ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Facepalm het volgende: Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
Op dinsdag 8 juli 2014 21:48 schreef Facepalm het volgende: Zijn er al ergens poortjes die je kan openen met zo'n barcode? Ik heb een kortingskaart van de ÖBB en daar staat ook zo'n barcode op en wil wel eens kijken of ze daarmee open gaan.
in Enschede staan wel poortjes met zo'n groot licht gat zeg maar. Denk dat die voor die barcodes zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 8 juli 2014 22:04 schreef Viezze het volgende: Is er iemand die zo'n code overheeft voor een chipkaart van 2 euro bij de NS?
Anonieme bedoel je dan? Persoonlijke chipkaarten voor ¤ 2 kun je zonder code aanvragen via ns.nl. Maar nu even niet, want het bestelgedeelte van OV-chipkaart.nl is stuk (overbelast?)
Anonieme bedoel je dan? Persoonlijke chipkaarten voor ¤ 2 kun je zonder code aanvragen via ns.nl. Maar nu even niet, want het bestelgedeelte van OV-chipkaart.nl is stuk (overbelast?)
O ik dacht dat je voor persoonlijke ook een code nodig had, maar gaat om een persoonlijke dus dan is het niet nodig. Thanks
Het moet eigenlijk "Bliep bliep" zijn bij het uitchecken
Veolia en HTM doen er tegenwoordig ook aan. HTM roept zelfs om dat de geluiden zijn gewijzigd...
"Dames en heren, de geluiden bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart zijn gewijzigd. Één piepje betekent: incheck is ok. Twee piepjes betekent: uitcheck is ok."
En dat hoor je dan 5x voorbijkomen op een rit van 12 minuten
Veolia en HTM doen er tegenwoordig ook aan. HTM roept zelfs om dat de geluiden zijn gewijzigd...
"Dames en heren, de geluiden bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart zijn gewijzigd. Één piepje betekent: incheck is ok. Twee piepjes betekent: uitcheck is ok."
Plus 5x "Reist u met de OV-chipkaart? Vergeet dan niet uit te checken.".
Plus 5x "Reist u met de OV-chipkaart? Vergeet dan niet uit te checken.".
Die hebben ze er gelukkig uit gelaten, anders zou die vrouw tijdens de hele rit aan het babbelen zijn. Valt me ook alleszins mee dat ze de piepjesboodschap niet ook in het Engels hebben laten inspreken.
Hoe dan ook blijft het een goed idee om dat uniform te maken (één bliepje check-in, twee bliepjes check-uit) ongeacht de vervoerder/apparatuur. Dus goed dat men het voorbeeld van NS overneemt
quote:
Op dinsdag 8 juli 2014 22:13 schreef ReisT het volgende: Standaardisatie van die piepjes is natuurlijk wel een goed idee, jammer dat het 13 jaar te laat bedacht is.
[..]
Lekker handig ook met de automaten die binnen de poortjes staan. Daar mag je dus geen saldo laden?
Dat moet je zelfs doen als je onvoldoende saldo hebt om uit te checken. Volgens mij werkt het meestal ook gewoon goed?
Hier in Twente hebben we twee soorten kaartlezers in de bussen. Het ene soort geeft de bovenstaande piepjes, met drie stuks bij een fout. Het andere soort heeft een korte piep bij een incheck, maar ook een korte piep bij de uitcheck. Bij een foutmelding geeft ie een lange piep...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 8 juli 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende: En het moet een poppetje zijn die met een Louis van Gaal karatetrap dat poortje in een miljard sprinters trapt. Maar ja, kleinigheidje hou je toch
Huntelaar z'n Mortal Kombat trap tegen de cornerflag?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
maar, maar.. wat doettie dan als het niet ok is? 2x piepen bij incheck en 1x piepen bij uitcheck?
Ik had nog een leuk gesprek met jr. een maandje geleden. jr. papa, deze plakband die plakt niet! ik. zal wel uit China komen, vroeger hadden we plakband uit Duitsland jr. Plakte die dan wel goed? ik. Tuurlijk, alles wat ze in Duitsland maken, is goed. jr. Hmm, behalve muziek dan.
Op dinsdag 8 juli 2014 23:18 schreef bork het volgende: Ik had nog een leuk gesprek met jr. een maandje geleden. jr. papa, deze plakband die plakt niet! ik. zal wel uit China komen, vroeger hadden we plakband uit Duitsland jr. Plakte die dan wel goed? ik. Tuurlijk, alles wat ze in Duitsland maken, is goed. jr. Hmm, behalve muziek dan.
Hij acht jaar, na een dosis Rammstein slaapt ie niet meer denk ik.
Ook morgen zal de GTW 260 met de Ellen ten Damme-stickers nog te vinden zijn tussen Almelo en Mariënberg. De Lint 34 is nog steeds stuk, en wordt morgenavond pas weer in Almelo verwacht. Zoals het nu lijkt, gaat de GTW de "lange omloop" rijden, en dus starten in om 6:23 in Mariënberg richting Almelo. Ieder uur om :23 uit Mariënberg, en :48 uit Almelo.
Op dinsdag 8 juli 2014 23:44 schreef Ajaxfan het volgende: Gaat een lekkere bende worden morgen met ook nog eens deels 'oude' jaartrajecten die niet hoeven in te checken en Dalvrij wel.
Hoezo? De poortjes gaan nog niet dicht hoor...
Morgen wordt het dus niet anders dan anders, behalve meer mensen met versgekochte eenmalige kaartjes die ineens ook moeten gaan in- en uitchecken.
Op dinsdag 8 juli 2014 20:08 schreef bloodysunday het volgende: Over een paar weken ga ik met een stel vrienden richting de Balkan(Roemenië, Bulgarije, Servië). We vliegen naar Boekarest en vanaf daar zijn we van plan om met de trein een tripje te maken.
Ik heb echter geen idee hoe het daar is gesteld met het treinnetwerk of überhaupt met de treinen daar. Op internet heb ik wel een spoorplattegrond gevonden tussen de grootte steden daar.
Is er ergens een internationale reisplanner te vinden en hoe zit het daar met treinkaartjes/reserveren op de treinen etc?
Misschien dat hier iemand mij kan helpen? Bedankt.
www.cfrcalatori.ro & www.regiotrans.ro . De informatie van de Duitse spoorwegen over Roemeense treinen klopt vaak niet. In principe moet je voor alle langeafstandstreinen reserveren, maar ach, de conducteur is al lang blij als je een treinticket hebt. De spoorwegen zijn over het algemeen in bar slechte staat (afgezien van Boekarest-Brasov, Boekarest-Craiova, Boekarest-Constanta & Arad-Timisoara), het neemt uren in beslag maar is wel een hele ervaring op zich.
EDIT: Slowaken zijn geniaal, er zit gewoon een bieropener onder de vierzitstafels in de 2e klasrijtuigen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Sandrvich op 09-07-2014 01:03:42 ]
Morgen wordt het dus niet anders dan anders, behalve meer mensen met versgekochte eenmalige kaartjes die ineens ook moeten gaan in- en uitchecken.
Das waar. Was niet helemaal scherp meer.
Eigenlijk is het OV-chipkaart systeem zo slecht niet toch. Ideaal gezien zou het perfect zijn als je alle type OV met 1 kaart kan gebruiken. Is het gewoon onkunde dat het zo fout gaat tot nu toe of maken ze het te ingewikkeld?
[ Bericht 13% gewijzigd door Ajaxfan op 09-07-2014 06:47:18 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zelfs op de uit de kluiten gewassen tramhalte Gilze-Rijen stond een klein legertje aan chipkaart-hulptroepen. Hoe lang gaan ze dat volhouden? Of worden alleen de incidentele woensdagreizigers vandaag geholpen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het LINTje wat zou gaan tanken in Hengelo kwam ik net tegen bij Borne vanuit mijn met babyboomers (in de $(@$@# stiltecoupe klessebessende) gevulde IC. Vond een NS trein al een vreemde kleur hebben gekregen.
Op woensdag 9 juli 2014 09:31 schreef boriq het volgende: Het LINTje wat zou gaan tanken in Hengelo kwam ik net tegen bij Borne vanuit mijn met babyboomers (in de $(@$@# stiltecoupe klessebessende) gevulde IC. Vond een NS trein al een vreemde kleur hebben gekregen.
Lint 33 heeft inderdaad de korte omloop, en is nu in Hengelo aan het tanken. 10:23 Mariënberg -> Almelo 10:48 Almelo -> Mariënberg En zo ieder uur weer verder in hetzelfde patroon.
Over heet en koud wassen gesproken: trein van Enschede naar Schiphol met ICM-11. Die van Schothorst naar Den Haag met ICM-3, ziet er wel gezellig uit vanuit mijn eigen treinstel.
Op Hilversum van spoor 1 naar 3 moet je eerst door een straks dicht poortje, check je dus ongewild automatisch uit en vervolgens onderweg naar spoor 3 moet je ook weer door poortjes. Moet je dan niet twee minuten wachten voordat je mag inchecken en dus je overstap missen?
Op woensdag 9 juli 2014 11:04 schreef Deezertje het volgende: Op Hilversum van spoor 1 naar 3 moet je eerst door een straks dicht poortje, check je dus ongewild automatisch uit en vervolgens onderweg naar spoor 3 moet je ook weer door poortjes.
Kennelijk, ik ken de situatie ter plaatse niet.
quote:
Moet je dan niet twee minuten wachten voordat je mag inchecken en dus je overstap missen?
Nee, die wachttijd is alleen bij hetzelfde paaltje/poortje en alleen zolang er nog niemand anders heeft in-/uitgecheckt.
Op woensdag 9 juli 2014 11:04 schreef Deezertje het volgende: Op Hilversum van spoor 1 naar 3 moet je eerst door een straks dicht poortje, check je dus ongewild automatisch uit en vervolgens onderweg naar spoor 3 moet je ook weer door poortjes. Moet je dan niet twee minuten wachten voordat je mag inchecken en dus je overstap missen?
Yup, je blijft wel je degressieve tarief houden, er staat bij tweede poortje dan 'Overstap ok'.
Op woensdag 9 juli 2014 11:14 schreef greavy het volgende: En je hoeft bij het tweede poortje geen 2 minuten te wachten. Je betaalt niet opnieuw het instaptarief, je reis loopt gewoon door.
Behalve als je inmiddels een kortingsgrens bent overschreden, dan geldt de nieuwe korting en gaat de teller opnieuw lopen.
NS en NMBS mogen dan wel van AnsaldoBreda af zijn, de producten van het Italiaanse bedrijf bezorgen de Denen nog iedere dag hoofdpijn. In februari werden bij verschillende treinstellen van de IC4- en IC2-vloot gebarsten aspotten ontdekt, waarna DSB aan DB heeft gevraagd om te onderzoeken wat hiervan de oorzaak is.
DB heeft verschillende aanpassingen geadviseerd, en adviseert ook om gedetailleerde onderhoudsinstructies op te stellen voor de aspotten. De aspotten zouden iedere week visueel geïnspecteerd moeten worden.
Vorige maand is DSB gestart met een onderzoek naar de toekomst van de IC2-/IC4-vloot. In de komende jaren gaan grote delen van het Deense spoorwegnetwerk geëlektrificeerd worden, waardoor de rol voor de Italiaanse diesels kleiner wordt. DSB wil weten of het nog zin heeft om verder te gaan met de IC4, of dat er moet worden uitgekeken naar een alternatief.
Op woensdag 9 juli 2014 11:53 schreef James1988 het volgende: NS en NMBS mogen dan wel van AnsaldoBreda af zijn, de producten van het Italiaanse bedrijf bezorgen de Denen nog iedere dag hoofdpijn. In februari werden bij verschillende treinstellen van de IC4- en IC2-vloot gebarsten aspotten ontdekt, waarna DSB aan DB heeft gevraagd om te onderzoeken wat hiervan de oorzaak is.
DB heeft verschillende aanpassingen geadviseerd, en adviseert ook om gedetailleerde onderhoudsinstructies op te stellen voor de aspotten. De aspotten zouden iedere week visueel geïnspecteerd moeten worden.
Vorige maand is DSB gestart met een onderzoek naar de toekomst van de IC2-/IC4-vloot. In de komende jaren gaan grote delen van het Deense spoorwegnetwerk geëlektrificeerd worden, waardoor de rol voor de Italiaanse diesels kleiner wordt. DSB wil weten of het nog zin heeft om verder te gaan met de IC4, of dat er moet worden uitgekeken naar een alternatief.
Op woensdag 9 juli 2014 12:41 schreef b2py het volgende: Ik heb hier een internationaal ticket, en daar staat als grens 'Roosendaal (fr)' op. Waar slaat die fr op?
Frontière. Frans voor 'grens'. Zal nog wel uit de tijd stammen van dat Frans, Duits en Italiaans de UIC-voertalen waren in het internationaal spoorverkeer. Op de stations van Sofia en Athene zijn de opschriften ook nog in het Frans.
Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef b2py het volgende: Ik mag niet vertrekken op last van de politie van Almere C naar Lelystad. IC naar Groningen, iemand enig idee?
Last van een bommelding door een verdachte koffer. Oftewel dat gaat wel even duren voor je.
Oeh, ik wist niet eens dat die dingen ook rood kunnen
Het is een volwaardig kleurenscherm. Dezelfde schermen hangen in Noorwegen op stations, maar daar met een andere (in mijn ogen betere) indeling. Daar is de achtergrond zwart, zijn de letters geel en wordt de onderkant van het scherm (waar bij ons staat 'Volgende trein:') gebruikt voor de treinsamenstelling.
Frontière. Frans voor 'grens'. Zal nog wel uit de tijd stammen van dat Frans, Duits en Italiaans de UIC-voertalen waren in het internationaal spoorverkeer. Op de stations van Sofia en Athene zijn de opschriften ook nog in het Frans.
en in het Franstalige Binche (België) zijn ze in het Duits
Waarom zou een kortingspas van de ÖBB jou in hemelsnaam toegang geven door een ns poortje... Bespaar je de reis maar.
Er zal vast wel één of andere standaard zijn die ten grondslag ligt aan de informatie die is versleuteld in de barcode (er zijn meer landen/regio's die hun stations willen afbakenen met poortjes), dus als je die informatie ergens vandaan weet te halen kun je waarschijnlijk zo'n barcode namaken waardoor je alsnog toegang krijgt tot de stations - zonder dat je de aandacht trekt van beveiligingspersoneel of andere reizigers omdat je een poortje aanvalt.
Waarom zou een kortingspas van de ÖBB jou in hemelsnaam toegang geven door een ns poortje... Bespaar je de reis maar.
Omdat daar een zelfde soort barcode als op de papieren en internationale tickets op staat. Als ze daar dus mee open gaan zijn die poortjes dus zo lek als een mandje.
Op woensdag 9 juli 2014 14:48 schreef James1988 het volgende: Er zal vast wel één of andere standaard zijn die ten grondslag ligt aan de informatie die is versleuteld in de barcode (er zijn meer landen/regio's die hun stations willen afbakenen met poortjes), dus als je die informatie ergens vandaan weet te halen kun je waarschijnlijk zo'n barcode namaken waardoor je alsnog toegang krijgt tot de stations - zonder dat je de aandacht trekt van beveiligingspersoneel of andere reizigers omdat je een poortje aanvalt.
Lang getal met checksum?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 9 juli 2014 14:52 schreef b2py het volgende: We rijden als 'extra trein' met een extra cool treinnummer. Hopelijk gaan we nu ook gewoon vol gas door de Drontermeertunnel voor gratis.
IJzerschuiven over reizigers vervoeren. Extra trein naar Groningen in Zwolle opgeheven, machinist en HC gaan nu passagierend mee naar Groningen. #zucht
Omdat daar een zelfde soort barcode als op de papieren en internationale tickets op staat. Als ze daar dus mee open gaan zijn die poortjes dus zo lek als een mandje. [ afbeelding ]
Er zijn wel meer systemen die aztec codes gebruiken, wil niet zeggen dat die dezelfde formule gebruiken of hetzelfde nut dienen. Vandaar dat ik verwacht dat deze code op een kortingspas niet hetzelfde doel heeft als een code op een door OBB geprint vervoersbewijs naar nederland. Dat blijkt ook wel als ik de codes uit je foto decodeer
DB ticket: "01;;010814;300814;;16979908;6342;246322;050514;8400485;8400353;;2"
IJzerschuiven over reizigers vervoeren. Extra trein naar Groningen in Zwolle opgeheven, machinist en HC gaan nu passagierend mee naar Groningen. #zucht
Dan zitten wij in dezelfde trein vond die extra trein al zo vroeg klaar staan in Zwolle en zette dus de stap er maar extra in, rijdt dat kreng leeg weg om vervolgens nog geen 5 minuten later te worden gevolgd door de reguliere Virm6 richting Groningen