Yep; niet doenquote:Op maandag 14 juli 2014 22:03 schreef Underdoggy het volgende:
Zojuist wat speelgeld overgemaakt naar Bondora, iemand goede tips hiervoor?
Die mening deel ik niet. Het blijft een extra zekerheid ook al heb je dat inzicht niet. De kans dat je, als het mis gaat, nog iets van je geld terug ziet is hierdoor toch iets groter. Zalig makend is het overigens zeker niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is dat je dat totaal niet weet, omdat je geen inzicht in zijn privésituatie hebt.
Dat is sowieso vaak het probleem bij GVE: er wordt gestrooid met een paar getallen, maar inzicht in het totale financiële plaatje ontbreekt nagenoeg altijd.
Leuk stuk!quote:Op maandag 14 juli 2014 22:58 schreef Horsemen het volgende:
Leuk om te lezen:
http://www.groeiversnelle(...)g-dat-iets-voor-mij/
Ik heb ook een beperkte hoeveelheid geld daar staan om me te experimenteren. Ik investeer alleen in projecten met een looptijd van minder dan 60 maanden en een debt/income ratio van onder de 20%.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:03 schreef Underdoggy het volgende:
Zojuist wat speelgeld overgemaakt naar Bondora, iemand goede tips hiervoor?
Ik twijfel er niet eens aan. Zie mijn sig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:26 schreef Mynheer007 het volgende:
twijfel een beetje over ethische aspect van investeringen via bondora.
Eens! Enige mits hierin is de afhankelijkheid van 1 overkoepelende klant (hogeschool).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Leuk nieuw project: StudentStay
Eindelijk een leuke combinatie voor mij vwb rente, looptijd en classificaties.
Feit dat ze de vorige lening van 88k in 12 maanden netjes afbetaald hebben en het feit dat er in mijn ogen altijd wel behoefte is aan goede studentenkamers heeft mij doen besluiten dit project te omarmen
Zelfs dat zie ik niet eens als een groot probleem, ik zie dat meer als een soort van tussenpersoon. Studentstay zou prima kunnen opereren zonder de hogeschool, want er zal altijd behoefte zijn aan studentenhuisvesting.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Eens! Enige mits hierin is de afhankelijkheid van 1 overkoepelende klant (hogeschool).
Klopt, maar zoals Blik zegt vind ik dat te overzien. Betrekkelijk goedkope kamers in een stad als Leeuwarden zullen altijd wel vol zitten of te krijgen zijn. Al dan niet met een andere doelgroep (Polen, als hotel of weet ik wat).quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Eens! Enige mits hierin is de afhankelijkheid van 1 overkoepelende klant (hogeschool).
Voor mij altijd 100 voorlopig. Vind 100 risico per project te overzien. Zal voor iedereen verschillend zijn, maar in mijn situatie mis ik 100 euro niet. Als je over 300 of 400 praat wordt het een ander verhaal. Ben niet zo'n rijke stinkerdquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:42 schreef CaLeX het volgende:
Zal vandaag ook wel volkomen denk ik.
Ik twijfel alleen om er 200 in te doen ipv 100. Alleen zit ik dan aan mijn max wat ik er deze maand in wilde stoppen.
Ben pas 3 weken actief op GvE en projecten lopen nog niet qua betalingen mijn kant op.
¤ 100,- vind ik niet opschieten. Dan moet je wel heel veel projecten nemen om een leuk bedrag bij elkaar te krijgen, wat weer als risico heeft dat je in risicovolle projecten gaat investeren. Maar het is afhankelijk van je vermogen lijkt mij. Als je ¤ 100.000,- hebt schiet het natuurlijk niet op om je totaalrendement te verhogen door ¤ 2.000,- te crowdfunden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voor mij altijd 100 voorlopig. Vind 100 risico per project te overzien. Zal voor iedereen verschillend zijn, maar in mijn situatie mis ik 100 euro niet. Als je over 300 of 400 praat wordt het een ander verhaal. Ben niet zo'n rijke stinkerd
Wel een goeie van je!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:36 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet eens aan. Zie mijn sig.
Begin is ff klote ja maar als het eenmaal loopt kun je het bijhouden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:42 schreef CaLeX het volgende:
Zal vandaag ook wel volkomen denk ik.
Ik twijfel alleen om er 200 in te doen ipv 100. Alleen zit ik dan aan mijn max wat ik er deze maand in wilde stoppen.
Ben pas 3 weken actief op GvE en projecten lopen nog niet qua betalingen mijn kant op.
Maar wel als je het vergelijkt met het bedrag dat je op je spaarrekening moet zetten. Ik dacht eerst ook even van schiet eigenlijk niet echt op maar als je er bijvoorbeeld 5000 in hebt dan staat dat al gelijk al 20k op je spaarrekening. Risico tel ik even niet mee dan.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
¤ 100,- vind ik niet opschieten. Dan moet je wel heel veel projecten nemen om een leuk bedrag bij elkaar te krijgen, wat weer als risico heeft dat je in risicovolle projecten gaat investeren. Maar het is afhankelijk van je vermogen lijkt mij. Als je ¤ 100.000,- hebt schiet het natuurlijk niet op om je totaalrendement te verhogen door ¤ 2.000,- te crowdfunden.
¤ 100.000, dat is voor mij net zo realistisch als dat ik 500 jaar oud word zonder kwaaltjesquote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
¤ 100,- vind ik niet opschieten. Dan moet je wel heel veel projecten nemen om een leuk bedrag bij elkaar te krijgen, wat weer als risico heeft dat je in risicovolle projecten gaat investeren. Maar het is afhankelijk van je vermogen lijkt mij. Als je ¤ 100.000,- hebt schiet het natuurlijk niet op om je totaalrendement te verhogen door ¤ 2.000,- te crowdfunden.
Even heel kort door de bocht (ik neem even risico en feit dat ik niet direct bij het geld kan niet mee): ik heb nu gemiddeld rendement van 7,5%. Op een bankrekening haal ik met moeite 1,7% (MoneYou). Dat betekend dus dat ik over het geld (al is het maar paar honderd euro) 5,8% meer rente pak. En dat is gewoon de moeite, ook op 100 euro.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:48 schreef AQuila360 het volgende:
Maar wel als je het vergelijkt met het bedrag dat je op je spaarrekening moet zetten. Ik dacht eerst ook even van schiet eigenlijk niet echt op maar als je er bijvoorbeeld 5000 in hebt dan staat dat al gelijk al 20k op je spaarrekening. Risico tel ik even niet mee dan.
Yup.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Even heel kort door de bocht (ik neem even risico en feit dat ik niet direct bij het geld kan niet mee): ik heb nu gemiddeld rendement van 7,5%. Op een bankrekening haal ik met moeite 1,7% (MoneYou). Dat betekend dus dat ik over het geld (al is het maar paar honderd euro) 5,8% meer rente pak. En dat is gewoon de moeite, ook op 100 euro.
Dit topic voornamelijk, nog geen andere platformen daar wil ik pas naar kijken als ik hier aan mijn max zit (eigen cijfer dus niet die 40k). Vind het leuk om op deze manier wat extra's met mijn spaargeld te doen, gezien de rente op de bank ook niet opschiet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 13:48 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Begin is ff klote ja maar als het eenmaal loopt kun je het bijhouden.
Hoe kwam je bij GVE? en waarom GVE? en heb je nog andere platformen?
Ik doe niet mee ivm limiet en looptijd. Maar ik ken de winkels van Telecombinatie en kom er zelf al jaren. Recent is er bij ons in het dorp nog een geopend. Geven goed advies en hebben over het algemeen prima prijzen. Qua winkelformule aan te raden.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:29 schreef k_man het volgende:
En er is weer een nieuw project met AA-rating.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |