abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142088465
Etappe 5: Ieper - Arenberg-Porte du Hainaut, 155 km

Zelfs als zijn hele trein ontspoort wint Kittel nog. Daar is dus echt niets aan te doen. Het is maar goed dat we morgen een ander soort etappe krijgen. Dat gaat geen massasprint worden.

Dé etappe waar iedereen het al maanden over heeft. Kasseien! Negen stroken in de laatste 70 kilometer. Deze 9 stroken leveren 15,4 kilometer kasseien op. Na een mini Luik-Bastenaken-Luik nu een mini Parijs-Roubaix. Volgens mietjes als Jurgen van den Broeck hoort dit niet thuis in de Tour, maar voor de kijkers wordt het waarschijnlijk een fantastische etappe. Kasseien staan altijd garant voor spektakel, dus ook in de Tour. De laatste keer, in 2010, bleef er een groepje van zes man over. De geblokte Noor Hushovd won toen. Enkele favorieten verloren tijd, o.a. Contador en Van den Broeck, of vielen zelfs uit, zoals een Frank Schleck. Zoiets kan morgen ook zomaar gebeuren, zeker met het weerbericht in je achterhoofd. Enige nadeel is dat de rit ontzettend kort is. Dat maakt het toch minder een uitputtingsslag.

De start is in Ieper. Een stad met 35.000 inwoners in West-Vlaanderen. Nog zo'n stad die totaal verwoest werd tijdens de Eerste Wereldoorlog. Vier slagen waren hier maar liefst, verspreid over vier jaar. Uiteindelijk bleef er niets over van Ieper, maar gelukkig werd de stad later weer in ere hersteld. De start is bij de niet onaardige Grote Markt.

Vanuit Ieper fietsen de renners richting Roeselare, over een vlak parcours. Eenmaal in Roeselare hebben we het noordelijkste punt van de dag bereikt en gaan de renners op weg naar Frankrijk. Voordat we Frankrijk weer binnenrijden doen we eerst nog Wevelgem aan, bekend van de de koers Gent-Wevelgem. Een belangrijke koers, die dit jaar werd gewonnen door John Degenkolb. Hij klopte Arnaud Demare heel nipt. Via Wevelgem gaan de renners richting Mouscron/Moeskroen, om dan na 60 kilometer weer in Frankrijk aan te komen. Daar passeren we een paar van die prachtige industriestadjes, zoals Tourcoing. Daar staat dan nog wel een mooi stadhuis.

Van Tourcoing rijden we naar een van de bekendste wielersteden van Frankrijk, Roubaix. We volgen in Roubaix gewoon de grote weg, het bekendste vélodrome van Frankrijk laten we links liggen, hoewel het ongetwijfeld wel in beeld zal worden genomen. Na Roubaix is het nog maar een kilometer of 20 tot de eerste kasseistrook van de dag. Gruson au Carrefour de l'Arbre wordt aangedaan. In Parijs-Roubaix wordt deze strook altijd in tegengestelde richting gereden, het is een strook van 1100 meter en krijgt twee sterren. Twee sterren is niet heel veel, want de zwaarste stroken krijgen altijd vijf sterren. Deze strook ligt er redelijk netjes bij. Dit is een opwarmertje, zou je kunnen zeggen.

10 kilometer na deze eerste secteur is het tijd voor de tussensprint, in Templeuve. Na deze tussensprint is het nog maar een paar kilometer tot de volgende sector van de dag. Nummertje 8, we tellen af. Een strook die vaak voorkomt in de finale van Parijs-Roubaix, de strook van Pont-Thibaut. 1400 meter lang en drie sterren, dus al wat zwaarder dan de vorige strook. Ligt er ook wat slechter bij, maar is nog lang niet de moeilijkste strook van de dag.

Na 110 kilometer, er zijn dan nog 45 kilometer te gaan, krijgen we een strook die een van de zwaarste van allemaal zou kunnen zijn, maar helaas rijden we alleen het eerste, relatief makkelijke, deel van deze strook. De eerste kilometer van Mons-en-Pévelè. Drie sterretjes, geven we deze.

De volgende strook volgt nu heel snel. Als de strook richting Mons-en-Pévelè wordt verlaten fietsen de renners richting Bersée. Hier ligt een strook van 1400 meter. Dit is een strook die richting Auchy-les-Orchies loopt. In Parijs-Roubaix loopt deze strook altijd van Auchy-les-Orchies richting Bersée en is hij een stuk langer, nu doen we alleen het zwaardere tweede deel van deze strook. Een vrij lastige strook, maar niet al te lang. We geven er maar drie sterren aan.

Nu zijn er dus al vier stroken geweest, de laatste drie heel kort achter elkaar. Het is nog 40 kilometer tot de streep. 10 kilometer tot de volgende strook. De kasseistrook van Orchies naar Beuvry-la-Forêt. 1400 meter lang. Tijdens Parijs-Roubaix rijden ze deze altijd andersom. 700 meter oude kasseien en 700 meter redelijk nieuwe kasseien. Voor de helft dus goed te doen en een helft waar je minder comfortabel op je fiets zit.

Amper vijf kilometer later volgt sector 4 al. Sars-et-Rosières à Tilloy-lez-Marchiennes. Ook deze strook komt voor in Parijs-Roubaix. Het is een lange strook, 2400 meter. Niet echt de slechtste strook van allemaal, maar de lengte zal er wel voor zorgen dat er hier wat kan gebeuren.

Nog drie stroken en 20 kilometer te gaan. Na Tilloy binnengereden te zijn is het nog maar vier kilometer tot Warlaing, waar de volgende strook ligt. Ook deze strook komt voor in Parijs-Roubaix, is dan alleen wel een kilometer langer, nu doen we de goede 1400 meter van Brillon naar Warlaing. In die andere kilometer zitten een paar slechte stuken met flinke gaten, dus dat wordt overgeslagen.

Nog twee stroken te gaan. Er kan nu al een hoop gebeurd zijn, maar als dat niet het geval is, wanhoop niet. De zwaarste strook komt er nog aan. Zwaarste, want langste. Bijna vier kilometer lang is deze strook. Op 15 kilometer van de streep is het tijd voor Wandignies-Hamage à Hornaing.

Dan is er dus nog één strook te gaan en nog maar enkele kilometers. De strook van Hélesmes naar Wallers. 1600 meter. Geen verschrikkelijk slechte strook, maar met 14 kilometer kasseien in de benen kan hier, als er dan nog steeds niets is gebeurd, alsnog wat gebeuren. Ik neem aan dat er voor deze tijd al een flinke afscheiding is geweest, maar anders kan het op het laatste moment nog. Na deze strook is het nog maar 6 kilometer tot de finish. Als je hier een gat hebt ben je waarschijnlijk wel weg, want het valt niet te verwachten dat er nu nog een grote groep bij elkaar zal zijn.

Vanuit Wallers fietsen de renners richting Arenberg. Arenberg, dat iedereen wel kent, want dit dorp wordt ieder jaar tijdens Parijs-Roubaix gepasseerd voor de verschrikkelijkste en mooiste strook van de hele koers, Het Bos van Wallers. Helaas gaan we nu het bos niet in. We finishen voor het bos. Zo dichtbij, maar toch ook weer zo ver weg. Heel veel maakt het ook niet uit, ook zonder het bos moet dit een hele goede koers kunnen worden.

De afgelopen jaren was het iedere keer droog tijdens Parijs-Roubaix. Sommige mensen doen ieder jaar een regendans, in de hoop dat we dan een paar druppels krijgen, maar het wil maar niet lukken. Het heeft er alle schijn van dat we morgen wél regen krijgen. Er wordt in de omgeving van Wallers regen verwacht, veel regen. We gaan dus hoogstwaarschijnlijk natte kasseien krijgen. Vandaag heeft het in dit gebied ook al geregend, dus in plaats van stof krijgen we nu een keer modder. Dit voegt natuurlijk wel een extra dimensie aan het hele gebeuren toe. Bovendien krijgen we te maken met een flink windje in de rug. Afhankelijk van hoe de renners fietsen zal de wind in de rug of van de zijkant komen. Vandaag was het ongeveer 25 km/u, lang niet genoeg om waaiers te creëren, morgen krijgen we al snel 50 km/u, tegen het eind van de middag zelfs 60 km/u. Dat is windkracht 7. Harde wind. Om het af te maken zijn de temperaturen ook vrij laag, zo rond de 16 graden. Dus, regen, windkracht 7 en een redelijk lage temperatuur. Dit zou wel eens een hele bijzondere etappe kunnen worden.

Een combinatie van het weer en dit parcours gaat er voor zorgen dat we nooit met een hele grote groep aan gaan komen bij de finish. Het gaat een slijtageslag worden. Ik ga, ondanks de geringe afstand, uit van een klein groepje. Man of 10, misschien zelfs minder. Op een van de laatste kasseistroken gaan er waarschijnlijk nog wel jongens proberen weg te rijden en dan denk je natuurlijk meteen aan de mannen die ook altijd enorm sterk zijn in Parijs-Roubaix. De laatste twee edities werd deze koers eigenlijk gedomineerd door Vanmarcke en Cancellara. Terpstra won dit jaar wel, maar die twee waren op de kasseien toch net wat indrukwekkender. Een van die twee gaat morgen winnen, daar ben ik heilig van overtuigd. Cancellara hoeft dit jaar geen Andy Schleck op sleeptouw te nemen, zoals in 2010. Frankie staat al op achterstand en anders gaat ie wel op z'n plaat, hoeven ze ook geen rekening mee te houden. Vanmarcke heeft dan wel Mollema, maar volgens Nico 'hop hop hop' Verhoeven hoeft hij op niemand te wachten.
1. Vanmarcke. Al meerdere jaren indrukwekkend in de klassiekers, maar de echt grote overwinning wil nog niet lukken. Dat moet morgen dan maar een keer gebeuren. Hij lijkt goed in vorm te zijn, was sterk op het Belgisch kampioenschap en had zonder Cavendish mogelijk een goede sprint kunnen rijden in de eerste etappe. Ik denk dat hij weg gaat fietsen van de rest en solo aan gaat komen.
2. Cancellara. Fabian rijdt altijd goed als er kasseien zijn. Morgen ook. Zal alleen net even het wiel van Vanmarcke niet kunnen houden en uiteindelijk het sprintje van de kleine overblijvende groep winnen.
3. Degenkolb. Na een paar dagen gewerkt te moeten hebben voor Kittel komt nu zijn eerste kans. Hij was ontzettend goed in voorjaarsklassiekers. Dit werk kan hij aan. Het is op dit moment alleen nog wel veel volgen, weinig aanvallen. Gaat ook morgen niet aanvallen. En dan ga je waarschijnlijk niet winnen.
4. Sagan. Wordt ook steeds beter in dit werk. Komt uiteindelijk net mee met het bepalende groepje, als hij tenminste niet teveel last heeft van zijn accidentje vandaag.
5. Lollerkowski. De man die alles kan. Komt ook gewoon prima over de kasseien. Niets mis mee.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:45:18 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_142088506
In de Tour van Joop van 1980 zat ook zo'n rit als eerbetoon aan Parijs Roubaix. Het was dat hele voorjaar al vreselijk en ook nu zeikregende het weer. Hinault pakte de etappe nadat hij eerder dat jaar als LBL, de Giro en 2 etappes in de Tour won.

Men zei dat hij hier het begin van zijn knieprobleem forceerde, dat hem later dwong op te stappen waardoor Joop de tour kon winnen.

Hinault, pislink op het WK volgens ploegmaats door dit alles, won in het najaar als wraak het WK.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_142088519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Sky heeft WV Breda ingehuurd voor materiaalhulp.
Ik las het in de krant.
Ze hebben voor de hele ploeg ook speciale fietsen.
pi_142088539
quote:
11s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:45 schreef OProg het volgende:
In de Tour van Joop van 1980 zat ook zo'n rit als eerbetoon aan Parijs Roubaix. Het was dat hele voorjaar al vreselijk en ook nu zeikregende het weer. Hinault pakte de etappe nadat hij eerder dat jaar als LBL, de Giro en 2 etappes in de Tour won.

Men zei dat hij hier het begin van zijn knieprobleem forceerde, dat hem later dwong op te stappen waardoor Joop de tour kon winnen.

Hinault, pislink op het WK volgens ploegmaats door dit alles, won in het najaar als wraak het WK.
De Das won in 1981 ook Parijs - Roubaix in deze omstandigheden om vervolgens de Tour te winnen.

pi_142088575
[Tour] Zeer zware knieblessure Andy Schleck

Zo langzaam aan einde carriere?
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:47:50 #6
14505 OProg
A Life in Music
pi_142088593
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:46 schreef Dale__Cooper het volgende:

De Das won in 1981 ook Parijs - Roubaix in deze omstandigheden om vervolgens de Tour te winnen.
Dat klopt. In 1980 werd hij 'slechts' 4e, Moser won voor Duclos-Lassalle. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:48:32 #7
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142088630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:47 schreef TargaFlorio het volgende:

:{

Schrap de woorden langzaam aan maar.
pi_142088648
Lijkt me logisch dat ze er een aantal schrappen als je zag hoe die er bij lagen...
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:49:18 #9
14505 OProg
A Life in Music
pi_142088654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:47 schreef TargaFlorio het volgende:

Ik zie niet in dat er nog een ploeg is die hem een kans gaat geven na de afgelopen jaren eigenlijk.

Of het moet een heel klein ploegje zijn die zo de publiciteit zoekt maar geloof nooit dat hij dat gaat doen.
pi_142088670
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Nou ja zo snel was Andy niet meer laatste paar jaren... :+

Jammer dat zo'n carriere als een nachtkaars uitgaat.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:50:11 #11
311468 Van_Poppel
pi_142088683
quote:
11s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik zie niet in dat er nog een ploeg is die hem een kans gaat geven na de afgelopen jaren eigenlijk.

Of het moet een heel klein ploegje zijn die zo de publiciteit zoekt maar geloof nooit dat hij dat gaat doen.
Loopt z'n contract dit jaar trouwens af?
pi_142088686
Eddy, geweldige kerel. _O_
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:51:04 #13
311468 Van_Poppel
pi_142088716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Eddy, geweldige kerel. _O_
Een waardige vervanger van Gertje idd
pi_142088729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:50 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Loopt z'n contract dit jaar trouwens af?
Volgens mij wel.
Als ik me niet vergis hebben Andy en Frank beide vorig jaar met één jaar verlengd.
pi_142088742
quote:

[..]

Christina Watches lijkt me wel wat.
pi_142088750
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:51 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Een waardige vervanger van Gertje idd
Die mag niet eens in de schaduw van Plankaert staan.
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 12:52:25 #17
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_142088786
quote:

[..]

De enige die Schleck nog wil hebben straks, dat is Alors.

In haar bed..
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_142088789
Die onboard beelden moeten ze live uit gaan zenden.
pi_142088841
Misschien kunnen Andy en Frank namens Luxemburg deel gaan nemen aan Fish 'O' Mania.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:00:35 #21
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_142088972
Jammer dat Wuyts deze etappe mag verzieken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_142088977
Oh jee, de NOS heeft de Terp al als etappefavoriet aangewezen
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:02:05 #23
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_142089008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Oh jee, de NOS heeft de Terp al als etappefavoriet aangewezen
Snappen er niets van. Echte kenners gaan natuurlijk voor Vanmarcke.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_142089009
Kan iemand het eens uitleggen hoe het zit met de veegwagen / bus?

Moet je als renner altijd volledig een etappe uitrijden, kun je halverwege in de bus gaan zitten.
In het commentaar/interviews hoor ik er regelmatig wat over, alleen kan ik er maar weinig info over vinden
Built for Speed
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:03:17 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142089048
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Misschien kunnen Andy en Frank namens Luxemburg deel gaan nemen aan Fish 'O' Mania.
Ik heb dat serieus gekeken :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:03:55 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142089067
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Snappen er niets van. Echte kenners gaan natuurlijk voor Vanmarcke.
Wordt nog dringen voor de tweede plaats met mannen als Kristoff en vooral Van Avermaet.
pi_142089068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:03 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik heb dat serieus gekeken :D
Komend weekend is het weer zo ver. :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:04:28 #28
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_142089081
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:02 schreef HansvanOchten het volgende:

Moet je als renner altijd volledig een etappe uitrijden, kun je halverwege in de bus gaan zitten.
In het commentaar/interviews hoor ik er regelmatig wat over, alleen kan ik er maar weinig info over vinden
:D

De bus of veegwagen zijn termen voor de groepen renners die achter het peloton rijden. Ze fietsen dus wel degelijk en zitten niet in een voertuig. ;)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:04:54 #29
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142089096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:03 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Komend weekend is het weer zo ver. :')
Samen kijken? Op jij alvast een topic?
pi_142089115
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:02 schreef HansvanOchten het volgende:

Als je onderweg afstapt kun je inderdaad de bezemwagen instappen.
Volgens mij zijn renners dat eigenlijk ook verplicht, al stappen ze vaak gewoon in een ploegleiderswagen.
pi_142089149
Maar ben je dan automatisch gediskwalificeerd voor de volgende etappe?
Built for Speed
pi_142089151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Samen kijken? Op jij alvast een topic?
SPT / FISH'O'MANIA #2: 14 juli 2013, RTL7 #2
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:07:18 #33
186587 Byzantynixschii
pi_142089179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:06 schreef HansvanOchten het volgende:
Maar ben je dan automatisch gediskwalificeerd voor de volgende etappe?
Als je stopt met fietsen wel ja.
pi_142089187
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Die onboard beelden moeten ze live uit gaan zenden.
vroem vandaag een camera geven :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:10:17 #35
8781 crew  Frutsel
pi_142089272
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:07 schreef komrad het volgende:

[..]

vroem vandaag een camera geven :D
Moet je de helft van de tijd je hoofd kantelen als hij op de grond ligt te dweilen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:10 schreef Frutsel het volgende:
kom maar op :9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jack does it in real time...
pi_142089309
Lekker nat en vol met modder :Y
pi_142089322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als je onderweg afstapt kun je inderdaad de bezemwagen instappen.

Als tegen prestatie moeten ze dan wel de etappe schoon achter laten.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142089396
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:10 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Moet je de helft van de tijd je hoofd kantelen als hij op de grond ligt te dweilen.

[..]

[ afbeelding ]
mooi toch als je vanuit zo'n positie Froome in foetushouding op de kasseien ziet liggen
pi_142089419
2 kasseienstroken geschrapt?:o
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:15:49 #41
8781 crew  Frutsel
pi_142089446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:15 schreef jaykop het volgende:
2 kasseienstroken geschrapt?:o
Jep
pi_142089487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Jep
Hoe lang is dat al bekend? Rol net mijn nest pas uit
pi_142089496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hoezo zou je dat schrappen? Hij rijdt toch al tijden langzaam?
pi_142089502
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:16 schreef jaykop het volgende:

[..]

Sinds gisterochtend.
pi_142089511
quote:

[..]

Uurtje geleden bekend gemaakt.
pi_142089515
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:00 schreef Szura het volgende:
Jammer dat Wuyts deze etappe mag verzieken
Oh, kut is die er weer :{
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:18:02 #47
8781 crew  Frutsel
pi_142089531
quote:

[..]

Mij iets meer dan een uurtje dacht ik... ik hoorde het rond 12.00 uur ofzo
Geen idee hoe lang al daarvoor..zal vast wel terug te vinden zijn in het vorige topic?
pi_142089532
quote:

[..]

Sinds de oerknal. God heeft er nog voor gewaarschuwd.
pi_142089569
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:18 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Sinds de oerknal. God heeft er nog voor gewaarschuwd.
:')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142089575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:11 schreef StephanL het volgende:
Lekker nat en vol met modder :Y
-edit, laat moeder er maar buiten-

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 09-07-2014 13:34:12 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:19:28 #51
311468 Van_Poppel
pi_142089585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoezo zou je dat schrappen? Hij rijdt toch al tijden langzaam?
Je moet mentaal wel heel sterk zijn wil je hier van terugkomen. Dit lijkt me gewoon einde carrière.
pi_142089593
Oke valt mee dus ghehe
pi_142089641
Hehe, op Cyclingnews wel een prima suggestie om de finish dan nu toch maar net ná Het Bos te leggen, om te compenseren voor het schrappen van die andere stroken. Ik zeg: DOEN! 8-)
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:21:48 #54
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_142089657
Sector 8 en 9 worden misschien ook geschrapt :{
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:22:42 #55
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_142089692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je moet mentaal wel heel sterk zijn wil je hier van terugkomen. Dit lijkt me gewoon einde carrière.
Van Nu.nl:

quote:
Volgens een woordvoerder van de ploeg zit Schleck door de nieuwe tegenslag diep in de put: '' Schleck is helemaal down. Hij was op weg naar een topniveau, en dan komt hij dit tegen.''
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:22:49 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_142089697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:10 schreef Frutsel het volgende:
kom maar op :9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een verschrikking :o
pi_142089698
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef Slobeend het volgende:
rot op :{
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:23:29 #58
pi_142089719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef DeeBee het volgende:
Hehe, op Cyclingnews wel een prima suggestie om de finish dan nu toch maar net ná Het Bos te leggen, om te compenseren voor het schrappen van die andere stroken. Ik zeg: DOEN! 8-)
Dan halen we Jack van Gelder er even bij. Blij dat ik glij.

Lekker over het mos crossen. :9~
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:23:48 #59
186587 Byzantynixschii
pi_142089724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat zou echt sneu zijn. Die daalstroken snap ik nog wel maar kom op zeg.
pi_142089759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef Slobeend het volgende:
Ga fietsen..

Als dat zo is, dan moet de tour nooit meer dit soort etappes plannen, want ze worden toch nooit verreden (tenzij t stralend weer is, maar dan zijn deze etappes een stuk minder leuk).
pi_142089771
Al dat gejank over neutraliseren enzo trouwens, alsof de sprinters de koers plat gaan leggen als ze Alpe d'Huez of de Zoncolan op moeten omdat ze dat zo klote vinden.

Ga je toch lekker lopen over die stroken, Contador pakt heus wel 1.5 uur terug op Vanmarcke in de bergen... :P
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:25:12 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_142089775
Als 8 en 9 worden geschrapt blijft er nauwelijks iets over :(
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:25:13 #63
8781 crew  Frutsel
pi_142089777
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Geruchten gaan wel, maar tot nu toe 5 en 7 alleen dacht ik
pi_142089815
Fittieeeeee

hendriksmj twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:13:24 Kasseistroken 5 en 7 zijn uit de rit gehaald. Ze liggen er te slecht bij. Alsof Alpencols ook ineens te steil (au!) zijn. reageer retweet
thijszonneveld twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:25:25 @hendriksmj Dat is echt een onzinvergelijking. Gaat om veiligheid, steilte van klimmen heeft daar niks mee te maken. reageer retweet
pi_142089831
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:26 schreef Mansjester het volgende:
Fittieeeeee

hendriksmj twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:13:24 Kasseistroken 5 en 7 zijn uit de rit gehaald. Ze liggen er te slecht bij. Alsof Alpencols ook ineens te steil (au!) zijn. reageer retweet
thijszonneveld twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:25:25 @hendriksmj Dat is echt een onzinvergelijking. Gaat om veiligheid, steilte van klimmen heeft daar niks mee te maken. reageer retweet
Sunfield met z'n veiligheid :').
pi_142089834

Secteur 2. :9~
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 juli 2014 @ 13:27:01 #67
426493 crew  PippenScottie
pi_142089836
Op Cyclingnews forum wordt beweerd dat ook de laatste twee stroken worden geschrapt.
Zou op Deense tv zijn gezegd...
My friends all drive horses
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:27:36 #68
311468 Van_Poppel
pi_142089854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:26 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]

Die ligt er lekker vettig bij zou Wuyts zeggen.
pi_142089855
quote:
Fittieeeeee

Renners zijn niet verplicht om hard over de kasseien te fietsen. Ze kiezen er zelf voor, zeur niet Thijs.
pi_142089860
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:27 schreef PippenScottie het volgende:
Op Cyclingnews forum wordt beweerd dat ook de laatste twee stroken worden geschrapt.
Wat weten Denen nou van wielrennen?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:27:59 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142089868
quote:
Fittieeeeee

Zonneveld moet gauw zijn mond houden.. Het is Tour de France, die wacht op niemand
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:27:59 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_142089869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Al dat gejank over neutraliseren enzo trouwens, alsof de sprinters de koers plat gaan leggen als ze Alpe d'Huez of de Zoncolan op moeten omdat ze dat zo klote vinden.

Ga je toch lekker lopen over die stroken, Contador pakt heus wel 1.5 uur terug op Vanmarcke in de bergen... :P
Ja, dat vind ik ook hoor. En je hoort ook niemand over een lange vlakke tijdrit omdat dat ook zo normaal is. Alles heeft zo zijn specialisten, dus ook de kasseien. Dat betekent dus alleen maar dat een klassementsman meer moeite moet doen in de bergen om voorsprong te pakken.

Lullig dat een man als Froome dan misschien 2 minuten verliest, dan moet die die maar goed maken
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:28:29 #73
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142089882
quote:
Fittieeeeee

De fittie die je wist dat zou komen is eindelijk hier :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:28:36 #74
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_142089886
Stroken schrappen omdat ze geen kandidaten op de eindzege willen uitschakelen, zo vroeg in de Tour :').

Dat is de enige fucking reden dat ze er in zaten _O-.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:28:45 #75
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_142089892
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:27 schreef PippenScottie het volgende:
8 en 9 zijn de eerste twee stroken.
pi_142089899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:27 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Renners zijn niet verplicht om hard over de kasseien te fietsen. Ze kiezen er zelf voor, zeur niet Thijs.
Thijsje gaat er aan voorbij dat ze die steile cols ook af moeten.

En veiligheid hebben de renners ook zelf in de hand. Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat je je af moet vragen of ze per se over kasseistroken moeten rijden waar meer water op ligt dan in de gemiddelde sloot.
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:29:14 #77
pi_142089906
Kunnen we niet afspreken dat we de tweets van Thijs Zonneveld lekker op twitter laten? Ik hoef het gehuil van die strobaal niet te lezen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:29:30 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142089914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook hoor. En je hoort ook niemand over een lange vlakke tijdrit omdat dat ook zo normaal is. Alles heeft zo zijn specialisten, dus ook de kasseien. Dat betekent dus alleen maar dat een klassementsman meer moeite moet doen in de bergen om voorsprong te pakken.

Lullig dat een man als Froome dan misschien 2 minuten verliest, dan moet die die maar goed maken
Waarom is er niet een grote ronde met alleen maar kasseien :D Verder dan de Driedaagse van de Panne komen we niet :(
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:29:46 #79
186587 Byzantynixschii
pi_142089920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kunnen we niet afspreken dat we de tweets van Thijs Zonneveld lekker op twitter laten? Ik hoef het gehuil van die strobaal niet te lezen.
Dit.
pi_142089930
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stroken schrappen omdat ze geen kandidaten op de eindzege willen uitschakelen, zo vroeg in de Tour :').

Ik heb in het verleden ook wel eens gezegd dat een kasseienrit prima is in de tour, maar dan in de laatste week. Dan is namelijk bij een aantal ploegen de druk er wat af, zijn er al renners uitgevallen en wordt het minder hectisch.
pi_142089931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:26 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]

dat is de langste secteur toch :P
pi_142089937
Als ik Boom was zou ik wel naar m'n crosser wisselen vandaag trouwens, wel lekkerder met dit weer denk. :D
pi_142089950
Mensen hier die haten op Froome :') ga je anders ff bezig houden met Contador/Nibali/Mollema die vallen of zo :')

Overigens wel benieuwd naar Sagan. Die gast durft ongelofelijk veel dus misschien nu ook wel.
pi_142089951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dit.
Sorry jongens, het spijt me ;(

Ik laat het voortaan aan Gramulanion over
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:30:33 #85
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142089952
quote:

Er is natuurlijk wel een verschil tussen toppers op achterstand of toppers die de tour verlaten met een sleutelbeentje.
pi_142089989
mrconde twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:19:01 So. @NFLming reports that rumors have it that sector 8 and 9 will be cancelled too. If so, only 5 pave sections left. #TDF reageer retweet
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:31:32 #87
186587 Byzantynixschii
pi_142089993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen toppers op achterstand of toppers die de tour verlaten met een sleutelbeentje.
Elke renner moet minstens 1x z'm sleutelbeen hebben gebroken voordat 'ie serieus genomen kan worden.
pi_142089999
beetje sneu om al die stroken eruit te halen. verpest heel die etappe
pi_142090008
:(
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:32:01 #90
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_142090016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:31 schreef Marcoss het volgende:
mrconde twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:19:01 So. @NFLming reports that rumors have it that sector 8 and 9 will be cancelled too. If so, only 5 pave sections left. #TDF reageer retweet
Doe uit dat licht weg die etappe.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_142090018
quote:

Dan hadden ze beter heel die etappe niet kunnen inplannen en gewoon tot aan de bergritten wat vlakke etappes over Franse tolwegen inplannen. :{
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:32:31 #92
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_142090032
Kan me Iban Mayo nog goed herinneren, die viel zelfs nog voor de eerste strook geloof ik. :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:32:32 #93
168304 Mani89
pi_142090033
Als compensatie moeten ze het peloton morgen de Passage Du Gois opsturen.
pi_142090034
lafaards zijn het gewoon
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:32:41 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142090038
Anders gaan ze lekker baanwielrennen, zit je altijd droog.. Jemig
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:32:45 #96
311468 Van_Poppel
pi_142090039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden ook wel eens gezegd dat een kasseienrit prima is in de tour, maar dan in de laatste week. Dan is namelijk bij een aantal ploegen de druk er wat af, zijn er al renners uitgevallen en wordt het minder hectisch.
Goed idee. Op de laatste zaterdag een kasseienrit. Dat is letterlijk alles nog mogelijk. Met een afsluitende tijdrit is de spanning 9 van de 10 keer dan allang weg.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:32:49 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142090043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Syntix het volgende:
Mensen hier die haten op Froome :') ga je anders ff bezig houden met Contador/Nibali/Mollema die vallen of zo :')

Overigens wel benieuwd naar Sagan. Die gast durft ongelofelijk veel dus misschien nu ook wel.
Froome is 1) niet ervaren op de kasseien, 2) hij is gehavend en 3) hij oogt altijd wat onzeker als het gaat om dit soort koersen. Contador is niet gehavend en heeft al bewezen niet heel veel tijd te hoeven verliezen, terwijl Mollema bijvoorbeeld ook een mooi team om zich heen heeft.
pi_142090056
Als compensatie gewoon de mont ventoux er weer ingooien.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:33:13 #99
67640 SaintOfKillers
pi_142090062
quote:

[..]

Wordt er meer gebroken bij een natte Roubaix? Ik denk niet dat er zoveel verschil op zit.

Ik vind gewoon dat, indien dit een issue is, ze deze rit er uberhaupt niet hadden moeten insteken en niet moeten wachten tot nu om vast te stellen dat het risicovol is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_142090065
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Slobeend het volgende:
Kan me Iban Mayo nog goed herinneren, die viel zelfs nog voor de eerste strook geloof ik. :D
Dat jaar zaten er maar 2 stroken in de etappe ja en werd er 1 renner uitgeschakeld, maar door de chaos voor de kasseien :D
pi_142090077
dus 4 stroken zijn nu geschrapt ?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:33:44 #102
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142090081
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Slobeend het volgende:
Kan me wel beelden herinneren van een renner die net van de strook af kwam en toen vol op zijn muil ging :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:33:49 #103
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142090083
veloropa twitterde op woensdag 09-07-2014 om 12:02:34 By removing the sectors most damaged by rain, the organizers try to avoid the risk of riders neutralizing the final of the stage. #TDF reageer retweet
Het ligt aan de renners o|O
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_142090084
als het toch allemaal zo veilig moet, gooi dan lekker een flinke bergrit in het eerste weekend. Weet gelijk driekwart van het peloton waar het aan toe is.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:33:56 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142090088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Maver24 het volgende:
Nee, 2
pi_142090089
quote:
2 al zeker, 2 anderen een gerucht
pi_142090092
quote:
Neehee.

Lees dan eens het topic door.
pi_142090102
quote:
2 sowieso, de andere 2 zijn nog niet bevestigd.
pi_142090107
quote:

[..]

Toch, als ze eenmaal op de kasseien zitten, zijn al die valpartijen meestal 'eigen schuld'. Omdat het toch meer man tegen man is, rijden ze niet zo dicht op elkaar als in een sprintvoorbereiding of zoiets, daar vind ik de valpartijen vaak veel schadelijker... En ook eerder dat je blessures oploopt als gevolg van anderen die vallen.

Kijk, de wegen enzo zijn veel gevaarlijker, dus als je zelf niet kan sturen, dan kan je lekker op je bakkes gaan op de kasseien. Maar ik vind het gevaar soms ook wel overdreven worden, train er dan meer op bijv. of doe meer training om je 'bike handling' te verfijnen. Als je ziet hoe goed sommigen daarin zijn (o.a. een Sagan) en als je dan soms F. Schleck, Wiggins of Froome ziet sturen of dalen, dat is toch gewoon ook onderdeel van de sport?
pi_142090110
Tour de France tracker zegt nog niets over secteurs 8 en 9
pi_142090120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Froome is 1) niet ervaren op de kasseien, 2) hij is gehavend en 3) hij oogt altijd wat onzeker als het gaat om dit soort koersen. Contador is niet gehavend en heeft al bewezen niet heel veel tijd te hoeven verliezen, terwijl Mollema bijvoorbeeld ook een mooi team om zich heen heeft.
1) De rest is ook niet zo ervaren op kasseien, 2) idd gehavend maar niet kapot of zo, 3) Sky heeft daar ook wat leuke renners voor (Thomas bijv.), zodat er geen tijd hoeft te worden verloren... Enige punt is misschien dat Froome niet zo'n denderende technicus is als het op sturen aankomt :P
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:34:53 #112
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_142090127
Pak maar een mountainbike en maak er gewoon een veldrit van :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:35:00 #113
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142090132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
als het toch allemaal zo veilig moet, gooi dan lekker een flinke bergrit in het eerste weekend. Weet gelijk driekwart van het peloton waar het aan toe is.
Eerste etappe al... 3 bergen van buitencategorie, dan zijn we er ook weer klaar mee voor de volgende drie weken
pi_142090141
gewoon werken voor je geld. regen hoort er nou eenmaal gewoon bij het wielrennen. had je maar wat anders moeten gaan doen, niet mekkeren
pi_142090150
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Goed idee. Op de laatste zaterdag een kasseienrit. Dat is letterlijk alles nog mogelijk. Met een afsluitende tijdrit is de spanning 9 van de 10 keer dan allang weg.
Lijkt me een goed idee idd.
Ik dacht eigenlijk eerder aan ergens midden in de week, maar dit is beter. Kun je eerder in de laatste week door de Vogezen. als je dan halverwege de eerste week de Pyreneën al meepakt, en de week erop de Alpen, krijg je een heel mooi parkoers :9~ Kun je in de eerste week ook nog wat door het centraal massief doen.
Zullen wij een coupe plegen bij de ASO?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:35:32 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_142090154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Syntix het volgende:

Sagan zat gewoon mee in de finale van Parijs-Roubaix. Dus zeker grote kanshebber voor vandaag
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:35:34 #117
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142090155
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

2e week lijkt me beter, ze moeten het nog wel in de bergen terug kunnen pakken
Radio Soulwax!
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:35:48 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_142090170
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Syntix het volgende:
Als compensatie gewoon de mont ventoux er weer ingooien.
Ja! Volgende week graag !
pi_142090183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

Deze beklimming als proloog doen.

pi_142090184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Sagan zat gewoon mee in de finale van Parijs-Roubaix. Dus zeker grote kanshebber voor vandaag
Daarom ben ik ook zo benieuwd ;)
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:36:25 #121
pi_142090195
Ze starten morgen op de citadel van Arras. Daar liggen ook kasseien. Als dat maar goed gaat.
pi_142090203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze beklimming als proloog doen.

de zwaarste volgens salite.ch _O_
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:36:34 #123
67640 SaintOfKillers
pi_142090206
Bestaat er geen Alp die volledig in kasseien is gelegd?
pi_142090209
Klimtijdrit erin gooien is ook wel leuk :)
pi_142090221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:34 schreef Syntix het volgende:

[..]

1) De rest is ook niet zo ervaren op kasseien, 2) idd gehavend maar niet kapot of zo, 3) Sky heeft daar ook wat leuke renners voor (Thomas bijv.), zodat er geen tijd hoeft te worden verloren... Enige punt is misschien dat Froome niet zo'n denderende technicus is als het op sturen aankomt :P
Valverde heeft dit voorjaar in Vlaanderen gekoerst. Contador heeft zich de vorige keer al bewezen op de kasseien. En 2 en 3 zijn juist op de kasseien een enorm nadeel.
pi_142090248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:35 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

2e week lijkt me beter, ze moeten het nog wel in de bergen terug kunnen pakken
Waarom moet dat? Ze kunnen ook in de bergen eerst voldoende voorsprong nemen.
pi_142090252
Staat overigens ook een harde wind schuin in de rug. Zal mij niet verbazen als het voor de kasseien al helemaal open ligt.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:38:02 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142090261
quote:
15s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ze starten morgen op de citadel van Arras. Daar liggen ook kasseien. Als dat maar goed gaat.
Neutraliseren de koers! Tot aan de finish! Belachelijke keuze, Zonneveld kom er maar in!
pi_142090273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Staat overigens ook een harde wind schuin in de rug. Zal mij niet verbazen als het voor de kasseien al helemaal open ligt.
Froome lag gisteren al helemaal open. :P
pi_142090303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

de zwaarste volgens salite.ch _O_
8 kilometer lang, maar wel gemiddeld 17 a 18%, met stukken van 25%. Dat wordt een spektakel. :)

Wil je het helemaal mooi doen, dan maak je er in de 1e rit een soort criterium van. Rondjes van pakweg 20 kilometer en dan 8 rondjes. 8 keer dat puistje op.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:38:49 #131
186587 Byzantynixschii
pi_142090304
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bestaat er geen Alp die volledig in kasseien is gelegd?
En dan die als afdaling doen. })
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:38:53 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142090307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Valverde heeft dit voorjaar in Vlaanderen gekoerst. Contador heeft zich de vorige keer al bewezen op de kasseien. En 2 en 3 zijn juist op de kasseien een enorm nadeel.
Precies. Neemt verder niet weg dat Froome inderdaad niet de enige is, maar dat mannen als Nibali en Rui Costa ook moeten vrezen.

Verder had Froome maar dezelfde voorbereiding moeten doen als Valverde natuurlijk. Die deed het trouwens echt heel goed :D
pi_142090309
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Neutraliseren de koers! Tot aan de finish! Belachelijke keuze, Zonneveld kom er maar in!
En dan gewoon een ganzebordspel met wielrennertjes doen om te bepalen wie wint.
pi_142090320
Het wordt tijd dat we een nieuwe Henri Desgrange als Tour-baas krijgen >:)
Demain, on roule
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:39:32 #135
168304 Mani89
pi_142090338
Kan iemand Sunfield van zijn zeepkist schieten? Wat een irritant volksmennertje is dat zeg.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:39:38 #136
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142090343
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mykonos het volgende:
Het wordt tijd dat we een nieuwe Henri Desgrange als Tour-baas krijgen >:)
#teamjohannes.
pi_142090346
Die brillen tegenwoordig. :')
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:40:07 #138
pi_142090363
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mani89 het volgende:
Kan iemand Sunfield van zijn zeepkist schieten? Wat een irritant volksmennertje is dat zeg.
En dan krijgen we die lul ook nog een week bij de avondetappe. Ik zou bijna pleiten om Wagenbert daar de hele Tour te laten zitten.
pi_142090368
Ze zijn weg *O*
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:40:22 #140
186587 Byzantynixschii
pi_142090377
Het begint! _O_
pi_142090378
Het schijnt dat het Nederlands Elftal vanavond een halve finale speelt.

Man man man
pi_142090384
Ik gok voor vandaag op van Avermaet.
pi_142090386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Wombcat het volgende:
Ze zijn weg *O*
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:40:39 #144
67640 SaintOfKillers
pi_142090392
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre techniek en ervaring belangrijk zijn wanneer het gaat over zo'n korte afstand gaat met niet zo heel veel kasseistroken. Ik denk dat kasseien pas moeilijk worden als je leeg bent en begint te sukkelen, maar zouden de meesten in deze omstandigheden er niet in slagen om die paar stroken puur op kracht over te denderen? Dat tijdsverlies alleen maar te wijten zal zijn aan pech of onoplettendheid...
pi_142090394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:

Man man man
Wat? Waar? :?
pi_142090396
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Die brillen tegenwoordig. :')
Die skibrillen van Garmin hebben wel ruitenwissers nodig met deze omstandigheden ja.
pi_142090397
quote:

Man man man
Wat een dag he
pi_142090407
quote:

Man man man
wielrennen > voetbal
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:40:56 #149
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_142090408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mani89 het volgende:
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:41:13 #150
186587 Byzantynixschii
pi_142090420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

wielrennen > voetbal
duh!
pi_142090424
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre techniek en ervaring belangrijk zijn wanneer het gaat over zo'n korte afstand gaat met niet zo heel veel kasseistroken. Ik denk dat kasseien pas moeilijk worden als je leeg bent en begint te sukkelen, maar zouden de meesten in deze omstandigheden er niet in slagen om die paar stroken puur op kracht over te denderen? Dat tijdsverlies alleen maar te wijten zal zijn aan pech of onoplettendheid...
Er ligt in de bochten gruwelijk veel zand. En dat is nu dus modder. En dan is behendig wel degelijk van groot belang.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:41:24 #152
279824 Mansjester
City>United
pi_142090427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

wielrennen > voetbal
Dit
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:41:37 #153
pi_142090439
Stomphorst die mij gaat vertellen dat het weer a la Parijs-Roubaix is.

Het heeft sinds 2002 al niet meer geregend tijdens die klassieker.

Stomphorst :')
pi_142090447
Froome was aan het bibberen volgens Planckaert _O-
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:41:54 #155
168304 Mani89
pi_142090448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

En dan krijgen we die lul ook nog een week bij de avondetappe. Ik zou bijna pleiten om Wagenbert daar de hele Tour te laten zitten.
Dat toontje ook altijd, hoe zich opwerpt als het geweten van het peloton terwijl hij zelf niet verder is gekomen dan rondjes om de kerk in de mongolenwaaier. Eng eng eng.
pi_142090451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Wombcat het volgende:
Ze zijn weg *O*
De kasseistroken?
pi_142090460
Tankink was weer eens te laat bij de start?
pi_142090466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:41 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

De kasseistroken?
Die ook ja. Maar ik bedoelde de renners.
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:42:28 #159
pi_142090469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat toontje ook altijd, hoe zich opwerpt als het geweten van het peloton terwijl hij zelf niet verder is gekomen dan rondjes om de kerk in de mongolenwaaier. Eng eng eng.
Hij heeft ook nog de Ronde van Japan gereden hoor! Toen zat hij samen met Froome ergens in een bunker omdat het erg slecht weer was!
pi_142090484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Stomphorst die mij gaat vertellen dat het weer a la Parijs-Roubaix is.

Het heeft sinds 2002 al niet meer geregend tijdens die klassieker.

Stomphorst :')
Was het dit weer maar eens tijdens P-R.
pi_142090495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hij heeft ook nog de Ronde van Japan gereden hoor! Toen zat hij samen met Froome ergens in een bunker omdat het erg slecht weer was!
Was het in die bunker wel veilig? Je weet maar nooit met al die kamikazes in Japan.
pi_142090505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

1999 2e in Koewacht (a) (Wim Hendriks Trofee) , Koewacht (Zeeland), Nederland

2001 2e in Koewacht (a) (Wim Hendriks Trofee) , Koewacht (Zeeland), Nederland

2002 3e in Den Hout (Omloop Houtse Linies) , Den Hout (Noord-Brabant), Nederland
2002 2e in Ronde van Zuid-Holland (Witte Kruis Classic) , Nederland

2003 3e in Den Hout (Omloop Houtse Linies) , Den Hout (Noord-Brabant), Nederland

2004 3e in Marseille (g) (GP Souvenir Jean Masse) , Marseille (Provence-Alpes-Cote d'Azur), Frankrijk
2004 3e in 5e etappe Cinq jours des As de Provence, Frankrijk
2004 1e in Eindklassement Cinq jours des As de Provence, Frankrijk

2005 1e in Salon-de-Provence (Souvenir Louis Batinich) , Salon-de-Provence (Provence-Alpes-Cote d'Azur), Frankrijk
2005 1e in 3e etappe Lleida (Volta Ciclista Internacional a Lleida) , Vigo (Galicia), Spanje
2005 3e in 2e etappe Tour Alsace, Frankrijk
2005 2e in Eindklassement Tour Alsace, Frankrijk
2005 3e in 4e etappe Ronde du Gard, Frankrijk
2005 3e in Eindklassement Ronde du Gard, Frankrijk

2006 3e in Balmaseda (Clásica San Rokillo) , Balmaseda (Pais Vasco), Spanje
2006 3e in 1e etappe Volta a Coruña, Cariño (Galicia), Spanje
2006 3e in La Montaña Vasca, Spanje
pi_142090509
is het al begonnen?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:43:57 #164
186587 Byzantynixschii
pi_142090520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:43 schreef Insomnia_ het volgende:
is het al begonnen?
Yep.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:44:24 #165
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142090540
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:41 schreef Wombcat het volgende:
Froome was aan het bibberen volgens Planckaert _O-
Dat is al bij alles onder 25C :')
pi_142090545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:43 schreef Halcon het volgende:

2001 2e in Koewacht (a) (Wim Hendriks Trofee) , Koewacht (Zeeland), Nederland

Hé, daar stond ik ook aan de start (of het jaar erna), maar ik kwam niet zover :@
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:45:00 #167
186587 Byzantynixschii
pi_142090566
Allemaal regenpakjes, het is nu al episch. _O_
pi_142090571
Wat heb ik er zin in zeg _O_ _O_ Eddy Planckaert ^O^
pi_142090590
Gaaaaaaaaaaan
pi_142090640
  Redactie Sport woensdag 9 juli 2014 @ 13:47:03 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142090644
Is er nog meer geschrapt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:47:08 #172
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_142090647
Ik sta ongeveer waar de rennrrs al 25km hebben afgelegd .het regent hier
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_142090656
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er nog meer geschrapt?
nein
pi_142090663
Dit wordt een epische etappe })
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:47:38 #175
311468 Van_Poppel
pi_142090666
Gewoon 9 bar in die bandjes en gaan met die hap
pi_142090667
Welke 2 zijn er geschrapt?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:47:54 #177
279824 Mansjester
City>United
pi_142090678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
Jij bent echt een supporter in hart en nieren
pi_142090681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hé, daar stond ik ook aan de start (of het jaar erna), maar ik kwam niet zover :@
Had Thijs je op de kant gezet? :)
pi_142090685
Vandaag weer uit depart reelle wegspringen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_142090688
Voeckler weer als laatste te starten :')
pi_142090692
quote:
Succes daar.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:48:17 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_142090696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef poiuytr het volgende:
[ afbeelding ]
pi_142090698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef theodoor9 het volgende:
Het schijnt dat het nummer 5 en nummer 7 waren.
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:48:34 #184
pi_142090703
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:48 schreef Tommeke het volgende:
Voeckler weer als laatste te starten :')
Die gaat vandaag zo ongeveer als laatste binnenkomen.
pi_142090704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef theodoor9 het volgende:
de bekenste die ik ken, Mons-en-Pevele
pi_142090705
Die remmen bij Reza :D :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:48:49 #187
186587 Byzantynixschii
pi_142090710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:47 schreef poiuytr het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:48:51 #188
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142090711
quote:
Ga je ook nog naar een kasseistrook?
Radio Soulwax!
  Redactie Sport woensdag 9 juli 2014 @ 13:49:05 #189
pi_142090722
Wanneer beginnen de kasseien?
pi_142090731
Vanaf 70 km wordt het pas boeiend?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:49:30 #191
311468 Van_Poppel
pi_142090735
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerste strook na 87 km
pi_142090739
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:49 schreef Syntix het volgende:
Vanaf 70 km wordt het pas boeiend?
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:49:37 #193
pi_142090740
quote:
Niet, worden allemaal geschrapt.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:49:38 #194
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142090742
quote:
zie OP
Radio Soulwax!
pi_142090748
quote:
ca. 70 km voor de finish
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:50:05 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142090758
Allemaal al zeiknat, episch gewoon.. ^O^
pi_142090788
Wat gaat dit mooi worden _O_
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 13:50:50 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_142090799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was het in die bunker wel veilig? Je weet maar nooit met al die kamikazes in Japan.
Laat Knut het maar niet horen :P
  Redactie Sport woensdag 9 juli 2014 @ 13:50:54 #199
pi_142090801
oke, dan kan i nog rustig gamen :)
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:51:02 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_142090802
Toch mooi dat zo'n Vanmarcke en Boom dit fantastisch vinden en op Twitter zeggen dat het een fantastische rit wordt. Zo anders als zo'n Sunfield
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:51:23 #201
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_142090818
Ze hadden nu in de bergen moeten fietsen, veel regen en een sneeuwgrens die is gedaald naar 1800-2000 m :)
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Sport woensdag 9 juli 2014 @ 13:51:32 #202
pi_142090822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:51 schreef Blik het volgende:
Toch mooi dat zo'n Vanmarcke en Boom dit fantastisch vinden en op Twitter zeggen dat het een fantastische rit wordt. Zo anders als zo'n Sunfield
Seinfield is ook een jankneus.
pi_142090845
Sunfield zouden ze in een kerker moeten gooien. Gewoon opdoeken die gozer, alsof hij nooit bestaan heeft.
pi_142090849
Wat is Planckaert toch goed.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:52:32 #205
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142090856
Westra de stratenmaker. Speelt er nog iemand bingo?
pi_142090863
Moet nog één renner in m'n tourpoule opstellen vandaag :

R. Costa of J. Rojas ?
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142090882
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:52 schreef marcodej het volgende:
Wat is Planckaert toch goed.
Ook boos dat die stroken eruit zijn en zat net ook al af te geven op het feit dat ze wel gerust 6 cols in een etappe rammen voor klassieke renners en sprinters. _O_
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:53:21 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142090888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:52 schreef Altron het volgende:

R. Costa of J. Rojas ?
Beide even nutteloos
pi_142090899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Sunfield zouden ze in een kerker moeten gooien. Gewoon opdoeken die gozer, alsof hij nooit bestaan heeft.
Hij komt uit Sassem. Dat is Mani County. We geven Mani gewoon de schuld voor het bestaan van Thijs.
pi_142090902
Hoe vaak gaan we vandaag WAAR IS MOLLEMA? horen?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:53:50 #211
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142090904
quote:

R. Costa of J. Rojas ?
Geen van beiden.
pi_142090911
Zal me ook niks verbazen dat er de komende dagen mensen ziek gaan worden door het weer.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:54:23 #213
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142090922
quote:

R. Costa of J. Rojas ?
Je bent te laat, etappe is al begonnen.

Als het om de een of andere wazige reden toch nog mag zou ik gokken op Costa, ik verwacht ze allebei niet voorin maar een klassementsrenner zal daar iig nog zijn best voor doen. Rojas gaat gewoon rustig aan doen en wachten op etappes die hem meer liggen (om daar vervolgens weer keurig 7e te worden).
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:54:39 #214
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_142090936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef Boezeidekoe het volgende:
Hoe vaak gaan we vandaag WAAR IS MOLLEMA? horen?
14-18 keer
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:54:39 #215
279824 Mansjester
City>United
pi_142090937
De verwachtingen zijn zo hoog, dat het bijna alleen maar tegen kan vallen vrees ik. Het zijn ook "maar" 10 km kasseien ofzo ;(

Maar ik hoop het beste _O_
pi_142090945
Wanneer gaat die auto er vandoor?
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:54:49 #217
311468 Van_Poppel
pi_142090946
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:54 schreef Maver24 het volgende:
Zal me ook niks verbazen dat er de komende dagen mensen ziek gaan worden door het weer.
Koud is het daar volgens mij niet.
pi_142090949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hij komt uit Sassem. Dat is Mani County. We geven Mani gewoon de schuld voor het bestaan van Thijs.
Goed plan.
pi_142090964
quote:

[..]

En wie moeten we de schuld geven voor jouw bestaan?
pi_142090984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:55 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

god
pi_142090991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:55 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Dirk Kuyt.
pi_142090993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Beide even nutteloos
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Geen van beiden.
Haha idd , daarom kon ik ook geen keuze maken...
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142090996
Vreselijke demagoog die Zonneveld. Verbaasd me niks dat hij er als renner niks van heeft gebakt met zo'n schijtinstelling. Gevaar en afzien hoort bij het fietsen.
pi_142090997
Start *O*
pi_142091006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:55 schreef moneyball het volgende:
Vreselijke demagoog die Zonneveld. Verbaasd me niks dat hij er als renner niks van heeft gebakt met zo'n schijtinstelling. Gevaar en afzien hoort bij het fietsen.
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_142091009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:54 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Je bent te laat, etappe is al begonnen.

Als het om de een of andere wazige reden toch nog mag zou ik gokken op Costa, ik verwacht ze allebei niet voorin maar een klassementsrenner zal daar iig nog zijn best voor doen. Rojas gaat gewoon rustig aan doen en wachten op etappes die hem meer liggen (om daar vervolgens weer keurig 7e te worden).
Costa stond er al in idd , thanks voor je reactive.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:56:16 #227
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142091011
QSOP hebben een plan *O*
Radio Soulwax!
  Redactie Sport woensdag 9 juli 2014 @ 13:56:31 #228
pi_142091020
Waarom hebben de Duitsers veel moraal van gisteren?
pi_142091025
En daar ging het beeld al...
pi_142091031
Waarom naar een interview gaan op zo'n moment in de etappe, teeeeering.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:56:55 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142091032
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:55 schreef Altron het volgende:

[..]

[..]

Haha idd , daarom kon ik ook geen keuze maken...
Dan zou ik voor Costa gaan. Heel misschien blijft ie bij om zijn klassement.
pi_142091034
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom hebben de Duitsers veel moraal van gisteren?
Kittel gewonnen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:57:13 #233
168304 Mani89
pi_142091046
quote:

[..]

Jezus dit wist ik helemaal niet.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:57:15 #234
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_142091047
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Koud is het daar volgens mij niet.
14 graden en regen, met ook nog wat wind
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:57:24 #235
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142091052
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:56 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom naar een interview gaan op zo'n moment in de etappe, teeeeering.
Inderdaad, sympathieke jongen die Lars Boom maar haal alsjeblieft zijn hoofd daar weg.
pi_142091074
Tony Martin _O_ _O_ In 2008 winnaar van de Hel van het mergelland in 2008 in verschrikkelijk slecht weer :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:58:03 #237
40566 Ericr
Livewrong
pi_142091082
The finish is at the finish!

Nu al een kutetappe, laffe hondengedoe. Het magische weghalen, laat ze voortaan maar weer over 6 baans wegen hun weg vervolgen met een sprint ingeleid door 6 km rotondes en smalle wegen. Alsof dat gekloot iedere zo veilig is.
pi_142091085
Boh, dit weer, deze etappe. :9~

Broekje = uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef Ericr het volgende:
The finish is at the finish!

Nu al een kutetappe, laffe hondengedoe. Het magische weghalen, laat ze voortaan maar weer over 6 baans wegen hun weg vervolgen met een sprint ingeleid door 6 km rotondes en smalle wegen. Alsof dat gekloot iedere zo veilig is.
Mee eens. Als het uit elkaar geranseld is, dan is het amper gevaarlijk. Evt. fouten komen dan door slechte coureurs en dom sturen op de kasseien... Wordt allemaal ernstig overdreven ja, ze hadden het juist nog zwaarder moeten maken voor wat schifting, dan was in de finale het gevaar veel minder...
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:58:09 #239
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091091
NOS regie :r
pi_142091093
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:57 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Jezus dit wist ik helemaal niet.
pi_142091103
Voeckler gaat alvast aan de bezemwagen hangen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:58:33 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091105
Voeckler lost!!! Titi erafff
pi_142091113
Voeclker zoekt meteen een camera op :o
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:58:48 #244
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142091115
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voeckler lost!!! Titi erafff
Hors délais :D
pi_142091116
Voeckler nu al gelost :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:58:50 #246
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142091117
thijszonneveld twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:58:08 Here we go. We zijn onderweg voor Jackass op twee wielen. reageer retweet
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:59:17 #247
279824 Mansjester
City>United
pi_142091133
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef sonnyspek het volgende:
thijszonneveld twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:58:08 Here we go. We zijn onderweg voor Jackass op twee wielen. reageer retweet
Sommige users hier vinden deze post niet leuk
pi_142091135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef sonnyspek het volgende:
Stop nou eens met het plaatsen van tweets van die shemale.
pi_142091136
Ik zit er klaar voor en heb er zin in!
Ritsje open ^O^
pi_142091142
benieuwd hoelang het duurt voordat er een groepje ontstaat
pi_142091153
Wat een ontzettende droeftoeter is die Zonneveld toch :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:11 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_142091157
Moedernisering van het wielrennen - afstrepen maar
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:22 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091160
OPQS is duidelijk iets van plan
  Redactie Sport woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:23 #254
pi_142091161
thijszonneveld twitterde op woensdag 09-07-2014 om 13:58:08 Wie dit leest is Gekas. reageer retweet
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:29 #255
pi_142091167
Tamaree!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:37 #256
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_142091177
D&D maken zowaar een goed punt trouwens. Niet pas op de ochtend zelf gaan piepen dat het gevaarlijk is. Als je dat echt vindt, kun je dat ruim van tevoren zeggen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:41 #257
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142091181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:59 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Stop nou eens met het plaatsen van tweets van die shemale.
thijszonneveld twitterde op dinsdag 08-07-2014 om 16:47:04 Lieve renners in het peloton, zouden jullie die ene vluchter aub zsm willen terughalen. Bedankt, alle niet-Franse tv-kijkers. reageer retweet
pi_142091182
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tamaree!
Demain, on roule
pi_142091188
Denk dat ze echt geen groepje gaan laten rijden, 'maar' 150 kilometer, iedereen wil dit winnen, kans op waaiers, hele etappe oorlog.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:00:52 #260
168304 Mani89
pi_142091194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik ben er nu achter dat ik regelmatig langs het huis van Thijs rij, en van Jojanneke natuurlijk. Zal ik zijn huis met eieren bekogelen?
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:01:05 #261
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142091200
Sunfield gaat nog een negatieve tweet plaatsen bij de eerste valpartij op een strook. #glazenbolbokaal
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:01:27 #262
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091217
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:00 schreef DeeBee het volgende:
Denk dat ze echt geen groepje gaan laten rijden, 'maar' 150 kilometer, iedereen wil dit winnen, kans op waaiers, hele etappe oorlog.
Vaseline staat op het tafel!
pi_142091221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sunfield gaat nog een negatieve tweet plaatsen bij de eerste valpartij op een strook. #glazenbolbokaal
Het is de #glazenbolcup
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:01:39 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091227
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik ben er nu achter dat ik regelmatig langs het huis van Thijs rij, en van Jojanneke natuurlijk. Zal ik zijn huis met eieren bekogelen?
Doen ^O^
pi_142091246
quote:

[..]

Gewoon wachten tot 'ie boos naar buiten komt.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 juli 2014 @ 14:02:08 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_142091247
Hayman! *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:02:21 #267
186587 Byzantynixschii
pi_142091252
quote:

[..]

Eieren? Met kasseien toch?
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 14:02:31 #268
pi_142091259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:02 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Gewoon wachten tot 'ie boos naar buiten komt.
Die blijft gewoon binnen. Het is onverantwoord om naar buiten te gaan.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:02:41 #269
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_142091265
Dooie boel daar :P
Never Stop Exploring!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:02:50 #270
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142091271
Nu moet belkin wel rijden
Radio Soulwax!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 juli 2014 @ 14:03:01 #271
284411 crew  heywoodu
pi_142091280
Deze begraafplaats, indrukwekkend _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:03:02 #272
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142091281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Die blijft gewoon binnen. Het is onverantwoord om naar buiten te gaan.
Precies mijn gedachte :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:03:12 #273
311468 Van_Poppel
pi_142091292
quote:

[..]

Schijt aub in hun brievenbus
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:03:20 #274
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091295
Belkin en Cannondale erachteraan
pi_142091301
Massavernietigingswagens?
pi_142091319
quote:
9s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:03 schreef heywoodu het volgende:
Deze begraafplaats, indrukwekkend _O_
Mooie plek ja, ondanks dat het voor zo'n verschrikkelijk iets is natuurlijk.
pi_142091327
Waarom verbouwen de boeren daar witte stenen?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:04:11 #278
186587 Byzantynixschii
pi_142091334
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:03 schreef Badr_Harry het volgende:
Massavernietigingswagens?
Je hoort Herbert gewoon geil worden van het vertellen van dit soort verhaaltjes.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:04:12 #279
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_142091335
Volgens mij wordt het ook niet droog vandaag
Never Stop Exploring!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:04:13 #280
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142091336
quote:

[..]

Leg een stuk kasseistrook voor zijn huis aan zodat die nooit meer naar buiten kan.
Radio Soulwax!
pi_142091366
Ik sla de eerste km's even over.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:05:01 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091368
Vrijwel ieder ploeg heeft wel een mannetje mee behalve Belkin en Cannondale..
pi_142091370
groepje is vertrokken
pi_142091371
Die zijn weg
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:05:13 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_142091374
Ik denk dat Thijs gewoon meeleest en ons loopt te trollen :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 juli 2014 @ 14:05:17 #286
284411 crew  heywoodu
pi_142091378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Mooie plek ja, ondanks dat het voor zo'n verschrikkelijk iets is natuurlijk.
Niet te bevatten ook hoe groot dat is. Echt bizar.

Eens wat anders ook dan de kastelen..
pi_142091394
Acevedo :D
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 14:05:45 #288
pi_142091395
Leg anders een kuub zand voor z'n huis. #diebergiser
pi_142091397
Wat een wereldgroep.
pi_142091412
Prachtig groepje wel _O_
pi_142091413
Acevedo _O-

Colombiaantjes gaan ook de kasseien domineren de komende jaren.
Demain, on roule
pi_142091421
Janier _O_ _O_
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:06:28 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_142091423
Geen Terpstra voorin :')

Net alsof die nu al zou gaan aanvallen
pi_142091428
We krijgen vandaag waarschijnlijk ook een mooi staaltje renners herkennen van D&D nu zal allemaal regenjacks aanhebben
pi_142091432
Acevedo, had ik hem dan toch moeten opstellen?!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:06:37 #296
168304 Mani89
pi_142091433
JAAAAA MIJN ADOPTIERENNER _O_ Colombiaantjes aan de macht!
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:06:40 #297
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142091436
Kom aan Belkin, stuur een mannetje
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:06:55 #298
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_142091447
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:06 schreef Columbiafan het volgende:
Prachtig groepje wel _O_