Kan me wel beelden herinneren van een renner die net van de strook af kwam en toen vol op zijn muil gingquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Slobeend het volgende:
Kan me Iban Mayo nog goed herinneren, die viel zelfs nog voor de eerste strook geloof ik.
Het ligt aan de rennerstwitter:veloropa twitterde op woensdag 09-07-2014 om 12:02:34By removing the sectors most damaged by rain, the organizers try to avoid the risk of riders neutralizing the final of the stage. #TDF reageer retweet
Toch, als ze eenmaal op de kasseien zitten, zijn al die valpartijen meestal 'eigen schuld'. Omdat het toch meer man tegen man is, rijden ze niet zo dicht op elkaar als in een sprintvoorbereiding of zoiets, daar vind ik de valpartijen vaak veel schadelijker... En ook eerder dat je blessures oploopt als gevolg van anderen die vallen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen toppers op achterstand of toppers die de tour verlaten met een sleutelbeentje.
1) De rest is ook niet zo ervaren op kasseien, 2) idd gehavend maar niet kapot of zo, 3) Sky heeft daar ook wat leuke renners voor (Thomas bijv.), zodat er geen tijd hoeft te worden verloren... Enige punt is misschien dat Froome niet zo'n denderende technicus is als het op sturen aankomtquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Froome is 1) niet ervaren op de kasseien, 2) hij is gehavend en 3) hij oogt altijd wat onzeker als het gaat om dit soort koersen. Contador is niet gehavend en heeft al bewezen niet heel veel tijd te hoeven verliezen, terwijl Mollema bijvoorbeeld ook een mooi team om zich heen heeft.
Eerste etappe al... 3 bergen van buitencategorie, dan zijn we er ook weer klaar mee voor de volgende drie wekenquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
als het toch allemaal zo veilig moet, gooi dan lekker een flinke bergrit in het eerste weekend. Weet gelijk driekwart van het peloton waar het aan toe is.
Lijkt me een goed idee idd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Goed idee. Op de laatste zaterdag een kasseienrit. Dat is letterlijk alles nog mogelijk. Met een afsluitende tijdrit is de spanning 9 van de 10 keer dan allang weg.
Sagan zat gewoon mee in de finale van Parijs-Roubaix. Dus zeker grote kanshebber voor vandaagquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:30 schreef Syntix het volgende:
Mensen hier die haten op Froomega je anders ff bezig houden met Contador/Nibali/Mollema die vallen of zo
Overigens wel benieuwd naar Sagan. Die gast durft ongelofelijk veel dus misschien nu ook wel.
2e week lijkt me beter, ze moeten het nog wel in de bergen terug kunnen pakkenquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Goed idee. Op de laatste zaterdag een kasseienrit. Dat is letterlijk alles nog mogelijk. Met een afsluitende tijdrit is de spanning 9 van de 10 keer dan allang weg.
Ja! Volgende week graag !quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Syntix het volgende:
Als compensatie gewoon de mont ventoux er weer ingooien.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
als het toch allemaal zo veilig moet, gooi dan lekker een flinke bergrit in het eerste weekend. Weet gelijk driekwart van het peloton waar het aan toe is.
Daarom ben ik ook zo benieuwdquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Sagan zat gewoon mee in de finale van Parijs-Roubaix. Dus zeker grote kanshebber voor vandaag
de zwaarste volgens salite.chquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze beklimming als proloog doen.
Valverde heeft dit voorjaar in Vlaanderen gekoerst. Contador heeft zich de vorige keer al bewezen op de kasseien. En 2 en 3 zijn juist op de kasseien een enorm nadeel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:34 schreef Syntix het volgende:
[..]
1) De rest is ook niet zo ervaren op kasseien, 2) idd gehavend maar niet kapot of zo, 3) Sky heeft daar ook wat leuke renners voor (Thomas bijv.), zodat er geen tijd hoeft te worden verloren... Enige punt is misschien dat Froome niet zo'n denderende technicus is als het op sturen aankomt
Waarom moet dat? Ze kunnen ook in de bergen eerst voldoende voorsprong nemen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:35 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
2e week lijkt me beter, ze moeten het nog wel in de bergen terug kunnen pakken
Neutraliseren de koers! Tot aan de finish! Belachelijke keuze, Zonneveld kom er maar in!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ze starten morgen op de citadel van Arras. Daar liggen ook kasseien. Als dat maar goed gaat.
Froome lag gisteren al helemaal open.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Staat overigens ook een harde wind schuin in de rug. Zal mij niet verbazen als het voor de kasseien al helemaal open ligt.
8 kilometer lang, maar wel gemiddeld 17 a 18%, met stukken van 25%. Dat wordt een spektakel.quote:
En dan die als afdaling doen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bestaat er geen Alp die volledig in kasseien is gelegd?
Precies. Neemt verder niet weg dat Froome inderdaad niet de enige is, maar dat mannen als Nibali en Rui Costa ook moeten vrezen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Valverde heeft dit voorjaar in Vlaanderen gekoerst. Contador heeft zich de vorige keer al bewezen op de kasseien. En 2 en 3 zijn juist op de kasseien een enorm nadeel.
En dan gewoon een ganzebordspel met wielrennertjes doen om te bepalen wie wint.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neutraliseren de koers! Tot aan de finish! Belachelijke keuze, Zonneveld kom er maar in!
#teamjohannes.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mykonos het volgende:
Het wordt tijd dat we een nieuwe Henri Desgrange als Tour-baas krijgen
En dan krijgen we die lul ook nog een week bij de avondetappe. Ik zou bijna pleiten om Wagenbert daar de hele Tour te laten zitten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mani89 het volgende:
Kan iemand Sunfield van zijn zeepkist schieten? Wat een irritant volksmennertje is dat zeg.
Ik vraag me af in hoeverre techniek en ervaring belangrijk zijn wanneer het gaat over zo'n korte afstand gaat met niet zo heel veel kasseistroken. Ik denk dat kasseien pas moeilijk worden als je leeg bent en begint te sukkelen, maar zouden de meesten in deze omstandigheden er niet in slagen om die paar stroken puur op kracht over te denderen? Dat tijdsverlies alleen maar te wijten zal zijn aan pech of onoplettendheid...quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Valverde heeft dit voorjaar in Vlaanderen gekoerst. Contador heeft zich de vorige keer al bewezen op de kasseien. En 2 en 3 zijn juist op de kasseien een enorm nadeel.
Wat? Waar?quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Het schijnt dat het Nederlands Elftal vanavond een halve finale speelt.
Man man man
Die skibrillen van Garmin hebben wel ruitenwissers nodig met deze omstandigheden ja.quote:
Wat een dag hequote:Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Man man man
wielrennen > voetbalquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Man man man
quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:39 schreef Mani89 het volgende:
Kan iemand Sunfield van zijn zeepkist schieten? Wat een irritant volksmennertje is dat zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |