twitter:WEATHEREUROPA twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 12:46:20#Hchsttemperaturen 11 July Hafr Al-Batin (Saudi Arabia) 50.8 C 2 In Salah (Algeria) 48.5 C 3 Timimoun (Algeria) 48.2 C #wetter #weer reageer retweet
Ik vind dit een fijne site. Kun je keiveel op vinden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:04 schreef Nattekat het volgende:
Wie hier kent een alternatief voor wolken.buienradar.nl? Tegenwoordig werkt die site voor geen meter meer, ook de snelheidsinstelling mis ik enorm
Daarom noemen ze een voorspelling ook een voorspellingquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:44 schreef roislecxe het volgende:
Nou kom op zeg. 2 dagen geleden was de voorspelling voor vandaag hier een graad of 27. Nu staat er 23 en het is in het echt maar 17 en hartstikke grijs.
Nee is geen fijne site, is amateuristisch inelkaar gezet en niet overzichtelijk.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik vind dit een fijne site. Kun je keiveel op vinden.
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/bewolking.html
prachtig weer tot nu toe in Utrecht. buienradar laat ook niets zienquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:03 schreef Angry_Bird het volgende:
Vannacht rond half twee nog wel een flinke hoosbui gehad in Zeist. Had wel eerder op de dag mogen gebeuren. Vandaag zien de kansen voor lokaal noodweer er beter uit voor het midden van het land dan gisteren, terwijl er ook toen al stevige buien over de provincie Utrecht trokken.
Nou dan klik er maar niet meer opquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee is geen fijne site, is amateuristisch inelkaar gezet en niet overzichtelijk.
Die is goed idd...alles is er wel te vinden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik vind dit een fijne site. Kun je keiveel op vinden.
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/bewolking.html
Daaromquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Die is goed idd...alles is er wel te vinden.
Gisteren ontstonden veel buien ook vanuit het niets boven Nederland.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:56 schreef Frutsel het volgende:
De bloemkooltrein in Duitsland komt op gang... tot nu toe lijkt alles teveel naar het zuidwesten te gaan
Klopt, maar ik woon zo dichtbij de Duitse grens dat ik daar niets aan heb bij oostenwindquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:23 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Gisteren ontstonden veel buien ook vanuit het niets boven Nederland.
Roisquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:32 schreef roislecxe het volgende:
[..]
[..]
Jullie zien er ook niet uit dus dat komt weer goed uit
Weer bingo in Gelderland... of zullen er ook nog buien ten noorden van deze lijn ontstaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:29 schreef Frutsel het volgende:
Inderdaad op de lijn Enschede - Zwolle ontstaan wat buien
H? Niet ingezoomd ontstaan die buien boven Overijssel en als ik innzoom laat Buienradar ze ontstaan boven Gelderland flink wat kilometers verderop.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:55 schreef Angry_Bird het volgende:
Enkele buien zijn nu aan het ontstaan boven de noordelijke Veluwe. Trekrichting lijkt zuidwest te zijn, dus ik zit hier net ten oosten van Utrecht goed denk ik.
Inzoem klopte vannacht ook nietquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:00 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
H? Niet ingezoomd ontstaan die buien boven Overijssel en als ik innzoom laat Buienradar ze ontstaan boven Gelderland flink wat kilometers verderop.
Je bent weer verdwaald.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:03 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Klopgeesten. Die kloppen pas.
Evenals klopboren.
Dat plaatje eronder, en dan Eindhoven als enige een lichter kleurtjequote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:06 schreef CWAV het volgende:
Was vannacht goed raak in Zandvoort:
http://www.weerportaal.nl(...)dweer-zandvoort-vast
Zijn modelberekeningenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:10 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dat plaatje eronder, en dan Eindhoven als enige een lichter kleurtje
Zo een klap was hier gisteren.. Dreunde dwars door de flat heen. hoorde rechts, de knal je voelde de dreun en rechts van het gebouw de rest van de donderquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:53 schreef DJKoster het volgende:
*flits*
BANG! KNAL! KNAL! Rolllll! Heerlijk![]()
(Kinderen en honden waren minder enthousiast.)
Helaas nog geen hoosbuien.
Modderbiken dusquote:
Tot nu toe nietquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:32 schreef IkWilbert het volgende:
Gisteren trok alle onweer hier langs, vandaag meer geluk?
twitter:L1weer twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 17:59:20Niet zo warm als gisteren 22-24: hierdoor ontstaan vanavond geen felle hoosbuien met onweer boven Limburg. Zou bij ca. 26 wel gebeuren #L1 reageer retweet
Pileus.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:10 schreef Cassius het volgende:
[ afbeelding ]
Groningen gisteravond. Die wolkjes bovenin hebben vast ook een naam?
Begint vooral steeds iets meer een frisse wind te waaien lijkt het. Blokkeert de zeewind de bende misschien?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:52 schreef quirina het volgende:
In Amsterdam schijnt een damperig zonnetje, volgens buiradar komt er een bak regen/onweer aan, maar volgens mij is die bui al dood voordat ie aankomt.
Ik hoor nu gerommel buiten en het wordt ook al beetje donkerquote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:57 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Begint vooral steeds iets meer een frisse wind te waaien lijkt het. Blokkeert de zeewind de bende misschien?
Viel me laatst op dat de vogels zo enorm hoorbaar waren terwijl er kolossale klappen vielen. Is ook te horen in dat compilatiefilmpje van me.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:40 schreef quirina het volgende:
Als de vogels ineens stil gaan zijn, dan komt er noodweer.
(Ooit eens iemand horen zeggen hoor)
Misschien hoorde ik alleen een vliegtuig, regent niet eensquote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:39 schreef quirina het volgende:
Alleen maar een beetje gerommel in de verte, ik hoor de vogels harder dan t gerommel.
Kut voor je, hier was het de hele zag zonnig met een graad of 27/28.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:55 schreef roislecxe het volgende:
Frisjes buiten. Had liever lekker op het balkon gezeten, maar het waait wat en het is niet lekker met 18 graden.
Heel de dag geen zon gezien ook, beetje een waardeloos dagje.
Mja heb wel buiten gegourmet vandaag, maar ik had er meer van verwachtquote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:07 schreef alors het volgende:
[..]
Kut voor je, hier was het de hele zag zonnig met een graad of 27/28.
Misschien hoorde je je ingewanden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien hoorde ik alleen een vliegtuig, regent niet eens
Aaaaand its gone.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:41 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er met de bui die op leiden afkwam gebeurd?
En een kilometer of 15 verderop stelde die bui geen kut meer voor.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:18 schreef Mr_DG het volgende:
Amersfoort twee uurtjes geleden.
[ afbeelding ]
Viel hier gisteren wel op ja, bizar stil ineens voor het geweld losbarstte, wij zeiden het nog tegen elkaar.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:40 schreef quirina het volgende:
Als de vogels ineens stil gaan zijn, dan komt er noodweer.
(Ooit eens iemand horen zeggen hoor)
Bui trok bovenlangs denk ik want hoorde ook gerommel in de verte.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien hoorde ik alleen een vliegtuig, regent niet eens
Iets meer zon (en wat meer blauw in de lucht, zodat de buien mooi op grote afstand te zien zijn), en ik heb er geen moeite meequote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:51 schreef Drugshond het volgende:
Morgen weer een dag, en (al)weer hetzelfde.
Eind volgende week is iets om in de gaten te houden.
Ik zal wat zon naar het zuiden blazen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:54 schreef StateOfMind het volgende:
Bah, het is vies klam hier. En dat is op zich niet zo heel erg als het lekker zonnig is met een blauwe lucht. Maar helaas is het nu al voor de zoveelste achtereen volgende dag grijs en somber
Ik ben vanochtend ook mijn bed uit gedreven.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:27 schreef gebrokenglas het volgende:
18 graden buiten, maar wel met een felle zon. De lamellen zijn gesloten, want in de keuken - waar de zon op staat - is het nu al een flink aantal graden warmer.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:14 schreef alors het volgende:
[..]
Ik zal wat zon naar het zuiden blazen.
Heeft nog niet geholpen.quote:
Hier is het gewoon strandweer joh.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:41 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Sinds maandagmiddag de zon niet meer gezien hier.
Ja idd, gister nog wezen zwemmenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hier is het gewoon strandweer joh.
Oftewel, zo richting het mooiste strand van Nederland.
Lekker oneerlijk verdeeldquote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hier is het gewoon strandweer joh.
Oftewel, zo richting het mooiste strand van Nederland.
Mijn ouders zaten in Zeeland, maar zijn toch maar weer naar Den Oever gereden met de camper, beter weer daarquote:
Dat deed het hier al de ganse ochtend. Alleen nu is het bewolkt, en 26 graden. Als het niet zou benauwd zou zijn was het echt prachtig weer. Ben in de tuin bezig maar 't is wel een kwestie van het niet te dol maken, en veel drinken.quote:
Niks mis met de verdeling.quote:
Word wel wat aangenamer nu qua wind ook. Vochtige is er een beetje uit nu lijkt het.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:29 schreef Gwywen het volgende:
Het begint dicht te trekken maar met de temperatuur is weinig mis, ik denk nog steeds zo rond de 25.
Het ziet er ook niet uit als regen-dichttrekken, maar gewoon toenemende bewolking.
Ik woon in Arnhem (in het Noorden) en hier miezert het heel lichtjes.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:13 schreef Confetti het volgende:
Die bui boven Arnhem blijft er ook precies boven hangen. Al een half uur zware regenval.
zon? welke zonquote:Op zondag 13 juli 2014 12:20 schreef quirina het volgende:
Ik zit buiten met een latte macchiato in t zonnetje hoor!
Niets mis meequote:Op zondag 13 juli 2014 11:55 schreef Elan het volgende:
Komende week lekker 25 graden of meer na donderdag weekend zelfs 30+.
Erg vreemd, in Assen hele dag prachtig weer. Zelfs nog een uur in het zwembad in de tuin gelegen, heerlijk!quote:Op zondag 13 juli 2014 11:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat een verschil met de afgelopen dagen. Het is nu grijs in de Kop van Drenthe.
Hopelijk dan niet grijs met die temperatuur!quote:Op maandag 14 juli 2014 09:23 schreef Ajaxfan het volgende:
Beetje ver weg nog maar het kan in het weekend in het hele land rond de 30 graden worden.
Wel een kans dat ik maandag met geknetter naar Wenen vertrek en het daar ook onweert. Zit ik niet echt op te wachten in een vliegtuig.quote:Op maandag 14 juli 2014 09:45 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Hopelijk dan niet grijs met die temperatuur!
Dat kan. Later werd het wel wat beter. Nu ook weer grijs, maar de verwachtingen zijn goed, dus dan mag het.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Erg vreemd, in Assen hele dag prachtig weer. Zelfs nog een uur in het zwembad in de tuin gelegen, heerlijk!
In Almere was het heerlijk zonnig weer, 23 graden. Zestig km verder naar het noorden en het is bijna te koud om in een tshirt rond te lopen. Ook wel vreemd.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Erg vreemd, in Assen hele dag prachtig weer. Zelfs nog een uur in het zwembad in de tuin gelegen, heerlijk!
Is gewoon per 5 minuten? 1 minuut geeft wel mooie beelden uiteindelijkquote:Op maandag 14 juli 2014 18:56 schreef Infection het volgende:
Iemand de nieuwe website van de makers van buienradar al gezien?
http://www.weerslag.nl
Toch wel handig zo'n radar per minuut
Ook per minuut http://www.weerslag.nl/minuutradarquote:Op maandag 14 juli 2014 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is gewoon per 5 minuten? 1 minuut geeft wel mooie beelden uiteindelijk
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nlquote:Op maandag 14 juli 2014 18:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook per minuut http://www.weerslag.nl/minuutradar
Nu nog wachten op de optie om ook het onweer per minuut te zien.
De motregen radar heeft nu een leuke bolle error.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:56 schreef Infection het volgende:
Iemand de nieuwe website van de makers van buienradar al gezien?
http://www.weerslag.nl
Toch wel handig zo'n radar per minuut
Hangt er erg van af hoe heftig die onweersbuien en temperatuurpiek word denk ik? Een ander model zal het net iets anders berekenen misschien.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Vind het wel typisch hoe verschillende weersites elkaar tegenspreken wbt de lange termijn....
weer.nl zegt na aanstaand weekend eigenlijk best prima weer, af en toe een bui maar ook vaak zon met nog altijd vrij hoge temperaturen van 24/25 graden
weeronline.nl zegt na aanstaand weekend flinke keldering van de temp naar een graad of 22 max en elke dag heel veel regen met nauwelijks zon
Ik ben supporter van weer.nl bij dezen
Modellen zijn het niet eensquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Vind het wel typisch hoe verschillende weersites elkaar tegenspreken wbt de lange termijn....
weer.nl zegt na aanstaand weekend eigenlijk best prima weer, af en toe een bui maar ook vaak zon met nog altijd vrij hoge temperaturen van 24/25 graden
weeronline.nl zegt na aanstaand weekend flinke keldering van de temp naar een graad of 22 max en elke dag heel veel regen met nauwelijks zon
Ik ben supporter van weer.nl bij dezen
twitter:WeermanRoel twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 09:45:52Verloop vanaf zondag erg onzeker! Of zeiknat en koeler (GFS-model) of doorstart warmte en droog weer (ECMWF). reageer retweet
Beter krijgt ECMWF gelijk, ik ga volgende week op vakantie naar Belgenlandquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Modellen zijn het niet eens
twitter:WeermanRoel twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 09:45:52Verloop vanaf zondag erg onzeker! Of zeiknat en koeler (GFS-model) of doorstart warmte en droog weer (ECMWF). reageer retweet
twitter:NoodweerBe twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 13:11:15UPdate 13:11 ~ EHI-index (energie beschikbaar voor onweer) voor zaterdagavond 19 juli 2014... #onweer #tml14 http://t.co/mDMD4Vdr2b reageer retweet
Ja hier ook, miezer, stond niet op de radar.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:41 schreef Pandaplint het volgende:
Godsamme, net een deur geschilderd. Begint het te regenen
Mieze inderdaad. Daar gaat mijn hoogglans deurtjequote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:47 schreef alors het volgende:
[..]
Ja hier ook, miezer, stond niet op de radar.
Beter komt dat allemaal op zondag en blijft het vrijdag en zaterdag lekker droog met zon! Festival opbouwen, vrijdag vierdaagsefeesten in Nijmegen en zaterdag hele dag festivalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Hmm: [ afbeelding ]
Samen met dit:twitter:NoodweerBe twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 13:11:15UPdate 13:11 ~ EHI-index (energie beschikbaar voor onweer) voor zaterdagavond 19 juli 2014... #onweer #tml14 http://t.co/mDMD4Vdr2b reageer retweet
Met die snelle temperatuurstijging vrijdag / zaterdag zou mij dat verbazen eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beter komt dat allemaal op zondag en blijft het vrijdag en zaterdag lekker droog met zon! Festival opbouwen, vrijdag vierdaagsefeesten in Nijmegen en zaterdag hele dag festival
hier een echte regenbui. minuutje of 3, maar genoeg om kletsnat van te wordenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:47 schreef alors het volgende:
[..]
Ja hier ook, miezer, stond niet op de radar.
Zaterdag droog blijven, dan feest hier thuis, wil lekker buiten doen, ook savondsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Hmm: [ afbeelding ]
Samen met dit:twitter:NoodweerBe twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 13:11:15UPdate 13:11 ~ EHI-index (energie beschikbaar voor onweer) voor zaterdagavond 19 juli 2014... #onweer #tml14 http://t.co/mDMD4Vdr2b reageer retweet
En het is nog wel zo rustig bij jou in de regio:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:29 schreef Dven het volgende:
Flinke klappen hier. Auto-alarmen gaan af en al.
Als je op blitzortnung kijkt valt het eigenlijk wel mee. Gek genoeg.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En het is nog wel zo rustig bij jou in de regio:
[ afbeelding ]
Legendarisch was datquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:01 schreef Againzender het volgende:
sowieso moet het op 17 juli onweren vind ik
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #035
10 jaar alweer iddquote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Legendarisch was dat10 jaar geleden alweer
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
quote:Vanavond BBQ dus ik hoop maar dat het niet gaat regenen
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En hier (Bunschoten).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal zaterdag wel weer overal losgaan behalve hier
Wat gaaf om eens terug te lezen. Helaas missen de foto'squote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ziet er niet verkeerd uit. Gemiddelde ver boven de 20 graden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:21 schreef dick_laurent het volgende:
Hoop idd dat het na 't onvermijdelijke onweer zaterdag niet gigantisch inkakt met below average temperaturen en de hele tijd regen. Heb wel genoeg regen gezien afgelopen week.
Ik moet zondag werken in een gebouw met een metalen dakquote:Op woensdag 16 juli 2014 01:03 schreef Arcee het volgende:
Einde van deze week wordt alleen voor echte zomerbazen.
ZOMERquote:De laatste jaren maken we de ene na de andere warme zomer mee, maar topzomer in ruim honderd jaar is nog steeds die van 1947. In De Bilt kwam de gemiddelde temperatuur uit op 18,7 graden tegen 16,6 normaal (gemiddeld over 1971-2000).
Niet alleen in ons land maar ook in andere delen van Europa was dit de warmste zomer van de 20e eeuw. Daarna zijn er nog zes zeer warme zomers geweest (1976, 1983, 1994, 1995, 1997 en 2003) met een gemiddelde temperatuur van 18,0 graden en hoger. De zomer van 1947 is echter niet meer overtroffen en heeft nog steeds het predikaat "zomer van de eeuw". Die zomer begon al op 8 mei en duurde vrijwel zonder onderbreking tot 21 september. Het ene record na het andere sneuvelde en de natuur heeft, ook omdat de zomer voorafgegaan werd door n van de strengste winters van de 20e eeuw, laten zien waartoe ons klimaat in staat is.
In mei 1947 kwam de temperatuur in Maastricht al op tien dagen boven de 25 graden en de laatste dag van de maand was op veel plaatsen in ons land de eerste van een lange reeks tropische dagen warmer dan 30 graden. De tropische hitte ging in juni door en het grootste deel van Nederland kreeg de eerste serie van vijf tropische dagen.Daarna een koeler intermezzo, maar de tweede helft van juni was opnieuw zomers en eind juni een tweede hittegolf met op 27 juni op veel plaatsen 37 of 38 graden. Maastricht noteerde 38,4 graden, op 0,2 na de hoogste temperatuur ooit in ons land gemeten. De hele maand juli bleef het op enkele koelere dagen na warm en op 22 juli begon de derde hittegolf met in Maastricht acht dagen achtereen 30 tot 35 graden. Opmerkelijk waren de zwoele nachten: Maastricht beleefde de warmste nacht van de 20e eeuw: op 29 juli kwam de temperatuur niet lager dan 26 graden.
Midden augustus volgde de vierde hittegolf met in Maastricht opnieuw een week tussen 30 en 35 graden. September haalde landelijk niet meer het criterium van een hittegolf, maar Maastricht kreeg van 11 tot en met 20 september nog een vijfde hittegolf te verwerken. Op vijf dagen werd het er warmer dan 30 graden en op veel plaatsen in ons land sneuvelden septemberrecords.
Eindresultaat was een zomer met in De Bilt over juni, juli en augustus de record gemiddelde temperatuur van 18,7 graden (net als in 1826) en het record van 840,3 uur zon. De warmte in het voor- en naseizoen meegerekend telde De Bilt het record van 64 zomerse dagen (25,0 graden of hoger) en 18 tropische dagen (30,0 graden of hoger). Maastricht kwam zelfs tot 30 tropische dagen, het record van de eeuw. Bijzonder droog was het niet: op veel plaatsen vielen soms fikse onweersbuien en De Bilt kreeg in drie maanden 174 millimeter, te weinig maar zeker niet extreem droog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van 1994,1995 en 2003 wist ik. In mijn herinnering was 1997 niet bijzonder, maar 1999 was voor mijn gevoel wel dikke prima. In mijn herinnering lagen we echt elke zondag aan het water met een krat bier.quote:
quote:
quote:
Er staan maar 2 dagen boven de 30 bij voor De Bilt en de rest net boven de 25. Niet echt grote kans dan, toch?quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:32 schreef aloa het volgende:
Redelijke kans dat dit een hittegolf gaat worden. Gemiddelde boven de 25 graden. Nu nog 3 dagen van 30 graden erbij.
Gemiddelde is tot bijna einde van de pluim net boven de 25 graden. Kans is dan redelijk groot dat de 30 graden nog een keer gehaald gaat worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er staan maar 2 dagen boven de 30 bij voor De Bilt en de rest net boven de 25. Niet echt grote kans dan, toch?
quote:Een week lang mogelijk landelijke hittegolf
Vanaf vandaag krijgen we te maken met zomers weer. Omdat de temperatuur nog verder oploopt en omdat onweersbuien zondag slechts een deel van ons land aandoen, groeit de kans op een landelijke hittegolf. Ook na het weekend blijft het warm, maar de temperatuur komt dan wel een paar graden minder hoog uit. Dat meldt weerbureau MeteoGroup.
Vandaag komt de temperatuur in De Bilt op 25 graden uit. Morgen wordt het een graad of 27 en vrijdag en zaterdag worden twee tropische dagen. Om van een landelijke hittegolf te spreken moet de maximumtemperatuur op nog n dag boven de 30 gradengrens uitkomen.
Omdat bewolking en enkele onweersbuien op zondag enkel de zuidelijke helft van het land aandoen, lijkt ook zondag de temperatuur rond 30 graden uit te komen. Dan is een hittegolf een feit. Weerplaza is daarin wat terughoudener. 'Helemaal onmogelijk is het niet, maar het is wat voorbarig om daar nu al op te speculeren'. Zondag is het volgens het weerbureau nog onduidelijk of het 30 graden wordt. 'Er is alsnog kans op een hittegolf als de temperatuur volgend weekend n dag boven de 30 graden komt en het de rest van de week 25 graden is'.
Langdurig warm
Zoals de weerkaarten er nu bij liggen, lijkt de warmte na zondag een vervolg te krijgen. De zon gaat vanaf maandag weer uitbundig schijnen en het blijft tot ver in de volgende week droog. Met kwikstanden van 25 tot lokaal 30 graden blijft het warm, maar is het niet zo heet als dit weekend. De hittegolf kan volgens MeteoGroup een ruime week aanhouden. Dit is niet uitzonderlijk lang, ook vorig jaar kwam het tot een hittegolf met de duur van zeven dagen.
Vierdaagse
Weerplaza waarschuwt deelnemers aan de Vierdaagse in Nijmegen voor zonkracht 7 morgen. Zonkracht 8 is het maximum in Nederland. Goed insmeren en veel drinken is het devies morgen en overmorgen. 'Op de slotdag is het zaak heel rustig aan te doen en niet te snel de finish te willen halen. Drinken, drinken en nog eens drinken en, ondanks dat er iets meer bewolking is, ook nog altijd rekening houden met een hoge zonkracht.'
Doordat voorjaar en winter zacht zijn geweest, is de temperatuur van het zeewater nu een graad of 20. Dat is ongeveer 2 graden warmer dan normaal in deze tijd van het jaar, aldus Weeronline.
Bron: Volkskrant
Wat?quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:15 schreef Dven het volgende:
Alle media spreekt erover. Zie het zelf niet in de kaarten terug. Wie helpt?
Waar zit de hittegolf?quote:
Je bent te lang in Bulgarije denk ik. Rond de 25 graden in midden Nederland = hittegolf.quote:
Nee man. 5 aaneengesloten met misntens 25 graden waarvan 3 tenminste 30. Ik zie het niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Je bent te lang in Bulgarije denk ik. Rond de 25 graden in midden Nederland = hittegolf.
pluim geeft vandaag ook al minder aan dan het uiteindelijk is geworden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:15 schreef Dven het volgende:
Alle media spreekt erover. Zie het zelf niet in de kaarten terug. Wie helpt?
Alleszins weinigzeggendquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:11 schreef aloa het volgende:
[..]
pluim geeft vandaag ook al minder aan dan het uiteindelijk is geworden.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Vandaag al de eerste dag van de hittegolf.
Dus?quote:
Dus niks. Jij gunt ons een hittegolfquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus?Statistiek
En een hittegolf hier heb ik toch al opgegeven.
De goede oude tijd dat je van je oma nog een handgeschreven briefje in je handen gedrukt kreeg die ze bij alle brievenbussen van een bejaardentehuis naar binnen hadden gedrukt of je alsjeblieft hun nummer op The Box aan wilde vragenquote:
Vanzelfsprekend. Niets mooier dan bijzonder weerquote:
We zitten op een .nl hquote:
als het maar niet gaat regenen morgen vind ik het beftquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:48 schreef isax het volgende:
[..]
hier moeten we even opletten. leren we wat van.
regen is top joh.quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:50 schreef Speedball het volgende:
[..]
als het maar niet gaat regenen morgen vind ik het beft
Leuk voor die 4daagse wandelaars in Nijmegenquote:
dan vind ik het ook beftquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:50 schreef Speedball het volgende:
[..]
als het maar niet gaat regenen morgen vind ik het beft
Die gaat 'ie niet snappen vrees ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 02:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wel is
Wel is wat?
Dat vraag ik me nou weleens af.
Is het niet lastig om met de temperatuurschommelingen om te gaan die er bij jou zijn? Met die relatief kleine schommelingen die er in Nederland zijn vind ik het al pittig.quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:14 schreef Dven het volgende:
De taalnazi is eindelijk ook doorgedrongen tot in DASOO. Even een minuut stilstaan bij dit zeer heugelijke feit.
heb k ook steedsquote:Op donderdag 17 juli 2014 05:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Echt, m'n Nederlandse taal, wat doe je
Net als 'me' verkeerd gebruiken. Maargoed het is vroeg. Zo ook voor buienalarm, want ik moet dit nog maar zien gebeuren (nouja, liever niet):
[ afbeelding ]
En dan hebben ze 'm al bijgesteld, een tel geleden stond er dat er maarliefst 115,3 mm/u zou gaan vallen
quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:14 schreef Dven het volgende:
De taalnazi is eindelijk ook doorgedrongen tot in DASOO. Even een minuut stilstaan bij dit zeer heugelijke feit.
Welke schommelingen?quote:Op donderdag 17 juli 2014 07:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is het niet lastig om met de temperatuurschommelingen om te gaan die er bij jou zijn? Met die relatief kleine schommelingen die er in Nederland zijn vind ik het al pittig.
Laten we ons hier maar gewoon focussen op het weer ipv elkaar te corrigeren op taalkundige fouten of elkaar jankerds te noemen. Is altijd al goed gegaan dus houd er gewoon maar over op en babbel fijn verder over je weatherpro-appjequote:Op donderdag 17 juli 2014 07:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ach welnee. Stel je even lekker aan. Het viel me alleen op en normaal zeg ik er nooit wat van hoor. Zal het noooooooit meer doen, vind het niet leuk om je te zien janken.
Anyways! Het wordt warm! Nu zegt m'n weatherpro dat het morgen ook al 31 graden wordt. Denk dat ik dan toch maar binnen blijf vertoeven
Tweedeling in de bevolking. Winterhuilers en zomerhuilers. Een ware tragiek in dit topic. Iedere fucking zomer en winter weerquote:Op donderdag 17 juli 2014 08:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dat is altijd zo inderdaad. Winter: ooohhh ik wou dat het 30 graden was want het is zo koud, boehoe! En dan is het 30 graden en dan wordt er gehuild dat het zo waaahaaaahaaaaarmmm! is.
quote:
Hmm dat was dan anders voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 08:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Welke schommelingen?Op een koude dag is het 25 graden maar veelal ligt de temperatuur zo tussen de 28 en 34 graden. Allemaal prima te doen in mijn optiek.
Ik denk dat het vooral met instelling te maken hebben. Nederlanders klagen nu eenmaal graag over het weer. Te nat te droog te heet te koud te waaierig te windstil te benauwd te droog etc etc etc
Kan hier prima verschillen hoorquote:Op donderdag 17 juli 2014 09:06 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hmm dat was dan anders voor mijn gevoel.Ach ik vind het juist de charme van Nederland al die verschillende weertypes.
Die ventilator doet alleen zo verdomde weinigquote:Op donderdag 17 juli 2014 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Thermometer gaf nu s'ochtends al 25.5 graden aan in mijn woonkamer.
Dit zijn de dagen waarop ik baal dat ik op de bovenste etage woon met een plat dak
Ben benieuwd wat ik binnen op de thermometer heb staan na zaterdag. Misschien nog maar ff een extra ventilator kopen
Extra inkomstenbron door je kamer te verhuren als sauna?quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Thermometer gaf nu s'ochtends al 25.5 graden aan in mijn woonkamer.
Dit zijn de dagen waarop ik baal dat ik op de bovenste etage woon met een plat dak
Harmonie run die op hol geslagen was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Weet niet waar je dat plaatje vandaan hebt, maar z heet gaat het echt niet worden hoor
Ben wel benieuwd naar de run van dit uur.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Harmonie run die op hol geslagen was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |