het OV-chipkaart systeem zo slecht niet toch. Ideaal gezien zou het perfect zijn als je alle type OV met 1 kaart kan gebruiken. Is het gewoon onkunde dat het zo fout gaat tot nu toe of maken ze het te ingewikkeld?
[ Bericht 13% gewijzigd door Ajaxfan op 09-07-2014 06:47:18 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zelfs op de uit de kluiten gewassen tramhalte Gilze-Rijen stond een klein legertje aan chipkaart-hulptroepen. Hoe lang gaan ze dat volhouden? Of worden alleen de incidentele woensdagreizigers vandaag geholpen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het LINTje wat zou gaan tanken in Hengelo kwam ik net tegen bij Borne vanuit mijn met babyboomers (in de $(@$@# stiltecoupe klessebessende) gevulde IC. Vond een NS trein al een vreemde kleur hebben gekregen.
Op woensdag 9 juli 2014 09:31 schreef boriq het volgende: Het LINTje wat zou gaan tanken in Hengelo kwam ik net tegen bij Borne vanuit mijn met babyboomers (in de $(@$@# stiltecoupe klessebessende) gevulde IC. Vond een NS trein al een vreemde kleur hebben gekregen.
Lint 33 heeft inderdaad de korte omloop, en is nu in Hengelo aan het tanken. 10:23 Mariënberg -> Almelo 10:48 Almelo -> Mariënberg En zo ieder uur weer verder in hetzelfde patroon.
Over heet en koud wassen gesproken: trein van Enschede naar Schiphol met ICM-11. Die van Schothorst naar Den Haag met ICM-3, ziet er wel gezellig uit vanuit mijn eigen treinstel.
Op Hilversum van spoor 1 naar 3 moet je eerst door een straks dicht poortje, check je dus ongewild automatisch uit en vervolgens onderweg naar spoor 3 moet je ook weer door poortjes. Moet je dan niet twee minuten wachten voordat je mag inchecken en dus je overstap missen?
Op woensdag 9 juli 2014 11:04 schreef Deezertje het volgende: Op Hilversum van spoor 1 naar 3 moet je eerst door een straks dicht poortje, check je dus ongewild automatisch uit en vervolgens onderweg naar spoor 3 moet je ook weer door poortjes.
Kennelijk, ik ken de situatie ter plaatse niet.
quote:
Moet je dan niet twee minuten wachten voordat je mag inchecken en dus je overstap missen?
Nee, die wachttijd is alleen bij hetzelfde paaltje/poortje en alleen zolang er nog niemand anders heeft in-/uitgecheckt.
Op woensdag 9 juli 2014 11:04 schreef Deezertje het volgende: Op Hilversum van spoor 1 naar 3 moet je eerst door een straks dicht poortje, check je dus ongewild automatisch uit en vervolgens onderweg naar spoor 3 moet je ook weer door poortjes. Moet je dan niet twee minuten wachten voordat je mag inchecken en dus je overstap missen?
Yup, je blijft wel je degressieve tarief houden, er staat bij tweede poortje dan 'Overstap ok'.
Op woensdag 9 juli 2014 11:14 schreef greavy het volgende: En je hoeft bij het tweede poortje geen 2 minuten te wachten. Je betaalt niet opnieuw het instaptarief, je reis loopt gewoon door.
Behalve als je inmiddels een kortingsgrens bent overschreden, dan geldt de nieuwe korting en gaat de teller opnieuw lopen.
NS en NMBS mogen dan wel van AnsaldoBreda af zijn, de producten van het Italiaanse bedrijf bezorgen de Denen nog iedere dag hoofdpijn. In februari werden bij verschillende treinstellen van de IC4- en IC2-vloot gebarsten aspotten ontdekt, waarna DSB aan DB heeft gevraagd om te onderzoeken wat hiervan de oorzaak is.
DB heeft verschillende aanpassingen geadviseerd, en adviseert ook om gedetailleerde onderhoudsinstructies op te stellen voor de aspotten. De aspotten zouden iedere week visueel geīnspecteerd moeten worden.
Vorige maand is DSB gestart met een onderzoek naar de toekomst van de IC2-/IC4-vloot. In de komende jaren gaan grote delen van het Deense spoorwegnetwerk geëlektrificeerd worden, waardoor de rol voor de Italiaanse diesels kleiner wordt. DSB wil weten of het nog zin heeft om verder te gaan met de IC4, of dat er moet worden uitgekeken naar een alternatief.
Op woensdag 9 juli 2014 11:53 schreef James1988 het volgende: NS en NMBS mogen dan wel van AnsaldoBreda af zijn, de producten van het Italiaanse bedrijf bezorgen de Denen nog iedere dag hoofdpijn. In februari werden bij verschillende treinstellen van de IC4- en IC2-vloot gebarsten aspotten ontdekt, waarna DSB aan DB heeft gevraagd om te onderzoeken wat hiervan de oorzaak is.
DB heeft verschillende aanpassingen geadviseerd, en adviseert ook om gedetailleerde onderhoudsinstructies op te stellen voor de aspotten. De aspotten zouden iedere week visueel geīnspecteerd moeten worden.
Vorige maand is DSB gestart met een onderzoek naar de toekomst van de IC2-/IC4-vloot. In de komende jaren gaan grote delen van het Deense spoorwegnetwerk geëlektrificeerd worden, waardoor de rol voor de Italiaanse diesels kleiner wordt. DSB wil weten of het nog zin heeft om verder te gaan met de IC4, of dat er moet worden uitgekeken naar een alternatief.
Op woensdag 9 juli 2014 12:41 schreef b2py het volgende: Ik heb hier een internationaal ticket, en daar staat als grens 'Roosendaal (fr)' op. Waar slaat die fr op?
Frontičre. Frans voor 'grens'. Zal nog wel uit de tijd stammen van dat Frans, Duits en Italiaans de UIC-voertalen waren in het internationaal spoorverkeer. Op de stations van Sofia en Athene zijn de opschriften ook nog in het Frans.
Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef b2py het volgende: Ik mag niet vertrekken op last van de politie van Almere C naar Lelystad. IC naar Groningen, iemand enig idee?
Last van een bommelding door een verdachte koffer. Oftewel dat gaat wel even duren voor je.
Oeh, ik wist niet eens dat die dingen ook rood kunnen
Het is een volwaardig kleurenscherm. Dezelfde schermen hangen in Noorwegen op stations, maar daar met een andere (in mijn ogen betere) indeling. Daar is de achtergrond zwart, zijn de letters geel en wordt de onderkant van het scherm (waar bij ons staat 'Volgende trein:') gebruikt voor de treinsamenstelling.
Frontičre. Frans voor 'grens'. Zal nog wel uit de tijd stammen van dat Frans, Duits en Italiaans de UIC-voertalen waren in het internationaal spoorverkeer. Op de stations van Sofia en Athene zijn de opschriften ook nog in het Frans.
en in het Franstalige Binche (België) zijn ze in het Duits
Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Facepalm het volgende: Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
Waarom zou een kortingspas van de ÖBB jou in hemelsnaam toegang geven door een ns poortje... Bespaar je de reis maar.
Er zal vast wel één of andere standaard zijn die ten grondslag ligt aan de informatie die is versleuteld in de barcode (er zijn meer landen/regio's die hun stations willen afbakenen met poortjes), dus als je die informatie ergens vandaan weet te halen kun je waarschijnlijk zo'n barcode namaken waardoor je alsnog toegang krijgt tot de stations - zonder dat je de aandacht trekt van beveiligingspersoneel of andere reizigers omdat je een poortje aanvalt.
Waarom zou een kortingspas van de ÖBB jou in hemelsnaam toegang geven door een ns poortje... Bespaar je de reis maar.
Omdat daar een zelfde soort barcode als op de papieren en internationale tickets op staat. Als ze daar dus mee open gaan zijn die poortjes dus zo lek als een mandje.
Op woensdag 9 juli 2014 14:48 schreef James1988 het volgende: Er zal vast wel één of andere standaard zijn die ten grondslag ligt aan de informatie die is versleuteld in de barcode (er zijn meer landen/regio's die hun stations willen afbakenen met poortjes), dus als je die informatie ergens vandaan weet te halen kun je waarschijnlijk zo'n barcode namaken waardoor je alsnog toegang krijgt tot de stations - zonder dat je de aandacht trekt van beveiligingspersoneel of andere reizigers omdat je een poortje aanvalt.
Lang getal met checksum?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 9 juli 2014 14:52 schreef b2py het volgende: We rijden als 'extra trein' met een extra cool treinnummer. Hopelijk gaan we nu ook gewoon vol gas door de Drontermeertunnel voor gratis.
IJzerschuiven over reizigers vervoeren. Extra trein naar Groningen in Zwolle opgeheven, machinist en HC gaan nu passagierend mee naar Groningen. #zucht
Omdat daar een zelfde soort barcode als op de papieren en internationale tickets op staat. Als ze daar dus mee open gaan zijn die poortjes dus zo lek als een mandje. [ afbeelding ]
Er zijn wel meer systemen die aztec codes gebruiken, wil niet zeggen dat die dezelfde formule gebruiken of hetzelfde nut dienen. Vandaar dat ik verwacht dat deze code op een kortingspas niet hetzelfde doel heeft als een code op een door OBB geprint vervoersbewijs naar nederland. Dat blijkt ook wel als ik de codes uit je foto decodeer
DB ticket: "01;;010814;300814;;16979908;6342;246322;050514;8400485;8400353;;2"
IJzerschuiven over reizigers vervoeren. Extra trein naar Groningen in Zwolle opgeheven, machinist en HC gaan nu passagierend mee naar Groningen. #zucht
Dan zitten wij in dezelfde trein vond die extra trein al zo vroeg klaar staan in Zwolle en zette dus de stap er maar extra in, rijdt dat kreng leeg weg om vervolgens nog geen 5 minuten later te worden gevolgd door de reguliere Virm6 richting Groningen
Dan zitten wij in dezelfde trein vond die extra trein al zo vroeg klaar staan in Zwolle en zette dus de stap er maar extra in, rijdt dat kreng leeg weg om vervolgens nog geen 5 minuten later te worden gevolgd door de reguliere Virm6 richting Groningen
Kwam uit Almere, die als eerste vertrok na die bommelding
Op woensdag 9 juli 2014 11:53 schreef James1988 het volgende: NS en NMBS mogen dan wel van AnsaldoBreda af zijn, de producten van het Italiaanse bedrijf bezorgen de Denen nog iedere dag hoofdpijn. In februari werden bij verschillende treinstellen van de IC4- en IC2-vloot gebarsten aspotten ontdekt, waarna DSB aan DB heeft gevraagd om te onderzoeken wat hiervan de oorzaak is.
DB heeft verschillende aanpassingen geadviseerd, en adviseert ook om gedetailleerde onderhoudsinstructies op te stellen voor de aspotten. De aspotten zouden iedere week visueel geīnspecteerd moeten worden.
Vorige maand is DSB gestart met een onderzoek naar de toekomst van de IC2-/IC4-vloot. In de komende jaren gaan grote delen van het Deense spoorwegnetwerk geëlektrificeerd worden, waardoor de rol voor de Italiaanse diesels kleiner wordt. DSB wil weten of het nog zin heeft om verder te gaan met de IC4, of dat er moet worden uitgekeken naar een alternatief.
Uiteraard. Zo kan je op tussengelegen stations zien dat jouw sprinter is opgeheven omdat er niet gereden kan worden terwijl de ene na de andere intercity langsraast.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Omdat daar een zelfde soort barcode als op de papieren en internationale tickets op staat. Als ze daar dus mee open gaan zijn die poortjes dus zo lek als een mandje. [ afbeelding ]
een QR-code is gewoon een weergave van een hoeveelheid informatie. Je kunt ook niet zeggen "op een Oostenrijkse pas staat tekst, een nederlandse lezer werkt op tekst dus als dat goed gaat klopt het niet." Dat is gewoon veel te kort door de bocht.
Ook wijst het rapport erop dat bij overgang naar de markt de publieke voorzieningen van de stations zoals wachtruimtes en toiletten onder druk komen te staan.
Diezelfde stationstoiletten die nu aan de markt worden aanbesteed omdat dat professioneler is? Is het echt zo moeilijk om je smoesjes te onthouden?
Je snapt het niet! Van aanbesteden wordt ALLES beter maar dan ook echt helemaal ALLES. Iedereen die ooit een boek van Milton Friedman heeft gelezen weet dat De Markt SuperGoed is in ALLES en niet-private partijen kunnen helemaal NIETS.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Je snapt het niet! Van aanbesteden wordt ALLES beter maar dan ook echt helemaal ALLES. Iedereen die ooit een boek van Milton Friedman heeft gelezen weet dat De Markt SuperGoed is in ALLES en niet-private partijen kunnen helemaal NIETS.
Je snapt het niet! Van aanbesteden wordt ALLES beter maar dan ook echt helemaal ALLES. Iedereen die ooit een boek van Milton Friedman heeft gelezen weet dat De Markt SuperGoed is in ALLES en niet-private partijen kunnen helemaal NIETS.
Ja, ik ken het VVD Neocon-motto. Wat mij tegen de borst stuit is juist dat men in dezelfde week over hetzelfde (de stationstoiletten) roept dat het zowel aanbesteed als in publieke handen moet blijven. Kies!
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Omdat daar een zelfde soort barcode als op de papieren en internationale tickets op staat. Als ze daar dus mee open gaan zijn die poortjes dus zo lek als een mandje. [ afbeelding ]
Je doet je username eer aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik vind de stemming tussen Ommen en Zwolle stiekem best wel prettig... Mooie route die de bus dan altijd rijdt. Of mag ik dat in het trein topic niet zeggen?
Op woensdag 9 juli 2014 19:32 schreef derLudolf het volgende: Ik vind de stemming tussen Ommen en Zwolle stiekem best wel prettig... Mooie route die de bus dan altijd rijdt. Of mag ik dat in het trein topic niet zeggen?
Soms zie je met de bus inderdaad ook mooie dingen, bijvoorbeeld met treinvervangend vervoer tussen Ede-Wageningen en Arnhem over de heide. Helaas duurt het vaak wel veel langer dan de trein.
En ook tussen de normale buslijnen in Twente zitten een paar hele mooie
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hee maar zeg eens? Heft de Valleilijn 2 GTW's inmiddels? Ik weet dat ze een 2/8 hebben, maar ik zag vandaag iets wel HEEL snel passeren... ook een 2/6 misschien?
Soms zie je met de bus inderdaad ook mooie dingen, bijvoorbeeld met treinvervangend vervoer tussen Ede-Wageningen en Arnhem over de heide. Helaas duurt het vaak wel veel langer dan de trein.
En ook tussen de normale buslijnen in Twente zitten een paar hele mooie
Gelukkig heb ik vaak geen haast als het daar eruit ligt Maar idd, gewone lijndiensten zit ook wel wat fraais tussen. Wageningen Arnhem via Haveadorp is ook mooie route
En daar is de volgende regio die een draad boven hun regionale spoorwegen wil hebben: Gelderland. Er is in totaal 4,5 miljoen gereserveerd om onderzoek te doen naar de elektrificatie van Arnhem - Tiel en de lijnen in de Achterhoek.
Op woensdag 9 juli 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar zeg eens? Heft de Valleilijn 2 GTW's inmiddels? Ik weet dat ze een 2/8 hebben, maar ik zag vandaag iets wel HEEL snel passeren... ook een 2/6 misschien?
Op woensdag 9 juli 2014 19:53 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb onlangs nogeens eoa lijn 50 of zo? genomen van Oldenzaal naar Enschede. Over Lonneker Was best mooi wel
Dat zal de 60 of 62 geweest zijn. Maar die lijn haalt het niet bij lijn 64 (Overdinkel-Almelo) en lijn 95 (Goor-Borculo).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 9 juli 2014 20:13 schreef greavy het volgende: De vormen van het keerspoor Elst beginnen te komen iig. Zag de 'dijk' er laatst al (deels) liggen.
Dat keerspoor dat geen keerspoor wordt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 9 juli 2014 20:13 schreef greavy het volgende: De vormen van het keerspoor Elst beginnen te komen iig. Zag de 'dijk' er laatst al (deels) liggen.
dat ligt daar al hel lang precies zo.
Net als Utrecht Vaartsche Rijn, schiet ook totaal niet op
Ik kan me voorstellen dat het vanuit marketingoogpunt niet echt handig is om aan te kondigen: vanaf nu checkt iedereen in en uit, behalve de mensen die nog een oude jaartrajectkaart hebben, een internationale reis maken, reizen met een e-ticket of een nog geldige papieren maandtrajectkaart etc. etc.
Ik kan me voorstellen dat het vanuit marketingoogpunt niet echt handig is om aan te kondigen: vanaf nu checkt iedereen in en uit, behalve de mensen die nog een oude jaartrajectkaart hebben, een internationale reis maken, reizen met een e-ticket of een nog geldige papieren maandtrajectkaart etc. etc.
Nee inderdaad. Vanuit marketing-oogpunt is het WEL handig om gewoon glashard te liegen
Dus wat dat betreft is er niets nieuw of ongebruikelijk
Ik kan me voorstellen dat het vanuit marketingoogpunt niet echt handig is om aan te kondigen: vanaf nu checkt iedereen in en uit, behalve de mensen die nog een oude jaartrajectkaart hebben, een internationale reis maken, reizen met een e-ticket of een nog geldige papieren maandtrajectkaart etc. etc.
Het frappante is dat een week of 2 terug een conducteur nog m'n trajectkaart wou zien en helemaal begon te tieren dat ik niet had ingecheckt en ik vanaf gisteren dan niet eens meer het station in zou komen. Blijkbaar weten ze het zelf ook nog niet helemaal.
Er zijn wel meer systemen die aztec codes gebruiken, wil niet zeggen dat die dezelfde formule gebruiken of hetzelfde nut dienen. Vandaar dat ik verwacht dat deze code op een kortingspas niet hetzelfde doel heeft als een code op een door OBB geprint vervoersbewijs naar nederland. Dat blijkt ook wel als ik de codes uit je foto decodeer
DB ticket: "01;;010814;300814;;16979908;6342;246322;050514;8400485;8400353;;2"
Vraag is natuurlijk, hoelang/hoevaak werkt die code op het db ticket, kan ik deze foto nu uitprinten en er dagelijks poortjes mee openen.
Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan op internet, naar blijkt is er een standaard waarin beschreven staat welke informatie zoal nodig is voor homeprint-tickets. Dit staat beschreven in UIC-leaflet 918-3: International Rail Ticket for Home Printing, een document waar ik verder helaas niet bij kan omdat ik geen vervoerder ben.
Het frappante is dat een week of 2 terug een conducteur nog m'n trajectkaart wou zien en helemaal begon te tieren dat ik niet had ingecheckt en ik vanaf gisteren dan niet eens meer het station in zou komen. Blijkbaar weten ze het zelf ook nog niet helemaal.
Vanmorgen bekende een stomverbaasd informatietype van de NS op Amstel dat ze er geen snars van snapte. Hoe kon ik nou een aan papieren kaartje zonder chip komen, dat wel op vandaag was gedateerd?
Vanmorgen bekende een stomverbaasd informatietype van de NS op Amstel dat ze er geen snars van snapte. Hoe kon ik nou een aan papieren kaartje zonder chip komen, dat wel op vandaag was gedateerd?
Vanmorgen bekende een stomverbaasd informatietype van de NS op Amstel dat ze er geen snars van snapte. Hoe kon ik nou een aan papieren kaartje zonder chip komen, dat wel op vandaag was gedateerd?
Op woensdag 9 juli 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende: Maandag vrij nemen en zondag de finale in Osnabrück gaan kijken, met hotelletje achteraf. Wie doet er mee?
Op donderdag 10 juli 2014 09:40 schreef Ajaxfan het volgende: Dat Translink nu eigendom word van alle OV bedrijven is denk ik wel positief voor het sneller en beter doorvoeren van verbeteren / wijzigingen?
Kan, hoeft niet.
Vroeger was NS grootaandeelhouder en bepaalden zij voornamelijk de richting die de OV-chipkaart op ging, als straks alle vervoerders een gelijke stem hebben kan het wel eens zijn dat de boel veel stroperiger gaat dan eerst omdat er veel meer overlegd moet worden.
Stadler gaat 19 nieuwe dubbeldekkers bouwen voor SBB, deze treinen zullen het S-Bahnnetwerk rond Zürich gaan aanvullen. De contractwaarde bedraagt ongeveer 400 miljoen CHF (¤ 330 miljoen), de treinstellen zullen vanaf 2018 instromen.
IC Enschede - Den Haag komt keurig op tijd aan in Utrecht C.
Kunnen nog niet vertrekken want remproef. Even later technisch mankement, "neem de trein van 8:44 maar". Ja leuk, een viertje Virm waar zomaar even 10 bakken ICM BIJ in moet
Ik ben maar de stad in gelopen naar kantoor Utrecht ipv Delft.
De nieuwe treintjes voor Vlexx, Lint 54 en Lint 81-treinstellen voor het Dieselnetz Südwest (Rheinland-Pfalz, rund um Frankfurt/Mainz/Saarbrücken) hebben inmiddels toelating gekregen. Totaal heeft Vlexx 63 treinstellen besteld bij Alstom. 18x Lint81 (driedelig) en 45x Lint54 (tweedelig). Deze treinstellen gaan daar per dienstregelingswissel in dienst komen.
Misschien is dan ook nog opmerkelijk: De EBA heeft de Lint 54 en 81-treinstellen voor het Kölner Dieselnetz, die door DB gereden blijft, nog steeds niet volledig toegelaten, en DB vreest dat dit niet voor dienstregelingswissel rond is.
DB had als eerste de toelating aangevraagd, en Alstom moet nog wat dingen aanpassen, maar dat loopt allemaal wat stroef. Bij Vlexx zullen die aanpassingen wel direct doorgevoerd zijn....
Gezien de Talenten een revisie nodig hebben om optijd elders ingezet te kunnen worden, had DB gehoopt de Lint'en al in maart te kunnen inzetten ipv december. Maar dat verloopt nog niet zoals gepland.
Vroeger was NS grootaandeelhouder en bepaalden zij voornamelijk de richting die de OV-chipkaart op ging, als straks alle vervoerders een gelijke stem hebben kan het wel eens zijn dat de boel veel stroperiger gaat dan eerst omdat er veel meer overlegd moet worden.
Dat is waar. Meer meningen kan ook zorgen voor meer meningsverschillen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Als het goed is, gaan vandaag DDZ6 7625+DDZ6 7645 2 ritjes pendelen tussen Haarlem en Dordrecht om de toelating van 12 bakken DDZ gekoppeld definitief rond te krijgen. Ook gaat men tussen Leiden en Amsterdam een ritje rijden, uiteraard via Schiphol.
Oh, kom er maar in: spoor 3 te Schiedam Centrum is de rails dusdanig beschadigd, dat je daar nu met 40kmh door mag knallen. Vandaag zullen de herstelwerkzaamheden wel gaan volgen......
Op donderdag 10 juli 2014 10:36 schreef greavy het volgende: De nieuwe treintjes voor Vlexx, Lint 54 en Lint 81-treinstellen voor het Dieselnetz Südwest (Rheinland-Pfalz, rund um Frankfurt/Mainz/Saarbrücken) hebben inmiddels toelating gekregen. Totaal heeft Vlexx 63 treinstellen besteld bij Alstom. 18x Lint81 (driedelig) en 45x Lint54 (tweedelig). Deze treinstellen gaan daar per dienstregelingswissel in dienst komen. [ afbeelding ]
Misschien is dan ook nog opmerkelijk: De EBA heeft de Lint 54 en 81-treinstellen voor het Kölner Dieselnetz, die door DB gereden blijft, nog steeds niet volledig toegelaten, en DB vreest dat dit niet voor dienstregelingswissel rond is.
Op donderdag 10 juli 2014 10:49 schreef greavy het volgende: Oh, kom er maar in: spoor 3 te Schiedam Centrum is de rails dusdanig beschadigd, dat je daar nu met 40kmh door mag knallen. Vandaag zullen de herstelwerkzaamheden wel gaan volgen......
Lint 34 is gisteravond cq vannacht weer teruggekomen naar Almelo-Mariënberg, en GTW 260 Ellen ten Damme staat weer in Zutphen, en lijkt op dit moment niet ingezet te worden.
er is momenteel een stroomstoring waardoor geen treinverkeer mogelijk is tussen Beverwijk en Haarlem. Er rijden stopbussen, men verwacht de storing opgelost te hebben om 13:30
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 10 juli 2014 10:49 schreef greavy het volgende: Oh, kom er maar in: spoor 3 te Schiedam Centrum is de rails dusdanig beschadigd, dat je daar nu met 40kmh door mag knallen. Vandaag zullen de herstelwerkzaamheden wel gaan volgen......
Gebroken thermietlas of lijmlas? Dat is gewoon nachtwerk, 2 uurtjes klaar.
Vannacht voor het eerst een nachttrein op meterspoor gedaan, van Ratchaburi naar Suratthani in Thailand. Toch niet ideaal, het schudt enorm en de bedjes waren met 1,90 te klein (maar alle Thai zijn gemiddeld 20 centimeter kleiner). Wel een leuke ervaring
Dag van de stroomstoring: sinds het middaguur ligt Eindhoven - Helmond eruit (prognose: einde dienst) en zojuist wordt ook Roosendaal geteisterd door een stroompanne (prognose 21:30).
Een wisselstoring ten oosten van Utrecht zorgt voor minder treinen Utrecht - Den Bosch en Utrecht - Rhenen, prognose 20:00. DSSU, iemand?
Dat defect aan spoor 3 is zo te zien nog niet gemaakt, treinen uit Delft richting Rotterdam pakken een overloopwisseltje mee en gaan over de sporen waar normaal de treinen van de Hoekse Lijn overheen rijden.
Ik ben benieuwd waarom dat defect bij Schiedam nog niet is gemaakt, tussen sporen 3 en 5 zou genoeg ruimte moeten zijn om een veilige werkplek te creëren
edit: "Dames en heren, geheel volgens dienstregeling rijden we Rotterdam Centraal binnen." Nee lul, niks 'geheel volgens dienstregeling', deze trein had al weg moeten zijn uit Rotterdam.
We hadden gisteren al een live verslag met dezelfde foto van b2py , even teruglezen mag hoor!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Omdat er ten zuidoosten van Utrecht een wissel naar de klote was heeft de relatie Amsterdam/Schiphol - Utrecht het van 18:00 tot pakweg nu met de helft van de normale hoeveelheid treinen moeten doen.
Op donderdag 10 juli 2014 21:35 schreef James1988 het volgende: Omdat er ten zuidoosten van Utrecht een wissel naar de klote was heeft de relatie Amsterdam/Schiphol - Utrecht het van 18:00 tot pakweg nu met de helft van de normale hoeveelheid treinen moeten doen.
Op donderdag 10 juli 2014 21:50 schreef greavy het volgende: Die stroomstoring tussen Eindhoven en Helmond blijft tot einde dienst.... Is vast iets goed stuk ..
Er gaat inmiddels onweer over Eindhoven en Helmond heen, wat ook nog weer schade kan veroorzaken. Ze zijn vast nog wel even bezig.
Op donderdag 10 juli 2014 22:39 schreef greavy het volgende: Wat is dat van onzin? WTF kan ik niet met Paypal betalen als ik een boeking doe voor Amiens - Parijs en terug met de Intercité bij Voyages-SNCF
Rustig, rustig, denk aan je bloeddruk jongen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 10 juli 2014 22:39 schreef greavy het volgende: Wat is dat van onzin? WTF kan ik niet met Paypal betalen als ik een boeking doe voor Amiens - Parijs en terug met de Intercité bij Voyages-SNCF
Is Paypal een Frans systeem? Nee toch? Waarom ben je dan verbaasd?
Ze zeggen dat ze het accepteren, maar als ik bezig ben met boeken, kan ik niet uit Paypal kiezen En nee, ik heb er geen verzekering oid bij.
Maar waarschijnlijk wel dit:
quote:
PayPal (alleen voor niet omwisselbare en niet restitueerbare SNCF-producten (niet voor iDTGV, OUIGO of Italo tickets en reisverzekeringen, of wanneer u de ophaalwijze ‘tickets afhalen in een Frans SNCF station’ heeft gekozen)
Op donderdag 10 juli 2014 23:05 schreef greavy het volgende: Ik heb er destijds wel eens met Paypal betaald, maar ik gok dat ze er mee genokt zijn ofzo...
Er schoot me net iets te binnen: www.capitainetrain.com, een reseller van DB- en SNCF-tickets. Daar kun je nog wel met Paypal betalen, krijg je dezelfde tarieven als bij Voyages-SNCF en de site werkt een stuk sneller
Op donderdag 10 juli 2014 23:23 schreef greavy het volgende: Via Capitainetrain is het inderdaad erg vlotjes gelukt. Werkt ook stuk sneller als die website van de SNCF. Goede tip
Op donderdag 10 juli 2014 22:23 schreef dennistd het volgende: Morgen naar Lille toe, iemand nog suggesties voor mooie fotoplekken daar (die te bereiken zijn met het ov)?
Morgen naar Delft.
De Artois is een mooi gebied om doorheen te rijden, maar blijf vooral in beweging. Als je ergens uitstapt weet je nooit wanneer je gered wordt
Nu gaan we de uitdaging aan: In 8 minuten in Lille Flandres op de heenreis overstappen Als we die trein missen, ben je pas 2 uur later in Amiens, en dus een IC later. Althans, als de SNCF vind dat ik met die IC later mee mag..... Iemand die weet hoe dat zit bij de SNCF?
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 10-07-2014 23:52:39 ]
Nu gaan we de uitdaging aan: In 8 minuten in Lille Flandres op de heenreis overstappen Als we die trein missen, ben je pas 2 uur later in Amiens, en dus een IC later. Althans, als de SNCF vind dat ik met die IC later mee mag..... Iemand die weet hoe dat zit bij de SNCF?
Wanneer je denkt dat je de trein niet meer gaat halen (bijvoorbeeld als je +10 hebt bij St-Niklaas...) bij de NMBS-conducteur zeggen dat je een aansluiting hebt op een SNCF-IC waarvoor je een ticket met treinbinding hebt. Maak er maar zijn probleem van
Op vrijdag 11 juli 2014 07:32 schreef dennistd het volgende: Goeiemorgen Fles, je mag best teruzwaaien hoor (ik reed je net voorbij in Deventer, ik zit helemaal voorin de IC)
Schiphol-Amsterdam C. Vrijdag 11 Juli 07:38 Oorzaak Tussen Schiphol en Amsterdam C. rijden minder treinen door een wisselstoring. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:59 uur verholpen
Euh die oplostijd klopt niet mag ik hopen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Tuurlijk, ik ga ook eens naar Maastricht: meteen een aanrijding met een bulldozer. Ik vertrek nu uit Utrecht, maar ik vrees dat het toch echt niet op tijd opgelost is. Nou ja, ze hebben nog anderhalf uur om een bus voor mij te regelen, en anders staat er vast een een Veolia-bus op station Sittard, dan neem ik die wel mee
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 11 juli 2014 08:16 schreef Deezertje het volgende: Je zal maar rond Winterswijk wonen.. heb je een treinverbinding maar toch ook niet. Want ding ligt er ELKE dag een paar uur uit! Totaal onbetrouwbaar.
Blikseminslag heeft een hoop geroosterd daar. Doe je niet heel veel tegen.
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 08:47 schreef dennistd het volgende: Tuurlijk, ik ga ook eens naar Maastricht: meteen een aanrijding met een bulldozer. Ik vertrek nu uit Utrecht, maar ik vrees dat het toch echt niet op tijd opgelost is. Nou ja, ze hebben nog anderhalf uur om een bus voor mij te regelen, en anders staat er vast een een Veolia-bus op station Sittard, dan neem ik die wel mee
Trein is zelfs ontspoord bij die aanrijding, lees ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 11 juli 2014 09:12 schreef dennistd het volgende: Ik had ik Maastricht al een overstap van dik 40 minuten gepland, ik hoop dat ik het daarmee nog kan halen
Als er snelbussen geregeld zijn dan moet je het nog net kunnen halen
kut hoere NS. Dus omdat ik niet ALLEBEI mijn OV-chipkaarten bij me heb kan ik of vanavond gewoon gaan betalen voor een reis waar ik gratis recht op heb, OF die pubquiz in Eindhoven maar gewoon overslaan. Met je "handig voor de reiziger" zaadsysteem
Op vrijdag 11 juli 2014 11:24 schreef Dr_Flash het volgende: kut hoere NS. Dus omdat ik niet ALLEBEI mijn OV-chipkaarten bij me heb kan ik of vanavond gewoon gaan betalen voor een reis waar ik gratis recht op heb, OF die pubquiz in Eindhoven maar gewoon overslaan. Met je "handig voor de reiziger" zaadsysteem
Op vrijdag 11 juli 2014 11:30 schreef Yreal het volgende: Was goed druk in de trein naar Heerlen trouwens, hoop voor ze dat dit niet aanhoudt tot de spits
Waarschijnlijk wel. Er is een complete overweginstallatie tegen de vlakte gegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vanmorgen een slimme treindienstleider die mij groen door gaf op Sauwerd. Normaal dwingt de ATB je terug naar 15km/h, wat een bron van ergenis is. Vanmorgen dus door omdat ik +5 had want er was maar 1 spoor beschikbaar. Ik liep vertraging op door de tegentrein. Vanmiddag moest ik nog een keer die kant op en toen liep de vertraging nog meer op, omdat ik geen groen door kreeg
Op vrijdag 11 juli 2014 16:18 schreef Monopoly het volgende: Vanmorgen een slimme treindienstleider die mij groen door gaf op Sauwerd. Normaal dwingt de ATB je terug naar 15km/h, wat een bron van ergenis is. Vanmorgen dus door omdat ik +5 had want er was maar 1 spoor beschikbaar. Ik liep vertraging op door de tegentrein. Vanmiddag moest ik nog een keer die kant op en toen liep de vertraging nog meer op, omdat ik geen groen door kreeg
Kun je veel tijd mee winnen, omdat je het lekker op zijn Duits kunt doen
Zeg, als mijn wederhelft nu 30,- op haar chipkaart heeft staan, morgenochtend een reis van 13,- maakt, moet ze dan echt morgenmiddag alweer bijladen om terug te kunnen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 11 juli 2014 16:29 schreef JDude het volgende: Zeg, als mijn wederhelft nu 30,- op haar chipkaart heeft staan, morgenochtend een reis van 13,- maakt, moet ze dan echt morgenmiddag alweer bijladen om terug te kunnen?
Op vrijdag 11 juli 2014 16:29 schreef JDude het volgende: Zeg, als mijn wederhelft nu 30,- op haar chipkaart heeft staan, morgenochtend een reis van 13,- maakt, moet ze dan echt morgenmiddag alweer bijladen om terug te kunnen?
NS heeft een systeem waarbij je voor elke vorm van korting weer een aparte kaart moet hebben.
Zullen ze niet gewoon achteraf kunnen afrekenen? En dan verschillende abonnementen? - Gratis abonnement: altijd de volle pond - Brons abbonement: bepaalde trajecten korting? 40% korting in weekend/dal - zilver dal/weekend vrij. Woon/werk vrij
Weet ik veel wat ze allemaal voor abonnementen hebben... Inchecken van t begin en uitchecken op eindpunt en dan rekent translink zelf uit welke korting je allemaal voor in aanmerking komt en hoe je waarschijnlijk bent gereisd...
Goed gedaan weer NS-personeel. Met de sprinter van 16:28 van Den Haag HS naar Den Haag CS gewoon om 16:25:30 al fluiten en sleutelen, zodat de deuren om 16:25:50 dicht zijn en om 16:26 stipt weggereden kan worden. EN ook weggereden wordt. Twee volle minuten te vroeg. En precies als de deuren open gaan van de IC uit Vlissingen. Waarvan je de aansluiting had moeten overnemen. Zeker als je allebei keurig op tijd bent. Chapeau. Toch weer honderd overstappers een kwartier aangesmeerd. Toch weer 25 netto man-uren vertraging veroorzaakt. EN niet eens uit ijzerschuifredenen, maar gewoon omdat het kan. Wauw Trots Echt, super prestatie De Reiziger met Hoofdletter op 998, 999 en 1000. Beter kan niet Ik kom superlatieven tekort. Word er bijna emotioneel van.
Op vrijdag 11 juli 2014 16:47 schreef Dr_Flash het volgende: Goed gedaan weer NS-personeel. Met de sprinter van 16:28 van Den Haag HS naar Den Haag CS gewoon om 16:25:30 al fluiten en sleutelen, zodat de deuren om 16:25:50 dicht zijn en om 16:26 stipt weggereden kan worden. EN ook weggereden wordt. Twee volle minuten te vroeg. En precies als de deuren open gaan van de IC uit Vlissingen. Waarvan je de aansluiting had moeten overnemen. Zeker als je allebei keurig op tijd bent. Chapeau. Toch weer honderd overstappers een kwartier aangesmeerd. Toch weer 25 netto man-uren vertraging veroorzaakt. EN niet eens uit ijzerschuifredenen, maar gewoon omdat het kan. Wauw Trots Echt, super prestatie De Reiziger met Hoofdletter op 998, 999 en 1000. Beter kan niet Ik kom superlatieven tekort. Word er bijna emotioneel van.
Op vrijdag 11 juli 2014 16:47 schreef Dr_Flash het volgende: Goed gedaan weer NS-personeel. Met de sprinter van 16:28 van Den Haag HS naar Den Haag CS gewoon om 16:25:30 al fluiten en sleutelen, zodat de deuren om 16:25:50 dicht zijn en om 16:26 stipt weggereden kan worden. EN ook weggereden wordt. Twee volle minuten te vroeg. En precies als de deuren open gaan van de IC uit Vlissingen. Waarvan je de aansluiting had moeten overnemen. Zeker als je allebei keurig op tijd bent. Chapeau. Toch weer honderd overstappers een kwartier aangesmeerd. Toch weer 25 netto man-uren vertraging veroorzaakt. EN niet eens uit ijzerschuifredenen, maar gewoon omdat het kan. Wauw Trots Echt, super prestatie De Reiziger met Hoofdletter op 998, 999 en 1000. Beter kan niet Ik kom superlatieven tekort. Word er bijna emotioneel van.
Ja, leuk is dat.
Zo'n conductrice had ik ook een keer. Haar heb ik (vanaf het perron) bedankt met een opgestoken duim en een zeer sarcastisch 'Top!'...
NS heeft een systeem waarbij je voor elke vorm van korting weer een aparte kaart moet hebben.
Zullen ze niet gewoon achteraf kunnen afrekenen? En dan verschillende abonnementen? - Gratis abonnement: altijd de volle pond - Brons abbonement: bepaalde trajecten korting? 40% korting in weekend/dal - zilver dal/weekend vrij. Woon/werk vrij
Weet ik veel wat ze allemaal voor abonnementen hebben... Inchecken van t begin en uitchecken op eindpunt en dan rekent translink zelf uit welke korting je allemaal voor in aanmerking komt en hoe je waarschijnlijk bent gereisd...
In je laatste zin sla je de spijker op de kop: het ligt niet aan NS dat bepaalde abonnementen niet gecombineerd kunnen worden, maar aan TLS.
Overigens geldt hetzelfde verhaal ongetwijfeld voor bepaalde abonnementvormen bij regionale vervoerders. Hoor je alleen wat minder mensen over waarschijnlijk
Zo'n conductrice had ik ook een keer. Haar heb ik (vanaf het perron) bedankt met een opgestoken duim en een zeer sarcastisch 'Top!'...
Conductrice inderdaad. Maar Machinist red ook weg zo snel hij maar kon. Zelfs de gebruikelijke walkietalkie praat over de gesloten deuren werd maar overgeslagen. Dit soort mensen moet echt eens op hun gedrag aangesproken worden.
In je laatste zin sla je de spijker op de kop: het ligt niet aan NS dat bepaalde abonnementen niet gecombineerd kunnen worden, maar aan TLS.
Ik heb er als reiziger natuurlijk geen boodschap aan, aan welk faalclubje het ligt. Ik constateer als duur betalende klant dat het geleverde product kut is.
Op vrijdag 11 juli 2014 16:47 schreef Dr_Flash het volgende: Goed gedaan weer NS-personeel. Met de sprinter van 16:28 van Den Haag HS naar Den Haag CS gewoon om 16:25:30 al fluiten en sleutelen, zodat de deuren om 16:25:50 dicht zijn en om 16:26 stipt weggereden kan worden. EN ook weggereden wordt. Twee volle minuten te vroeg. En precies als de deuren open gaan van de IC uit Vlissingen. Waarvan je de aansluiting had moeten overnemen. Zeker als je allebei keurig op tijd bent. Chapeau. Toch weer honderd overstappers een kwartier aangesmeerd. Toch weer 25 netto man-uren vertraging veroorzaakt. EN niet eens uit ijzerschuifredenen, maar gewoon omdat het kan. Wauw Trots Echt, super prestatie De Reiziger met Hoofdletter op 998, 999 en 1000. Beter kan niet Ik kom superlatieven tekort. Word er bijna emotioneel van.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zie op Twitter steeds meer ICd's opgeheven worden en zie wat voorbijkomen over een wisselstoring. Lijkt erop dat er weer ergens iets naar de tering is.
Dat doen ze zelf wel, want twee minuten meer pauze
2 minuten langer stilstaan in de boog ja. Je kunt toch niet eerder op Spoor 1 terecht dan dat de sprinter terug, daar vertrokken is Dus ook dat kan geen reden geweest zijn.
EN 2 minuten meer afpijptijd in de cabine kan ook niet want zij zat 1e klas en hij aan de stuurtafel.
2 minuten langer stilstaan in de boog ja. Je kunt toch niet eerder op Spoor 1 terecht dan dat de sprinter terug, daar vertrokken is Dus ook dat kan geen reden geweest zijn.
EN 2 minuten meer afpijptijd in de cabine kan ook niet want zij zat 1e klas en hij aan de stuurtafel.
2 minuten langer stilstaan in de boog ja. Je kunt toch niet eerder op Spoor 1 terecht dan dat de sprinter terug, daar vertrokken is Dus ook dat kan geen reden geweest zijn.
EN 2 minuten meer afpijptijd in de cabine kan ook niet want zij zat 1e klas en hij aan de stuurtafel.
ieder heeft zo zijn/haar eigen voorbereidingsritueel
2 minuten langer stilstaan in de boog ja. Je kunt toch niet eerder op Spoor 1 terecht dan dat de sprinter terug, daar vertrokken is Dus ook dat kan geen reden geweest zijn.
EN 2 minuten meer afpijptijd in de cabine kan ook niet want zij zat 1e klas en hij aan de stuurtafel.
Ik heb genoeg verhalen gehoord dat zulke dingen niet eens onmogelijk zijn