Zeg zeur, de sluiter heeft niet geopend dus heb ik dat mr gedaan. Wijzig het later goed.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef djkoelkast het volgende:
Zonde, haal dan ook echt foto's uit het vorige topic als je een nieuwe opent. Nu staan er steeds dezelfde, plus de bovenste werkt niet meer.
Dat kan maar een beperkte tijd. Als je een topic opent steek dan ook wat werk in de OP, zo gek is dat toch niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zeg zeur, de sluiter heeft niet geopend dus heb ik dat mr gedaan. Wijzig het later goed.
Zo.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat kan maar een beperkte tijd. Als je een topic opent steek dan ook wat werk in de OP, zo gek is dat toch niet.
Nooit gedacht dat dat zo simpel zou zijn.. Leuk!quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:50 schreef Isegrim het volgende:
http://m.nrc.nl/koken/201(...)s-van-cees-holtkamp/
Dat wil ik eens gaan proberen! Zijn van die koekjes die je gedachteloos bij de super koopt, maar ze zijn vast veel lekkerder als je ze zelf maakt.
CUL / Eigen inmaak en andere conserveringquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:58 schreef PM-girl het volgende:
Vraag, ik lees hier wel eens dat jullie bij de bakprojecten werken met ingemaakt fruit. Is er in cul een topic over fruit inmaken?
Dankjewel!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
CUL / Eigen inmaak en andere conservering
(niet alleen fruit)
Kopen bij toko, zo duur is het daar niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:25 schreef Sorella het volgende:
vraagje, ik heb een recept waar 100 gr kokosolie in gaat maar om nu een kapitaal uit te geven voor deze ene keer, liever niet, iemand enig idee waar ik het mee kan vervangen ?
3 nog wat valt wel mee, bij de tuinen is het een stuk duurder, nooit aan de toko gedacht.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:42 schreef djkoelkast het volgende:
3 nogwat voor een potje van 500g bij de toko, is in verhouding niet heel goedkoop, maar je kunt er dan wel 5x je recept mee maken
Ja da's een overdreven dure nepnew-agewinkelquote:Op woensdag 16 juli 2014 23:44 schreef Sorella het volgende:
[..]
3 nog wat valt wel mee, bij de tuinen is het een stuk duurder, nooit aan de toko gedacht.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:37 schreef Ramonia het volgende:
[ afbeelding ]
Mini Roze Koeken!
(@djkoelkast, dat is frambozensap hoor)
Ja staat op mijn blog (in sig)quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]Heel goed
![]()
Nog wat te wit naar mijn smaak (ik maak zowat alles volkoren) maar ze zien er schitterend uit, ik zou eerder dit eten dan die dingen uit de supermarkt (die eet ik sowieso niet).
Heb je een recept? Ik heb nog genoeg frambozen in de tuin hangen
Leuk, ik ga er eens een eigen draai aan geven binnenkortquote:Op donderdag 17 juli 2014 16:30 schreef Ramonia het volgende:
[..]
Ja staat op mijn blog (in sig)! Je hoeft er maar een handjevol frambozen voor dusseh, dat komt wel goed
Hhhhmmm die zien er lekker uitquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:37 schreef Ramonia het volgende:
[ afbeelding ]
Mini Roze Koeken!
(@djkoelkast, dat is frambozensap hoor)
Ik zou zeggen: neem het op met de organisatie van banketbakkers ofzoquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:58 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb alleen wel iets tegen die benaming 'roze koeken' want die koeken zijn helemaal niet roze en het zijn ook nog eens geen koeken maar cakejes.
Platte cakes met roze glazuur of gewoon zoals die dingen gedoopt zijn: glacés
p.s. Kun je ze dan ook aanspreken over bokkepootjes (geen geit in zicht!), koffiekoeken, portugeesjes en bruidsmeisjes?quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:58 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb alleen wel iets tegen die benaming 'roze koeken' want die koeken zijn helemaal niet roze en het zijn ook nog eens geen koeken maar cakejes.
Platte cakes met roze glazuur of gewoon zoals die dingen gedoopt zijn: glacés
quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:26 schreef Ramonia het volgende:
[..]
p.s. Kun je ze dan ook aanspreken over bokkepootjes (geen geit in zicht!), koffiekoeken, portugeesjes en bruidsmeisjes?
Bruidsmeisjes lopen voor de bruid?quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:34 schreef djkoelkast het volgende:
[..]Bokkepootjes lijken op poten van een bok, koffiekoeken eet je bij de koffie etc.
Maar roze koeken zijn niet roze en eet je niet bij iets roze.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:06 schreef loecje het volgende:
misschien dan beter om die mening voor je te houden wanneer je geen reacties wenst.
Wat snap jij niet aan 'je hoéft er niet op in te gaan hoor' ?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:38 schreef loecje het volgende:
ehm, je begon zelf over dat je iets hebt tegen de benaming...
Wat zien ze er professioneel uit, gaaf zeg!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:46 schreef Ramonia het volgende:
Yum @ Carrot Cupcakes! Ik ben doel op wortel(mini)taart!![]()
Deze tompoezen heb ik dinsdag gebakken, was er nog niet aan toe gekomen om ze hier te posten. Was de eerste keer dat ik bladerdeeg heb gemaakt ("echt" bladerdeeg, ik heb wel eens rough puff gemaakt) - moet zeggen dat ik er niet ontevreden mee ben! Ze waren echt superlekker! Nu nog een taart bedenken voor een taartenbakwestrijd...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef Sorella het volgende:
[ link | afbeelding ]
Triple chocolate cheesecake met aardbeien coulis.
https://au.tv.yahoo.com/m(...)te-cheesecake/#page1
Ja en het was de eerste keer dat ik bladerdeeg zelf maakte! Failproof recept, van Holtie (al heb ik wel extra gekoeld en het filmpje van foodtube erbij gehad).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat zien ze er professioneel uit, gaaf zeg!![]()
En ooh, de heerlijkheid van zelfgemaakte banketbakkersroom, en ik zie daar stipjes van verse vanilla.![]()
En een bijpassend rietje ook nog!
Hihi, dank je wel hoor.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:04 schreef Ramonia het volgende:
[..]
Ja en het was de eerste keer dat ik bladerdeeg zelf maakte! Failproof recept, van Holtie (al heb ik wel extra gekoeld en het filmpje van foodtube erbij gehad).
Hihi - jazeker, verse vanille! Rond Kerst en Pasen hebben ze altijd vanillestokjes bij de Lidl (1 of 2 in zo'n tubetje), daar sla ik altijd extra veel van in! Supergoeie kwaliteit![]()
De rietjes heb ik uit China, daar zijn ze supergoedkoop (via Aliexpress). Als je een linkje wilt, poke me dan maar even![]()
So far de ongevraagde shoptipsE
Oee, fraai zeg! Veel mooier ook dan de foto op Smulweb.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:06 schreef Isegrim het volgende:
Wie weet er een lekkere custard/appeltaart?
Edit: en de niet-telefoonfoto's van de pruimentaart:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is heerlijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Oee, fraai zeg! Veel mooier ook dan de foto op Smulweb.![]()
Om de een of andere reden vertrouw ik recepten op Smulweb nooit zo (vanille-essence: bah!), maar deze was dus wel te.. hihi.. te pruimen?
Koop een grote pot, stop daar suiker in (ongeraffineerde rietsuiker is het lekkerste) en stop in die pot voortaan elk uitgeschraapt vanillestokje wat je ooit nog gebruikt. Dit blijft echt voor altijd goed, gebruik in elk baksel 25-50g van deze suiker en vul bij met nieuwe suiker als de pot 1/3 leeg is. Zo heb je altijd èchte vanillesuiker in huisquote:Op maandag 21 juli 2014 14:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hij is heerlijk.Ik had geen echte vanille in huis dus heb vanillesuiker gebruikt.
Wow, dat ziet er echt perfect uit.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
Over het Foodgawkertopic gesproken... Aangezien onderstaan baksel van twee zondagen geleden afgelopen weekend nog steeds superlekker was (inmiddels is het laatste stukje soldaat gemaakt) vind ik het ook wel even een dikke aanrader voor hier in het baktopic:
[ afbeelding ]
Duitse Baumkuchen![]()
Superlekker en zoals inmiddels gebleken is dus zeer lang houdbaar![]()
Ik heb het volgende recept gebruikt voor de taart:
http://globaltableadventure.com/2011/04/28/recipe-german-tree-cake-baumtorte/
Met een tweetal wijzigingen: ik stopte in het beslag nog een extra theelepel amandelextract en een flinke snuf zout.
Wat mooi! Wat bedoelen ze eigenlijk met de half-half in het recept?:@quote:Op maandag 21 juli 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
Over het Foodgawkertopic gesproken... Aangezien onderstaan baksel van twee zondagen geleden afgelopen weekend nog steeds superlekker was (inmiddels is het laatste stukje soldaat gemaakt) vind ik het ook wel even een dikke aanrader voor hier in het baktopic:
[ afbeelding ]
Duitse Baumkuchen![]()
Superlekker en zoals inmiddels gebleken is dus zeer lang houdbaar![]()
Ik heb het volgende recept gebruikt voor de taart:
http://globaltableadventure.com/2011/04/28/recipe-german-tree-cake-baumtorte/
Met een tweetal wijzigingen: ik stopte in het beslag nog een extra theelepel amandelextract en een flinke snuf zout.
Ik ben op de hoogte van deze mogelijkheid.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:32 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Koop een grote pot, stop daar suiker in (ongeraffineerde rietsuiker is het lekkerste) en stop in die pot voortaan elk uitgeschraapt vanillestokje wat je ooit nog gebruikt. Dit blijft echt voor altijd goed, gebruik in elk baksel 25-50g van deze suiker en vul bij met nieuwe suiker als de pot 1/3 leeg is. Zo heb je altijd èchte vanillesuiker in huis
Is een zuivelproduct in Amerika, vergelijkbaar met kookroom hier. Maar in plaats daarvan gewoon volvette slagroom gebruiken vind ik wel altijd lekkerder en kan prima.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Wat mooi! Wat bedoelen ze eigenlijk met de half-half in het recept?:@
Ik zeg eet smakelijkquote:Op maandag 21 juli 2014 14:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van deze mogelijkheid.
Maar weet je wat? Ik vind kunstmatige vanille (ook) lekker.
Ik weet wat het is. Ik ben niet behept met jouw angst voor chemicaliën.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:01 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zeg eet smakelijkhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Ethylvanilline
Net als truffelaroma dat gemaakt wordt van een overblijfsel nadat ze benzine hebben gemaakt van aardolie.
Ik heb geen angst voor chemicaliën, ik wil zèlf smaken maken, geen bende uit een potje halen. Als het kon zou ik zelf een vanilleplant hebben en zelf de vanillestokjes laten fermenteren, maar daar hebben we het verkeerde klimaat voorquote:Op maandag 21 juli 2014 15:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet wat het is. Ik ben niet behept met jouw angst voor chemicaliën.
Oh, die ga ik ook eens halen.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:37 schreef minilot het volgende:
Vanille-extract vind ik ook prima:
[ afbeelding ]
En wat ik stiekem ook erg handig vind om op voorraad te hebben is deze:
[ afbeelding ]
Vanille-extract + vanillezaadjes in een pompje.
Ik maak zelf ook vrijwel alles from scratch. Maar ik vind synthetische vanille toevalligerwijs lekker.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb geen angst voor chemicaliën, ik wil zèlf smaken maken, geen bende uit een potje halen. Als het kon zou ik zelf een vanilleplant hebben en zelf de vanillestokjes laten fermenteren, maar daar hebben we het verkeerde klimaat voor![]()
Mja, er zijn ook mensen die van die wc-verfrisser lekker vinden, brise in je stopcontact of als je voorbij loopt dingen, kerstboompjes van papier met geur in hun auto, axe, nivea, zwitsal, weet ik het. Het blijft echter gewoon dikke nep.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik maak zelf ook vrijwel alles from scratch. Maar ik vind synthetische vanille toevalligerwijs lekker.
Ik vind dingen met fabrieksmatige aardbeiensmaak vaak heel lekker en dat slaat culinair gezien écht helemaal nergens op, dus ik snap je prima.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik maak zelf ook vrijwel alles from scratch. Maar ik vind synthetische vanille toevalligerwijs lekker.
Hebben wij ook nog staan, alleen dan met goedkope jenever ipv vodka, hetgeen feitelijk hetzelfde is.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:19 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb ergens in april/mei zelf eens vanille-extract gemaakt, gewoon wodka en vanillestokjes bij elkaar mikken en een beetje geduld hebben.
Waar koop jij deze?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:37 schreef minilot het volgende:
Vanille-extract vind ik ook prima:
[ afbeelding ]
En wat ik stiekem ook erg handig vind om op voorraad te hebben is deze:
[ afbeelding ]
Vanille-extract + vanillezaadjes in een pompje.
De betere kookwinkel heeft zulk spul wel, DOK, Kookpunt, Oldenhof, Duikelman enzo. En taartenbak winkels, zeker onlinequote:
De bovenste kun je gewoon bij Dille & Kamille krijgen, het superhandige pompje van Nomu heb ik tot nu toe alleen bij de groothandels (Sligro, Hanos) gezien.quote:
Tsja, wat is er niet leuk. Ik hou van een lekkere aardbeientaart. Harde bodem, banketbakkersroom en verse aardbeien.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:23 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil 2 taarten maken voor collega's. Heeft iemand enig idee wat leuk is? Dacht aan notentaart, want dat is simpel, maar verder kom ik niet..
Ik kan redelijk bakken, maar qua inspiratie kom ik niet heel ver
Oh jaaaaaaa aardbeientaartquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tsja, wat is er niet leuk. Ik hou van een lekkere aardbeientaart. Harde bodem, banketbakkersroom en verse aardbeien.![]()
Verder gaat er hier eigenlijk nooit een verjaardag voorbij zonder een chocoladetaart. Ik hou van een chocolade truffel taart.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh jaaaaaaa aardbeientaartAls ik dat een dag van tevoren maak is dat prima te eten de volgende ochtend toch?
Niet per se, want bij goedkope jenever bestaat er de kans dat ze jeneverbessen gebruikt hebben. Dat heb je bij wodka nietquote:Op maandag 21 juli 2014 16:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hebben wij ook nog staan, alleen dan met goedkope jenever ipv vodka, hetgeen feitelijk hetzelfde is.
Jenever wordt toch vrijwel altijd van graan gemaakt? Gin wordt gemaakt met jeneverbessen en dat heeft ook een echt bijsmaakje. Wodka is het meest neutraal, op het poolse Spirytus wat gewoon pure alcohol (96% is puur want 100% alcohol zou direct verdampen als ik goed geïnformeerd ben) is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet per se, want bij goedkope jenever bestaat er de kans dat ze jeneverbessen gebruikt hebben. Dat heb je bij wodka niet
De eisen rondom jonge jenever in Nederland zijn vrij beperkt. Die zijn eerder beperkt tot maximale hoeveelheden die er in mogen zitten dan minimale hoeveelheden. Als je het een beetje slim aanpakt kan je in Nederland exact hetzelfde drankje als jonge jenever en als wodka verkopen zonder een regel te overtreden. Je moet dan wel opletten met het opstellen van je etiket: als je daar graanjenever op zet, dan moet het ook van een bepaald percentage graan gemaakt zijn. Zet je dat er niet op dan mag je het ook van iets anders maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Jenever wordt toch vrijwel altijd van graan gemaakt? Gin wordt gemaakt met jeneverbessen en dat heeft ook een echt bijsmaakje. Wodka is het meest neutraal, op het poolse Spirytus wat gewoon pure alcohol (96% is puur want 100% alcohol zou direct verdampen als ik goed geïnformeerd ben) is.
[ afbeelding ]
Ik heb een flesje 95% staan, erg geschikt om zelf parfums mee te maken of vanille-extract. Ik gebruik het om videokoppen te reinigen overigens, laat het iemand uit Polen meenemen, want daar kost het geen drol. Hier ben je al een tientje aan accijns kwijt voor een klein flesje.
Je maakt het hoe dan ook niet alleen van jeneverbessenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:16 schreef djkoelkast het volgende:
Die heb ik gezien, maar lijkt mij veel te duur om het van jeneverbessen te maken.
scheef of niet, ziet er lekker uit johquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:52 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn scheef aangesneden cheesecake:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:54 schreef sararaats het volgende:
[..]
scheef of niet, ziet er lekker uit joh
Wow, die bovenkant!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:52 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Heel tof! Kleurstof er doorheen gehaald?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:52 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Oh dat klinkt echt heerlijk met die bessen! En toffe taart om te zienquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:01 schreef Bortecinem het volgende:
Haha nee, het is een instagram foto dus de kleuren zijn wat versterkt door een filter. Maar die vraag is mij gisteren ook gesteld toen ik de taart serveerde.
Het is iig ingekookte blauwe bessen puree/saus.
http://backtothecuttingbo(...)h-oreo-cookie-crust/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |