Dat denk ik ook. Dus als dat niet lukt hebben ze een probleem.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze simpelweg de pilotinstallatie voor 3-4 miljoen in 2015 willen verkopen/verhuren.
Terwijl deze (maar) 100 gezinnen van gas voorzien? 30k per aansluitingquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze simpelweg de pilotinstallatie voor 3-4 miljoen in 2015 willen verkopen/verhuren.
In het verhaal staat dat ze meerdere projecten hebben opgestart, het blijft natuurlijk wel heel ambitieus.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als ik hun site zo lees, dan moeten zij het niet zo zeer hebben van de energie die wordt opgeleverd. Maar van het efficiënt verwerken van mest. Dat is voor boeren meer van belang. Dat je vervolgens brandstof overhoudt voor energie (welke ook ook gebruikt kan worden om de restproducten verder te verwerken) is alleen mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:26 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Terwijl deze (maar) 100 gezinnen van gas voorzien? 30k per aansluiting
Nogal logisch dat een DGA van een BV zich niet hoofdelijk aansprakelijk gaat stellen hè.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:01 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie ook niets in 7276 maar ook niet in http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7337
Een hele slechte ontwikkeling dat de DGA niet hoofdelijk aansprakelijk meer is. Die bankgarantie van 50000 doet daar niets aan af, zeker niet omdat het gevraagde bedrag 150000 euro is. Zonder hoofdelijke aansprakelijkheid begin ik er zo wie zo niet aan. Slecht dat GvE hier aan wil meewerken.
Zo logisch is dat niet hoor.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Nogal logisch dat een DGA van een BV zich niet hoofdelijk aansprakelijk gaat stellen hè.
Dat is helemaal niet logisch maar juist een van de sterke punten van GvE. Voor zover ik weet hebben de DGA's van BV's tot op heden getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Nogal logisch dat een DGA van een BV zich niet hoofdelijk aansprakelijk gaat stellen hè.
Vertel.quote:
Zelden, en waarom zouden ze ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:17 schreef Horsemen het volgende:
Voor zover ik weet hebben de DGA's van BV's tot op heden getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid.
Een DGA moet regelmatig tekenen voor hoofdelijke aansprakelijkheid als er geld in het spel is. Het hoéft niet, zolang je niets van een ander wilt. Maar het is niet per definitie logisch dat een DGA niét tekent voor hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:
Het doet nogal af aan het concept van een BV en, als het al gebeurt, is het vaak gebonden aan die ene lening. Waarbij je je kan afvragen wat de toegevoegde waarde ervan is voor de leninggever.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:13 schreef Queller het volgende:
Een DGA moet regelmatig tekenen voor hoofdelijke aansprakelijkheid als er geld in het spel is. Het hoéft niet, zolang je niets van een ander wilt. Maar het is niet per definitie logisch dat een DGA niét tekent voor hoofdelijke aansprakelijkheid.
Uiteraard heeft het betrekking op die ene lening en dat is zeker een grote meerwaarde alsmede kan dit een stok achter de deur zijn in een aantal gevallen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Het doet nogal af aan het concept van een BV en, als het al gebeurt, is het vaak gebonden aan die ene lening. Waarbij je je kan afvragen wat de toegevoegde waarde ervan is voor de leninggever.
Het punt is dat je dat totaal niet weet, omdat je geen inzicht in zijn privésituatie hebt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 06:07 schreef Horsemen het volgende:
Uiteraard heeft het betrekking op die ene lening en dat is zeker een grote meerwaarde
Yup, je kunt daarom ook niet veel meer dan afgaan oude beoordeling van gve en graydon. Maar met de bedragen die je inlegt is dat niet echt een probleem.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat totaal niet weet, omdat je geen inzicht in zijn privésituatie hebt.
Dat is sowieso vaak het probleem bij GVE: er wordt gestrooid met een paar getallen, maar inzicht in het totale financiële plaatje ontbreekt nagenoeg altijd.
Yep; niet doenquote:Op maandag 14 juli 2014 22:03 schreef Underdoggy het volgende:
Zojuist wat speelgeld overgemaakt naar Bondora, iemand goede tips hiervoor?
Die mening deel ik niet. Het blijft een extra zekerheid ook al heb je dat inzicht niet. De kans dat je, als het mis gaat, nog iets van je geld terug ziet is hierdoor toch iets groter. Zalig makend is het overigens zeker niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat totaal niet weet, omdat je geen inzicht in zijn privésituatie hebt.
Dat is sowieso vaak het probleem bij GVE: er wordt gestrooid met een paar getallen, maar inzicht in het totale financiële plaatje ontbreekt nagenoeg altijd.
Leuk stuk!quote:Op maandag 14 juli 2014 22:58 schreef Horsemen het volgende:
Leuk om te lezen:
http://www.groeiversnelle(...)g-dat-iets-voor-mij/
Ik heb ook een beperkte hoeveelheid geld daar staan om me te experimenteren. Ik investeer alleen in projecten met een looptijd van minder dan 60 maanden en een debt/income ratio van onder de 20%.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:03 schreef Underdoggy het volgende:
Zojuist wat speelgeld overgemaakt naar Bondora, iemand goede tips hiervoor?
Ik twijfel er niet eens aan. Zie mijn sig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:26 schreef Mynheer007 het volgende:
twijfel een beetje over ethische aspect van investeringen via bondora.
Eens! Enige mits hierin is de afhankelijkheid van 1 overkoepelende klant (hogeschool).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Leuk nieuw project: StudentStay
Eindelijk een leuke combinatie voor mij vwb rente, looptijd en classificaties.
Feit dat ze de vorige lening van 88k in 12 maanden netjes afbetaald hebben en het feit dat er in mijn ogen altijd wel behoefte is aan goede studentenkamers heeft mij doen besluiten dit project te omarmen
Zelfs dat zie ik niet eens als een groot probleem, ik zie dat meer als een soort van tussenpersoon. Studentstay zou prima kunnen opereren zonder de hogeschool, want er zal altijd behoefte zijn aan studentenhuisvesting.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Eens! Enige mits hierin is de afhankelijkheid van 1 overkoepelende klant (hogeschool).
Klopt, maar zoals Blik zegt vind ik dat te overzien. Betrekkelijk goedkope kamers in een stad als Leeuwarden zullen altijd wel vol zitten of te krijgen zijn. Al dan niet met een andere doelgroep (Polen, als hotel of weet ik wat).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Eens! Enige mits hierin is de afhankelijkheid van 1 overkoepelende klant (hogeschool).
Voor mij altijd 100 voorlopig. Vind 100 risico per project te overzien. Zal voor iedereen verschillend zijn, maar in mijn situatie mis ik 100 euro niet. Als je over 300 of 400 praat wordt het een ander verhaal. Ben niet zo'n rijke stinkerdquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:42 schreef CaLeX het volgende:
Zal vandaag ook wel volkomen denk ik.
Ik twijfel alleen om er 200 in te doen ipv 100. Alleen zit ik dan aan mijn max wat ik er deze maand in wilde stoppen.
Ben pas 3 weken actief op GvE en projecten lopen nog niet qua betalingen mijn kant op.
¤ 100,- vind ik niet opschieten. Dan moet je wel heel veel projecten nemen om een leuk bedrag bij elkaar te krijgen, wat weer als risico heeft dat je in risicovolle projecten gaat investeren. Maar het is afhankelijk van je vermogen lijkt mij. Als je ¤ 100.000,- hebt schiet het natuurlijk niet op om je totaalrendement te verhogen door ¤ 2.000,- te crowdfunden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voor mij altijd 100 voorlopig. Vind 100 risico per project te overzien. Zal voor iedereen verschillend zijn, maar in mijn situatie mis ik 100 euro niet. Als je over 300 of 400 praat wordt het een ander verhaal. Ben niet zo'n rijke stinkerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |