abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator maandag 7 juli 2014 @ 19:07:06 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142014867
Dag lieve CRE'ers (maar ook users van alle andere uithoeken van FOK!) O+

Graag zouden we ons fijne forum CRE wat meer doen opleven, en zorgen dat men weet dat CRE bestaat en dat CRE leuk en gezellig is.
We willen CRE wat breder trekken dan het momenteel lijkt. Meer views, meer reacties en meer (nieuwe) users.
Meer 'CREactiviteit' :D
Veel users zien het forum enkel voor knutselende vrouwen waar je alleen thuishoort als je aan breien of borduren doet.
Knutselen, breien en borduren horen natuurlijk ook bij CRE, maar CRE is veel meer dan dat alleen!
Onze knutselaars weten hun weg hier sowieso wel te vinden, maar hoe halen we de rest erbij?

Er zijn waarschijnlijk veel meer creatieve users op FOK! die zich (nog) niet geroepen voelen ook in CRE mee te posten.
Hoe krijgen we dat voor elkaar?
Wat voor topics/reeksen zou je hier willen zien? Hierbij kun je denken aan werkelijk álles wat maar met creativiteit te maken heeft. Ook dingen als houtbewerking/metaalbewerking/steenhouwen, sites als Deviantart, kunstzinnigheid (waarbij je dan meer aan moderne kunst moet denken dan aan Rembrandt en Van Gogh), beurzen, tentoonstellingen/exposities, amateurfotografie (stillevens fotograferen bijv.) en ook literaire kunst is CREatief!

Heb je ook ideeën over hoe en waar we mensen van buiten FOK! naar CRE kunnen krijgen?
Ben je bekend met creatieve platforms waar er mensen zijn die graag over hun creativiteit willen spuien op een forum?
Waarmee denk jij dat CRE aantrekkelijker wordt voor (nieuwe) users? Heb je geniale plannen om CRE actiever en breder te krijgen? Deel het met ons!
Zelfs ideeën over een nieuwe naam voor het forum zijn welkom!
En voor de (creatieve) users uit andere fora: Wat zou CRE nodig hebben om jou hier mee(r) te laten posten?

Samen kunnen we kijken welke ideeën er praktisch uitvoerbaar zijn, en schroom vooral niet om een topic te openen.
Creativiteit is een héél breed begrip, dus CRE kan niet breed genoeg! *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_142015703
Even een oude koe uit de sloot trekken: Waarom is er nou een kunstwerken topic in US waar 9 van de 10 keer geen user op staat maar alleen een kunstwerk? Trap die nou eens naar CRE. Is al vaker gezegd. (en vervolgens waren de mods van US het er niet mee eens ofzo.. Terwijl het niet in US hoort.)

Verder zou ik voor meer reeksen zorgen, Nu zien ze alleen breien, digital arts, en haken e.d. Zoals je al in de OP zegt volgensmij. Nu krijgt een houtbewerker misschien het idee dat dit niet de juiste plek is, of weet niet zeker of die een reeks mag maken misschien.

Heel misschien ook de forum naam veranderen? Er staat nu "Knutselen en creativiteit". Knutselen is natuurlijk ook creativiteit, nu leg je misschien de nadruk teveel op een specifiek onderwerp en het is een beetje dubbel.
  PR en moderator maandag 7 juli 2014 @ 19:34:54 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142015978
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:27 schreef d4v1d het volgende:
Even een oude koe uit de sloot trekken: Waarom is er nou een kunstwerken topic in US waar 9 van de 10 keer geen user op staat maar alleen een kunstwerk? Trap die nou eens naar CRE. Is al vaker gezegd. (en vervolgens waren de mods van US het er niet mee eens ofzo.. Terwijl het niet in US hoort.)
Klopt, ik zal het balletje nog eens opgooien bij de US mods.
quote:
Verder zou ik voor meer reeksen zorgen, Nu zien ze alleen breien, digital arts, en haken e.d. Zoals je al in de OP zegt volgensmij. Nu krijgt een houtbewerker misschien het idee dat dit niet de juiste plek is, of weet niet zeker of die een reeks mag maken misschien.
Dat is dus precies wat we willen veranderen! Alleen zou het dan wel de bedoeling zijn dat een houtbewerker een houtbewerkingstopic opent, aangezien die dan weet waar 'ie het over heeft en eigen creaties kan posten etc.
In september ga ik weer met mijn opleiding van start waar ik me ook weer met dat soort dingen ga bezighouden, dus in dergelijke topics kan ik dan op den duur zeker mee posten. Maar het is ook weer niet helemaal de bedoeling dat een CRE-mod de TS is van allerlei topics, dat oogt zo vreemd :D
quote:
Heel misschien ook de forum naam veranderen? Er staat nu "Knutselen en creativiteit". Knutselen is natuurlijk ook creativiteit, nu leg je misschien de nadruk teveel op een specifiek onderwerp en het is een beetje dubbel.
Ook mijn idee. Knutselen valt sowieso onder creativiteit, maar is misschien wel een woord dat non-knutselende creatievelingen 'af zou schrikken' (ook voor mensen die niks met knutselen hebben is CRE een plek waar ze kunnen posten). Wat mij betreft kan het forum enkel 'creativiteit' gaan heten, maar als iemand een beter idee heeft horen we het graag :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 07-07-2014 19:45:38 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 7 juli 2014 @ 20:37:28 #4
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142019296
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:27 schreef d4v1d het volgende:
Even een oude koe uit de sloot trekken: Waarom is er nou een kunstwerken topic in US waar 9 van de 10 keer geen user op staat maar alleen een kunstwerk? Trap die nou eens naar CRE. Is al vaker gezegd. (en vervolgens waren de mods van US het er niet mee eens ofzo.. Terwijl het niet in US hoort.)
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Klopt, ik zal het balletje nog eens opgooien bij de US mods.
Antwoord was pretty much 'nee' (wel een lieve nee, geen stomme nee).
Als je een blik in US werpt zie/snap je wss ook wel waarom :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_142019627
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Antwoord was pretty much 'nee' (wel een lieve nee, geen stomme nee).
Als je een blik in US werpt zie/snap je wss ook wel waarom :P
Omdat US al zo weinig topics heeft ofoz? :')
  maandag 7 juli 2014 @ 20:42:28 #6
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_142019736
Het is hier geen SC.

gr gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
  PR en moderator maandag 7 juli 2014 @ 20:43:23 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142019801
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:41 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Omdat US al zo weinig topics heeft ofoz? :')
Onder andere.
En omdat het topic ontstaan is in US, toen CRE er nog niet was.
Destijds werd dus al geopperd om 'm (net als vele andere topics) naar CRE te kicken, maar dat is er (om dezelfde redenen?) niet van gekomen.
Blijft dus zo.

In principe worden die werkjes die daar gepost worden door dezelfde users ook allemaal in verschillende topics in CRE gepost.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 7 juli 2014 @ 20:43:47 #8
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142019825
quote:
4s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:42 schreef Lt.Surge het volgende:
Het is hier geen SC.

gr gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent zelf een SC :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_142019839
quote:
4s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:42 schreef Lt.Surge het volgende:
Het is hier geen SC.

gr gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:30:06 #10
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_142057846
Misschien is het nog te vrouwelijk maar ik zie op Pinterest en Instagram over project life en het versieren van een filofax.
Verder dacht ik nog aan snailmailen en postcrossing. Postcrossing is het internationaal kaartjes versturen naar onbekende. Vele maken van deze kaartjes ook heel veel leuks. En voor snailmail is eigenlijk hetzelfde alleen dan echt met brieven schrijven en versturen met kleine cadeautjes en ander klein leuks.

Ik noem maar wat :@ :+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2014 @ 19:34:26 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142058081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
Misschien is het nog te vrouwelijk maar ik zie op Pinterest en Instagram over project life en het versieren van een filofax.
Verder dacht ik nog aan snailmailen en postcrossing. Postcrossing is het internationaal kaartjes versturen naar onbekende. Vele maken van deze kaartjes ook heel veel leuks. En voor snailmail is eigenlijk hetzelfde alleen dan echt met brieven schrijven en versturen met kleine cadeautjes en ander klein leuks.

Ik noem maar wat :@ :+
postcrossing is geloof ik een topic van in gc
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  PR en moderator woensdag 9 juli 2014 @ 00:12:38 #12
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142077940
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
Misschien is het nog te vrouwelijk maar ik zie op Pinterest en Instagram over project life en het versieren van een filofax.
Verder dacht ik nog aan snailmailen en postcrossing. Postcrossing is het internationaal kaartjes versturen naar onbekende. Vele maken van deze kaartjes ook heel veel leuks. En voor snailmail is eigenlijk hetzelfde alleen dan echt met brieven schrijven en versturen met kleine cadeautjes en ander klein leuks.

Ik noem maar wat :@ :+
Ik heb ook een tijd gepost-crossed :D Was idd al een GC topic van waar ik toen ook in postte.
Er is al wel een Pinterest topic en een Filofax topic (recent actief) :Y De rest is ook wel prima, dus men mag zich vrij voelen om topics te openen!
Als dan blijkt dat het beter ergens anders zou kunnen lopen kunnen we 't altijd nog kicken :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:58:48 #13
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_142083951
Ow pardon niet goed genoeg gekeken. Had niet in de gaten dat er al een filofax en postcrossing topic was.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:22:28 #14
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_142085760
Ik lurk hier af en toe ook rond.
Ik ben zelf niet creatief geschoold (op een cursus druktechnieken na), maar kom vaak dingen tegen op internet die ik ook wel eens uit zou willen proberen.Ik heb zelf het plan om op een laagdrempelige manier (zo goedkoop mogelijk, deelnemers eigen materialen mee laten nemen) cursussen/samenkomst te gaan organiseren om nieuwe dingen uit te proberen, want dan hoef ik ze niet alleen uit te proberen en kan ik er meteen iets sociaals van maken :) . Hierbij wil ik niet vasthouden aan een bepaalde kunstvorm. Af en toe hebben de interessante dingen te maken met schilderen en een andere keer weer met houtbewerken...

Misschien is het een mogelijkheid om hier meer dingen te posten die je ook eens zou willen proberen en dan kijken of je medestanders hebt die het ook eens willen proberen. Veel dingen kan je gewoon buitens huis uitproberen. Het ligt een beetje aan de materialen die je nodig hebt. Je hoeft dingen ook niet al te kunnen. Het ontdekken hoe je dingen doet en wat voor effecten je kan bereiken kan je ook gewoon samen doen en meteen delen :) Je moet alleen niet bang zijn om nieuwe dingen te proberen.

Even voor de duidelijkheid: ik zit hier niet om deelnemers te vinden. Ik wordt er zelf ook echt niet beter van wanneer ik besluit de samenkomsten daadwerkelijk te gaan organiseren. Het is vooral een idee waar ik al een tijdje mee loop. Misschien dat dit subforum iets aan dit idee heeft. Je hoeft natuurlijk niet naar buiten (als echte zolderkamer Fok!ker), maar er is een hele wereld daarbuiten 8-)
  PR en moderator woensdag 9 juli 2014 @ 19:49:35 #15
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142106462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:22 schreef ThaBrain het volgende:
Ik lurk hier af en toe ook rond.
Ik ben zelf niet creatief geschoold (op een cursus druktechnieken na), maar kom vaak dingen tegen op internet die ik ook wel eens uit zou willen proberen.Ik heb zelf het plan om op een laagdrempelige manier (zo goedkoop mogelijk, deelnemers eigen materialen mee laten nemen) cursussen/samenkomst te gaan organiseren om nieuwe dingen uit te proberen, want dan hoef ik ze niet alleen uit te proberen en kan ik er meteen iets sociaals van maken :) . Hierbij wil ik niet vasthouden aan een bepaalde kunstvorm. Af en toe hebben de interessante dingen te maken met schilderen en een andere keer weer met houtbewerken...

Misschien is het een mogelijkheid om hier meer dingen te posten die je ook eens zou willen proberen en dan kijken of je medestanders hebt die het ook eens willen proberen. Veel dingen kan je gewoon buitens huis uitproberen. Het ligt een beetje aan de materialen die je nodig hebt. Je hoeft dingen ook niet al te kunnen. Het ontdekken hoe je dingen doet en wat voor effecten je kan bereiken kan je ook gewoon samen doen en meteen delen :) Je moet alleen niet bang zijn om nieuwe dingen te proberen.

Even voor de duidelijkheid: ik zit hier niet om deelnemers te vinden. Ik wordt er zelf ook echt niet beter van wanneer ik besluit de samenkomsten daadwerkelijk te gaan organiseren. Het is vooral een idee waar ik al een tijdje mee loop. Misschien dat dit subforum iets aan dit idee heeft. Je hoeft natuurlijk niet naar buiten (als echte zolderkamer Fok!ker), maar er is een hele wereld daarbuiten 8-)
Je hoeft natuurlijk ook niet creatief geschoold te zijn om hier gezellig mee te posten. Je hoeft zelfs niet eens echt góéd te zijn in bepaalde dingen ofzo :D
Als je er maar plezier in hebt en als je 't maar leuk vindt om over te babbelen en ervaringen te delen/op te doen!

En ik vind 't best een goed idee! Er zijn vast mensen die graag mee zouden willen doen!
Juist het ontdekken en experimenteren met verschillende dingen (soms buiten je boekje) kunnen veel leuker zijn dan 'mooie eindproducten maken' :Y
Ik denk dat je zelf het beste een topic kunt openen daarvoor, zodat je in de OP precies kunt uitleggen wat je bedoeling is :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:55:58 #16
430796 ISeeStars
Murder Mitten
pi_142106782
Hoi!!

Ik kan dit forum wel delen via Twitter voor jullie want ik heb nu 37 volgers dus misschien wil 1 of 2 mensen wel komen! :)
I have stood back for way too long.
  PR en moderator woensdag 9 juli 2014 @ 21:27:54 #17
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142111450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:55 schreef ISeeStars het volgende:
Hoi!!

Ik kan dit forum wel delen via Twitter voor jullie want ik heb nu 37 volgers dus misschien wil 1 of 2 mensen wel komen! :)
Lijkt me een goed idee :D ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_142134597
Los idee; Misschien een ruil-handel-topic? Ik kan heel goed haken, maar zou heel graag eens zeefdrukken willen leren. Misschien is er wel een user die met veel plezier zeefdrukt maar geen snars snapt van haken. Een soort vraag en aanbod matcher ofzo?
  PR en moderator donderdag 10 juli 2014 @ 15:51:14 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142140355
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juli 2014 12:58 schreef kirsten. het volgende:
Los idee; Misschien een ruil-handel-topic? Ik kan heel goed haken, maar zou heel graag eens zeefdrukken willen leren. Misschien is er wel een user die met veel plezier zeefdrukt maar geen snars snapt van haken. Een soort vraag en aanbod matcher ofzo?
Ja hoor! Je kunt gewoon een topic openen en dan kijken hoe het uitpakt :D
Het valt me wel op dat veel topics na een paar posts doodvallen omdat er momenteel gewoon weinig activiteit in CRE is, maar hopelijk lukt het met dat soort topics om dat weer op te krikken, waardoor we ook steeds meer reacties en activiteit in topics zien :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 27 juli 2014 @ 22:46:07 #20
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142795007
Hebben mensen misschien nog ideeën voor topics/onderwerpen die goed zouden kunnen lopen?
Zijn er nog hypes die we gemist hebben?

En is er nog interesse in een soort 'tutorial' topic, waar mensen (het liefst zelfgemaakte) tutorials voor digital art kunnen posten? Een verzameling van user-tuts oid?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 18:51:21 #21
382129 crew  Donna
pi_142928973
CRE / Kleurboek voor volwassenen

Misschien kan dit topic omgezet worden naar een algemeen 'kleuren voor volwassenen' topic? Ik zou dat als topic idee opperen, maar ik vond dit topic wat er eigenlijk al mee overeenkomt. ;)
pi_142929967
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 22:46 schreef Moira. het volgende:
Hebben mensen misschien nog ideeën voor topics/onderwerpen die goed zouden kunnen lopen?
Zijn er nog hypes die we gemist hebben?

En is er nog interesse in een soort 'tutorial' topic, waar mensen (het liefst zelfgemaakte) tutorials voor digital art kunnen posten? Een verzameling van user-tuts oid?
Ja!

Maar dat hoef je toch niet te beperken tot digital arts? Als iemand nou een hele goede techniek o.i.d. heeft voor kleien, naaien etc.. kan dat toch ook? :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2014 19:38:41 ]
  PR en moderator donderdag 31 juli 2014 @ 23:22:19 #23
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142939827
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:21 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ja!

Maar dat hoef je toch niet te beperken tot digital arts? Als iemand nou een hele goede techniek o.i.d. heeft voor kleien, naaien etc.. kan dat toch ook? :P
True :Y Hoewel ik denk dat daar wat minder animo voor is, maar dat kunnen we ook wel gewoon doen ja :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:51:58 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143000422
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:51 schreef DonnaRush het volgende:
CRE / Kleurboek voor volwassenen

Misschien kan dit topic omgezet worden naar een algemeen 'kleuren voor volwassenen' topic? Ik zou dat als topic idee opperen, maar ik vond dit topic wat er eigenlijk al mee overeenkomt. ;)
Ik zal de TT veranderen :Y Er worden in het topic ook andere kleurboeken/kleurplaten besproken/getoond dus het gaat idd niet specifiek meer over 'het kleurboek voor volwassenen' :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:58:43 #25
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143000609
Oh en mensen; vrees alsjeblieft niet om gewoon een topic te openen als je een leuk idee voor een topic hebt :D
Het leukste is dan als je een beetje een duidelijke (samenvattende) OP hebt, een algemene info-OP waar alle geïnteresseerden wel wat aan hebben en wat je samen met andere users uit kunt bouwen tot een goed lopend topic.

Het zal misschien niet gelijk aan slaan omdat we nu eenmaal nog een vrij rustig bezocht forum zijn, maar men mag gerust topics af en toe blijven kicken om ze in de open topic lijst te houden :Y
Op den duur komen er dan steeds meer mensen die eens een kijkje komen nemen en blijven hangen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143009568
Ik heb een topic geopend over 30 days challenges, op Facebook en Instagram ontkom je er niet meer aan. Dus ben benieuwd of er hier ook animo voor is :)
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 11:07:01 #27
382129 crew  Donna
pi_143010740
Leuk topic Sylvana. Ik ga ook even nadenken :)
  PR en moderator zondag 3 augustus 2014 @ 12:23:42 #28
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143012186
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:11 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een topic geopend over 30 days challenges, op Facebook en Instagram ontkom je er niet meer aan. Dus ben benieuwd of er hier ook animo voor is :)
Erg leuk idee iig! In de loop der tijd zullen er vast ook wel meer mensen meedoen :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143012229
Dankjulliewel en dat zou idd leuk zijn! Eerst zelf maar eens kiezen wat ik als eerste ga doen ;)
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:17:42 #30
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_143298924
Ik heb inmiddels wel een idee voor een topic, maar weet niet hoe de mods er tegenover staan.

Ik ben laatst aan het schilderen geweest en heb het gefilmd. Ik heb het op youtube staan net als wat andere filmpjes. Het lijkt me leuk om deze filmpjes te delen in een topic en feedback te vragen aan andere users en eventueel vragen te beantwoorden over wat ik op de filmpjes doe (dan wordt het interactiever). Dit is een aanloop naar het zelf organiseren van (gratis) cursussen/samenkomsten waar ik eerder over postte in dit topic :)

Nou is het zo dat ik deze filmpjes voor mijn eigen website maak. Ik wil niet spammerig over komen :)
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:03:52 #31
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143454692
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:17 schreef ThaBrain het volgende:
Ik heb inmiddels wel een idee voor een topic, maar weet niet hoe de mods er tegenover staan.

Ik ben laatst aan het schilderen geweest en heb het gefilmd. Ik heb het op youtube staan net als wat andere filmpjes. Het lijkt me leuk om deze filmpjes te delen in een topic en feedback te vragen aan andere users en eventueel vragen te beantwoorden over wat ik op de filmpjes doe (dan wordt het interactiever). Dit is een aanloop naar het zelf organiseren van (gratis) cursussen/samenkomsten waar ik eerder over postte in dit topic :)

Nou is het zo dat ik deze filmpjes voor mijn eigen website maak. Ik wil niet spammerig over komen :)
Lijkt me een leuk idee hoor :Y Ik vind het sowieso het meest interessant om het proces voorafgaand aan het eindproduct te zien, en dmv een filmpje is daar ideaal voor :D

Je kunt gewoon zo'n topic openen en in de OP uitleggen wat je bedoeling van het topic is, dan zie je vanzelf wel de reacties op je filmpjes binnen stromen O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143914050
Vast al genoemd, maar haal het 'crea' weg en doe iets met 'art' in de titel.

Het wordt 'art' associeer ik met gave buzzfeed posts over een een of andere totaal onbekende Rus die dan waanzinnige dingen blijkt te maken..

Het woord 'crea' associeer ik inderdaad meer met huismoeders die hun eigen kerstkaarten maken. Minder interessant denk ik...
  PR en moderator zondag 31 augustus 2014 @ 14:05:50 #33
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144020912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:28 schreef Noordsestern het volgende:
Vast al genoemd, maar haal het 'crea' weg en doe iets met 'art' in de titel.

Het wordt 'art' associeer ik met gave buzzfeed posts over een een of andere totaal onbekende Rus die dan waanzinnige dingen blijkt te maken..

Het woord 'crea' associeer ik inderdaad meer met huismoeders die hun eigen kerstkaarten maken. Minder interessant denk ik...
We hebben nou de 'knutselen' al uit de 'knutselen & creativiteit' gehaald om daar wat aan te doen. Het forum heet geen 'crea' (wat ik idd ook associeer met crea-bea dus knutselwerkjes van huismoeders) maar CRE of creativiteit.
Creativiteit is heel breed en art/kunst valt daar ook onder, en overigens is het niet verkeerd om een soort buzzfeed topic te openen over kekke kunstdingen hoor :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 3 september 2014 @ 12:34:34 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144132013
Ik denk dat het een goed idee is sticky's te maken van een aantal topics. Bijvoorbeeld een sticky borduren, een sticky schilderen, een sticky digital art, jada jada.

Ik raak de topics hier altijd kwijt, ik zoek ze daarom niet meer en als resultaat post ik er niet meer, enkel nog in US.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 3 september 2014 @ 22:07:50 #35
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_144152027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:34 schreef Samzz het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is sticky's te maken van een aantal topics. Bijvoorbeeld een sticky borduren, een sticky schilderen, een sticky digital art, jada jada.

Ik raak de topics hier altijd kwijt, ik zoek ze daarom niet meer en als resultaat post ik er niet meer, enkel nog in US.
Niet zozeer dat ik belangrijke topics kwijt raak. Maar ook ik ben van mening dat de belangrijkste medium topics inderdaad een sticky status verdienen. Iig digital art O-)

Los daarvan loop ik nog altijd met het idee een digital art speedpaint topic te openen. Maar daar zie ik voorlopig nog vanaf vanwege mijn lage verwachtingen in opkomst en deelname.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator woensdag 3 september 2014 @ 23:32:47 #36
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144155465
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:34 schreef Samzz het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is sticky's te maken van een aantal topics. Bijvoorbeeld een sticky borduren, een sticky schilderen, een sticky digital art, jada jada.

Ik raak de topics hier altijd kwijt, ik zoek ze daarom niet meer en als resultaat post ik er niet meer, enkel nog in US.
Borduren en DA staan gelukkig nog wel vaak bovenaan, maar het is idd jammer dat andere topics (kleine creaties/sieraden maken/tekenen/schilderen) vaak wegzakken en onvindbaar zijn.

Sticky lijkt me niet zo handig, maar we kunnen ze wel centraal zetten.
Dan staan ze weliswaar onderaan (maar wel vast!), maar ik kan altijd nog een sticky (gesloten) topic bovenaan zetten met de melding dat die topics onderaan staan, en evt een samenvattende post met links :P

Buig me er ff overheen als ik wat meer tijd heb!
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:07 schreef Samael het volgende:

[..]

Niet zozeer dat ik belangrijke topics kwijt raak. Maar ook ik ben van mening dat de belangrijkste medium topics inderdaad een sticky status verdienen. Iig digital art O-)

Los daarvan loop ik nog altijd met het idee een digital art speedpaint topic te openen. Maar daar zie ik voorlopig nog vanaf vanwege mijn lage verwachtingen in opkomst en deelname.
Lage opkomst en deelname heb je sowieso last van totdat CRE actiever wordt. Er zit langzaam maar zeker wel een stijgende lijn in gelukkig.
Door dat soort topics te openen (wat gewoon een goed idee is) en ze te blijven kicken zodra ze onderaan dreigen te verdwijnen lok je die activiteit op den duur juist uit.
Maar omdat er geen direct resultaat is, maar het een langzaam proces is, is dat minder aanlokkelijk. Het kan zomaar zijn dat hetzelfde topic (of een eventueel later deel) volgend jaar pas gaat stormlopen.

Ik zou het iig alsnog de moeite waard vinden :) Van niks doen gaat CRE juist achteruit ipv vooruit.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 4 september 2014 @ 04:25:36 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144159519
Centraal is ook best. Als ze maar makkelijker te vinden zijn.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 4 september 2014 @ 17:54:02 #38
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144174907
Heb je trouwens hulp nodig met e.e.a.? Topics zoeken of wat dan ook? Want dit topic loopt toch al een paar maanden en er is volgens mij vrij weinig veranderd :+. No offence, overigens!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator donderdag 4 september 2014 @ 18:39:37 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144176204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:54 schreef Samzz het volgende:
Heb je trouwens hulp nodig met e.e.a.? Topics zoeken of wat dan ook? Want dit topic loopt toch al een paar maanden en er is volgens mij vrij weinig veranderd :+. No offence, overigens!
Drop maar wat linkjes ja, als je wil :')

Bezig geweest met fulltime werk afgelopen maanden en nu is mijn brein aan het exploderen van de grote hoeveelheid zelfstudie die ik moet doen (en op orde moet stellen) na 2 jaar studie-loosheid _O-

Er is imo iig wel meer verandering dan er de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden, hehe :@ Maar we zijn er natuurlijk nog lang niet.
Bovendien is het ook de bedoeling dat er wat uit de users zelf komt, het zou wat zijn als er straks allerhande topics op naam van Moira. staat waar ik zelf weinig over mee kan praten :D
Dus mensen moeten vooral niet vragen of ze een topic mogen openen (daar is dit topic niet voor), maar gewoon doen :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 4 september 2014 @ 18:43:26 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144176323
Ah oké. Ik denk dat het dan tijd wordt voor een centraal topic over schilderen 8-). Ik voel mij geroepen om deze te maken.

Eerst even wat werken van andere FOK!ers jatten om de OP een beetje te vullen. To be continued.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator donderdag 4 september 2014 @ 18:45:20 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144176387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:43 schreef Samzz het volgende:
Ah oké. Ik denk dat het dan tijd wordt voor een centraal topic over schilderen 8-). Ik voel mij geroepen om deze te maken.

Eerst even wat werken van andere FOK!ers jatten om de OP een beetje te vullen. To be continued.
Yes yes, thank you _O_
Werd tijd goftedomme :(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 4 september 2014 @ 18:46:12 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144176413
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Yes yes, thank you _O_
Werd tijd goftedomme :(
:6.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 4 september 2014 @ 19:32:56 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144178115
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:57:31 #45
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_144951138
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator maandag 29 september 2014 @ 20:56:59 #46
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_145032419
quote:
Late reactie, maar erg leuk topic :D
quote:
Super _O_ Hoop dat 't aanslaat!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:31:49 #47
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145318567
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 20:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Late reactie, maar erg leuk topic :D

[..]

Super _O_ Hoop dat 't aanslaat!
:P Eerste week in ieder geval alvast een groot succes......
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 00:39:48 #48
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_145318749
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:31 schreef Samael het volgende:

[..]

:P Eerste week in ieder geval alvast een groot succes......
Beetje jammer ja ;( Gewoon blijven kicken dattie in de lijst blijft staan. :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:42:31 #49
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145318834
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:39 schreef Moira. het volgende:

[..]

Beetje jammer ja ;( Gewoon blijven kicken dattie in de lijst blijft staan. :D
Ja, net gedaan :{

Valt toch tegen hoe ontzettend weinig creatieve fokkers er momenteel actief zijn... Is een centraal CRE slowchat topic geen optie?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 07:58:53 #50
382129 crew  Donna
pi_145320689
Wat houdt een slowchat precies in eigenlijk? Ik zie het wel eens staan, maar nooit in gekeken.
pi_145320733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 07:58 schreef DonnaRush het volgende:
Wat houdt een slowchat precies in eigenlijk? Ik zie het wel eens staan, maar nooit in gekeken.
Dat is een topic waar je gewoon over van alles en nog wat kunt kletsen. Offtopic geneuzel zeg maar. Ik heb daar geen behoefte aan iig.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:10:53 #52
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145320753
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is een topic waar je gewoon over van alles en nog wat kunt kletsen. Offtopic geneuzel zeg maar. Ik heb daar geen behoefte aan iig.
Ontopic gebeurt er ook niet veel ;)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_145320836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:10 schreef Samael het volgende:

[..]

Ontopic gebeurt er ook niet veel ;)
Niet bij jouw interesses misschien. Maar de topics 30-days challenge, strijkkralen en kleuren lopen prima hoor *O*
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:25:13 #54
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145320873
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Niet bij jouw interesses misschien. Maar de topics 30-days challenge, strijkkralen en kleuren lopen prima hoor *O*
;( Ja, daar kan ik niet omheen... Terwijl ik zou denken dat digital art juist wel iets meer in zou zijn, gezien de tijd waarin wij leven.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_145320914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:25 schreef Samael het volgende:

[..]

;( Ja, daar kan ik niet omheen... Terwijl ik zou denken dat digital art juist wel iets meer in zou zijn, gezien de tijd waarin wij leven.
Of het is juist andersom, omdat iedereen de hele dag al digitaal bezig is, is het lekker om wat ouderwets te doen ;) Dat vind ik wel iig. Hele dag al online dan is het heerlijk om gewoon met stift of potlood te kleuren oid :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:38:41 #56
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145320967
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Of het is juist andersom, omdat iedereen de hele dag al digitaal bezig is, is het lekker om wat ouderwets te doen ;) Dat vind ik wel iig. Hele dag al online dan is het heerlijk om gewoon met stift of potlood te kleuren oid :)
Mwa "iedereen" zal wel meevallen. Maar die balans is gewoon totaal niet terug te zien -O-
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_145321154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:38 schreef Samael het volgende:

[..]

Mwa "iedereen" zal wel meevallen. Maar die balans is gewoon totaal niet terug te zien -O-
We kunnen een Samael adoratie topic maken waarin jij je creaties laat zien en wij ze allemaal bewonderen O+
pi_145321249
Of je doet mee aan de 30-days challenge dat anderen er elke dag wat van zien en misschien ook enthousiast raken? :)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:03:35 #59
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145321256
quote:
6s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:56 schreef kirsten. het volgende:

[..]

We kunnen een Samael adoratie topic maken waarin jij je creaties laat zien en wij ze allemaal bewonderen O+
Alsjeblieft niet zeg. :+

Ik hoop juist op een beetje uitdaging en concurrentie hier. En uit eerdere topics is gebleken dat er wel degelijk genoeg talent aanwezig is.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:04:14 #60
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145321263
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:02 schreef Sylvana het volgende:
Of je doet mee aan de 30-days challenge dat anderen er elke dag wat van zien en misschien ook enthousiast raken? :)
Ja dat is wellicht een plan
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 09:06:04 #61
382129 crew  Donna
pi_145321291
De balans is inderdaad helemaal weg. Ik heb ook helemaal niets met digitale creativiteit, maar ik vind het wel heel leuk om te zien. Maar goed, daar heb je ook niets aan als je wat meer activiteit wilt.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:25:46 #62
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145321585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:06 schreef DonnaRush het volgende:
De balans is inderdaad helemaal weg. Ik heb ook helemaal niets met digitale creativiteit, maar ik vind het wel heel leuk om te zien. Maar goed, daar heb je ook niets aan als je wat meer activiteit wilt.
Positief aanwezig zijn en reageren werkt denk ik juist wel goed. Maar zolang er niks te bewonderen is, zullen de lurkers ook weg blijven...
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:40:40 #63
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_145324469
Mijn topic is er ook nog!!
Die probeer in in leven te houden door dingen te posten die me inspireren en die ik zelf heb gemaakt. Ik hoop nog steeds dat andere mensen ook dingen gaan posten :'(
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 11:53:17 #64
382129 crew  Donna
pi_145324810
Ja leuk topic is dat ThaBrain, heb ook even gereageerd zodat het in m`n active list komt te staan. Wil zeker binnenkort een paar dingen proberen die ik eens heb gezien. Goede reminder zo.

Ik heb net ook het Vilt topic omhoog gehaald, zag dat dat wel redelijk actief was. Ben aan het oefenen met vilt, dus wie weet zijn er nog meer die daar nog steeds mee werken.

Samael, ik lurk wel veel, maar zal ook eens iets van me laten horen in die topics. O+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:55:14 #65
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_145324862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef DonnaRush het volgende:
Ja leuk topic is dat ThaBrain, heb ook even gereageerd zodat het in m`n active list komt te staan. Wil zeker binnenkort een paar dingen proberen die ik eens heb gezien. Goede reminder zo.

Ik heb net ook het Vilt topic omhoog gehaald, zag dat dat wel redelijk actief was. Ben aan het oefenen met vilt, dus wie weet zijn er nog meer die daar nog steeds mee werken.

Samael, ik lurk wel veel, maar zal ook eens iets van me laten horen in die topics. O+
Dank je!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:43:20 #66
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_145338030
Mij lijkt een SC wel leuk, maar of het hier ook van de grond komt...?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:11:43 #67
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145338959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:43 schreef Samzz het volgende:
Mij lijkt een SC wel leuk, maar of het hier ook van de grond komt...?
Dat is aan Moira. Zij heeft de magische krachten in haar vingers
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:22:45 #68
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_145339447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:11 schreef Samael het volgende:

[..]

Dat is aan Moira. Zij heeft de magische krachten in haar vingers
Ik bedoel meer, of er mensen gaan posten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator woensdag 8 oktober 2014 @ 19:34:19 #69
382129 crew  Donna
pi_145339933
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is een topic waar je gewoon over van alles en nog wat kunt kletsen. Offtopic geneuzel zeg maar. Ik heb daar geen behoefte aan iig.
Ik kan er van te voren niet zoveel over zeggen eigenlijk. Geen idee of ik dat leuk vind.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:54:03 #70
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145340763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, of er mensen gaan posten :).
Ik geef het ook weinig kans. Maar wellicht brengt het wat meer leven in CRE. Dit is tenslotte het "Help mee brainstormen voor CRE" topic. ;)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:05:32 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_145344176
Ik vind SC's leuk, dus wat mij betreft wagen we een poging :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator donderdag 9 oktober 2014 @ 13:45:35 #72
382129 crew  Donna
pi_145362844
Nou ga ervoor haha!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 oktober 2014 @ 13:51:13 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145363027
Waarom in hemelsnaam? Er zijn al genoeg SC's, persoonlijk zie ik dat totaal niet als aanvulling voor CRE
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:26:26 #74
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145364081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:51 schreef Ynske het volgende:
Waarom in hemelsnaam? Er zijn al genoeg SC's, persoonlijk zie ik dat totaal niet als aanvulling voor CRE
Wat zie je wel als aanvulling voor CRE?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 oktober 2014 @ 14:34:32 #75
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145364300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:26 schreef Samael het volgende:
[..]
Wat zie je wel als aanvulling voor CRE?
Creatieve topics :Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:50:47 #76
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145364706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
Creatieve topics :Y
Creatieve topics zijn geen garantie voor meer volk. Het bewijs :+ : CRE / Het Digital Art Speedpaint topic
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 oktober 2014 @ 14:54:03 #77
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145364773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:50 schreef Samael het volgende:
[..]
Creatieve topics zijn geen garantie voor meer volk. Het bewijs :+ : CRE / Het Digital Art Speedpaint topic
Dus wil je dat er alleen maar mensen komen die langskomen voor slap gelul en daarbij totaal geen bijdrage leveren aan CRE
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145365099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:50 schreef Samael het volgende:
[..]
Creatieve topics zijn geen garantie voor meer volk. Het bewijs :+ : CRE / Het Digital Art Speedpaint topic
Samael, misschien spreken de opdrachten in dat topic gewoon niet aan? Misschien moet je het gewoon meer vrij laten en mensen gewoon laten maken wat ze zelf willen? Ipv verplicht uit 3 opdrachten iets moeten maken? Dat is iets wat mij niet aanspreekt iig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 oktober 2014 @ 15:08:58 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145365124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Samael, misschien spreken de opdrachten in dat topic gewoon niet aan? Misschien moet je het gewoon meer vrij laten en mensen gewoon laten maken wat ze zelf willen? Ipv verplicht uit 3 opdrachten iets moeten maken? Dat is iets wat mij niet aanspreekt iig.
^^
moeten geeft bij mij ook een gevoel van nee laat maar.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:13:21 #80
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_145366829
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Samael, misschien spreken de opdrachten in dat topic gewoon niet aan? Misschien moet je het gewoon meer vrij laten en mensen gewoon laten maken wat ze zelf willen? Ipv verplicht uit 3 opdrachten iets moeten maken? Dat is iets wat mij niet aanspreekt iig.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
^^
moeten geeft bij mij ook een gevoel van nee laat maar.
Dat is begrijpelijk, maar aan de andere kant kan ik dat natuurlijk niet weten zolang niemand dit aangeeft. :)

1 reactie is voor mij al voldoende om het hele topic al om te gooien. Ik zal dat er ook wel even bij vermelden in het topic zelf.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:08:50 #81
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_145432789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:03 schreef Samael het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. :+
Ik hoop juist op een beetje uitdaging en concurrentie hier. En uit eerdere topics is gebleken dat er wel degelijk genoeg talent aanwezig is.
Klopt, alleen de activiteit blijft uit. Mensen die het te druk hebben met andere dingen of gewoon (nog) niet weten dat zo'n topic er is.
Jammer, maar ik ga er vanuit dat het op den duur vanzelf wel gaat lopen :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:40 schreef ThaBrain het volgende:
Mijn topic is er ook nog!!
Die probeer in in leven te houden door dingen te posten die me inspireren en die ik zelf heb gemaakt. Ik hoop nog steeds dat andere mensen ook dingen gaan posten :'(
Balen is dat he? Zou zelf ook nog een foto posten van mijn aluminiumfolie op doek :9
Heb 't veel te druk met school :r Naar :r
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:05 schreef Samzz het volgende:
Ik vind SC's leuk, dus wat mij betreft wagen we een poging :7.
Ik denk dat er wel volk zal posten, maar het haalt (zoals Ynske al soort-van zegt) de focus weg van de creatieve topics waar al veel activiteit mist. Ik zie het iig al voor me dat uiteindelijk alle activiteit in de SC zit waar ook mensen meeposten die verder niks bijdragen aan CRE, wat gewoon zonde is.
Als CRE wat meer van de grond af is gekomen kunnen we daar heus nog wel eens naar kijken, als het forum ook loopt búíten een SC :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_145661294
Ik heb geen tijd om hier te posten, want ik zit de hele tijd te haken, borduren of kleuren. Nee, hoor, even mijn ideeën:

Is er geen Fok!-pinterest waar we de tofste creaties kunnen showen? Je zou dan Fok-users met een Pinterest-account kunnen uitnodigen om er te posten. Vanuit de topics dus, dan kunnen mensen op Pinterest op het plaatje klikken en belanden ze hier.

Misschien wat tutorials plaatsen? Cul heeft ook een lijst met recepten.

Verder vind ik dat er veel crea-dingen verspreid over het forum staan. Taartenversier-topic in cul, sommige klustopics in k&w zijn ook op het randje, US is al genoemd...
  PR en moderator vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:21:29 #83
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_145894089
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 09:36 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb geen tijd om hier te posten, want ik zit de hele tijd te haken, borduren of kleuren. Nee, hoor, even mijn ideeën:

Is er geen Fok!-pinterest waar we de tofste creaties kunnen showen? Je zou dan Fok-users met een Pinterest-account kunnen uitnodigen om er te posten. Vanuit de topics dus, dan kunnen mensen op Pinterest op het plaatje klikken en belanden ze hier.

Misschien wat tutorials plaatsen? Cul heeft ook een lijst met recepten.

Verder vind ik dat er veel crea-dingen verspreid over het forum staan. Taartenversier-topic in cul, sommige klustopics in k&w zijn ook op het randje, US is al genoemd...
Dat van Pinterest is wel een ideetje ja! Kunnen we wel ff opgooien in het Pinterest topic, misschien hebben ze daar ook wel zin om daar wat mee te doen :Y

Ik wil idd ook nog een tutorialtopic hebben, dat bijv. digital artists wat photoshop-tuts schrijven en die in een topic plakken, maar we kunnen ook een tutorialtopic maken voor de hakers/borduurders/schilderaars/whatnot. Ik hou van stap-voor-stap foto's O+

Die in US willen ze daar houden, wat ik ergens niet logisch vindt, maar ergens ook wel snap :P Zo'n taartversiertopic kan hier ook wel. We hoeven het in principe dan niet uit een ander subforum weg te pikken als het daar goed loopt, maar we kunnen er hier ook gewoon een apart topic over maken :Y
Heb je misschien wat linkjes van topics waarvan jij zegt 'nou, die kunnen wel naar CRE'? Dan kan ik 't ook nog achter gooien of de betreffende mods 'm wel kwijt willen om bij ons te dumpen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_145894186
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:21 schreef Moira. het volgende:
Heb je misschien wat linkjes van topics waarvan jij zegt 'nou, die kunnen wel naar CRE'? Dan kan ik 't ook nog achter gooien of de betreffende mods 'm wel kwijt willen om bij ons te dumpen :D
Deze bijvoorbeeld ONZ / [FYLAX SC] #1 Een nieuwe SC woehoe :') Die jongen wil graag een eigen SC O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 09:36 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb geen tijd om hier te posten, want ik zit de hele tijd te haken, borduren of kleuren. Nee, hoor, even mijn ideeën:

Is er geen Fok!-pinterest waar we de tofste creaties kunnen showen? Je zou dan Fok-users met een Pinterest-account kunnen uitnodigen om er te posten. Vanuit de topics dus, dan kunnen mensen op Pinterest op het plaatje klikken en belanden ze hier.

Misschien wat tutorials plaatsen? Cul heeft ook een lijst met recepten.

Verder vind ik dat er veel crea-dingen verspreid over het forum staan. Taartenversier-topic in cul, sommige klustopics in k&w zijn ook op het randje, US is al genoemd...
Maar gaan dan pinterest user hier dan enkel lurken? Zou mooi zijn als ze ook een FOK! account maken toch. En je moet niet te veel op pinterest gaan zetten denk ik. Want dan wordt het hier nog rustiger omdat ze net zo goed op pinterest kunnen lezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2014 17:28:29 ]
pi_146628766
In plaats van het topic meteen te openen gooi ik hem toch eerst hier.

Ik dacht misschien een topic met een overzicht van alle creatieve beurzen en workshopideeën?

Vorig weekend was er bijvoorbeeld de KreaDoe

http://www.kreadoe.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx

ik kende het nog niet, maar had er op zich best een dagje heen gewild met m'n moeder, maar dan had ik het wel eerder moeten weten.

En zo zijn er nog veel meer creatieve of handwerkbeurzen natuurlijk! Klein en groot, en een overzichtje daarvan hier zou wel handig zijn? Misschien trekt het ook wat nieuwe mensen hierheen omdat die zoekend naar een beurs hier terecht komen.

En wat moet er dan allemaal in het topic? Alleen data en plaats? Of ook, indien beschikbaar, wat algemene informatie over die specifieke beurs?

En als er dan users heen geweest zijn dat ze dan hier hun bevindingen kunnen plaatsen?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  PR en moderator donderdag 13 november 2014 @ 22:13:24 #86
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_146628951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:09 schreef essnhills het volgende:
In plaats van het topic meteen te openen gooi ik hem toch eerst hier.

Ik dacht misschien een topic met een overzicht van alle creatieve beurzen en workshopideeën?

Vorig weekend was er bijvoorbeeld de KreaDoe

http://www.kreadoe.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx

ik kende het nog niet, maar had er op zich best een dagje heen gewild met m'n moeder, maar dan had ik het wel eerder moeten weten.

En zo zijn er nog veel meer creatieve of handwerkbeurzen natuurlijk! Klein en groot, en een overzichtje daarvan hier zou wel handig zijn? Misschien trekt het ook wat nieuwe mensen hierheen omdat die zoekend naar een beurs hier terecht komen.

En wat moet er dan allemaal in het topic? Alleen data en plaats? Of ook, indien beschikbaar, wat algemene informatie over die specifieke beurs?

En als er dan users heen geweest zijn dat ze dan hier hun bevindingen kunnen plaatsen?
Heel goed idee :Y We hadden er eerder ook al over nagedacht om een soort 'agenda' te maken waar alle beurzen en workshops en exposities enzo terug te vinden zijn. Alleen wel lastig om te benoemen als je niet echt in dat wereldje zit :o Dus daar is wel input voor nodig van meerdere mensen.

En dat laatste zou ik idd doen; data+plaats+eventuele informatie, de OP regelmatig updaten, en dan in het topic zelf idd bevindingen van users :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_146629049
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heel goed idee :Y We hadden er eerder ook al over nagedacht om een soort 'agenda' te maken waar alle beurzen en workshops en exposities enzo terug te vinden zijn. Alleen wel lastig om te benoemen als je niet echt in dat wereldje zit :o Dus daar is wel input voor nodig van meerdere mensen.

En dat laatste zou ik idd doen; data+plaats+eventuele informatie, de OP regelmatig updaten, en dan in het topic zelf idd bevindingen van users :Y
Ja precies :Y Ik zou zo ook niet weten wanneer de eerstvolgende beurs is, ik ben nog nooit op zo'n beurs geweest. Maar meerdere users weten er meer dan 1 natuurlijk *O*

Dus als users een beurs of speciale markt oid weten en hier aandragen, dan kan de mod ze in de OP zetten :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  PR en moderator donderdag 13 november 2014 @ 22:22:24 #88
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_146629286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:16 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ja precies :Y Ik zou zo ook niet weten wanneer de eerstvolgende beurs is, ik ben nog nooit op zo'n beurs geweest. Maar meerdere users weten er meer dan 1 natuurlijk *O*

Dus als users een beurs of speciale markt oid weten en hier aandragen, dan kan de mod ze in de OP zetten :Y
Ja precies :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_146629372
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja precies :Y
8-)

Zal ik even wat gaan googelen en alvast maar het topic gaan maken? Dan kan het later altijd nog worden aangepast enzo :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 22:30:43 #90
382129 crew  Donna
pi_146629586
Leuk idee. Via Facebook en Twitter kom ik ook vaak bijvoorbeeld dingen zoals een haak-in tegen. Laatst was er bijvoorbeeld 1 in Zwolle in een hotel. Je meld je aan, gaat daar met een groepje een middag haken en high tea-en en je krijgt aa het einde een goodiebag.

Mogen dat soort dingen ook genoemd worden? Het is wel kleinschalig, niet zoals een beurs of markt, maar wel iedereen kan zich aanmelden/erheen gaan.
pi_146629635
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:30 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk idee. Via Facebook en Twitter kom ik ook vaak bijvoorbeeld dingen zoals een haak-in tegen. Laatst was er bijvoorbeeld 1 in Zwolle in een hotel. Je meld je aan, gaat daar met een groepje een middag haken en high tea-en en je krijgt aa het einde een goodiebag.

Mogen dat soort dingen ook genoemd worden? Het is wel kleinschalig, niet zoals een beurs of markt, maar wel iedereen kan zich aanmelden/erheen gaan.
Ja :D Dat zijn juist leuke dingetjes voor in dat topic :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 22:33:03 #92
382129 crew  Donna
pi_146629683
Ah helemaal leuk! *O*
  PR en moderator donderdag 13 november 2014 @ 22:48:26 #93
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_146630293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:24 schreef essnhills het volgende:

[..]

8-)

Zal ik even wat gaan googelen en alvast maar het topic gaan maken? Dan kan het later altijd nog worden aangepast enzo :)
Ja, da's goed! Denk dat 't sowieso nog wel ff duurt voordat het echt goed vol komt te staan, als mensen eenmaal doorkrijgen dat ze moeten onthouden wanneer er een beurs is om in het topic te posten :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_146630435
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, da's goed! Denk dat 't sowieso nog wel ff duurt voordat het echt goed vol komt te staan, als mensen eenmaal doorkrijgen dat ze moeten onthouden wanneer er een beurs is om in het topic te posten :D
Ja dat is ook zo :D

Ik ben nu bezig met wat evenementen in 2014 neer te zetten.

Weet iemand toevallig hoe je een website onder een linkje kunt zetten? :@

Dat je dus niet de hele url ziet maar dat je bijvoorbeeld alleen 'website' in het blauw ziet? En dat als je daar op klikt je wél naar de website gaat?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146630536
Secret santa maar dan voor zelfgemaakte dingen.
Een topic voor mensen die hout branden.
Het beginnerstopic voor elke tak van creatief, gewoon waar mensen posten waar ze moeite mee hebben en motivatie enzo.
Creatief met kinderen. Kinderknutsels.
Mijn oma/vriend/medebewoner/tandarts/kind/cliënt heeft wat creatiefs gemaakt showtopic.
Inspiratiehoekje
Motivatiehoekje
Het blundertopic
Twiddel
pi_146630957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:51 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo :D

Ik ben nu bezig met wat evenementen in 2014 neer te zetten.

Weet iemand toevallig hoe je een website onder een linkje kunt zetten? :@

Dat je dus niet de hele url ziet maar dat je bijvoorbeeld alleen 'website' in het blauw ziet? En dat als je daar op klikt je wél naar de website gaat?
[url= url van website] tekst [/url] en dan zonder spaties ;)
Bijvoorbeeld [url= http://www.bol.com ] Bol [/url]
pi_146631086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

[url= url van website] tekst [/url] en dan zonder spaties ;)
Bijvoorbeeld [url= http://www.bol.com ] Bol [/url]
Ah! Top :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 14 november 2014 @ 09:08:53 #98
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_146637495
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:24 schreef essnhills het volgende:

[..]

8-)

Zal ik even wat gaan googelen en alvast maar het topic gaan maken? Dan kan het later altijd nog worden aangepast enzo :)
Denk ook eens aan kunstroutes.

Bij kunstroutes gooien kunstenaars de deuren van hun huis/atelier open voor iedereen om eens te kijken.
  PR en moderator vrijdag 14 november 2014 @ 12:28:50 #99
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_146641945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:08 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Denk ook eens aan kunstroutes.

Bij kunstroutes gooien kunstenaars de deuren van hun huis/atelier open voor iedereen om eens te kijken.
Goeie ja! Da's ook heel leuk :D
Als je een keer van zo eentje hoort, zet 'm dan ook maar in het topic, dan kan die ook in de OP gezet worden ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 1 december 2014 @ 21:12:26 #100
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147199993
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:54 schreef summer2bird het volgende:
Secret santa maar dan voor zelfgemaakte dingen.
Een topic voor mensen die hout branden.
Het beginnerstopic voor elke tak van creatief, gewoon waar mensen posten waar ze moeite mee hebben en motivatie enzo.
Creatief met kinderen. Kinderknutsels.
Mijn oma/vriend/medebewoner/tandarts/kind/cliënt heeft wat creatiefs gemaakt showtopic.
Inspiratiehoekje
Motivatiehoekje
Het blundertopic
Oooh heel slecht dat ik zomaar over deze post met een aantal goede ideeën heen heb gelezen :@
Kunnen we best wat mee doen :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 1 december 2014 @ 21:13:14 #101
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147200046
Een motivatiehoekje kan ik goed gebruiken :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator maandag 1 december 2014 @ 21:14:21 #102
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147200101
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:13 schreef Samzz het volgende:
Een motivatiehoekje kan ik goed gebruiken :').
JE KAN HET SAMZZ KOM OP JE KUNT HET :')

Maar ideeën hoe we dat vorm kunnen geven? :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 1 december 2014 @ 21:19:14 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147200365
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 21:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

JE KAN HET SAMZZ KOM OP JE KUNT HET :')

Maar ideeën hoe we dat vorm kunnen geven? :P
Goede vraag... Omschrijving van het probleem lijkt me evident, tips en trics om ermee om te gaan ook. Misschien is een stappenplan ook leuk, voor iedere keer een doel stellen en kijken of deze behaald kan worden en zo ja, chapeau en zo nee, wat ging er mis plus feedback?

Of is dat te R&P :+?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator dinsdag 2 december 2014 @ 00:35:55 #104
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147207315
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Goede vraag... Omschrijving van het probleem lijkt me evident, tips en trics om ermee om te gaan ook. Misschien is een stappenplan ook leuk, voor iedere keer een doel stellen en kijken of deze behaald kan worden en zo ja, chapeau en zo nee, wat ging er mis plus feedback?

Of is dat te R&P :+?
Neh denk dat het in creatieve zin ook wel handig is (voor de zelfreflectie 8-) ) om jezelf te verbeteren enzo.

Misschien is dit zo eentje die je gewoon moet openen met een 'open' OP die in de loop van het topic wel leuk aangevuld wordt ofzo naarmate men bedacht heeft hoe we dit vorm gaan geven. Snappie 't nog? _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 10:46:12 #105
382129 crew  Donna
pi_147873401
Opzich is het nu wel redelijk druk toch? De vaste topics lopen prima in ieder geval.
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:07:47 #106
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147881574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:46 schreef DonnaRush het volgende:
Opzich is het nu wel redelijk druk toch? De vaste topics lopen prima in ieder geval.
Ik heb zelf ook het idee dat er langzaam een stijgende lijn in zit :Y Op basis van de cijfers is er niet veel bijzonders te zien, maar in het laatste half jaar dus wel een kleine stijging.
Heb zelf ook het idee dat er wat meer variatie in de open topic lijst te zien is, maar dat kan ook aan mij liggen :P

We zijn er nog lang niet iig :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:08:23 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147881589
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook het idee dat er langzaam een stijgende lijn in zit :Y Op basis van de cijfers is er niet veel bijzonders te zien, maar in het laatste half jaar dus wel een kleine stijging.
Heb zelf ook het idee dat er wat meer variatie in de open topic lijst te zien is, maar dat kan ook aan mij liggen :P

We zijn er nog lang niet iig :7
Nee, volgens mij heb je wel gelijk :).

Nu nog dat FP item maken :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:09:12 #108
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147881614
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, volgens mij heb je wel gelijk :).

Nu nog dat FP item maken :7.
Ik had gehoopt dat er tegen deze tijd al een collega was geweest om me bij te staan ;(
Hehehe :') Komt nog komt nog :X
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:10:59 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147881673
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat er tegen deze tijd al een collega was geweest om me bij te staan ;(
Hehehe :') Komt nog komt nog :X
Ja, dat zou wel handig zijn voor je, ja :'). Maar goed, die collega zal wel komen denk ik toch.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:11:15 #110
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147881686
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel handig zijn voor je, ja :'). Maar goed, die collega zal wel komen denk ik toch.
Sooner or later :7
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147882106
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook het idee dat er langzaam een stijgende lijn in zit :Y Op basis van de cijfers is er niet veel bijzonders te zien, maar in het laatste half jaar dus wel een kleine stijging.
Heb zelf ook het idee dat er wat meer variatie in de open topic lijst te zien is, maar dat kan ook aan mij liggen :P

We zijn er nog lang niet iig :7
Ik heb ook het idee dat er wel meer andere topics geopend worden de laatste tijd. Mensen die hun eigen ding showen zoals dat Kerststalletje of die centenmachine. Of een vraag stellen over een airbrush bijvoorbeeld. Loopt al wel beter iig ^O^

Maar zou wel fijn zijn als we snel iets horen over die tweede moderator. Duurt wel lang.
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:25:09 #112
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147882169
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat er wel meer andere topics geopend worden de laatste tijd. Mensen die hun eigen ding showen zoals dat Kerststalletje of die centenmachine. Of een vraag stellen over een airbrush bijvoorbeeld. Loopt al wel beter iig ^O^

Maar zou wel fijn zijn als we snel iets horen over die tweede moderator. Duurt wel lang.
Klachten mailen naar forum@fok.nl :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147882224
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:25 schreef Moira. het volgende:

[..]

Klachten mailen naar forum@fok.nl :D
Haha nouja had pas naar Pharkus gemaild die had gezegd dat hij mijn sollicitatie mee zou nemen, met hoe lang het normaal duurt. Maar daar heb ik geen reactie op gekregen toen.
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:28:03 #114
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147882264
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Haha nouja had pas naar Pharkus gemaild die had gezegd dat hij mijn sollicitatie mee zou nemen, met hoe lang het normaal duurt. Maar daar heb ik geen reactie op gekregen toen.
Kan vaak wel even duren hoor :Y Er zijn ook een aantal andere (drukkere) subfora waar ook nieuwe mods voor gekozen moeten worden, dus dat heeft dan prioriteit.
Maar heb stiekem hoop dat het dit jaar nog lukt :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147883342
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook het idee dat er langzaam een stijgende lijn in zit :Y Op basis van de cijfers is er niet veel bijzonders te zien, maar in het laatste half jaar dus wel een kleine stijging.
Heb zelf ook het idee dat er wat meer variatie in de open topic lijst te zien is, maar dat kan ook aan mij liggen :P

We zijn er nog lang niet iig :7
Dat gevoel kreeg ik ook :Y
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 16:07:15 #116
382129 crew  Donna
pi_147883404
Goed gevoel! *O*
  PR en moderator dinsdag 23 december 2014 @ 17:43:39 #117
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147886212
Leuk dat jullie dat gevoel ook hebben :D CRE O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 31 december 2014 @ 00:24:27 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148170005
Er is een topic in K&W over het opknappen van meubels, al overwogen om die naar CRE te verhuizen?

Verder is upcyclen/recyclen en dat soort dingen trending momenteel. Ik kwam dit topic tegen toen ik CRE doorzocht op een pallet topic daar ik vandaag een pallet zag liggen die een nieuw leven gaat krijgen.

Verder moet ik zeggen dat ik dit hoekje pas ontdekt heb en ik vind het super gezellig hier. Die gemoedelijkheid/vriendelijkheid zou je niet verwachten wegens het wollige imago, ik vreesde hier F&F praktijken wegens de doelgroep (sorry.. :@, ik weet niet of hier veel fervente F&F posters meedoen eigenlijk maar 'vrouw eind dertig-eind vijftig' is toch een beetje de associatie) en ik denk dat dat een drempel is. We zouden hier een paar echte mannentopics moeten hebben om van die associatie af te komen.
Resistance is futile.
pi_148237078
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:24 schreef Seven. het volgende:
Er is een topic in K&W over het opknappen van meubels, al overwogen om die naar CRE te verhuizen?

Verder is upcyclen/recyclen en dat soort dingen trending momenteel. Ik kwam dit topic tegen toen ik CRE doorzocht op een pallet topic daar ik vandaag een pallet zag liggen die een nieuw leven gaat krijgen.

Verder moet ik zeggen dat ik dit hoekje pas ontdekt heb en ik vind het super gezellig hier. Die gemoedelijkheid/vriendelijkheid zou je niet verwachten wegens het wollige imago, ik vreesde hier F&F praktijken wegens de doelgroep (sorry.. :@, ik weet niet of hier veel fervente F&F posters meedoen eigenlijk maar 'vrouw eind dertig-eind vijftig' is toch een beetje de associatie) en ik denk dat dat een drempel is. We zouden hier een paar echte mannentopics moeten hebben om van die associatie af te komen.
Ik moest lachen. :7

Valt mij afgelopen maanden wel op dat er wel echt veel vrouwen in dit forum posten. oO< Maar sfeer in dit forum is idd bijzonder goed.

Edit: is dit een wat mannelijker topic?
CRE / Tekenen met perspectief

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 09:43:05 ]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 09:51:26 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148237319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:30 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik moest lachen. :7

Valt mij afgelopen maanden wel op dat er wel echt veel vrouwen in dit forum posten. oO< Maar sfeer in dit forum is idd bijzonder goed.

Edit: is dit een wat mannelijker topic?
CRE / Tekenen met perspectief
Ik denk dat de teken topics sowieso meer mannen aantrekken dan het haaktopic.
Misschien zou een extra mannelijke mod helpen.
Meer mannentopics (metaalbewerking etc), maar goed, dan moet er ook gepost worden.
En het is hier al geopperd maar CRE zou ART moeten heten.
Resistance is futile.
pi_148237466
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat de teken topics sowieso meer mannen aantrekken dan het haaktopic.
Misschien zou een extra mannelijke mod helpen.
Meer mannentopics (metaalbewerking etc), maar goed, dan moet er ook gepost worden.
En het is hier al geopperd maar CRE zou ART moeten heten.
In de tekentopics wordt bv. sowieso minder gepost heb ik het idee. En een topic over metaalbewerking zou zeker tof zijn.
Dat laatste vind ik eigenlijk wel een goed plan (ART).
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:58:22 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_148239526
CRE naar ART is een goed idee, ja. Minder hoog geitenwollensokgehalte idd :).

Of een mannelijke mod meer mannen gaat trekken... Weet niet, hoor. In de tekentopics zijn de mannen best actief en ik vind het zelf wat vreemd een mod aan te stellen enkel omdat deze man is. Laat staan wanneer het een man is die bijvoorbeeld nooit hier post. Maar dat zijn slechts my two cents :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:07:03 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148239679
Ik ben sowieso een voorstander van houtbewerking en metaalbewerking topics enzo, daar ga ik ook nog mee bezig in mijn opleiding dus daar kan ik ooit ook nog wel eens topics over openen, maar ik vrees dat er te weinig mensen zijn die dat doen om het topic echt aan te laten slaan. Tenslotte had iemand anders die dat doet dan ook al lang een topic kunnen openen :@

Dat K&W topic kan ik wel ff overleggen met de betreffende mods daar.

En ART vind ik ook wel een goeie hoor, maar daarmee sluit je dan haast wel de haak/brei/knutseltopics af van het forum aangezien dat echt meer creatief dan art/kunst is.
Om dat geitenwollensokgehalte en het beeld van 'vrouwen van middelbare leeftijd die knutselen' is het forum een tijdje geleden al van naam veranderd van 'knutselen en creativiteit' naar enkel 'creativiteit', waar dus de focus minder op knutselen ligt, maar kunst nog steeds creatief is.
Kan het achter gooien hoor, wellicht dat daar reacties op komen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:10:23 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_148239750
Of een combi; artistiek en creatief. Zoiets?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:13:58 #125
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148239835
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:10 schreef Samzz het volgende:
Of een combi; artistiek en creatief. Zoiets?
Kan het opgooien :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:15:52 #126
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148239888
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:24 schreef Seven. het volgende:
Er is een topic in K&W over het opknappen van meubels, al overwogen om die naar CRE te verhuizen?
Ik kan het topic in K&W niet zo snel vinden trouwens, heb je een linkje?

Overigens kunnen dergelijke topics ook gewoon in beide fora komen te staan, dus voel je wat dat betreft vrij om een upcycling/recycling topic te openen over je pallet, dan vullen anderen vast aan :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_148239947
Als alle knutselende, breiende, hakende, kleurende FOK-sters niet meer in dit forum zouden posten, waren er überhaupt geen mods nodig, want dan was het hier zo dood als een pier :+ Ik snap daarom niet zo goed waarom er zo op wordt neergekeken of waarom het afgedaan moet worden met huisvrouwen hobbies.

Ik ken (op Instagram) fantastische haaksters die kunstwerken maken van garen. Voorbeeld: @katikaart op Instagram die portretten maakt.


My two cents :+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:23:06 #128
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_148240031
Volgens mij begrijp je het verkeerd, of toch te negatief. Ik vind niet dat er neergekeken wordt op, echter heeft bijvoorbeeld haken of borduren wel een huisvrouwen uitstraling in de ogen van de meeste mensen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:23:26 #129
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148240036
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als alle knutselende, breiende, hakende, kleurende FOK-sters niet meer in dit forum zouden posten, waren er überhaupt geen mods nodig, want dan was het hier zo dood als een pier :+ Ik snap daarom niet zo goed waarom er zo op wordt neergekeken of waarom het afgedaan moet worden met huisvrouwen hobbies.

Ik ken (op Instagram) fantastische haaksters die kunstwerken maken van garen. Voorbeeld: @katikaart op Instagram die portretten maakt.

[ afbeelding ]
My two cents :+
Gaaf _O_ Maar die zouden dan ook eens hier moeten posten :D

En uiteraard zal het nooit zo komen te zijn dat alle knutselende, breiende, hakende, kleurende FOK!sters niet meer in dit forum zouden mogen posten, aangezien die hier altijd al thuis hebben gehoord en dat ook zullen blijven doen :Y
Maar juist omdat dat de enige grote actieve drijfveer van het forum is, willen we dat meer aanvullen met alle andere aspecten van creativiteit en kunst.
Daar zijn we al wel mee bezig, maar toch heerst er over het hele forum nog het beeld dat CRE alleen voor 'knutselende huismoeders' is, en dat schrikt andersoortige creatievelingen soms af waardoor ze nooit in CRE zullen posten, terwijl CRE er óók voor hén is.

We moeten dus een beetje een manier vinden om alle aspecten van creativiteit te verwerken in ons subforum, waar dus ook alle aspecten van creativiteit welkom zijn :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_148240152
Ik snap dat je op zoek bent naar aanvullende doelgroepen want hoe meer zielen hoe meer vreugde ^O^ maar laat dan de rest gewoon in zijn waarde. Waarom het afdoen als huisvrouwenhobbies? Nergens voor nodig om je af te zetten tegen de groep die momenteel dit forum überhaupt bestaansrecht geeft. Laat iedereen zijn of haar lol hebben.
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:35:33 #131
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148240300
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik snap dat je op zoek bent naar aanvullende doelgroepen want hoe meer zielen hoe meer vreugde ^O^ maar laat dan de rest gewoon in zijn waarde. Waarom het afdoen als huisvrouwenhobbies? Nergens voor nodig om je af te zetten tegen de groep die momenteel dit forum überhaupt bestaansrecht geeft. Laat iedereen zijn of haar lol hebben.
Ik denk niet eens zo zeer dat 'andersoortige CRE'ers' dat af doen als huisvrouwenhobbies, aangezien die wel weten hoe die vork in de steel zit.
Maar het is juist dat over de rest van FOK! dat beeld over CRE heerst, en dáár willen we dus allemaal vanaf ;)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:35:47 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240309
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:07 schreef Moira. het volgende:
Ik ben sowieso een voorstander van houtbewerking en metaalbewerking topics enzo, daar ga ik ook nog mee bezig in mijn opleiding dus daar kan ik ooit ook nog wel eens topics over openen, maar ik vrees dat er te weinig mensen zijn die dat doen om het topic echt aan te laten slaan. Tenslotte had iemand anders die dat doet dan ook al lang een topic kunnen openen :@

Dat K&W topic kan ik wel ff overleggen met de betreffende mods daar.

En ART vind ik ook wel een goeie hoor, maar daarmee sluit je dan haast wel de haak/brei/knutseltopics af van het forum aangezien dat echt meer creatief dan art/kunst is.
Om dat geitenwollensokgehalte en het beeld van 'vrouwen van middelbare leeftijd die knutselen' is het forum een tijdje geleden al van naam veranderd van 'knutselen en creativiteit' naar enkel 'creativiteit', waar dus de focus minder op knutselen ligt, maar kunst nog steeds creatief is.
Kan het achter gooien hoor, wellicht dat daar reacties op komen.
Ik vind de breisels en haakdingen die voorbij komen hier echte kunstwerkjes. Over de originaliteit en eigenheid valt te discussieren daar er vaak van een patroon gewerkt wordt, maar de discussie voeren de professionele kunstenaars denk ik ook wel over werk dat tentoongesteld wordt.
Resistance is futile.
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:37:37 #133
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148240350
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind de breisels en haakdingen die voorbij komen hier echte kunstwerkjes. Over de originaliteit en eigenheid valt te discussieren daar er vaak van een patroon gewerkt wordt, maar de discussie voeren de professionele kunstenaars denk ik ook wel over werk dat tentoongesteld wordt.
Zeker true :Y Wat dat betreft zouden er ook wat meer 'mixed media' topics moeten komen, waar alle disciplines en vormen en soorten in langs kunnen komen.
Daar nog ideeën over?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:37:39 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij begrijp je het verkeerd, of toch te negatief. Ik vind niet dat er neergekeken wordt op, echter heeft bijvoorbeeld haken of borduren wel een huisvrouwen uitstraling in de ogen van de meeste mensen :).
Eens. Feit is dat we hier nieuw publiek moeten aantrekken en wegens wollig imago lukt dat niet (dat dat imago onterecht is staat wel vast want dit is gewoon een supertof hoekje in fok).
Resistance is futile.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:41:59 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240453
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zeker true :Y Wat dat betreft zouden er ook wat meer 'mixed media' topics moeten komen, waar alle disciplines en vormen en soorten in langs kunnen komen.
Daar nog ideeën over?
Dit is wel een mooi verzameltopic maar beetje klotetitel en zo onderhand zwaar verouderd :+ :
K&W / Zelfmaakideeën #3

Misschien een algemeen 'show hier je beste werk' topic?
Resistance is futile.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:43:02 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240471
Upcycle/recycle topic ga ik aan werken trouwens, heb in het verleden al een paar projecten gedaan waar ik denk ik nog wel foto's van heb.
Resistance is futile.
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:44:42 #137
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148240501
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef Seven. het volgende:
Upcycle/recycle topic ga ik aan werken trouwens, heb in het verleden al een paar projecten gedaan waar ik denk ik nog wel foto's van heb.
Tof! Denk dat dat best nog eens aan kan slaan :Y
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit is wel een mooi verzameltopic maar beetje klotetitel en zo onderhand zwaar verouderd :+ :
K&W / Zelfmaakideeën #3

Misschien een algemeen 'show hier je beste werk' topic?
Zoiets zou wel kunnen ja! Dan krijg je idd van alles en iedereen wat :Y Zal ik dan zo'n topic maken?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:45:14 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240507
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Tof! Denk dat dat best nog eens aan kan slaan :Y

[..]

Zoiets zou wel kunnen ja! Dan krijg je idd van alles en iedereen wat :Y Zal ik dan zo'n topic maken?
*O*
Resistance is futile.
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:52:54 #139
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148240670
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 5 januari 2015 @ 14:52:09 #140
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_148356171
Ik heb me aangemeld voor versterking van het CRE gedeelte, maar ik zou een soort van sollicitatie krijgen die ik tot op heden nog niet gehad heb.. ;(

Heb zat leuke ideeën en de tijd ervoor! :@
pi_148359572
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:52 schreef Amnistia het volgende:
Ik heb me aangemeld voor versterking van het CRE gedeelte, maar ik zou een soort van sollicitatie krijgen die ik tot op heden nog niet gehad heb.. ;(

Heb zat leuke ideeën en de tijd ervoor! :@
Ik heb halverwege november ook gesolliciteerd maar ook nog niks gehoord. Maar er wordt druk overlegd staat er in het feedbacktopic hier ;)
En nieuwe topics mag je altijd openen ^O^
  PR en moderator maandag 5 januari 2015 @ 22:07:59 #142
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148372303
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:52 schreef Amnistia het volgende:
Ik heb me aangemeld voor versterking van het CRE gedeelte, maar ik zou een soort van sollicitatie krijgen die ik tot op heden nog niet gehad heb.. ;(

Heb zat leuke ideeën en de tijd ervoor! :@
De mail die je stuurde was dan al de sollicitatie, die zijn allemaal in overweging genomen en daar zijn ze nog mee bezig :Y
En zoals Sylvana zegt kun je ook als user al een hoop leuke ideeën tot uiting brengen door ze gewoon in te brengen of leuke topics te openen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_148386526
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Moira. het volgende:
Maar het is juist dat over de rest van FOK! dat beeld over CRE heerst, en dáár willen we dus allemaal vanaf ;)
Hele topic gelezen en hoewel ik hier normaal gesproken nooit post (zit meestal in een andere uithoek van FOK! :P ) vind ik het dusdanig interessant dat ik toch even wil reageren.

- Als je als kleiner subforum tegen de algehele FOK!-trend in een stijging in postaantallen laat zien, dan doe je het gewoon goed en bewijs je dat het bestaansrecht en toekomst heeft. De groei is geleidelijk en gestaag wat ook gezond is. Een onnatuurlijke explosie aan postings moet je ook niet willen dat brengt onvermijdelijk problemen met zich mee waar je echt niet op zit te wachten.

- Koester het beeld wat er is als een geuzennaam ipv je er tegen te verzetten. Gaat niet werken wat je ook doet. Als 40-plusser wordt "ons" subforum door de rest van FOK! ook als een bejaardensoos gezien en daar valt prima mee te leven. :Y Er zijn zelfs jongeren die geregeld meeposten, omdat het er zo gemoedelijk is.
Bijna alle subfora hebben een bepaald imago (vaak onterecht), maar dat is beeldvorming waar nooit van te winnen valt. Dan bestaat er maar het beeld dat CRE voor knutselende huismoeders is....so what?
Dat is namelijk uiteindelijk niet users trekt of afstoot. De sfeer en cultuur op een subforum doen dat.

- Het belangrijkste is mss nog wel wat Seven zegt. Dat is iemand die al heel lang op FOK! meeloopt en sinds kort pas ontdekt heeft hoe leuk en gezellig het hier is.Users posten graag ergens waar men zich thuis voelt en als dat eenmaal zo is, dan komen de topics en reacties vanzelf wel. Om users uit hun vaste plek op FOK! naar een ander subforum te krijgen is de grootste uitdaging en wat kan werken is de mond tot mond reclame.

Users komen niet vaak uit zichzelf een onbekend subforum inlopen om daar dan actief te worden. De vaste posters hier zouden op andere plekken waar ze komen anderen kunnen attenderen op leuke topics in CRE. (en dan uiteraard niet als een soort spamactie, maar als het zo uitkomt) Met een zekere regelmaat zie ik weleens een linkje naar CRE voorbij komen in "onze" SC en dus klik en kijk ik. Anderen gaan daardoor zelfs posten.

- De overlap met andere subfora wat meermaals in dit topic is aangehaald blijft een lastig punt. Er zitten op FOK! bijvoorbeeld een aantal mensen die echt enorm goed leuke- en grappige paint topics kunnen maken (zoals je zelf ongetwijfeld weet :7 ), maar die zitten vooral in ONZ, terwijl zoiets ook in CRE een enorme hit zou kunnen zijn als je het ONZ-gedeelte aanpast naar CRE normen en daardoor kunnen mensen blijven hangen die anders mss nooit hier zouden komen. Als je ziet hoe populair dat "freubelen met Action-topic" is, dan is de potentie enorm, alleen is er ook een groot deel aan users wat niet de behoefte heeft om specifiek daarvoor naar dit subforum te komen. Zet dus vooral in op de unieke sfeer van het forum. Daar liggen m.i. de grootste mogelijkheden om meer postings/users/groei te krijgen.

Mijn 2 centjes en veel plezier met knutselen creatief zijn artistiekerig doen dit subforum. ~:)
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 14:27:30 #144
382129 crew  Donna
pi_148389050
Ik ben het eens met Kingstown.
  PR en moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 15:31:13 #145
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148390935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hele topic gelezen en hoewel ik hier normaal gesproken nooit post (zit meestal in een andere uithoek van FOK! :P ) vind ik het dusdanig interessant dat ik toch even wil reageren.

- Als je als kleiner subforum tegen de algehele FOK!-trend in een stijging in postaantallen laat zien, dan doe je het gewoon goed en bewijs je dat het bestaansrecht en toekomst heeft. De groei is geleidelijk en gestaag wat ook gezond is. Een onnatuurlijke explosie aan postings moet je ook niet willen dat brengt onvermijdelijk problemen met zich mee waar je echt niet op zit te wachten.

- Koester het beeld wat er is als een geuzennaam ipv je er tegen te verzetten. Gaat niet werken wat je ook doet. Als 40-plusser wordt "ons" subforum door de rest van FOK! ook als een bejaardensoos gezien en daar valt prima mee te leven. :Y Er zijn zelfs jongeren die geregeld meeposten, omdat het er zo gemoedelijk is.
Bijna alle subfora hebben een bepaald imago (vaak onterecht), maar dat is beeldvorming waar nooit van te winnen valt. Dan bestaat er maar het beeld dat CRE voor knutselende huismoeders is....so what?
Dat is namelijk uiteindelijk niet users trekt of afstoot. De sfeer en cultuur op een subforum doen dat.

- Het belangrijkste is mss nog wel wat Seven zegt. Dat is iemand die al heel lang op FOK! meeloopt en sinds kort pas ontdekt heeft hoe leuk en gezellig het hier is.Users posten graag ergens waar men zich thuis voelt en als dat eenmaal zo is, dan komen de topics en reacties vanzelf wel. Om users uit hun vaste plek op FOK! naar een ander subforum te krijgen is de grootste uitdaging en wat kan werken is de mond tot mond reclame.

Users komen niet vaak uit zichzelf een onbekend subforum inlopen om daar dan actief te worden. De vaste posters hier zouden op andere plekken waar ze komen anderen kunnen attenderen op leuke topics in CRE. (en dan uiteraard niet als een soort spamactie, maar als het zo uitkomt) Met een zekere regelmaat zie ik weleens een linkje naar CRE voorbij komen in "onze" SC en dus klik en kijk ik. Anderen gaan daardoor zelfs posten.

- De overlap met andere subfora wat meermaals in dit topic is aangehaald blijft een lastig punt. Er zitten op FOK! bijvoorbeeld een aantal mensen die echt enorm goed leuke- en grappige paint topics kunnen maken (zoals je zelf ongetwijfeld weet :7 ), maar die zitten vooral in ONZ, terwijl zoiets ook in CRE een enorme hit zou kunnen zijn als je het ONZ-gedeelte aanpast naar CRE normen en daardoor kunnen mensen blijven hangen die anders mss nooit hier zouden komen. Als je ziet hoe populair dat "freubelen met Action-topic" is, dan is de potentie enorm, alleen is er ook een groot deel aan users wat niet de behoefte heeft om specifiek daarvoor naar dit subforum te komen. Zet dus vooral in op de unieke sfeer van het forum. Daar liggen m.i. de grootste mogelijkheden om meer postings/users/groei te krijgen.

Mijn 2 centjes en veel plezier met knutselen creatief zijn artistiekerig doen dit subforum. ~:)
Goede post :Y Bedankt voor je input O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 januari 2015 @ 19:11:27 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148577284
Dit is gaaf! Misschien ook iets voor hier in CRE

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  PR en moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 14:50:44 #147
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148748494
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:11 schreef Ynske het volgende:
Dit is gaaf! Misschien ook iets voor hier in CRE

Zo'n ding zou ik zoooo graag willen hebben _O_ Hoop daar een keer genoeg voor te kunnen sparen!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 14:58:48 #148
382129 crew  Donna
pi_149601642
Hoe gaat het nu met CRE?
  PR en moderator donderdag 12 februari 2015 @ 20:25:16 #149
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_149611472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:58 schreef DonnaRush het volgende:
Hoe gaat het nu met CRE?
Als je naar de stats kijkt is er wel een steiging te zien in activiteit het afgelopen half jaar. Wat me stiekem wel een beetje blij maakt hihi :@ Februari is laag omdat de maand nog niet om is ofcourse.





Heb zelf ook wel het idee dat er wat meer pit in zit inmiddels, en dat CRE wat meer 'samenkomt' om het zo maar te zeggen.
Qua moderatie en initiatief vanuit deze kant is het helaas wel een beetje ingekakt. Wat dat betreft valt de hoeveelheid studielast me een beetje tegen :P Maar ik hoop dat dat ook goed komt op het moment dat ik een mod-partner heb (hopelijk soon), denk dat het samen soepeler zal gaan omdat het vanuit de moderatie dan niet meer afhankelijk is van één persoon.
Dus als dat rond is kan er weer wat meer power komen vanaf hier 8-)

Zie de toekomst zelf wel fleurig in voor CRE! Jullie?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_149616731
quote:
17s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:25 schreef Moira. het volgende:
Als je naar de stats kijkt is er wel een steiging te zien in activiteit het afgelopen half jaar. Wat me stiekem wel een beetje blij maakt hihi :@ Februari is laag omdat de maand nog niet om is ofcourse.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Als je deze grafiekjes gebruikt (t/m januari) ziet het er nog leuker uit. ;)
Ik vind het knap trouwens dit soort postaantallen op een subforum zonder SC.
Ook opvallend dat de stijging is ingezet vanaf het moment dat je dit topic hebt geopend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  PR en moderator donderdag 12 februari 2015 @ 22:25:14 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_149617242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je deze grafiekjes gebruikt (t/m januari) ziet het er nog leuker uit. ;)
Ik vind het knap trouwens dit soort postaantallen op een subforum zonder SC.
Ook opvallend dat de stijging is ingezet vanaf het moment dat je dit topic hebt geopend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja, sinds ik mod ben. Wel leuk om te zien ja, hoewel ik me afvraag in hoeverre dat echt wat met elkaar te maken heeft :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 08:58:52 #152
382129 crew  Donna
pi_149626174
quote:
17s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:25 schreef Moira. het volgende:

Zie de toekomst zelf wel fleurig in voor CRE! Jullie?
Ik ook, absoluut. Er zijn een x aantal erg actieve topics en zo nu en dan zie ik toch ook zeker 'losse' topics langskomen, dus dat lijkt me een goede vooruitgang.

Bedankt voor de leuke grafiekjes jullie beide! :*
  PR en moderator zondag 22 februari 2015 @ 16:39:27 #153
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_149922654
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:32 schreef Kingstown het volgende:
Onder het motto: "beter laat dan nooit!" hierbij de cijfers per subforum van januari 2015 afgezet tegen de cijfers van januari 2014. Aangezien er geen tool bechikbaar was heb ik het grootste deel handmatig gedaan, dus mochten er fouten in zijn geslopen laat het dan vooral weten. Eigenlijk wilde ik ook nog de stijgingen/dalingen per subforum in procenten uitrekenen, maar daar had ik geen zin meer in. Mocht iemand zich geroepen voelen....be my guest. :Y)

[...]

31 (40) 004042-002523 Creativiteit (+1.519)

[...]

Eerste getal is de plek in januari 2015
Tussen haakjes de plek in januari 2014
Eerste dik gedrukte getal is het aantal postings in januari 2015
Tweede dik gedrukte getal is het aantal postings in januari 2014

Totaal aantal postings januari 2014: 1.216.742
Totaal aantal postings januari 2015: 1.014.183 (- 202.559)


Top-3 stijgers qua plekken:

1. 40+ +27
2. Culinesse à gogo, Brave New World en Creativiteit allen +9
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Gebaseerd op de cijfers van Kingstown zijn de procentuele veranderingen van januari 2015 t.o.v. januari 2014:

01. 40+ 1187%
02. Relaties & Psychologie 131%
03. Nieuws & Achtergronden 114%
04. Brave New World 60%
04. Creativiteit 60%
CRE gaat procentueel in verhouding met de andere subfora ook lekker *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 23:20:24 #154
382129 crew  Donna
pi_149940404
Jippie!!! *O*
pi_149940884
Goed bezig hier *O*
pi_150095097
Ik lurk al een poosje mee in het OUD topic (jajaja sshhht :@ ) en nu zie ik dat ze daar een round robin project hebben gestart. ik heb eerde best wel veel rondgehangen op het forum van postcrossing.com en daar ook weleens meegedaan an een round robin project. het boekje ging toen bijna de hele wereld over en het was erg leuk om te doen! alleen kwam het boekje vaak njet terug bij de eigenaar.

is het ook niet een leuk project om hier in CRE te starten? er zijn een hoop vaste posters en we zijn allemaal creatief op onze eigen manier, anders zouden we dit topic nket gaande houden zoals we nu doen :7 het lijkt mij iig ontzettend leuk! er is ook een facebook pagina van met leuke inspiratie erop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor een goede uitleg ben ik even zo brutaal geweest om een gedeelte van de OP uit OUD te kopiëren :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
meer liefhebbers? waaronder iemand die misschien een leuk topic met leuke OP kan maken? :+
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_150101019
Ik heb een tijdje aan snail-mail gedaan en daar werd idd ook af en toe zo'n notitieboekje rondgestuurd. Maar mijn ervaring was helaas dat veel notitieboekjes verdwenen met de post, of kwijtraakten of weet ik het wat. Ik heb er iig nooit 1 teruggekregen ;(
Maar het idee is wel leuk :Y
pi_150101181
Ja dat was mijn ervaring ook wel. Maar ik dacht hierb posten best wel veel vaste mensen, boekje blijft binnen nl, gokje wagen.. :D
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  Moderator vrijdag 27 februari 2015 @ 09:05:35 #160
382129 crew  Donna
pi_150101636
Ik vind het een heel leuk idee, maar ik kan/wil helaas niet mee doen. Ik ben net begonnen met postcrossing en daar wil ik de focus even op leggen (naast 800 andere hobbies). Ik zal jullie topic wel zeker volgen als het doorgaat.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:33:14 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_150102301
Het idee is leuk, maar ik doe de eerste ronde niet mee :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_150102428
ik zal wel ff aan een topic knutselen, dan hoeven deze niet over te nemen :)

Edit:
CRE / Round Robin project

[ Bericht 24% gewijzigd door MissStevie op 27-02-2015 15:41:45 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  PR en moderator vrijdag 27 februari 2015 @ 18:31:01 #163
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_150118504
Leuk idee ja! Ben benieuwd hoe 't uitpakt :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_150122671
Hoi, ik ben nieuw hier, en weet niet zo goed of het hier hoort, maar bijvoorbeeld een topic over miniaturen verven ? En miniaturen bouwen ? is er al zoiets ?
Bis vincit qui se vincit!
  PR en moderator vrijdag 27 februari 2015 @ 23:30:40 #165
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_150131270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:21 schreef Arch-Indar het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier, en weet niet zo goed of het hier hoort, maar bijvoorbeeld een topic over miniaturen verven ? En miniaturen bouwen ? is er al zoiets ?
Het zou zomaar kunnen dat er ooit een dergelijk topic heeft bestaan, maar ik kan 'm dan niet terugvinden.
Dus open maar gewoon hoor! Wellicht zijn er nog meer met dezelfde hobby :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 10:48:36 #166
382129 crew  Donna
pi_153576680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, of er mensen gaan posten :).
Nu jij ook magische krachten hebt en Fok! (forum) enkele veranderingen doorstaat kan er misschien nog eens gekeken worden naar een SC? Het werd in dit topic een beetje 50/50 ontvangen, dus geen idee of het van de grond zou komen.
  PR en moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 11:35:18 #167
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153577693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:48 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Nu jij ook magische krachten hebt en Fok! (forum) enkele veranderingen doorstaat kan er misschien nog eens gekeken worden naar een SC? Het werd in dit topic een beetje 50/50 ontvangen, dus geen idee of het van de grond zou komen.
Ik sta iig open voor de discussie :Y Weet niet of het op de lange termijn geen activiteit in de andere topics wegslurpt, maar het is wel het proberen waard denk ik.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:12:02 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153578656
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik sta iig open voor de discussie :Y Weet niet of het op de lange termijn geen activiteit in de andere topics wegslurpt, maar het is wel het proberen waard denk ik.
Ik ook. Eens overleggen hoe we e.e.a. vorm kunnen geven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 18:59:33 #169
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153589488
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 19:15:39 #170
382129 crew  Donna
pi_153590041
*O* *O*

Ik zie dat aan het begin van dit topic Postcrossing ook genoemd is als creatieve hobby. In GC is dat een redelijk actief topic.
Misschien is het een verhuizing waard?

Ik roep maar wat hoor. Snap het ook als jullie het niks vinden.
  PR en moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 19:20:59 #171
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153590281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:15 schreef DonnaRush het volgende:
*O* *O*

Ik zie dat aan het begin van dit topic Postcrossing ook genoemd is als creatieve hobby. In GC is dat een redelijk actief topic.
Misschien is het een verhuizing waard?

Ik roep maar wat hoor. Snap het ook als jullie het niks vinden.
Kunnen we wel eens overleggen :Y Maar meestal vinden vaste users uit zo'n topic het niet zo tof als er wordt gevoetbald met 'hun' topic :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 19:23:42 #172
382129 crew  Donna
pi_153590392
Haha ohnee, dat soort gedonder moeten we ook niet hebben. :N

Ik zit zelf ook in het topic en ik ben er zelf ook niet over uit of ik het wel 100% creatief vind (50%??). Maar het is wel een goedlopend topic en als jullie vinden dat het wel past, dan zou het wel goed bijdragen aan de activiteit hier.
  PR en moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 19:32:41 #173
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153590644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:23 schreef DonnaRush het volgende:
Haha ohnee, dat soort gedonder moeten we ook niet hebben. :N

Ik zit zelf ook in het topic en ik ben er zelf ook niet over uit of ik het wel 100% creatief vind (50%??). Maar het is wel een goedlopend topic en als jullie vinden dat het wel past, dan zou het wel goed bijdragen aan de activiteit hier.
Sowieso postcrossing O+ Ik zal het eens achter leggen :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 16:40:23 #174
382129 crew  Donna
pi_155182403
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:32 schreef Moira. het volgende:

[..]

Sowieso postcrossing O+ Ik zal het eens achter leggen :P
Gelukt? :P
  PR en moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:16:37 #175
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_155209734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:40 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Gelukt? :P
Vergeten te vragen :@ :') poging 2 :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 10:47:09 #176
382129 crew  Donna
pi_155287066
:D :D
  PR en moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:19:02 #177
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_155338750
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:47 schreef DonnaRush het volgende:
:D :D
Inmiddels reactie gehad, men denkt dat het in GC wel prima staat, omdat 't versturen van een kaart nou ook niet echt specifiek creabea is ofzo :P
Kan ik me wel in vinden, maar dan weten we dat!
Mochten ze er ooit vanaf willen houden we ons natuurlijk aanbevolen 8-)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator woensdag 19 augustus 2015 @ 09:06:57 #178
382129 crew  Donna
pi_155345908
Haha. Ja inderdaad, het is ook dubbel. ;)
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 11:53:24 #179
382129 crew  Donna
pi_156317870
Hoe gaat het met CRE? O+
  PR en moderator vrijdag 25 september 2015 @ 17:12:56 #180
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_156376537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:53 schreef DonnaRush het volgende:
Hoe gaat het met CRE? O+
Mehh, we zijn langzaamaan weer wat aan het afzwakken:
https://www.thuisserver.n(...)zjchaa&tab=tab_graph
https://www.thuisserver.n(...)zjchab&tab=tab_graph

Er liggen achter ook wel wat ideetjes waar gewoon nog niks mee is gedaan, dus er valt nog wel wat meer aan te trekken :Y Maar over het algemeen, als je het over de afgelopen paar jaar bekijkt, doet CRE het nu alsnog wel goed O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:16:10 #181
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_156376607
Het is ook pas zomer geweest, de hobbymaanden komen er weer aan :9.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 25 september 2015 @ 18:30:11 #182
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_156378068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:16 schreef Samzz het volgende:
Het is ook pas zomer geweest, de hobbymaanden komen er weer aan :9.
True, true :Y :9~
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 19:46:00 #183
382129 crew  Donna
pi_156380058
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in Samzz!
Ik sla die linkjes even op, kan ik zo nu en dan even spieken, haha.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:02:28 #184
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156734743
Ik denk dat het loont om regelmatig in K&W te kijken of daar niet wat zaken naar CRE geschopt kunnen worden. Ik weet dat ik in het verleden sowieso een aantal topics heb gemaakt daar die eigenlijk hier hoorden.

Ik kende CRE toen nog niet, wellicht geldt dat voor meer users in K&W.
O+
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:13:49 #185
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_156735083
CRE / Gratis papercraft modellen in ruil voor hulp O+

We hebben er weer een nieuw topic bij :D. En ik hoop van harte dat Saisai een tutje wil maken :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:40:18 #186
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156736019
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:13 schreef Samzz het volgende:
CRE / Gratis papercraft modellen in ruil voor hulp O+

We hebben er weer een nieuw topic bij :D. En ik hoop van harte dat Saisai een tutje wil maken :@.
een tutje :? Oowh een speen.. Je komt vast uit België :D
O+
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:55:40 #187
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_156736425
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:40 schreef Saisai het volgende:

[..]

een tutje :? Oowh een speen.. Je komt vast uit België :D
Een speen :D? Ik bedoel een tutorial :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:02:57 #188
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156736702
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een speen :D? Ik bedoel een tutorial :@.
Owh.. hehe :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Saisai op 10-10-2015 18:12:44 ]
O+
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:03:04 #189
382129 crew  Donna
pi_156736709
_O- _O- _O-
  donderdag 3 december 2015 @ 19:09:23 #190
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157992567
He is het niet gewoon beter om K&W en CRE samen te voegen? Geldt niet alleen voor dit subforum, maar andere subfora's zouden mijn inziens ook beter samengevoegd kunnen worden.
Fok is niet meer zo druk, dus daar moet je op meebewegen. -O-
O+
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 10:59:53 #191
382129 crew  Donna
pi_158006118
Ik vind het geen slecht idee om verschillende subfora een beetje samen te voegen. Ik kom nooit in K&W, maar zou er ook geen last van hebben.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:13:54 #192
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_158009512
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:09 schreef Saisai het volgende:
He is het niet gewoon beter om K&W en CRE samen te voegen? Geldt niet alleen voor dit subforum, maar andere subfora's zouden mijn inziens ook beter samengevoegd kunnen worden.
Fok is niet meer zo druk, dus daar moet je op meebewegen. -O-
Ik heb je vraag achter neergelegd, vind er zeker een goed punt in zitten. Wil even de reactie van de anderen afwachten :).

CRE en K&W hebben veel raakvlakken, maar zijn ook weer heel verschillend, vooral op woongebied.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:14:14 #193
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158013146
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb je vraag achter neergelegd, vind er zeker een goed punt in zitten. Wil even de reactie van de anderen afwachten :).

CRE en K&W hebben veel raakvlakken, maar zijn ook weer heel verschillend, vooral op woongebied.
nja, het is niet per definitie voor CRE en K&W, ik denk dat een samengang voor veel subfora's geen slecht idee is.
Misschien is het slim om in de groep te gooien waar meer vraag naar is: kwaliteit of kwantiteit.

Ik heb het idee dat Danny momenteel voor de laatste gaat terwijl gebruikers voor de eerste optie kiezen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Saisai op 04-12-2015 17:20:11 ]
O+
  PR en moderator vrijdag 4 december 2015 @ 19:31:36 #194
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158015703
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

nja, het is niet per definitie voor CRE en K&W, ik denk dat een samengang voor veel subfora's geen slecht idee is.
Misschien is het slim om in de groep te gooien waar meer vraag naar is: kwaliteit of kwantiteit.

Ik heb het idee dat Danny momenteel voor de laatste gaat terwijl gebruikers voor de eerste optie kiezen.
Is niet per se het geval hoor, er wordt met name het laatste jaar sowieso al wat meer gekeken welke fora nog levensvatbaar zijn en wat eventueel samengevoegd of ergens anders ondergebracht kan worden. Zo is 40+ opgedoekt en zijn topics ondergebracht in verschillende fora, en blijven van UVT binnenkort alleen nog de drugstopics over als DRG en is de rest ook ergens anders heen geschopt. Wat dat betreft is men daar achter ook al wel mee bezig, om in ieder geval te kijken wat mogelijk, haalbaar en zinvol is :Y
We zijn momenteel iig even met de K&W-mods en de FA's aan het overleggen over onszelf ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:35:01 #195
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158015776
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is niet per se het geval hoor, er wordt met name het laatste jaar sowieso al wat meer gekeken welke fora nog levensvatbaar zijn en wat eventueel samengevoegd of ergens anders ondergebracht kan worden. Zo is 40+ opgedoekt en zijn topics ondergebracht in verschillende fora, en blijven van UVT binnenkort alleen nog de drugstopics over als DRG en is de rest ook ergens anders heen geschopt. Wat dat betreft is men daar achter ook al wel mee bezig, om in ieder geval te kijken wat mogelijk, haalbaar en zinvol is :Y
We zijn momenteel iig even met de K&W-mods en de FA's aan het overleggen over onszelf ^O^
Nou ja, dit is wat ik zie. of er iets mee wordt gedaan is niet aan mij. Wel leuk dat je het meeneemt :)
O+
  PR en moderator vrijdag 4 december 2015 @ 19:50:22 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_158016102
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:35 schreef Saisai het volgende:

[..]

Nou ja, dit is wat ik zie. of er iets mee wordt gedaan is niet aan mij. Wel leuk dat je het meeneemt :)
Je hebt ook gewoon een goed punt hoor :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator zondag 31 januari 2016 @ 16:34:15 #197
382129 crew  Donna
pi_159545134
Zijn er nog nieuwe plannen ofzo om CRE in leven te houden? ;)
  zondag 31 januari 2016 @ 17:15:10 #198
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159546412
We zijn bezig met wat dingetjes. Het loopt alleen niet zo'n vaart, leven en zo.

Verder kabbelt CRE rustig voort :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:47:49 #199
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_160435870
Ik was zojuist even in het naaitopic, en bedacht me dat we wellicht een re-enactment, larpkleding en cosplaytopic kunnen maken? En dan bedoeld voor mensen die zelf hun kleding daarvoor maken en daar ook moeite in steken natuurlijk. Ik zou het wel leuk vinden om daarover met anderen te praten en ook projecten te laten zien. Ik voel me hierover namelijk niet zo thuis in het naaitopic. Maar ik heb eigenlijk geen idee of hier meer mensen zijn die dit als hobby hebben. Is dat zo?

En hier even schaamteloos pronken met een eerdere creatie die weergeeft waar ik het over heb als ik aan dit soort kleding denk:
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:55:50 #200
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_160435990
Ik vind het helemaal prima :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:35:41 #201
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_160436688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:55 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het helemaal prima :D.
Ik zal dit weekend eens een tekst in elkaar zetten voor een dergelijk topic. Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die dit interessant vinden.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 12:50:51 #202
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_160436973
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik zal dit weekend eens een tekst in elkaar zetten voor een dergelijk topic. Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die dit interessant vinden.
Ik ook. Ik maak het zelf niet, maar ik vind het wel mooi om te volgen en te zien wat anderen voor moois maken :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 15:01:24 #203
382129 crew  Donna
pi_160439556
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ook. Ik maak het zelf niet, maar ik vind het wel mooi om te volgen en te zien wat anderen voor moois maken :).
Ja hier ben ik het mee eens.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:07:25 #204
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162048370
O, wow. Erg mooi gemaakt. Lijkt mij lastige stof om mee te werken. Ben benieuwd naar meer creaties.
pi_163570596
Ik maak graag moodboards. Eerst alleen voor m'n opleiding tot interieurstylist, maar ben er een beetje in doorgeslagen, geloof ik :D Jaargetijden, thee, emoties. Je kan het zo gek niet bedenken! Is een topic over/met moodboards misschien een idee voor Cre?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_163571109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:34 schreef Natalie het volgende:
Ik maak graag moodboards. Eerst alleen voor m'n opleiding tot interieurstylist, maar ben er een beetje in doorgeslagen, geloof ik :D Jaargetijden, thee, emoties. Je kan het zo gek niet bedenken! Is een topic over/met moodboards misschien een idee voor Cre?
Ja hoor leuk :Y
Misschien breder maken en ook gewoon collages doen? Die maak ik wel vaak :)
  PR en moderator woensdag 6 juli 2016 @ 22:59:22 #207
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_163571479
Leuk ja!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:08:37 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163571759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:34 schreef Natalie het volgende:
Ik maak graag moodboards. Eerst alleen voor m'n opleiding tot interieurstylist, maar ben er een beetje in doorgeslagen, geloof ik :D Jaargetijden, thee, emoties. Je kan het zo gek niet bedenken! Is een topic over/met moodboards misschien een idee voor Cre?
Jahaaa :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163583980
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja hoor leuk :Y
Misschien breder maken en ook gewoon collages doen? Die maak ik wel vaak :)
Moodboards & collages :Y

Ik ga eens een aantal van mij online gooien, zodat ik ze hier kan posten in een topic.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_165913042
Iemand in voor secret santa hier in cre? 😎🙃
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:26:51 #211
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165913052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:26 schreef MissStevie het volgende:
Iemand in voor secret santa hier in cre? 😎🙃
Open een topic en zie wie meedoet *O*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165913247
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Open een topic en zie wie meedoet *O*.
Nvm

[ Bericht 10% gewijzigd door MissStevie op 12-10-2016 17:21:49 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 19 december 2016 @ 17:37:07 #213
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167448125
Ik ben sinds kort weer bezig met kaartjes maken. Stempelen inkleuren en stansen maar ook heatembossing e.d. gebruik ik vaak. Ik kan geen bestaand topic vinden. Kan ik er dan eentje openen?
  maandag 19 december 2016 @ 17:37:55 #214
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167448151
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:37 schreef Patapon het volgende:
Ik ben sinds kort weer bezig met kaartjes maken. Stempelen inkleuren en stansen maar ook heatembossing e.d. gebruik ik vaak. Ik kan geen bestaand topic vinden. Kan ik er dan eentje openen?
Zeker.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 18:11:34 #215
388664 crew  Dotteke
pi_169817686
Misschien een idee om een vertaal topic voor haken en breien te openen.
Er zitten vast wel mensen die goed in het vertalen zijn van onder andere Engelse patronen
En mensen die telpatronen om kunnen zetten naar geschreven patronen?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 27 maart 2017 @ 18:44:46 #216
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169818297
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:11 schreef Dotteke het volgende:
Misschien een idee om een vertaal topic voor haken en breien te openen.
Er zitten vast wel mensen die goed in het vertalen zijn van onder andere Engelse patronen
En mensen die telpatronen om kunnen zetten naar geschreven patronen?
Ik ga dit even achter neerleggen ook hoe het zit ivm copyright :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 19:00:36 #217
388664 crew  Dotteke
pi_169818610
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ga dit even achter neerleggen ook hoe het zit ivm copyright :).
Ik denk als het vrij op internet staat en je doet een bronvermelding dat het wel kan
Eventueel met een link naar het orginelen !!
Maar idd beter even uitzoeken voor er problemen ontstaan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 27 maart 2017 @ 19:07:33 #218
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169818776
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ik denk als het vrij op internet staat en je doet een bronvermelding dat het wel kan
Eventueel met een link naar het orginelen !!
Maar idd beter even uitzoeken voor er problemen ontstaan.
Nou, in principe mag het dus niet. Maar mijn colleges copyright zijn een beetje roestig, dus ik leg het achter neer just to be sure.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 19:08:46 #219
388664 crew  Dotteke
pi_169818810
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nou, in principe mag het dus niet. Maar mijn colleges copyright zijn een beetje roestig, dus ik leg het achter neer just to be sure.
Oké, hoor of zie het wel :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_169829594
Nu heb ik afgelopen weekend een 3D printe gekocht op kickstarter, in September verwacht ik het beestje in huis te hebben. Maar Fok/Cre heeft niet echt een 3D printing/maker topic.

Dit is'm https://www.kickstarter.c(...)all-metal-3d-printer

Daarbij komt ook nog eens dat het apparaat wat ik heb gebacked ook een CNC + Laser modules heeft, dus dan weet ik al helemaal niet meer waar ik dit najaar terecht kan.

Of ik maak m'n eigen topic aan natuurlijk O-)
  dinsdag 28 maart 2017 @ 07:33:53 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169829694
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:08 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Oké, hoor of zie het wel :D
Je mag je topic openen, let er alleen wel op dat de patronen die gebruikt worden ook daadwerkelijk vertaald en gedeeld mogen worden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 28 maart 2017 @ 07:34:29 #222
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169829696
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 07:05 schreef Meike26 het volgende:

Of ik maak m'n eigen topic aan natuurlijk O-)
Voila.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 08:12:59 #223
388664 crew  Dotteke
pi_169829915
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 07:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je mag je topic openen, let er alleen wel op dat de patronen die gebruikt worden ook daadwerkelijk vertaald en gedeeld mogen worden.
Thnx, zal me verdiepen in het delen van patronen en het vertalen er van.
Ik denk dat je dan de personen aan zal moeten spreken om te vragen of het goed is dat het patroon gedeeld en vertaald gaat worden!
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:45:44 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169830971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:12 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Thnx, zal me verdiepen in het delen van patronen en het vertalen er van.
Ik denk dat je dan de personen aan zal moeten spreken om te vragen of het goed is dat het patroon gedeeld en vertaald gaat worden!
Het enige dat je kunt doen is vragen of je het patroon mag vertalen en op deze website delen.

Heb je geen toestemming dan ook echt niet doen. We willen geen problemen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172133913
Naar gekeken te hebben in het vaste topics vind je hier, topic kon ik geen topic vinden voor (naald)vilten.
Nu leverde een fok! search een topic op uit begin 2012, kan deze gereactiveerd worden of is het beter een nieuw topic hier voor te open?
(Extra info: Van vilten heb ik zelf echt geen verstand maar naald vilten doe ik sinds korte tijd en ga er van uit dat deze twee disciplines bij elkaar horen dus vandaar mijn vraag)
  maandag 3 juli 2017 @ 11:06:01 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172134031
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:59 schreef anotherRandomdude het volgende:
Naar gekeken te hebben in het vaste topics vind je hier, topic kon ik geen topic vinden voor (naald)vilten.
Nu leverde een fok! search een topic op uit begin 2012, kan deze gereactiveerd worden of is het beter een nieuw topic hier voor te open?
(Extra info: Van vilten heb ik zelf echt geen verstand maar naald vilten doe ik sinds korte tijd en ga er van uit dat deze twee disciplines bij elkaar horen dus vandaar mijn vraag)
Het is mij om het even :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 17 augustus 2017 @ 19:52:32 #227
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_173216168
Woodworking wellicht een idee?

Vind het altijd mooi om te zien wat mensen kunnen maken van hout. Van speelgoed tot aan meubel(tjes) etc..
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:01:05 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173216421
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:52 schreef Mubassie het volgende:
Woodworking wellicht een idee?

Vind het altijd mooi om te zien wat mensen kunnen maken van hout. Van speelgoed tot aan meubel(tjes) etc..
Helemaal welkom.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173844214
Zijn er wel eens knutseltopics die aan feestdagen verbonden zijn? Zoals voor Kerst, Sinterklaas, Pasen, Halloween enzo.

Zo niet is het misschien wel leuk om daarmee te beginnen? Dat iedereen zijn feestdagen gerelateerde knutsels kan delen? O+ Is ook leuk als je inspiratie op wil doen!
  maandag 18 september 2017 @ 07:03:27 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173846241
In een centraal topic voor feestknutsels is dat helemaal prima. Ik geloof dat er al een topic is voor kerstknutsels, dat topic zou prima een feestdagknutseltopic kunnen worden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 4 oktober 2017 @ 00:10:50 #231
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174180440
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:01 schreef Fripsel het volgende:
Zijn er wel eens knutseltopics die aan feestdagen verbonden zijn? Zoals voor Kerst, Sinterklaas, Pasen, Halloween enzo.

Zo niet is het misschien wel leuk om daarmee te beginnen? Dat iedereen zijn feestdagen gerelateerde knutsels kan delen? O+ Is ook leuk als je inspiratie op wil doen!
Ja, die zijn er, staan in het Feestdagenforum als die weer open gaat, waarschijnlijk eind deze maand.

De Feestdagen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:37:06 #232
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_183259385
Hoi!

ik heb een Wreck this journal gekocht en het lijkt me leuk om de resultaten in een topic te laten zien. Volgens mij is er nog geen topic over Wreck this journal.
Kan ik er eentje aanmaken?
pi_183259785
Leuk! Heb ik vroeger ook gedaan
pi_183261394
Leuk, ik heb hem ook nog, dus maak maar aan :)
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:12:17 #235
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_183261751
Zodra ik heb binnen heb maak ik een topic. Nu zie ik net dat ik de kleine versie heb gekocht, ik wilde de originele dus die ga ik ook maar bestellen. :D
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:30:21 #236
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183262063
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:37 schreef Patapon het volgende:
Hoi!

ik heb een Wreck this journal gekocht en het lijkt me leuk om de resultaten in een topic te laten zien. Volgens mij is er nog geen topic over Wreck this journal.
Kan ik er eentje aanmaken?
Sure, hoef je niet te vragen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 30 december 2018 @ 18:50:04 #237
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184093689
Edit: verkeerde topic :@

[ Bericht 53% gewijzigd door Ceviche op 30-12-2018 19:06:28 ]
  zondag 30 december 2018 @ 18:50:54 #238
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184093716
Volgens mij heb je t verkeerde topic :D?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185540425
Ik denk dat creativiteit sws geen goede naam is om een houtbewerker mee aan te trekken.

Als je hier kijkt zie je verven met nummers, diamantplakschilderijen, breien en haken, tekeningen e.d.

Hout, metaal, meubels, producten en echt dingen waar je de dus een hele werkplaats bij nodig hebt is echt een heel andere tak van creativiteit. Die gaan naar klussen en wonen toe. Ik zit bijvoorbeeld op een kunstacademie (maar dan niet een zweverige tak) en voel me totaal niet geroepen naar dit forum te komen, terwijl ik niet anders doe.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2019 13:57:02 ]
  maandag 11 maart 2019 @ 13:55:15 #240
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185540452
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:54 schreef Myrr het volgende:
Ik denk dat creativiteit sws geen goede naam is om een houtbewerker mee aan te trekken.

Als je hier kijkt die je verven met nummers, diamantplakschilderijen, breien en haken, tekeningen e.d.

Hout, metaal, meubels, producten en echt dingen waar je de dus een hele werkplaats bij nodig hebt is echt een heel andere tak van creativiteit. Die gaan naar klussen en wonen toe.
Waar komt dit weg :@?

Maar, klopt. Hoewel dat hier wel gewoon gepost kan worden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185540514
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:55 schreef Samzz het volgende:
[..]

Waar komt dit weg :@?

Maar, klopt. Hoewel dat hier wel gewoon gepost kan worden.
De OP. Die uit 2014 komt zie ik nu. _O-
  maandag 11 maart 2019 @ 14:23:14 #242
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185541126
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:57 schreef Myrr het volgende:
[..]

De OP. Die uit 2014 komt zie ik nu. _O-
Ow haha :D.

Maar nieuwe input is welkom *O*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185541156
Mag je ook verhalen schrijven?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 11 maart 2019 @ 14:25:55 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185541183
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:24 schreef Sigaartje het volgende:
Mag je ook verhalen schrijven?
Zeker. Als jij dat leuk vindt mag je verhalen schrijven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185541245
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:25 schreef Samzz het volgende:
[..]

Zeker. Als jij dat leuk vindt mag je verhalen schrijven.
Ik heb er al een heleboel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  PR en moderator maandag 11 maart 2019 @ 17:11:44 #246
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185545101
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:54 schreef Myrr het volgende:
Ik denk dat creativiteit sws geen goede naam is om een houtbewerker mee aan te trekken.

Als je hier kijkt zie je verven met nummers, diamantplakschilderijen, breien en haken, tekeningen e.d.

Hout, metaal, meubels, producten en echt dingen waar je de dus een hele werkplaats bij nodig hebt is echt een heel andere tak van creativiteit. Die gaan naar klussen en wonen toe.
Toen ik hier mod werd heette het nog 'knutselen en creativiteit' dus dan vind ik 'creativiteit' toch al een vooruitgang :@ :D

Overigens is wat ik toen bedoelde met (creatief) houtbewerken/metaalbewerken iets compleet anders dan het klussen met hout/metaal wat ze in klussen&wonen doen. Die scheidingslijn is imo meestal wel duidelijk.

Creativiteit:


Klussen & wonen:


Twijfelachtig/kan beiden:


Ik had dus graag gezien dat er op die vlakken ook wat extra dimensie in het forum aan kon worden gebracht naast de knutselaars die er al sinds jaar en dag zitten. Vandaar toen dit topic.
quote:
Ik zit bijvoorbeeld op een kunstacademie (maar dan niet een zweverige tak) en voel me totaal niet geroepen naar dit forum te komen, terwijl ik niet anders doe.
Daarom juist ja.
Ik ben afgestudeerd van een creatieve opleiding maar heb dus meer feeling met dat soort creativiteit dan wat je voornamelijk in CRE ziet, dus ik post hier eigk ook vrijwel nooit :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 11 maart 2019 @ 17:24:02 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185545308
Ja je zou daar natuurlijk gewoon mee kunnen beginnen. Idee'tje he.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator maandag 11 maart 2019 @ 17:28:12 #248
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185545406
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:24 schreef Samzz het volgende:
Ja je zou daar natuurlijk gewoon mee kunnen beginnen. Idee'tje he.
Dat heb ik geprobeerd en heb toen op den duur plaats gemaakt om het stokje over te geven aan iemand die daar meer tijd/moeite in kon steken die er nu nog steeds niet is he ;)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 11 maart 2019 @ 17:29:56 #249
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185545436
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:28 schreef Moira. het volgende:
[..]

Dat heb ik geprobeerd en heb toen op den duur plaats gemaakt om het stokje over te geven aan iemand die daar meer tijd/moeite in kon steken die er nu nog steeds niet is he ;)
Ik bedoel een topic openen met dingen die je maakt :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator maandag 11 maart 2019 @ 17:30:42 #250
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185545454
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:29 schreef Samzz het volgende:
[..]

Ik bedoel een topic openen met dingen die je maakt :Y.
True, al maak ik tegenwoordig helemaal niks meer :') Maar schoof ff aan omdat het over mijn OP-tekstje van toen ging :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 11 maart 2019 @ 17:31:21 #251
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185545467
Als ik kon houtbewerken had ik wel 3 miljoen topics geopend erover, maar ik kan dat niet :P. Ik kan wel tekenen, dus die topics draag ik aan bij, net als een aantal anderen.

Op die manier leeft t nog wel. Maar als je echt een andere tak van creativiteit beoefend, dan zal je daar zelf een topic voor moeten maken. Kan ik moeilijk doen, want ik ben maar op één gebied creatief :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_189487009
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:54 schreef #ANONIEM het volgende:
Ik denk dat creativiteit sws geen goede naam is om een houtbewerker mee aan te trekken.

Als je hier kijkt zie je verven met nummers, diamantplakschilderijen, breien en haken, tekeningen e.d.

Hout, metaal, meubels, producten en echt dingen waar je de dus een hele werkplaats bij nodig hebt is echt een heel andere tak van creativiteit. Die gaan naar klussen en wonen toe. Ik zit bijvoorbeeld op een kunstacademie (maar dan niet een zweverige tak) en voel me totaal niet geroepen naar dit forum te komen, terwijl ik niet anders doe.
Ik heb juist het tegenovergestelde, de paar keer dat ik heb meegelezen werd er, vond ik, vrij lacherig gesproken over "echte papercraft, dus niet het kaartjesmaken voor huisvrouwen". Kwam voor mij juist veel te elitair over. Nu ben ik geen huisvrouw (kaartjes maken o.a. doe ik dan weer wel), maar desondanks voelde dat niet heel erg welkom aan de "gewone" hobbyende mens (waar ook hele talentvolle mensen tussen zitten)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')