abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juli 2014 @ 12:02:20 #1
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142236619
ZOals ik al eerder riep, heeft de NS hier veel uit te leggen. De FYRA was in de basis geen slechte trein, de reden van allle problemen liggen hoogstwaarschijnnlijk ook niet bij AnsaldoBReda, maar meer bij de NL Overheid, de chantage van de Belgen (de Schemacker) ,de NS en de projectbegeleiding. Het is veelzeggend nu dat de NS uit alle macht probeert het onderzoek te dwarsbomen.

quote:
De parlementaire enquête rondom het Fyra-debacle begint twee maanden later dan gepland omdat de NS treuzelt met het aanleveren van de benodigde stukken. Dat staat zondag in de digitale versie van De Telegraaf.

De krant van wakker Nederland baseert zich op bronnen op het Binnenhof. Die zeggen dat de enquête eigenlijk in december 2014 moest beginnen, maar dat de enquêteleden niet genoeg tijd hadden om zich in te lezen. De NS deed namelijk erg moeilijk over het leveren van alle documenten.

Toen de NS eindelijk besloot alle stukken te overhandigen, leverde het spoorwegbedrijf containers vol stukken af, waardoor de commissie sindsdien verzuipt in de informatie.
http://www.powned.tv/nieu(...)_fyrainformatie.html

Dit is een bekende vertragingstactiek. Jammer dat we de treinen inmiddels niet meer hebben, want dit onderzoek zou wel eens verassende conclusies kunnen hebben.
pi_142236671
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
verassende conclusies
De treinen vliegen spontaan in de brand?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_142236887
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:05 schreef Bombvis het volgende:

[..]

De treinen vliegen spontaan in de brand?
klopt. Een V250-trein welke buiten dienst bij de watergraafsmeer stond, heeft daadwerkelijk spontaan in brand gestaan. De batterijen waren de oorzaak van de brand. de treinen vliegen spontaan in brand. er is meer dan 1 brand geweest.

ben benieuwd naar wat er boven water zal komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  PR/Manusje van alles zondag 13 juli 2014 @ 12:15:46 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142236907
quote:
Toen de NS eindelijk besloot alle stukken te overhandigen, leverde het spoorwegbedrijf containers vol stukken af, waardoor de commissie sindsdien verzuipt in de informatie.
Het is ook nooit goed he...

Eerst te weinig / geen en dan weer teveel informatie. 8)7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zondag 13 juli 2014 @ 12:16:24 #5
Toezicht is gezond!
pi_142236928
Ze kunnen trouwens beter het treinentopic hier in PTA teruglezen tot 2006. Dan weten ze precies waar de fout zit. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_142236933
Men had gewoon met ICE-3M moeten gaan rijden.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:20:39 #7
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142237000
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

klopt. Een V250-trein welke buiten dienst bij de watergraafsmeer stond, heeft daadwerkelijk spontaan in brand gestaan. De batterijen waren de oorzaak van de brand. de treinen vliegen spontaan in brand. er is meer dan 1 brand geweest.

ben benieuwd naar wat er boven water zal komen.
De Dreamliner heeft ook problemen gehad met accu's. Alle nieuwe systemen hebben kinderziektes. Als je de V250 vergeliijkt met nieuwe treinen van andere fabrikanten, komt de V250 er helemaal zo slecht niet af.
  zondag 13 juli 2014 @ 12:21:11 #8
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142237010
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:16 schreef Socios het volgende:
Als er 1 trein enorm problematisch is, is het die wel!! Zoek maar eens op problemen met de ICE. Bedenk je ook dat dit product al heel lang op de markt is!
  zondag 13 juli 2014 @ 12:26:44 #9
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142237120
Het gaat mij in dit topic niet om de discussie of de V250 nu slecht was of niet, want hoewel de naam Fyra slecht is, weten we ook dat dit door een enorme mediashow erom heen enorm is opgeklopt. Wat nu interessant is, is de rol van de NS, de Belgen en de overheid. Ik denk dat dit verhaal nog een lange staart gaat hebben, waar de NS probeert het zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. Ik zou die projectleiders wel eens willen horen. Die zullen echter wel een spreekverbod hebben.
  PR/Manusje van alles zondag 13 juli 2014 @ 12:29:05 #10
Toezicht is gezond!
pi_142237167
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het gaat mij in dit topic niet om de discussie of de V250 nu slecht was of niet, want hoewel de naam Fyra slecht is, weten we ook dat dit door een enorme mediashow erom heen enorm is opgeklopt. Wat nu interessant is, is de rol van de NS, de Belgen en de overheid. Ik denk dat dit verhaal nog een lange staart gaat hebben, waar de NS probeert het zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. Ik zou die projectleiders wel eens willen horen. Die zullen echter wel een spreekverbod hebben.
Heb je het hele proces vanaf het besluit om een HSL te nemen tot aan gisteren wel gevolgd? 8)7
  zondag 13 juli 2014 @ 12:29:48 #11
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_142237179
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:16 schreef Socios het volgende:
Of met een TGV. Die hebben zichzelf allang bewezen. Maar nee, Nederland moest weer een trein met een eigen gezicht.

Wel een allejezus lelijk gezicht :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 13 juli 2014 @ 12:31:13 #12
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142237220
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Heb je het hele proces vanaf het besluit om een HSL te nemen tot aan gisteren wel gevolgd? 8)7
Jazeker, de hele aanbesteding is niet goed aangelopen, hier heeft de politiek grote steken laten liggen. De kiem is hier gezaaid tot het fiasco, want de Belgen zochten al jaren aanleiding om het project te kunnen torpederen. Ik richt me in dit stuk op de periode nadat de aanbesteding al was gedaan.
  PR/Manusje van alles zondag 13 juli 2014 @ 12:33:09 #13
Toezicht is gezond!
pi_142237263
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Jazeker, de hele aanbesteding is niet goed aangelopen, hier heeft de politiek grote steken laten liggen. De kiem is hier gezaaid tot het fiasco, want de Belgen zochten al jaren aanleiding om het project te kunnen torpederen. Ik richt me in dit stuk op de periode nadat de aanbesteding al was gedaan.
de belgen hebben enkel gedaan wat juist was, kappen met die onzin. Op geen enkele manier wisten die italianen waar te maken wat ze beloofd hadden. Schijnt met alles uit Italie te zijn. Kijk naar die helikopters voor Defensie. Vliegende Fyra's _O-
  zondag 13 juli 2014 @ 12:33:50 #14
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142237284
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Of met een TGV. Die hebben zichzelf allang bewezen. Maar nee, Nederland moest weer een trein met een eigen gezicht.

Wel een allejezus lelijk gezicht :')
Misschien had men bij de aanbesteding ook al kunnen concluderen dat een hogesnelheidstrein voor de NS helemaal niet nodig was en bv kunnen participeren in een bestaand project (bv thalys), wat dacht je hiervan. Nu is men toch ook helemaal van dat idee afgestapt. Het was een peperduur presitgeproject. De ICD (die overigens ook veel problemen geeft) is snel zat voor dat stukje binnen Nederland.
pi_142238171
zijn de problemen met de V250 stellen intussen eigenlijk al opgelost?
de stellen staan nog altijd op de dijksgracht.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_142238405
Er zijn nog heel af en toe ritjes 's nachts van Dijksgracht naar Maarn Goederen met die dingen. Om roestvorming aan de wielen te voorkomen meen ik.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:30:23 #17
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142238679
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

de belgen hebben enkel gedaan wat juist was, kappen met die onzin. Op geen enkele manier wisten die italianen waar te maken wat ze beloofd hadden. Schijnt met alles uit Italie te zijn. Kijk naar die helikopters voor Defensie. Vliegende Fyra's _O-
Is het pakket van eisen aan de Italianen wel realistisch geweest en zijn die niet steeds aangepast. Hoeveel afhankelijkheid was er met andere partijen en systemen (bv tav het Europese veiligheidssysteem) Wat waren de werkelijke beweegredenen van alle stakeholders. Hoe groot waren de problemen nu echt, wat waren de oorzaken... Het is natuurlijk heel makkelijk om alle problemen op de Italiaanse fabrikant af te schuiven, ik weet zeker dat dit absoluut niet terecht is en de houding van de NS mbt dit onderzoek bevestigt dit alleen maar.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:32:46 #18
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142238756
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
zijn de problemen met de V250 stellen intussen eigenlijk al opgelost?
de stellen staan nog altijd op de dijksgracht.
Interessant! Ik dacht dat ze al naar Italië waren. Als er een nieuwe regering hier komt en de NS top wordt aangepakt zou het denk ik goed zijn om nog eens te kijken of die treinen toch niet alsnog kunnen worden ingezet. Het belangrijkste obstakel hier heet namelijk "gezichtsverlies."
  PR/Manusje van alles zondag 13 juli 2014 @ 13:34:30 #19
Toezicht is gezond!
pi_142238819
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Interessant! Ik dacht dat ze al naar Italië waren. Als er een nieuwe regering hier komt en de NS top wordt aangepakt zou het denk ik goed zijn om nog eens te kijken of die treinen toch niet alsnog kunnen worden ingezet. Het belangrijkste obstakel hier heet namelijk "gezichtsverlies."
Je vergeet voor het gemak even dat die treinen niet in te zetten zijn?
  zondag 13 juli 2014 @ 13:35:32 #20
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142238854
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

De Belgen hebben dit project nooit een kans gegeven en alleen maar een aanleiding gezocht om het project maar te kunnen torpederen. Vanuit hun oogpunt ook logisch gezien het overheidsbelang in het thalys project, De besluitvorming bij de Belgen is ook interessant om eens tegen het licht te houden natuurlijk.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:39:49 #21
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142238990
quote:
10s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even dat die treinen niet in te zetten zijn?
Als de treinen voldoen, waarom dan niet. Ik begreep dat er alleen nog "minors" op te lossen waren. De Belgen mogen de treinen niet weigeren als deze aantoonbaar aan alle eisen voldoen. Ze zullen het wel uit alle macht tegen proberen te houden, maar dit spel moet men dan ook hard durven spelen. (desnoods via het europees gerechtshof) Ik vind het onverteerbaar dat de Belgen nu over de rug van de Nederlandse belastingbetaler financieel profiteren van het smerige spel dat zij gespeeld hebben. Ik geeft toe dat de Belgen het slim gedaan hebben, maar ook erg zwak van Nederland dat de Scheemaecker en co niet op zijn plaats zijn gezet.
pi_142239284
'minors' als loszittende bodemplaten en afvallende deuren? tja...
dag
  zondag 13 juli 2014 @ 13:50:44 #23
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_142239378
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als de treinen voldoen, waarom dan niet. Ik begreep dat er alleen nog "minors" op te lossen waren. De Belgen mogen de treinen niet weigeren als deze aantoonbaar aan alle eisen voldoen. Ze zullen het wel uit alle macht tegen proberen te houden, maar dit spel moet men dan ook hard durven spelen. (desnoods via het europees gerechtshof) Ik vind het onverteerbaar dat de Belgen nu over de rug van de Nederlandse belastingbetaler financieel profiteren van het smerige spel dat zij gespeeld hebben. Ik geeft toe dat de Belgen het slim gedaan hebben, maar ook erg zwak van Nederland dat de Scheemaecker en co niet op zijn plaats zijn gezet.
De Belgen hebben groot gelijk!! AnsaldoBreda deed niks of weinig om de problemen op te lossen en daarbij werden deadlines steeds ruim overschreden. Denemarken heeft ook treinen van AnsaldoBreda en die hebben ook allerhande problemen die maar niet opgelost worden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 13 juli 2014 @ 14:50:10 #24
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142241390
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:48 schreef Peter het volgende:
'minors' als loszittende bodemplaten en afvallende deuren? tja...
Tja, het pr praatje van de Scheemaecker heeft goed gewerkt en velen zijn hierin getrapt. Wat er nu echt allemaal van waar, wat de oorzaken zijn is en hoe dat zich verhoudt met andere vergelijkbare projecten moet nog blijken!
pi_142242288
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Tja, het pr praatje van de Scheemaecker heeft goed gewerkt en velen zijn hierin getrapt. Wat er nu echt allemaal van waar, wat de oorzaken zijn is en hoe dat zich verhoudt met andere vergelijkbare projecten moet nog blijken!
Moet blijken? Het rapport van een onafhankelijk onderzoeker is al lang bekend. En dat is niet bepaald rooskleurig over de treinen..
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')