abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:17:18 #76
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_142355358
Ik morgen mijn examen in Zwolle.
Heeft iemand nog tips en verhalen over zijn eigen examen?

Verder nog een vraag je mijn instructeur had het over aanvaardbare fouten en niet aanvaardbare fouten hij benoemde de niet aanvaardbare wel maar nu denk ik opeens wat zijn dan wel aanvaardbare fouten?
BAM dit is 3KB
pi_142357507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:11 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Remmen, en net voordat de motor begint te stutteren koppeling in direct terug naar zn 1.
En alle versnellingen langs gaan is imo onnodig schakelen.
Dat doe ik en dat heb ik altijd zo geleerd. maar dan worden mijn ouders de heletijd kwaad
pi_142362590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:51 schreef Messina het volgende:
Worden CBR examens eigenlijk ook 's avonds afgenomen, of alleen overdag?
Hier was het overdag tot drie uur. Wat ze daarna inplannen, is "overwerk", maar aangezien om vijf uur de files storend worden, doen ze niks later dan vijf uur.
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:44:51 #79
304381 Loll
pi_142380814
Zou iemand nog ff kunnen reageren op mijn posts ik wordt wel gek van de zenuwen.

Bleh :')
BAM dit is 3KB
pi_142381492
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:17 schreef Loll het volgende:
Ik morgen mijn examen in Zwolle.
Heeft iemand nog tips en verhalen over zijn eigen examen?

Verder nog een vraag je mijn instructeur had het over aanvaardbare fouten en niet aanvaardbare fouten hij benoemde de niet aanvaardbare wel maar nu denk ik opeens wat zijn dan wel aanvaardbare fouten?
op basis van mijn eigen examen (waarvoor geslaagd):
te laat tot stilstand gekomen bij verkeerslicht (over de doorgetrokken streep, hersteld door achteruit te rijden uiteraard

stoeprand geraakt met achterband (laatste bocht die ik moest maken)
pi_142381564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:44 schreef Loll het volgende:
Zou iemand nog ff kunnen reageren op mijn posts ik wordt wel gek van de zenuwen.

Bleh :')
Ik heb geen idee wat je instructeur precies met die fouten bedoelt, maar ik vermoed dat 'ie probeert duidelijk te maken dat een fout maken niet erg is, als je 't maar goed oplost. Dus ook niet direct in paniek raken als er iets mis gaat, maar probeer het rustig, goed en beheerst op te lossen. Laat zien dat je de bediening van de auto beheerst, en dat je de regels kent. Straal zelfverzekerdheid uit. Dat zijn mijn tips. Succes morgen ^O^.
Get stoned
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:07:04 #82
304381 Loll
pi_142382080
Dankjewel hoop echt dat ik het haal morgen scheelt een hoop geld :)

Hoe zit het eigenlijk met cbr geslaagden quota?
BAM dit is 3KB
pi_142382943
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:11 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Remmen, en net voordat de motor begint te stutteren koppeling in direct terug naar zn 1.
En alle versnellingen langs gaan is imo onnodig schakelen.
Waarom niet direct je koppeling in eigenlijk? Zo doe ik dat.

Maarja, bochten rij ik ook met koppeling in. :')
★★★
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:33:36 #84
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_142383258
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:26 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Omdat je nogal vaak door kan rijden maarja heb het zo geleerd tijdens het lessen. zal wel veranderen als ik hem in de zak heb :P
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:38:20 #85
123170 alors
zlata1234
pi_142383452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:26 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Waarom bochten met koppeling in?

Ik doe meestal eerst nog even terug naar twee, hangt een beetje van de situatie af natuurlijk. En vanaf de snelweg soms eerst nog even naar zijn 4 op de afrit
know'm sayin?
word? word.
pi_142384758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:33 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Omdat je nogal vaak door kan rijden maarja heb het zo geleerd tijdens het lessen. zal wel veranderen als ik hem in de zak heb :P
Ik laat hem uitrollen (icm remmen) en schakel vervolgens naar de 2/3 als ik direct door kan. Manier hoe jij het doet zal de auto afremmen om de motor, dus je gebruikt je rem (en remlichten) minder waardoor degene achter je niet steeds vol op de rem hoeft.

Dat is waarom ze het je zo aanleren. Even opgezocht.

quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:38 schreef alors het volgende:

[..]

Waarom bochten met koppeling in?

Ik doe meestal eerst nog even terug naar twee, hangt een beetje van de situatie af natuurlijk. En vanaf de snelweg soms eerst nog even naar zijn 4 op de afrit
Minder handelingen voor de bocht, makkelijker en sneller dus. Al moet ik het mijzelf wel afleren, het is gevaarlijk en schadelijk voor de auto. :')

Het is maar goed dat mijn eigen auto een automaat is.
★★★
  donderdag 17 juli 2014 @ 01:54:26 #87
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_142386661
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:12 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik laat hem uitrollen (icm remmen) en schakel vervolgens naar de 2/3 als ik direct door kan. Manier hoe jij het doet zal de auto afremmen om de motor, dus je gebruikt je rem (en remlichten) minder waardoor degene achter je niet steeds vol op de rem hoeft.

Dat is waarom ze het je zo aanleren. Even opgezocht.

Dejavu
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  donderdag 17 juli 2014 @ 06:28:41 #88
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142388192
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:09 schreef terrorsjaak het volgende:
Hoe hebben jullie bij rijles leren remmen? Terugschakelen 5-4-3-2-1 of rem in en als die bijna stilstaat koppeling in en naar zn 1?
Afremmen (eventueel op de motor) en pas op het laatst koppeling in en naar z'n 1 of 2.
pi_142397932
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:17 schreef Brummetje2.0 het volgende:

Vooruit kijken is het verschil tussen jezelf vastrijden achter een vrachtwagen of gas bijgeven en vloeiend naar links.
Dat heb ik dus nooit. Ik heb geleerd om rúim achter een (vracht)auto al naar links te gaan om in te halen.

Stel dat je uit moet voegen op de snelweg en 600 meter voor de uitrit, hobbel je nog ff fijn achter een vrachtwagen aan, dan is het beter om erachter te blijven hobbelen, nou ja hobbelen... rijden eigenlijk ;). Dan kun je rustig de uitrit verlaten zonder te gaan haasten. Tenzij je natuurlijk een veel te goede indruk op de examinator wilt maken van je rijstijl. Maar ja die keuze maken op die fractie van een seconde, ook dat is vooruit kijken.

Ik ben al drie keer gezakt en de laatste keer zakte ik omdat ik ook niet voldoende vooruit keek bij het uitvoeren van bijzondere verrichtingen.

Maar 1 ding is zeker: ik ga niet voorruit inparkeren bij mijn volgende examen, want dan zie je zo weinig als je weer wilt uitrijden. Ik ben al klein van stuk (1.52m lang en ik kan nét bij de koppeling) en ik kom net boven het stuur uit. _O-
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:24:15 #90
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142399176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:51 schreef mizzaardbei het volgende:

[..]

Ik ben al drie keer gezakt en de laatste keer zakte ik omdat ik ook niet voldoende vooruit keek bij het uitvoeren van bijzondere verrichtingen.

Maar 1 ding is zeker: ik ga niet voorruit inparkeren bij mijn volgende examen, want dan zie je zo weinig als je weer wilt uitrijden. Ik ben al klein van stuk (1.52m lang en ik kan nét bij de koppeling) en ik kom net boven het stuur uit. _O-
Daar had ik door mijn lengte (1.50m) ook last van met de koppeling. En nu ook met het gas eigenlijk. Mijn been zweeft eigenlijk altijd in de lucht.

Volgende keer slaag je hopelijk wel.
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:15:50 #91
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_142400809
Echt geen zin in het theorie examen dinsdag , met gevaarherkenning kun je soms remmen en gas loslaten :{

Tenminste in de praktijk dan.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:21:49 #92
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_142401008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:15 schreef De_Dakgoot het volgende:
Echt geen zin in het theorie examen dinsdag , met gevaarherkenning kun je soms remmen en gas loslaten :{

Nee, goed de omgevingsvariabelen bekijken.
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 16:32:57 #93
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142401379
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:15 schreef De_Dakgoot het volgende:

Gevarenherkenning zakt niemand op dus ik zou je richten op het tweede deel
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_142403350
Kinderen, een ballon / bal vanachter een auto, stukje kinderwagen achter een busje? Remmen. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_142412444
8 september is het dan zover, dan heeft ook deze jongen praktijkexamen :)

Eindelijk!

Nu nog een aantal weken hard werken om ook daadwerkelijk te slagen!
"Get busy living, or get busy dying"
  FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2014 @ 21:58:56 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142417338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee, goed de omgevingsvariabelen bekijken.
En toch is het gros in mijn ogen onzin. Laatst die test van de Quest gedaan. Rijd je links met 120, moet je gas loslaten omdat er rechts een auto met sleurhut rijdt? :') Met 80 door een 70-adviessnelheid-bocht: remmen (adviessnelheden zijn voor vrachtwagens). Langs een groepje stratenmakers die met de auto op de weg staan en aan het werk zijn met 50: niets. Juist in die situatie zou ik dus wel van het gas af gaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_142426320
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:32 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Gevarenherkenning zakt niemand op dus ik zou je richten op het tweede deel
Gevarenherkenning is volgens mij ook niet te leren, kwestie van logisch nadenken. Voor mijn theorie examen had ik al 8 praktijk lessen gehad, dat maakt het ook wat makkelijker.

Maar oke, dat is alweer een paar jaar geleden. Misschien dat het nu veranderd is.
★★★
pi_142431054
Gelukkig mag je bij gevaarherkenning ook bijna de helft fout hebben om toch te slagen!
pi_142432247
En hoe gaat dat gedeelte nou in Nederland?

In Engeland is het redelijk berucht en ben ik juist daarop gezakt de eerste keer. Het zijn allemaal filmpjes met leuke (matige) situaties in het verkeer, en je moet klikken op elk moment dat een situatie verergert. En waar dat op neer komt is dat je voor elke fietser, voetganger of tegenligger moet klikken zo ongeveer, en dan nog tig keer als die personen wat geks beginnen te doen.

De eerste keer dat ik de test deed, volgde ik die regel niet en probeerde ik specifiek de situatie eruit te pikken waar zij op doelden (er is maar één ding in elk filmpje wat écht fout gaat), maar dat lukte me niet altijd op tijd waardoor ik net een puntje miste. :{ Volgende keer idd gewoon als een wilde geklikt en hoppa, ruim geslaagd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_142432520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef LintuxCx het volgende:
En hoe gaat dat gedeelte nou in Nederland?

In Engeland is het redelijk berucht en ben ik juist daarop gezakt de eerste keer. Het zijn allemaal filmpjes met leuke (matige) situaties in het verkeer, en je moet klikken op elk moment dat een situatie verergert. En waar dat op neer komt is dat je voor elke fietser, voetganger of tegenligger moet klikken zo ongeveer, en dan nog tig keer als die personen wat geks beginnen te doen.

De eerste keer dat ik de test deed, volgde ik die regel niet en probeerde ik specifiek de situatie eruit te pikken waar zij op doelden (er is maar één ding in elk filmpje wat écht fout gaat), maar dat lukte me niet altijd op tijd waardoor ik net een puntje miste. :{ Volgende keer idd gewoon als een wilde geklikt en hoppa, ruim geslaagd.
"Wat doe je?"

Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')