ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op vrijdag 4 juli 2014 10:40 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus, laat die brokkenmakers lekker hun eigen asfalt blokkeren. En niet ook nog ons spoor erbij
Daar hebben de spoorvrinden al geen hulp bij nodig.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ook dat nog inderdaad maar wanneer was er voor het laatst een snelweg een dag dicht in beide richtingen door een domme actie van een machinist op het naastgelegen spoor? Nou dan. Wegwezen met die olieblikslaven
Die eerste is wel een goeie. Ik heb het zelf wel last van als de trein die tunnel met een hoge snelheid in gaat. Het is goed dat ze het voor het comfort doen.
Die eerste is wel een goeie. Ik heb het zelf wel last van als de trein die tunnel met een hoge snelheid in gaat. Het is goed dat ze het voor het comfort doen.
Het is eigenlijk belachelijk dat ze doen alsof er niks mis is met die tunnel. Gewoon een kutontwerp met een veel te scherpe drukovergang.
Ik zeg ook niet dat het allemaal onzin is, het is alleen geen nieuws.
Op vrijdag 4 juli 2014 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Ook dat nog inderdaad maar wanneer was er voor het laatst een snelweg een dag dicht in beide richtingen door een domme actie van een machinist op het naastgelegen spoor? Nou dan. Wegwezen met die olieblikslaven
Schiphol - Sloterdijk zijn nu weer 2 sporen beschikbaar en rijd weer wat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op vrijdag 4 juli 2014 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Ook dat nog inderdaad maar wanneer was er voor het laatst een snelweg een dag dicht in beide richtingen door een domme actie van een machinist op het naastgelegen spoor? Nou dan. Wegwezen met die olieblikslaven
Niet een snelweg, maar ik meen dat die weg boven het viaduct op de Maasvlakte een halve dag sowieso dicht was met die treinbotsing daar. Weet dit overigens niet meer 100% zeker. Toch een vrij drukke weg
NS meldt op Teletekst aan de ene kant prognose minimaal 16:00, aan de andere kant "onbekend". Dus er rijden wel treinen maar daar weet NS niet van? Okee.
Op vrijdag 4 juli 2014 11:18 schreef Dr_Flash het volgende: NS meldt op Teletekst aan de ene kant prognose minimaal 16:00, aan de andere kant "onbekend". Dus er rijden wel treinen maar daar weet NS niet van? Okee.
De koffiedame, die parttime die meldingen op Teletekst zet, weet nog van niets. Die checkt denk ik weer de reisplanner op internet.
Niet een snelweg, maar ik meen dat die weg boven het viaduct op de Maasvlakte een halve dag sowieso dicht was met die treinbotsing daar. Weet dit overigens niet meer 100% zeker. Toch een vrij drukke weg
God god, we kunnen EEN voorbeeld vinden wat er een beetje op lijkt (want dat was geen domme actie van een machinist).
Wij hebben gewoon onevenredig veel last van het wegverkeer als er wat mis gaat. Dus: vangrails weg, keermuren plaatsen. En uitzichthuilies go home.
V 13:34 Den Haag Centraal Sprinter spoor 5-6 Via Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim V 13:34 Den Haag Centraal Sprinter spoor 4 Via Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim V 13:34 Den Haag Centraal Sprinter spoor 1 Via Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim
Het duurt nog wel even voordat het bij Schiphol weer allemaal rijdt, want het spoor is verschoven. Er is nu een werktrein onderweg om de boel recht te gaan leggen.
Kijk, zo kan het ook. In Enschede is weken eerder dan gepland een nieuwe brug op zijn plaats gelegd en dat zonder dat het treinverkeer ervoor stil moest worden gelegd
Op vrijdag 4 juli 2014 14:05 schreef Peterselieman het volgende: Kijk, zo kan het ook. In Enschede is weken eerder dan gepland een nieuwe brug op zijn plaats gelegd en dat zonder dat het treinverkeer ervoor stil moest worden gelegd
Op vrijdag 4 juli 2014 13:58 schreef Peterselieman het volgende: Het duurt nog wel even voordat het bij Schiphol weer allemaal rijdt, want het spoor is verschoven. Er is nu een werktrein onderweg om de boel recht te gaan leggen.
alle treinverkeer rond Leiden ligt nu ook plat wegens stroomstoring
De bouw van het nieuwe station Breda is over de helft. De noordkant gaat open en de centrumkant gaat op de schop. Vanaf het eerste weekend van september start een nieuwe fase met ingrijpende veranderingen voor omwonenden en bus- en treinreizigers. Vanaf twee weken voor deze ‘omklap’ vindt u op breda-centraal.nl alle informatie die voor u belangrijk is,. Tot die tijd vindt u hier informatie op hoofdlijnen.
DE CENTRUMKANT SLUIT In het eerste weekend van september start onze aannemer met de bouw van het nieuwe station aan de centrumkant. Om die werkzaamheden te kunnen uitvoeren, heeft de aannemer een werkterrein nodig op het huidige stationsplein. Dit heeft gevolgen voor de omgeving. Het station sluit aan de centrumkant en er worden voorzieningen getroffen voor een goede bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid in de buurt.
BOUWWERKZAAMHEDEN CENTRUMKANT Om veilig te kunnen werken plaatst de aannemer bouwschuttingen rondom het werkterrein aan de centrumkant. Het bouwverkeer rijdt via de Emmastraat het bouwterrein op en via de Meerten Verhoffstraat het bouwterrein af. Tijdens de bouw van de centrumkant wordt de rijrichting voor het autoverkeer in de Meerten Verhoffstraat dus omgedraaid.
Tijdens de bouw van de centrumkant van het station wordt er alles aan gedaan om de Spoorbuurt zo veilig en goed mogelijk bereikbaar te houden voor bewoners, ondernemers, klanten, bezoekers en leveranciers. Vanwege de bouw en het bouwverkeer verandert er echter wel een aantal zaken qua verkeersrichting en afsluitingen. De komende twee jaar wordt het bestemmingsverkeer naar het station naar de noordkant van het station geleid. Voor voetgangers is de nieuwe stationsstunnel via de loopbrug vanaf de centrumzijde te bereiken.
DE NOORDKANT GAAT OPEN De centrumkant gaat dus dicht. Vanaf het eerste weekend van september moet u voor alle voorzieningen aan de noordkant van het station zijn. Twee jaar lang, totdat ook de centrumzijde opengaat, is dit de plek waar u moet zijn. Hier kunt u via de nieuwe passage naar de bus- en treinperrons, waarbij u gebruik kan maken van op- en neergaande roltrappen, liften en brede trappartijen. Aan de noordkant vindt u ook de fietsenstalling, de taxi’s en de winkels. Vanaf september zullen er vestigingen van de volgende formules op het nieuwe station Breda openen: AH to GO, Kiosk, Servicepunt NSR + Veolia, GWK Travelex, Döner Company, Mr. Long, Broodzaak, Smullers, Starbucks, ETOS, Bruna, Bakkerij Vromans - Boulanger Artisanal en Fish Point.
MET DE FIETS Vanwege de bouw van het nieuwe station kunt u vanaf 4 september uw fiets bijna niet meer parkeren aan de centrumkant van het station. Tussen 4 en 6 september kunt u uw fiets stallen bij Q-Park aan de Spoorstraat. Vanaf 6 september zien we uw fiets graag in de fietsenstalling aan de noordkant van het station, waar u gebruik kunt maken van de nieuwe bewaakte fietsenstalling. Huidige klanten van de bewaakte fietsenstalling aan de centrumkant worden apart geïnformeerd. De dienstverlening aan deze groep verhuist naar de noordzijde.
PARKEREN Tijdens de bouw aan de centrumkant komen enkele parkeerplaatsen in de Spoorbuurt te vervallen. Om ervoor te zorgen dat er toch voldoende parkeercapaciteit in de wijk blijft, komen er tijdelijk extra parkeerplaatsen bij Q-Park aan de Spoorstraat. Bewoners en ondernemers en hun bezoekers kunnen daar gebruik van maken onder dezelfde condities die nu gelden voor abonnementhouders. Het kan dus zijn dat automobilisten iets verder moeten lopen van en naar hun auto. Voor treinreizigers wordt een tijdelijk parkeerterrein gemaakt op het terrein van de Faam, aan de noordkant van het station.
BUSSEN EN TAXI’S NAAR NOORDKANT Vanaf het eerste weekend van september rijden alle stads- en streekbussen en de taxi’s naar de noordkant van het station. Dat blijft zo, ook als het hele station in 2016 klaar is. De bussen rijden vanaf de oostkant via een hellingbaan vanaf de Terheijdenstraat het station in en uit en vanaf de oostzijde via een hellingbaan naar Stationslaan. De belangrijkste (H)OV-route loopt dan via de Kennedylaan - Delpratsingel - Terheijdenstraat. Via de Mauritsstraat rijden dan enkel nog bussen vanaf de Nassaustraat en de Sophiastraat.
De internationale lijndienstbussen vertrekken vanaf september ook vanaf de noordkant van het station. Er zijn daarvoor speciale parkeerplaatsen gerealiseerd aan de Stationslaan.
KISS & RIDE De makkelijkst te bereiken en meest toegankelijke Kiss & Ride van het station ligt aan de noordkant van het station aan de Stationslaan. Aan de centrumkant vlak bij de voetgangersbrug komt ook een Kiss & Ride. Die is lastiger te bereiken vanwege het bouwverkeer. Bovendien moeten reizigers aan de centrumkant altijd de voetgangersbrug gebruiken om bij de sporen te komen, terwijl er aan de noordkant liften en roltrappen zijn om bij de sporen te komen.
Filmpje van vanmiddag, ten noorden van Bangkok, Thailand. Gevoelstemperatuur ongeveer 40 graden. Een van de treinen Bangkok - Chiang Mai loopt het station van Ayutaja binnen. De stoptreinen als deze zijn allen derde klas en zijn voor een groot deel nog met houten bankjes in een 2+3 opstelling. De bezetting is ongeveer rond de 100 procent, iedereen die wil kan zitten. De ticketprijzen zijn erg laag, 65 kilometer is rond de ¤0,30.-.
Nog een maandje en dan sluiten de eerst poortjes definitief.
quote:
Eerste poortjes NS-stations augustus dicht De toegangspoortjes bij NS-stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede worden in augustus definitief afgesloten.
Dat laat een NS-woordvoerder vrijdag weten.
Ze zijn dan alleen nog toegankelijk met een ov-kaart of een papieren chipkaartje. Uiteindelijk worden over een periode van twee jaar bij 82 stations de toegangspoortjes in gebruik genomen.
In 2014 gaan gefaseerd de poortjes bij in totaal 26 stations door heel Nederland dicht. Het jaar daarop volgen 27 stations, en ook nog eens 27 in 2016.
Het is wat een minitraject. Het voelt bijna alsof de treinen die er rijden te groot zijn voor dat stukje. Je hebt kleine, smalle perrons en de Vgem ligt er laag.
Op vrijdag 4 juli 2014 15:21 schreef sneakydesert het volgende: Als de NS de poortjes gaat sluiten, en ik heb een e-ticket via internet gekocht, hoe kom ik dan door die poortjes heen?
Want alleen de papieren kaartjes met korting worden afgeschaft, toch?
E-tickets met korting worden ook afgeschaft.
E-tickets blijven wel gewoon bestaan; bij iedere poortjesrij is tenminste één poortje (het brede poortje) dat je met een e-ticket kan openen d.m.v. de barcode die erop gedrukt staat. Dit geldt ook voor internationale vervoerbewijzen.
E-tickets blijven wel gewoon bestaan; bij iedere poortjesrij is tenminste één poortje (het brede poortje) dat je met een e-ticket kan openen d.m.v. de barcode die erop gedrukt staat. Dit geldt ook voor internationale vervoerbewijzen.
Dus ik moet gewoon via het mindervalide poortje lopen? Aha!
Dus ik moet gewoon via het mindervalide poortje lopen? Aha!
Op het betreffende poortje staat ook aangegeven dat het met een e-ticket te openen is. Overigens staat het op het e-ticket zelf ook uitgelegd hoe het werkt
De brede poortjes zijn inderdaad o.a. bedoeld rolstoelgebruikers, maar ook voor mensen met kinderwagens, fietsen, grote koffers etc. bij zich.
Er komen drie tunnels onder het station in Groningen te liggen, eentje voor voetgangers, eentje voor fietsers en eentje voor bussen. De totale plannen voor de verbouwing van Groningen kosten 260 miljoen euro.
Humor heeft gedeputeerde Mark Boumans in ieder geval wel: "Het is in de toekomst mogelijk om vanuit Delfzijl met een tussenstop naar München te reizen."
Op het betreffende poortje staat ook aangegeven dat het met een e-ticket te openen is. Overigens staat het op het e-ticket zelf ook uitgelegd hoe het werkt
De brede poortjes zijn inderdaad o.a. bedoeld rolstoelgebruikers, maar ook voor mensen met kinderwagens, fietsen, grote koffers etc. bij zich.
Okee, ik wilde eerst even checken of die dingen nog wel geldig zijn voordat ik ze ga kopen. Bedankt
Is steil, op google maps kun je mooi zien dat het goed door de bergen en dalen heen slingert, rijdt door de Beskiden heen. Ik denk dat het fraai is Fles, ik ken het niet zoals ik al schreef .
Er is ook ook om gevochten voor en na de tweede wereldoorlog door Polen en Tsjecho-Slowakije
Oh, interessant ook ja! Ik wil inderdaad via Polen terug. Daar ben ik nog nooit geweest, Tsjechië heb ik afgelopen April al 3 dagen getoerd. We gaan dit ook noteren, en tzt uitzoeken qua mogelijkheden.
Kijk even naar de Albanese of Kosovaarse prijzen, die zijn een schijntje vergeleken met het dure Montenegro.
Als je de keuze hebt òf Venetië òf Albanië voor de spoorwegen moet je hoe dan ook het laatste kiezen. Venetië blijft de komende 10 jaar toch wel hetzelfde, Albanese spoorwegen vrees ik dat het een ander verhaal wordt.
Dat idee heb ik dus ook, en ga ik dus ook maar uitvoeren. Weet jij toevallig wat de beste reismanier in Albanië is, om richting Griekenland oid te komen? Een taxi, want ik kan niks vinden over bussen die daar de grens overgaan, maar volgens een paar fora die ik afgestruind heb, zijn er wel busverbindingen maar zonder info op het web...
Edit: Ik zie nu bijv. EuroInterlines met een busverbinding Tirana - Athene. Maar echt veel wijzer wordt je nergens.
Prognose voor Schiphol - Amsterdam Centraal/Zuid is bijgesteld naar 19:00. Inmiddels is er ook al enige tijd een stroomstoring rond Leiden, prognose daarvan is ook 19:00.
Dat idee heb ik dus ook, en ga ik dus ook maar uitvoeren. Weet jij toevallig wat de beste reismanier in Albanië is, om richting Griekenland oid te komen? Een taxi, want ik kan niks vinden over bussen die daar de grens overgaan, maar volgens een paar fora die ik afgestruind heb, zijn er wel busverbindingen maar zonder info op het web...
Edit: Ik zie nu bijv. EuroInterlines met een busverbinding Tirana - Athene. Maar echt veel wijzer wordt je nergens.
Daar hoef je je echt niet druk over te maken. Er zijn 4 à 5 bussen per dag vanuit Tirana naar Griekenland. In de stationsstraat zijn iets van 5 reisbureautjes waar je tickets kan kopen (er staan genoeg borden ATHENE - THESSALONIKI etc.), Tirana-Athene kost geloof ik ¤30 maximaal. Houdt er wel rekening mee dat die rit flink wat uren duurt, want hoe zuidelijker je komt, hoe slechter de wegen worden.
Athene-Thessaloniki is wel heel erg leuk om per trein ook mee te pakken, omdat tussen Athene en Domokós er nog over een oude enkelsporige diesellijn wordt gereden hoog door de bergen met uitzicht op zee aan max 60 km/h. Daarna komt er een Hellasprinter voor en voelt het als een hogesnelheidstrein aan als je met 160 km/h verder rijdt. Ik heb mijn foto's en bevindingen van dat stuk hier in staan: http://www.worldonrails.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=10152
Op vrijdag 4 juli 2014 16:08 schreef James1988 het volgende: Prognose voor Schiphol - Amsterdam Centraal/Zuid is bijgesteld naar 19:00. Inmiddels is er ook al enige tijd een stroomstoring rond Leiden, prognose daarvan is ook 19:00.
En dan is er nog een kans op onweer, vanmiddag...
ik zag net op het spoor waar de vrachtwagen stond al weer stapvoets een VIRM-VI passeren
Daar hoef je je echt niet druk over te maken. Er zijn 4 à 5 bussen per dag vanuit Tirana naar Griekenland. In de stationsstraat zijn iets van 5 reisbureautjes waar je tickets kan kopen (er staan genoeg borden ATHENE - THESSALONIKI etc.), Tirana-Athene kost geloof ik ¤30 maximaal. Houdt er wel rekening mee dat die rit flink wat uren duurt, want hoe zuidelijker je komt, hoe slechter de wegen worden.
Athene-Thessaloniki is wel heel erg leuk om per trein ook mee te pakken, omdat tussen Athene en Domokós er nog over een oude enkelsporige diesellijn wordt gereden hoog door de bergen met uitzicht op zee aan max 60 km/h. Daarna komt er een Hellasprinter voor en voelt het als een hogesnelheidstrein aan als je met 160 km/h verder rijdt. Ik heb mijn foto's en bevindingen van dat stuk hier in staan: http://www.worldonrails.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=10152
Ah, nice. Ik zag ook dat er bussen zijn die ook in bijvoorbeeld Kozani stoppen. Moet dan tegen die tijd kijken of het evt mogelijk is om dan daar de trein te pakken, om dat stukje ook ff mee te maken. Ik had inderdaad het idee ook om richting Athene te gaan. Ook in Athene kijken of er daar nog een dag rondneuzen bij zit, mogelijk is.
Tot nu toe, iedereen al veel dank voor de vele nuttige info. Kan ik zeker iets mee. Straks eens kijken, want het moet in ongeveer 20 reisdagen te passen zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 04-07-2014 16:52:24 ]
Dat er nog steeds intercity's Schiphol - Heerlen v.v. uitvallen onder Utrecht als gevolg van de vrachtwagen op het spoor bij Schiphol vind ik vreemd. Er zou toch allang een alternatieve materieelomloop moeten zijn?
Op vrijdag 4 juli 2014 16:50 schreef KnightSolaire het volgende: Dat er nog steeds intercity's Schiphol - Heerlen v.v. uitvallen onder Utrecht als gevolg van de vrachtwagen op het spoor bij Schiphol vind ik vreemd. Er zou toch allang een alternatieve materieelomloop moeten zijn?
Welnee. Corridorrijden + DSSU kan je niet vroeg genoeg mee beginnen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op vrijdag 4 juli 2014 16:50 schreef KnightSolaire het volgende: Dat er nog steeds intercity's Schiphol - Heerlen v.v. uitvallen onder Utrecht als gevolg van de vrachtwagen op het spoor bij Schiphol vind ik vreemd. Er zou toch allang een alternatieve materieelomloop moeten zijn?
Je weet dat zoiets niet mogelijk is he? Personeel en materieel kan nooit op tijd op de juiste plek zijn
Op vrijdag 4 juli 2014 17:19 schreef Peterselieman het volgende: Arriva kan het niet meer befietsen op de lijn naar Harlingen en heft maar even twee treinen op om zo ze weer in hun pad te kunnen laten komen
Het is jammer dat alles nog ter plaatse bediend is, anders had er een veel creatiever oplossing gevonden kunnen worden
Maar er wordt tegelijkertijd weer een extra trein ingelegd, dat dan weer wel. De normale dienstregeling, met korte keringen aan beide kanten, is niet berekend op zoveel reizigers. Dat bleek gisteren al.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Maar er wordt tegelijkertijd weer een extra trein ingelegd, dat dan weer wel. De normale dienstregeling, met korte keringen aan beide kanten, is niet berekend op zoveel reizigers. Dat bleek gisteren al.
Klopt. Heb ik op Somda ook al gemeld. De Oeroldienstregeling is voor zulke dagen stukken beter. De normale kering in de haven is twee of drie minuten. Dat is veel te kort als de trein bomvol zit.
Klopt. Heb ik op Somda ook al gemeld. De Oeroldienstregeling is voor zulke dagen stukken beter. De normale kering in de haven is twee of drie minuten. Dat is veel te kort als de trein bomvol zit.
Kunnen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven serieus maar 5 bakken GTW rijden?
Leuk man, lekker +10 en counting oplopen omdat we moeten wachten op een tweede conducteur voor de trein Voor wat dan? Controle heb ik de hele week nog niet gezien
Door een eerder ongeval tussen Schiphol en Amsterdam Sloterdijk en een storing aan de stroomvoorziening rond Leiden is het treinverkeer ernstig ontregeld rondom Leiden, Schiphol en Amsterdam. In de avondspits kunnen vanwege de storingen minder Sprinters rijden tussen Rotterdam en Gouda Goverwelle.
Op vrijdag 4 juli 2014 17:47 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk man, lekker +10 en counting oplopen omdat we moeten wachten op een tweede conducteur voor de trein Voor wat dan? Controle heb ik de hele week nog niet gezien
17.35 van Utrecht naar Enschede? Zit er ook in. Sowieso een drama op Utrecht, wat je allemaal al niet kan aanrichten met een vrachtwagen.
ja, het hele land moet er last van hebben, dankzij de pretparkroosters.
Is ook zo heerlijk logisch he. Als je nou zegt oke, de boemel Amsterdam zwolle valt uit omdat die treinen er niet meer kunnen komen ofzo? Maar gewoon preventief ergens aan de andere kant van het land gaan schrappen
Zeikend kutpersoneel is het. Alsof ze de enige zijn die repetitief werk doen
Op vrijdag 4 juli 2014 18:58 schreef greavy het volgende: Veolia gaat in september 3 Lint'en huren om in september de drukte op de Maaslijn op te vangen.
Langere treinen is ook nog een mogelijkheid natuurlijk, al zullen daarvoor de perrons wel verlengd moeten worden. Of een doorgaande sneltrein Nijmegen-Heyendaal-Venray-(Blerick?)-Venlo-Roermond-Sittard-(Heerlen/Maastricht)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Langere treinen is ook nog een mogelijkheid natuurlijk, al zullen daarvoor de perrons wel verlengd moeten worden. Of een doorgaande sneltrein Nijmegen-Heyendaal-Venray-(Blerick?)-Venlo-Roermond-Sittard-(Heerlen/Maastricht)
De provincie eist toch nieuw materieel (vanwege de elektrificatie), dus nu kun je in één keer doorpakken en dubbeldekkers bestellen. Dat zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan de perrons verlengen.
Een E-powerpack ipv de D-pack die er nu rijdt zou mischien ook wel mogen, dat weet ik niet.
Heeft die loc lang op station Zutphen gestaan? Volgens mij staat ie er nu al een jaar niet meer
In Zutphen heeft de NMBS 7608 gestaan, dat is een 2200 (NS 2275 om precies te zijn). Dit is de 2530, technisch een 2400 maar met aangepast ontwerp voor de sproeitrein. De 7608 staat nu in Amersfoort dacht ik, en is eigendom van de Stichting Historisch Dieselmaterieel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
19:05: IC direct 958 richting Breda vertrekt met +26 vanaf Rotterdam 19:08: IC direct 960 uit Amsterdam komt binnen in Rotterdam, stroomt leeg zoals gebruikelijk 19:12: ICd 960 staat er nog steeds 19:13, treinpersoneel 960: "Trein wordt opgeheven, dit vanwege de grote vertraging van de trein voor ons" 19:15, omroep: "IC direct naar Breda van 19:09 rijdt niet vanwege een defect aan het materieel"
Op vrijdag 4 juli 2014 18:04 schreef Yreal het volgende: Zo werkelijk anders wat die oerol dienstregeling toch niet? Enige dat opviel was dat er wel lang gekeerd werd.
En een rechte halfuursdienstregeling. Normaal is het 25/35 vanwege kruisingen te Dronrijp of Franeker. Tijdens Oerol is dit Dronrijp én Harlingen.
Arriva kennende zorgt de reguliere dienstregeling voor minder omlopen en dus minder treinstellen nodig?
Klopt. Het is in de tijd van NoordNed ingevoerd om geld te besparen. Door sneller te rijden en een scheve dienstregeling te rijden kon één complete omloop uitgespaard worden.
Op vrijdag 4 juli 2014 19:23 schreef James1988 het volgende: 19:13, treinpersoneel 960: "Trein wordt opgeheven, dit vanwege de grote vertraging van de trein voor ons"
Ik vind het ook een lading stierenpoep, maar als ik kijk naar de vertrektijden van Breda snap ik het wel. ICd 957 (19:27) vertrekt van z'n aankomstspoor (spoor 4), ze zijn 'm dus aan het perron aan het keren i.p.v. dat ze dat op het keerspoor doen zoals gebruikelijk.
De 960 moet om 19:32 binnenkomen op spoor 4, maar daar staat de 957 nog met +15. Dan moet 960 dus blijven wachten, wardoor die ook veel te laat weg moet, wat weer gevolgen heeft voor 964, enzovoorts.
Logistiek snap ik het nu wel, maar ik snap niet waarom de beslissing is genomen om met 957 aan het perron in Breda te keren. Hef 'm dan op in Rotterdam, zou ik zeggen...
edit: Actuele vertrektijden van Breda laten de 959 (het treinnummer waaronder de 960 weer naar Amsterdam rijdt, vertrek uit Breda om 19:57) nu helemaal niet meer zien.
Op vrijdag 4 juli 2014 19:45 schreef Peterselieman het volgende: Er moest nog even iets aan het uitvalspercentage van de IC Defect gedaan worden. Het was nog wat aan de lage kant
Voor de mensen die nog even willen lachen op deze warme vrijdagavond: de reacties onder het nieuwsbericht op de site van het lokale nieuwsblad dat de poortjes in Enschede dicht gaan vanaf augustus roept 'emoties en vragen' op bij de mensen... Perron Enschede vanaf augustus alleen nog toegankelijk met chipkaart Dit terwijl Enschede één van de beste plaatsen is om wel die poortjes dicht te doen, aangezien je gewoon er als niet-reiziger niets te zoeken hebt. Dan geef je dat kusje maar aan de andere kant van de poortjes.
[ Bericht 15% gewijzigd door boriq op 04-07-2014 21:43:43 ]
Op vrijdag 4 juli 2014 21:51 schreef James1988 het volgende: De reacties daar vallen nog mee. Wat je soms ziet op nujij.nl, dat is het afvoerputje van het internet.
Die zijn het leukste inderdaad, daar is het tokkie-gedeelte van Facebook en de Telegraaf niets bij.
Op vrijdag 4 juli 2014 21:51 schreef James1988 het volgende: De reacties daar vallen nog mee. Wat je soms ziet op nujij.nl, dat is het afvoerputje van het internet.
Op vrijdag 4 juli 2014 21:31 schreef boriq het volgende: Voor de mensen die nog even willen lachen op deze warme vrijdagavond: de reacties onder het nieuwsbericht op de site van het lokale nieuwsblad dat de poortjes in Enschede dicht gaan vanaf augustus roept 'emoties en vragen' op bij de mensen...
De geslaagde proef bij Almere Centrum heb ik meer mijn twijfels over, aangezien je aan de zuidkant? een erg onhandige check-uit/loop-om/check-weer-in overstap hebt van spoor 3/4 naar 1/2 en vice versa. Maar men zal wel alleen in de stationshal tijdens komkommertijd hebben lopen kijken.
Wat was het weer een bende vandaag. Door gekut bij Leiden en Schiphol hadden de ic's Rotterdam - Utrecht meer dan tien minuten vertraging, is logisch. Ook logisch dat je dan als treindienstleider vooral niet je best doet om in te grijpen in ARI. Dus stond de IC bij Leidsche Rijn vijf minuten te wachten op de stoptrein die voor mocht. Drie seinen verder stond de stopper voor rood en dus was de IC alsnog eerder in Utrecht, met vijf minuten extra aan de broek. Is er dan echt geen mens meer die gewoon eens met gezond verstand naar zo'n systeem kijkt?!?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee. in Deventer werden zowel aspirant-overstappers als intercityreizigers gedupeerd door eoa mongool die vond dat de op tijd rijdende sprinter niet 2 minuten "aangedaan" kon worden.
ijzer op tijd: wel boeiend reiziger op tijd: niet boeiend
Zaterdag: Enschede-Hengelo-Berlin Hbf-Praag gereisd. Hengelo-Berlin ging goed, Berlin-Dresden ging retetraag. In Elsterwerda een kwartier aan de kant gestaan en er deels enkelspoor gereden omdat a) het spoor eventjes opnieuw werd aangelegd of b) er een goederentrein werd ingehaald x3. Dresden-Praag was wel een hele mooie route. Helaas had ik uitzicht op de rotswand, de andere kant was interessanter. Tijdens deze route kennis gemaakt met de Regiosharks, RegioElephants en RegioPanters . Op zondag de toerist uitgehangen, maandag door Praag heen gecrosst,
Dinsdag naar Dresden. Bekend stukje, maar niet minder mooi. Trein (EN 178) werd al aangekondigd met +10, en het perron werd vrij laat bekend. In Dresden de fantastische S-bahn gezien: een Taurus met 2 Dosto's met een hele indrukwekkende eerste klas 8 stoeltjes. . Woensdag wederom de roetist uitgehangen, (oa de schwebebahn en stadion).Donderdag een rondje Dresden-Chemnitz-Aue Stadion-Aue-Johanngeorgenstadt-Zwickau-Dresden gemaakt, waarbij in Johanngeorgenstadt een treintje klaarstond naar Tsjechië: een dieselloc+2 aanhangwagentjes. Tof treintje
En vandaag terug vanuit Dresden via Hannover naar Bad Bentheim waar mama_reisgenoot via Hengelo mij naar Enschede bracht In Hannover werd trein 145 (13:00uit Hengelo naar Hannover) om 16.25 opgeheven in Hannover (+60-80?) en had trein 142 (19:00u uit Hengelo naar Amsterdam) geen hokjes (miste het eerste klasse rijtuig en het tweede klasse rijtuig met 5 hokjes: rijtuigen 10 en 12) en was er een extra rijtuig 7 voor de eerste klassers geüpgraded.
Op vrijdag 4 juli 2014 22:32 schreef Duvel het volgende: Wat was het weer een bende vandaag. Door gekut bij Leiden en Schiphol hadden de ic's Rotterdam - Utrecht meer dan tien minuten vertraging, is logisch. Ook logisch dat je dan als treindienstleider vooral niet je best doet om in te grijpen in ARI. Dus stond de IC bij Leidsche Rijn vijf minuten te wachten op de stoptrein die voor mocht. Drie seinen verder stond de stopper voor rood en dus was de IC alsnog eerder in Utrecht, met vijf minuten extra aan de broek. Is er dan echt geen mens meer die gewoon eens met gezond verstand naar zo'n systeem kijkt?!?
Daarom moeten ze ook een computer ontwikkelen die de gevolgen van een beslissing doorrekent voor plaatsen verderop. Dan krijgt je een veel betere afhandeling van de treinenloop.
Daarom moeten ze ook een computer ontwikkelen die de gevolgen van een beslissing doorrekent voor plaatsen verderop. Dan krijgt je een veel betere afhandeling van de treinenloop.
Of gewoon een belletje naar de experts in dit topic.
Ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen van het opvolgen van dit advies.
De geslaagde proef bij Almere Centrum heb ik meer mijn twijfels over, aangezien je aan de zuidkant? een erg onhandige check-uit/loop-om/check-weer-in overstap hebt van spoor 3/4 naar 1/2 en vice versa. Maar men zal wel alleen in de stationshal tijdens komkommertijd hebben lopen kijken.
Heeft Hilversum ook met overstappen van en naar spoor 1.
En toch zouden we hier nooit overeenstemming bereiken.
ik denk dat het genoeg mee zal vallen. Pittige discussies zullen gevoerd worden, maar het eindresultaat zal ongetwijfeld beter zijn dan wat er nu gebeurt.
Hebben we het hoofdrailnet met de hogesnelheidslijn geïntegreerd of niet?
Nee, de HSL maakt dan samen met een paar andere grote vervoersassen onderdeel uit van R-Net. De rest van het HRN bij regionale vervoerders, behalve een aantal langeafstandslijnen die we onderbrengen bij Trans Nederland Express.
ik denk dat het genoeg mee zal vallen. Pittige discussies zullen gevoerd worden, maar het eindresultaat zal ongetwijfeld beter zijn dan wat er nu gebeurt.
Nee, de HSL maakt dan samen met een paar andere grote vervoersassen onderdeel uit van R-Net. De rest van het HRN bij regionale vervoerders, behalve een aantal langeafstandslijnen die we onderbrengen bij Trans Nederland Express.
En NS rijdt een sneltrein Nijmegen - Venlo - Roermond?
Misschien is een kaartje met de bereisde trajecten handig voor die paar mensen hier die niet weten waar Johanngeorgenstadt ligt
De kaart: En het station Johanngeorgenstadt. Links de trein vanuit Zwickau/Aue van de DB, die met een gangetje van 60 kmh weer naar Aue gaat. Rechts de trein naar Krakovy, met een baanvaksnelheid van 50kmh, heb ik mij laten aanpraten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Belgische Spoorwegen gaan treinen uitrusten met wifi
De Belgische Spoorwegmaatschappij NMBS heeft bij de bekendmaking van zijn toekomstplannen laten weten dat het de komende maanden gaat beginnen zijn treinen te voorzien van wifi. Onbekend is nog of de dienst geld gaat kosten.
NMBSVolgens Jo Cornu, topman van de Belgische spoorwegmaatschappij, zouden treinreizigers aangeven dat wifi één van de meest gewilde diensten is binnen het treinverkeer. ''Met het internet gaan we ons de komende maanden bezighouden. We bekijken volop of we wifi kunnen voorzien of het 4g signaal kunnen versterken'', aldus Cornu op de presentatie van de toekomstplannen van de NMBS waar De Morgen over schrijft.
Het is niet bekend welk mobiel netwerk de NMBS wil gaan gebruiken voor zijn wifi-netwerk evenmin als de manier waarop het de kosten ervoor verwacht te gaan dekken. Een aantal jaar terug liet de spoorvervoerder nog weten zelf geen wifi-toegangspunten te willen installeren in treinen, maar open te staan voor partnerbedrijven die dit voor de maatschappij zouden kunnen regelen. Momenteel beschikken een aantal Belgische trams al wel over wifi; de kosten voor dit netwerk worden gedekt door het tonen van een advertentie zodra een reiziger verbinding met wifi maakt.
In Nederland staat in de plannen van de NS, die doorlopen tot 2025, dat het wifi-netwerk tot die tijd gratis blijft. Een maand voor de bekendmaking van die plannen liet de NS weten het beheer van het wifi-netwerk over te nemen van T-Mobile, dat voorheen het beheer ervan verzorgde. De wifi-apparatuur in Nederlandse treinen maakt nog wel gebruik van het 3g-netwerk van T-Mobile.
Op zaterdag 5 juli 2014 01:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Een miljardair heeft zojuist mijn barrekening betaald en ik heb daarna de hele WC ondergekotst. Boeiend.
Waar zit je? Nvm, je zit al in het vliegtuig.
[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 05-07-2014 11:00:19 ]
1 Een Hogelsnelheidstrein, ik dacht dat ie die alleen maar kon horen omdat ie onder het maaiveld lag, maar blijkbaar is er links aan mijn blikveld toch een stukje spoor wat naar boven gaat, kom ik na 4 maanden achter
2 Het was een Thalys, een dubbele zelfs, wat doet die nou hier...
Is ook zo heerlijk logisch he. Als je nou zegt oke, de boemel Amsterdam zwolle valt uit omdat die treinen er niet meer kunnen komen ofzo? Maar gewoon preventief ergens aan de andere kant van het land gaan schrappen
Zeikend kutpersoneel is het. Alsof ze de enige zijn die repetitief werk doen
Ik ben al heel lang van mening dat personeel bij hun trein/treinserie moet blijven per dienst. Veel makkelijker bij verstoringen en een dag later toch een andere route voor de afwisseling.
Welke auto/slaaptrein doet traject Eindhoven - Blerick aan? Liet de hond uit en er kwam een mengelmoes aan wagons met daarachter een paar autowagons getrokken door een big-old-banger
Op zaterdag 5 juli 2014 14:26 schreef Ajaxfan het volgende: ICE naar Keulen geboekt vanaf A'dam CS maar op de e-ticket staat Arnhem als vertrekpunt. Tussen Amsterdam en Arnhem is er geen stoelreservering?
Normaal gezien wel, als ik jou was zou ik even bellen/mailen met de klantenservice.
Ik ben al heel lang van mening dat personeel bij hun trein/treinserie moet blijven per dienst. Veel makkelijker bij verstoringen en een dag later toch een andere route voor de afwisseling.
Vooral conducteurs moeten niet miepen. Een trein is een trein, of wil je soms steeds wat anders zien als je uit het raam kijkt?
Haar basispunt "kaart is 100% voor de vervoerder" is wel correct, maar ze heeft nou niet echt moeite gedaan zich te laten informeren. Gelukkig maakt één kaart voor het OV het makkelijker.
Haar basispunt "kaart is 100% voor de vervoerder" is wel correct, maar ze heeft nou niet echt moeite gedaan zich te laten informeren. Gelukkig maakt één kaart voor het OV het makkelijker.
Op zich is het punt wel valide, maar als je bij het inchecken al de melding "onvoldoende saldo" krijgt moet er toch al wel een belletje gaan rinkelen?
Op zich is het punt wel valide, maar als je bij het inchecken al de melding "onvoldoende saldo" krijgt moet er toch al wel een belletje gaan rinkelen?
Overigens ook wel een slechte buschauffeur, dat ie gewoon 'loop maar door' zegt. Ik vraag altijd eerst wat er op het schermpje staat, en als ze het niet kunnen lezen kijk ik zelf wel even. Bij een tekort aan saldo kunnen ze gewoon een los kaartje kopen.
Tenzij iemand een goede reden heeft, zoals iemand de dag na hemelvaartsdag had bijvoorbeeld: studenten week-ov, maar diegene had op hemelvaartsdag ook met de bus gereisd, waarop er dus saldo afgegaan was (wat hij zich niet gerealiseerd had). En daardoor kwam hij in de min, en kon ie ook niet meer inchecken terwijl ie vrij reizen had. In dat geval maak ik wel een uitzondering, zodat hij er in de stad weer saldo op kan zetten.
Ik zie een domme sloerie die maar gewoon wat doet en vervolgens bij anderen gaat klagen omdat ze zelf de moeite niet wil nemen om even te lezen hoe het werkt. Bij dit soort mensen ligt het probleem altijd bij iemand anders, kan er geen medelijden mee hebben.
Tsja, in mijn omgeving zijn een hoop academici die nog altijd een papieren kaartje kopen (ook makkelijk te declareren zeggen ze dan) en die weten bijzonder weinig af van de ov-chip en die nog niet hebben dus het zal mij benieuwen hoe het vanaf 9 juli gaat. Het ligt dus niet per se aan cognitief vermogen of intelligentie er speelt ook iets als het onbekende dat veel mensen in mijn omgeving afwachtend maakt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, dat de bus te duur is. "Chaffeur, wanneer komt de goedkopere bus?".
Er zijn trajecten bij waarbij de ene vervoerder het traject goedkoper aflegt dan de andere. Ook kan zoiets voor dezelfde vervoerder gelden als het gaat om het verschil tussen stads- en streeklijnen.
Er zijn trajecten bij waarbij de ene vervoerder het traject goedkoper aflegt dan de andere. Ook kan zoiets voor dezelfde vervoerder gelden als het gaat om het verschil tussen stads- en streeklijnen.
Zo lang je niet betaalt voor hemelsbreed A naar B maar de omweg ook moet dokken...
Maar het instaptarief is in 99,9% van de gevallen gelijk, dus voor het wel of niet kunnen inchecken maakt dat niet uit .
Tsja, in mijn omgeving zijn een hoop academici die nog altijd een papieren kaartje kopen (ook makkelijk te declareren zeggen ze dan) en die weten bijzonder weinig af van de ov-chip en die nog niet hebben dus het zal mij benieuwen hoe het vanaf 9 juli gaat. Het ligt dus niet per se aan cognitief vermogen of intelligentie er speelt ook iets als het onbekende dat veel mensen in mijn omgeving afwachtend maakt.
Dat met declareren snap ik niet echt. Het is toch handiger om één transactieoverzichtje te printen op OV-chipkaart.nl dan diverse losse tickets her en der te bewaren en naar je werkgever op te sturen?
Dat met declareren snap ik niet echt. Het is toch handiger om één transactieoverzichtje te printen op OV-chipkaart.nl dan diverse losse tickets her en der te bewaren en naar je werkgever op te sturen?
Ik ook niet maar ze willen gewoon niet, zeg ik dus.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, wat nou als de salarisadministratie kaartjes wil zien?
Nee, dat is het probleem niet
Ik ook niet maar ze willen gewoon niet, zeg ik dus.
Inloggen, registreren, filteren etc. etc. Nu stop je het kaartje in je portemonnee, die gooi je in de envelop met het overzicht er bij en klaar. Geen handelingen achteraf meer om ergens een overzicht te vinden en filteren..
Wellicht spuit11 maar als ik als nostalgische hond nog een papieren kaartje wil kopen op de laatste dag dat dat nog kan moet ik dat de 8e doen neem ik aan? Overigens wel fijn dat het e-ticket blijft als alternatief voor die ov-chipbende!
Op zaterdag 5 juli 2014 20:50 schreef arkkey het volgende: Wellicht spuit11 maar als ik als nostalgische hond nog een papieren kaartje wil kopen op de laatste dag dat dat nog kan moet ik dat de 8e doen neem ik aan?
Denk het wel, maar het kan zijn dat je al eerder machines tegenkomt die alleen nog wegwerpchipkaartjes uitspugen.
quote:
Overigens wel fijn dat het e-ticket blijft als alternatief voor die ov-chipbende!
Wel weer jammer dat de e-tickets met korting verdwijnen, zogenaamd 'om de reiziger te beschermen'
Op zaterdag 5 juli 2014 20:52 schreef James1988 het volgende: Wel weer jammer dat de e-tickets met korting verdwijnen, zogenaamd 'om de reiziger te beschermen'
Maar die kan je toch nog op de NMBS site kopen als ik het goed gezien heb? Dus van NL naar NL..
Oh dat van die korting had ik niet gezien wel dat die eenmalige faalkaart alleen met extra toeslag en zonder korting te krijgen was. Wat een fuckZooi zeg. Wel achterlijk als je straks in belgie je kaartje met korting voor NL moet gaan kopen, zoiets verzin je toch gewoon niet??
Op zaterdag 5 juli 2014 20:58 schreef arkkey het volgende: Oh dat van die korting had ik niet gezien wel dat die eenmalige faalkaart alleen met extra toeslag en zonder korting te krijgen was. Wat een fuckZooi zeg. Wel achterlijk als je straks in belgie je kaartje met korting voor NL moet gaan kopen, zoiets verzin je toch gewoon niet??
Het heeft niks met 'reizigers beschermen' te maken, maar met zoveel mogelijk mensen op de OV-chipkaart krijgen. Ik ben wel benieuwd naar hoeveel rente TLS ontvangt over al het nog niet verreisde saldo dat op hun bankrekening staat...
Dat weer wel, en een paar duppies goedkoper dan wat je bij NS betaalt.
Iemand daar al ervaring mee? lijmt me best cool eigenlijk. Moet je dan je Chipkaart naast je A4tje laten zien? en mag dit eigenlijk wel of kunnen ze je ervoor beboeten...
Iemand daar al ervaring mee? lijmt me best cool eigenlijk. Moet je dan je Chipkaart naast je A4tje laten zien? en mag dit eigenlijk wel of kunnen ze je ervoor beboeten...
Treinreiziger.nl heeft dit al eens gedaan geloof ik, en je hebt gewoon een geldig vervoerbewijs. Een boete is onmogelijk, en als er een conducteur zo bot is om er toch eentje te geven zal de klantenservice die wel kwijtschelden.
goeie vraag. Ik weet niet of deze mogelijkheid per 9 juli nog toegestaan is, ook al beschik je over een geldig kaartje
goeie vraag. Ik weet niet of deze mogelijkheid per 9 juli nog toegestaan is, ook al beschik je over een geldig kaartje
Ik zal eens de proef op de som nemen, gaan we gelijk eens kijken of zo een boete naar Frankrijk sturen. De Belgische site staat me wel toe om met mn Franse bankkaart te betalen namelijk. 19 Juli Ritje Breda Vlaardingen ga ik het proberen
NMBS kent sowieso niet alle Nederlandse stations, voor zowel Groningen - Haren als Groningen - Zwolle kreeg ik geen treinen. Voor Rotterdam - Zwolle kreeg ik wel treinen en prijzen, een enkeltje kost bij NMBS ¤ 12 (40% korting). Bij NS kost dezelfde reis ¤ 12,40, dus je bespaart zo'n 3%.
Op zaterdag 5 juli 2014 21:07 schreef James1988 het volgende: NMBS kent sowieso niet alle Nederlandse stations, voor zowel Groningen - Haren als Groningen - Zwolle kreeg ik geen treinen. Voor Rotterdam - Zwolle kreeg ik wel treinen en prijzen, een enkeltje kost bij NMBS ¤ 12 (40% korting). Bij NS kost dezelfde reis ¤ 12,40, dus je bespaart zo'n 3%.
Ik krijg er ook geen ticket van Roosendaal naar <insert willekeurig> uit...
James, kan ik dat weekend een stapel franse treinboekies bij je afpleuren? Waarin ondere andere staat dat de RER A savond slluit in de zomer van 2018 voor werzaamheden? Intresse?
Ik zal eens de proef op de som nemen, gaan we gelijk eens kijken of zo een boete naar Frankrijk sturen. De Belgische site staat me wel toe om met mn Franse bankkaart te betalen namelijk. 19 Juli Ritje Breda Vlaardingen ga ik het proberen
Ik krijg er ook geen ticket van Roosendaal naar <insert willekeurig> uit...
Helaas.
quote:
James, kan ik dat weekend een stapel franse treinboekies bij je afpleuren? Waarin ondere andere staat dat de RER A savond slluit in de zomer van 2018 voor werzaamheden? Intresse?
Denk niet dat die gelezen gaan worden eigenlijk. Iets teveel Frans
In de voorwaarden van je abonnement staat dat het niet toegestaan is te reizen in combinatie met een papieren kortingsvervoerbewijs, dus inderdaad zul je dan een boete krijgen (¤ 35,00 en de ritprijs vol tarief er nog bovenop).
In de voorwaarden van je abonnement staat dat het niet toegestaan is te reizen in combinatie met een papieren kortingsvervoerbewijs, dus inderdaad zul je dan een boete krijgen (¤ 35,00 en de ritprijs vol tarief er nog bovenop).
Dat staat niet zo in de voorwaarden.
In de voorwaarden staat dat je moet in- en uitchecken om korting te krijgen, er wordt verder in het geheel geen melding gemaakt van papieren vervoerbewijzen. Bij de veelgestelde vragen staat het volgende:
quote:
Geldt er voor dit abonnement ook een incheckplicht bij een internationale treinreis? Nee, in- en uitchecken met uw NS abonnement is namelijk niet mogelijk in het buitenland.
Hoe koopt u een internationaal vervoerbewijs?
Koop én print uw vervoerbewijs via nsinternational.nl. Geef bij het boeken van de reis op de website aan met welk NS abonnement u reist op het Nederlandse traject. Deze print vormt in combinatie met uw geldige NS abonnement op uw OV-chipkaart een geldig vervoersbewijs voor uw grensoverschrijdende reis. Let op: ook in Nederland checkt u in dit geval NIET in en uit. Of koop een papieren vervoerbewijs bij de kaartautomaat voor alléén het buitenlandse traject. Dit doet u door NS traject gratis te kiezen. Let op: dit kan alleen als u een abonnement heeft waarbij het Nederlandse traject is afgekocht, bijvoorbeeld Altijd Vrij.
Nu is 'internationaal vervoerbewijs' natuurlijk een rekbaar begrip... maar er is dus een mogelijkheid om gebruik te maken van een NS-abonnement i.c.m. een internationaal vervoerbewijs. Zoals een door de NMBS uitgegeven ticket voor Rotterdam - Zwolle.
Sowieso, een rechter gaat in het geval van een boete gehakt maken van het "in- en uitchecken is verplicht"-geneuzel omdat de klant toonbaar in het bezit is van een vervoerbewijs voor het traject en in het bezit is van een product dat hem recht geeft op de korting.
[ Bericht 54% gewijzigd door James1988 op 05-07-2014 22:27:46 ]
In de voorwaarden staat dat je moet in- en uitchecken om korting te krijgen, er wordt verder in het geheel geen melding gemaakt van papieren vervoerbewijzen. Bij de veelgestelde vragen staat het volgende:
[..]
Nu is 'internationaal vervoerbewijs' natuurlijk een rekbaar begrip... maar er is dus een mogelijkheid om gebruik te maken van een NS-abonnement i.c.m. een internationaal vervoerbewijs. Zoals een door de NMBS uitgegeven ticket voor Rotterdam - Zwolle.
Sowieso, een rechter gaat in het geval van een boete gehakt maken van het "in- en uitchecken is verplicht"-geneuzel omdat de klant toonbaar in het bezit is van een vervoerbewijs voor het traject en in het bezit is van een product dat hem recht geeft op de korting.
Er staat "grensoverschrijdende reis" in dat artikel uit de voorwaarden. Een e-ticket gekocht bij de NMBS voor het traject Rotterdam - Zwolle is geen grensoverschrijdende reis.
En je hebt inderdaad een kortingsproduct, maar in diezelfde voorwaarden staat dat je moet in- en uitchecken om daarop aanspraak te kunnen maken (m.u.v. die grensoverschrijdende reis). Een e-ticket met korting voor een binnenlands traject is dus geen geldig vervoerbewijs volgens de abonnementsvoorwaarden.
Ik zal je niet tegenhouden om het te proberen, maar je loopt risico op een boete.
Er staat "grensoverschrijdende reis" in dat artikel uit de voorwaarden. Een e-ticket gekocht bij de NMBS voor het traject Rotterdam - Zwolle is geen grensoverschrijdende reis.
En je hebt inderdaad een kortingsproduct, maar in diezelfde voorwaarden staat dat je moet in- en uitchecken om daarop aanspraak te kunnen maken (m.u.v. die grensoverschrijdende reis). Een e-ticket met korting voor een binnenlands traject is dus geen geldig vervoerbewijs volgens de abonnementsvoorwaarden.
Ik zal je niet tegenhouden om het te proberen, maar je loopt risico op een boete.
In- en gelijk uitchecken bij je beginstation, heb je dan wel voldaan aan de voorwaarden?
Kan je nog kaartjes kopen zonder datum? Zo ja dan kan je het gehele jaar er nog mee reizen zelfs daarna Ze blijven geldig. Als ze poortjes dicht gooien heb jij geldig vervoerbewijs hoe dan?
Op zaterdag 5 juli 2014 23:54 schreef AlwaysConnected het volgende: Kan je nog kaartjes kopen zonder datum? Zo ja dan kan je het gehele jaar er nog mee reizen zelfs daarna Ze blijven geldig. Als ze poortjes dicht gooien heb jij geldig vervoerbewijs hoe dan?
Kaartjes zonder datum zijn al sinds 2012 niet meer te koop.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2014 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Waarom verkoopt de NMBS het als het niet mag. En waarom promoten de jongens van treinreiziger.nl het dan?
Zou niet de eerste keer zijn dat de NMBS achter loopt gok ik
Die kun je echt niet warm maken voor een wissel hoor
ProRail zou überhaupt maar 11 spelers mee naar Brazilië hebben genomen. Wissels saneren .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Even een uurtje op de Vuvu's staan blazen vanaf mijn balkon met mijn oranjeshirt aan
Baas.
Ik maak de eerste open van vandaag en ik ga eens kijken hoe ik die mee naar buiten ga smokkelen want ik wil eigenlijk even bij het rangeren van de bauxiettrein gaan kijken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Er zijn er ook zat die het gewoon niet eens geprobeerd hebben of een poging gedaan hebben om het te onderzoeken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Een natuurlijke afkeer van alles wat ongevraagd anders is kun je die mensen ook nieet verwijten natuurlijk. Zeker als uit niets blijkt dat het een verbetering zou kunnen zijn.
Op zondag 6 juli 2014 12:58 schreef Yreal het volgende: Mensen die die spoordeelkaartjes niet lezen bijna knap gewoon hoe je op 1 2de klas kaartje met 3 man in de 1ste klas zit
Op zondag 6 juli 2014 15:03 schreef Yreal het volgende: Hoekse lijn is echt doffe ellende trouwens. Alleen maar lelijke kutsteden en dan een lelijke kutstrand aan het einde.
De centra van Vlaardingen en Maassluis zijn anders best te doen. En lelijk is zonder e.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mwoa. Misschien een keer voor een HST-bucket list of zo, maar verder liever die boot hoor Lekker avondje pinten omgooien, lekker slapen in een goed bed, en smorgens vroeg aankomen
Alleen is die terugvaart veel te kort. Echt slapen is er niet bij. Wel goed ontbijt.
en hj tripple voor 3.50 bij de giftshop en dan in de bar glazen halen en op het dek zuipen
quote:
Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef Dr_Flash het volgende: Mwoa. Misschien een keer voor een HST-bucket list of zo, maar verder liever die boot hoor Lekker avondje pinten omgooien, lekker slapen in een goed bed, en smorgens vroeg aankomen
Wat komt er trouwens ineens aan donkerrood spul door Deventer richting westen? Meerdere donkerrode rijtuigen, ook een donkerblauw couchetterijtuig ertussen en een oud duits IC-rijtuig achteraan
Op zondag 6 juli 2014 17:30 schreef Dr_Flash het volgende: Wat komt er trouwens ineens aan donkerrood spul door Deventer richting westen? Meerdere donkerrode rijtuigen, ook een donkerblauw couchetterijtuig ertussen en een oud duits IC-rijtuig achteraan
Volgens mij een overbrengingsrit van EETC (autoslaaptrein). Dat gaat normaal onderlangs (Den Bosch - Tilburg - Breda - ... - Watergraafsmeer) maar Tilburg ligt eruit vanwege werkzaamheden. Dus moet men via een andere route daarheen, wat via Deventer is.
Lijkt mij nogal een omweg, maar voor zover ik weet kun je niet meer van spoor 1 in Den Bosch richting Utrecht rijden...
Edit: een blik op sporenplan.nl bevestigt dat, je kunt alleen nog richting Oss/Nijmegen vanaf spoor 1.
Ah thanks, weet ik ook meteen welke trein de vrouw des huizes hier onlangs gezien dacht te hebben.
Op zondag 6 juli 2014 17:29 schreef Dr_Flash het volgende: Nou hier, dat is toch veel beter dan een uur achter een 5 meter hoog hek op je trein wachten?
Het enige wat de boot over de trein had wat mij betreft was het onbeperkt bacon schranzen
1 wissel zou EETC een flinke omweg hebben bespaard, ik hoop dat Prorail ze hiervoor compenseert.
1 extra wissel vlak voor of na de brug over de Dieze kan ervoor zorgen dat je vanuit Utrecht op spoor 1 in Den Bosch kunt komen. Nu moet je steken of een heel eind omrijden
Op zondag 6 juli 2014 18:42 schreef Peterselieman het volgende: Maar goed, oorspronkelijk zou de autoslaaptrein naar Rotterdam Noord Goederen moeten verhuizen, maar dat zag EETC niet zo zitten
Maar of ze in die beslissing meegenomen hebben om aan Prorail te gaan vragen welke wissels men allemaal dacht te gaan saneren is hoogst twijfelachtig
1 extra wissel vlak voor of na de brug over de Dieze kan ervoor zorgen dat je vanuit Utrecht op spoor 1 in Den Bosch kunt komen. Nu moet je steken of een heel eind omrijden
nam Prorail de wensen van vervoerders niet mee in het saneren van de wissels?
Maar of ze in die beslissing meegenomen hebben om aan Prorail te gaan vragen welke wissels men allemaal dacht te gaan saneren is hoogst twijfelachtig
Ik ben benieuwd hoe dat is gegaan. Als EETC jaren terug heeft gezegd "ok, we gaan verkassen naar Rotterdam" en daarop is teruggekomen toen de aannemers al in de startblokken stonden om te gaan verbouwen kan ik me wel voorstellen dat het niet meer mogelijk was om dat ene wissel terug te leggen. Als EETC daar vervolgens niet naar heeft gekeken (aannemende dat ze dachten dat dat wissel er gewoon zou komen) of dat ze akkoord zijn gegaan met de plannen, valt ProRail weinig te verwijten.
Ruim een uur voor de wedstrijd had ik gisteren op Matchday inderdaad de kortste trein die Arriva heeft vanaf Kesteren richting Arnhem. Bezetting ongeveer 30%, liep op naar 75 % vanaf Elst. Wat is je probleem?