ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op vrijdag 4 juli 2014 10:40 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus, laat die brokkenmakers lekker hun eigen asfalt blokkeren. En niet ook nog ons spoor erbij
Daar hebben de spoorvrinden al geen hulp bij nodig.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ook dat nog inderdaad maar wanneer was er voor het laatst een snelweg een dag dicht in beide richtingen door een domme actie van een machinist op het naastgelegen spoor? Nou dan. Wegwezen met die olieblikslaven
Die eerste is wel een goeie. Ik heb het zelf wel last van als de trein die tunnel met een hoge snelheid in gaat. Het is goed dat ze het voor het comfort doen.
Die eerste is wel een goeie. Ik heb het zelf wel last van als de trein die tunnel met een hoge snelheid in gaat. Het is goed dat ze het voor het comfort doen.
Het is eigenlijk belachelijk dat ze doen alsof er niks mis is met die tunnel. Gewoon een kutontwerp met een veel te scherpe drukovergang.
Die eerste is wel een goeie. Ik heb het zelf wel last van als de trein die tunnel met een hoge snelheid in gaat. Het is goed dat ze het voor het comfort doen.
Ik zeg ook niet dat het allemaal onzin is, het is alleen geen nieuws.
Op vrijdag 4 juli 2014 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Ook dat nog inderdaad maar wanneer was er voor het laatst een snelweg een dag dicht in beide richtingen door een domme actie van een machinist op het naastgelegen spoor? Nou dan. Wegwezen met die olieblikslaven
Schiphol - Sloterdijk zijn nu weer 2 sporen beschikbaar en rijd weer wat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op vrijdag 4 juli 2014 10:49 schreef Dr_Flash het volgende: Ook dat nog inderdaad maar wanneer was er voor het laatst een snelweg een dag dicht in beide richtingen door een domme actie van een machinist op het naastgelegen spoor? Nou dan. Wegwezen met die olieblikslaven
Niet een snelweg, maar ik meen dat die weg boven het viaduct op de Maasvlakte een halve dag sowieso dicht was met die treinbotsing daar. Weet dit overigens niet meer 100% zeker. Toch een vrij drukke weg
NS meldt op Teletekst aan de ene kant prognose minimaal 16:00, aan de andere kant "onbekend". Dus er rijden wel treinen maar daar weet NS niet van? Okee.
Op vrijdag 4 juli 2014 11:18 schreef Dr_Flash het volgende: NS meldt op Teletekst aan de ene kant prognose minimaal 16:00, aan de andere kant "onbekend". Dus er rijden wel treinen maar daar weet NS niet van? Okee.
De koffiedame, die parttime die meldingen op Teletekst zet, weet nog van niets. Die checkt denk ik weer de reisplanner op internet.
Niet een snelweg, maar ik meen dat die weg boven het viaduct op de Maasvlakte een halve dag sowieso dicht was met die treinbotsing daar. Weet dit overigens niet meer 100% zeker. Toch een vrij drukke weg
God god, we kunnen EEN voorbeeld vinden wat er een beetje op lijkt (want dat was geen domme actie van een machinist).
Wij hebben gewoon onevenredig veel last van het wegverkeer als er wat mis gaat. Dus: vangrails weg, keermuren plaatsen. En uitzichthuilies go home.
V 13:34 Den Haag Centraal Sprinter spoor 5-6 Via Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim V 13:34 Den Haag Centraal Sprinter spoor 4 Via Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim V 13:34 Den Haag Centraal Sprinter spoor 1 Via Hoofddorp, Nieuw Vennep, Sassenheim
Het duurt nog wel even voordat het bij Schiphol weer allemaal rijdt, want het spoor is verschoven. Er is nu een werktrein onderweg om de boel recht te gaan leggen.
Kijk, zo kan het ook. In Enschede is weken eerder dan gepland een nieuwe brug op zijn plaats gelegd en dat zonder dat het treinverkeer ervoor stil moest worden gelegd
Op vrijdag 4 juli 2014 14:05 schreef Peterselieman het volgende: Kijk, zo kan het ook. In Enschede is weken eerder dan gepland een nieuwe brug op zijn plaats gelegd en dat zonder dat het treinverkeer ervoor stil moest worden gelegd
Op vrijdag 4 juli 2014 13:58 schreef Peterselieman het volgende: Het duurt nog wel even voordat het bij Schiphol weer allemaal rijdt, want het spoor is verschoven. Er is nu een werktrein onderweg om de boel recht te gaan leggen.
alle treinverkeer rond Leiden ligt nu ook plat wegens stroomstoring
De bouw van het nieuwe station Breda is over de helft. De noordkant gaat open en de centrumkant gaat op de schop. Vanaf het eerste weekend van september start een nieuwe fase met ingrijpende veranderingen voor omwonenden en bus- en treinreizigers. Vanaf twee weken voor deze ‘omklap’ vindt u op breda-centraal.nl alle informatie die voor u belangrijk is,. Tot die tijd vindt u hier informatie op hoofdlijnen.
DE CENTRUMKANT SLUIT In het eerste weekend van september start onze aannemer met de bouw van het nieuwe station aan de centrumkant. Om die werkzaamheden te kunnen uitvoeren, heeft de aannemer een werkterrein nodig op het huidige stationsplein. Dit heeft gevolgen voor de omgeving. Het station sluit aan de centrumkant en er worden voorzieningen getroffen voor een goede bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid in de buurt.
BOUWWERKZAAMHEDEN CENTRUMKANT Om veilig te kunnen werken plaatst de aannemer bouwschuttingen rondom het werkterrein aan de centrumkant. Het bouwverkeer rijdt via de Emmastraat het bouwterrein op en via de Meerten Verhoffstraat het bouwterrein af. Tijdens de bouw van de centrumkant wordt de rijrichting voor het autoverkeer in de Meerten Verhoffstraat dus omgedraaid.
Tijdens de bouw van de centrumkant van het station wordt er alles aan gedaan om de Spoorbuurt zo veilig en goed mogelijk bereikbaar te houden voor bewoners, ondernemers, klanten, bezoekers en leveranciers. Vanwege de bouw en het bouwverkeer verandert er echter wel een aantal zaken qua verkeersrichting en afsluitingen. De komende twee jaar wordt het bestemmingsverkeer naar het station naar de noordkant van het station geleid. Voor voetgangers is de nieuwe stationsstunnel via de loopbrug vanaf de centrumzijde te bereiken.
DE NOORDKANT GAAT OPEN De centrumkant gaat dus dicht. Vanaf het eerste weekend van september moet u voor alle voorzieningen aan de noordkant van het station zijn. Twee jaar lang, totdat ook de centrumzijde opengaat, is dit de plek waar u moet zijn. Hier kunt u via de nieuwe passage naar de bus- en treinperrons, waarbij u gebruik kan maken van op- en neergaande roltrappen, liften en brede trappartijen. Aan de noordkant vindt u ook de fietsenstalling, de taxi’s en de winkels. Vanaf september zullen er vestigingen van de volgende formules op het nieuwe station Breda openen: AH to GO, Kiosk, Servicepunt NSR + Veolia, GWK Travelex, Döner Company, Mr. Long, Broodzaak, Smullers, Starbucks, ETOS, Bruna, Bakkerij Vromans - Boulanger Artisanal en Fish Point.
MET DE FIETS Vanwege de bouw van het nieuwe station kunt u vanaf 4 september uw fiets bijna niet meer parkeren aan de centrumkant van het station. Tussen 4 en 6 september kunt u uw fiets stallen bij Q-Park aan de Spoorstraat. Vanaf 6 september zien we uw fiets graag in de fietsenstalling aan de noordkant van het station, waar u gebruik kunt maken van de nieuwe bewaakte fietsenstalling. Huidige klanten van de bewaakte fietsenstalling aan de centrumkant worden apart geïnformeerd. De dienstverlening aan deze groep verhuist naar de noordzijde.
PARKEREN Tijdens de bouw aan de centrumkant komen enkele parkeerplaatsen in de Spoorbuurt te vervallen. Om ervoor te zorgen dat er toch voldoende parkeercapaciteit in de wijk blijft, komen er tijdelijk extra parkeerplaatsen bij Q-Park aan de Spoorstraat. Bewoners en ondernemers en hun bezoekers kunnen daar gebruik van maken onder dezelfde condities die nu gelden voor abonnementhouders. Het kan dus zijn dat automobilisten iets verder moeten lopen van en naar hun auto. Voor treinreizigers wordt een tijdelijk parkeerterrein gemaakt op het terrein van de Faam, aan de noordkant van het station.
BUSSEN EN TAXI’S NAAR NOORDKANT Vanaf het eerste weekend van september rijden alle stads- en streekbussen en de taxi’s naar de noordkant van het station. Dat blijft zo, ook als het hele station in 2016 klaar is. De bussen rijden vanaf de oostkant via een hellingbaan vanaf de Terheijdenstraat het station in en uit en vanaf de oostzijde via een hellingbaan naar Stationslaan. De belangrijkste (H)OV-route loopt dan via de Kennedylaan - Delpratsingel - Terheijdenstraat. Via de Mauritsstraat rijden dan enkel nog bussen vanaf de Nassaustraat en de Sophiastraat.
De internationale lijndienstbussen vertrekken vanaf september ook vanaf de noordkant van het station. Er zijn daarvoor speciale parkeerplaatsen gerealiseerd aan de Stationslaan.
KISS & RIDE De makkelijkst te bereiken en meest toegankelijke Kiss & Ride van het station ligt aan de noordkant van het station aan de Stationslaan. Aan de centrumkant vlak bij de voetgangersbrug komt ook een Kiss & Ride. Die is lastiger te bereiken vanwege het bouwverkeer. Bovendien moeten reizigers aan de centrumkant altijd de voetgangersbrug gebruiken om bij de sporen te komen, terwijl er aan de noordkant liften en roltrappen zijn om bij de sporen te komen.
Filmpje van vanmiddag, ten noorden van Bangkok, Thailand. Gevoelstemperatuur ongeveer 40 graden. Een van de treinen Bangkok - Chiang Mai loopt het station van Ayutaja binnen. De stoptreinen als deze zijn allen derde klas en zijn voor een groot deel nog met houten bankjes in een 2+3 opstelling. De bezetting is ongeveer rond de 100 procent, iedereen die wil kan zitten. De ticketprijzen zijn erg laag, 65 kilometer is rond de ¤0,30.-.
Nog een maandje en dan sluiten de eerst poortjes definitief.
quote:
Eerste poortjes NS-stations augustus dicht De toegangspoortjes bij NS-stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede worden in augustus definitief afgesloten.
Dat laat een NS-woordvoerder vrijdag weten.
Ze zijn dan alleen nog toegankelijk met een ov-kaart of een papieren chipkaartje. Uiteindelijk worden over een periode van twee jaar bij 82 stations de toegangspoortjes in gebruik genomen.
In 2014 gaan gefaseerd de poortjes bij in totaal 26 stations door heel Nederland dicht. Het jaar daarop volgen 27 stations, en ook nog eens 27 in 2016.
Het is wat een minitraject. Het voelt bijna alsof de treinen die er rijden te groot zijn voor dat stukje. Je hebt kleine, smalle perrons en de Vgem ligt er laag.
Op vrijdag 4 juli 2014 15:21 schreef sneakydesert het volgende: Als de NS de poortjes gaat sluiten, en ik heb een e-ticket via internet gekocht, hoe kom ik dan door die poortjes heen?
Want alleen de papieren kaartjes met korting worden afgeschaft, toch?
E-tickets met korting worden ook afgeschaft.
E-tickets blijven wel gewoon bestaan; bij iedere poortjesrij is tenminste één poortje (het brede poortje) dat je met een e-ticket kan openen d.m.v. de barcode die erop gedrukt staat. Dit geldt ook voor internationale vervoerbewijzen.
E-tickets blijven wel gewoon bestaan; bij iedere poortjesrij is tenminste één poortje (het brede poortje) dat je met een e-ticket kan openen d.m.v. de barcode die erop gedrukt staat. Dit geldt ook voor internationale vervoerbewijzen.
Dus ik moet gewoon via het mindervalide poortje lopen? Aha!
Dus ik moet gewoon via het mindervalide poortje lopen? Aha!
Op het betreffende poortje staat ook aangegeven dat het met een e-ticket te openen is. Overigens staat het op het e-ticket zelf ook uitgelegd hoe het werkt
De brede poortjes zijn inderdaad o.a. bedoeld rolstoelgebruikers, maar ook voor mensen met kinderwagens, fietsen, grote koffers etc. bij zich.
Er komen drie tunnels onder het station in Groningen te liggen, eentje voor voetgangers, eentje voor fietsers en eentje voor bussen. De totale plannen voor de verbouwing van Groningen kosten 260 miljoen euro.
Humor heeft gedeputeerde Mark Boumans in ieder geval wel: "Het is in de toekomst mogelijk om vanuit Delfzijl met een tussenstop naar München te reizen."
Op het betreffende poortje staat ook aangegeven dat het met een e-ticket te openen is. Overigens staat het op het e-ticket zelf ook uitgelegd hoe het werkt
De brede poortjes zijn inderdaad o.a. bedoeld rolstoelgebruikers, maar ook voor mensen met kinderwagens, fietsen, grote koffers etc. bij zich.
Okee, ik wilde eerst even checken of die dingen nog wel geldig zijn voordat ik ze ga kopen. Bedankt
Is steil, op google maps kun je mooi zien dat het goed door de bergen en dalen heen slingert, rijdt door de Beskiden heen. Ik denk dat het fraai is Fles, ik ken het niet zoals ik al schreef .
Er is ook ook om gevochten voor en na de tweede wereldoorlog door Polen en Tsjecho-Slowakije
Oh, interessant ook ja! Ik wil inderdaad via Polen terug. Daar ben ik nog nooit geweest, Tsjechië heb ik afgelopen April al 3 dagen getoerd. We gaan dit ook noteren, en tzt uitzoeken qua mogelijkheden.
Kijk even naar de Albanese of Kosovaarse prijzen, die zijn een schijntje vergeleken met het dure Montenegro.
Als je de keuze hebt òf Venetië òf Albanië voor de spoorwegen moet je hoe dan ook het laatste kiezen. Venetië blijft de komende 10 jaar toch wel hetzelfde, Albanese spoorwegen vrees ik dat het een ander verhaal wordt.
Dat idee heb ik dus ook, en ga ik dus ook maar uitvoeren. Weet jij toevallig wat de beste reismanier in Albanië is, om richting Griekenland oid te komen? Een taxi, want ik kan niks vinden over bussen die daar de grens overgaan, maar volgens een paar fora die ik afgestruind heb, zijn er wel busverbindingen maar zonder info op het web...
Edit: Ik zie nu bijv. EuroInterlines met een busverbinding Tirana - Athene. Maar echt veel wijzer wordt je nergens.